Gisteren:
A Man ApartWanneer Sean Vetter (Vin Diesel) drugsbaron Lucero arresteert, laat Lucero als wraak Vetter`s vrouw Stacey (Jaqueline Obradors) vermoorden. Vetter gaat op zoek naar de daders van de moord en zint op wraak...
Geinige popcornfilm die alle elementen bevat van een hededaagse actiefilm: dun plot, maar matig (en over the top) acteerwerk en uiteraard genoeg actie en ontploffingen. Wat kan ik er verder over zeggen? Het acteer werk is dus niet je-van-het, het verhaaltje houdt niet echt veel in en je moet er vooral niet te veel bij nadenken dan is t een leuke film.
IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
Hide And SeekWanneer de vrouw van David Callaway (Robert DeNiro) sterft besluit hij samen met z`n dochtertje Emily (Dakota Fanning) te verhuizen van de stad naar t platteland. Daar krijgt Emily een denkbeeldig vriendje, Charlie. De gebeurtenissen die daarna plaatsvinden worden steeds erger en heftiger en David vraagt zich af hoe denkbeeldig Charlie eigenlijk is...
De trailer van deze film vond ik er heel cool uitzien, dus besloot ik om deze film maar eens te gaan zien. En zoals vaak t geval is met films: de trailer is beter dan de uiteindelijke film. Robert DeNiro doet wel z`n best maar t komt er niet echt uit. Dakota Fanning is daarentegen (alweer eens) heel sterk. Het verhaaltje is leuk bedacht maar maar matig uitgewerkt. Zoals we al vaker hebben gezien speelt dit alles zich uiteraard af in een afgelegen huis op t platteland. Iets dat eigenlijk niets toevoegd aan de spanning van de film. De film is eigenlijk nergens echt superspannend, er zitten maar een stuk of 3 spannende schrikmomenten in. De uitleg/plottwist komt net iets te vroeg, waardoor de laatste 10-15 minuten helemaal niet spannend, voorspelbaar en eigenlijk nutteloos zijn.
De uitkomst is te ver gezocht en slaat eigenlijk nergens op. Het is dan ook eerder redelijk lachwekkend dan logisch.
Toch is de film niet super slecht en t kijken wel waard. Maar een topper is t zeer zeker niet, dus verwacht er niet te veel van!
IMDB Cijfer: 5,1/10
Mijn Cijfer: 5,7/10