abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2005 @ 12:54:05 #251
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25394655
quote:
Op zondag 6 maart 2005 10:37 schreef Hare het volgende:

[..]

En vergeet deze niet!!!

Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.

Siworae (Il Mare) (2000)
Verwacht je weer een Koreaanse romcom, maar kreeg je daar i.p.v. een verschrikkelijke mooi romantisch drama. De film begint over een jongen(Jung-Jae Lee) die in zijn nieuwe huis gaat wonen en een brief van de vorige bewoonster(Ji-hyun Jun) in de bus vind. Op zich al een leuk gegeven voor een film. Maar dan gaat de film nog een stap verder. Het rare feit wil namelijk dat de jongen, de eerste bewoner is van het huis. De brief van het meisje komt uit de toekomst. Zo onstaat er een briefwisseling tussen de jongen, uit het jaar 1997/1998 en het meisje uit het jaar 1999/2000.
Ji-hyun Jun (My Sassy Girl,Windstruck) is weer en . Ze is ,denk ik, de leukste en beste romantische actrice in de hele wereld op dit moment. Haar mannelijke tegenspeler doet echter niet voor haar onder is. De film zelf is echt subliem. Het verhaal wordt met een rust en intelligentie vertelt, die alleen in Azië mogelijk lijkt te zijn.
cijfer: 8.5

[ Bericht 52% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-03-2005 13:19:57 ]
pi_25394667
Akira
http://www.imdb.com/title/tt0094625/

Ik heb onbewust meegedaan aan de Manga/Anime-trend of dit forum en gisteravond Akira gekeken.
Sterk verhaal met diepgang, vlot verteltempo, mooi geanimeerd (met name de achtervolgingscenes op de motor) maken dit voor mij een van de beste Anime's die ik heb gezien (jaren geleden heb ik er veel gezien, maar deze, toch wel een van de bekendste, om wat voor reden dan ook, nog niet).
Leuk om weer eens een Manga gezien te hebben.

Binnenkort Ghost in the Shell maar eens proberen.
pi_25394851
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:36 schreef Gorro het volgende:
Hakuchi (The Idiot) (Akira Kurosawa, 1951)
Goh, wist niet eens dat het boek verfilmd was en dan nog door Kurosawa ook!

Staat genoteerd op de to-see lijst.
pi_25396119
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)

Gebasseerd op de reis verhalen van Che Guevara, die hij in zijn jonge jaren voerde
Film liet veel indruk achter op mij, prachtige verfilming, mooie landschappen, prachtige muziek. Film is langzaam maar dat verveelt je geen moment. Voor het laatste gedeelte van de film zit mooi in elkaar
  zondag 6 maart 2005 @ 15:34:41 #255
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25397004
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Laten we het simpel houden en kijk deze allemaal.
Idd

Stond er zelfs eentje tussen die ik nog niet kende: On Your Mark, maar goed, das ook een short.

Nu natuurlijk wel even kijken

moet trouwens alleen nog the Cat Returns en the Castle of Cagliostro zien om ze allemaal gezien te hebben
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_25397031
Ik heb gister The Mummy gezien
pi_25397068
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik heb gister The Mummy gezien
en wat vond je ervan ?
pi_25397175
gister requim for a dream gezien en christiane F
Mooie films
  zondag 6 maart 2005 @ 20:58:27 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25401446
Palwolui Christmas
Ook Christmas in August. De film gaat over een uitbater van een fotoshop die terminaal ziek is. Hij raakt bevriend met een jongedame en er groeit meer tussen hen. Dit zou voor het nodige melodrama en de nodige -dramatiek kunnen zorgen, maar het wordt hier op een sobere en erg mooie wijze gebracht. Het is dan ook Koreaanse troep en die zijn tegenwoordig vrij goed in dit soort dingen. Hip. Hipper. Hipst.

En ik heb ook nog Bone Sickness gezien, maar dat is meer iets voor het baggertopic.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25401525
Saw
  zondag 6 maart 2005 @ 21:08:02 #261
115542 E_L_V
lalalala
pi_25401574
Constantine

Echt helemaal geweldig!!
Better then chocolate!"
  zondag 6 maart 2005 @ 21:12:38 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25401645
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:34 schreef Hare het volgende:

[..]

Idd

Stond er zelfs eentje tussen die ik nog niet kende: On Your Mark, maar goed, das ook een short.

Nu natuurlijk wel even kijken

moet trouwens alleen nog the Cat Returns en the Castle of Cagliostro zien om ze allemaal gezien te hebben
On Your Mark is een muziek/videoclip, maar wel ook echt
pi_25401691
28 days.
Mooie,grappige film
  zondag 6 maart 2005 @ 22:16:59 #264
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25402654
ff crossposten dan maar:
i heart huckabees

best leuk, maar niet echt een topper
beste in de film vond ik verrassenderwijs (voor mezelf dan) mark w.
naomi watts was echt totaal misplaatst, ze is gewoon niet geschikt voor dit werk.

overeenkomsten met ESOTSM
weinig tot niets eigenlijk. ESOTSM broeit, dit sluimert, maar komt niet tot wasdom.

de moeite waard voor als je onderhoudend maar luchtig wil.
  zondag 6 maart 2005 @ 23:07:24 #265
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25403498
Hide and Seek

Thriller met Robert de Niro, Dakota Fanning, Elisabeth Shue en Amy Irving.
De vrouw van de Niro pleegt zelfmoord en het dochtertje ziet het als hij haar vindt in de badkuip. Vanaf dat moment gaat het niet goed met haar en de Niro besluit te verhuizen om opnieuw te beginnen. Maar dan krijgt Dakota een nieuw vriendje... een fantasie-vriendje. Vanaf dat moment gebeuren er hele vreemde dingen in het nieuwe huis, die allemaal tegen De Niro zijn gericht. Dan zijn er nog de wat vreemde buren, de politieman en de bijna nieuwe vriendin van De Niro....

De film komt wat langzaam op gang en de grote onthulling van het verhaal, wie of wat Charlie is, zag ik al mijlenver aankomen. Wat dat betreft was het dus geen verrassing. Het laatste deel van de film is gefilmd in het pikkedonker, wat de film niet veel goed doet vind ik. Toch al met al wel een redelijke thriller.

Cijfer: 6,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 6 maart 2005 @ 23:20:21 #266
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25403730
All or Nothing: alle hopeloosheid in dit arbeidersdrama van Mike Leigh wordt gortdroog ogediend, en daardoor ontstaat er een tragikomische sfeer die wel iets wegheeft van het sfeertje in Happiness. Het is erg grappig, en toch zijn de personages geloofwaardig, vooral dankzij het goede acteerwerk en het ingehouden plot. Als de film in het laatste half uur toch maar puur voor drama gaat werkt het alleen net iets minder, maar dat weerhoudt dit er niet van om een erg vermakelijke en toffe film te zijn. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 6 maart 2005 @ 23:25:37 #267
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25403842
Bringing up Baby

Ontzettend leuke komedie. Ook bij de tweede keer kijken. De grapdichtheid ligt ontzettend hoog, en er wordt ook geprobeerd je aan het lachen te brengen op alle manieren. Daarnaast is het ook een film met hoog tempo, en verslapt echt geen moment. Enige probleem is wel dat als de film geen moment even rust neemt je te laten 'bijkomen' je op een gegeven moment een beetje verzadigd raakt en dan komt alles toch net even minder over. En jammer genoeg heeft deze film dat even op het eind.
Afgezien van dat is het gewoon 1 van de beste komedies die ik ken, met 1 van de leukste acteurs
  maandag 7 maart 2005 @ 00:00:00 #268
13148 Shogo
Psycho...
pi_25404502
Aardig wat gekeken dit weekend:

Alien 3
Zowel de theatrical (weer eens) als de directors cut bekeken. Ik moet zeggen, ik moest erg wennen aan de directors cut de alien is dus eigenlijk geen dogalien maar een koealien. Algemeen gezien prefereer ik deze versie wel, het dicht een paar gaten. Verder een goeie film met aardig wat suspense en wat iedereen tegen deze film heeft begrijp ik dus niet helemaal.

Pulp Fiction
Tja wat valt hier nog langer over te vertellen dan mijn mening die ik in één woord samenvat:Fantastisch!

Live and Let Die
De eerste 007 film met Roger Moore. Geweldige film vind ik, geweldige spanning (nog steeds) en leuke effecten, sfeer en humor! Roger Moore, de ultieme droogkloot.
pi_25405004
Dracula II, Ascension.

Leuke scenes, redelijk verhaal, ok. acteurs, loose-ends (maar dat geeft niet).
Medical-students die verbeten raken in het geheim om de dood te ontlopen.
Niet zoals dracula-y2k.

