abonnement Unibet Coolblue
pi_56852941


Met nog 115 dagen te gaan voordat de 76e editie van de befaamde 24 Heures du Mans van start gaat is de deelnemerslijst bekendgemaakt door de A.C.O. Als vanouds de aftrap voor het Fok! Le Mans topic. Qua deelnemende teams/auto's zijn er in LM P1 en P2 een paar nieuwelingen, in GT1 en GT2 is het weinig nieuws wat de Franse klok slaat.

LM P1, de koningsklasse met een dieselwalm

V.l.n.r. Audi R10 TDI, Peugeot 908 HDI, Dome S102 Judd, Lola B08/60 Aston Martin

LM P2, de klasse met die snelle Porsches

V.l.n.r. Porsche RS Spyder, Zytek 07S Zytek, Pescarolo Judd(P2), Radical SR9 AER

LM GT1, V12 versus V8 Gran Turismo battle

V.l.n.r. Corvette C6.R, Aston Martin DBR9, Saleen S7R, Lamborghini Murcielago R-GT

LM GT2, Porsche head-to-head met Ferrari, met Spykers in pursuit

V.l.n.r. Ferrari F430 GT, Porsche 997 GT3 RSR, Spyker C8 Laviolette GT2R

De complete deelnemerslijst staat op planetlemans.com (tip!)

Van de 88 aanmeldingen zijn er 55 (hetzij automatisch o.b.v. resultaten in '07 hetzij door de A.C.O.) gekozen om op 14 juni om 15:00 van start te gaan. De start om 15:00 is dit jaar echter niet wegens verkiezingen, voetbalwedstrijden, etc. maar omwille van de alsmaar groeiende toestroom van bezoekers. Kortom, de traditionele 16:00 start is niet meer. Zonde van de nostalgie, maar hé, de race begint een uur eerder, en op zondag een uur extra om het circuit af te komen/te eten 's avonds. Mooi om te zien zijn de gesloten prototypes in P1; de Dome en Lola (met Aston Martin V12 uit de DBR9!) lopen ook alvast vooruit op het regelement van 2010 waarin P1 prototypes niet meer open cockpit meer mogen hebben. Ook de Porsche RS Spyder is eindelijk te zien op Le Mans! Na veel succes in de ALMS worden Le Mans bezoekers dit jaar getrakteerd op 2 RS Spyders.

Doen er nog Nederlanders mee?!
Ja, alleen slaat Racing for Holland een jaartje over. Jan Lammers deelt een stoeltje in een Lola B07/10 Judd van het Charouz Racing System team. Of het wat gaat worden? We zullen het zien. Verder zien we Peter Kox in actie in de enige Lamborghini Murcielago GT-R van het Russische IPB Spartak Racing team, Michael Vergers in de Barazi Epsilon Zytek en Mike Hezemans bij het Spyker Squadron. En dan nog het 100% Nederlandse team van Van Merksteijn Motorsport (by Equipe Verschuur), dat een Porsche RS Spyder inzet. Rijders: Peter van Merksteijn, Jos Verstappen en Jeroen Bleekemolen. Foto's van de (opvallende) livery staan op racexpress.nl, en een interview met Frans Verschuur op planetlemans.com en endurance-info.com. Er zijn nog redelijk veel stoeltjes 'vrij' dus wellicht dat er nog meer Nederlanders zullen deelnemen.

Dit jaar zal mijn 7e Le Mans worden. Traditiegetrouw zal ik mijn tent opzetten in Beaumont sur Sarthe op de lokale camping met een viertal vrienden. Donderdag 's ochtends heen reizen, tweede kwalificatie meemaken, vrijdag Le Mans in, en zaterdag-zondag op het circuit doorbrengen. Maandag weer naar huis. En dan weer 363 dagen wachten. Hopelijk wordt het dit jaar wel iets beter weer dan vorig jaar (8 graden 's nachts i.c.m. regen overdag draagt niet bij aan het humeur).

