Spannend receptje.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:54 schreef Marije het volgende:
Superlekker recept
Ik maak het pastadeeg altijd met een pastamachine, garandeert toch wel pasta die overal even dik is zeg maar. Verder is de beste manier om ravioli te maken in mijn ogen nog altijd gewoon door de lange lap pastadeeg om de 3à4 cm de bedekken met een theelepeltje vulling en dan langs de lange zijde dichtklappen, vervolgens goed aandrukken tussen de vullingen en aan de rand en met een raviolisnijdertje de ravioli van elkaar losmaken. Nooit problemen gehad met lekke ravioli...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:12 schreef Gripper het volgende:
Ik had gisteravond het ambitieuze plan om zelf ravioli te maken, zaterdag heb ik namelijk een raviolimaker gekregen, zo'n wolvenklem achtig apparaat.
Dus, lekker met de hand een deegje gerold, mooie dunne cirkels uitgesneden, gevuld met lekkere vullinkjes, en gekookt. maar, sommigen werden daardoor theezakjes, met meer water dan vulling erin.
1 of 2 waren al lek toen ze de pan in gingen, dus dat is niet heel vreemd, maar ook een aantal andere ravioli's die wel goed dichtzaten (randjes dicht geplakt met eiwit) waren volgelopen.
Waar ligt dat aan? Te dun deeg gebruikt, waardoor het volstroomt? En hoe voorkom ik voortaan een enorm waterballet op mn bord? na het eten lag daar wel erg veel kookvocht op...
Zou een pastamachine helpen om een mooier deeg te krijgen? Met een deegroller is het sowieso wel erg hard werken
Ook maar eentjequote:
Voor hoeveel personen is die pasta carbonera ?quote:Op woensdag 22 april 2009 01:09 schreef Chokeme het volgende:
Pasta carbonara:
-2 sjalotjes
-teentje knoflook
-300 gr gerookte spek
-60 gr geraspte parmezaanse kaas
-60 ml room
-verse peterselie
-3 eidooiers
-ongeveer 100 gr pasta p.p.
De saus: Eidooiers scheiden, peterselie fijnhakken, dit samen met de room, kaas, zout en peper mengen.
Spekjes, knoflook en sjalotjes uitbakken, de pasta er over heen gooien, de saus er over heen gooien (zet het vuur uit want anders stolt het ei!) Effe doorroeren.
Ik zelf doe 4 ipv 3 eidooiers en parmezaanse+jonge kaas ipv alleen parmezaanse kaas.
Ik heb in 3 italiaanse restaurants pasta carbonara gehad en geen 1 kwam ook maar in de buurt van deze
Deze heb ik van het forum trouwens.
Snelle lekkere tonijnsaus:
1 grote of 2 kleine uien en een half bakje champignons (+- 125 gram) fruiten, dan 1 pak tomato frito, half bakje creme fraiche (75 gr), en 2 blikjes tonijn er door. Italiaanse kruiden en peper er door.
Sommige sausjes uit een pot zijn echt welZelf een beetje opleuken met gehakt, tonijn, garnaaltjes oid.
Vendura saus van de C1000, zak groentemix erbij, gehakt, knoflook, peper, italiaanse kruiden of oregano. Goed te doen.
Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifugequote:Op woensdag 22 april 2009 09:57 schreef Stansfield het volgende:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ooking/pastamachine/
Is dit wat?
Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Maar daarom vind ik 13 euro wel een ok bedrag. Je hebt ook die dingen van 40 euro. En wie weet is het wel heel erg veel lekkerder.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:28 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifuge
Zo lekker hé.quote:Op maandag 17 december 2007 15:47 schreef Mirjam het volgende:
vanavond weer lekker simpel spaghetti carbonara eten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |