abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2005 @ 12:31:00 #126
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25280035
Snow White and the Seven Dwarfs

Erg leuke Disneyfilm. Sowieso is het al erg mooi gemaakt als je bedenkt dat het dus al een 70 jaar oude tekenfilm is. En verder is het gewoon een erg fijne tekenfilm, met een erg leuk sfeertje. En veel liedjes die me heel erg bekend in de oren klonken.
Alles wordt trouwens wel erg simpel voorgesteld, maar goed, het blijft een kinderfilm he.

En nou weer vlug een Ghibli kijken, voor mij mijlenver boven Disney uitstekend
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 27 februari 2005 @ 13:02:11 #127
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25280460
Bambi 1942
Na 25 jaar nog is bekeken .. maar wat een geweldig tekenfilm. Er zit veel power in, eigenlijk is Lion King gewoon een wat moderne versie. Muziek en beelden kloppen gewoon in bambi.
En net zoals Snow White gaat deze ook al dik 60 jaar mee.
7.8 / imdb 7.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 27 februari 2005 @ 13:07:20 #128
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25280519
Ray

vooral t eerste deel deed sterk denken aan what's love got to do with it, de biopic over tina turner.

zelfde opbouw en zo. alleen ging het nou over RC. fysiek komt jamie foxx misschien niet zo sterk over als RC, maar qua acting wel.
hij draagt de film wel, maar toch vond ik Clifton Powell eigenlijk de beste van de cast. onbegrijpelijk dat hij geen nominatie voor supporting heeft gekregen.
mede dankzij de leuke muziek behoorlijk onderhoudend.
pi_25280604
Mean Creek
Aparte film. Het gaat over een boottochtje om een jongen een lesje te leren die het broertje van een andere gozer een lesje te leren. Dit loopt gigantisch uit de hand. Ik vond het einde alleen wat jammer. Heel abrupt was de film over.

Ladder 49
Zeer goede film.
  zondag 27 februari 2005 @ 13:24:58 #130
13148 Shogo
Psycho...
pi_25280757
Big Fish
Een blinde aankoop, maar ik hoorde er zoveel goeds over dat ik dat risico wel wilde nemen. In het begin vondt ik hem een beetje saai/sentimenteel, maar niet veel later wordt dit echt een prachtige emotionele film met een hoop humor. Beetje triest af en toe maar tegelijkertijd ontzettend vrolijk. Mr. Burton heeft echt een prachtige sprookjeswereld gecreëerd! Een echte aanrader!
  zondag 27 februari 2005 @ 14:24:21 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25281528
Sing gam diy shut (Sex and the Beauties) (2004)
Een Hong Kongse film die volledig gebaseerd is op Sex and the City. Waarom ik de film ooit binnengehaald heb, blijft een raadsel. Zal wel alleen naar de actricelijst gekeken hebben.(er spelen een paar leuke dames in namelijk (Cecilia Cheung ) Maar heb hem toch maar een keer gekeken. Het acteerwerk is in iig in orde, dat kan ook niet anders als Carina Lau de hoofdrol speelt. Het regie werk en het verhaal zijn echter wat minder. Er lopen teveel verhaallijnen door elkaar, die allemaal niet goed uitgewerkt worden. En soms snapte ik echt geen reet er meer van, maar dat zal wel komen omdat de film doorzeeft is van de vrouwen logica.
cijfer: 5

High School Girl Get Married
Meisje wordt bezeten door de geest van een oude prinses en moet daarom voor haar 16e trouwen met een jongen die Ondal heet.
Zoals altijd in Koreaanse romantische komedies is de hoofdrolspeelster erg agressief en geweldadig en de jongen een lieve slimme klungel. (Je zou bijna bang worden om ooit een Koreaanse vriendin te krijgen)
Ik heb toch wel af en toe dubbel gelegen om enkele scenés. De film is namelijk bezaait met typische Koreanse onderbroekenlol. (Koreanen en Jappaners hebben een manier om geweld en sex zo belachelijk te maken dat het hilarisch wordt.)
Jammer genoeg haalt de film nergens het niveau van de betere Koreanse romantische komedies als Windstruck en My Sassy Girl.
cijfer: 5.5

