abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37247616
En een post uit " wat eet je nu" even hierin gezet
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:32 schreef Adelante het volgende:

- penne rigate
- 300 g kipfilet
- eetlepel balsamicoazijn
- beetje olijfolie
- zout, zwarte peper
- blikje artisjokharten
- paar tenen knoflook
- potje bertolli gusto intenso

Kook de pasta tot ie beetgaar is. Meng intussende kip in een kom met de azijn, 2 eetlepels olijfolie, zout en peper en laat 'm 5 minuten staan.

Giet de artisjokharten af en snijd ze in stukjes. Snijd de knoflook vervolgens in plakjes. Verhit wat olijfolie in een kleine koekenpan en bak de plakjes knoflook en de artisjokharten zacht voor ongeveer 5 minuten. Bak de plakjes kip in een andere pan tot ze bruin zijn (ong. 5 minuten).

Giet de pasta af en roer de bertolli saus en het artisjokmengsel erdoor. Warm het geheel nog heel even goed door. Schep de pasta in vier diepe borden en verdeel de gegrilde kip erover.

pi_37248291
Tagliatelle met roomsaus, een stuk kipfilet, basilicum, gebakken prei.

Heb ik laatst op. En was lekker
pi_37864905
Vanmiddag Gigli gekocht bij AH.

Er staat op het pak :

Authentiek italiaanse pasta.. je hebt 2 soorten, zonger. tomaat smaak, of rode peper met knoflook, ik heb de laatste gekocht.

Leek me lekker, maar wat zullen we er eens van maken!
Iemand al eens gegeten of lekkere suggesties voor morgen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:17:28 #179
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37865209
zijn die speciale pakken van AH zelf toch,
Al vaker gekocht in de aanbieding, vooral de zwarte & rodepasta vind ik leuk om te gebruiken in gerechten. Qua smaak vind ik het niet zo bijzonder, kun je beter in Boullion koken.

Maar ik zou er een lekkere ovenschotel van maken met een blanke saus.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_37878639
Korte pastasoorten zoals gigli worden doorgaans gebruikt icm pastasauzen waar stukjes in zitten. Dus sauzen met paddestoelen, of met stukken spek of worst bijv.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_37905370
Welke supermarkten verkopen verse lasagnebladen?
Sweet and innocent...
pi_37910223
appie heijn verkoopt verse pasta .
pi_37920932
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:31 schreef W1ZZ het volgende:
Korte pastasoorten zoals gigli worden doorgaans gebruikt icm pastasauzen waar stukjes in zitten. Dus sauzen met paddestoelen, of met stukken spek of worst bijv.
De paddestoelen hadden we erin.
De gigli is best lekker, wel peperig, we hebben er gehakt en een saus met vanalles erdoorheen overheen gedaan, met parmezaan on top.
En natuurlijk is het weer veel te veel, dus eten we het vanavond ook
pi_37925382
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:32 schreef W1ZZ het volgende:
Is er hier iemand die toevallig het boek 'De Sicliaanse keuken' heeft van Mary Taylor-Simeti en mij de ingrediënten van pasta alla paolina kan vertellen? ansjovis en kaneel weet ik nog wel, maar kan me de rest niet meer herinneren en heb het boek op m'n studentenkamertje laten liggen...

thanks!
Is dat een goed boek? Zijn die recepten niet als een verhaal geschreven?
Oh, and that's a bad miss!
pi_37937074
Ik vind het een érg goed boek! Het staat vol met typisch Siciliaanse recepten, alles wel een beetje apart dus door veel verschillende invloeden (arabisch, frans, spaans, van de noormannen, grieks, etc.). Het boek is als een verhaal geschreven maar de recepten staan op zich wel op de klassieke manier 'ingrediënten-bereidingswijze' beschreven. Veel verhalen over Sicilië erin, leuk om te lezen.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:27:40 #186
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39165828
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:58 schreef Zuen het volgende:
BEREIDINGSTIJD: 30 minuten

INGREDIËNTEN: 4 personen
500 gram kipfilet
stukje chorizo worst of gesneden van ± 200 gram
1 blikje gepelde tomaten
1 blikje tomatenpuree
1 blikje harico verts of fijne sperziebonen
knoflook
oregano
fusilli macaroni of een andere pasta

BEREIDINGSWIJZE:
Kipfilet kleinsnijden en gaar laten bakken, gepelde tomaten en tomatenpuree erdoor, en dan de sperziebonen, chorizo, de kruiden en de knoflook toevoegen. Het geheel even laten pruttelen. De pasta koken en het kipmengsel erdoorheen mengen. Eventueel geraspte kaas erover en een lekkere tomatensalade erbij, lekker makkelijk. Smakelijk eten.