Menig Fok!-er volgt de 24 Uur van Le Mans vanaf de bank of vanaf de tribune; dus bij deze: wie gaan het volgen, wie gaan er heen, en wat de zijn gedachten over de 76e editie?
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_56853464
Ja, ik ga al weer voor de 5e keer.
Vorig jaar voor het eerst op Maison blanch geweest bij DFH en dat was echt super!
Ik hoop alleen dat het dit jaar beter weer is als vorig jaar, ben vorig jaar met de auto tot 3 keer toe vast komen te zitten toen we de camping op reden. Gelukkig heb ik mijn kaarten voor Maison Blanch al lang geleden besteld, want ze zijn niet meer te krijgen voor zo ver ik weet.
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:14:58 #3
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56853501
Ik ga dit jaar niet.
Mijn vrouw is precies het Les Mans weekend uitgerekend om te bevallen. Anders had ik er voor de 8e keer gezeten.
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:23:53 #4
139712 SIRfuckalot
ik ben de alpha en de omega
pi_56853550
Ik ga dit jaar ook weer 4 de keer
we gaan van dinsdag tot maandag
camping kaarten voor tetre rouge zijn al betaald

en ja het weer moet echt beter zijn dan vorige jaar ...was eigenlijk te triest voor woorden..

maar ja het bier in bij portres du circuit smaakt er niet minder om
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:50:21 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56853831


Dit jaar toch kijken of ik kaarten ga halen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56896268
Dit jaar word mijn eerste keer. Zit bij de ford chicanes en sta op camping Boujeasour. Beetje laat besteld veel was al uitverkocht. Als het bevalt dan wordt er op le mans meteen weer bestelt voor volgend jaar, alleen dan andere camping en andere tribune.
pi_56896279
Drinking for Holland reporting in

We staan gelukkig weer op Maison Blanche, al kostte het dit jaar flink wat meer moeite (en vooral meer geld) dan normaal. Vrijdagavond is "sceduled as normal", alleen gaan wij er vanuit dat de ruimte beperkt zal zijn dus maximaal een 300 man op het feestje. Degene die wij kennen krijgen daar (na Sebring) een mailtje over.
Er is leuk contact met Spyker en van Merksteijn, maakt het geheel toch weer wat specialer. Jan zien we op Sebring, die schieten we daar wel even aan. Erg jammer dat Dome heeft besloten het zelf te doen dit jaar, ik hoop dat ze het op zo'n manier verknallen dat Jan volgend jaar gesmeekt wordt weer de verantwoording voor hun auto weer op zich te nemen.

Roel, kom je weer naar Sebring? Ik ben daar op donderdagavond na een wilde rit vanuit Denver (4000km in vijf dagen) met drie gehuurde Ford Mustangs, de WFO party is op donderdagavond op Turn 10!


[edit] dit is mijn (en Drinking for Holland's) vijfde Le Mans op rij, het eerste lustrum!!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_56896578
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:09 schreef zBus het volgende:sta op camping Boujeasour. Beetje laat besteld veel was al uitverkocht.
Met de ellende die alle regulars hadden dit jaar, is het niet bepaald verbazingwekkend dat je als late besteller op Beausejour staat. Wij hebben op 1 JUNI 2007 kaarten voor Maison Blanche besteld, en werden doorverwezen naar Bleu Nord. Helaas/gelukkig hebben we voor veel geld via een Engelse T&T alsnog MB kaarten kunnen bestellen
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_56896986
Grrrmbl, dit jaar zijn is de kaartenuitgifte via de A.C.O. tergend traag zeg... In november geboekt, vorige maand nog een kleine wijziging doorgegeven (extra kaartje), met toen het bericht dat het nog weleens 2 maanden kon duren voordat er iets bekend werd gemaakt. Heb ze net maar even een erg vriendelijk & lief e-mailtje gestuurd met de vraag of er nog iets nieuws is. Quel malheur... Voor iedereen die nog kaartjes wil hebben; haast U.

