Second that, verschrikkelijke filmquote:Op woensdag 9 maart 2005 01:47 schreef The_Foxz het volgende:
Constantine; veel van verwacht bleek een boutfilm, weinig actie en een vergezocht verhaal
Versta jij Japans?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:50 schreef Hare het volgende:
The Playhouse
On Your Mark
Deze keer een Ghibli short. Eigenlijk gewoon een lange videoclip. De animatie is zeer mooi, het nummer is goed, maar vond de twee nou niet echt super bij elkaar passen. Kon de tekst niet helemaal bij het beeld plaatsen.
Nee, maar je hebt zoiets als subtitles hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Angela's Ashes
Alan Parker heeft in deze film het lot van een ierse familie ergens aan het begin van de 20e eeuw als thema. het verhaal wordt vertelt vanuit de oudste zoon, Frank.
we zien dat ze vanuit USA weer terug naar ierland gaan, we zien de nodige kinderen overlijden, we zien vader voortdurend werkloos en dronken en onbetrouwbaar zijn, we zien moeder telkens weer zichzelf verloochenen, we zien Frank steeds in andere problemen komen.
veel ellende dus, maar alles ingetogen gebracht.
Emily Watson speelt moeder Angela en is weer sterk. Robert Carlyle als vader is ook behoorlijk goed. maar ook de kinder-cast is heel goed.
gewoon een behoorlijk goede film.
En? Wat vond je ervan?quote:Op donderdag 10 maart 2005 13:11 schreef Sylvana het volgende:
What Women Want (2000)
Verenigde Staten
Komedie
127 minuten
geregisseerd door Nancy Meyers
met Mel Gibson, Helen Hunt en Marisa Tomei
Na een ongeluk is de playboy Nick Marshall ineens in staat om alles te horen wat vrouwen denken. Hij besluit deze gave te gebruiken op de vrouw die de positie binnen hun bedrijf krijgt die Marshall graag had willen hebben, om zo de baan van haar af te kunnen pikken. Hij wordt echter verliefd op haar.
Ze probeert of wij haar gedachten ook kunnen lezen.quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:11 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ze probeert of wij haar gedachten ook kunnen lezen.![]()
Uwe Boll schijnt wel één van de minst begaafde mensen in Hollywood te zijn: http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649.quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:43 schreef Sai het volgende:
[..]
Uwe Boll schijnt wel één van de minst begaafde mensen in Hollywood te zijn: http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:26 schreef Gorro het volgende:
Alone in the Dark (Uwe Boll, 2005)
. ½ is eigenlijk al te veel.
Lolquote:Op donderdag 10 maart 2005 15:11 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ze probeert of wij haar gedachten ook kunnen lezen.![]()
Wat heb je tegen pepermunt?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:51 schreef Sai het volgende:
Een best smakelijk pepermuntsnoepje dat je opeet, nog even een frisse nasmaak nalaat en dat je daarna totaal vergeet. 7-.
Niet mee eens. The Classic en Windstruck vond ik beiden ook absoluut erg goed.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:31 schreef Hare het volgende:
(z'n twee vervolgfilms zijn trouwens vele malen minder!)
The Classic was wel aardig, Windstruck was het eerste uur geweldig om daarna een richting op te gaan waarvan ik echt dacht:.....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:34 schreef Durbin het volgende:
[..]
Niet mee eens. The Classic en Windstruck vond ik beiden ook absoluut erg goed.
De sentimentele crap was tenenkrommend cliché en uitgekauwd, maar de broeierige geilheid van Kirsty Dunst hield me overeind. Alleen door haar eenvoudige vrouwelijkheid zou ik deel 2 al wel willen zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:47 schreef Shogo het volgende:
Spiderman
Nooit eerder gezien omdat de film me niet zo interessant leek. Vond de tekenfilmserie's altijd wel gaaf als kind zijnde. Nou vanavond heb ik dus de kans gekregen om deze eens te bekijken en dat viel me niet tegen. Goeie verfilming die goed trouw blijft aan alles en goed spektakel, de sfx zijn helaas niet zo best en het ziet er nogal nep uit hoewel dit me weer niet echt stoorde verder. Uitstekend vermaak!
Niets hoor, het is best lekker, maar ik koester er gewoon niet al te veel herinneringen aan.quote:
Dat ben ik wel met je eens ja het sentimentele was iets te overdone, maar dat vergat ik nogal gauw door de actie.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 00:15 schreef Bombie het volgende:
[..]
De sentimentele crap was tenenkrommend cliché en uitgekauwd, maar de broeierige geilheid van Kirsty Dunst hield me overeind. Alleen door haar eenvoudige vrouwelijkheid zou ik deel 2 al wel willen zien.
Voor de rest is het een... kutifilm.
Ik vond dit echte en fantastische guilty pleasure.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:00 schreef Shogo het volgende:
Freddy vs. Jason
Tja je kan er om lachen of om huilen, ik moest erg lachen (niet erg positief bedoelt).Er wordt wat gehakt, geslasht, gemoord, verminkt etc... Het is meer een comedy dan een horrorfilm, spannend wordt het nergens en helaas worden beide horroriconen een beetje belachelijk (imo) gemaakt, de battles tussen Freddy en Jason waren dan ook wel het hoogtepunt van de film en dat was wel erg mooi gedaan, daar blijft het dan ook bij.
Over het acteertalent zeg ik verder niks, want dat was er niet eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Ja het gevecht vond ik het gaafste van de film en werdt in goeie horrorstijl afgehandeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:16 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vond dit echte en fantastische guilty pleasure.
Misschien is het ook wel weer triest dat beide 'killers' zijn verworden tot een parodie van wat ze ooit waren, maar het blijft wel cool om twee van die monsters het tegen elkaar te zien opnemen.
Alleen ook ik vroeg me af waar ze in godsnaam dit soort acteurs vandaan halen. Het is volgens mij een beetje het Idols effect. In plaats van ze te negeren geef je ze ook nog de tijd en ruimte om zichzelf op tv voor lul te zetten. En dat is ook best amusant.![]()
quote:Saw:
2 personen worden wakker in verlaten afgekraakte gebouw, ze blijken in handen te zijn van de jigsaw serie moordenaar die zijn slachtoffers op een zeer pijnelijke en originele manier ombrengt...
Dit is echt een super thriller met einde die je echt VERRAST!!!
Zoals op IMDB gezegd "the end will blow you away..." !!!! DEZE MOET JE ZIEN!!!! (9)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.70+ op het internet
quote:Op maandag 14 maart 2005 02:02 schreef db70 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik was compleet overrompeld...
![]()
Ik raad je Arcadia Of My Youth aan. Ook van Leji Matsumoto. Zorg wel dat je de uncut versie ziet. Americaanse cut is verschrikkelijk verminkt. (reden was dat ie te ingewikkeld was ofzo voor het americaanse publiek) Maar erg mooie scifi epic.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:36 schreef vollie het volgende:
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
De rest van het verhaal van die videoclips van Daft Punk's Discovery. Wordt geen woord gesproken, goede muziek (mits, natuurlijk, je van Daft Punk houd) en geweldige animatie (supervisor Leiji Matsumoto).
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. sick
Maarja.. denk dat ik hem vaker moet zien. Heb ik zowiezo bij films van Terry Gilliam.
Whale Rider
Veel over gehoord en gezien de titel had ik aanvankelijk een beetje een misselijk makend Disney gevoel elke keer als ik er over las.
Maar een film die awards wint blijft vaak door mijn hoofd spoken dus heb hem vrijdag een kans gegeven.
En idd mooie erg mooie film over de Maori en de clash tussen moderne denkbeelden en oude tradities.
Enige waar ik me verschrikkelijk aan ergerde was de DVDuitgave van RCV. why god why 4:3 beeldformaat. En ook niet letterboxed.... verschrikkelijk. Helemaal gezien de 3 trailers die voor de film staan WEL breedbeeld zijn.. Erg Slordig.
Maarja binnenkort jarig dus mooie gelegenheid om een goeie versie aan te schaffen.
verder![]()
![]()
love it.
Fear & Loathing In Las Vegas
3de Terry Gilliam afgelopen week. En tja deze is gewoon groovy. Kleurrijk, absurd, hilarisch, interessante biopic(sorta)
Hij verveeld me nooit.