Aanrader . Die chorizoplakjes moeten wel heel dun zijn echt heerlijk..
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39168600
Het volgende recept vind ik altijd erg geslaagd. De geur alleen al is om van te watertanden!

Fettuccine met olijven en parmezaanse kaas

Italiaans / vegetarisch
Bereiding: 25 minuten

Ingrediënten voor 2 personen:
250 gram fettucine
olijfolie
2 eetlepels kappertjes
scheut witte wijn
2 flinke eetlepels rode pesto
1 grote teen knoflook
10 (zwarte) olijven
1 eetlepel limoensap
2 flinke eetlepels cottage cheese
zout/peper
Parmezaanse kaas

Bereiding: Kook de pasta gaar en bak ondertussen in olijfolie de in stukjes gesneden knoflook, de kappertjes en de pesto. Doe ook een scheut witte wijn erbij. Voeg na een minuut de in ringetjes gesneden olijven toe, de cottage cheese en wat limoen of citroensap. Roer het sausje goed om en doe de inmiddels uitgelekte pasta bij het sausje. Voeg peper en zout toe en hussel het geheel goed door elkaar. Doe op het bord nog vers geraspte Parmezaanse kaas erbij.

Foto's zijn van een 1-persoons portie:

pi_39204646
ik maak vaker snelle tomatensaus van een blikje tonijn in groenten, beetje créme fraîche, natrena/suiker, pijnboompitjes. Ik bak dan in de grillpan snel wat courgetteplakjes en gooi die door de saus, pasta erbij en klaar!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_39207409
Je klinkt zo afhankelijk van sausjes uit de supermarkt die je eventueel kunt aanvullen met iets.
"Ja ik woon nou een keer in Nederland dus ik ben afhankelijk van wat er hier in de supermarkt te koop is."
Dat is toch onzin?! Je bent toch niet afhankelijk? Je kunt toch heel makkelijk zelf saus maken? Bloem en boter is het begin van een saus, en dat kan je gewoon in de winkel kopen. Verder wat recepten betreft: websites genoeg. 't Is wel meer werk dan een potje kopen uit de supermarkt, maar niet heel erg spannend of tijdrovend hoor.
pi_39208180
Leuke fotoreportage Tourniquet
Lijkt me heel lekker! (tipje dus)
pi_39269007
Vandaag aten we tagliatelle en tilapia met een zelf bedachte in elkaar gedraaide spinazie-saus van dingen uit voorraad en dingen die op moesten

Kook de tagliatelle in water met een kipbouillonblokje en een scheutje olie in zo'n 9 min. al dente

- sjalotjes en knoflook even aanfruiten in hapjes pan, paddestoelenmelange en thaise curry erbij, paar minuutjes bakken
- stukje roomboter erbij
- wat bloem, goed doorroeren
- wat kookroom en een flinke scheut witte wijn erdoor
(als het te dun blijft beetje aangelengde maizena erdoor, of allesbinder)
- allerlei kruiden uit keukenkastje, peper zeezout
Tilapia (afspoelen, met keukenpapier droogdeppen zouten, peperen, in stukjes erbij, minuut of 3/4 mee pruttelen en op het laatst een flinke hand gewassen spinazie erdoor scheppen... nog even doorwarmen tot de spinazie slinkt.

Het was en er zijn weer een hoop restjes op
pi_39270277
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 01:01 schreef Tourniquet het volgende:
Het volgende recept vind ik altijd erg geslaagd. De geur alleen al is om van te watertanden!

Fettuccine met olijven en parmezaanse kaas

Italiaans / vegetarisch
Bereiding: 25 minuten

Ingrediënten voor 2 personen:
250 gram fettucine
olijfolie
2 eetlepels kappertjes
scheut witte wijn
2 flinke eetlepels rode pesto
1 grote teen knoflook
10 (zwarte) olijven
1 eetlepel limoensap
2 flinke eetlepels cottage cheese
zout/peper
Parmezaanse kaas

Bereiding: Kook de pasta gaar en bak ondertussen in olijfolie de in stukjes gesneden knoflook, de kappertjes en de pesto. Doe ook een scheut witte wijn erbij. Voeg na een minuut de in ringetjes gesneden olijven toe, de cottage cheese en wat limoen of citroensap. Roer het sausje goed om en doe de inmiddels uitgelekte pasta bij het sausje. Voeg peper en zout toe en hussel het geheel goed door elkaar. Doe op het bord nog vers geraspte Parmezaanse kaas erbij.
Ik heb het geprobeerd en ik vond het niet zo speciaal. Pasta-pesto is me altijd toch net even iets te vettig. Bovendien mengen de pesto en Griekse yoghurt (ipv cottage cheese) niet zo mooi.

