Sing gam diy shut (Sex and the Beauties) (2004)Een Hong Kongse film die volledig gebaseerd is op Sex and the City. Waarom ik de film ooit binnengehaald heb, blijft een raadsel. Zal wel alleen naar de actricelijst gekeken hebben.(er spelen een paar leuke dames in namelijk (Cecilia Cheung
![]()
) Maar heb hem toch maar een keer gekeken. Het acteerwerk is in iig in orde, dat kan ook niet anders als Carina Lau de hoofdrol speelt. Het regie werk en het verhaal zijn echter wat minder. Er lopen teveel verhaallijnen door elkaar, die allemaal niet goed uitgewerkt worden. En soms snapte ik echt geen reet er meer van, maar dat zal wel komen omdat de film doorzeeft is van de vrouwen logica.
cijfer: 5
High School Girl Get MarriedMeisje wordt bezeten door de geest van een oude prinses en moet daarom voor haar 16e trouwen met een jongen die Ondal heet.
Zoals altijd in Koreaanse romantische komedies is de hoofdrolspeelster erg agressief en geweldadig en de jongen een lieve slimme klungel. (Je zou bijna bang worden om ooit een Koreaanse vriendin te krijgen)
Ik heb toch wel af en toe dubbel gelegen om enkele scenés. De film is namelijk bezaait met typische Koreanse onderbroekenlol. (Koreanen en Jappaners hebben een manier om geweld en sex zo belachelijk te maken dat het hilarisch wordt.)
Jammer genoeg haalt de film nergens het niveau van de betere Koreanse romantische komedies als Windstruck en My Sassy Girl.
cijfer: 5.5
11:14 (2003)In de film worden een aantal verhaallijnen vertelt die allemaal samen komen rond een ongeluk om 11:14h.
Ja, klinkt een beetje als een Amores perros ripp off, maar het zal we geïnspireerd zijn opDit is de eerste lange speelfilm van Greg Marcks en ik moet zeggen dat het voor een regiedebuut eengoede film is. De film haalt het natuurlijk niet bij deeerder genoemde film. Maar toch is het een goede film. De verhaallijnen worden op het einde goed in elkaar verweven. Er zitten goede dialogen in. En de karakters zijn realistisch, dit komt mede doordat ook het acteerwerk prima in orde is.
Wel een kleine waarschuwing de film is op sommige momenten wel erg realistisch en bloederig. Op een gegeven moment heb ik niet durven kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-02-2005 14:58:07 ]