abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 09:21:39 #151
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25628410
(#994) Hai shang hua (Flowers of Shanghai) (Hsiao-hsien Hou, 1998)
In de miniem belichte en kleine ruimtes waar de film zich afspeelt dwarrelen de opium dampen in het rond. Hsiao-hsien Hou weet hier perfect gebruik van te maken en creëert een bedwelmende sfeer die film zijn karakter geeft. Hij durft het ook aan de meest dramatische gebeurtenissen buiten de film plaats te laten vinden en deze aan de kijker kenbaar te maken via de gesprekken die in het bordeel plaatsvinden. Het resulteert in een mooi ervaring. ***½

Nikita (Luc Besson, 1990)
Goede actiethriller van Luc Besson waarvan het enige kritiekpuntje, een punt is waar wel meer films van die tijd last van hebben. De muziek is niet altijd om aan te horen. Verder mooi in beeld gebracht, lekker tempo en een leuk verhaal. Jean Reno heeft een heerlijk bijrol als daadkrachtige opruimer. ***½
  maandag 21 maart 2005 @ 10:03:29 #152
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25629053
Slackers

...maar toch ook weer niet. We hebben 'm na een kwartier maar weer uitgezet. Een ex-rental van een euro of 5. Veel te duur.

No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 21 maart 2005 @ 21:32:38 #153
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25646082
de dominee

dankzij frank lammers was deze biopic over klaas bruinsma nog te verdragen. zowel verhaal als manier van verfilmen vond ik best wel matig op zijn hollands.

from here to eternity

weer s opgezet. mooie film over een soldaat (montgomery clift) die een groot rechtvaardigheidsgevoel heeft. zijn vriend (FS) wordt in de bak geslingerd en dan kookt hij over.

duidelijk dat ik m al lang niet meer gezien had. alleen de indringendste scenes stonden me nog bij. 8 oscars heeft deze film gewonnen. het is te zien waarom, ondanks de tegenstand van stalag 17 en roman holiday.

vooral de serenade is kippenvel
  maandag 21 maart 2005 @ 22:00:43 #154
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25646902
Net dawn of the dead (2004?) remake gezien.
Ik had er een lage verwachting van, maar heb hem toch gekocht omdat ik best fan ben van de originele reeks.
Eigenlijk viel deze film mij niet eens tegen. De veel beter beoordeelde 28 days later kon mij niet bekoren, en deze film weer wel.
Veel minder "alleen op de wereld" gevoel dan in de originele film, maar als actie/zombiefilm zeker geslaagd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25647777
The Boondock Saints (1999)

Zeer vermakelijke actiefilm met origineel verhaal (twee broers gaan bad guys mollen )!
  maandag 21 maart 2005 @ 23:28:24 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25649565
Ik zag What a Girl Wants, Coffee & Cigarettes, Grapes of Wrath en Willard. Wat ik er van vond, beschouw ik eigenlijk meer als een privé-aangelegenheid en wens ik alleen maar te delen met mensen die me nauw aan het hard liggen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 00:07:31 #157
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25650615
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zag What a Girl Wants, Coffee & Cigarettes, Grapes of Wrath en Willard. Wat ik er van vond, beschouw ik eigenlijk meer als een privé-aangelegenheid en wens ik alleen maar te delen met mensen die me nauw aan het hard liggen.
Je mag me wel een maitlje sturen hoor
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 00:10:43 #158
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25650676
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aan het "hard" nog wel
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 22 maart 2005 @ 00:13:18 #159
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25650724
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 00:10 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Aan het "hard" nog wel
Soms is 't hard, hè.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 03:14:48 #160
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25652663
( )
Pirates: compleet terecht geflopte avonturenfilm, waar nergens de meesterhand van Polanski in te herkennen is. Er is wat komedie (uitglijden over zeep- en klysma-grappen), wat actie (standaard zwaard- en knalwerk), wat romantiek (totaal overbodig) en absloluut niets bijzonders. Ik had in ieder geval verwacht dat Polanski wat mooie plaatjes op het beeld zou toveren, in Mes in het Water liet hij immers zien geweldige shots te kunnen maken met een bootje en wat water, maar hier gebruikt hij het schip alsof het een studio-set is. Het geheel is zelden ècht slecht, maar het is wel continu saai, stom en overbodig. Mweh. 4-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 22 maart 2005 @ 08:02:33 #161
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25653146
Baisers volés (Stolen Kisses)

Waar is Antoine gebleven?
Waar Truffaut in Quatre Cents Coups en Antoine et Collette een zeer interessant karakter heeft opgebouwd, waar op zich echt zoveel mee te doen is, gebeurt dat totaal niet in deze film en dat is erg jammer, het verminderd toch wat de charme van de film. Die op zich nog best te doen is. In de zin van dat ie makkelijk wegkijkt, maar o wee, wat een vreemde situaties en handelingen allemaal zeg, het lijkt wel een klucht! Wel een leuke gelukkig. Mooie titlesong!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 08:24:31 #162
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25653268
The People vs. Larry Flynt (Milos Forman, 1996)
Leuk potret van één van de voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. De gehele cast en Woody Harrelson zet een goede performance neer en samen met het solide script en de goede regie van Milos Forman heb je genoeg ingrediënten voor een goede film. ***½
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:35:14 #163
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25656910
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:00 schreef Cheiron het volgende:
Net dawn of the dead (2004?) remake gezien.
De veel beter beoordeelde 28 days later kon mij niet bekoren, en deze film weer wel.
28 Days Later was ook meer gebaseerd op The Omega Man(die weer op iets anders gebaseerd was als ik me goed herinner)

Anyway ik heb gezien:

Ying Xiong(Hero)

Blijft erg mooi

Interview With The Vampire

En blijft 1 van mijn favo vampier films.
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:42:45 #164
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25657035
The Scorpion King
Wel grappige hack'n slash film. Uiteraard met mooie tegenspeelster en schattig klein kind. The Rock blijft charismatisch en het verhaal loopt vlot. Er vallen genoeg doden door al het zwaardgeweld maar de PG-13 rating zorgt ervoor dat er geen druppel bloed te zien is.

Toch heb ik me prima vermaak. Soort Conan The Barbarian Light.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:00:40 #165
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25657401
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:35 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

28 Days Later was ook meer gebaseerd op The Omega Man(die weer op iets anders gebaseerd was als ik me goed herinner)
Ik wist dat 28 days later niet verbonden was met de dead franchise, mij ging het er meer om dat 28 days goed ontvangen werd terwijl dawn meteen als pulp wordt beschouwd. Ik zie het verschil tussen de films niet zo, en het verbaast mij dan ook een beetje.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:07:39 #166
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_25660402
Kung Fu Hustle

Van de maker van Shaolin Soccer (moet ik nog zien), wederom een kung fu comedy. Veel van de hedendaagse martial arts films worden op de hak genomen op een zeer leuke manier. Mooi gevechten die niet onder doen voor hero, alleen dan op een komische manier gebracht.
vermaak van het hoogste niveau van het begin tot het eind, zeker een aanrader voor fans van martial art en/of flauwe humor. Maar ook zeker voor mensen die gewoon graag naar een luchtige comedy kijken met het verstand op nul.
Een 8.
pi_25660547
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:30 schreef dewitteparel het volgende:
The Boondock Saints (1999)

Zeer vermakelijke actiefilm met origineel verhaal (twee broers gaan bad guys mollen )!
Ik had hem al een paar keer gezien en zag hem zaterdag voor 8 euro bij de FRS liggen, meegenomen dus en gisteravond gekeken. Hij blijft geweldig

I might just want a bagle with my coffee
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:47:14 #168
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25661193
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:42 schreef Strolie75 het volgende:
The Scorpion King
Wel grappige hack'n slash film. Uiteraard met mooie tegenspeelster en schattig klein kind. The Rock blijft charismatisch en het verhaal loopt vlot. Er vallen genoeg doden door al het zwaardgeweld maar de PG-13 rating zorgt ervoor dat er geen druppel bloed te zien is.