11:14 (2003)
In de film worden een aantal verhaallijnen vertelt die allemaal samen komen rond een ongeluk om 11:14h. Ja, klinkt een beetje als een Amores perros ripp off, maar het zal we geïnspireerd zijn op
Dit is de eerste lange speelfilm van Greg Marcks en ik moet zeggen dat het voor een regiedebuut eengoede film is. De film haalt het natuurlijk niet bij deeerder genoemde film. Maar toch is het een goede film. De verhaallijnen worden op het einde goed in elkaar verweven. Er zitten goede dialogen in. En de karakters zijn realistisch, dit komt mede doordat ook het acteerwerk prima in orde is.
Wel een kleine waarschuwing de film is op sommige momenten wel erg realistisch en bloederig. Op een gegeven moment heb ik niet durven kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-02-2005 14:58:07 ]
pi_25282675
Requiem for a dream
Laatst aangeschaft op DVD. Vreselijk goeie film van Darren Aronofsky over 4 drugsverslaafden en hoe ze omgaan met hun groeiende verslaving. 8.5

Deep Rising
Laatst op tv gezien. Echt weer zo'n dieptepunt in de filmgeschiedenis. Totaal voorspelbaar en vol met de klassieke regels voor een amerikaanse horrorfilm. Af en toe onderhoudend. 4.5

Scream
Was laatst op tv. Bij vlagen best leuke horrorfilm over een stel tieners die moeten uitvinden wie hun wil vermoorden. 7.0

A Nightmare on Elm Street
Was na scream op tv. Echt goeie horrorfilm over een killer (Freddie Krueger) die kinderen vermoord in hun slaap. Hoewel niet altijd even spannend, de film was toch erg goed geproduceerd. 8.0
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_25282841
Vera Drake.
Vera Drake is een vrouwtje van middelbare leeftijd die in de jaren '50 in Engeland woont. Ze helpt buren en vrienden met kleine dingen in huis en poetst bij rijke mensen het huis. Ook aborteert ze baby's. Ook dit doet ze om de vrouwen die de kinderen gewoonweg niet kunnen houden te helpen.
Imelda Staunton speelt Vera Drake en ze is echt geweldig. Ze verdient de Oscar voor beste actrice echt. Ze speelt de sterren van de hemel. De film zit ook prima in elkaar. Het verhaal is zo dat je eigenlijk alleen maar sympathie voor Vera kunt hebben. "Cup o' tea then?" is de meest gehoorde uitspraak van Vera. En wie wil er nou geen thee van dit lieve mens? De andere acteurs in de film wisten niet dat Vera abortussen uitvoert tot hun karakters er in de film zelf achterkomen. De verbazing en schok hoeven ze dus niet te acteren, dat komt zelf wel op. En dat zie je wel, want de acteerprestaties van de andere personages zijn ook dik in orde. Er zitten wel wat zijlijntjes bij die van mij niet hadden gehoeven, maar toch. Deze film is dik in orde.
pi_25283129
Five Easy Pieces

Wederom een meesterlijke rol van Jack Nicholson, heerlijk hoe hij die serveerster afzeikt, verder ook een sterk script. Scene met z'n vader is ook heel apart.
  zondag 27 februari 2005 @ 17:32:24 #135
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25284030
Dit weekend voornamelijk wat films herkeken:

City Lights (Charlie Chaplin, 1931)
Leuke film van Chaplin, maar niet zo leuk als Modern Times en The Great Dictator. ****

Perfect Murder, A (Andrew Davis, 1998)
Voor het eerst. Best leuke thriller gebaseerd op Hitchcock's veel betere origineel Dial M for Murder. Leuk acteerwerk van de hoofdrolspelers, maar er springt niets uit. ***

Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Erg sterk film-noir van Polanski. ****½

Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966)
Beste western allertijden. Geweldadig, mysterieus, episch, grappig. ****½
  zondag 27 februari 2005 @ 21:19:10 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25287154

Gegen die Wand
Geleend van een collega maar hij komt zeker in m'n verzameling. Vond het een hele mooie film over 2 mensen van Turkse afkomst die in Duitsland wonen... maar eigenlijk in geen van beide echt thuishoren. Meisje worstelt met de strenge cultuur en wil vrij zijn, man wosrtelt met het leven na de dood van z'n vrouw.... en dan lijken ze elkaars uitweg. .................... lijken .........