Die RS Spyder van VM vind ik erg bruut. Jammer dat Verstappen in het team zit. Ik mag die knakker niet, hij moet wel echt boven verwachting presteren voordat ik de handjes op elkaar zet voor hem. Meer foto's staan op racexpress.nl.

En tja, Dome en Lammers dit jaar geen combinatie. Jammer, misschien volgend jaar. Maar ik ben er nu niet bitter om, ik gun ze veel succes met de S102, en laat 'm volgend jaar weer zwart-witte blokjes hebben, of voetbal motief, of wat ze bij RfH ook mogen bedenken.

Enne Paddy, Sebring: dit jaar zit ik op dat weekend met de billen op de Bovenwindse Antillen. Als 2009 een line-up heeft die de moeite waard is zal ik het overwegen. Enne wel Mustangs GT's mag ik aannemen, met 4.6L V8?
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:46:22 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_56897020
, is dat een Aston Martin LMP1 daar?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_56898284
Lola chassis, Aston Martin motor. Welkome afwisseling in het LM P1 veld. Meer op planetlemans.com.

Waar ik me nu een beetje over aan het inlezen ben is de inschrijving van de Tokai University: Cars Tokaï Dream 28, eveneens in LM P1. In dit pdf-je wordt een deelname in 2003 al genoemd, als alles goed verloopt. Op endurance-info.com staan twee Franse artikelen (1 & 2) die met Babelfish bijv. te vertalen zijn. Interessant project van studenten i.c.m. professionele partners. Hopelijk houden ze het 24 uur vol, en is er leuke merchandise op de kop te tikken. 4.0L bi-turbo V8 met 600pk/6.000tpm. Banzai!
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_56908072
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:44 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:Enne Paddy, Sebring: Enne wel Mustangs GT's mag ik aannemen, met 4.6L V8?
Als huurder bij budget heb je niet veel keuze, ben ik bang. De "standaard" V6 dus, zal ook wel een standaard model zijn. Ook konden we geen cabrio's huren, omdat Budget Denver geen cabrio's verhuurt in maart!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_56921510
Wat zijn nu de dingen die je op Le Mans echt moet doen? Ik lees op Club Arnage iets over een rotonde op vrijdag avond en verder nog niet echt andere inside dingen tegen gekomen. Ga natuurlijk ook Mans zelf in om de drivers parade te zien enzo. Maar wat moet je nu echt gedaan hebben daar?
pi_56926168
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:55 schreef zBus het volgende:
Wat zijn nu de dingen die je op Le Mans echt moet doen?
De hele happening rond Le Mans is zo groot, je hebt een paar jaar nodig om alles te kunnen doen. Op woensdag of donderdagavond een biertje doen in de Stella bar langs Tetre Rouge is gaaf. Het reuzenrad is wel gaaf. De helicoptervlucht is vooral 's nachts gaaf. De vrijdag in de stad schijnt heel gaaf te zijn. De rotonde op vrijdagavond moet je niet doen, dat gaat een keer goed fout daar.
Voor de rest, probeer vooral met de shuttlebus te gaan kijken op Arnage en Mulsanne, kijk bij Porsche en de Esses en natuurlijk op start/finish. Probeer vooral 24 uur wakker te blijven. En vergeet je radio niet.

Veel plezier!
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
pi_56978548
Sowieso het stuk vanaf Tertre Rouge (begin eerste rechte stuk) tot aan de Porsche Curves lopen, zowel binnen- als buitenkant van de baan, dan vind je vanzelf wel de mooie plekken. Esses en Ford Chicane zijn mijn favorieten (allebei buitenkant baan). Verder het reuzenrad natuurlijk. Een vriend van me is vorig jaar met de helicopter (overdag) rond gegaan; ik vond de beelden niet echt boeiend, maar goed, wie weet een ander wel. Drivers Parade verkies ik boven de pitwalk op vrijdag, druk maar wel een leuke sfeer, de voordringende duizenden Fransen even niet meerekenend.