Toch heb ik me prima vermaak. Soort Conan The Barbarian Light.
Mijn vriendin wilde die film zien omdat er zo'n goede soundtrack bij zat. Jammer dat die muziek niet in de film te horen was Ze heeft 'm dus niet afgekeken
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:42:54 #169
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25664725

A River Called Titash: een drie uur durend Indisch epos over de bewoners van een vissersdorpje bij een opdrogende rivier. Mèt marxistische boodschap, zònder vrolijke liedjes en het is dan ook een nogal zware hap. Er worden ongeveer vier groepjes personages gevolgd, die allemaal ongeveer een eigen verhaaltje hebben. Het grootste probleem dat ik met deze film had was dat steeds als een verhaal tof begon te worden er weer een nieuw deel begon. Dat kan liggen aan het cultuurverschil, want ik had behoorlijk wat tijd nodig om de personages enigszins te begrijpen, maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat dat niet zo is. Ofzo. In ieder geval is er hier ook erg veel moois te vinden: er zijn wat pareltjes van scènes, zeker in het eerste en het tweede verhaal is het acteerwerk van hoog niveau en het geheel geeft een intrigerend kijkje in een totaal andere leefwereld. Als geheel is dit een indrukwekkende film met erg veel plannen, die alleen lang niet allemaal even goed worden uitgevoerd. Voor de doorbijters. 8-.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:45:56 #170
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25668110
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:00 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik wist dat 28 days later niet verbonden was met de dead franchise, mij ging het er meer om dat 28 days goed ontvangen werd terwijl dawn meteen als pulp wordt beschouwd. Ik zie het verschil tussen de films niet zo, en het verbaast mij dan ook een beetje.
In 28 Days Later zijn het geen zombies.. gewoon mensen met een ziekte.
Verder gezien de regisseur eerder Trainspotting heeft gedaan geeft het een en ander al gauw wat gewicht mee. Plus de technieken die werden gebruikt voor 28 Days Later waren origineel.

Don't get me wrong ik ben ook niet zo onder de indruk van 28 Days Later maar het speelt wel mee.
Geef mij maar The Omega Man. Alleen Charlton Heston al maakt hem erg vermakelijk.
The Light Is Leaving Us All
pi_25668305
laatst gezien:
Hitch (http://www.imdb.com/title/tt0386588)
Eigenlijk wel grappige film, over Will Smith die als "date doktor" werkt
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_25668415
Garden State

http://www.imdb.com/title/tt0333766/

Had hoge verwachtingen van de film.. ( een 8 op imdb ) en een super gave trailer... ( http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/garden_state/ ) Maar de film greep me niet.. vond hem zelfs af en toe flink saai. Vind de 8 eigenlijk totaal niet waard.
pi_25668500
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:56 schreef PlaagGeest het volgende:
Garden State

http://www.imdb.com/title/tt0333766/

Had hoge verwachtingen van de film.. ( een 8 op imdb ) en een super gave trailer... ( http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/garden_state/ ) Maar de film greep me niet.. vond hem zelfs af en toe flink saai. Vind de 8 eigenlijk totaal niet waard.
Ik vond hem wel echt goed eigenlijk, heb echt plat gelegen, iedere persoon die in die film voorkomt is een beetje gestoord
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_25670805
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 15:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik had hem al een paar keer gezien en zag hem zaterdag voor 8 euro bij de FRS liggen, meegenomen dus en gisteravond gekeken. Hij blijft geweldig

I might just want a bagle with my coffee
Catch you on the flipside!
pi_25672353

the incredibles vandaag, me moeder kwam er mee in huis

cruel intensions eerste deel, blijf een ontzettend goede film

cruel intensions 2, helaas een stuk minder dan deel 1, veel voorspelbaar en dialogen lijken te veel op die van deel 1.
Heb de 3 dvd box dus hoop dat deel 3 weer wat beter is dan 2
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:06:52 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25674641
Kiss Me Deadly

Wow! Wat een film!
Had een lekkere film-noir verwacht, maar kreeg de spannendste film te zien in tijden. En dat niet alleen. Het was gewoon een zeer overdonderende film. Door het voorstukje, door de openingscredits die naar boven scrollen ipv naar beneden, door de hele stijl van filmen, door het soms speciale acteerwerk (Lily vooral!), door het verhaal met één van de grootste McGuffins ever, en door een aantal shocks toch wel. Zit ook een heerlijke vaart in de film. Ben onder de indruk

Ow, enneh is Ralph Meeker de vader van Tim Robbins ofzo
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:32:00 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25676518
Assault on Precinct 13 (Jean-François Richet, 2005)
Het gebeurt de laatste tijd gelukkig steeds vaker dat remakes nog prima te pruimen zijn. Dat is ook bij deze film het geval. De sfeer van het origineel hebben ze redelijk vast weten te houden en het no-nonsense verhaal zorgt voor genoeg aanknopingspunten voor een intense actie-thriller. De openingsscene is erg sterk en zet meteen goed de toon. De tweede helft van de film is helaas iets minder dan de eerste, maar mede dankzij de goede setting en lekkere zwarte humor verveelt de film nooit. ***½
pi_25676805
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 08:32 schreef Gorro het volgende:
Assault on Precinct 13 (Jean-François Richet, 2005)
Het gebeurt de laatste tijd gelukkig steeds vaker dat remakes nog prima te pruimen zijn.
Bij welke films vind je dat nog meer? Waarschijnlijk DAWN OF THE DEAD, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE en ?
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:22:34 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25686372
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 08:56 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Bij welke films vind je dat nog meer? Waarschijnlijk DAWN OF THE DEAD, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE en ?
Die twee inderdaad, maar bijvoorbeeld Wicker Park vond ik ook zo slecht nog niet (remake van L'appartement).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 maart 2005 @ 22:05:14 #180
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25695013
gisteren Before Sunrise. Prachtige film. Mooi verhaal, prachtig lange scenes, en bovenal erg natuurlijke dialogen.

Vandaag dan het vervolg, Before Sunset. Eveneens een mooie film, met wederom een en al gesprek wat toch nergens verveelt. Weer mooie lange shots, een mooi verhaal, maar toch net iets minder dan het origineel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 23 maart 2005 @ 22:59:07 #181
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25696357
Gisteren:

Million Dollar Baby
Zeer sterke film (alweer) van Clint Eastwood die terecht de Oscars won die hij won. Het is knap dat een verhaaltje als deze wordt uitgewerk tot een Best Picture en tot een film die tot het einde blijft boeien, want zo speciaal is het verhaal helemaal niet. Het is dan ook in z`n geheel te wijden aan het vakmanschap van Clint Eastwood dat dit geen middelmatige en clichematige kleffe drama film wordt. De film weet te blijven boeien, en is vooral in het tweede gedeelte heel erg goed. Het acteerwerk van met name Hilary Swank (zowiezo een goed actrice) is zeer sterk. Ook Clint Eastwood is sterk. De rol van Morgan Freeman ontging me een klein beetje en vond ik niet echt veel toevoegen aan t verhaal. Niet de schuld overigens van Freeman, want die is gewoon weer goed.
Alhoewel ik ongeveer wist hoe t ging aflopen, kwam t moment van de plottwist een klein beetje onverwacht. Ook hier geldt weer dat t knap is dat na deze plottwist de film nog interessant blijft. Het einde is erg mooi en aangrijpend, waarbij je toch wel enigzins volschiet.
Lang verhaaltje kort: zeer sterke film ,die terecht veel prijzen heeft gewonnen en die t kijken veel meer dan waar is.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Bambi
Denk niet dat ik hier veel over hoef te zeggen. Een van de mooiste Disney- en animatiefilms allertijden. Mooie liedjes, leuke karakters. Gewoon subliem . Een must-see en must-own voor iedere film liefhebber

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_25696839
Io non ho paura

Net hier in het filmhuis gezien. Viel niet tegen! De omschrijving van de film was redelijk vaag. Je weet dat de hoofdpersoon iets schokkends gaat ervaren, maar wat dan? Toen het moment daar was zat iedereen wel ff rechtop in z'n stoel! ik zal ook niet verklappen wat er was. Verder een mooi vormgegeven, prima geacteerde, sfeervolle Italiaanse film.
pi_25697277
Vandaag m'n eerste Ingmar Bergman film gezien: Nattvardsgästerna (Winter Light)
Achteraf hink ik een beetje op 2 verschillende gedachten. Visueel vond ik 'm goed, de intentie (kil en donker) kwam goed over, inhoudelijk viel hij me dan weer een beetje tegen (misschien door het religieuze thema..). Maargoed, het smaakt wel naar meer

Al wordt dat lastig, ik ben hier in Brugge 4 videotheken afgegaan, en dit was de enige Bergman-film die deze videotheken in hun assortiment hadden Ik moet al naar andere steden trekken om meer films te kunnen huren..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 23 maart 2005 @ 23:41:23 #184
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25697517
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:33 schreef Saviola het volgende:
Vandaag m'n eerste Ingmar Bergman film gezien: Nattvardsgästerna (Winter Light)
Achteraf hink ik een beetje op 2 verschillende gedachten. Visueel vond ik 'm goed, de intentie (kil en donker) kwam goed over, inhoudelijk viel hij me dan weer een beetje tegen (misschien door het religieuze thema..). Maargoed, het smaakt wel naar meer

Al wordt dat lastig, ik ben hier in Brugge 4 videotheken afgegaan, en dit was de enige Bergman-film die deze videotheken in hun assortiment hadden Ik moet al naar andere steden trekken om meer films te kunnen huren..
Als je er zoveel moeite voor moet doen dan kun je misschien overwegen om wat titels op internet te bestellen. Een tijdje terug waren veel Bergman titels in de aanbieding bij Play.com. Nu geloof ik niet meer, maar wellicht kun je eens rondkijken op wat sites.

Ik heb alleen The Seventh Seal gezien van Bergman, en die vond ik erg indrukwekkend.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25697723
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:41 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Als je er zoveel moeite voor moet doen dan kun je misschien overwegen om wat titels op internet te bestellen. Een tijdje terug waren veel Bergman titels in de aanbieding bij Play.com. Nu geloof ik niet meer, maar wellicht kun je eens rondkijken op wat sites.
Ik zat daar al aan te denken ja. Maar ik heb nu pas 1 film gezien, dus ik ga nog niets bestellen.. Dankzij navraag in die videotheken weet ik wel dat o.a. The Seventh Seal, Wild Strawberries en Smiles of a Summer Night beschikbaar zijn in een videotheek in Gent (en gelukkig heb ik een aantal personen in m'n vriendenkring die ginds studeren ). Als die films me bevallen, wil ik wel overgaan tot bestellen op internet.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:07:09 #186
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25698051
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:50 schreef Saviola het volgende:

[..]

Ik zat daar al aan te denken ja. Maar ik heb nu pas 1 film gezien, dus ik ga nog niets bestellen.. Dankzij navraag in die videotheken weet ik wel dat o.a. The Seventh Seal, Wild Strawberries en Smiles of a Summer Night beschikbaar zijn in een videotheek in Gent (en gelukkig heb ik een aantal personen in m'n vriendenkring die ginds studeren ). Als die films me bevallen, wil ik wel overgaan tot bestellen op internet.
Ik wil niet stoer gaan lopen doen met m'n opmerking dat je alles op internet kan downloaden, maar voor dit soort dingen is dit wel een zeer fijne bron aan kijkplezier. Zoals iedereen waarschijnlijk weet heb ik best een ruime collectie dvds, dus het is niet dat ik kopen onzin vind ofzo, maar voor als je eerst wilt weten of een film iets voor je is is downloaden de beste optie die er is.
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:10:43 #187
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25698111
The Asphalt Jungle

Potdullemes. Zo zie je een tijdje geen echt goede films, zo zie je achter elkaar. Wat een kei van een film zeg. Afgezien van het einde wat ik niet nodig vond, niet vond passen (het was geen film voor meeleven met een karakter) en te lang vond duren was het gewoon perfect. Echt. De opbouw, het acteerwerk, het verhaal, echt niks, maar dan ook niks op aan te merken. Marilyn deed ook nog fftjes mee, wat een complete verassing voor me was, maar wel een erg leuke
Beste film van Huston die ik tot nog toe heb gezien!
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:54:01 #188
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25699032

The Ghost and Mrs. Muir: ik verwachtte een stroperige wijvenfilm, maar dit bleek gewoon een erg fijne en lichte komedie te zijn. Tierney ( ) is net serieus genoeg, Harrison ( piraten ) is precies idioot genoeg en zo vormen ze samen een fijn duo dat ruim een uur lang voor een ontzettend fijne film zorgt. Maar dan komt het derde wiel in beeld: George Sanders' personage is vervelend en zorgt ervoor dat de film steeds meer naar melodrama (dat nog veel ongeloofwaardiger is dan een piratengeest die postuum zijn autobiografie schrijft) gaat neigen, en dat is jammer. Desondanks raad ik iedereen dit aan voor het uiterst toffe eerste uur. 7,5.

The Ninth Gate: verteerbare Polanskipulp. Een aardig sfeertje, niet onaardig acteerwerk, af en toe een vleugje Polanski-humor en een verhaal dat boeit totdat je er (helemaal op het einde) achterkomt dat het nergens op slaat. Geloofwaardig, spannend of eng wordt het nooit, maar het is ook bepaald geen straf om uit te zitten. Minpunt voor anderhalve belachelijke actiescène. 6+.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:37:38 #189
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25701648
L'Enfant sauvage (The Wild Child)

Een waargebeurd verhaal over een jongen die op z'n twaalfde wordt gevonden ergens in de bossen van Frankrijk. De jongen heeft daar waarschijnlijk z'n hele gewoond, zonder contact met de buitenwereld en is hierdoor meer dier dan mens. Een professor ontfermt zich over hem in de hoop hem iets te kunnen bijbrengen.
Het is niet echt een goede film, maar door z'n inhoud wel uiterst interessant. Aangezien alles zo goed mogelijk is gereconstrueerd aan de hand van de verslagen van de echte professor, geeft het een goede kijk op wat er allemaal gebeurd is. Ik vond het zelf wel een tragische film om te zien. Het laat weer eens goed zien dat de mens een of andere need heeft om zich met de ander te bemoeien. Echt vreselijk vind ik dat. En hier komt dat dus ook zeer erg naar voren. Die jongen leeft zorgeloos in de bossen, waarom moet dat in godsnaam worden veranderd? Laat hem toch lekker?
Maar neehoor, hij moet en zal een gewoon mens worden. Dat raakte me wel.

Zeker ook vanuit mijn studie gezien een film om zeker eens gezien te hebben.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:47:36 #190
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25701755
Ae Fond Kiss... (Ken Loach, 2004)
Het onderwerp van de film is niets nieuws onder de zon, maar de uitwerking is wel uitstekend verzorgd. Op realistische wijze weet Ken Loach de problemen die botsende culturen veroorzaken in beeld te brengen. Daardoor pusht hij niet tot de grenzen en blijft een beetje braaf op de vlakte, maar zet wel goed uitgebalanceerde personages neer, die heel begrijpelijke keuzes maken. Hij forceert nergens en weet met humor hier een heel aangename film van te maken. ***½
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:15:58 #191
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25703927
Net barbapapa en het gebroken ei gezien...
nix an
70+ op het internet
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:11:23 #192
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25706445
net nog een keer nar barbapapa gekeken
nog steeds nix an
70+ op het internet
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:31:10 #193
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25708215
Ondertitles vallen ook onder copyright. Discussie weggehaald en notes gezet.
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:33:08 #194
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25708252
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
en notes gezet.
Nuttig..
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:52:57 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25708694
Get Shorty (1995)
Hij blijft leuk, ech één van de leukste comedies van de jaren 90. (Nu hopen dat dat vervolg ook zo goed wordt)
cijfer: 7.5.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:43:35 #196
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25715598
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
Ondertitles vallen ook onder copyright. Discussie weggehaald en notes gezet.
Wat zijn notes?
pi_25716390
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:43 schreef Hare het volgende:

Wat zijn notes?
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:16:55 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25716490
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:13 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

[afbeelding]
En ik bestel nooit meer dvdtjes voor jou

donderdag 24 maart 2005 @ 22:18:13 #199
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25718314
Nog geen 10 minuten van Charlies Angels. Nu heb ik absoluut niets tegen een simpele no-brain actiefilm, maar dit is echt beneden alle peil. Wat een draak van een film! Snelle wisselende shots waar ik bijna misselijk van wordt, en die echt niets toevoegen in combinatie met dialogen waar Stallone nog zn neus voor ophaalt.
Het zal allemaal met een knipoog bedoeld zijn, maar wat een zooi zeg..
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:49:55 #200
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25721040
Laat maar kutten hoor nu,

Heb je net weer een verhaaltje getypt loopt fok! weer te fukken. Echt hoor

Dan maar zo: The Last Picture Show. 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')