abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:47:35 #51
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25211864
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 03:14 schreef Sai het volgende:

[..]

Er zijn een paar dingen ingekort die ook wel ingekort mogen zijn, maar er zijn vooral veel erg mooie scènes uitgeknipt die gewoon zonde zijn om te missen. Het verhaal in de woestijn bijvoorbeeld, en de confrontatie van de twee broers met de priester. Gewoon de lange versie kijken dus, hoewel de korte ook de moeite waard is (maar Criterion is zo slim geweest om daar het audiocommentaar overheen te zetten, zodat ook de niet die-die-die-diehard fans nog een reden hebben te kortere versie eens te bekijken).
Maar 5 uur is zoooooooo lang.
Doe ik toch gewoon lekker alsof ik de lange nooit heb gezien, weet ik niet eens wat ik mis
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:46:02 #52
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25213360
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:47 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar 5 uur is zoooooooo lang.
Doe ik toch gewoon lekker alsof ik de lange nooit heb gezien, weet ik niet eens wat ik mis
De 5 uur versie is opgedeeld in vier afleveringen. Ik heb hem ook in twee dagen gekeken. Dat mag.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:18:05 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25214583
Fear And Loathing In Las Vegas
Een journalist (Johnny Depp) en z`n advocaat (Benicio Del Toro) gaan samen op weg naar Las Vegas om daar verslag te doen van een motorrace, en onder invloed van bijna alle drugs die je maar kan bedenken wordt de trip (letterlijk ) naar Las Vegas net even anders dan ze vantevoren hadden gedacht...
Over trip gesproken: deze hele film is echt net 1 grote trip! Als je m nuchter bekijkt is ie al vaag, volgens als je onder invloed bent is dat alleen nog maar erger . Het lijkt echt net alsof je zelf een bad trip ervaart. De film is visueel werkelijk een plaatje, met een heel gevarieerd kleurenpallet. De regie is erg goed, de montage is super. Het acteerwerk van met name Depp is geweldig, Del Toro is ook goed op dreef en ze worden bijgestaan door leuke bijrolletjes van onder andere Cameron Diaz en Tobey Maguire. De soundtrack is met z`n jaren `70 ook heel aanstekelijk en is dus een goede toevoeging op de film.
Een heel goede film die het kijken zeker waard was en die ik ook zeker nog vaker zal gaan kijken

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:11:36 #54
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25216902
Team America: World Police (Trey Parker, 2004)
Leuke film van de makers van South Park die de wereldsituatie van dit moment flinkt op de hak neemt. De tweede helft vond ik leuker dan de eerste, die nog een beetje braafjes is en de grappen minder sterk zijn in mijn ogen. De liedjes zijn ook weer geinig. Het was ook opmerkelijk dat ze opname fouten expres in de film hebben laten zitten, zoals wanneer Gary op z'n motor tegen de camera rijdt. ***½
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:23:19 #55
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25217027
Boxcar Bertha: en ook Scorsese mag zich scharen in het rijtje van goede regisseurs die een kutfilm hebben gemaakt, vlak naast Bogdanovich en Nichols. Al de typische Scorsese-elementen ontbreken (hippe soundtrack, ingenieuze trackingshots, goed acteerwerk) en worden vervangen door wat country-riedeltjes, redelijke shots en matig acteerwerk. Het plot is dunner dan een waffle-thin mint, maar net zoals een waffle-thin mint is het genoeg om heel wat kots op te wekken. Scorsese probeert er nog iets van een Robin Hood/Bonnie & Clyde boodschap in te gooien, maar die is slecht uitgewerkt en doet verouderd aan. Wel zijn er tieten, seks en veel geweld, dus ach, dat maakt dit al wat beter dan What Planet Are You From en Voyage To the Planet of Prehistoric Women. En als je een beetje behendig omgaat met je pauzeknop kun je een glimp van de penis van David Carradine opvangen, dus dat is ook nog een pluspuntje. Voor sommigen. 5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:26:26 #56
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25217066
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:18 schreef Timo20 het volgende:
Fear And Loathing In Las Vegas
leuke bijrolletjes van onder andere Cameron Diaz en Tobey Maguire.
en cameo van Christina Ricci
The Light Is Leaving Us All
pi_25217311
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:11 schreef Gorro het volgende:
Team America: World Police (Trey Parker, 2004)
Leuke film van de makers van South Park die de wereldsituatie van dit moment flinkt op de hak neemt. De tweede helft vond ik leuker dan de eerste, die nog een beetje braafjes is en de grappen minder sterk zijn in mijn ogen. De liedjes zijn ook weer geinig. Het was ook opmerkelijk dat ze opname fouten expres in de film hebben laten zitten, zoals wanneer Gary op z'n motor tegen de camera rijdt. ***½
Deze draaide gisteravond bij ons in de sneak en aldus zag ik hem voor een tweede keer. Alleen viel me op dat het publiek soms wel erg lauw reageerde. Echt gelachen werd er eigenlijk alleen bij de kots- en de sexscene, bij al het andere werd soms gegrinnikt, maar meer ook niet. Er waren nog wel een paar dingen die me nu wel opvielen en de eerste keer niet; zoals wanneer Sarah (?) aan Gary probeert duidelijk te maken waar zijn hart zit, maar niet bij zijn hart kan komen en kijkt alsof ze niet lijkt te snappen hoe dat kan.

