abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2005 @ 12:33:47 #151
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25297346
quote:
Op maandag 28 februari 2005 12:27 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat kan niet meer. Waarschijnlijk omdat het anders te traag wordt...
Tis gewoon tekst hoor

Maar goed, misschien maar eens even zelf een bestandje maken dan
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 28 februari 2005 @ 12:43:26 #152
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25297486
quote:
Op maandag 28 februari 2005 12:33 schreef Hare het volgende:

[..]

Tis gewoon tekst hoor
Maar wel tekst die uit een database gegenereerd wordt en met 1000 tuples kan dat traag worden als je met veel mensen tegelijk graag die informatie wil hebben en je niet over de beste hardware beschikt.
quote:
Maar goed, misschien maar eens even zelf een bestandje maken dan
Dat heb ik ook gedaan Met elke update (is een paar dagen geleden dus weer een nieuwe update geweest, vandaar deze verandering) sla ik de lijst opnieuw op.
  maandag 28 februari 2005 @ 12:59:56 #153
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25297676
Ballet gyoseubso (Flying Boys) (2004)
Aardig Koreaans liefdesdrama over een stel jongeren die in hun eindexamen jaar zitten en de liefde vinden tijdens balletles.
cijfer: 6.5
  maandag 28 februari 2005 @ 22:36:44 #154
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25302893
Oscar-weekend. Dus.

Sideways: erg leuke Payne. Het lijkt behoorlijk op About Schmidt, maar dat is helemaal niet erg natuurlijk. De erg fijne cast en de erg fijne dialogen maken dit erg fijn. Er zijn wel wat grappen die een beetje karikaturen van de personages maken, maar ach. Fijn open einde ook. 8.
Ray: zoals bij zoveel biopics het geval is wordt er nogal aan overstating gedaan, zijn er vervelende verklarende flashbacks en duurt het behoorlijk wat te lang. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Foxx ontzettend goed is, de score ontzettend tof is en dat dit dientegevolge ook prima wegkijkt. Verder is er ook niets mis met de regie enzo. Dat is het dan ook wel. Het voldoet in ieder geval prima als achtergrondvulling. 7.
Kinsey: ook deze biopic duurt veel te lang, maar overstating en vervelende flashbacks ontbreken gelukkig grotendeels. Net zoals echt drama, jammer genoeg. Het is allemaal nogal bescheiden en ingehouden, en dat zorgt ervoor dat dit absoluut niet slecht is, maar nog geen honderdste zo spraakmakend is als Kinsey zelf dat destijds was. 7-.
The Motorcycle Diaries: het begint allemaal erg tof, met goed acteerwerk, leuk doch lichtelijk spastisch camerawerk en een hippe soundtrack. Het is een beetje repititief, maar ach wat. Dan volgt er op twee derde een Ben Hur-iaanse wending, waardoor het geheel (net als in, bijvoorbeeld, Ben Hur) allemaal nogal saai en langdradig wordt. Ook vervelend is dat dan het 'Che-Guevara was zo-en-zo omdat zo-en-zo gebeurde (met overdramatisch muziekje)'-effect prominenter werd. Wel okay, maar meer om de sfeer dan iets anders. 7.
The Aviator: de eerste helft van Scorsese's versie van Citizen Kane is echt geweldig. Intens toffe sets, intens tof acteerwerk, intens tof sfeertje, enzovoorts. Scorsese neemt echter wat teveel hooi op z'n vork en in de tweede helft buitelen de verhaalelementen over elkaar heen, waardoor de film af en toe uit mijn handjes glipte en ik geen idee had waar dit in Godsnaam vandaan kwam of heen ging. Eenmaal aan het einde aanbeland viel alles toch weer in elkaar en in retrospect was dit een geweldige film. Wel jammer van die ene vervelende obligate biopic-flashback. 8,5.

Ik heb in de maand februari 32 films gezien. Daarvan zag ik er 10 in de bioscoop en ik had er 3 al eerder gezien.

Beste vijf:
1. La Meglio Gioventù - 9
2. The Aviator - 8,5
3. Sweet Sixteen - 8,5
4. Lightning over Water - 8+
5. Drifting Clouds - 8+

Slechtste vijf:
5. Boxcar Bertha - 5
4. Dodgeball - A True Underground Story - 5
3. Beverly Hills Cop 2 - 4+
2. Voyage to the Planet of Prehistoric Women - 3+
1. Wish Upon a Star - 2,5

Het was wel een okaye filmmaand, en ik heb voor mijn doen ontzettend veel gezien, maar echt veel meesterwerken zijn er niet voorbij gekomen. .

[ Bericht 5% gewijzigd door Sai op 28-02-2005 23:08:05 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_25302970
Troy, Was wel aardige film.. maarja de verhaal lijn ken je al dat is dan weer beetje jammer bij dat soort films.
  maandag 28 februari 2005 @ 23:01:23 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25303324
Y Tu Mama Tambien

Ik krijg er zo'n heelrijk zomers gevoel van, kriebels in m'n buik en een liefdesdronkendansgevoel
ik zwijmel er helemaal bij weg............
wil de auto pakken en naar spanje rijden en op Plaça Catalunya liggen en naar de sterren kijken
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25304162
Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)
Met recht de beste film uit zijn soort. Het verhaal, de muziek, en Clint Eastwood met zn sigaar en poncho zorgen voor een perfect geheel .

Nou kan ik niet meer kiezen wat mn favoriete film of all times is... deze scoort zeker hoog.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:15:18 #158
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25305011
You've got Mail
Romcom met Tom Hanks heeft een mail/chat vriendin Meg Ryan. Ze weten niet van elkaar dat ze elkaar ook in de gewone wereld kennen, daar hebben ze een hekel aan elkaar. bladiebla die ..eind goed al goed. Best een aardige film maar meer ook niet.

cijfer 5.8 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:28:57 #159
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25305321
Meet the fockers"

Deel 1 was wel lachen en dit tweede deel is ook leuk. Vanzelfsprekend wordt de film gedragen door de twee grootheden Dustin Hoffman ( ) en Robert de Niro. Barbra Streisand speelt ook een erg leuke rol trouwens, als sex therapeute.
Ben Stiller kan ik persoonlijk niet goed tegen, maar in deze films valt het allemaal wel mee. De rol van het jochie in "Meet the fockers" is ook lachen.... ass ................ hole ....

Cijfer: 7
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:31:02 #160
39581 Salvad0R
universal
pi_25305362
Battle Royale
zo ff afkijken
  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:52:47 #161
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25305729
Million Dollar Baby

Moest toch ff zien waar al die oscars nou voor waren. Beste mannelijke bijrol slaat nergens op. Ik vind Morgan Freeman een geweldig acteur, maar in deze film laat ie echt niks anders zien dan wat we van hem gewend zijn. De voice over was een beetje jammer, dat had ie namelijk al gedaan bij Shawshank. (en dan ook nog eens een voice over beginnen met: Truth is..., ja dat kan dus niet meer he )
Directing vond ik ook niet bijzonder. De gevechten vond ik zelf redelijk matig in beeld gebracht, en de rest was weinig spectaculair.
Gelukkig zijn die andere 2 wel wat meer op z'n plaats. En eigenlijk alleen door het laatste deel van de film. Wat een schok! Duurde wel ff voor dat op me was ingewerkt, kwam echt helemaal uit het niets en de film nam hierdoor een zeer andere, maar o zo goeie wending. Zeer sterk spel van Eastwood en Swank zorgen ervoor dat de emotie zeer goed bij je doordringt. Ze hebben echt een mooie relatie samen opgebouwd, beide vanuit hun eigen achtergrond, die het eerste deel van de film zeer degelijk en rustig was opgebouwd.

