die moeder vondt ik geweldig in die film!quote:Op zondag 20 februari 2005 18:54 schreef Litso het volgende:
Shouf Shouf Habibi
was wel aardig, niet bijzonder.
Nederlanders acteren verbazingwekkend slecht... de allochtonen speelden wel goed
die moeder vondt ik geweldig in die film!quote:Op zondag 20 februari 2005 18:54 schreef Litso het volgende:
Shouf Shouf Habibi
was wel aardig, niet bijzonder.
Nederlanders acteren verbazingwekkend slecht... de allochtonen speelden wel goed
Ik ken mensen die verre van snob zijn en dit een erg leuke film vonden. Logisch ook, want het is een van de beste komedies ooit.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Annie Hall (1977)
Ze hadden de film beter de Ultimate Snob Movie about Snobs kunnen noemen, dat zou de lading van de film beter dekken. Maar ach tussen alle verwijzingen en quotes door zitten er wel enkele leuke elementen in. Zo is de hele manier waarop Allen in het begin door zijn herrineringen wandelt erg leuk gedaan.
cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.on the waterfront
marlon brando speelt terry malloy, een jongen die betrokken raakt bij de moord op een verklikker door leden van de vakbond, die de dokwerkers in de tang houden.
hij wordt verliefd op diens zus en besluit de waarheid tegen de politie te gaan vertellen.
ook nu vond ik de film niet heel sterk, vooral omdat ik MB gewoon niet goed vind.
Sanjuro
Toshiro Mifune speelt een samurai die een groep van 9 jonge kerels gaat helpen bij de ondersteuning van de regent.
de schout is de kwaaie pier in dit verhaal.
amusante en onderhoudende film, die het echter niet haalt bij de beste Kurosawa-films.
SpongeBob Squarepants: the movie
gewoon leuke film. spongebob en zijn vriend patrick gaan op zoek naar de kroon van koning neptunus die zich in ShellCity zou bevinden.
Plankton heeft echter Dennis ingehuurd om hen de vernietigen.
de film is grappig en gaat verder waar de serie is gebleven zo ongeveer. alleen jammer dat in de gastrollen de nodige bekende mensen hun stem mogen gebruiken.
stemmetjesvolk.
En die heb je uit vrije wil gezien? Ik bedoel, zonder dwang en bij volle bewustzijnquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:22 schreef dolle_hond het volgende:
SpongeBob Squarepants: the movie
gewoon leuke film. spongebob en zijn vriend patrick gaan op zoek naar de kroon van koning neptunus die zich in ShellCity zou bevinden.
Plankton heeft echter Dennis ingehuurd om hen de vernietigen.
de film is grappig en gaat verder waar de serie is gebleven zo ongeveer. alleen jammer dat in de gastrollen de nodige bekende mensen hun stem mogen gebruiken.
stemmetjesvolk.
mijn kinderen zijn jonger dan de jouwenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En die heb je uit vrije wil gezien? Ik bedoel, zonder dwang en bij volle bewustzijn
Eerder complexer en minder verhaalquote:Op maandag 21 februari 2005 23:32 schreef Hare het volgende:
Of is A. Rublev vanuit een ander uitgangspunt geschreven? Minder complex en meer echt verhaal?
Dan wachten we daar ook nog maar even meequote:Op woensdag 23 februari 2005 00:00 schreef Gorro het volgende:
[..]
Eerder complexer en minder verhaal
Er zijn een paar dingen ingekort die ook wel ingekort mogen zijn, maar er zijn vooral veel erg mooie scènes uitgeknipt die gewoon zonde zijn om te missen. Het verhaal in de woestijn bijvoorbeeld, en de confrontatie van de twee broers met de priester. Gewoon de lange versie kijken dus, hoewel de korte ook de moeite waard is (maar Criterion is zo slim geweest om daar het audiocommentaar overheen te zetten, zodat ook de niet die-die-die-diehard fans nog een reden hebben te kortere versie eens te bekijken).quote:Op woensdag 23 februari 2005 02:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Dan wachten we daar ook nog maar even mee
Nog ff een vraagje aan je, of aan de andere bezitters van de Fanny Och Alexander Box: Heeft een van jullie de theatrical cut al gezien? En hoe is deze?
Maar 5 uur is zoooooooo lang.quote:Op woensdag 23 februari 2005 03:14 schreef Sai het volgende:
[..]
Er zijn een paar dingen ingekort die ook wel ingekort mogen zijn, maar er zijn vooral veel erg mooie scènes uitgeknipt die gewoon zonde zijn om te missen. Het verhaal in de woestijn bijvoorbeeld, en de confrontatie van de twee broers met de priester. Gewoon de lange versie kijken dus, hoewel de korte ook de moeite waard is (maar Criterion is zo slim geweest om daar het audiocommentaar overheen te zetten, zodat ook de niet die-die-die-diehard fans nog een reden hebben te kortere versie eens te bekijken).
De 5 uur versie is opgedeeld in vier afleveringen. Ik heb hem ook in twee dagen gekeken. Dat mag.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:47 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar 5 uur is zoooooooo lang.
Doe ik toch gewoon lekker alsof ik de lange nooit heb gezien, weet ik niet eens wat ik mis
en cameo van Christina Ricciquote:Op woensdag 23 februari 2005 14:18 schreef Timo20 het volgende:
Fear And Loathing In Las Vegas
leuke bijrolletjes van onder andere Cameron Diaz en Tobey Maguire.
Deze draaide gisteravond bij ons in de sneak en aldus zag ik hem voor een tweede keer. Alleen viel me op dat het publiek soms wel erg lauw reageerde. Echt gelachen werd er eigenlijk alleen bij de kots- en de sexscene, bij al het andere werd soms gegrinnikt, maar meer ook niet. Er waren nog wel een paar dingen die me nu wel opvielen en de eerste keer niet; zoals wanneer Sarah (?) aan Gary probeert duidelijk te maken waar zijn hart zit, maar niet bij zijn hart kan komen en kijkt alsof ze niet lijkt te snappen hoe dat kan.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:11 schreef Gorro het volgende:
Team America: World Police (Trey Parker, 2004)
Leuke film van de makers van South Park die de wereldsituatie van dit moment flinkt op de hak neemt. De tweede helft vond ik leuker dan de eerste, die nog een beetje braafjes is en de grappen minder sterk zijn in mijn ogen. De liedjes zijn ook weer geinig. Het was ook opmerkelijk dat ze opname fouten expres in de film hebben laten zitten, zoals wanneer Gary op z'n motor tegen de camera rijdt. ***½
Goh!quote:The "panthers" that attack two of the team in Kim Jong-il's palace are really just domestic cats.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet ik dat de volgende keer dan maar doen ja, ik heb hem in 1 ruk gekeken, dat was toch wel een beetje teveel van het goedequote:Op woensdag 23 februari 2005 12:46 schreef Sai het volgende:
[..]
De 5 uur versie is opgedeeld in vier afleveringen. Ik heb hem ook in twee dagen gekeken. Dat mag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Morgan Freeman's rol is veel te klein en komt niet totaal niet uit de verf en van Hilary Swank en Clint Eastwood ben ik absoluut niet gecharmeerd dus dat komt mijn waardering ook niet ten goede.
The Forgotten ***
Misschien geen briljante film maar de film wist me anderhalf uur lang prima te vermaken. Het plot is ongeloofwaardig en ver gezocht maar de film bevat enkele fantastische schrikmomenten die ik lang niet meer gezien heb in een film. Julianne Moore is fantastisch als altijd en weet een middelmatige film als deze toch naar een hoger niveau te tillen. Een prima film om te huren.
The Woodsman *** 1/2
Drama met Kevin Bacon als pedofiel die na een lange gevangenisstraf zijn gewone leven weer probeert op te pakken. Goed geacteerde film die de juiste snaar weet te raken. De film weet de cliche's goed te omzeilen en komt geloofwaardig over. Een aanrader over een gewaagd onderwerp waar in Hollywood nauwelijks films over gemaakt worden. Overigens ook erg goed acteerwerk van met name Kevin Bacon maar wat rapster Eve in deze film te zoeken had is me een raadsel.