Van de A.C.O. een mailtje teruggekregen dat de kaarten allocatie van mijn reservering pas in April zal plaatsvinden; dat gaat dus weer spannend worden...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_57236255
Well, that's it. Morgenochtend om 6.30 op schiphol voor het vliegtuig naar Denver, Colorado. De rit naar Florida lijkt me errug gaaf, de sfeer op Sebring zal er niet minder om zijn 8)
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:45:36 #17
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57238582
Hoort dit niet in het motorsport subforum van SPT??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_57250689
OOOH TVP!! ik ga dit jaar echt weer!
2825cc Single Turbo Beast
pi_57311009
Verplaatsen naar het motorsport subforum in SPT? Le Mans & sport, ik zie de link niet.



En weten de PTA-ers dat subforumpje wel te vinden? De foto's stonden al een tijdje geleden on-line, maar het blijven 'mooie' foto's; Spyker in de hens op http://racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=10047.

Verder nog wat foto's op lemans.org van de bouw-werkzaamheden (nieuws ontvangstcentrum bijv).
http://www.lemans.org/24h(...)2-22_NC_2526_gb.html

En dan natuurlijk nog Sebring; zal Peugeot of Audi (voor de negende keer op rij) op zaterdag aanstaande de 12 uurs race winnen? Ik zet m'n geld op de jongens uit Ingolstadt.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_57345471
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:23 schreef Paddy_NL het volgende:

[..]

Met de ellende die alle regulars hadden dit jaar, is het niet bepaald verbazingwekkend dat je als late besteller op Beausejour staat. Wij hebben op 1 JUNI 2007 kaarten voor Maison Blanche besteld, en werden doorverwezen naar Bleu Nord. Helaas/gelukkig hebben we voor veel geld via een Engelse T&T alsnog MB kaarten kunnen bestellen
Hey Paddy, wij hadden ook kaarten via de ACO besteld en wij werden verwezen naar Beausasjour. Ik had ook op het moment een mailtje gestuurd naar Ticket en Travel en daar 2 kaarten laten reserveren voor Maison Blanch. Die heb ik betaald dus ik ga er van uit dat ik weer op Maison Blach te vinden zal zijn.
btw, heb dit jaar denk ik een stuk of 200 oranje mutsen en handschoenen voor je!
Wij zijn er waarschijnlijk vanaf woensdag, kan ze dan wel bij je langs brengen.
Groeten Hullepim!
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
  zondag 16 maart 2008 @ 15:25:29 #21
139712 SIRfuckalot
ik ben de alpha en de omega
pi_57413429
zijn er nog mensen die op tetre rouge staan ?

wij zullen er vanaf dinsdag staan .....altijd leuk om de meute te zien komen
pi_57626457
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:20 schreef hullepim het volgende:

[..]

Hey Paddy, wij hadden ook kaarten via de ACO besteld en wij werden verwezen naar Beausasjour. Ik had ook op het moment een mailtje gestuurd naar Ticket en Travel en daar 2 kaarten laten reserveren voor Maison Blanch. Die heb ik betaald dus ik ga er van uit dat ik weer op Maison Blach te vinden zal zijn.
btw, heb dit jaar denk ik een stuk of 200 oranje mutsen en handschoenen voor je!
Wij zijn er waarschijnlijk vanaf woensdag, kan ze dan wel bij je langs brengen.
Groeten Hullepim!
Helemaal geweldig, HP, bedankt! Jammer dat je niet op dinsdag er al bent, dan gaan we al los met onze Rock Revival.
Sebring was onvergetelijk, de road trip zo mogelijk nog mooier. Hier kun je mijn verhaal vinden: http://forum.drinkingforholland.com/viewtopic.php?t=1187 (in Engels)

Afgelopen weekend op Zandvoort geweest, nu even een break. Begin mei naar Brands Hatch (A1GP), het weekend daarna naar Spa (LMS). En dan rap de laatste dingetjes regelen voor Le Mans
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:13:36 #23
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57630953
Eeh, fok-newbie hier. Wat is TVP?
my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:20:10 #25
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57632481
Terug Vind Post
Dan staat dit topic in je My Active Topics lijst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')