In tegenstelling tot de rest van Nederland kan ik wel wat vet gebruiken, ik eet het dan ook regelmatig ....quote:Op maandag 4 april 2005 17:33 schreef Aventura het volgende:
Ziet er lekker uit, maar is vast onvoorstelbaar vet..Zou dit hooguit eens in de twee weken eten
Dat is ook heel vies, als ik pasta met zalm maak, neem ik altijd gerookte zalm (-snippers).quote:Op maandag 4 april 2005 17:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
mn moeder had laatst pasta met zalm gemaakt, n zo een kruidenkaas saus.
in die zalm zaten allemaal harde rare stukjes, en dara kan ik dus niet tegen.
sindsdien hoef ik geen pasta met kruidenkaassausshit meer , want ik ga serieus direct over mn nek
Echt niet, wordt eens wakker..quote:Op maandag 4 april 2005 17:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Nog even voor in de herhaling:
Boursin, Paturain en al die smeerseltjes horen op stokbrood, niet door de pasta....
Hahaha! echt niet! mijn beste pastasauzen zijn met Boursin en champisnons enzo!quote:Op maandag 4 april 2005 17:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Nog even voor in de herhaling:
Boursin, Paturain en al die smeerseltjes horen op stokbrood, niet door de pasta....
dat zegt genoeg over mij in welke zin dan? Omdat ik de smaak van Boursin in mijn eten wel weet ter waarderen? Kom eens onder die steen vandaan en smell the music!quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En dat zegt waarschijnlijk genoeg over jou...
Ranzig studenteneten.
En dat Boursin cuisine is ook al niet te vreten, vette saustroep, bleh
Maar goed, allemaal mijn mening he
Onder die steen is 't anders behaaglijk warm en zijn er genoeg authentieke sauzen! Kijk, ik snap wel dat we niet allemaal geinteresseerd zijn in het zo authentiek mogelijk houden van het eten en sommigen zijn fan van fusion cooking, maar sommige dingen die ik hier in pastasauzen gegooid zie worden vind ik hetzelfde als aardbeienjam door de bami gooien!quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:07 schreef MarkDeMagiėr het volgende:
[..]
dat zegt genoeg over mij in welke zin dan? Omdat ik de smaak van Boursin in mijn eten wel weet ter waarderen? Kom eens onder die steen vandaan en smell the music!
Snap best dat sommige dingen in je ogen niet kunnen, maar kom op, Boursin vind ik erg lekker qua smaak en als je nou een goed smeltbare kaas wilt hebben, dan is dit hem wel!quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:28 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Onder die steen is 't anders behaaglijk warm en zijn er genoeg authentieke sauzen! Kijk, ik snap wel dat we niet allemaal geinteresseerd zijn in het zo authentiek mogelijk houden van het eten en sommigen zijn fan van fusion cooking, maar sommige dingen die ik hier in pastasauzen gegooid zie worden vind ik hetzelfde als aardbeienjam door de bami gooien!
En dan zat je te klagen over mijn post over veel te lang gekookte groente he?quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En dat zegt waarschijnlijk genoeg over jou...
Ranzig studenteneten.
En dat Boursin cuisine is ook al niet te vreten, vette saustroep, bleh
Maar goed, allemaal mijn mening he
Ik ben zo dement als een deur, dus sorry, ik heb echt geen idee over welke post je het hebt...quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:27 schreef -erwin- het volgende:
[..]
En dan zat je te klagen over mijn post over veel te lang gekookte groente he?
Hmm, ik ben nog aan het zoeken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:56 schreef Oblivion het volgende:
Nee, ik denk niet dat het anders is. Of je "rult" of je hebt dikke klonten.![]()
En wat is het recept wat je gaat maken?![]()
Die stukken tomaat vind ik juist niet te pruimen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:20 schreef Oblivion het volgende:
Ik zou de tomatenpuree vervangen door tomaten uit blik.![]()
Ja, ik ben al druk aan het lezen en basilicum moet ik ook maar eens proberen. Ik ga hier eens wat vaker komen, is goed voor de ontwiklkeling van mijn kookkunsten.quote:En voor de rest: Een heel topic vol!![]()
Ik vind bijvoorbeeld verse basilicum heerlijk, of in olievorm...![]()
Ik ga zo naar de supermarkt en dan ga ik direct eens kijken. Thanks!quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:29 schreef Oblivion het volgende:
Stukjes tomaat, je moet ze wel een beetje fijnknippen.![]()
Maar okay, als je dat niet lekker vind, moet je dat niet doen.
Je kan er lekker zwarte olijven (gesneden, zonder pit) door heen doen.
En je moest eens weten hoeveel soorten olijfolie je wel niet kan kopen...![]()
Met chili, rozemarijn noem maar op.
Ook heel makkelijk zelf te maken.![]()
Doodzonde is kaas door bepaalde pastasauzen gooien. Er zijn sauzen waar het in hoort (dus onderdeel van de saus is) of waar het zeker overheen kan!quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:38 schreef heiden6 het volgende:
Kaas door je pasta mikken is überhaupt doodzonde.
Als je pastasaus met gehakt erin maakt, wat voor gehakt gebruik je dan? Ik neem meestal rundergehakt, omdat ik gemengd gehakt een beetje te vette meuk vind. Nadeel is dat het bij het rullen van dat spul, de boel niet echt gaat zoals het hoort; er zitten brokken in, en die krijg je er alleen met de harde hand uit. Dat is niet de bedoeling, natuurlijk. Iemand een tip hoe dat te voorkomen?
quote:Ingrediėnten:
2 Grote Uien
1 bakje champignons
1 Flesje kookroom
1 verpakking roomkaas (ongeveer 100gram)
200 Gram ham
Bereiding
Snij de uien en champignons klein.
Snij de ham in blokjes (Of koop hamblokjes)
Fruit de uien
Voeg de champignons en de hamblokjes toe bak dit.
Voeg de roomkaas toe en laat deze smelten voeg ook de kookroom toe.
Laat dit alles nog even goed door verwarmen.
En daarna eet smakelijk!!![]()
![]()
2 Grote Uien
1 paprika (Pick a Color)
1 Prei
1 blik tomaten puree
2 EL tomaten ketchup
Rode wijn
200 Gram ham
200 Gram gerookt spek
Bereiding
Snij de uien, de paprika en de prei klein.
Snij het spek en de ham in blokjes (Of koop spek en hamblokjes)
Bak de spekjes krokant voeg de uien toe en fruit de uien
Voeg de paprika, prei en de ham toe en bak dit.
Voeg de tomatenpuree en de tomatenketchup toe.
Voeg ook een scheut(je) rode wijn toe.
Laat dit alles nog even goed door verwarmen.
En daarna eet smakelijk!!![]()
![]()
Dat wilde ik dus ook zeggen. Die paprika hoort knapperig te zijn, niet verlept.quote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef -erwin- het volgende:
Een half uur door laten koken????Dat is toch zonde van die groenten. Die kook je daarmee helemaal tot moes. Je kunt het beter zonder groenten (of een deel) zo lang laten koken, en een paar minuten voordat je het opdient nog ff de groenten er door doen. Dat is veel lekkerder.
400 Gram gehakt
2 Rode Uien
2 Kleine blikjes tomatenpuree
2 Teentjes knoflook
1 Macaronipakket
1 (Kippen) Bouillon blokje
Ketchup
Basilicum
Oregano
Bereiding
Snij de uien klein en maak de teentjes knoflook schoon.
Maak een beker bouillon van het bouillonblokje
Fruit de uien samen met de uitgeperste of fijngesneden knoflook.
Voeg de bouillon, de tomaten puree en naar smaak tomaten ketchup toe.
Breng dit op smaak met Basilicum en Oregano
Kruid indien gewenst het gehakt (Dit is niet noodzakelijk)
Roerbak het macaronipakket en het gehakt.
Voeg de gemaakte tomaten saus toe en verwarm alles nog even door.
En daarna eet smakelijk!!
2 of 3 blikjes tonijn in olie (Als je meer wis wil hebben zou ik er drie nemen)
2 Rode Uien
2 Kleine blikjes tomatenpuree
2 Teentjes knoflook
1 Macaronipakket
1 (Kippen) Bouillon blokje
3 EL Vissaus
2 EL Rijstazijn
Ketchup
Basilicum
Bereiding
Snij de uien klein en maak de teentjes knoflook schoon.
Maak een beker bouillon van het bouillonblokje
Fruit de uien samen met de uitgeperste of fijngesneden knoflook.
Voeg de bouillon, de tomaten puree en naar smaak tomaten ketchup toe.
Voeg de vissaus en rijstazijn toe.
Breng dit op smaak met Basilicum
Roerbak het macaronipakket doe dit in de olie uit een blikje tonijn
Voeg de gemaakte tomaten saus en de tonijn toe en verwarm alles nog even door.
En daarna eet smakelijk!!
Is in te vriezen. Dan heb je altijd snel eigen gemaakte pastasaus bij de hand.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
jheetje, voor hoeveel mensen is dat, een hele scoutingploeg
dat is dan wel weer zo. maar dit wordt wel heeel veel volgens mijquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is in te vriezen. Dan heb je altijd snel eigen gemaakte pastasaus bij de hand.
"Winnaars"quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:57 schreef SHE het volgende:
Anyway; hier wat snelle winnaars..voor de serieuze eters:
In plaats van iemand af te kammen die het goed bedoelt kun je natuurlijk ook even wat smakelijke recptjes gevenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
"Winnaars"
Wat jij doet is echte klassiekers (te weten gli spaghetti alla carbonara & le tagliatelle (oppure i rigatoni) al ragł) verkrachten... Ui of knoflook door de carbonara? Mamma mia! Voorts heeft een goede ragł (oftewel de overbekende maar in Nederland zelden echt genoten Bolognesesaus) meerdere uren pruttelen nodig, zeker niet noodzakelijk laurierbladeren en als je over een ragł kaas doet heb je in Italiė de kok boos aan je tafel!
Dus, denk twee keer na voordat je mensen slechte adviezen geeft en ze probeert door te laten gaan voor authentiek italiaans.
p.s.: je italiaans is waardeloos
Mijn Oma zal het idd vast wel fout doen...een schande voor alle italianenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
"Winnaars"
Wat jij doet is echte klassiekers (te weten gli spaghetti alla carbonara & le tagliatelle (oppure i rigatoni) al ragł) verkrachten... Ui of knoflook door de carbonara? Mamma mia! Voorts heeft een goede ragł (oftewel de overbekende maar in Nederland zelden echt genoten Bolognesesaus) meerdere uren pruttelen nodig, zeker niet noodzakelijk laurierbladeren en als je over een ragł kaas doet heb je in Italiė de kok boos aan je tafel!
Dus, denk twee keer na voordat je mensen slechte adviezen geeft en ze probeert door te laten gaan voor authentiek italiaans.
p.s.: je italiaans is waardeloos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |