nog ff enkele films aftikken
Battle Royaleweer een keer gekeken. eigenlijk vond ik m nu beter dan de vorige keer. het verhaal zit gewoon goed in elkaar.
het klopt van alle kanten. de eerste keer ben je vooral overbluft door de opzet en het geweld. deze keer viel het me meer op dat er ook kracht van vriendschappen uit ging.
en dat niet alleen. ook dat het op verschillende manieren reageren op deze vreemde situatie heel goed is uitgewerkt.
O Homem que Copiavaeen jongen die in een kopieerwinkel werkt, komt er achter dat hij met de nieuwe copier een goede kopie van een briefje van 50 kan maken.
nou kan hij misschien indruk gaan maken op het meisje dat hij elke avond begluurt met zijn verrekijker. zij woont in een flatgebouw aan de overkant, samen met haar vader.
hij achtervolgt haar en het blijkt dat ze in een kledingwinkel werkt. hij wil een nachtjapon voor zijn moeder kopen, maar komt daarvoor enkele keren terug.
een vrouwelijke collega van hem wil alleen maar een rijke kerel hebben. de jongen met wie ze nou omgaat heeft te weinig.
dan blijkt dat het geluk hen toe gaat lachen.
leuke en zeer onderhoudende film, die soms heel aardige wendingen heeft. misschien dat het einde net te ver gaat, ik vond het juist wel geinig om zo'n einde te hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
on the waterfrontmarlon brando speelt terry malloy, een jongen die betrokken raakt bij de moord op een verklikker door leden van de vakbond, die de dokwerkers in de tang houden.
hij wordt verliefd op diens zus en besluit de waarheid tegen de politie te gaan vertellen.
ook nu vond ik de film niet heel sterk, vooral omdat ik MB gewoon niet goed vind.
SanjuroToshiro Mifune speelt een samurai die een groep van 9 jonge kerels gaat helpen bij de ondersteuning van de regent.
de schout is de kwaaie pier in dit verhaal.
amusante en onderhoudende film, die het echter niet haalt bij de beste Kurosawa-films.
SpongeBob Squarepants: the moviegewoon leuke film. spongebob en zijn vriend patrick gaan op zoek naar de kroon van koning neptunus die zich in ShellCity zou bevinden.
Plankton heeft echter Dennis ingehuurd om hen de vernietigen.
de film is grappig en gaat verder waar de serie is gebleven zo ongeveer. alleen jammer dat in de gastrollen de nodige bekende mensen hun stem mogen gebruiken.
stemmetjesvolk
![]()
.