The Aviator ****1/2
Groots en meeslepend, precies het type film waar ik van hou. Goed acteerwerk, prachtige cinematografie en een boeiend onderwerp. Deze film mag wat mij betreft de grote winnaar worden bij de aankomende oscaruitreikingen. Leonardo diCaprio speelt erg goed maar ook Cate Blanchett valt op in haar rol als Katherine Hepburn.
2046 ***1/2
Een sequel op een andere Japanse film 'In the Mood For Love' Deze had ik niet gezien (2046 zat in de sneak) en daarom was de film behoorlijk moeilijk te volgen, dit kwam ook door de vele flashbacks. Maar ondanks dat ik niet veel van de film snapte bleef ik geboeid door de mooie beelden , prachtige muziek, en de manier waarop het thema liefde verbeeldt werd. Een aanrader maar het is slim om eerst in The Mood For Love te kijken!
[ Bericht 5% gewijzigd door Markie-Mark op 23-02-2005 22:55:31 ]Why are you wearing that stupid man suit?
Helemaal mee eens! Super goede film! Ik heb er om zitten huilen.. en dat doe ik niet snel om filmsquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:01 schreef Markie-Mark het volgende:
The Butterfly Effect ****
Een van de grootste verrassingen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Goed verhaal, verschrikkelijk spannend en enkele behoorlijk heftige scenes. Topfilm
Inderdaad, onbegrijpelijk dat zo'n sterk verhaal en zo'n sterke regisseur zo'n matige film heeft opgeleverd.quote:
Er zijn tegenwoordig 2 mini-series van te krijgen op DVD waar het verhaal beter tot zijn recht komt.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:03 schreef hornage het volgende:
Dune
Ik denk dat er tegenwoordig een mooiere film van gemaakt kan worden maar waarschijnlijk durft niemand zich eraan te wagen. Uiteindelijk dus zwaar teleurstellend. Een 5.
voor mij te veel.. en heeft niet veel goeds gedaan voor mijn motivatie voor het interview wat ik vanmiddag heb.. maar we shall see.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:20 schreef Kolkus het volgende:
Office Space
Erg grappig, vooral het eerste deel, halverwege wordt het allemaal wat gezapig.
Helaas voor mij waren bepaalde situaties herkenbaar![]()
Het verhaal is bijzaak, de film draait rond sfeer en kleurgebruik. En muziek natuurlijk. En die zijn wel erg apart in deze film. Vandaar de hoge waarderingen..quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Suspiria
Meestal vind ik het imdb cijfer bij horrorfilms te laag, maar in dit geval begrijp ik de hoge waardering (7,4) niet.
Visueel gezien is het inderdaad erg mooi. Met name hoe de kleur rood steeds terugkomt in de verschillende settings.quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het verhaal is bijzaak, de film draait rond sfeer en kleurgebruik. En muziek natuurlijk. En die zijn wel erg apart in deze film. Vandaar de hoge waarderingen..
Die ufo die je ziet was destijds de duurste prop in een film ooit, met het astronomische bedrag van 100,000,00 $quote:
bron: www.moviemeter.nlquote:Canada
Thriller
91 minuten
geregisseerd door Jesse Warn
met Jay Baruchel, Brendan Fehr en Carly Pope
De introverte studente Sara, die schuw is tegenover haar klasgenoten, kiest ervoor om tijd door te brengen met Vern, eigenaar van een stripboekwinkel. Samen delen ze een passie voor hersenspelletjes en raadsels. Maar als de raadsels die Sara oplost resulteren in de dood van mensen om haar heen, realiseert ze zich dat ze betrokken is in een veel groter spel dan dat ze ooit vermoedde.
Wat mij betreft zelfs een 9,0/10.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:16 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen dagen gezien:
L.A. Confidential
Hele goede politiefilm die vol zit met intriges, complotten en corruptie. Het verhaal ontrafeld zich mooi en is dan ook zeer sterk. Het acteerwerk is erg goed, met name Guy Pearce en Russel Crowe zijn erg goed. De sfeer die over de hele film hangt is relaxed en echt jaren `50.
Verder niet veel over te zeggen: gewoon een hele sterke film die t kijken meer dan waard is![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 9My soul is painted like the wings of butterflies
Sjah je zegt het zelf al. Een aardig verhaal en erg mooie beelden. Maar als het niet helemaal jouw ding is dan gaat het snel over.quote:Op zondag 27 februari 2005 01:25 schreef fractalis het volgende:
Spirited Away
Kan iemand mij uitleggen wat hier nu zo fantastisch aan is?? Aardig verhaaltje en bij vlagen erg mooie beelden (die mij overigens behoorlijk aan bijvoorbeeld Alice in Wonderland dan wel Neverending Story deden denken), maar het deed me verder allemaal emotioneel gezien vrijwel niets...
Het is ook een irritant kutkindquote:Op zondag 27 februari 2005 00:01 schreef Sai het volgende:
Grave of the Fireflies: Godsjezus, wat was dit af en toe melodramatisch. De muziek had er lol in om achter iedere emotie zes uitroeptekens te zetten en de flashbackstructuur probeerde er zeven van te maken. Niet zo erg natuurlijk, als het maar werkt, en daar wringt de schoen een beetje. Hoewel ik van bepaalde scènes zeker onder de indruk was vond ik Setsuko nogal een irritant kutkind, en dat had als gevolg dat ik al het drama dat uit haar personage voortkwam ook niet echt meekreeg. Toch valt er over deze film ook erg veel goeds te vertellen: de hoofdpersoon is een goed uitgewerkt personage dat ook wat minder moreel verantwoorde keuzes maakt, het tijdsbeeld en de ontwikkeling van de oorlog worden erg goed weergegeven en er zijn een aantel pareltjes van haast poëtische scènes. Over het algemeen vond ik het sterk, maar niet zo sterk als de meeste anderen het hier schijnen te vinden. 8-.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-02-2005 14:58:07 ]
quote:Op zondag 27 februari 2005 13:13 schreef Sabrina1981 het volgende:
Mean Creek
Aparte film. Het gaat over een boottochtje om een jongen een lesje te leren die het broertje van een andere gozer een lesje te leren. Dit loopt gigantisch uit de hand. Ik vond het einde alleen wat jammer. Heel abrupt was de film over.
Je kunt niet doorlinken van die site.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:48 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
Werkelijk een héérlijke film
![]()
... tijd voor de sequel:quote:
Dan lijkt het me nu tijd voor Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966)quote:Op zondag 27 februari 2005 23:46 schreef ToXiCitY het volgende:
Na...
[..]
... tijd voor de sequel:
Per Qualche Dollaro in Più (1965)
Dezelfde sfeer, alleen met meer verhaal en wat rustiger weergegeven. Een geweldige film, wat moet ik er meer van zeggen?
Owja, het viel me op dat in het eerste deel een hoop mensen worden neergeschoten, maar dat er nooit een paard wordt omgelegd, iets wat mij wat onlogisch leek. Ik heb er bij deze film dus wat meer op gelet, maar het viel me mee: al in het begin werd er ook een paard omgelegd om op deze manier iemand zijn mogelijkheid tot ontsnappen te ontnemen.
Ik heb hem liggen, maar nu geen tijd voor. Doe hem morgen welquote:Op zondag 27 februari 2005 23:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan lijkt het me nu tijd voor Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966)
Beste western allertijden. Geweldadig, mysterieus, episch, grappig. zoals Gorro het noemt
Dat kan niet meer. Waarschijnlijk omdat het anders te traag wordt...quote:Op maandag 28 februari 2005 11:58 schreef Hare het volgende:
De top 1000 van theyshootpictures. Iemand enig idee hoe je die lijst nog in z'n geheel kan krijgen, dus niet per 100?
Beetje matig dat ze dat hebben veranderd
Tis gewoon tekst hoorquote:Op maandag 28 februari 2005 12:27 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat kan niet meer. Waarschijnlijk omdat het anders te traag wordt...
Maar wel tekst die uit een database gegenereerd wordt en met 1000 tuples kan dat traag worden als je met veel mensen tegelijk graag die informatie wil hebben en je niet over de beste hardware beschikt.quote:
Dat heb ik ook gedaanquote:Maar goed, misschien maar eens even zelf een bestandje maken dan
Same for seizoen 2 en 3.. 24 Verdient gewoon een dikke 10 in alle opzichten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
24 Seizoen 1
De afgelopen dagen dan eindelijk seizoen 1 van 24 gekeken.
1 woord: B-R-I-L-J-A-N-T
Wat een geweldige serie. Enorm goed geacteerd door iedereen, mooi camerawerk met die split beelden en een goed en verrassend verhaal / verloop.
Echt een topserie! 10/10
"Na een uur weg"??? En dan toch een oscar voor beste hoofdrolquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:19 schreef Hare het volgende:
Dat zij een oscar hiervoor heeft gehad
Gelukkig was zij na een uur weg,
Beste bijrol he, en dan is een uur nog best lang, Judy Dench deed er 8 minuten overquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
"Na een uur weg"??? En dan toch een oscar voor beste hoofdrol![]()
Kate had moeten winnen!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn fout.. Ik dacht dat het hoofdrol was (ben net wakker)..quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Beste bijrol he, en dan is een uur nog best lang, Judy Dench deed er 8 minuten over
In de categorie 'slechtste films'?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:53 schreef Hare het volgende:
Deze maand 43 films gezien, waarvan 36 voor de eerste keer. Verder nog 4 shorts (van Keaton, who else)
Alleen nieuwe films tellen mee in dit kleine overzichtje.
Slechtse 5 (willekeurige volgorde):
O Brother, Where Art Thou?
En kijk, het is ook een gevoel. Als je kijkt naar kwaliteit ofzo zie ik best wel dat het een goed gemaakte film is, maar mij sprak hij geen moment aan. En dan krijg je toch een slechte filmquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:04 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
In de categorie 'slechtste films'?![]()
Hmmm.
Ach, het is een mening he.
Hmm, dan zou ik het zelf nog geen slechte film noemen want volgens die redenatie is elke film die buiten mijn interessegebied valt meteen een slechte film. En zo absoluut durf ik mijn smaak toch niet te hanteren als graadmeter van kwaliteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:22 schreef Hare het volgende:
[..]
En kijk, het is ook een gevoel. Als je kijkt naar kwaliteit ofzo zie ik best wel dat het een goed gemaakte film is, maar mij sprak hij geen moment aan. En dan krijg je toch een slechte film
Het is niet zozeer interessegebied, het is meer dat een verhaal me gewoon niet aanspreekt. Dat kan idd komen doordat ik het niet interessant vind, maar kan net zo goed komen door een vreselijke acteur of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:35 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Hmm, dan zou ik het zelf nog geen slechte film noemen want volgens die redenatie is elke film die buiten mijn interessegebied valt meteen een slechte film. En zo absoluut durf ik mijn smaak toch niet te hanteren als graadmeter van kwaliteit.
Maar ik begrijp wat je bedoelt...
Elke film heeft een ander effect op een kijker. Ik vond OBWAT geniaal als je ook nog de "diepere" laag volgt (The Odyssey) en dat met de geweldige muziek dan is het helemaal feest.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:22 schreef Hare het volgende:
[..]
En kijk, het is ook een gevoel. Als je kijkt naar kwaliteit ofzo zie ik best wel dat het een goed gemaakte film is, maar mij sprak hij geen moment aan. En dan krijg je toch een slechte film
Muziek was idd geweldig, (wist niet dat George zo goed kon zingenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:44 schreef sampoo het volgende:
[..]
Elke film heeft een ander effect op een kijker. Ik vond OBWAT geniaal als je ook nog de "diepere" laag volgt (The Odyssey) en dat met de geweldige muziek dan is het helemaal feest.
