abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:17:35 #125
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25596319
Net Shaun of the dead gekeken. Heerlijke film. Twee van mijn favoriete genres in 1 film, en dan nog goed uitgevoerd ook. Leuke grappen, goed uitziende zombies.
Ja, ik heb mij uitstekend vermaakt met deze film.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 19 maart 2005 @ 22:38:40 #126
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25598399
Les Quatre Cents Coups

nee, deze titel vertaal ik niet naar het Engels aangezien ik echt geen flauw benul heb waar ze 400 blows vandaag halen

Dat dit de eerste feature film van een director kan zijn is echt zo onvoorstelbaar, aangezien het gewoon zo perfect kloppende film is. En perfect uitgevoerd ook. Zeer realistisch gespeeld, veel memorabele scenes en zoveel dingen zijn erg herkenbaar. De kindacteurs zijn werkelijk de beste die ik ooit heb gezien, en ja Truffout schiet het allemaal prachtig. De muziek is ook helemaal top. En wat een mooi eindshot he!

Ben zeer benieuwd naar de vervolgen. Hardstikke leuk om het leven van Antoine (of: Truffaut ) te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hare op 20-03-2005 00:52:21 ]
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 22:46:14 #127
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25598644
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:38 schreef Hare het volgende:
Les Quatre Cents Coups

nee, deze titel vertaal ik niet naar het Engels aangezien ik echt geen flauw benul heb waar ze 400 blows vandaag halen
Lees mijn topic over Truffaut en je weet het
  zondag 20 maart 2005 @ 00:57:09 #128
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25601830
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:46 schreef Gorro het volgende:

[..]

Lees mijn topic over Truffaut en je weet het
Truffaut idd,

Maar van the 400 blows kan ik niks vinden in je topic hoor. Wel waar de Franse titel vandaan komt, maar dat wist ik al wel

Net gezien:

Out of the Past

En dat was een zware kluif. Ik had geen subs en dat is op zich echt geen probleem, maar door of de rip of door de film was er gewoon veel dialoog die lastig te volgen was. En op zich is dat ook nog geen probleem, maar wel in een redelijk gecompliceerde film als deze. Gelukkig was mijn indruk wel zo goed dat ik deze dvd (met subs) waarschijnlijk nog wel eens ga kopen en ik volop kan genieten van het mooie sfeertje in de film en vooral de schitterende dialogen.

En wat is film-noir toch een heerlijk genre. Het zijn niet allemaal de beste films, maar wat zijn ze heerlijk om te zien
  zondag 20 maart 2005 @ 02:53:38 #129
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25603647
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:57 schreef Hare het volgende:

Maar van the 400 blows kan ik niks vinden in je topic hoor. Wel waar de Franse titel vandaan komt, maar dat wist ik al wel
Jij had geen Frans op school, hè?

Willow: aardige fantasy-film, die elementen haalt uit zowel Star Wars als The Lord of the Rings. De personages en de humor zijn nogal simplistisch en het geheel is bijzonder voorspelbaar, maar dankzij het leuke fantastische sfeertje en het hoge tempo is dit goed te doen, zelfs zonder jeugdsentiment. 7.

Barton Fink: (voornamelijk) een Hollywood-satire van de broertjes Coen, en een erg leuke. Dit is waarschijnlijk de meest absurde film die ik van ze heb gezien, en ook één van de veelzijdigste. Hoewel het geheel zich (voornamelijk) afspeelt in LA, en de broertjes daar naar hartelust gebruik van maken is er ook nog een thrillerplotje, een schrijver-met-writersblock-plot, een liefdesplotje en weet ik veel wat nog meer. Na het wat langzame eerste half uur komt de film echt op gang, om na een tocht langs allerlei Coen-personages te eindigen als een soort LSD-versie van The Conversation. Tamelijk bizar, ja, maar ook erg geslaagd. 8+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_25603704
Meet the fockers.
was wel grappig af en toe gelachen.

maar vond deel 1 leuker
  zondag 20 maart 2005 @ 09:56:37 #131
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25605112
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Er staat dat dat de letterlijke vertaling is van Les quatre cents coups.