Tromeo & Juliet
Tja typische TROMA weirdness en humor, gore, boobies, Punk/metal. Ik hou er wel van.
Sailor Moon Super S: The Movie
En ja dit is werkelijk een leuke film. Alleen een beetje kort.
Overal ter wereld verdwijnen kinderen midden in de nacht terwijl een bizarre fluit melodie te horen is.
Als ook Chibi-Usa ten prooi valt komen de Sailor scouts achter een boosaardig plan.
Okay Sailor Moon meets Rattenvanger van Hamelen en The Matrix maar het is wel erg kleurrijk, fantasievol en met de nodige humor uitgewerkt.
En zowiezo Sailor Moon is nog altijd zeker 10x beter dan all dat Dragonball en Pokemon geneuzel.
Aanrader voor de openminded anime fan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 16-03-2005 15:10:53 (was er 1 vergeten) ]The Light Is Leaving Us All
Ten eerste vond ik E&A echt verre van slecht. Ik vond het zelfs een erg goede docu. Maar als ik een documentaire ècht ontzettend goed wil vinden heb ik wel graag dat het niet gewoon een vaardige registratie van iets is.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Être et avoir (2002)
Ben het totaal niet eens met Sai dat de film slecht is omdat het een insteek mis. Juist daarom is die zo goed. Omdat er simpel niets meer gedaan wordt dan het volgen van de leraar/klas. Krijgt de film niet een irritante oordelende ondertoon, die de meeste docu's zo vaak bezitten.
quote:...everything in this movie is not based on actual events...*5sec pauze*.... only the people, events and locations are changed...
Misschien beetje OT, maar ik studeer geschiedenis en ben net met dit onderwerp bezig, dus wat wil je weten?quote:Op donderdag 17 maart 2005 08:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Reine Margot
Frans episch drama dat vooral draait rond de Bartholomeüsnacht (waarbij honderden protestanten vermoord werden) en de gevolgen daarvan. En het gaat natuurlijk ook over Margaretha van Valois, de Margot uit de titel. Het is een sterke film waarin vooral die Bartholomeüsnacht zelf erg bloederig in beeld wordt gebracht. Het eerste half uur is het wel vrij ingewikkeld omdat er veel personages in rondlopen en er meteen al erg veel gebeurd zonder dat je 't goed kan volgen. Maar eenmaal op gang is de film erg genietbaar. Alleen vraag ik me af welke intriges en feiten nu historisch correct zijn en wat er is geromantiseerd (of gewoon verzonnen).
Ik had al eens op Wikipedia gekekenquote:Op donderdag 17 maart 2005 09:48 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Misschien beetje OT, maar ik studeer geschiedenis en ben net met dit onderwerp bezig, dus wat wil je weten?(Je kan altijd Wikipedia.nl kijken natuurlijk
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik had al eens op Wikipedia gekeken. Ik zal 't maar onder een spoilertag zetten.
Dat soort dingen (intrigers/relaties/kinderen) bespreken we ook nauwelijks tijdens college en als ze aan bod komen, vergeet ik ze, omdat ze toch niet belangrijk zijn voor tentamensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier sluit ik me bij aan, ik had een feel good movie nodig, dan is dit een prima film!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:35 schreef Tweek het volgende:
Hitch
Een romantische comedy zoals elke andere, het verhaal is standaard en erg clichematig. Gelukkig blijft het prettig om naar eva mendes te kijken en is will smith ook goed opdreef. De grappen zijn leuk, maar niet van wereld formaat. Al met al blijft de film best fijn om te kijken. Al is hij nergens echt verrassend.
Dat zou best eens kunnen tegenvallen. De eerste keer vond ik 'm ook erg goed, maar bij de tweede kijkbeurt ken je het plot al en verliest de film een beetje z'n punch, waardoor je op andere dingen gaat letten en de gebreken veel duidelijker naar voor komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:19 schreef Timo20 het volgende:
Saw
Kortom: zeer zeker een aanrader, die ik nog vaak zal gaan bekijken.
och ja, we zullen zien hequote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen tegenvallen. De eerste keer vond ik 'm ook erg goed, maar bij de tweede kijkbeurt ken je het plot al en verliest de film een beetje z'n punch, waardoor je op andere dingen gaat letten en de gebreken veel duidelijker naar voor komen.
Lees mijn topic over Truffaut en je weet hetquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:38 schreef Hare het volgende:
Les Quatre Cents Coups
nee, deze titel vertaal ik niet naar het Engels aangezien ik echt geen flauw benul heb waar ze 400 blows vandaag halen![]()
Truffaut idd,quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:46 schreef Gorro het volgende:
[..]
Lees mijn topic over Truffaut en je weet het
Jij had geen Frans op school, hè?quote:Op zondag 20 maart 2005 00:57 schreef Hare het volgende:
Maar van the 400 blows kan ik niks vinden in je topic hoor. Wel waar de Franse titel vandaan komt, maar dat wist ik al wel
Er staat dat dat de letterlijke vertaling is van Les quatre cents coups.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:57 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar van the 400 blows kan ik niks vinden in je topic hoor. Wel waar de Franse titel vandaan komt, maar dat wist ik al wel
quote:
Die heb ik ook gezien. Mening is min of meer hetzelfde, alleen stoorde ik me minder aan de religieuze kant en veel meer aan de propaganda en de overdreven heldhaftigheid van "de dappere Amerikaan".quote:
de effecten zijn toch wel vet? de film gaat in dit geval niet om het verhaal, wat idd niet veel voorsteltquote:Op zondag 20 maart 2005 18:56 schreef snijder het volgende:
The Day After Tomorrow
Waarom download ik toch alleen maar k*tfilms?
Je mag me wel een maitlje sturen hoorquote:Op maandag 21 maart 2005 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zag What a Girl Wants, Coffee & Cigarettes, Grapes of Wrath en Willard. Wat ik er van vond, beschouw ik eigenlijk meer als een privé-aangelegenheid en wens ik alleen maar te delen met mensen die me nauw aan het hard liggen.
Aan het "hard" nog welquote:Op maandag 21 maart 2005 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zag What a Girl Wants, Coffee & Cigarettes, Grapes of Wrath en Willard. Wat ik er van vond, beschouw ik eigenlijk meer als een privé-aangelegenheid en wens ik alleen maar te delen met mensen die me nauw aan het hard liggen.
Soms is 't hard, hè.quote:
28 Days Later was ook meer gebaseerd op The Omega Man(die weer op iets anders gebaseerd was als ik me goed herinner)quote:Op maandag 21 maart 2005 22:00 schreef Cheiron het volgende:
Net dawn of the dead (2004?) remake gezien.
De veel beter beoordeelde 28 days later kon mij niet bekoren, en deze film weer wel.
Ik wist dat 28 days later niet verbonden was met de dead franchise, mij ging het er meer om dat 28 days goed ontvangen werd terwijl dawn meteen als pulp wordt beschouwd. Ik zie het verschil tussen de films niet zo, en het verbaast mij dan ook een beetje.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:35 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
28 Days Later was ook meer gebaseerd op The Omega Man(die weer op iets anders gebaseerd was als ik me goed herinner)
Ik had hem al een paar keer gezien en zag hem zaterdag voor 8 euro bij de FRS liggen, meegenomen dus en gisteravond gekeken. Hij blijft geweldigquote:Op maandag 21 maart 2005 22:30 schreef dewitteparel het volgende:
The Boondock Saints (1999)
Zeer vermakelijke actiefilm met origineel verhaal (twee broers gaan bad guys mollen)!
Mijn vriendin wilde die film zien omdat er zo'n goede soundtrack bij zat. Jammer dat die muziek niet in de film te horen wasquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:42 schreef Strolie75 het volgende:
The Scorpion King
Wel grappige hack'n slash film. Uiteraard met mooie tegenspeelster en schattig klein kind. The Rock blijft charismatisch en het verhaal loopt vlot. Er vallen genoeg doden door al het zwaardgeweld maar de PG-13 rating zorgt ervoor dat er geen druppel bloed te zien is.