Nu ff the Aviator afkijken, vond het eerste uur weinig verheffend.
pi_25306104
Signs bekeken.

Leuke feelgood alles komt goed popcorn fimpie. Kwam wel iets te "gemaakt" over.

Cijfer 6,5
  dinsdag 1 maart 2005 @ 08:49:38 #163
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25308128
Downhill (Alfred Hitchcock, 1927)
Eén van de allereerste films van Alfred Hitchcock. Op enkele momenten is de hand van Hitchcock te merken, maar die zijn te spaarzaam om deze film naar een hoger niveau te tellen. Daartegenover staan ook vrij knullige momenten, zoals de vechtpartij, die nogal eens onbedoeld buiten het beeld valt. Het verhaaltje is best aardig en wordt door het expressieve acteerwerk duidelijk op de kijker over gebracht. **½

Zelary (Ondrej Trojan, 2003)
Tsjechische film die vorig jaar genomineerd was voor de Oscar voor beste niet-Engelstalige film. De film is prachtig vormgegeven. Zowel de aankleding als de manier waarop alles in beeld is gebracht is niets op aan te merken. Met name het kleurgebruik is erg mooi. Het verhaal gesitueerd in bezet Tsjechoslowakije tijdens de Tweede Wereldoorlog steekt ook goed in elkaar, maar op één of andere manier werken de laatste dertig minuten niet. De wending die het verhaal dan neemt beviel me niet helemaal en de uitwerking ervan vond ik ook niet helemaal geslaagd. De sterke eerste twee uur maken deze film zeker de moeite waard net als het goede acteerwerk van de gehele cast op een paar minirolletjes na misschien. ****

Animals Are Beautiful People (Jamie Uys, 1974)
Wellicht de grappigste natuurdocumentaire allertijden. Op humoristische wijze wordt het leven in en rond de woestijn toegelicht. Daarvoor permiteert Uys zichzelf wel wat vrijheid en manipuleert hij op sommige momenten de natuur voor het komische effect. Niet geheel waarheidsgetrouw, maar wel een heel vermakelijke film. ***½
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:50:04 #164
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25308748
Sky Captain And The World Of Tomorrow
Gisteravond deze film gekeken. Een paar weken terug had ik Casshern gezien die ook geheel CGI was muv acteurs en die film vond ik al flink vaag dus ik was benieuwd wat er in deze film met deze techniek gedaan was. De film begint een beetje zoals Indiana Jones And The Temple Of Doom. Je krijgt niet echt een introductie van het verhaal maar er gebeuren gelijk vreemde dingen. Door het vreemde uiterlijk en vooral kleuren van de film moest ik wel goed op blijven letten maar eigenlijk was ik best wel moe waardoor het eigenlijk een beetje saai overkwam. Opeens blijkt dat de hoofdpersonen ook nog trachten grappig te zijn. Dit komt echter zo vaak verkeerde over dat het echt tenenkrommend is. Wat een slechte grappen zeg! Voor de rest hebben de personen geen enkele diepgang, lijkt het wel alsof ze alles doen zonder reden, en alle problemen met acties die je zou kunnen krijgen wordt gewoon verholpen door ff flink fanatasievol een of andere machine toe te voegen om de hoofdpersonen te helpen.
Het hele liefdesverhaal eroverheen was erg anoying en kwam ook niet uit de verf. Conclusie is, had leuk kunnen wezen maar is hopeloos geflopt. Een 4.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_25308878
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 15:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
24 Seizoen 1

De afgelopen dagen dan eindelijk seizoen 1 van 24 gekeken.

1 woord: B-R-I-L-J-A-N-T

Wat een geweldige serie. Enorm goed geacteerd door iedereen, mooi camerawerk met die split beelden en een goed en verrassend verhaal / verloop.

Echt een topserie! 10/10
Same for seizoen 2 en 3.. 24 Verdient gewoon een dikke 10 in alle opzichten.

Alias is ook een erg goede serie met veel actie etc, ook het proberen waard
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:17:01 #166
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25309099
Deze maand 50 films gezien, waarvan 5 in de bioscoop en 5 films had ik al eens eerder gezien. Na 2 maanden heb ik al 50 films minder gezien dat vorig jaar rond deze tijd (nu 105, toen 157).

Maand Top 10

1. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (A Man Escaped) (Robert Bresson, 1956) ****½
2. Vera Drake (Mike Leigh, 2004) ****½
3. Tanin no kao (The Face of Another (Hiroshi Teshigahara, 1966) ****½
4. Grand Hotel (Edmund Goulding, 1932) ****½
5. Jeder für sich und Gott gegen alle (The Enigma of Kaspar Hauser) (Werner Herzog, 1974) ****
6. Intolerance: Love's Struggle Through the Ages (D.W. Griffith, 1916) ****
7. Sideways (Alexander Payne, 2004) ****
8. Un long dimanche de fiançailles (Jean-Pierre Jeunet, 2004) ****
9. Sennen joyu (Millennium Actress) (Satoshi Kon, 2001) ****
10. Ansiktet (The Magician) (Ingmar Bergman, 1958) ****

Maand Flop 5

1. Employee of the Month (Mitch Rouse, 2004) *½
2. The Hi-Line (Ron Judkins, 1999) **
3. Flirt (Jaap van Eyck, 2005) **½
4. Bridget Jones: The Edge of Reason (Beeban Kidron, 2004) **½
5. Shall We Dance (Peter Chelsom, 2004) **½

Het maandgemiddelde: 6.80 (alleen nieuwe films)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:19:12 #167
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25309129
The Aviator

In twee delen gekeken dus. Ik had het na een uurtje echt wel gehad met deze film. Alles zag er zo nep uit, alsof alles uit de computer kwam, vond ik niet om aan te zien. En heb nu wel gelezen dat het de bedoeling was van Scorsese om het beeld eruit te laten zien alsof het in die tijd zou zijn gefilmd, maar vond dat duidelijk niet blijken. Verder begint het verhaal echt helemaal uit het niets, er is totaal geen opbouw, wat ik echt negatief vind. Daarnaast lag ik me gewoon groen en geel te ergeren aan Cate Blanchett. Hepburn kan misschien best wel zo gepraat hebben (is me nooit opgevallen in haar films), maar dit was een staaltje overdreven bekkentrekken waar je niet goed van werd. Vreselijk. Dat zij een oscar hiervoor heeft gehad
Gelukkig was zij na een uur weg, werden de beelden normaler van kleur en begon het toch nog allemaal best leuk om te zien worden. Vooral de scene in de rechtzaal vond ik prachtig. Verder was het leuk om te zien wie Howard Hughes een beetje was. diCaprio vond ik trouwens ook niet de beste keuze, geen seconde werd hij echt Hughes. Je zat gewoon constant te kijken naar diCaprio die Hughes speelde.
Scorsese mag hier trouwens geeneens een oscar voor hebben gewonnen. Niet voor Taxi Driver, niet voor Goodfellas, niet voor Raging Bull maar wel voor deze? Dat zou wel een beetje te vergezocht zijn.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:26:53 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25309243
Gisteravond het laatste deel van de Indiana Jones trilogie bekeken: The Last Crusade. Ook deze film is weer erg vermakelijk, al vond ik het slapstickgehalte halverwege de film een beetje ongepast worden. Blijkbaar was ik daar niet de enige in, want dit neemt richting het einde van de film weer wat af.
Gewoon lekker vermaak. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de beelden van de Jones trilogy wat korrelig vind op sommige momenten.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:30:27 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25309294
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:19 schreef Hare het volgende:
Dat zij een oscar hiervoor heeft gehad
Gelukkig was zij na een uur weg,
"Na een uur weg"??? En dan toch een oscar voor beste hoofdrol
Kate had moeten winnen!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:45:46 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25309498
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

"Na een uur weg"??? En dan toch een oscar voor beste hoofdrol
Kate had moeten winnen!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste bijrol he, en dan is een uur nog best lang, Judy Dench deed er 8 minuten over
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:48:12 #171
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25309533
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:45 schreef Hare het volgende:

[..]

