abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:49:33 #201
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39721532
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Bismarck het volgende:
Volgende recept is erg lekker en eenvoudig te bereiden.

Pasta met tonijn en pesto
hoofdgerecht voor 2 personen
150 gram tagliatelle - 1 blikje tonijn (200 gram) - 1 deciliter slagroom - 1 potje groene pestosaus - verse peper - geraspte Parmezaanse kaas - eventueel een paar blaadjes fijngesneden - verse basilicum -

Tagliatelle 'al dente' koken. Intussen tonijn (olie erbij laten)in kleine stukjes maken. Tagliatelle afgieten en terug in de pan. Slagroom, pesto en tonijn erdoor. Goed warm laten worden. Garneren met basilicum. Parmezaanse kaas en verse peper erover.
dit ziet er erg lekker uit, als er niks tussenkomt vanavond, ga ik dit eens proberen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39723934
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Bismarck het volgende:
Volgende recept is erg lekker en eenvoudig te bereiden.

Pasta met tonijn en pesto
hoofdgerecht voor 2 personen
150 gram tagliatelle - 1 blikje tonijn (200 gram) - 1 deciliter slagroom - 1 potje groene pestosaus - verse peper - geraspte Parmezaanse kaas - eventueel een paar blaadjes fijngesneden - verse basilicum -

Tagliatelle 'al dente' koken. Intussen tonijn (olie erbij laten)in kleine stukjes maken. Tagliatelle afgieten en terug in de pan. Slagroom, pesto en tonijn erdoor. Goed warm laten worden. Garneren met basilicum. Parmezaanse kaas en verse peper erover.
Een hele pot pesto!? I.c.m. room!?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:21:17 #203
120482 mirugai
very fishy
pi_39724467
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:01 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Een hele pot pesto!? I.c.m. room!?
sodeju, wat een recept. Een hele pot pesto, 200 gr. tonijn, 1 dl slagroom op 150 gr. pasta! Bang dat je saus tekort komt?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:43:26 #204
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_39725075
Er staat een potje groene pestosaus. Geen pot groene pestosaus. Daarnaast moet je afhankelijk van je smaak een aantal lepels bij de pasta ingooien. De deciliter slagroom moet er wel in zijn geheel bij. Er staat toch ook niet bij hoeveel geraspte Parmazaanse kaas erbij moet. Dan begrijpt iedereen toch ook wel dat er voor de smaak en de garnering wat geraspte kaas overheen moet. Of zijn er dan ook figuren die een pond parmazaanse kaas over de pasta heen gooien.

Voor de Parmezaanse kaas kan je overigens ook de AH variant, grano padano, gebruiken. Voor de verse basilicum werkt diepgevroren basilicum ook.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_39728810
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:43 schreef Bismarck het volgende:
Er staat een potje groene pestosaus. Geen pot groene pestosaus. Daarnaast moet je afhankelijk van je smaak een aantal lepels bij de pasta ingooien. De deciliter slagroom moet er wel in zijn geheel bij. Er staat toch ook niet bij hoeveel geraspte Parmazaanse kaas erbij moet. Dan begrijpt iedereen toch ook wel dat er voor de smaak en de garnering wat geraspte kaas overheen moet. Of zijn er dan ook figuren die een pond parmazaanse kaas over de pasta heen gooien.

Voor de Parmezaanse kaas kan je overigens ook de AH variant, grano padano, gebruiken. Voor de verse basilicum werkt diepgevroren basilicum ook.
Wat bedoel je dan met een potje!? Een eetlepel!? Want de hoeveelheid saus die jij hier specificeert kun je wel over een halve kilo pasta gooien! En Grana en Parmigiano smaken volgens mij niet hetzelfde, bij lange na niet.
pi_39730134
edit: spuit 11
pi_40164116
kip met prei, pijnboompitjes, knoflook, rode of groene pesto, italiaanse kruiden, creme fraishe en pasta.