(#250) Steamboat Bill Jr. (Buster Keaton, 1928)
Grappige film met Buster Keaton. Het plotje is flinterdun, maar films van Keaton draaien om de spectaculaire momenten waarin hij z'n komische talent kan laten zien. Zeker de finale is erg spectaculair. Daarvoor wisselen de momenten van grappig tot te flauw, maar boven alles is dit gewoon een leuke film om te kijken. ****

Sergeant York (Howard Hawks, 1941)
Best goed oorlogsdrama waarin Gary Cooper van een drinkende nietsnut uitgroeit tot volksheld. Aangezien de film opgenomen tijdens de Tweede Wereldoorlog ontkom je er niet aan dat deze film puur gemaakt is als propaganda voor de oorlog. Dat deze film hierdoor niet genekt wordt, is vooral te danken aan de zorg waarmee de film gemaakt is. Technisch gezien is er niets op aan te merken en ook het script zit op een paar kleine ongeloofwaardigheden goed in elkaar. Voor de film zich gaat focussen op de oorlog wordt er eerst een uitgebreid beeld geschetst van de hoofdpersoon. Wel voert religie daarbij misschien net iets te veel de boventoon. ***½

Four Rooms (Allison Anders, Alexandre Rockwell, Robert Rodriguez & Quentin Tarantino, 1995)
De enige short die de moeite waard is, is die van Robert Rodriguez, maar ook die had ik kunnen missen als kiespijn. Tim Roth is verschrikkelijk aan het overacteren en het levert maar heel spaarzaam grappige momenten op. Het Tarantino segment is ook best aardig, maar komt niet eens in de buurt van de rest van z'n werk en hij moet echt nooit meer voor de camera staan. **

[ Bericht 1% gewijzigd door Gorro op 20-03-2005 10:22:39 ]
  zondag 20 maart 2005 @ 09:58:14 #132
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25605131
quote:
Op zondag 20 maart 2005 09:56 schreef Gorro het volgende:
Steamboat Bill Jr. (Howard Hawks, 1941)
titel is fout gorro
  zondag 20 maart 2005 @ 10:14:46 #133
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25605269
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:53 schreef Sai het volgende:

[..]

Jij had geen Frans op school, hè?

God, wat ontzettend stom zeg. Quatre Cents wist is wel, maar dat ik dan niet gewoon even de link leg naar Coups = blows. Owwww, wat erg

Maar goed, zolang ik hiervoor niet gebanned wordt:

L'Amour à vingt ans: Antoine et Collette (Love at Twenty: Antoine and Collette)

Wat leuk dat we Antoine weer terug zien. Deze keer als 17 jarige, met een eigen baantje in Paris, en nog steeds bevriend met Rene. Gaaf dat Truffaut precies dezelfde acteurs heeft teruggekregen, dat werkt toch een stuk beter als andere acteurs in dezelfde rollen. En door het feit dat je Quatre Cents Coups al hebt gezien en Antoine al kent leef je helemaal met hem mee. En zelf vind ik het erg leuk het vervolg op z'n leven te zien.
Dit is trouwens maar een short van 30 minuten, waarin we de eerste liefdesperikelen van Antoine zien, weer zeer docu achtig gefilmd, erg realistisch en dat maakt het weer erg herkenbaar en leuk om te zien.
  zondag 20 maart 2005 @ 12:07:02 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25606935
quote:
Op zondag 20 maart 2005 09:56 schreef Gorro het volgende:
Sergeant York (Howard Hawks, 1941)
Die heb ik ook gezien. Mening is min of meer hetzelfde, alleen stoorde ik me minder aan de religieuze kant en veel meer aan de propaganda en de overdreven heldhaftigheid van "de dappere Amerikaan".

Ik zag ook nog:

Happy End
Aangezien ik Amos Kollek, Audrey Tautou en Justin Theroux allen wel leuk vind, dacht ik dat dit best wel eens een goede film kon worden, maar dat is was het dus niet, op een paar momentjes na. Soms ronduit vervelend en Tautou was in 't begin zelfs erg irritant. Deze film mag best wel genegeerd worden.

Revenge of the Pink Panther
Ongelooflijke matige Pink Panther-film. Men herhaalt het truukje van de vorige films, maar zonder veel succes. Jammer.

Assault at West Point: The Court-Martial of Johnson Whittaker
TV-film over één van de eerste zwarte jongens die een hogere functie probeert te halen in het Amerikaanse leger en om die reden door de blanken wordt weggepest. Het is een rechtzaakdrama waarin eigenlijk het racisme wordt aangeklaagd. Bekendste acteur is Samuel L. Jackson die één van de advocaten speelt die Johnson verdedigen. Degelijke film waarin alle ingrediënten van de doorsnee TV-film aanwezig zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25610040
Finding Neverland

In tegenstelling tot een eerdere post vind ik deze film zeker een aanrader. Sterk plot en zeer mooi gefilmd, sterk geacteerd (naar mijn mening ), prachtig!

[ Bericht 7% gewijzigd door dewitteparel op 20-03-2005 14:24:29 ]
  zondag 20 maart 2005 @ 14:23:26 #136
97934 ASroma
Flamboyant
pi_25610211

tja ik had em nog niet gezien, maar hij is vet!
  zondag 20 maart 2005 @ 15:14:50 #137
13148 Shogo
Psycho...
pi_25611369
X-Men
Erg genoten van deze film blijft trouw aan comics en de tekenfilmserie (alleen waar is beast ). Zit wel een beetje een cliche verhaaltje aan "een meneer wil de wereld veroveren/mensheid vernietigen" maar het wordt gewoon leuk uitgewerkt Moet binnenkort X-Men 2 eens zien...

The Living Daylights
Een erg goeie Bondfilm, waarbij Dalton al een wat hardere Bond neerzet. Veel actie een leuk verhaaltje erbij...
  zondag 20 maart 2005 @ 17:15:29 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25614032
Shimotsuma monogatari (Kamikaze Girls) (2004)
Japanse film over een meisje dat zich kleed in rare jurkjes en zich gedraagt als een lolita, dat uit eindelijk vriendschap sluit met een ander buitenbeentje, namelijk een vrouwelijke motorrijdster uitschot.

Dit is echt een fantastisch geinige absurde film. De dialogen doen soms erg denken aan Ghost World. En de film zit echt vol met bizarre geinige stukjes. Het is simpelweg een aanrader voor iedereen die Ghost World leuk vond of van absurde Japanse films houdt. Bovendien Kyôko Fukada ook nog eens een plezier voor het oog
cijfer: 9-

Nae meorisokui jiwoogae (A moment to remember)(2004)

Erg mooie romantisch drama uit Zuid-Korea over een meisje dat al op haar 27e Alzheimer heeft en langzaam steeds meer vergeetachtiger wordt.
De film komt zoals vaker bij Koreanse films erg rustig en traag op gang. Maar dat is helemaal niet erg, want daardoor krijgt de film een erg natuurlijk en vloeiend tempo. En als de film dan eenmaal een tijd op gang is, wordt je er steeds meer in getrokken. Iik moet bekennen dat ik het op het laatst niet helemaal droog kon houden.
cijfer: 8
  zondag 20 maart 2005 @ 17:53:43 #139
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25615107
- ik kon helaas geen plaatje vinden, maar doe je ogen maar even dicht en zie een gespierde man met enórme kaken het opnemen tegen een man in een berenpak -
Sons of Hercules: in the Land of Darkness: natuurlijk is dit bagger, maar het is wel een stuk beter dan de 1.8 op IMDb doet vermoeden. Er is behoorlijk wat actie, de decors zijn redelijk en af en toe zijn er zelfs wat scènes die doen vermoeden dat het budget van deze film meer bedroeg dan een hamsterkooi. Natuurlijk is het slecht geacteerd, slaat het af en toe helemaal nergens op en is er in velden of wegen geen sprankje originaliteit te vinden, maar als je gewoon op een zondagmiddag een vermakelijke B-film wilt zien kun je je hier geen buil aan vallen. 5.
pi_25616168
Being There

Aardige film, met Sellers die een glansrijke rol speelt als Chance. de comedy is soms heel flauw maar dat past prima in deze film
  zondag 20 maart 2005 @ 18:56:03 #141
38433 snijder
snijderdotcom
pi_25616506
The Day After Tomorrow

Waarom download ik toch alleen maar k*tfilms?
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zondag 20 maart 2005 @ 18:59:04 #142
97934 ASroma
Flamboyant
pi_25616568
quote:
Op zondag 20 maart 2005 18:56 schreef snijder het volgende:
The Day After Tomorrow

Waarom download ik toch alleen maar k*tfilms?
de effecten zijn toch wel vet? de film gaat in dit geval niet om het verhaal, wat idd niet veel voorstelt
  zondag 20 maart 2005 @ 22:18:46 #143
40664 Durbin
Who knows..
pi_25621650
Without A Paddle
Drie vrienden gaan ter ere van hun overleden jeugdvriend op zoek naar een verloren schat, waar ze vroeger over fantaseerden en echt blijkt te zijn. In de jungle krijgen ze te maken met een immense beer en twee rednecks die een plaatselijke wietkwekerij voeren. De film is een soort mengeling van Deliverance, The Goonies en Road Trip. Het bevat een paar aardige stukjes, maar het geheel is eigenlijk weinig bijzonder.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 20 maart 2005 @ 23:23:55 #144
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25623502
Tenkû no shiro Rapyuta (Laputa: Castle in the Sky)

'Tis een Ghibli, dat zegt al genoeg denk ik!
  zondag 20 maart 2005 @ 23:54:34 #145
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25624351
Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Verrassend goede versie uit 1931 van het bekende verhaal. Als je de cover van de DVD bekijkt, leek het om een overdreven B-film te gaan, maar het is echt wel een goede film, waarvoor hoofdrolspeler March zelfs (terecht) een oscar kreeg. Subtiel wanneer het nodig is en voorzien van de nodige diepgang.

Fantastic Voyage
Stelletje wetenschappers wordt verkleind en ingespoten in een patiënt om zo met een soort duikboot een tumor te gaan bestrijden. Lijkt een leuke 60's avonturenfilm te worden, maar ik vond het nogal tegenvallen. Vooral de zwakke special effects waren erg storend. OK, je moet alles zien in het kader van de toenmalige mogelijkheden, maar het is gewoon bijzonder knullig. De special effects uit Jekyll en Hyde hierboven waren gewoon beter en die is 30 jaar ouder.

Hurlyburly
Hij begon leuk en hij eindigde wel goed, maar er zat jammer genoeg ook nog een midden in de film. Het is een praatfilm en niet alle gesprekken konden me boeien. Bij de acteurs vond ik Spacey eigenlijk het sterkst. Sean Penn was ook wel OK zoals gebruikelijk, maar ik vond Spacey gewoon interessanter... overtuigender. Maar het is me niet duidelijk wat deze film me nu eigenlijk wilde vertellen. Hij had ook wel een half uurtje korter mogen zijn.

Misulgwan yup dongmulwon
Vrij melige romantische komedie waarin geen enkel cliché uit de weg wordt gegaan. Maar hij is gewoon leuk. Vooral door de 2 hoofdrolspelers. De jongeman is zeer tof en de jongedame heeft een erg hoge aaibaarheidsfactor. Soms heb je niet meer nodig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 21 maart 2005 @ 00:32:02 #146
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25625319
Hitch

Romantische komedie die verrassend leuk begint, maar naar het einde toe elke geloofwaardigheid verliest. De laatste 10 minuten moeten er nog dermate veel losse eindjes aan elkaar geknoopt worden dat het resulteert in enkele om te huilen zo slechte scenes. Lekkere soundtrack...dat dan weer wel.

** out of *****
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 21 maart 2005 @ 01:24:23 #147
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25626199
Thieves' Highway

Erg dubbel gevoel over deze film. De film hangt soms echt van toevalligheid aan elkaar, de motieven zijn zeer onduidelijk en ook zeer vreemd en verder vond ik afgezien van de hoofdpersonen de karakters niet echt fijn (net als de acteurs).
Toch is het aan de andere kant wel weer een zeer fijne film. Hij is zeer levendig, met veel gebruik van achtergrondgeluiden en gewoon een erg leuke setting (de weg naar en op een fruitmarkt). De film heeft een van de beste en best gefilmde 'carchases' uit die tijd zorgt, zit echt ontzettend vaart in en heeft ook een paar erg mooie shots (vooral van de appels).
Als Dassin nou gewoon eens wat meer tijd had besteed om het verhaal wat uit te pluizen dan was het misschien echt geweldig geweest, nu blijf je toch met een beetje leeg gevoel zitten.
pi_25626441
De Dominee vanmiddag zitten kijken. Had hem al een keer in de bios gezien. Blijft een goede film en dat voor een Nederlandse film.
  maandag 21 maart 2005 @ 03:18:58 #149
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25627147

The Last Seduction: tamelijk toffe neo-noir. Het is allemaal leuk, vermakelijk en goed uitgevoerd, maar al te origineel is het niet. Ook mist het allemaal een beetje een punch, tot de laatste 20 minuten. Dan worden er rollen omgedraaid, blijkt hóe tof Fiorentino's personage echt is en wordt het best vermakelijke sfeertje omgeruild voor het echte scherpe, harde noir-gevoel en zo stijgt dit uiteindelijk toch een flink stuk boven de middenmoot uit. 7,5.
pi_25627994
Goodbye Lenin!
http://www.imdb.com/title/tt0301357/

Film met een leuk concept die onderhoudend is, maar verder geen grote indruk heeft achtergelaten.
Daarvoor vond ik het allemaal iets te gezapig en lichtvoetig.

Wel leuk, maar niet echt mijn smaak.
  maandag 21 maart 2005 @ 09:21:39 #151
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25628410
(#994) Hai shang hua (Flowers of Shanghai) (Hsiao-hsien Hou, 1998)
In de miniem belichte en kleine ruimtes waar de film zich afspeelt dwarrelen de opium dampen in het rond. Hsiao-hsien Hou weet hier perfect gebruik van te maken en creëert een bedwelmende sfeer die film zijn karakter geeft. Hij durft het ook aan de meest dramatische gebeurtenissen buiten de film plaats te laten vinden en deze aan de kijker kenbaar te maken via de gesprekken die in het bordeel plaatsvinden. Het resulteert in een mooi ervaring. ***½

Nikita (Luc Besson, 1990)
Goede actiethriller van Luc Besson waarvan het enige kritiekpuntje, een punt is waar wel meer films van die tijd last van hebben. De muziek is niet altijd om aan te horen. Verder mooi in beeld gebracht, lekker tempo en een leuk verhaal. Jean Reno heeft een heerlijk bijrol als daadkrachtige opruimer. ***½
  maandag 21 maart 2005 @ 10:03:29 #152
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25629053
Slackers

...maar toch ook weer niet. We hebben 'm na een kwartier maar weer uitgezet. Een ex-rental van een euro of 5. Veel te duur.

No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 21 maart 2005 @ 21:32:38 #153
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25646082
de dominee

dankzij frank lammers was deze biopic over klaas bruinsma nog te verdragen. zowel verhaal als manier van verfilmen vond ik best wel matig op zijn hollands.

from here to eternity

weer s opgezet. mooie film over een soldaat (montgomery clift) die een groot rechtvaardigheidsgevoel heeft. zijn vriend (FS) wordt in de bak geslingerd en dan kookt hij over.

duidelijk dat ik m al lang niet meer gezien had. alleen de indringendste scenes stonden me nog bij. 8 oscars heeft deze film gewonnen. het is te zien waarom, ondanks de tegenstand van stalag 17 en roman holiday.

vooral de serenade is kippenvel
  maandag 21 maart 2005 @ 22:00:43 #154
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25646902
Net dawn of the dead (2004?) remake gezien.
Ik had er een lage verwachting van, maar heb hem toch gekocht omdat ik best fan ben van de originele reeks.
Eigenlijk viel deze film mij niet eens tegen. De veel beter beoordeelde 28 days later kon mij niet bekoren, en deze film weer wel.
Veel minder "alleen op de wereld" gevoel dan in de originele film, maar als actie/zombiefilm zeker geslaagd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25647777
The Boondock Saints (1999)

Zeer vermakelijke actiefilm met origineel verhaal (twee broers gaan bad guys mollen )!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')