Beste bijrol he, en dan is een uur nog best lang, Judy Dench deed er 8 minuten over
Mijn fout.. Ik dacht dat het hoofdrol was (ben net wakker)..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:53:19 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25309609
Deze maand 43 films gezien, waarvan 36 voor de eerste keer. Verder nog 4 shorts (van Keaton, who else )

Alleen nieuwe films tellen mee in dit kleine overzichtje.

Beste 10 (in volgorde):

Yoidore tenshi (Drunken Angel)
Mar Adentro (The Sea Inside)
Sideways
Tengoku to jigoku (High and Low)
Million Dollar Baby
Ruang rak noi nid mahasan (Last Life in The Universe)
Viskningar och rop (Cries and Whispers)
Destry Rides Again
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)
Marilyn Monroe: The Final Days / Something's Got to Give

Slechtse 5 (willekeurige volgorde):

First Blood
Alive
Hard Rain
O Brother, Where Art Thou?
Gentleman prefer Blondes

[ Bericht 1% gewijzigd door Hare op 01-03-2005 10:58:57 ]
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:54:40 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25309627
Ik heb een Gorro gedaan en heb deze maand voor de verandering ook eens alles bijgehouden. Ik heb 53 films gezien. Het gemiddelde was 6.62.

De 10 leukste

1. Failan (Hae-sung Song - 2001)
2. Sideways (Alexander Payne - 2004)
3. Angels with Dirty Faces (Michael Curtiz - 1938)
4. Cat on a Hot Tin Roof (Richard Brooks - 1958)
5. Gegen Die Wand (Fatih Akin - 2004)
6. Happiness (Todd Solondz - 1998)
7. Million Dollar Baby (Clint Eastwood - 2004)
8. Gerry (Gus Van Sant - 2002)
9. The Harder They Fall (Mark Robson - 1956)
10. Io Non Ho Paura (Gabriele Salvatores - 2003)

De 5 pijnlijkste
1. Surf Nazis Must Die (Peter George - 1987)
2. Quicksilver Highway (Mick Garris - 1997)
3. Cradle 2 The Grave (Andrzej Bartkowiak - 2003)
4. In the Cut (Jane Campion - 2003)
5. Van Wilder (Walt Becker - 2002)

Wel leuk zo'n lijstjes, maar ik ga het bij één keer houden, toch niet mijn ding.

Ik ben te lui om er links bij te plaatsen, als je wil weten waarover het gaat, zoek het op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25309687
The prince & me --> Geel good!!!!!!

The house of flying daggers --> Chinese film Niet echt een heel bijzonder verhaal maar wel onwijs mooi!!!
please, sell me your dream, 'cause I've none
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:37:32 #175
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25312073
In Februari 26 films gezien, waarvan 3 al eerder gezien en geen één in de bioscoop.
De beste, (nog niet eerder geziene films) was:
Sanshô dayû (Legend of Bailiff Sansho) (1954) 10
Runner-up: Taegukgi hwinalrimyeo (Tae Guk Gi: The Brotherhood of War)( 2004) 9.5
Verder krijgen Bin-jip (3-iron), Team America World Police, Sideways en Million Dollar Baby een eervolle vermelding.

De slechste film deze maand was toch wel met stip:
Shark Tale 4
Runner-up: Sex and the Beauties 5

De eerste film van maart is ook alweer bekeken;
Gong fu (Kung Fu Hustle) (2004)
Hilarisch grappig verhaal en gave vechtscené's, dat is deze film kort en lang samengevat. Niet bijzonder goed of mooi dus, maar wel erg vermakelijk op een brakke ochtend.
cijfer: 7-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')