7.9 op IMDB overigens, en winnaar van de Gouden Beer
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 27 februari 2005 @ 21:21:46 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25287194
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:13 schreef Sabrina1981 het volgende:
Mean Creek
Aparte film. Het gaat over een boottochtje om een jongen een lesje te leren die het broertje van een andere gozer een lesje te leren. Dit loopt gigantisch uit de hand. Ik vond het einde alleen wat jammer. Heel abrupt was de film over.

Is die inmiddels hier op DVD uit? Ik zag hem een hele tijd geleden als trailer op apple.com. Vond hem enorm sterk op Bully lijken, maar dan de betere versie (althans dat hoopte ik). Maar volgens mij komt hij hier nooit uit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25287681

Werkelijk een héérlijke film

[ Bericht 11% gewijzigd door kinky_queen op 27-02-2005 22:15:52 ]
  zondag 27 februari 2005 @ 22:00:13 #139
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25287895
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:48 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]

Werkelijk een héérlijke film

Je kunt niet doorlinken van die site.
zo wel ja

Net gekeken.
Exorcist : The Beginning

Hij viel me best mee. Het is een heel ander soort film dan het origineel en ook een stuk minder, maar als horrorfilmpie vind ik hem best geslaagd. De eerste 3 kwartier is erg goed met een boeiend verhaal. Helaas is de tweede helft wat te luidruchtig en te veel effectbejag, maar echt verveeld heb ik me niet. Leuke guilty pleasure.
Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste cut van deze film, want volgens mij valt hier veel meer uit te halen. Hopelijk verschijnt die dus nog op dvd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 27-02-2005 22:36:25 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25288568
Meet The Fockers

Ik vond hem leuker dan het 1e deel, en dat komt toch niet zo vaak voor bij films
Ik vond hem stukken minder flauw, en de vernedering was niet meer zo op de hoofdpersoon gericht. Daar houd ik niet zo van bij films. Wel aardig om te kijken dus, ik vond de rollen van Dustin Hoffman en Barbra Streisand ook erg leuk, ook al dacht ik bij het horen van de laatste naam eerst "wat moet die nou weer in zo'n film".
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_25289285
Lost in translation

Slecht verhaal
Ondanks dat,had ik niet zoiets van ;ik heb geen zin meer om te kijken.
En een geweldige muziek
  zondag 27 februari 2005 @ 23:13:27 #142
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25289506
Ray (2004)
Nog net op de val reep alle oscars films gezien. En ik moet zeggen dat dit wel de minste film is van ze allemaal. Jamie Foxx is dan wel wel geweldig en verdient die oscar ook wel. Maar voor de rest is de film niet heel bijzonder. Begrijp me niet verkeerd het is een goede film. Maar hij duurt te lang en sommige stukken zijn wel erg overgedramatiseerd. Bij de 10e flashback had ik het wel gehad met de flashbacks.
Zoals gezegd is Jamie Foxx geweldig. Hij acteert bijna niet meer, maar is gewoon Ray Charles. En die oscar verdient hij ook wel. Al wordt zijn kansen een beetje overhypt en zo zeker als het lijkt te zijn is ook een beetje overdreven.
cijfer: 7

[ Bericht 19% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-02-2005 23:19:08 ]
  zondag 27 februari 2005 @ 23:17:09 #143
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25289587
Envy aka The New Girlfriend
Moeder denkt dat grietje haar jurk heeft gestolen en steelt het terug bij zwembad. Dan wordt zoonlief te grazen genomen, en wordt lichtelijke verkracht. Moeder laat het er niet bij zitten en gaat voor eigen rechtertje te spelen. Ondanks z'n rape wordt gozer verliefd op haar.

Best een aardige australische thriller.

cijfer 6.0 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_25290155
Na...
quote:
Op zondag 27 februari 2005 02:00 schreef ToXiCitY het volgende:
Per un Pugno di Dollari (1964)
... tijd voor de sequel:
Per Qualche Dollaro in Più (1965)
Dezelfde sfeer, alleen met meer verhaal en wat rustiger weergegeven. Een geweldige film, wat moet ik er meer van zeggen?

Owja, het viel me op dat in het eerste deel een hoop mensen worden neergeschoten, maar dat er nooit een paard wordt omgelegd, iets wat mij wat onlogisch leek. Ik heb er bij deze film dus wat meer op gelet, maar het viel me mee: al in het begin werd er ook een paard omgelegd om op deze manier iemand zijn mogelijkheid tot ontsnappen te ontnemen .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 27 februari 2005 @ 23:50:13 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25290236
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:46 schreef ToXiCitY het volgende:
Na...
[..]

... tijd voor de sequel:
Per Qualche Dollaro in Più (1965)
Dezelfde sfeer, alleen met meer verhaal en wat rustiger weergegeven. Een geweldige film, wat moet ik er meer van zeggen?

Owja, het viel me op dat in het eerste deel een hoop mensen worden neergeschoten, maar dat er nooit een paard wordt omgelegd, iets wat mij wat onlogisch leek. Ik heb er bij deze film dus wat meer op gelet, maar het viel me mee: al in het begin werd er ook een paard omgelegd om op deze manier iemand zijn mogelijkheid tot ontsnappen te ontnemen .
Dan lijkt het me nu tijd voor Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966)
Beste western allertijden. Geweldadig, mysterieus, episch, grappig. zoals Gorro het noemt
pi_25290392
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dan lijkt het me nu tijd voor Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966)
Beste western allertijden. Geweldadig, mysterieus, episch, grappig. zoals Gorro het noemt
Ik heb hem liggen, maar nu geen tijd voor. Doe hem morgen wel .
Ik heb ook nog C`era una Volta il West, Butch Cassidy and the Sundance Kid en The Man who Shot Liberty Valance, dus ik kan deze week nog wel even vooruit met de westerns .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 28 februari 2005 @ 11:15:38 #147
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25296196
Heb dit weekend nog 2 films gezien die het niet waard zijn een link te krijgen. De ene zal toch wel bekend zijn, de andere is gewoon helemaal ruk:

First Blood. Gaat werkelijk nergens over, die Stallone is zo uitdrukkingsloos als een pakje boter, maar goed, het is nog net allemaal om aan te zien.

Alive. Gister op tv. Over het Uruguayaanse Rugbyteam dat met vliegtuig verongelukt in de onherbergzame andes. Wat een butdialogen zeg! Dat de acteurs dit uit konden spreken zonder in lachen uit te barsten! En dan nog eens de vreselijk pompeuze muziek en stom clichematig kotsvoer.
Dat ik deze film nog heb afgekeken was echt alleen maar omdat ik iets te doen moest hebben tot de Rode loper begon
  maandag 28 februari 2005 @ 11:50:13 #148
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25296723
(#110) Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (Robert Bresson, 1956)
A Man Escaped is wellicht de toegankelijkste film van Robert Bresson. Het is een genrefilm, namelijk de ontsnappingsfilm, in optima forma. De claustrofobische sfeer van het gevangenisleven wordt erg goed gecreëerd door Bresson. De film bevat haast geen subplots en focust zich heel geconcentreerd op de hoofdplot van de film. Thematisch kan Bresson ook z'n ei kwijt in deze film die Le Trou naar de kroon steekt wat betreft de titel beste ontsnappingsfilm ooit. ****½
  maandag 28 februari 2005 @ 11:58:07 #149
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25296852
Het past eigenlijk nergens, maar ik denk dat de meeste mensen hier de lijst wel kennen.

De top 1000 van theyshootpictures. Iemand enig idee hoe je die lijst nog in z'n geheel kan krijgen, dus niet per 100?

Beetje matig dat ze dat hebben veranderd
  maandag 28 februari 2005 @ 12:27:39 #150
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25297269
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:58 schreef Hare het volgende:
De top 1000 van theyshootpictures. Iemand enig idee hoe je die lijst nog in z'n geheel kan krijgen, dus niet per 100?

Beetje matig dat ze dat hebben veranderd
Dat kan niet meer. Waarschijnlijk omdat het anders te traag wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')