abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:10:43 #187
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25698111
The Asphalt Jungle

Potdullemes. Zo zie je een tijdje geen echt goede films, zo zie je achter elkaar. Wat een kei van een film zeg. Afgezien van het einde wat ik niet nodig vond, niet vond passen (het was geen film voor meeleven met een karakter) en te lang vond duren was het gewoon perfect. Echt. De opbouw, het acteerwerk, het verhaal, echt niks, maar dan ook niks op aan te merken. Marilyn deed ook nog fftjes mee, wat een complete verassing voor me was, maar wel een erg leuke
Beste film van Huston die ik tot nog toe heb gezien!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:54:01 #188
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25699032

The Ghost and Mrs. Muir: ik verwachtte een stroperige wijvenfilm, maar dit bleek gewoon een erg fijne en lichte komedie te zijn. Tierney ( ) is net serieus genoeg, Harrison ( piraten ) is precies idioot genoeg en zo vormen ze samen een fijn duo dat ruim een uur lang voor een ontzettend fijne film zorgt. Maar dan komt het derde wiel in beeld: George Sanders' personage is vervelend en zorgt ervoor dat de film steeds meer naar melodrama (dat nog veel ongeloofwaardiger is dan een piratengeest die postuum zijn autobiografie schrijft) gaat neigen, en dat is jammer. Desondanks raad ik iedereen dit aan voor het uiterst toffe eerste uur. 7,5.

The Ninth Gate: verteerbare Polanskipulp. Een aardig sfeertje, niet onaardig acteerwerk, af en toe een vleugje Polanski-humor en een verhaal dat boeit totdat je er (helemaal op het einde) achterkomt dat het nergens op slaat. Geloofwaardig, spannend of eng wordt het nooit, maar het is ook bepaald geen straf om uit te zitten. Minpunt voor anderhalve belachelijke actiescène. 6+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:37:38 #189
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25701648
L'Enfant sauvage (The Wild Child)

Een waargebeurd verhaal over een jongen die op z'n twaalfde wordt gevonden ergens in de bossen van Frankrijk. De jongen heeft daar waarschijnlijk z'n hele gewoond, zonder contact met de buitenwereld en is hierdoor meer dier dan mens. Een professor ontfermt zich over hem in de hoop hem iets te kunnen bijbrengen.
Het is niet echt een goede film, maar door z'n inhoud wel uiterst interessant. Aangezien alles zo goed mogelijk is gereconstrueerd aan de hand van de verslagen van de echte professor, geeft het een goede kijk op wat er allemaal gebeurd is. Ik vond het zelf wel een tragische film om te zien. Het laat weer eens goed zien dat de mens een of andere need heeft om zich met de ander te bemoeien. Echt vreselijk vind ik dat. En hier komt dat dus ook zeer erg naar voren. Die jongen leeft zorgeloos in de bossen, waarom moet dat in godsnaam worden veranderd? Laat hem toch lekker?
Maar neehoor, hij moet en zal een gewoon mens worden. Dat raakte me wel.

Zeker ook vanuit mijn studie gezien een film om zeker eens gezien te hebben.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:47:36 #190
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25701755
Ae Fond Kiss... (Ken Loach, 2004)
Het onderwerp van de film is niets nieuws onder de zon, maar de uitwerking is wel uitstekend verzorgd. Op realistische wijze weet Ken Loach de problemen die botsende culturen veroorzaken in beeld te brengen. Daardoor pusht hij niet tot de grenzen en blijft een beetje braaf op de vlakte, maar zet wel goed uitgebalanceerde personages neer, die heel begrijpelijke keuzes maken. Hij forceert nergens en weet met humor hier een heel aangename film van te maken. ***½
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:15:58 #191
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25703927
Net barbapapa en het gebroken ei gezien...
nix an
70+ op het internet
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:11:23 #192
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25706445
net nog een keer nar barbapapa gekeken
nog steeds nix an
70+ op het internet
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:31:10 #193
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25708215
Ondertitles vallen ook onder copyright. Discussie weggehaald en notes gezet.
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:33:08 #194
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25708252
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
en notes gezet.
Nuttig..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:52:57 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25708694
Get Shorty (1995)
Hij blijft leuk, ech één van de leukste comedies van de jaren 90. (Nu hopen dat dat vervolg ook zo goed wordt)
cijfer: 7.5.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:43:35 #196
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25715598
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:31 schreef Gorro het volgende:
Ondertitles vallen ook onder copyright. Discussie weggehaald en notes gezet.
Wat zijn notes?
pi_25716390
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:43 schreef Hare het volgende:

Wat zijn notes?
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:16:55 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25716490
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:13 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

[afbeelding]
En ik bestel nooit meer dvdtjes voor jou

donderdag 24 maart 2005 @ 22:18:13 #199
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25718314
Nog geen 10 minuten van Charlies Angels. Nu heb ik absoluut niets tegen een simpele no-brain actiefilm, maar dit is echt beneden alle peil. Wat een draak van een film! Snelle wisselende shots waar ik bijna misselijk van wordt, en die echt niets toevoegen in combinatie met dialogen waar Stallone nog zn neus voor ophaalt.
Het zal allemaal met een knipoog bedoeld zijn, maar wat een zooi zeg..
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:49:55 #200
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25721040
Laat maar kutten hoor nu,

Heb je net weer een verhaaltje getypt loopt fok! weer te fukken. Echt hoor

Dan maar zo: The Last Picture Show. 8.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:19:18 #201
13148 Shogo
Psycho...
pi_25721751
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 00:54 schreef Sai het volgende:
[afbeelding]
The Ninth Gate: verteerbare Polanskipulp. Een aardig sfeertje, niet onaardig acteerwerk, af en toe een vleugje Polanski-humor en een verhaal dat boeit totdat je er (helemaal op het einde) achterkomt dat het nergens op slaat. Geloofwaardig, spannend of eng wordt het nooit, maar het is ook bepaald geen straf om uit te zitten. Minpunt voor anderhalve belachelijke actiescène. 6+.
Helemaal met je eens, praktisch 90% van de film is goed en dan komt het einde en dan heb ik toch echt zoiets van WTF... Slaat daar dus helaas de plank volledig mis.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:20:23 #202
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25721768
Ocean's Twelve

Je zult wel denken, dat kan ie toch helemaal niet gezien hebben in 20 minuutjes, en nee, dat kan idd niet, maar wel als je hem afzet na 10 minuten naar de grootste onzin te hebben gekeken die ik dit jaar heb gezien. Beetje interessant doenerij van Soderbergh en totaal fantasieloos geacteerd door de acteurs. Grote crap. Nu al contender voor grootste butfilm van (vorig) jaar.
pi_25726369
Mag een serie hier ook vermeld worden?

Freaks and Geeks

Na vele recensies te hebben gelezen van deze serie en overal de vergelijking tegen te zijn gekomen met The Wonder Years, besloten om zonder iets van de serie gezien te hebben, de DVD-set 2e-hands te kopen. En man, wat heb ik daar GEEN spijt van! Geweldige serie over een zus, die bij de 'freaks' op school hoort en een broertje die bij de 'geeks' hoort. Enorm overtuigende acteerprestaties, sfeerschetsen van een Amerikaanse highschool, gezinsproblemen, enz...

Na The Wonder Years is dit m'n favoriete serie ooit geworden! Daarom raad ik ook iedereen aan om iets van deze serie mee te krijgen. De pilot is makkelijk op Internet te vinden, dus ik zou zeggen, probeer het eens!
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
  vrijdag 25 maart 2005 @ 11:00:26 #204
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25726907
(#286) I Vitelloni (Federico Fellini, 1953)
Fellini's derde film die hij ooit maakte is een erg sfeervolle en ook één van z'n betere. Zijnde misschien wel de meeste neo-realistische uit z'n oeuvre, biedt deze film een aantal momenten uit het leven van vijf jongens met grote idealen, waar haast niets van terecht komt. De montage hangt ook nauw samen met deze idealen. Wanneer ze enthousiast over hun dromen vertellen is deze heel snel, maar wanneer de idealen vervlogen zijn vertraagd deze weer. Het sterkste aspect van de film is toch de prettige en relaxte sfeer die er hangt. ****
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:17:43 #205
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25728977
Stage Door

Erg teleurstellend. De humor beviel me gewoon totaal niet. Vreselijke interessant doenerij met zogenaamd leuke dialoog. Nope, niks voor mij.

Domicile Conjugal (Bed and Board)

4e deel in de Doinel saga en gelukkig stukken beter dan Stolen Kissen. Deze film is tenminste weer serieus bezig met het leven van Antoine te tonen. Het blijkt dat hij nog steeds niet helemaal aan de maatschappij is aangepast en het moeilijk vind daarin een plek voor hem te vinden. Waar de film tot het vreemdgaan van Doinel gewoon goed is, begon het daarna voor mij pas echt interessant te worden. De scene is het restaurant met z'n Japanse vriendinnetje is fantastisch, zo spannend, zou hij wel of niet toegeven aan z'n liefde voor Christine?
Erg mooie romantisch/dramatische film. De bedscene's tussen Christine en Antoine zijn zo leuk, en ook erg herkenbaar. Het realisme is weer terug
pi_25733649
Net The Fox Film Noir van Laura bekeken en moet zeggen dat het een puike film is alleen ben ik ook erg te spreken over de verzorging. Ik kwam verrassend twee 45 minuten durende portretten van Gene Tierney (werkelijk een plaatje) en Vincent Price (geweldig om een jonge Price in actie te zien) tegen en heb nog twee commentaries tegoed.

No.2 van de serie Call Northside 777 valt op de mat.
pi_25733661
Cellular
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:53:04 #208
40664 Durbin
Who knows..
pi_25734411
The Machinist
Trevor Reznik (Christiane Bale) is een industrieel werker in een duistere, bijna slavernij-achtige fabriek en heeft het afgelopen jaar helemaal niet geslapen. Wanneer er op onverklaarbare wijze memobriefjes in zijn keuken worden achtergelaten, vreemde gebeurtenissen plaatsvinden en een collega door zijn toedoen een arm verliest, begint Trevor zijn greep op de wereld te verliezen. Het is vrij gemakkelijk om deze film te omschrijven als een duistere Memento, maar daar komt het eigenlijk wel op neer. We zien Trevor die zichzelf steeds meer verliest in de situatie waarin hij verkeert, tot het moment dat hij ook zichzelf steeds minder vertrouwt. Bale zet een sterke acteerprestatie neer en is voor zijn rol zodanig veel afgevallen, dat hij in het begin vrijwel onherkenbaar over het witte doek gaat. Alhoewel hier en daar wel hints worden gegeven, wordt de werkelijke clue van het verhaal pas helemaal op het einde duidelijk. En zelfs dan loont het de moeite om nog even dit topic te lezen, welke uiteraard vol zit met spoilers.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_25735579
Robots

Aardige animatiefilm die het meer moet hebben van de visuele aspecten dan het ijzersterke verhaal. Desalniettemin blijft het grappig om in een zaal van kinderen naar een dergelijke film te kijken. Leuk om een keer te huren, te weinig spectaculair om in de bios te kijken.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 17:26:28 #210
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25736521

Gentleman's Agreement: dit was één van de eerste Hollywood-films die ging over rascisme, en hoewel dat natuurlijk een lovenswaardig iets is, is dit nogal een mislukte film. De manier waarop er met het onderwerp wordt omgegaan doet nogal verouderd aan, het geheel komt over als een veel te letterlijke adaptatie met weinig filmische elementen (en vooral veel niet al te interessante dialogen) en als klap op de vuurpijl zijn de persoonlijke relaties van de personages slecht uitgewerkt en ongeloofwaardig. Jammer dus. Peck is wel goed als altijd en er zijn een stuk of drie memorable scènes, maar op het interessante kijkje in het politieke debat van zestig jaar terug na valt hier weinig te beleven. 5+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_25736661
Ice Age, zo grappig
'Koop een taart en vier het'
pi_25744768
Garden State

prachtige film, heerlijk om te zien mede door de sterke combinatie van humor, romantiek en drama, Braff en Portman passen echt goed bij elkaar in de film en spelen beide ook een zeer verdienstelijke rol. Verder ook weer de complimenten aan de muziek, prachtig en past echt prima bij de film. Ben benieuwd wat we in de toekomst nog meer te zien krijgen van Zach Braff
  vrijdag 25 maart 2005 @ 22:38:39 #213
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25745192
Net gekeken:
Lost in Translation

Bill en Scarlet zijn voor verschillende redenen in Tokio, weten beiden niet zo goed wat ze nu van het leven vinden, en vervelen zich stierlijk. Ze blijken elkaar wel te liggen, en trekken met elkaar op, waardoor een wederzijdse vriendschap ontstaat.

Het eerste halfuur van deze film vond ik nogal saai, net iets teveel lange shots naar mijn idee, iets dat later in de film ook nog wel voorkomt, maar tegen die tijd zat ik zo in het verhaal, en de situatie dat het niet meer uitmaakte.
De relatie tussen Bill en Scarlett is prachtig uitgebeeld, het gevoel dat ik kreeg deed mij een beetje denken aan verliefheid.

*mooi*
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:00:02 #214
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25747315
Serpico

Goede film met een verkeerd karakter. Er wordt een gevoelig en spannend verhaal uiteengezet, goede opbouw, uitwerking enzo is allemaal zeer ok, maar Pacino's karakter is niet het juiste karakter voor deze film. Z'n verkleedpartij werd steeds erger, met z'n wilde look en vreselijke kleren, en werd eigenlijk gewoon lachwekkend. Hoe wou je nu in godsnaam nog serieus genomen worden.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:05:58 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25747480
Gisteren in de sneak:

Boogeyman
Na de remake van The Grudge eerder dit jaar is dit de nieuwste film die wordt geproduceerd door Sam Raimi. En dat is in de film best te zien. Het is een heel aardige horror film geworden. Het acteerwerk is in orde, er zitten een hele hoop goede schrik momenten in die t spannend houden, het verhaaltje is aardig.Het geluid is ook erg goed Alleen zitten er IMHO een paar (kleine) plotholes in. Maar dat mag de pret niet drukken. Na alle slechte kritieken had ik t ergste verwacht maar hij viel me echt behoorlijk. Een delgelijke horrorfilm dus die zeker de moeite loont

IMDB Cijfer: 4,2/10
Mijn Cijfer: 6,7/10
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:22:57 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25747932
En net afgelopen op tv:

Jesus Christ Superstar
Voor de zoveelste keer gezien en hij blijft goed. Mooi gefilmd, mooie beelden en sterk acteerwerk. De keuze voor een zwarte Judas was destijds nogal een gewaagde en daar heeft de tijd niets aan afgedaan: dit werkt nog steeds goed. Maar natuurlijk het belangrijkste EN het beste van deze film is de soundtrack. Tijdloze tracks die ongeveer iedereen intussen wel kan meezingen. Blijft erg goed.
Ieder jaar op Goede Vrijdag is deze film erop en hoop dat deze traditie nog lang in stand blijft zodat we Jesus Christ Superstar ieder jaar kunnen blijven kijken

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_25749382
EL MAQUINISTA

Tsjah, waar zal ik eens beginnen...

Ik ga helemaal nergens beginnen, deze film is grandioos! Film van het jaar!!

Een btje een mix van DONNIE DARKO en MEMENTO

Alles klopt al vind ik de muziek ietwat wisselvallig en daardoor krijgt deze film niet het ultieme cijfer.

Een film om meerdere keren te zien!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')