Meet Me in St. LouisErg vrolijke film met een aantal leuke nummers, maar verder?
Ten eerste vind ik Judy Garland nou niet echt een leuke/mooie vrouw om te zien, en het klinkt misschien wat raar, maar dat verminderd toch wat het kijkplezier
![]()
Verder hou ik niet zo van musicals waar de liedjes niet in het verhaal verweven zijn, maar zo uit het niets komen. Ze hebben misschien wel iets met het verhaal te doen, maar ze helpen het verhaal niet voort. Ook de joy die ik zo waardeer in de films van Gene Kelly komt hier toch echt niet naar voren.
Maar het grootste probleem met de film is het verhaal. Gaat echt nergens over.
Kaze no tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of the Winds)OMG! Hoe heb ik deze film toen ik hem de eerste keer zag af kunnen doen als een mindere Ghibli??!?!
Het is gewoon zo duidelijk een Ghibli film met de boodschap die de film wilt overbrengen (goed zijn voor de natuur) en is weer zo mooi verwerkt in de film waardoor het nooit een belerende toon krijgt. Je haalt het eruit of niet. Verder is de muziek van Hisaishi weer van hoge klasse. Denk toch wel dat hij de beste composer van het moment is. (en toen dus ook al
![]()
) De animatie is voor een film uit 1984 erg goed. En Nausicaa zelf: Wat een meid! Een van de grootste heldinnen in flmhistory!!!
Convict 13Een na laatse Keaton Short die ik nog moest zien. En gisteravond dus gedaan. Leuk weer.
DaydreamsEn dan ook maar de laatste gezien in de serie en naar mijn idee 1 van de leukere shorts. Jammer genoeg niet meer in complete staat te vinden.