abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2005 @ 12:54:05 #251
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25394655
quote:
Op zondag 6 maart 2005 10:37 schreef Hare het volgende:

[..]

En vergeet deze niet!!!

Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.

Siworae (Il Mare) (2000)
Verwacht je weer een Koreaanse romcom, maar kreeg je daar i.p.v. een verschrikkelijke mooi romantisch drama. De film begint over een jongen(Jung-Jae Lee) die in zijn nieuwe huis gaat wonen en een brief van de vorige bewoonster(Ji-hyun Jun) in de bus vind. Op zich al een leuk gegeven voor een film. Maar dan gaat de film nog een stap verder. Het rare feit wil namelijk dat de jongen, de eerste bewoner is van het huis. De brief van het meisje komt uit de toekomst. Zo onstaat er een briefwisseling tussen de jongen, uit het jaar 1997/1998 en het meisje uit het jaar 1999/2000.
Ji-hyun Jun (My Sassy Girl,Windstruck) is weer en . Ze is ,denk ik, de leukste en beste romantische actrice in de hele wereld op dit moment. Haar mannelijke tegenspeler doet echter niet voor haar onder is. De film zelf is echt subliem. Het verhaal wordt met een rust en intelligentie vertelt, die alleen in Azië mogelijk lijkt te zijn.
cijfer: 8.5

[ Bericht 52% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-03-2005 13:19:57 ]
pi_25394667
Akira
http://www.imdb.com/title/tt0094625/

Ik heb onbewust meegedaan aan de Manga/Anime-trend of dit forum en gisteravond Akira gekeken.
Sterk verhaal met diepgang, vlot verteltempo, mooi geanimeerd (met name de achtervolgingscenes op de motor) maken dit voor mij een van de beste Anime's die ik heb gezien (jaren geleden heb ik er veel gezien, maar deze, toch wel een van de bekendste, om wat voor reden dan ook, nog niet).
Leuk om weer eens een Manga gezien te hebben.

Binnenkort Ghost in the Shell maar eens proberen.
pi_25394851
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:36 schreef Gorro het volgende:
Hakuchi (The Idiot) (Akira Kurosawa, 1951)
Goh, wist niet eens dat het boek verfilmd was en dan nog door Kurosawa ook!

Staat genoteerd op de to-see lijst.
pi_25396119
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)

Gebasseerd op de reis verhalen van Che Guevara, die hij in zijn jonge jaren voerde
Film liet veel indruk achter op mij, prachtige verfilming, mooie landschappen, prachtige muziek. Film is langzaam maar dat verveelt je geen moment. Voor het laatste gedeelte van de film zit mooi in elkaar
  zondag 6 maart 2005 @ 15:34:41 #255
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25397004
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.
Idd

Stond er zelfs eentje tussen die ik nog niet kende: On Your Mark, maar goed, das ook een short.

Nu natuurlijk wel even kijken

moet trouwens alleen nog the Cat Returns en the Castle of Cagliostro zien om ze allemaal gezien te hebben
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_25397031
Ik heb gister The Mummy gezien
pi_25397068
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik heb gister The Mummy gezien
en wat vond je ervan ?
pi_25397175
gister requim for a dream gezien en christiane F
Mooie films
  zondag 6 maart 2005 @ 20:58:27 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25401446
Palwolui Christmas
Ook Christmas in August. De film gaat over een uitbater van een fotoshop die terminaal ziek is. Hij raakt bevriend met een jongedame en er groeit meer tussen hen. Dit zou voor het nodige melodrama en de nodige -dramatiek kunnen zorgen, maar het wordt hier op een sobere en erg mooie wijze gebracht. Het is dan ook Koreaanse troep en die zijn tegenwoordig vrij goed in dit soort dingen. Hip. Hipper. Hipst.

En ik heb ook nog Bone Sickness gezien, maar dat is meer iets voor het baggertopic.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25401525
Saw
  zondag 6 maart 2005 @ 21:08:02 #261
115542 E_L_V
lalalala
pi_25401574
Constantine

Echt helemaal geweldig!!
Better then chocolate!"
  zondag 6 maart 2005 @ 21:12:38 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25401645
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:34 schreef Hare het volgende:

[..]

Idd

Stond er zelfs eentje tussen die ik nog niet kende: On Your Mark, maar goed, das ook een short.