Aantal personen: 2

Bereidingstijd: 10-20 minuten

Voorbereiding:
snij de kipfilet in blokjes en maak een marinade van olijfolie, 1 teen geperste knoflook en de italiaanse kruiden en peper en zout. Leg de kipblokjes ongeveer een uurtje in.
Snij de prei in ringen.

Ingredienten:
2 kipfilets
2 tenen knoflook (mogen er meer of minder zijn, naar eigen smaak)
peper en zout
1 a 2 koffielepels groene of rode pesto
koffielepel italiaanse kruiden
prei
1 bekertje creme fraishe
pijnboompitjes (naar eigen inzicht)
pasta (maakt niet uit welke, ik gebruik altijd 'penne')
scheut olijfolie

Hulpmiddelen:
lekkere grote pan om de kip in klaar te maken en een pan om de pasta in te koken

Bereidingswijze:
doe de gemarineerde kip in een hete pan, doe in de pan GEEN olie meer, want de kip heeft al in een marinade van olie gelegen en anders wordt het te vettig. bak de kip goudbruin, doe de prei erbij, bak deze heel even mee. Doe nu een bekertje creme fraishe erbij, de pan zachter zetten, doe 1 of 2 eetlepels pesto erbij en even laten pruttelen. Zet ondertussen een kleine koekenpan even op het vuur, dat deze goed warm wordt en doe daar dan de pijnboompitjes in (geen olie toevoegen!!!). Rooster de pitjes heel even, ze mogen niet zwart worden. Doe de pijnboompitjes bij de kip doe de pasta erbij en klaar is het gerecht.

"I'm hard to remember, but I'm impossible to forget."
pi_40164206
Klinkt goed, ff opslaan
  zondag 1 juli 2007 @ 18:59:33 #209
183773 kaneeljunk
lekker toch?
pi_51034350
Sinds ik heerlijk heb gegeten in een Italiaans restaurant vind ik m'n zelfgemaakte pasta niet zo lekker meer en dus ben ik een beetje aan het experimenteren met andere kaas, andere saus enz.

Wat vinden jullie nou de lekkerste kaas voor in de pasta?
pi_51034659
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:59 schreef kaneeljunk het volgende:
Sinds ik heerlijk heb gegeten in een Italiaans restaurant vind ik m'n zelfgemaakte pasta niet zo lekker meer en dus ben ik een beetje aan het experimenteren met andere kaas, andere saus enz.

Dat hangt voor mij maar zo helemaal van de saus af! Vver een tomatensaus vind ik over het algemeen pecorino romano of toscano het lekkerst... Als de kaas door de saus heen moet dan gezouten ricotta of caciocavallo.
  zondag 1 juli 2007 @ 20:14:47 #211
183773 kaneeljunk
lekker toch?
pi_51036631
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:11 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dat hangt voor mij maar zo helemaal van de saus af! Vver een tomatensaus vind ik over het algemeen pecorino romano of toscano het lekkerst... Als de kaas door de saus heen moet dan gezouten ricotta of caciocavallo.
Zo dat is weer eens wat anders dan de Goudse of Parmezaanse kans die ik er normaal gesproken doorheen gooi.

Eigenlijk ken ik alleen ricotta, maar de rest klinkt in ieder geval indrukwekkend!

nu maar afwachten of ze dat hebben bij de buurtsuper.
pi_51036781
de enige plek in NL die ik ken die caciocavallo en pecorino toscano verkoopt is een kaasboertje in A'dam (ergens in de Negen Straatjes, weet niet welke). Als je hier pecorino koopt (grote AH's hebben het wel) is dat automatisch romano. Ricotta is in NL automatisch ongezouten maar met een klein beetje zout erdoor issie veel lekkerder (soort minder zoute feta wordt het dan).
  zondag 1 juli 2007 @ 20:28:31 #213
183773 kaneeljunk
lekker toch?
pi_51037006
Bellissimo!

Italiaanse afkomst?
pi_51037557
Heb er gewoond
pi_53393344
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:01 schreef Prips het volgende:
kip met prei, pijnboompitjes, knoflook, rode of groene pesto, italiaanse kruiden, creme fraishe en pasta.

Aantal personen: 2

Bereidingstijd: 10-20 minuten

Voorbereiding:
snij de kipfilet in blokjes en maak een marinade van olijfolie, 1 teen geperste knoflook en de italiaanse kruiden en peper en zout. Leg de kipblokjes ongeveer een uurtje in.
Snij de prei in ringen.

Ingredienten:
2 kipfilets
2 tenen knoflook (mogen er meer of minder zijn, naar eigen smaak)
peper en zout
1 a 2 koffielepels groene of rode pesto
koffielepel italiaanse kruiden
prei
1 bekertje creme fraishe
pijnboompitjes (naar eigen inzicht)
pasta (maakt niet uit welke, ik gebruik altijd 'penne')
scheut olijfolie

Hulpmiddelen:
lekkere grote pan om de kip in klaar te maken en een pan om de pasta in te koken

Bereidingswijze:
doe de gemarineerde kip in een hete pan, doe in de pan GEEN olie meer, want de kip heeft al in een marinade van olie gelegen en anders wordt het te vettig. bak de kip goudbruin, doe de prei erbij, bak deze heel even mee. Doe nu een bekertje creme fraishe erbij, de pan zachter zetten, doe 1 of 2 eetlepels pesto erbij en even laten pruttelen. Zet ondertussen een kleine koekenpan even op het vuur, dat deze goed warm wordt en doe daar dan de pijnboompitjes in (geen olie toevoegen!!!). Rooster de pitjes heel even, ze mogen niet zwart worden. Doe de pijnboompitjes bij de kip doe de pasta erbij en klaar is het gerecht.

Schop, want dit eten we morgen
  zondag 23 september 2007 @ 18:24:08 #216
3869 David
Drum the drums
pi_53411492
Even "zelfgemaakte pasta-ervaringen" delen.

Ik reken 110 gram bloem "tipo 00" farina di grano tenero voor een ei, deeg goed kneden met wat olijfolie, door de pastamachine om plat te maken en te snijden in tagliatelle of spaghetti. Super lekker.

Maar waar kan ik tipo 00 goedkoop krijgen? In de oil&vinegar is het 3 euro per kilo. Kun je het ergens goedkoper krijgen?
En wie gebruikt er ooit semola di grano duro (harde tarwemeel) om pasta te maken? Ik heb het zelfs nog nooit in mijn leven tegengekomen in een winkel, maar het schijnt wel fantastische pasta op te leveren in combinatie met "tipo 00".

In elk geval heb ik gisteren zelfgemaakte tagliatelle gegeten (met mijn lieve vriendin natuurlijk) met een saus van uien, look (veel), een rood pepertje, tomaten, pompoen en champignons. De tagliatelle nemen veel vocht op en zorgen echt voor een super lekkere structuur... Je merkt het verschil toch wel met pasta uit de winkel, zelfs gedroogde eierpasta. En eigenlijk kost het helemaal niet zo veel moeite om het te maken: je kunt het deeg in porties invriezen en de dag dat je het gaat gebruiken in de koelkast laten ontdooien. De pasta snijden en koken duurt max. 15 minuten (voor 2 personen) als je er wat handig in bent geworden.
pi_53412591
David, "00" bloem is eigenlijk bedoeld voor pizza- en focacciadeeg, pasta maak je doorgaans van een 50/50 mengselgrano duro en gewone bloem (onze gewone bloem is weer "harder" dan 00). Ik denk dat elke Italiaanse delicatessenzaak wel 00 verkoopt, maar 3E is wel heel erg veel geld voor iets dat in IT 50ct voor een kilo kost...
  zondag 23 september 2007 @ 19:50:28 #218
3869 David
Drum the drums
pi_53413392
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:13 schreef W1ZZ het volgende:
David, "00" bloem is eigenlijk bedoeld voor pizza- en focacciadeeg, pasta maak je doorgaans van een 50/50 mengselgrano duro en gewone bloem (onze gewone bloem is weer "harder" dan 00). Ik denk dat elke Italiaanse delicatessenzaak wel 00 verkoopt, maar 3E is wel heel erg veel geld voor iets dat in IT 50ct voor een kilo kost...
Waar kan ik dan grano duro (goedkoop) krijgen?

00 bloem is wel degelijk heel lekker om pasta mee te maken. La Tua Farina tipo "00" heet niks voor niks "ideale per pasta fresca". 't Is natuurlijk een verkoopsslogan maar het klopt wel (niet dat het niet goed is voor pizza of focaccia). Voor pizza gebruik ik tipo 0 van La Tua Farina, 4,5 euro voor 5 kilo.
pi_53413844
Ik ben bang dat ik je niet beter kan helpen dan met 'in iedere italiaanse delicatessenzaak.' Hier in Groningen bijvoorbeeld Basarz op de Vismarkt of Ariola in de Folkingestraat, in Rotterdam bij Little Italy aan de Grote Markt, maar waar jij woont zou ik 't niet weten...

Tuurlijk is 00 ook geschikt om pasta mee te maken, ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het ook met gewone bloem kunt doen, dat is een stuk goedkoper!
pi_53417785
Ik haal mn meel bij een turkse winkel. Ik betaal als ik me niet vergis 1 euro per kilo.
Ik heb wel eens gelezen dat je voor "slierten"-pasta ander meel gebruikt als voor "vormpjes"-pasta. Ik weet alleen niet meer, welke nu tipo 00 nodig had. Maar er was wel degelijk een pastasoort die het beste lukt met tipo 00. Had iets te maken met de elasticiteit van het deeg volgens mij.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  zondag 23 september 2007 @ 23:21:24 #221
3869 David
Drum the drums
pi_53419973
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:07 schreef W1ZZ het volgende:
Tuurlijk is 00 ook geschikt om pasta mee te maken, ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het ook met gewone bloem kunt doen, dat is een stuk goedkoper!
Ik deed het in het begin met gewone bloem. Het resultaat viel me een beetje tegen: ik vond toen dat het bijna de moeite niet was om hetzelf te maken, hoeveel positiefs ik er ook over had gelezen. Maar sinds ik die 'la tua farina' in huis heb wil ik bijna niks anders meer eten, zo lekker is het.

Het enige nadeel is dat ie zo duur is natuurlijk... Maar ik ga het ook eens proberen met een mengeling van grano duro en gewone bloem of tipo 00.

Uiteindelijk kun je van 1 kilo meel meer dan anderhalve kilo pasta maken, daar betaal je ook drie euro voor in de winkel.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:49:31 #222
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_53746355
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:33 schreef klaarover het volgende:
Sorrie hoor, maar pasta met kerrie?
Op visite heb ik eens macaronie met Smac gegeten. En ja, er stond ook Ketjap Manis op tafel, voor erbij. Brrrr....

Hehe, toevallig bij een Indische thuis? Dit doen namelijk heel veel Indischen als ze macaroni gaan maken, ook wel Indische macaroni genoemd. Vaak worden er dan nog andere ingredienten toegevoegd die je niet snel in Italiaanse pasta/macaroni zal gebruiken zoals lombok, tauge en tahoe

Het is maar net wat je lekker vind, ik ben dit soort macaroni's dus al ruim 25 jaar gewend. Vind het zeker lekker, maar dat heb ik ook leren lekker vinden hoor. Italiaanse pasta's heb ik pas op latere leeftijd 'ontdekt'. En ja, de zelfgemaakte pastasauzen zijn echt vaak lekkerder dan die kant & klare uit een pakje. Helaas kost het maken van die authentieke sauzen veel tijd, en dat is wat veel mensen vaak niet hebben/ervoor over hebben.

Op zich heb ik helemaal geen problemen met tomatensauzen, maar ik vind vaak wel, dat ze niet goed gebonden zijn. Als de saus eenmaal over de pasta is gegoten, dan krijg je vaak onder de pasta de waterige massa en op de pasta de droge massa. Verschilt natuurlijk per keer, maar vind het jammer als het voorkomt. Ook mogen de sauzen vaak wel iets kruidiger zijn. Helaas is dat mijn mening omdat ik van gekruid/heet eten hou
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_53753883

wat is dé manier om pasta carbonara te maken?

ik heb lekkere italiaanse parmezaan in huis, dus wil het van de week lekker gaan eten
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:04:58 #224
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_53754058
Dit is het eerste resultaat van Google:

Ingredienten
2 eierdooiers, geklopt
150 gram pancetta (Italiaans ontbijtspek), fijngesneden
4 el goede olijfolie
2 sjalotjes fijngesneden
4 el fijngesneden peterselie
ca. 100 gr. geraspte parmezaan en/of pecorino kaas
vers gemalen peper en zout naar smaak

250 gr. pasta

Bereiding
Kook de pasta volgens de verpakking, al dente.

Meng de eierdooiers met de kaas.

Bak de pancetta in de olijfolie met de sjalot tot geurig op laag vuur, voeg als laatste de peterselie toe. Doe dit bij de gare pasta en meng goed.

Doe als laatste het ei-kaas mengsel bij de hete pasta en roer goed door. Meteen serveren!
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_53754284
Ik heb mijn recept al een aantal keer eerder neergegooid geloof ik en is in grote lijnen gelijk aan het voorafgaande. Maar ik zou er nooit ui in doen. het mooie aan een carbonara is dat het echt té perfect op het aantal eters is af te stemmen:

1 ei pp
25gr spek pp
25gr parmezaan/pecorino-mengsel pp
100gr spaghetti pp
z&p

pasta koken, spek uitbakken, kaas met ei mengen. pasta en spek incl. vet dat uit het spek is gekomen mengen, ei/kaasmengsel erbij. goed roeren, direct opdienen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:20:19 #226
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53754347
dat ei, gaart dat dan nog wel goed?
ik mag nl. geen rauw ei, en loop niet graag het risico dat het verkeerd gaat...
pi_53754372
nee niet echt eerlijk gezegd... het ei in een goeie carbonara houdt het midden tussen snot en scrambled eggs.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:23:32 #228
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53754395
hmm, dan denk ik niet dat het verstandig is dat ik het zo maak/ ga eten
zijn er dan nog alternatieven?
pi_53754503
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:57 schreef MissyMirjaM het volgende:

wat is dé manier om pasta carbonara te maken?

ik heb lekkere italiaanse parmezaan in huis, dus wil het van de week lekker gaan eten

Mss wat laat, maar die van 'ons' smaakt altijd overheerlijk en zéér simpel te maken
Van deze site.

Qua rauw ei, paul golfer kan er ook absoluut niet tegen, en dit gaat altijd goed. Moet echt goed heet, in een hete bak etc etc klaargemaakt worden en snel bereid.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:31:48 #230
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53754539
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mss wat laat, maar die van 'ons' smaakt altijd overheerlijk en zéér simpel te maken
Van deze site.

Qua rauw ei, paul golfer kan er ook absoluut niet tegen, en dit gaat altijd goed. Moet echt goed heet, in een hete bak etc etc klaargemaakt worden en snel bereid.

zeker weten?
het is nl. niet een kwestie van er niet tegen kunnen, ik mag het gewoon echt niet.
pi_53754557
mmmm, niet doen dan
Roer het ff in een koekepannetje tot het stolt en dan erdoor?
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:33:34 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53754577
ja, dat zou een optie zijn
zou het nog wel lekker zijn dan?
misschien moet ik het gewoon eens zo proberen, een ietwat alternatieve versie..
pi_53758093
Of je laat nog even het vuur onder de pan spaghetti staan? Als je het zacht zet, en alles goed door elkaar blijft gooien dan blijft je past goed warm, en zal het ei(geel) wel stollen.

Afgelopen vrijdag heb ik het nog gemaakt. Normaal doe ik het met hele eieren, maar nu met alleen eigeel. Met hele eieren wordt het net wat smeuiger naar mijn idee.

Het is zo lekker, en ook zo snel klaar. Heerlijk!
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_54411625
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb mijn recept al een aantal keer eerder neergegooid geloof ik en is in grote lijnen gelijk aan het voorafgaande. Maar ik zou er nooit ui in doen. het mooie aan een carbonara is dat het echt té perfect op het aantal eters is af te stemmen:

1 ei pp
25gr spek pp
25gr parmezaan/pecorino-mengsel pp
100gr spaghetti pp
z&p

pasta koken, spek uitbakken, kaas met ei mengen. pasta en spek incl. vet dat uit het spek is gekomen mengen, ei/kaasmengsel erbij. goed roeren, direct opdienen.
nou, dit geprobeerd, met een speklapje, dacht dat ik nog ontbijtspek had, maar dat was dus niet zo
een lading parmezaan die ik had meegenomen uit italie eroverheen, en het was echt héérlijk!
dank je wel

nooit gedacht dat het ook zo makkelijk zou zijn om te maken
pi_54427198
Dames en heren,

Vanavond is er een commissie vergadering (studenten dus) bij mij thuis, ik moet hiervoor koken (ongeveer 10/11 man), wil iets met pasta doen maar heb niet zo'n goed idee waar ik moet beginnen (heb nog nooit gekookt voor meer dan 3 man).

Heeft iemand tips of goede recepten om mij op weg te helpen? Ik moet zowel vegetarisch als niet-vegetarisch kunnen serveren!
pi_54427398
Mits er geen veganisten in de zaal zijn, kan je een vleesvervanger (in gehaktvorm) gebruiken. Dan maak je dus gewoon je normale vleessaus, maar in plaats van gehakt doe je er die vleesvervanger in.

Eigenlijk mogen vegetariërs ook geen kaas (dat wil zeggen, de meeste soorten kaas mogen ze niet hebben), het ligt een beetje aan het soort vegetariër dat je aan tafel krijgt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 07-11-2007 14:58:49 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_54427484
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, dat zou een optie zijn
zou het nog wel lekker zijn dan?
misschien moet ik het gewoon eens zo proberen, een ietwat alternatieve versie..
Je kan eventueel een beetje room toevoegen om het toch wat smeuïg te krijgen... Er hoort geen room in, maar het is een prima manier om toch dat smeuïge effect te krijgen zonder dat je met half-rauw ei hoeft te werken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 7 november 2007 @ 14:51:11 #238
193158 -wok-
It wasn't me...
pi_54429920
Ik doe dr meestal wat room bij....en dan ook nog eitje dabei ....
gaat prima hoor (a)
dr hoort zoveel niet dr in...maar als t lekker is....of als je t lekker vind...waarom niet denk ik dan
Diligentia - Vis - Celeritas
pi_54430106
Als het veel eerstejaars zijn kun je heel simpel pasta met uien, spinazie (diepvries), boursin en cashewnoten of pinda's doen. Champignons, paprika en dat soort spul is optioneel, afhankelijk van je enthousiasme.
Voor de vleeseter vul je aan met spekkies als je daar zin in hebt.

Als je uit gaat van ong. 100g pasta pp en zorgt dat je genoeg spinazie hebt (kost niet veel en anders smaakt het nergens naar), moet je er prima uitkomen. Paar pakken vla/yoghurt na en je hebt ook nog wat navulling als het te weinig is. Eigenlijk moet je dat niet laten gebeuren, beter te veel dan te weinig. Desnoods kun je wat over is dan nog invriezen of morgen eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 07-11-2007 16:48:25 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_54431225
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:05 schreef pmdomela het volgende:
vegetarisch
spaghetti met champignons en gorgonzola vier personen
400gr pasta
bakjes kastanjechampignons 250gr
bakje gorgonzola +/- 200gr
melk
z&p

Bakje kastanjechampignons vierendelen en uitbakken in boter(!) met een paar tenen hele knoflook in circa 10 mins. 400gr pasta gaarkoken. verbrokkelde gorgonzola bij de champignons laten smelten, aanlengen met wat melk tot je de gewenste dikte hebt bereikt (steeds scheutjes melk toevoegen). peper erbij en evt zout, pasta afgieten, goed mengen en direct op voorverwarmde(!) borden opdienen.
pi_54436574
Er staan hier lekkere recepten in zeg. Ook maar eens een keer wat dingen proberen.
pi_54453230
Maandag zo lekker en simpel gegeten!

Spekjes bakken in koekenpan, room (Finesse voor koken) erbij, even inkoken, gorgonzola in blokjes erbij laten smelten.
Gekookte spaghetti in dezelfde pan gooien, doorwarmen en smullen!
Sweet and innocent...
pi_54453263
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:59 schreef kaneeljunk het volgende:

Geitenkaas! Chevre naturel, lekker romig en smaakt fantastisch bij tomatensaus.
Sweet and innocent...
pi_54473445
dit blijft mijn all time favorite
quote:
Ingrediënten
100 g tagliatelle (pasta)
1 eetlepel boter
1 kogelbiefstuk op kamertemperatuur
versgemalen zwarte peper
1/2 bakje cherrytomaten (a 250 g, gehalveerd)
2-3 eetlepels verse rode pesto (bakje a 150 g)
8 zwarte olijven zonder pit, grofgehakt
6 blaadjes basilicum

Bereiden
Tagliatelle volgens gebruiksaanwijzing beetgaar koken. In kleine koekenpan boter verhitten. Zodra schuim bijna is weggetrokken, biefstuk in pan leggen en op hoog vuur aan elke kant 1 min. bakken. Vuur lager zetten en biefstuk nog 1-2 min. bakken, tot vlees vanbinnen rosé is. Biefstuk op snijplank leggen, met zout en peper bestrooien en even laten rusten onder aluminiumfolie. Tomaatjes in achtergebleven bakvet 2 min. bakken. Tagliatelle afgieten, 2 el van kookvocht bewaren. In kom pesto losroeren met kookvocht. Tagliatelle mengen met pesto. Op smaak brengen met zout en peper. Voorzichtig tomaatjes en olijven door tagliatelle scheppen, nog even doorwarmen. Biefstuk halveren en in plakjes snijden. Tagliatelle in diep bord overdoen en plakjes biefstuk erop leggen. Basilicum grof scheuren boven pasta.
pi_55088991
Wat een bijzonder recept. Koeientong... Dat zou nooit bij me zijn opgekomen. http://i.fok.nl/s/smile.gif
http://i.fok.nl/s/smile.gif
Maar ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het smaakt.
Daar moet ik mezelf denk ik minimaal 1 maand geestelijk op voorbereiden. (het is immers goddelijk)
Kom er nog op terug
Een bedrijf gespecialiceerd in blenders.
Hebben een gratis receptenboek waar elke week nieuwe recepten bij komen.
We geven ook gezellige blender workshops waarbij u met behulp van een blender een
heel diner maakt èn natuurlijk opeet.
pi_55096386
Waar heb je het over?
Sweet and innocent...
pi_55189593
hhhm, staan lekkere recepten in dit topic, es uitproberen
pi_55234273
Oehhh ik ben dól op pasta! Kan het elke dag wel eten! Heb zelf al 5 verschillende sauzen die ik zeer regelmatig gebruik maar hier staan nog leuke ideeen tussen! Thanks!
Bobien, Bobieneke, Bobientje, Bobbie, Bien, Bienie, Bienepien..
  donderdag 13 december 2007 @ 16:59:28 #249
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_55248730
quote:
"Life is a combination of magic and pastvpa."
Fellini
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_55248931
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:59 schreef wijsneus het volgende:

[..]