Ben al een tijdje op zoek naar deze film, hoe heb je 'em gekregen; via internet of DVD??quote:
Regio 1 bij dvdsoon voor zo'n 7 euro bezorgd (voor niet-leden of nog geen 5 euro voor leden).quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:24 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ben al een tijdje op zoek naar deze film, hoe heb je 'em gekregen; via internet of DVD??
Als het op DVD is; waar kan ik 'em vinden??
Ik zie dat 'ie nu op Bol zelfs is afgeprijsd naar 9 euro, ga dus snel bestellen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:01 schreef sampoo het volgende:
[..]
Heb je geen creditcard dan kan je ook bij nl.bol.com bestellen en dan is hij 11 euro en vermoedelijk het snelst bezorgd .
Ja idd een leuke film, van de week bij de Mediamarkt gekocht. Dus kan hem nu vaker zienquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:00 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:
Catch Me If You Can
Film die het leven vertelt van Frank Abagnale Jr. (Leonardo DiCaprio) die al voor z`n 19e voor miljoenen dollars heeft gefraudeerd met oa. ongedekte cheques en toch maar niet gepakt kan worden door de FBI. Aan Carl Hanratty (Tom Hanks) en z`n team om Abagnale op te sporen en op te pakken...
Steven Spielberg heeft met deze film een leuke comedy afgeleverd die een goed kat-en-muis laat zien tussen de meesteroplichter en de FBI. Het acteerwerk van DiCaprio en Hanks is erg aangenaam, het verhaal even onwaarschijnlijk als leuk uitgewerkt en de bijrolletjes van oa. Christopher Walken, Jennifer Garner en Martin Sheen zijn erg leuk. De score van de film is prettig om te horen en geeft een lekker sfeertje aan de film.
Hele, hele leuke film die erg aangenaam is om te zien en je ook vaker kunt dan 1 x kunt bekijken![]()
![]()
IMDB Cijfer 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
Voorlopig de zwakste film uit de IMDb top 250 die ik al heb gezien. Vervelende film die alle kanten uitgaat. Hij gaat van erg mooie of spannende scenes over in slapstick-achtige flauwekul. Inderdaad erg vreemd. Maar niet het soort vreemd dat me aanspreekt helaas.quote:
Er zat maar één slapstick-achtig iets in (de ontsnapping uit de kelder), en dat kon ik de film wel vergeven. Ik kan in ieder geval wel begrijpen dat dit nogal gemengde reacties opwekt. De film 'verloor' mij af en toe bijna, maar dan was er steeds net weer een heel erg toffe scène die me erbij hield.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voorlopig de zwakste film uit de IMDb top 250 die ik al heb gezien. Vervelende film die alle kanten uitgaat. Hij gaat van erg mooie of spannende scenes over in slapstick-achtige flauwekul. Inderdaad erg vreemd. Maar niet het soort vreemd dat me aanspreekt helaas.
Wat is dat toch met dat sponsbob. Is dat voor jullie niet ook het absolute dieptepunt sinds het begin van de animatiefilm dan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zelf is ze tamelijk agressief, zowel in het gewone leven als in de liefde.
ook haar relatie met haar vader is tamelijk opmerkelijk. hij heeft haar namelijk ingeprent dat ze haar moeder heeft vermoord.
en alhoewel hij dat later heeft verzacht, gaat ze er daarom van uit dat hij haar daaromintens haat.
hij laat geen enkel moment zijn liefde voor haar blijken en stuurt met het grootste genoegen Lorch, haar vriend en steun en leraar, weer terug naar de stad.
leuke rol van gerard depardieu als haar echtgenoot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het jammer dat het verhaal niet wat helderder verteld wordt. Daardoor werd ik juist niet helemaal meegezogen in de wereld.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:07 schreef Hare het volgende:
Akira
OMG!!!
Wat een film. Echt helemaal geweldig. Had niet gedacht dat er nog animatiefilms bestonden die zo dicht in de buurt van Ghibli konden komen, maar deze doet dat dus helemaal. Zo ontzettend gaaf. Zo mooi getekend, zo'n ontzettend goed larger than life verhaal wat echt alleen maar in Anime kan en dan nog eens een OST om van te gaan kwijlen. De makers hebben echt met alle mogelijkheden een wereld gecreeerd waarin je in de kortste keren geloofd en overal in meegaat, en dan ga je echt mee voor een geweldig mooie ervaring.
Owja, die ja, die is idd erg cool, maar wat vind je dan van die andere? Die vind ik ook wel beter. Maar de beste vind ik nog wel die film die in de bioscoop draaide.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:59 schreef Beach het volgende:
Gisteravond die misdaadfilm met Kevin Spacey.
Erg cool![]()
Hmm ben ik nou de enige otaku die die film hopeloos overated vind? Okay er zitten mooie stukken in vooral het eindquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:07 schreef Hare het volgende:
Akira
OMG!!!
Wat een film. Echt helemaal geweldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar toch...
Ja ik geef toe ik heb ook de Special Edition omdat het een classic is maar toch... De anime de anime zoals zovelen hem noemen is ie absoluut niet. Grave Of The Fireflies, Macross of Wings Of Honeamise vind ik boeiender.
maar goed ff denken wat zag ik vandeweek:
All About Lily Chou-Chouietwat verwarrend gezien de tijdsprongen maar erg goed. En grimmig... En goed beeld van hoe wreed het japanse schoolleven er aan toe kan gaan.
Predator
Ach ja iedereen ken hem natuurlijk. Classic scifi aktie film met Ahnuld.
Crying Freeman
Ook al vaak gezien. Aktiefilm maar dan anders. Gebaseerd op een Manga en verfilmd door als ik het goed heb een Fransman. Je hebt dus niet de doorsnee aktie crap ala hollywood maar aktie vermengd met de bekende Franse dramatiek. Een hoop langzame scenes en hypnotiserende kleurrijke beelden. En een scheutje romance.
The Omega Man
Charlton Heston![]()
Scifi cult klassiekertje. Beetje traag maar terrecht een cult status. Heston overact zoals je van hem gewend bent de film is heerlijk retro 70's. Alle zwarte acteurs en actrices hebben een Afro, etc. Nog geen politiek correcte zooi zoals tegenwoordig. Kids worden gewoon dood gemaakt en de Bijbel word lekker bekritiseerd. (of eigenlijk gelovigen die de bijbel mis interpreteren. tis maar hoe je het bekijkt)
A Tale Of Two Sisters![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lang niet gezien en weet nu weer waarom ik hem zo griezelig vond. Denk Ring/Ju-on met een flinke scheut David Lynch in het Koreaans. Sfeer is heerlijk beklemmend, beelden zijn erg mooi gekozen en het verhaal zet je continue op het verkeerde been.The Light Is Leaving Us All
Ja hij was echt moeilijk te volgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:39 schreef Hare het volgende:
Boksuneun naui geot (Sympathy for Mr. Vengeance
Wat keek ik er naar uit deze film te zien en wat heeft ie me teleurgesteld. Haalt geen seconde de klasse van oldboy. Komt er niet eens bij in de buurt.
Daarvoor vond ik deze film te veel hooi op z'n vork nemen. Er is veel te veel geknipt en scenes door elkaar gegooid dat het voor mij gewoon niet te volgen was, eigenlijk vooral dat het me niet meer kon boeien of ik het nog kon volgen. Ook de weinige tekst kom me deze keer niet bekoren.
Blijf natuurlijk wel benieuwd naar de volgende van Park
Dan moet je, uiteraard, zéker deze gaan kijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 12:34 schreef The_Joshua_Tree het volgende:
De laatste tijd nog een aantal films gezien:
Spirited Away (Sen To Chihiro No Kamikakushi) (2001).
De eerste Ghibli-film die heb gezien. Een prachtige en fantasierijke film. De film vond ik erg mooi en stijlvol geanimeerd. Ook de muziek vond ik één van de sterkste kanten van de film, welke goed ondersteunend werkt bij de diverse momenten. Hier wil ik zeker nog wel meer van zien.
En deze natuurlijk ook, o'ja deze is natuurlijk ookquote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan moet je, uiteraard, zéker deze gaan kijken.
ik ben wel benieuwd naar deze titel. Deze is op komen dagen in de dvdsoon top 100. Aanrader?quote:Op zondag 6 maart 2005 00:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En deze natuurlijk ook, o'ja deze is natuurlijk ook![]()
ja die heb ik gezien. op het grote scherm zelfs. Ouwe Ghibli film maar wel eentje die ik in de top 3 zou zetten van Ghibli.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:41 schreef sampoo het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar deze titel. Deze is op komen dagen in de dvdsoon top 100. Aanrader?
En vergeet deze niet!!!quote:Op zondag 6 maart 2005 00:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En deze natuurlijk ook, o'ja deze is natuurlijk ook![]()
Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.quote:
Goh, wist niet eens dat het boek verfilmd was en dan nog door Kurosawa ook!quote:
Iddquote:Op zondag 6 maart 2005 12:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.
en wat vond je ervan ?quote:Op zondag 6 maart 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik heb gister The Mummy gezien
On Your Mark is een muziek/videoclip, maar wel ook echtquote:Op zondag 6 maart 2005 15:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Idd
Stond er zelfs eentje tussen die ik nog niet kende: On Your Mark, maar goed, das ook een short.
Nu natuurlijk wel even kijken
moet trouwens alleen nog the Cat Returns en the Castle of Cagliostro zien om ze allemaal gezien te hebben![]()
idd een superfilmquote:Op maandag 7 maart 2005 23:43 schreef Hare het volgende:
Raging Bull
Laten we meteen maar bij het meest indrukwekkende aspect van de film beginnen: Robert deNiro, wat een tour-de-force van hem. Hij wordt gewoon volledig laMotta, echt zeer indrukwekkend om te zien. Daarnaast is het ook een kunstwerk van Scorsese. Met natuurlijk vooral de boksscenes die zo ontzettend goed zijn gechoreagrafeerd. Ook veel verschillende technieken worden gebruikt en het werkt allemaal. Zeer sterk. Editing mag natuurlijk ook niet worden vergeten.
En dan zijn we nog niet eens aanbeland bij het belangrijkste van een film: het verhaal. En ook daar kan ik gewoon niks negatiefs over zeggen. We krijgen zeer duidelijk te zien wie de persoon achter de bokser was. En dat ie eigenlijk alleen fysiek en in de ring zeer sterk was, daarnaast had ie gewoon geen controle over z'n leven. Dat duale wordt zeer goed duidelijk gemaakt.
Prachtfilm
Deze film heb ik ook gezien. goeie film (*traantje laat..)quote:Op maandag 7 maart 2005 23:47 schreef Durbin het volgende:
In America
Een Ierse familie emigreert naar Manhattan in een poging een nieuw bestaan op te bouwen. Helaas gaat niet alles even voorspoedig; het gehuurde appartement blijkt in een vervallen kwaliteit te verkeren en staat in een erg slechte buurt. De vader heeft alle moeite om een rol als acteur te vinden, waardoor het financiëel erg slecht gaat. Daarnaast kampt de gehele familie nog met de verwerking van het verlies van hun 5-jarig zoontje/broertje. Onverwacht raakt de moeder in verwachting.. en leren ze de vreemde buurman Mateo beter kennen, welke een bijzondere man blijkt te zijn. Het is opmerkelijk hoezeer deze film zowel een naargeestig als een vrolijk gevoel meegeeft. Aan de ene kant leef je mee met sommige situaties en het proberen te verwerken van hun verlies, maar aan de andere kant is het mooi om te zien hoe ze er het beste van proberen te maken en vooral hoe de beide meisjes zich speels proberen te vermaken. De gehele cast zet mooie rollen neer, maar de beide dochters stelen toch eigenlijk wel de show. Mooi stukje werk.![]()
Ik denk elke keer dat dit Timo20 reviews zijn door dat usericoon dat wel erg veel op het oude plaatje van Timo lijkt.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:18 schreef danni het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |