quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:57 schreef Hare het volgende:[..]
Maar van the 400 blows kan ik niks vinden in je topic hoor. Wel waar de Franse titel vandaan komt, maar dat wist ik al wel
![]()
Er staat dat dat de letterlijke vertaling is van
Les quatre cents coups.
(
#250)
Steamboat Bill Jr. (Buster Keaton, 1928)
Grappige film met Buster Keaton. Het plotje is flinterdun, maar films van Keaton draaien om de spectaculaire momenten waarin hij z'n komische talent kan laten zien. Zeker de finale is erg spectaculair. Daarvoor wisselen de momenten van grappig tot te flauw, maar boven alles is dit gewoon een leuke film om te kijken. ****
Sergeant York (Howard Hawks, 1941)
Best goed oorlogsdrama waarin Gary Cooper van een drinkende nietsnut uitgroeit tot volksheld. Aangezien de film opgenomen tijdens de Tweede Wereldoorlog ontkom je er niet aan dat deze film puur gemaakt is als propaganda voor de oorlog. Dat deze film hierdoor niet genekt wordt, is vooral te danken aan de zorg waarmee de film gemaakt is. Technisch gezien is er niets op aan te merken en ook het script zit op een paar kleine ongeloofwaardigheden goed in elkaar. Voor de film zich gaat focussen op de oorlog wordt er eerst een uitgebreid beeld geschetst van de hoofdpersoon. Wel voert religie daarbij misschien net iets te veel de boventoon. ***½
Four Rooms (Allison Anders, Alexandre Rockwell, Robert Rodriguez & Quentin Tarantino, 1995)
De enige short die de moeite waard is, is die van Robert Rodriguez, maar ook die had ik kunnen missen als kiespijn. Tim Roth is verschrikkelijk aan het overacteren en het levert maar heel spaarzaam grappige momenten op. Het Tarantino segment is ook best aardig, maar komt niet eens in de buurt van de rest van z'n werk en hij moet echt nooit meer voor de camera staan. **
[ Bericht 1% gewijzigd door Gorro op 20-03-2005 10:22:39 ]