Toch heb ik me prima vermaak. Soort Conan The Barbarian Light.![]()
In 28 Days Later zijn het geen zombies.. gewoon mensen met een ziekte.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik wist dat 28 days later niet verbonden was met de dead franchise, mij ging het er meer om dat 28 days goed ontvangen werd terwijl dawn meteen als pulp wordt beschouwd. Ik zie het verschil tussen de films niet zo, en het verbaast mij dan ook een beetje.
Ik vond hem wel echt goed eigenlijk, heb echt plat gelegen, iedere persoon die in die film voorkomt is een beetje gestoordquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:56 schreef PlaagGeest het volgende:
Garden State
http://www.imdb.com/title/tt0333766/
Had hoge verwachtingen van de film.. ( een 8 op imdb ) en een super gave trailer... ( http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/garden_state/ ) Maar de film greep me niet.. vond hem zelfs af en toe flink saai. Vind de 8 eigenlijk totaal niet waard.
Catch you on the flipside!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik had hem al een paar keer gezien en zag hem zaterdag voor 8 euro bij de FRS liggen, meegenomen dus en gisteravond gekeken. Hij blijft geweldig
I might just want a bagle with my coffee
Bij welke films vind je dat nog meer? Waarschijnlijk DAWN OF THE DEAD, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE en ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:32 schreef Gorro het volgende:
Assault on Precinct 13 (Jean-François Richet, 2005)
Het gebeurt de laatste tijd gelukkig steeds vaker dat remakes nog prima te pruimen zijn.
Die twee inderdaad, maar bijvoorbeeld Wicker Park vond ik ook zo slecht nog niet (remake van L'appartement).quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:56 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Bij welke films vind je dat nog meer? Waarschijnlijk DAWN OF THE DEAD, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE en ?
Als je er zoveel moeite voor moet doen dan kun je misschien overwegen om wat titels op internet te bestellen. Een tijdje terug waren veel Bergman titels in de aanbieding bij Play.com. Nu geloof ik niet meer, maar wellicht kun je eens rondkijken op wat sites.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:33 schreef Saviola het volgende:
Vandaag m'n eerste Ingmar Bergman film gezien: Nattvardsgästerna (Winter Light)
Achteraf hink ik een beetje op 2 verschillende gedachten. Visueel vond ik 'm goed, de intentie (kil en donker) kwam goed over, inhoudelijk viel hij me dan weer een beetje tegen (misschien door het religieuze thema..). Maargoed, het smaakt wel naar meer
Al wordt dat lastig, ik ben hier in Brugge 4 videotheken afgegaan, en dit was de enige Bergman-film die deze videotheken in hun assortiment haddenIk moet al naar andere steden trekken om meer films te kunnen huren..
Ik zat daar al aan te denken ja. Maar ik heb nu pas 1 film gezien, dus ik ga nog niets bestellen.. Dankzij navraag in die videotheken weet ik wel dat o.a. The Seventh Seal, Wild Strawberries en Smiles of a Summer Night beschikbaar zijn in een videotheek in Gent (en gelukkig heb ik een aantal personen in m'n vriendenkring die ginds studerenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:41 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Als je er zoveel moeite voor moet doen dan kun je misschien overwegen om wat titels op internet te bestellen. Een tijdje terug waren veel Bergman titels in de aanbieding bij Play.com. Nu geloof ik niet meer, maar wellicht kun je eens rondkijken op wat sites.
Ik wil niet stoer gaan lopen doen met m'n opmerking dat je alles op internet kan downloaden, maar voor dit soort dingen is dit wel een zeer fijne bron aan kijkplezier. Zoals iedereen waarschijnlijk weet heb ik best een ruime collectie dvds, dus het is niet dat ik kopen onzin vind ofzo, maar voor als je eerst wilt weten of een film iets voor je is is downloaden de beste optie die er is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:50 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ik zat daar al aan te denken ja. Maar ik heb nu pas 1 film gezien, dus ik ga nog niets bestellen.. Dankzij navraag in die videotheken weet ik wel dat o.a. The Seventh Seal, Wild Strawberries en Smiles of a Summer Night beschikbaar zijn in een videotheek in Gent (en gelukkig heb ik een aantal personen in m'n vriendenkring die ginds studeren). Als die films me bevallen, wil ik wel overgaan tot bestellen op internet.
Nuttig..quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
en notes gezet.
Wat zijn notes?quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
Ondertitles vallen ook onder copyright. Discussie weggehaald en notes gezet.
En ik bestel nooit meer dvdtjes voor jouquote:
Helemaal met je eens, praktisch 90% van de film is goed en dan komt het einde en dan heb ik toch echt zoiets van WTF... Slaat daar dus helaas de plank volledig mis.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:54 schreef Sai het volgende:
[afbeelding]
The Ninth Gate: verteerbare Polanskipulp. Een aardig sfeertje, niet onaardig acteerwerk, af en toe een vleugje Polanski-humor en een verhaal dat boeit totdat je er (helemaal op het einde) achterkomt dat het nergens op slaat. Geloofwaardig, spannend of eng wordt het nooit, maar het is ook bepaald geen straf om uit te zitten. Minpunt voor anderhalve belachelijke actiescène. 6+.
ik moest m hier ook nog afmeldenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:20 schreef kinky_queen het volgende:
EL MAQUINISTA
Tsjah, waar zal ik eens beginnen...
Ik ga helemaal nergens beginnen, deze film is grandioos! Film van het jaar!!
Een btje een mix van DONNIE DARKO en MEMENTO
Alles klopt al vind ik de muziek ietwat wisselvallig en daardoor krijgt deze film niet het ultieme cijfer.
Een film om meerdere keren te zien!!
[afbeelding]
wordt ie hier ook nog uitgebracht??quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:00 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik moest m hier ook nog afmelden
ik vond m ook behoorlijk sterk. eindelijk een goede CB gezien, een film die je meesleept.
deze film klopt. er is blijkbaar goed nagedacht over plot en opbouw.
September!!!???quote:
KQ, had jij inmiddels de Jess Franco box al?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:02 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
September!!!???
hoe kwam ik aan die dvdrip eigenlijk als die pas over 3 maanden op dvd uitkomt?
![]()
Beter lezen, hij komt in Juli 2005 hier in de bioscoop.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:02 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
September!!!???
![]()
Weet je zeker dat het geen screener is?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:02 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
September!!!???
![]()
nope, die komt pas uit op 12 Aprilquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:07 schreef scanman01 het volgende:
KQ, had jij inmiddels de Jess Franco box al?
quote:
Dacht het niet... Ik heb hem al ruim een week:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:24 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
nope, die komt pas uit op 12 April
Ik d8 dat je deze bedoeldequote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:30 schreef scanman01 het volgende:
Dacht het niet... Ik heb hem al ruim een week:
In spanje geproduceerd, omdat ze niet genoeg budget kregen in amerika hiervoor. Maar idd alles is engels gesproken en het verhaal speelt zich ook in amerika af hoewel niet zo exact wordt gezegd voor zover ik me kan herinneren, was meer bezig met verbazen over alles dan echt op lokatie's te letten.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:21 schreef Cheiron het volgende:
The Machinist is toch gewoon een engelstalige film? Vanwaar de Spaanse (?) naam?
quote:Op zondag 27 maart 2005 22:18 schreef Shogo het volgende:
The Machinist (Maquinista, El)
Mijn god wat een heerlijke film zeg. Een echte mindfuck en de vergelijking met hitchcock/lynch/fincher klopt als een bus. Een superverhaal, een hoop wtf momenten, goeie acteerprestaties (christian bale omg zijn lichaam...) en geweldige sfeervolle muziek! Een must-see!
Normaal geef ik geen cijfer maar voor deze een uitzondering een dikke 9,5 krijgt die, omdat ik het gevoel heb dat dit een klassieker wordt (als die dat al niet is)!
Als hij maar half zo leuk is als The Royal Tenenbaums, dan zal dat wel meevallen. Ik wil hem deze week nog even kijken en dan kom ik er wel op terug.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:32 schreef snijder het volgende:
The Life Aquatic with Steve Zissou
Bespaar je de euro's/bandbreedte het is absoluut niet de moeite.
Jemig wat ben ik vandaag overdreven in mijn statements. Ik lijk wel ongesteld of zo.quote:Op maandag 28 maart 2005 17:46 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Het is nog net niet zo transparant als een ijsblokje van gedestilleerd water.
Wat heb jij toch met die jaren '80 man!!quote:Op maandag 28 maart 2005 17:31 schreef Gorro het volgende:
Fright Night (Tom Holland, 1985)
Best grappige horror-comedy enigszins verpest door de jaren '80 kleding en muziek. **½
Join the clubquote:Ben erg onder de indruk dat ik dus de rest ook maar gauw ga checken en dan waarschijnlijk mijn rekening ga plunderen om ze op DVD te kopen.![]()
Misschien is dit iets voor je? Heb je ze gelijk allemaalquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:19 schreef Shogo het volgende:
Ben erg onder de indruk dat ik dus de rest ook maar gauw ga checken en dan waarschijnlijk mijn rekening ga plunderen om ze op DVD te kopen.![]()
Lijkt me wel wat... Maar is denk ik een duur geintje en ik heb geen creditcardquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Misschien is dit iets voor je? Heb je ze gelijk allemaal
[afbeelding]
Ben benieuwd, zelf deze week toevallig de Criterion gekregen!quote:
Ach ja, dat noemen ze spanningsopbouwquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:33 schreef victorinox het volgende:
Rio Bravo
Wat mij betreft mag de anderhalf uur die tussen de openingsscene en de "shoot-out" zit eruit geknipt worden. Dan was de film misschien wel spannend geweest.
Weet ik, aan de hand daarvan ook even de film gedownload. En gezien. Vooral de mannelijke hoofdpersoon speelde erg sterk. Mooi camerawerk ook!quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:57 schreef fractalis het volgende:
[..]
Ben benieuwd, zelf deze week toevallig de Criterion gekregen!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Er was ook geen moment dat ik daaraan twijfelde. Maar verder zit er een erg lekker sfeertje in de film en doordat je tot het eind compleet in het ongewisse wordt gelaten wat er nou precies is gebeurd blijf je met spanning kijken. En WTF is die Bale afgevallen voor deze film zeg. Echt niet normaal/gezond meer hoor. Was echt uberfreaky om te zien.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:11 schreef Hare het volgende:
El Maquinista (The Machinist)
Zo geweldig als KQ hem vind is ie naar mijn idee totaal niet, maar het is wel een goede, redelijk spannende film. Jammer genoeg hebben we natuurlijk al wel vaker dit soort films gezien,Eindelijk iemand die het weer een keer met me eens is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Er was ook geen moment dat ik daaraan twijfelde. Maar verder zit er een erg lekker sfeertje in de film en doordat je tot het eind compleet in het ongewisse wordt gelaten wat er nou precies is gebeurd blijf je met spanning kijken. En WTF is die Bale afgevallen voor deze film zeg. Echt niet normaal/gezond meer hoor. Was echt uberfreaky om te zien.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
Wat ik me nou altijd afvraag : hoe leg je zo'n filmcollectie aan je schoonouders / zwager etc. uit?quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:16 schreef kinky_queen het volgende:
FRAUEN IM LIEBESLAGER
LOVE CAMP
Heerlijke W.I.P movie van trashmeister Franco. Ditmaal is het 'verhaal' direct gekopieerd van een film van Erwin C. Dietrich genaamd GEFANGENE FRAUEN (goh, das nix voor Franco om zoiets te doen! [afbeelding] )
[afbeelding]
die ik iets leuker vind vanwege [afbeelding]Brigitte Lahaie[afbeelding]
Doet niet af natuurlijk aan het feit dat dit een meesterlijke en ondergewaardeerde film is
Mijn schoonouders vinden mij al raar omdat ik DRACULA '31 in huis heb...quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag : hoe leg je zo'n filmcollectie aan je schoonouders / zwager etc. uit?![]()
En? Al gekeken? Slecht hè?quote:Op maandag 28 maart 2005 20:42 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Als hij maar half zo leuk is als The Royal Tenenbaums, dan zal dat wel meevallen. Ik wil hem deze week nog even kijken en dan kom ik er wel op terug.
quote:
Dat zei ik toch TRUT!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |