abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:43:41 #26
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25461181
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 18:45 schreef Tweek het volgende:
Alone In The Dark
Uwe Boll schijnt wel één van de minst begaafde mensen in Hollywood te zijn: http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:10:45 #27
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25461570
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:43 schreef Sai het volgende:

[..]

Uwe Boll schijnt wel één van de minst begaafde mensen in Hollywood te zijn: http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649.
Geweldig artikel.
Eigenlijk ongelooflijk dat iemand als Uwe Boll uberhaupt nog grond aan de voet krijgt in Hollywood.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 00:09:22 #28
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25466275
Leon

Wat valt hier nog over te zeggen?
Al vaak gezien en de film blijft me raken. Op alle gebieden.

Het is gewoon een juweeltje. Prachtfilm, een van de beste van de jaren 90. En misschien wel meer dan dat.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 00:43:24 #29
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25466972

Eerlijk gezegd deed deze film me wel wat. Een man krijgt onder hypnose mee gegeven dat hij vrouwen die mooi zijn aan de binnenkant ook als mooi ziet aan de buitenkant. Vanaf dat moment valt hij als een blok voor vrouwen met een goed karakter, die echter meestal volgens de norm lelijk en/of enorm dik zijn. De hoofdfiguur ziet dat zelf echter niet (een soort liefde maakt blind eigenlijk). Zijn vriend kan het niet meer aanzien, zoekt uit wat er met hem gebeurd is en stopt de hypnose zodra hij erachter komt.
Vooral de scene in het ziekenhuis met de kinderen... en als hij één van die kinderen (een meisje) later weerziet als de hypnose is uitgewerkt deed me wel veel.
Ik vind "Shallow Hal" een opvoedkundig gezien vrij correcte film, dus volgens mij is ie voor kinderen ook zeer geschikt. Gwyneth paltrow speelt een leuke rol als de mooie versie van de vrouw waar de hoofdfiguur verliefd op wordt.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 11 maart 2005 @ 09:26:01 #30
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25469589
Hotel Rwanda (Terry George, 2004)
Hotel Rwanda vertelt het verhaal van een goede daad in moeilijke tijden, vergelijkbaar met de daad van Schindler in Schindler's List. Zo goed als die film is deze niet, daarvoor is het allemaal te "gewoontjes". Acteerprestaties zijn goed en ook zit het verhaal heel degelijk in elkaar, hoewel er een paar scenes zijn die wel heel duidelijk op het gewenste effect afsteven. De scene waarin de ellende met een regenbui (in Rwanda!) wordt benadrukt en het suffe einde zijn voorbeelden hiervan. Toch nekken dit de film niet, daarvoor is het verhaal toch aangrijpend genoeg. ****

The Party (Blake Edwards, 1968)
Grappige film van Blake Edwards met Peter Sellers in de hoofdrol. Edwards heeft duidelijk goed gekeken naar Jacques Tati's Playtime en de short die jaarlijks met oud en nieuw te zien is Dinner for One. Het eenvoudige gegeven wordt op leuke wijze uitgewerkt wat hilarische scenes oplevert. ***½

Alone in the Dark (Uwe Boll, 2005)
Uwe Boll lijkt een man met een missie. Deze missie is niet het publiek te vermaken, maar Ed Wood naar de kroon steken als slechtste regisseur allertijden. Na het belachelijk slechte House of the Dead heeft hij het voor elkaar gekregen een nog slechtere film af te leveren. De film heeft niets met de games te maken. Het begint met een duffe aantiteling waarin alles wat je moet weten uitgelegd wordt, zodat hij dat niet meer tijdens de film hoeft te doen en dus zo min mogelijk dialogen nodig heeft. Dan een autoachtervolging (in wat een horrorfilm zou moeten zijn) en daarna nog een flinke scheut slechte actiescenes. Dan is er nog de slechtste sexscene ooit, met een verschrikkelijk ongepaste muziekkeuze (7 Seconds van Youssou n'Dour en Neneh Cherry), geen acteerwerk, geen spanning en een belachelijk einde. ½ is eigenlijk al te veel.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:16:21 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25471836
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:26 schreef Gorro het volgende:

Alone in the Dark (Uwe Boll, 2005)
. ½ is eigenlijk al te veel.
dan moet ik m toch es gaan zien

De afgelopen heb ik gezien:

Constantine
Keanu Reeves als demonenuitdrijver. Nou dan weet je t wel . Zijn acteerwerk was alweer niet al te best. Het lijkt wel alsof ie alleen maar 1 en dezelfde blik op z`n gezicht heeft. Het acteerwerk van de rest van de cast is wel in orde, met Gavin Rossdale heeft me positief verrast met z`n (kleine) rolletje.Het verhaal was niet al te dik of te moeilijk maar wel vermakelijk. Om dat te compenseren werd er gebruik gemaakt van een hele raffel special effects. En die zagen er wel zeer gaaf uit. Daarmee werd t gebrek aan verhaal en acteerkwaliteit ruimschoots goed gemaakt waardoor Constantine toch zeer genietbaar werd.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

Ray
De tweede binnen korte tijd dat ik deze zag, deze keer op dvd. En het ziet er toch wel erg mooi uit hoor. Het verhaal kennen we inmiddels wel. Jamie Foxx is geweldig goed en won dan ook IMHO terecht de Oscar.Verder: de muziek en de regie zijn beide goed, en dat maakt t gewoon tot een erg goede film die zeker meerdere kijkbeurten verdiend.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,2/10

En in de sneak gisteren:
Hotel Rwanda
De film die vertelt over de genocide tussen de Hutu`s en Tutsi`s in Rwanda in 1994. De film begint lekker rustig, zodat je de tijd krijgt om er een beetje in te komen. Wanneer "het" dan begint, is de film erg goed. De beelden zijn zeer mooi maar ook schokkend. Het acteerwerk van met name Don Cheadle is sterk, maar mijn inziens niet echt Oscarwaardig. Het personage van Nick Nolte maakte op mij niet echt indruk, net alsof ie er op t laatste moment bij was verzonnen ofzo. Niet zo`n sterke zet. Maar verder is er vrij weinig aan te merken. Een goede, degelijke en ook schokkende film die op iedereen in de zaal zeer veel indruk maakte en de zaal volledig stil kreeg. En dat is hier in de bios heeeeeel uitzonderlijk.... Dat zegt genoeg natuurlijk.
Een dikke aanrader

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,1/10
pi_25475818
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 15:11 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ze probeert of wij haar gedachten ook kunnen lezen.
Lol

Ik vond hem wel leuk, had hem nog nooit eerder gezien
pi_25475944
The Final Cut

Helaas kon deze film mij niet echt aangrijpen.
Bij de eerste keer kijken heb ik de film na 40 min uitgezet, vandaag toch maar even verder gekeken.

Imdb geeft deze film een 6,1 , wat ik de film ook wel wil geven, maar dat zijn dan eigenlijk alleen de verdiensten van de acteurs. Het verhaal zelf rammelt gewoon aan teveel kanten.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:34:05 #34
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25476731
The Electric House

Hard Luck

Ga hier maar niet meer over uitwijden
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:21:00 #35
13148 Shogo
Psycho...
pi_25478147
Kill Bill: Vol 2
Heb nooit de kans gekregen deze is te kijken. Volume 1 had ik alwel gezien en vond ik een mooi spectakel maar ik mistte die mooie dialogen, maar niet getreurd want die zijn in Volume 2 weer terug van weggeweest. Volume 2 is wat rustiger, trager en toch wel ietsjes grimmiger dan Volume 1. Duidelijk dat hier veel invloeden van westernfilms zitten, erg prachtig. Ik denk dat ik deze toch ietsje beter vind dan Volume 1, want die had dan wel het spectakel maar zoals eerder gezegd ik miste de dialogen. Kan iig niet wachten tot er mooie versies van deze films uitkomen op DVD, want dat verdienen ze wel.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:51:52 #36
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25478642

Stealing Beauty: wat quasi-gewaagde film van Bertolucci met één of andere diepe boodschap die compleet verloren gaat in het tamelijk onzinnige plot. Dit is eigenlijk behoorlijk oppervlakkig en niet erg bijzonder, maar steeds als je aandacht begint te verslappen komt er weer een stukje schitterend landschap, een leuke vondst of een prima losstaande scène voorbij. Tevens zorgen Bertolucci's goede regie en Tyler's goede spel voor een okaye basis. Een best smakelijk pepermuntsnoepje dat je opeet, nog even een frisse nasmaak nalaat en dat je daarna totaal vergeet. 7-.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:56:58 #37
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25479984
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:51 schreef Sai het volgende:
Een best smakelijk pepermuntsnoepje dat je opeet, nog even een frisse nasmaak nalaat en dat je daarna totaal vergeet. 7-.
Wat heb je tegen pepermunt?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 22:47:49 #38
13148 Shogo
Psycho...
pi_25481135
Spiderman
Nooit eerder gezien omdat de film me niet zo interessant leek. Vond de tekenfilmserie's altijd wel gaaf als kind zijnde. Nou vanavond heb ik dus de kans gekregen om deze eens te bekijken en dat viel me niet tegen. Goeie verfilming die goed trouw blijft aan alles en goed spektakel, de sfx zijn helaas niet zo best en het ziet er nogal nep uit hoewel dit me weer niet echt stoorde verder. Uitstekend vermaak!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:31:40 #39
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25482126
Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl)

De allereerste Koreaanse film die ik keek, en was helemaal verkocht.
En nu nog steeds. IMHO de beste romcom die ik ken, veel dingen slaan gewoon helemaal nergens op, maar het wordt allemaal op zo'n perfect komische manier gebracht dat ik echt vaak heb dubbel gelegen van het lachen. Vooral de mannelijke acteur speelt echt perfect, wat een bekken kan die gast trekken zeg! Erg goed.
En dan toch ook nog zo romantisch en dramatisch uit de hoek kunnen komen vind ik erg knap. De balans is op een of andere manier toch wel gevonden. Door de komedie in het grootste gedeelte van de film ben je op een heel speciale manier betrokken geraakt bij de hoofdpersonen waardoor je extra geraakt wordt door hetgeen er op het eind gebeurd.
Trouwens wel erg knap dat dit de debuutfilm is van de director. Je ziet het wel aan het groot aantal stijlen en probeerselen die door elkaar worden gegooid, maar dat ie er zo'n geheel van kan maken in z'n eerste film vind ik zeer sterk! (z'n twee vervolgfilms zijn trouwens vele malen minder!)
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:34:01 #40
40664 Durbin
Who knows..
pi_25482177
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:31 schreef Hare het volgende:
(z'n twee vervolgfilms zijn trouwens vele malen minder!)
Niet mee eens. The Classic en Windstruck vond ik beiden ook absoluut erg goed.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:08:31 #41
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25482792
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:34 schreef Durbin het volgende:

[..]

Niet mee eens. The Classic en Windstruck vond ik beiden ook absoluut erg goed.
The Classic was wel aardig, Windstruck was het eerste uur geweldig om daarna een richting op te gaan waarvan ik echt dacht:.....
pi_25482923
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 22:47 schreef Shogo het volgende:
Spiderman
Nooit eerder gezien omdat de film me niet zo interessant leek. Vond de tekenfilmserie's altijd wel gaaf als kind zijnde. Nou vanavond heb ik dus de kans gekregen om deze eens te bekijken en dat viel me niet tegen. Goeie verfilming die goed trouw blijft aan alles en goed spektakel, de sfx zijn helaas niet zo best en het ziet er nogal nep uit hoewel dit me weer niet echt stoorde verder. Uitstekend vermaak!
De sentimentele crap was tenenkrommend cliché en uitgekauwd, maar de broeierige geilheid van Kirsty Dunst hield me overeind. Alleen door haar eenvoudige vrouwelijkheid zou ik deel 2 al wel willen zien.
Voor de rest is het een... kutifilm.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:22:02 #43
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25483031
The Godfather Part III

Ja wat moet ik er nog over zeggen, gewoon een van de meest meesterlijke trilogy's in mijn ogen. Het blijft gewoon gaaf om te kijken, deel 1 blijft mijn favoriet vanwege Marlon Brando. Al Pacino en Andy Garcia zijn echt meesterlijk in deze film..... ik denk dat ik er meer niet aan hoef toe te voegen, iedereen kent deze film wel
don't give me that fucking bullshit
pi_25484299
AVP
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 01:32:53 #45
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25484301
Pit And The Pendelum
Sfeervolle verfilming van een Edgar Allen Poe verhaal, met in de hoofdrol Vincent Price. Francis Barnard reist af naar Spanje als hij hoort dat zijn zus is overleden. Daar ontmoet hij haar man, Nicholas Medina, en al snel blijkt dat er zich duistere praktijken afspelen binnen de kasteelmuren.
Dit is zeker de leukste Poe verfilming met Vincent Price die ik tot nu toe heb gezien. The Fall Of The House Of Usher was ook bijzonder aardig, maar deze film heeft net wat meer suspense. Het tijdstip waarop ik hem keek hielp natuurlijk ook mee. Tijdens een spannende scene in een kasteelgang begon het hier buiten ook nog eens hard te waaien en dan is het toch heerlijk om zo'n film als dit te kijken. Ik zat echt vol spanning wat er zou gebeuren. De opbouw van de film vond ik bijzonder goed.
Gewoon een erg prettige film voor de vrijdagnacht.
Cijfer: 7
  zaterdag 12 maart 2005 @ 07:07:49 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25485558
The Untouchables
Rechercheur Elliot Ness (Kevin Costner) zit al jaren achter Al Capone (Robert DeNiro) aan. Nu heeft ie eindelijk iets waarop ie Capone kan pakken. Samen met wat opgetrommelde collega`s gaat ie achter de gangster aan.
Zeer, zeer goede gangsterfilm van Brian DePalma. Het verhaal is sterk, het acteerwerk is heel erg goed. Met name Sean Connery is geweldig als keiharde politie agent. De sfeer die de film uitstraalt geeft je echt een indruk in de gangsterwereld van de jaren `30. Vooral de muziek levert hier een grote bijdrage aan. Verder is de montage, camerawerk en regie erg goed.
Al met al mag dit toch worden gezien als een klassieker, en ik ben blij dat ik m dan ook heb gezien (was de eerste keer dat ik m zag )

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zaterdag 12 maart 2005 @ 10:25:14 #47
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25486362
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 21:56 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Wat heb je tegen pepermunt?
Niets hoor, het is best lekker, maar ik koester er gewoon niet al te veel herinneringen aan. .
  zaterdag 12 maart 2005 @ 10:35:38 #48
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25486462
Libeled Lady

Ontzettend leuke, en nog steeds erg frisse film, zeker als je bedenkt dat ie in 1936 is gemaakt. Het is een screwball komedie en ik begin die films steeds leuker te vinden. Lekker snelle dialogen, en gebeurtenissen die elkaar snel opvolgen om op een gegeven moment naar een climax op te bouwen. En zeer goede cast ook, vooral van William Powell was ik wel een klein beetje onder de indruk.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 11:47:38 #49
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25487259
Wild at Heart (1990)
De film was een telleurstelling voor mij. Oké er zitten enkele leuke Lynch weirdo's en momenten in. Maar in het algemeen is de film erg middelmatig.
cijfer: 6.5
pi_25487612
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 00:15 schreef Bombie het volgende:

[..]

De sentimentele crap was tenenkrommend cliché en uitgekauwd, maar de broeierige geilheid van Kirsty Dunst hield me overeind. Alleen door haar eenvoudige vrouwelijkheid zou ik deel 2 al wel willen zien.
Voor de rest is het een... kutifilm.
Dat ben ik wel met je eens ja het sentimentele was iets te overdone, maar dat vergat ik nogal gauw door de actie.

maar kopen op dvd zal ik hem nog steeds niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')