abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55285956
Wat dacht je van deze.

simpeler kan niet:
zet een hele bol knoflook 30 minuten in een voorverwarmde oven (180 graden)
neem de knoflook uit de oven en laat afkoelen. Snijd 1/3 van de bovenkant af. Haal met de punt van een mes het vruchtvlees uit elke teen.
kook pasta
meng 120 ml olijfolie met de knoflook.
als de pasta gaar is meng je het olijfolie/knoflookmengse met de pasta op een middelhoog vuuur tot alle slierten bedekt zijn.
Parmesaanze erover en klaar.
eventueel wat gedroogde en gemale chilipepers erover.

l
still confused, but at a higher level
pi_55336946
120 ml, dat is een half bierglas!
Sweet and innocent...
pi_55337008
Klopt, maar de olie is in het bovenstaande gerecht de saus in feite, anders zit je met een fijne droge bek
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_55338207
vanavond weer lekker simpel spaghetti carbonara eten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59235483
Superlekker recept ( althans dat vinden mijn vriend en ik dan :-) ) Lekker fris voor in de zomer...pasta met citroen!

Voor 3 personen:
- pasta ( geen gevulde, maar bijv. penne of van die vlindertjes)
- rasp van 1 citroen
- sap van 1 citroen
- vruchtvlees van 1 - 2 citroenen
- hamblokjes of gerookte kip
- paar stengels lente ui
- pakje creme fraiche ( 125 ml)

Je kookt de pasta gaar. Ondertussen rasp je de citroen, pers je sap uit een citroen ( of makkelijker: gebruik je gewoon kant en klare citroensap die je bij de super kunt halen) en haal je het vruchtvlees uit 1 of 2 citroenen. Dit kun je het beste doen door de citroen in 4 delen te snijden en dan met een lepeltje het vruchtvlees er uit te halen.
Als de pasta bijna klaar is gooi je de gerookte kip of hamblokjes even in de pan, samen met de lente ui en de citroensap. Als dit een minuutje ongeveer warm is geworden doe je er de creme fraiche + vruchtvlees + citroenrasp bij. Laat het weer even warm worden, totdat de creme fraiche vloeibaarder is geworden. Gooi het vervolgens over de pasta.
Voor de vitamientjes kun je er een salade bij serveren
pi_59235776
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:54 schreef Marije het volgende:
Superlekker recept
Spannend receptje.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59750604
oei oei oei er staat in huize Underdoggy weer een grote pan pastasaus te pruttelen voor vanavond.
De pomdori tomaten zagen er weer verschrikkelijk lekker uit gister op de markt en kon me wederom niet inhouden. Het hele huis ruikt ondertussen alweer heeeerlijk!
Er gaat toch echt niets boven zelf gemaakte verse pastasaus.
pi_59835223
ik heb nu al zin in pasta, heb zelfs nog niet ontbeten.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:12:39 #259
130803 Gripper
Get a grip
pi_59839936
Ik had gisteravond het ambitieuze plan om zelf ravioli te maken, zaterdag heb ik namelijk een raviolimaker gekregen, zo'n wolvenklem achtig apparaat.

Dus, lekker met de hand een deegje gerold, mooie dunne cirkels uitgesneden, gevuld met lekkere vullinkjes, en gekookt. maar, sommigen werden daardoor theezakjes, met meer water dan vulling erin.
1 of 2 waren al lek toen ze de pan in gingen, dus dat is niet heel vreemd, maar ook een aantal andere ravioli's die wel goed dichtzaten (randjes dicht geplakt met eiwit) waren volgelopen.

Waar ligt dat aan? Te dun deeg gebruikt, waardoor het volstroomt? En hoe voorkom ik voortaan een enorm waterballet op mn bord? na het eten lag daar wel erg veel kookvocht op...
Zou een pastamachine helpen om een mooier deeg te krijgen? Met een deegroller is het sowieso wel erg hard werken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_59843627
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 07:27 schreef Zkeeler het volgende:
Wat dacht je van deze.
Nou, erg lekker, lijkt me
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:55:59 #261
3869 David
Drum the drums
pi_59845510
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:12 schreef Gripper het volgende:
Ik had gisteravond het ambitieuze plan om zelf ravioli te maken, zaterdag heb ik namelijk een raviolimaker gekregen, zo'n wolvenklem achtig apparaat.

Dus, lekker met de hand een deegje gerold, mooie dunne cirkels uitgesneden, gevuld met lekkere vullinkjes, en gekookt. maar, sommigen werden daardoor theezakjes, met meer water dan vulling erin.
1 of 2 waren al lek toen ze de pan in gingen, dus dat is niet heel vreemd, maar ook een aantal andere ravioli's die wel goed dichtzaten (randjes dicht geplakt met eiwit) waren volgelopen.

Waar ligt dat aan? Te dun deeg gebruikt, waardoor het volstroomt? En hoe voorkom ik voortaan een enorm waterballet op mn bord? na het eten lag daar wel erg veel kookvocht op...
Zou een pastamachine helpen om een mooier deeg te krijgen? Met een deegroller is het sowieso wel erg hard werken
Ik maak het pastadeeg altijd met een pastamachine, garandeert toch wel pasta die overal even dik is zeg maar. Verder is de beste manier om ravioli te maken in mijn ogen nog altijd gewoon door de lange lap pastadeeg om de 3à4 cm de bedekken met een theelepeltje vulling en dan langs de lange zijde dichtklappen, vervolgens goed aandrukken tussen de vullingen en aan de rand en met een raviolisnijdertje de ravioli van elkaar losmaken. Nooit problemen gehad met lekke ravioli...
pi_59845556
Wat david zegt. En zorgen dat er geen luchtbellen in de pasta zitten: lucht zet uit in kokend water en dan begeven de naden het!
pi_67818452
Te Veel Pastarecepten om te laten staan.....
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:50:21 #264
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68257737
Pastaa
Ik moet morgenavond werken en heb vandaag alvast wat gemaakt voor morgen: zelfgemaakt tomatensausje met macaroni, en morgen schaaf ik er nog wat wortel bij en dan peper + zout + olijfolie + balsamicoazijn eroverheen
Wel apart dan he, die wortel, die gaat niet door de saus heen ofzo
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 22 april 2009 @ 01:09:17 #265
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_68258945
Pasta carbonara:

-2 sjalotjes
-teentje knoflook
-300 gr gerookte spek
-60 gr geraspte parmezaanse kaas
-60 ml room
-verse peterselie
-3 eidooiers
-ongeveer 100 gr pasta p.p.

De saus: Eidooiers scheiden, peterselie fijnhakken, dit samen met de room, kaas, zout en peper mengen.
Spekjes, knoflook en sjalotjes uitbakken, de pasta er over heen gooien, de saus er over heen gooien (zet het vuur uit want anders stolt het ei!) Effe doorroeren.
Ik zelf doe 4 ipv 3 eidooiers en parmezaanse+jonge kaas ipv alleen parmezaanse kaas.
Ik heb in 3 italiaanse restaurants pasta carbonara gehad en geen 1 kwam ook maar in de buurt van deze
Deze heb ik van het forum trouwens.

Snelle lekkere tonijnsaus:

1 grote of 2 kleine uien en een half bakje champignons (+- 125 gram) fruiten, dan 1 pak tomato frito, half bakje creme fraiche (75 gr), en 2 blikjes tonijn er door. Italiaanse kruiden en peper er door.

Sommige sausjes uit een pot zijn echt wel Zelf een beetje opleuken met gehakt, tonijn, garnaaltjes oid.
Vendura saus van de C1000, zak groentemix erbij, gehakt, knoflook, peper, italiaanse kruiden of oregano. Goed te doen.
It's okay to be white
pi_68259166
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:09 schreef Chokeme het volgende:

Lekker
Ook maar eentje

Hete tomatensaus met vis

ingrediënten
400 gr. zeeduivelfilet
400 gr. pasta
2 uien, rode
2 teentjes knoflook
1 paprika, rode
2 chilipepers, rode
3 el. olijfolie
2 blikjes tomaten, ontvelde
4 druppeltjes tabasco
2 el. bieslook
75 gr. parmezaanse kaas
Peper
Zout

Kook de pasta in ruim water met zout beetgaar.

Snipper de ui en het teentje knoflook en zweet deze aan in olie.
Snijd de paprika's in kleine blokjes en voeg deze toe aan de ui.
Snijd de pepertjes zeer fijn en voeg deze ook toe aan het ui mengsel.
Snijd de tomaten in grove stukken en voeg deze ook toe aan de uien.
Laat het geheel enkele minuten garen en breng op smaak met peper zout en tabasco.
Snijd de zeeduivel in blokjes dep ze droog en bak ze in iets olie krokant.
Lepel de pasta op een bord en giet de saus over de pasta.
Rangschik de zeeduivel op de saus en leg er de krullen Parmezaanse kaas bij.

Bestrooi met gehakte bieslook.

Voor 4 personen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68259177
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:09 schreef Chokeme het volgende:
Pasta carbonara:

-2 sjalotjes
-teentje knoflook
-300 gr gerookte spek
-60 gr geraspte parmezaanse kaas
-60 ml room
-verse peterselie
-3 eidooiers
-ongeveer 100 gr pasta p.p.

De saus: Eidooiers scheiden, peterselie fijnhakken, dit samen met de room, kaas, zout en peper mengen.
Spekjes, knoflook en sjalotjes uitbakken, de pasta er over heen gooien, de saus er over heen gooien (zet het vuur uit want anders stolt het ei!) Effe doorroeren.
Ik zelf doe 4 ipv 3 eidooiers en parmezaanse+jonge kaas ipv alleen parmezaanse kaas.
Ik heb in 3 italiaanse restaurants pasta carbonara gehad en geen 1 kwam ook maar in de buurt van deze
Deze heb ik van het forum trouwens.

Snelle lekkere tonijnsaus:

1 grote of 2 kleine uien en een half bakje champignons (+- 125 gram) fruiten, dan 1 pak tomato frito, half bakje creme fraiche (75 gr), en 2 blikjes tonijn er door. Italiaanse kruiden en peper er door.

Sommige sausjes uit een pot zijn echt wel Zelf een beetje opleuken met gehakt, tonijn, garnaaltjes oid.
Vendura saus van de C1000, zak groentemix erbij, gehakt, knoflook, peper, italiaanse kruiden of oregano. Goed te doen.
Voor hoeveel personen is die pasta carbonera ?
pi_68267306
quote:
Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifuge
pi_68268770
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:28 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifuge
Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Maar daarom vind ik 13 euro wel een ok bedrag. Je hebt ook die dingen van 40 euro. En wie weet is het wel heel erg veel lekkerder.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:23:35 #271
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_68268801
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:47 schreef Mirjam het volgende:
vanavond weer lekker simpel spaghetti carbonara eten
Zo lekker hé.

Spaghetti koken, spekjes bakken, room en kaas erover heen, spekjes erdoor, éven in de magnetron en dan veel peper en zout.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_68273787
even in de magnetron?
  woensdag 22 april 2009 @ 15:59:57 #273
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_68273820
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:59 schreef TN-FR het volgende:
even in de magnetron?
Ja, even de kaas smelten.
pi_68274625
Die kaas smelt sowieso prima, man! Gewoon fijn raspen. Nooit problemen mee gehad!
  woensdag 22 april 2009 @ 16:25:10 #275
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_68274684
Ik doe 't altijd even 30 seconden in de magnetron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')