Maarre, inderdaad een mooie fotorep.!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_39271425
Leuk dat je het geprobeerd hebt
Ik was ook erg nieuwsgierig naar de pesto/pasta combi, ik was al bang voor vettigheid.
Mss een andere pesto? Welke had je?
pi_39271489
Spaghetti al pesto is zeker niet vetter dan andere sauzen

Gewoon verse pesto alla genovese maken en dat mengen met de gekookte spaghetti en klaar is kees.
pi_39275117
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:21 schreef W1ZZ het volgende:
Spaghetti al pesto is zeker niet vetter dan andere sauzen

Gewoon verse pesto alla genovese maken en dat mengen met de gekookte spaghetti en klaar is kees.
Het is echt wel vetter dan een tomatensausje. In pesto zit gewoon veel olie. Het is misschien even vet als een bechamelsaus, maar het probleem met bovenstaand recept is, naar mijn mening, dat de ingrediënten niet mooi mengen. Dat is ook te zien op de derde foto.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_39280698
Je kunt als lichtere variant ook een (vlees)tomaat gebruiken ipv de pesto en de cottage cheese weglaten.

Ik had het recept trouwens hiervandaan: http://whatscookingamerica.net/Pasta_Rice_Main/fettuccinepicc.htm
pi_39281472
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:44 schreef Serendips het volgende:

[..]

Het is echt wel vetter dan een tomatensausje. In pesto zit gewoon veel olie. Het is misschien even vet als een bechamelsaus, maar het probleem met bovenstaand recept is, naar mijn mening, dat de ingrediënten niet mooi mengen. Dat is ook te zien op de derde foto.
Moet je ns proberen Italiaanse hoeveelheden saus op je bord te kwakken Over de bovenstaande foto's heb ik 't trouwens toch ook helemaal niet? Ik ben van mening dat pesto al een saus is en 't nergens voor nodig is om daar nog andere onzin bij te kwakken.
pi_39281798
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:59 schreef W1ZZ het volgende:
Moet je ns proberen Italiaanse hoeveelheden saus op je bord te kwakken
Ik wist dat dat ging komen...
quote:
Over de bovenstaande foto's heb ik 't trouwens toch ook helemaal niet? Ik ben van mening dat pesto al een saus is en 't nergens voor nodig is om daar nog andere onzin bij te kwakken.
Nee, maar ik had het specifiek over dit gerecht. Op die foto kun je zien dat het niet mooi mengt en het vet zich afscheidt.
Wat dat betreft heb je dus gelijk, pesto kun je beter niet mengen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:19:51 #199
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_39717203
Volgende recept is erg lekker en eenvoudig te bereiden.

Pasta met tonijn en pesto
hoofdgerecht voor 2 personen
150 gram tagliatelle - 1 blikje tonijn (200 gram) - 1 deciliter slagroom - 1 potje groene pestosaus - verse peper - geraspte Parmezaanse kaas - eventueel een paar blaadjes fijngesneden - verse basilicum -

Tagliatelle 'al dente' koken. Intussen tonijn (olie erbij laten)in kleine stukjes maken. Tagliatelle afgieten en terug in de pan. Slagroom, pesto en tonijn erdoor. Goed warm laten worden. Garneren met basilicum. Parmezaanse kaas en verse peper erover.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_39721473
Walnotensaus

Voor 4 personen heb je nodig:
- 1ui
- 1 knoflookteentje
- 150 gram gepelde walnoten
- 15 gram boter
- 1tl oregano
- 2dl crème fraîche
- 1,5 dl melk
- 4el gesnipperde peterselie, zout peper
- 150 gram geraspte parrano of oude kaas.

- Pel de ui en de knoflook en snipper ze fijn. Hak de walnoten fijn.
- Smelt de boter en fruit de ui- en knoflooksnippers ca. 3 minuten.
- Roer de helft van de noten, de oregano, de crème fraîche en de melk door het uimengsel en laat de saus ca. 5 minuten zachtjespruttelen.
Bren de saus op smaak met zout en epepr en bestrooi haar met de rest van de noten en peterselie.
- Serveer de geraspte kaas apart.

Heb ik uit het boekje "succes met saus" en het is lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')