Dit las ik zonet nog bij de IMDB-trivia :
quote:
The "panthers" that attack two of the team in Kim Jong-il's palace are really just domestic cats.
Goh!
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_25218326
Tadpole

Wel leuk,niet echt super maar goed
pi_25218903
Million Dollar Baby.
Film over een vrouw die wil boksen. Ik zal nooit een groot fan worden van Hilary Swank. Een Oscar zou ik ook behoorlijk overdreven vinden, aangezien ze veel moet boksen en een stuk minder hoeft te praten. Nou is dat met het accent in de film ook geen straf, maar toch. De film is wel vermakelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_25219026
Ik heb gisteren Constantine zitten kijken. Valt wel mee. Is een leuke fim om de tijd mee te doden.

Constantine
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:59:52 #61
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25219514
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:46 schreef Sai het volgende:

[..]

De 5 uur versie is opgedeeld in vier afleveringen. Ik heb hem ook in twee dagen gekeken. Dat mag.
Misschien moet ik dat de volgende keer dan maar doen ja, ik heb hem in 1 ruk gekeken, dat was toch wel een beetje teveel van het goede
pi_25222027
ik heb er redelijk wat gezien in minder dan 2 weken tijd.

Gezien:
Donnie Darko: goede film, vooral raaaar
Garden State: ook goede film, ook wel beetje raar
Wicker Park: redelijk
The Incredibles: ook redelijk
Off Screen: vond hem wel goed eigenlijk, maar schoot die persoon zich in't echt ook dood in die toren?
A Bridge Too Far: Goed
National Treasure: Goed, erg grappig, erg fantastisch maar dat mag wel vind ik
Meet The Fockers: ook wel grappig
Shark Tale: flauw, buitend die restaurant scéne
The Sweetest Thing: saai
Cellular: ook wel goed

zo te zien heb ik me dus niet verveeld afgelope 10 dagen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_25222310
Ik wil ook wat vaker films bekijken alleen ben ik langer bezig met kiezen dan met kijken.
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:35:34 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25222479
Murder by Numbers

Aardige film met Sandra Bullock. Niet geweldig, maar wel de moeite van het kijken waard. Zoals altijd speelt Sandra weer een sterke rol.

Cijfer: 7
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_25222522
Primal Fear (1996)
Ik had werkelijk geen idee wat ik me nou bij deze film moest voorstellen. Ja ok, je leest de achterkant van de hoes, je leest een stukje op IMDB, maar soms zegt dat niet zoveel. Een beetje dertien-in-een-dozijn twijfelgevoel had ik vooraf bij deze film. Zal ik hem kijken of niet? Toch maar doen.
En ik heb er geen spijt van; het begin laat een stukje zien van het karakter van de topadvocaat Richard Gere, die na de moord op een bisschop de verdediging van de beschuldigde Edward Norton op zich neemt. Een lastige verdediging, want de verdachte vluchtte onder toezicht van een nieuwshelikopter en onder het bloed weg van het plaats delict. Om vervolgens live op TV ingerekend te worden. Richard Gere gelooft in zijn onschuld, en probeert uit alle macht om de openbaar aanklager (zijn ex-vriendin) daarvan te overtuigen. Maar is de verdachte wel zo onschuldig als hij beweert?
Het verhaal en de acteerprestaties vooral van de debuterende Edward Norton maken het een film die het zeker waard is om gezien te hebben.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 22:39:58 #66
9859 crew  Karina
Woman
pi_25222564
Exorcist - The Beginning

Spannende film, eigenlijk wel heel anders dan The Exorcist. Deze is meer Indiana Jones achtig maar dan niet grappig, al met al toch de moeite waard.

Friday the 13th (1e deel)

Maar weer eens een gouwe ouwe bekeken, veel minder spannend dan toen ik hem voor het eerst zag, ik was vergeten dat Jason hier nog niet echt in meespeelt, toch leuk om weer eens te zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_25222662
Million Dollar Baby **
Hoewel ik wel kan zien waarom deze film voor zoveel oscars genomineerd is vond ik het een draak van een film. De film voegt niks toe aan al die andere films in dit genre en zit barstensvol met cliches. Het eerste deel van de film gaat nog wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgan Freeman's rol is veel te klein en komt niet totaal niet uit de verf en van Hilary Swank en Clint Eastwood ben ik absoluut niet gecharmeerd dus dat komt mijn waardering ook niet ten goede.

The Forgotten ***

Misschien geen briljante film maar de film wist me anderhalf uur lang prima te vermaken. Het plot is ongeloofwaardig en ver gezocht maar de film bevat enkele fantastische schrikmomenten die ik lang niet meer gezien heb in een film. Julianne Moore is fantastisch als altijd en weet een middelmatige film als deze toch naar een hoger niveau te tillen. Een prima film om te huren.

The Woodsman *** 1/2
Drama met Kevin Bacon als pedofiel die na een lange gevangenisstraf zijn gewone leven weer probeert op te pakken. Goed geacteerde film die de juiste snaar weet te raken. De film weet de cliche's goed te omzeilen en komt geloofwaardig over. Een aanrader over een gewaagd onderwerp waar in Hollywood nauwelijks films over gemaakt worden. Overigens ook erg goed acteerwerk van met name Kevin Bacon maar wat rapster Eve in deze film te zoeken had is me een raadsel.

The Aviator ****1/2

Groots en meeslepend, precies het type film waar ik van hou. Goed acteerwerk, prachtige cinematografie en een boeiend onderwerp. Deze film mag wat mij betreft de grote winnaar worden bij de aankomende oscaruitreikingen. Leonardo diCaprio speelt erg goed maar ook Cate Blanchett valt op in haar rol als Katherine Hepburn.

2046 ***1/2

Een sequel op een andere Japanse film 'In the Mood For Love' Deze had ik niet gezien (2046 zat in de sneak) en daarom was de film behoorlijk moeilijk te volgen, dit kwam ook door de vele flashbacks. Maar ondanks dat ik niet veel van de film snapte bleef ik geboeid door de mooie beelden , prachtige muziek, en de manier waarop het thema liefde verbeeldt werd. Een aanrader maar het is slim om eerst in The Mood For Love te kijken!

[ Bericht 5% gewijzigd door Markie-Mark op 23-02-2005 22:55:31 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_25222995
The Butterfly Effect ****

Een van de grootste verrassingen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Goed verhaal, verschrikkelijk spannend en enkele behoorlijk heftige scenes. Topfilm

The Terminal ***

Van een Spielberg film verwacht ik toch meer. Een luchtig tussendoortje zoals Cath Me If You Can kan ik goed waarderen maar The Terminal was me toch iets te zoetsappig en te nietszeggend. De film had ook best een half uur korter gemogen, enkele zijlijntjes hadden best geschrapt kunnen worden. En Tom Hanks speelt dezelfde rol die hij al zo vaak gespeeld heeft. Geen slechte film maar wel een film die me niet lang zal bijblijven.

Team America World Police ****

Grappig en grof. Een goede combinatie van platte seksgrappen en intelligente humor, voor ieder wat wils dus. Vooral het tweede gedeelte is erg grappig als half Hollywood het moet ontgelden. Ook erg mooi vorm gegeven en het gebruik van de poppen is hilarisch. Toch net niet zo briljant als Southpark dus wat mij betreft mogen ze het wel bij 1 film laten en er geen televisieserie aan vast knopen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_25223147
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 23:01 schreef Markie-Mark het volgende:
The Butterfly Effect ****

Een van de grootste verrassingen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Goed verhaal, verschrikkelijk spannend en enkele behoorlijk heftige scenes. Topfilm
Helemaal mee eens! Super goede film! Ik heb er om zitten huilen.. en dat doe ik niet snel om films

Ik heb als laatste The Aviator gezien. Vond het in het begin een goede film.. hoe verder de film kwam, hoe minder ik er nog aan vond. Sowieso sprak Leonardo Dicaprio mij als hoofdrolspeler al niet echt aan. In zijn geheel geef ik de film een 5.
Delivered without an information leaflet
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:53:27 #70
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25223973
Office Space

Was op TV. Niet alles vond ik even leuk maar zaten een aantal heerlijke kantoor humor grapjes in.
En herinnerde me weer gelijk wat ik zo verschrikkelijk vond aan mijn ouwe baan. Zeer herkenbaar.

en hoop geweldige typetjes zoals Milton, Bill en niet te vergeten Bob Slydell.
John C. McGinley is god.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:59:01 #71
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25224071
Naar "The Icestorm" ben ik aan het kijken. Wat is het toch een prachtige film, met prachtige muziek (de cd met muziek uit The Icestorm, draai ik regelmatig).

Zo'n treurig, maar mooi verhaal, goed weergegeven sfeer, het maakt je wel droevig alleen......

En wat waren die amerikaanse jaren zeventig villas toch prachtig.

Goeie cast, met een jonge Christina Ricci, Tobey Maguire en Elijah Wood. Volwassen rollen voor Kevin Kline, Sigourney Weaver en Joan Allen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25224218
Boys and girls, met freddie prinz jr.
Zulk soort films vind ik erg leuk.
En de tegenspeelster was erg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 24 februari 2005 @ 00:45:10 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25225029
Sideways

Geweldig, fantastisch, super

niks meer aan toe te voegen
  donderdag 24 februari 2005 @ 08:24:25 #74
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25228103
Vera Drake (Mike Leigh, 2004)
Prachtige film van Mike Leigh waarin Imelda Staunton schittert in een intense hoofdrol. Op fantastische wijze weet ze hele sympathieke vrouw neer te zetten wiens leven totaal instort. De tweede helft van de film zit vol met scenes die door merg en been gaan en zo maakt de film een diepe indruk. ****½

Die Geschichte vom weinenden Kamel (Byambasuren Davaa & Luigi Falorni, 2003)
The Story of the Weeping Camel biedt een interessant kijkje in de nomadencultuur in Zuid-Mongolië. Centraal staat het verhaaltje rondom een kameel die haar eigen jong na de geboorte afwijst en de strijd die de nomaden voeren om dit weer recht te zetten. Vooral de scenes waarop de moeder haar jong telkens afwijst als die hardnekkig volhoudt om toch bij haar te drinken zijn zielig. De documentaire bevat ook hele mooi plaatjes van het de Gobiwoestijn. ***½
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:03:46 #75
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25228320
Dune
Ik had deze film gedownload omdat ik vroeger nogal fan van de spellen was en omdat ik erachter kwam dat David Lynch hem had geregiseerd. Toen ik echter zag hoe lang hij duurde (ik had de versie van 3 uur) heb ik nog wel even gewacht voordat ik hem uiteindelijk opzette maar gisteren was het de tijd.
De film begint heel rustig met een uitgebreid epiloog met allemaal plaatjes en uitleg over de verschillende groeperingen waarmee we te maken hebben in de film. Hierna krijgen we allemaal slap geouwehoer wat zeker nog een uur duurt. Hierna gaan ze echter eindelijk naar de planeet Dune/Arakis waar eindelijk een beetje avontuur en actie in de film komt. Toch vond ik dit allemaal er maar een beetje fout uitzien en de hoofdrolspeler leek wel aan de drugs te zijn, zoveel hallucineerde hij en voelde hij qua krachten. Pas nadat hij een stel rebellen aan gaat voeren wordt de film echt leuk maar dan ben je al 2 uur verder
Het is duidelijk dat deze film niet geheel tijdloos is. Het ritme is veel te traag en door diepgang te trachten creeeren wordt het oersaai. Mijn huisgenoten zijn ook voor het einde maar weggegaan en ik had soms ook moeilijkheden om wakker te blijven. Ik vond het ook meer een kruising tussen Star Wars, Chronicles Of Riddick wat niet helemaal geheel uitpakte. Ik denk dat er tegenwoordig een mooiere film van gemaakt kan worden maar waarschijnlijk durft niemand zich eraan te wagen. Uiteindelijk dus zwaar teleurstellend. Een 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')