Nu natuurlijk wel even kijken

moet trouwens alleen nog the Cat Returns en the Castle of Cagliostro zien om ze allemaal gezien te hebben
On Your Mark is een muziek/videoclip, maar wel ook echt
pi_25401691
28 days.
Mooie,grappige film
  zondag 6 maart 2005 @ 22:16:59 #264
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25402654
ff crossposten dan maar:
i heart huckabees

best leuk, maar niet echt een topper
beste in de film vond ik verrassenderwijs (voor mezelf dan) mark w.
naomi watts was echt totaal misplaatst, ze is gewoon niet geschikt voor dit werk.

overeenkomsten met ESOTSM
weinig tot niets eigenlijk. ESOTSM broeit, dit sluimert, maar komt niet tot wasdom.

de moeite waard voor als je onderhoudend maar luchtig wil.
  zondag 6 maart 2005 @ 23:07:24 #265
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25403498
Hide and Seek

Thriller met Robert de Niro, Dakota Fanning, Elisabeth Shue en Amy Irving.
De vrouw van de Niro pleegt zelfmoord en het dochtertje ziet het als hij haar vindt in de badkuip. Vanaf dat moment gaat het niet goed met haar en de Niro besluit te verhuizen om opnieuw te beginnen. Maar dan krijgt Dakota een nieuw vriendje... een fantasie-vriendje. Vanaf dat moment gebeuren er hele vreemde dingen in het nieuwe huis, die allemaal tegen De Niro zijn gericht. Dan zijn er nog de wat vreemde buren, de politieman en de bijna nieuwe vriendin van De Niro....

De film komt wat langzaam op gang en de grote onthulling van het verhaal, wie of wat Charlie is, zag ik al mijlenver aankomen. Wat dat betreft was het dus geen verrassing. Het laatste deel van de film is gefilmd in het pikkedonker, wat de film niet veel goed doet vind ik. Toch al met al wel een redelijke thriller.

Cijfer: 6,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 6 maart 2005 @ 23:20:21 #266
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25403730
All or Nothing: alle hopeloosheid in dit arbeidersdrama van Mike Leigh wordt gortdroog ogediend, en daardoor ontstaat er een tragikomische sfeer die wel iets wegheeft van het sfeertje in Happiness. Het is erg grappig, en toch zijn de personages geloofwaardig, vooral dankzij het goede acteerwerk en het ingehouden plot. Als de film in het laatste half uur toch maar puur voor drama gaat werkt het alleen net iets minder, maar dat weerhoudt dit er niet van om een erg vermakelijke en toffe film te zijn. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 6 maart 2005 @ 23:25:37 #267
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25403842
Bringing up Baby

Ontzettend leuke komedie. Ook bij de tweede keer kijken. De grapdichtheid ligt ontzettend hoog, en er wordt ook geprobeerd je aan het lachen te brengen op alle manieren. Daarnaast is het ook een film met hoog tempo, en verslapt echt geen moment. Enige probleem is wel dat als de film geen moment even rust neemt je te laten 'bijkomen' je op een gegeven moment een beetje verzadigd raakt en dan komt alles toch net even minder over. En jammer genoeg heeft deze film dat even op het eind.
Afgezien van dat is het gewoon 1 van de beste komedies die ik ken, met 1 van de leukste acteurs
  maandag 7 maart 2005 @ 00:00:00 #268
13148 Shogo
Psycho...
pi_25404502
Aardig wat gekeken dit weekend:

Alien 3
Zowel de theatrical (weer eens) als de directors cut bekeken. Ik moet zeggen, ik moest erg wennen aan de directors cut de alien is dus eigenlijk geen dogalien maar een koealien. Algemeen gezien prefereer ik deze versie wel, het dicht een paar gaten. Verder een goeie film met aardig wat suspense en wat iedereen tegen deze film heeft begrijp ik dus niet helemaal.

Pulp Fiction
Tja wat valt hier nog langer over te vertellen dan mijn mening die ik in één woord samenvat:Fantastisch!

Live and Let Die
De eerste 007 film met Roger Moore. Geweldige film vind ik, geweldige spanning (nog steeds) en leuke effecten, sfeer en humor! Roger Moore, de ultieme droogkloot.
pi_25405004
Dracula II, Ascension.

Leuke scenes, redelijk verhaal, ok. acteurs, loose-ends (maar dat geeft niet).
Medical-students die verbeten raken in het geheim om de dood te ontlopen.
Niet zoals dracula-y2k.

Een medische student brengt een verbrand lichaam binnen van een incident.
Hij en een meisje onderzoeken het lichaam op de lijkschouw-tafel en ontdekken
dat het gaat om een heuse vampier Geld wellust, liefde voor, maar nog méér
de drang naar het geheim der onsterfelijkheid brengt ze in zuigende situaties.
En o ja, er is ook een aziatische 'vampire-hunter' in het spel. Zijn obsessie
is natuurlijk vampieren de mond snoeren en in dit geval is zijn main-interest dat
verminkte lijk..

Hoewel het erg B-klinkt. Vind ik em toch één van de leukere vampier-films sinds lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door danni op 07-03-2005 02:10:50 ]
  maandag 7 maart 2005 @ 00:26:32 #270
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25405034
Spirited away
leuke film, leuk bizar wereldje dat geschept wordt in de film, en een paar leuke vondsten in het verhaal.
  maandag 7 maart 2005 @ 00:39:22 #271
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25405267
C'era una volta il West (Once Upon a Time in the West) (1968)
Sergio Leone bewijst nog eenmaal de absolute grootmeester van de westerns te zijn. Dit keer dan zonder Clint, maar met een even coole Bronson, een schitterende Fonda en erg appetijtelijke Cardinale. De soundtrack van Morricone is natuurlijk ook weer om van te smullen.
Simpelweg fantastisch.
cijfer: 10
  maandag 7 maart 2005 @ 09:25:48 #272
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25408060
Naked Lunch
Ik had deze film gedownload omdat ik Fear And Loathing in Las Vegas gaaf vond en omdat er gezegd werd dat dit een soortgelijke film was. Ik had voor de rest nog nooit gehoord van deze film dus ik was benieuwd.
De film heeft een aardige rust over zich waardoor je iig niet het verhaal snapt omdat er te grote wendingen worden genomen. Er wordt gewoon zo vaag geluld over onderwerpen die eigenlijk niets met het verhaal te maken hebben. Hierdoor wordt de film erg vaag en voor de rest gebeuren er gewoon die totaal onlogisch zijn. Toch kon het geheel mij wel boeien hoewel ik dus niet precies wist wat er allemaal gebeurde. Het einde was mij geheel onduidelijk dus ik hoop hier nog enige uitleg over te vinden op internet. Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 7 maart 2005 @ 09:27:53 #273
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_25408084
Heb van de week 'Party Monster' (weer) gezien, blijft een vage, doch leuke film
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  maandag 7 maart 2005 @ 10:00:33 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25408490
The Serpent's Egg (Ingmar Bergman, 1977)
Deze enige Engelstalige film van Bergman is behalve de taal ook in andere opzichten een buitenbeentje in het oeuvre van de regisseur. De film wordt veel meer gedreven door het verhaal, waar zijn andere films het veel meer moeten hebben van de thema's en emotie. Daar ligt ook de kracht van Bergman en het is wellicht daarom niet zo verwonderlijk dat deze film niet helemaal in z'n opzet slaagt. De sfeer wordt wel goed gecreëerd door de mooie cinematografie van Sven Nykvist, maar er zijn nogal wat manco's. Het acteerwerk is matig, ook van Liv Ullman en de dialogen komen daardoor niet lekker uit de verf. Bergman was gewend met weinig (financiële) middelen z'n film te maken en was wellicht overwelmt door de mogelijkheden dat hij het zicht op het totaalbeeld verloor. ***
  maandag 7 maart 2005 @ 10:41:49 #275
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25409057
Battling Butler

Heb eindelijk m'n Keaton box weer terug (was kapot, dus moest worden teruggestuurd e.d. ), en kan dus eindelijk weer genieten van z'n filmpjes.
Deze is gewoon een leuk tussendoortje.
Wat ik trouwens een pluspunt blijf vinden van de Keaton films is dat de films je ook een kijkje op de maatschappij van die tijd geven. Keaton schiet toch erg veel op locatie en daardoor krijg je veel te zien van hoe zaken er in die tijd aan toe gingen. Een stuk meer dan bij Chaplin, die meestal erg minimaal bezig was wat betreft locaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')