Een medische student brengt een verbrand lichaam binnen van een incident.
Hij en een meisje onderzoeken het lichaam op de lijkschouw-tafel en ontdekken
dat het gaat om een heuse vampier Geld wellust, liefde voor, maar nog méér
de drang naar het geheim der onsterfelijkheid brengt ze in zuigende situaties.
En o ja, er is ook een aziatische 'vampire-hunter' in het spel. Zijn obsessie
is natuurlijk vampieren de mond snoeren en in dit geval is zijn main-interest dat
verminkte lijk..

Hoewel het erg B-klinkt. Vind ik em toch één van de leukere vampier-films sinds lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door danni op 07-03-2005 02:10:50 ]
  maandag 7 maart 2005 @ 00:26:32 #270
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25405034
Spirited away
leuke film, leuk bizar wereldje dat geschept wordt in de film, en een paar leuke vondsten in het verhaal.
  maandag 7 maart 2005 @ 00:39:22 #271
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25405267
C'era una volta il West (Once Upon a Time in the West) (1968)
Sergio Leone bewijst nog eenmaal de absolute grootmeester van de westerns te zijn. Dit keer dan zonder Clint, maar met een even coole Bronson, een schitterende Fonda en erg appetijtelijke Cardinale. De soundtrack van Morricone is natuurlijk ook weer om van te smullen.
Simpelweg fantastisch.
cijfer: 10
  maandag 7 maart 2005 @ 09:25:48 #272
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25408060
Naked Lunch
Ik had deze film gedownload omdat ik Fear And Loathing in Las Vegas gaaf vond en omdat er gezegd werd dat dit een soortgelijke film was. Ik had voor de rest nog nooit gehoord van deze film dus ik was benieuwd.
De film heeft een aardige rust over zich waardoor je iig niet het verhaal snapt omdat er te grote wendingen worden genomen. Er wordt gewoon zo vaag geluld over onderwerpen die eigenlijk niets met het verhaal te maken hebben. Hierdoor wordt de film erg vaag en voor de rest gebeuren er gewoon die totaal onlogisch zijn. Toch kon het geheel mij wel boeien hoewel ik dus niet precies wist wat er allemaal gebeurde. Het einde was mij geheel onduidelijk dus ik hoop hier nog enige uitleg over te vinden op internet. Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 7 maart 2005 @ 09:27:53 #273
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_25408084
Heb van de week 'Party Monster' (weer) gezien, blijft een vage, doch leuke film
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  maandag 7 maart 2005 @ 10:00:33 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25408490
The Serpent's Egg (Ingmar Bergman, 1977)
Deze enige Engelstalige film van Bergman is behalve de taal ook in andere opzichten een buitenbeentje in het oeuvre van de regisseur. De film wordt veel meer gedreven door het verhaal, waar zijn andere films het veel meer moeten hebben van de thema's en emotie. Daar ligt ook de kracht van Bergman en het is wellicht daarom niet zo verwonderlijk dat deze film niet helemaal in z'n opzet slaagt. De sfeer wordt wel goed gecreëerd door de mooie cinematografie van Sven Nykvist, maar er zijn nogal wat manco's. Het acteerwerk is matig, ook van Liv Ullman en de dialogen komen daardoor niet lekker uit de verf. Bergman was gewend met weinig (financiële) middelen z'n film te maken en was wellicht overwelmt door de mogelijkheden dat hij het zicht op het totaalbeeld verloor. ***
  maandag 7 maart 2005 @ 10:41:49 #275
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25409057
Battling Butler

Heb eindelijk m'n Keaton box weer terug (was kapot, dus moest worden teruggestuurd e.d. ), en kan dus eindelijk weer genieten van z'n filmpjes.
Deze is gewoon een leuk tussendoortje.
Wat ik trouwens een pluspunt blijf vinden van de Keaton films is dat de films je ook een kijkje op de maatschappij van die tijd geven. Keaton schiet toch erg veel op locatie en daardoor krijg je veel te zien van hoe zaken er in die tijd aan toe gingen. Een stuk meer dan bij Chaplin, die meestal erg minimaal bezig was wat betreft locaties.
pi_25409130
Vorige week naar de Aviator geweest met Leonardo di Caprio.....Wat een kutfilm, hoewel Leonardo wel sterk acteerde.
Erg langdradig en de film werkte nergens naar toe....
bla bla bla......
pi_25411504
Ik heb net een film uit de oude doos bekeken, namelijk Shawshank met Tim Robbins en Morgan Freeman. Ook na 5 keer blijft het een goede film.
  maandag 7 maart 2005 @ 14:16:42 #278
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25412055
Don't Say a Word

Thriller met Michael Douglas en onze eigen Famke Janssen. Was wel te doen, niet bijzonder spannend maar ook niet echt slecht. Een echte videotheekfilm.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 7 maart 2005 @ 20:55:49 #279
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25416519
Pubbeldost.
  maandag 7 maart 2005 @ 20:56:03 #280
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25416524

La Règle du Jeu: aan de oppervlakte is dit een best vermakelijke farce, maar zeker na de geweldige konijnenjacht-sequentie wordt duidelijk hoe leeg, oppervlakkig en geïsoleerd alle personages zijn. Gedurende de film komen er steeds meer lagen naar boven, en afwisselend is dit een komedie, sociale kritiek, een drama en een tragedie, zonder dat één van de andere genres helemaal verdwijnt. Altijd is er onder de oppervlakte nog iets anders te vinden, en dat zorgt voor een erg bijzondere en ingenieuze film. Op een bepaalde manier is dit wel te vergelijken met Starship Troopers (lRdJ is overigens één van de lievelingsfilms van Verhoeven), ook een film die allerlei genres in zich meedraagt, hoewel La Règle du Jeu natuurlijk wel een stuk subtieler is. Tot zover dit recensietje met een onzinnige vergelijking. 9-.
  maandag 7 maart 2005 @ 21:04:20 #281
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25416658
Unforgiven
Een film die ook wel een moderne classic wordt genoemd. En terecht want dit is een geweldige film.
Het verhaal gaat over cowboy William "Bill" Munny (Clint Eastwood) die vroeger een heleboel moorden pleegden maar sinds hij z`n vrouw leerden kennen tot inkeer is gekomen en een rustig leven als boer is begonnen. Na het sterven van z`n vrouw houdt hij de boerderij draaiende met behulp van z`n 2 kleine kinderen. Wanneer op een dag een man komt en hem omwille van z`n reputatie vraagt of ie meegaat op zoek naar de aanranders van een vrouw, waar een $ 1000 beloning op staat, gaat ie samen met z`n vriend Ned (Morgan Freeman) en de andere man op jacht.Daarbij worden ze tegen gewerkt door sherrif Little Bill (Gene Hackman): iemand die t niet zo nauw neemt met de letters van de wet...
Geproduceerd, geregiseerd door Clint Eastwood en ook de hoofdrol neemt ie voor z`n rekening. Daarmee heeft ie dus een zeer groot aandeel gehad in de totstandkoming van deze film. Hij bewijst dat ie t kan en dat ie niet teveel hooi op z`n vork neemt. Unforgiven is een mooie western geworden met geweldig acteerwerk van met name (natuurlijk) Clint Eastwood en Gene Hackman. Er zit een groot aantal zeer mooie shots in. De locaties zijn prachtig, net als de (niet in overvloed aanwezige) muziek.
Het verhaal is eigenlijk niet echt complex en wordt goed en rustig vertelt. Sommige karakters voegen niet echt iets toe, maar dat mag de pret niet drukken. De regie is goed en strak en dat maakt dit dus tot een zeer goede western, die zich kan meten met de beste uit t genre.
Als je van t genre houdt, is dit zeer zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_25417202
Catwoman

Had al heel wat negatieve recensies over deze film gelezen,maar vond het toch wel een aardige film

Spiderman 2

Mooie film
  maandag 7 maart 2005 @ 23:43:25 #283
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25418728
Raging Bull

Laten we meteen maar bij het meest indrukwekkende aspect van de film beginnen: Robert deNiro, wat een tour-de-force van hem. Hij wordt gewoon volledig laMotta, echt zeer indrukwekkend om te zien. Daarnaast is het ook een kunstwerk van Scorsese. Met natuurlijk vooral de boksscenes die zo ontzettend goed zijn gechoreagrafeerd. Ook veel verschillende technieken worden gebruikt en het werkt allemaal. Zeer sterk. Editing mag natuurlijk ook niet worden vergeten.
En dan zijn we nog niet eens aanbeland bij het belangrijkste van een film: het verhaal. En ook daar kan ik gewoon niks negatiefs over zeggen. We krijgen zeer duidelijk te zien wie de persoon achter de bokser was. En dat ie eigenlijk alleen fysiek en in de ring zeer sterk was, daarnaast had ie gewoon geen controle over z'n leven. Dat duale wordt zeer goed duidelijk gemaakt.
Prachtfilm

The Frozen North

Jammer genoeg niet meer compleet, maar we krijgen een leuke indruk, met denk ik wel de hardste grap in Buster's Carriere
  maandag 7 maart 2005 @ 23:45:55 #284
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25418764
quote:
Op maandag 7 maart 2005 23:43 schreef Hare het volgende:
Raging Bull

Laten we meteen maar bij het meest indrukwekkende aspect van de film beginnen: Robert deNiro, wat een tour-de-force van hem. Hij wordt gewoon volledig laMotta, echt zeer indrukwekkend om te zien. Daarnaast is het ook een kunstwerk van Scorsese. Met natuurlijk vooral de boksscenes die zo ontzettend goed zijn gechoreagrafeerd. Ook veel verschillende technieken worden gebruikt en het werkt allemaal. Zeer sterk. Editing mag natuurlijk ook niet worden vergeten.
En dan zijn we nog niet eens aanbeland bij het belangrijkste van een film: het verhaal. En ook daar kan ik gewoon niks negatiefs over zeggen. We krijgen zeer duidelijk te zien wie de persoon achter de bokser was. En dat ie eigenlijk alleen fysiek en in de ring zeer sterk was, daarnaast had ie gewoon geen controle over z'n leven. Dat duale wordt zeer goed duidelijk gemaakt.
Prachtfilm
idd een superfilm
  maandag 7 maart 2005 @ 23:47:31 #285
40664 Durbin
Who knows..
pi_25418794
In America
Een Ierse familie emigreert naar Manhattan in een poging een nieuw bestaan op te bouwen. Helaas gaat niet alles even voorspoedig; het gehuurde appartement blijkt in een vervallen kwaliteit te verkeren en staat in een erg slechte buurt. De vader heeft alle moeite om een rol als acteur te vinden, waardoor het financiëel erg slecht gaat. Daarnaast kampt de gehele familie nog met de verwerking van het verlies van hun 5-jarig zoontje/broertje. Onverwacht raakt de moeder in verwachting.. en leren ze de vreemde buurman Mateo beter kennen, welke een bijzondere man blijkt te zijn. Het is opmerkelijk hoezeer deze film zowel een naargeestig als een vrolijk gevoel meegeeft. Aan de ene kant leef je mee met sommige situaties en het proberen te verwerken van hun verlies, maar aan de andere kant is het mooi om te zien hoe ze er het beste van proberen te maken en vooral hoe de beide meisjes zich speels proberen te vermaken. De gehele cast zet mooie rollen neer, maar de beide dochters stelen toch eigenlijk wel de show. Mooi stukje werk.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_25420284
quote:
Op maandag 7 maart 2005 23:47 schreef Durbin het volgende:
In America
Een Ierse familie emigreert naar Manhattan in een poging een nieuw bestaan op te bouwen. Helaas gaat niet alles even voorspoedig; het gehuurde appartement blijkt in een vervallen kwaliteit te verkeren en staat in een erg slechte buurt. De vader heeft alle moeite om een rol als acteur te vinden, waardoor het financiëel erg slecht gaat. Daarnaast kampt de gehele familie nog met de verwerking van het verlies van hun 5-jarig zoontje/broertje. Onverwacht raakt de moeder in verwachting.. en leren ze de vreemde buurman Mateo beter kennen, welke een bijzondere man blijkt te zijn. Het is opmerkelijk hoezeer deze film zowel een naargeestig als een vrolijk gevoel meegeeft. Aan de ene kant leef je mee met sommige situaties en het proberen te verwerken van hun verlies, maar aan de andere kant is het mooi om te zien hoe ze er het beste van proberen te maken en vooral hoe de beide meisjes zich speels proberen te vermaken. De gehele cast zet mooie rollen neer, maar de beide dochters stelen toch eigenlijk wel de show. Mooi stukje werk.
Deze film heb ik ook gezien. goeie film (*traantje laat..)
pi_25420450
Texas Chainsaw massacre 2003

Vier jongeren rijden door de country en pikken een meisje op dat zichzelf even later door de kop
schiet. Ze wou niet terrug. Op zoek naar hulp vanwege het gebeuren komen ze in aanraking
met de ene gekke gast na de ander. En.. Mister chainsaw-massacre himself.
In de film komt ook aan het licht wie en waarom omtrent die gestoorde gast met ze zaag.

Veel kettingzaag werk. Heb niet de moeite genomen om het geduldig te bekijken.
Kreeg koppijn van al dat 'gezaag'.
Ik heb nog nooit een film uit deze serie gezien en begreep ook nooit waar het over ging tot nu.
Als super-leip gestoorde boeren in the middle of nowhere en 'kettingzagen' je aanspreekt is is ie
best okay. Het was gewoon 'niet mijn ding'..
  dinsdag 8 maart 2005 @ 01:10:53 #288
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_25420511
Suspect Zero...

Wat een voorspelbare boutfilm .
pi_25420610
The girl next door
Opzich wel een leuk verhaal.. maar op het eind word het toch een hele rare film

6je
  dinsdag 8 maart 2005 @ 08:38:19 #290
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25422548
Collateral
En toen stond gisteren deze film op het programma. Door oscarnominaties en goede recensies leek me dit wel een goede film. De film begint heerlijk rustig waarin je echt de sfeer kan proever van LA. Het geluid hierbij is ook fantastisch. In het begin leer je al snel Max kennen en hoe hij over dingen nadenkt. Hij leeft een rustig leventje met een grote droom. Dan komt Vincent in de taxi stappen en zijn avond verloopt opeens geheel anders dan verwacht.
Ik kon zeer genieten van deze film zeg. Tom Cruise is echt een ultieme bad-guy. Z'n grijze haar met die zonne-bril maakt hem nog stoerder dan hoe hij eruit ziet in echte actiefilms met hem. Jamie Foxx was genomineerd voor beste bijrol alleen hij speelde volgens mij toch echt de hoofdrol naast Tom Cruise In ieder geval vond ik hem wel goed spelen. Hij kwam echt goed over als rustige taxichauffeur.
De kwaliteit van de gehele film is ook goed. Zonder ongeloofwaardige dingen te laten gebeuren en zonder een te hoge snelheid aan de film te geven was ik toch de gehele film zeer geboeid en benieuwd wat er allemaal zou gebeuren. Ik vind dit echt een aanrader. Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_25422561
Children of the Corn 1, 2, 3.
pi_25422596
Gisteren Hollywood Homicide gezien:
Joe Gavilan (Harrison Ford) en K.C. Calden (Josh Hartnett) zijn rechercheurs bij de LAPD. Joe werkt al jaren bij moordzaken en klust bij als onroerendgoed makelaar. Hij wordt opgescheept met de jonge agent K.C., die bijverdient met yoga lessen. Wanneer een rapgroep wordt vermoord is het aan Joe en K.C. de zaak op te lossen en hun drukke prive leven te combineren met het werk waar ze voor betaald worden..

Hij was wel aardig, geen hoogstaande film maar wel vermakelijk. Een 6je
bla bla bla......
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:22:19 #293
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25422903
Lisbon Story (Wim Wenders, 1994)
In het begin is het even wat lastig in de film komen. Het eenvoudige verhaaltje weet niet meteen de aandacht te grijpen. Langzamerhand wordt je echter wel steeds nieuwsgieriger waar het heen gaat. Een reflectie van de rol van film ten opzicht van de realiteit blijkt het later om te gaan. Dit wordt een leuke wijze gebracht met humoristische momenten, die soms haast corny zijn, maar eigenlijk altijd werken. De film ziet er ook goed uit met mooie sfeerbeelden van Lissabon begeleid met erg mooie muziek van Madredeus. ***½

Layer Cake (Matthew Vaughn, 2004)
Amusante misdaadfilm geregisseerd door de producer van Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Snatch.. Met die films is deze dan ook te vergelijken. De film bevat wat minder humor, maar evenveel plotwendingen en is een stuk stijlvoller in beeld gebracht. De plotwendingen komen gelukkig nergens geforceerd over, zoals de laatste tijd wel het geval is bij de meeste films die hierop leunen, waardoor de film leuk blijft om naar te kijken. ***½
pi_25423460
The Night of the Hunter
http://uk.imdb.com/title/tt0048424/

Moeilijk te zeggen wat ik hier nou precies van vond.

Ik had er meer van verwacht, of beter gezegd, ik had verwacht dat het meer met me zou doen.
Het heeft absoluut z'n momenten, met name Robert Mitchum in zijn rol als "evil priest" Harry Powell.
Verder wordt de spanning goed opgebouwd en zitten er schitterende (natuur)opnames in die voor veel sfeer zorgen.

Aan de andere kant zitten er ook veel scenes in die kant noch wal raken, en veel afbreuk doen aan de opgebouwde spanning.
Daarom vind ik het moeilijk deze film unaniem aan te bevelen.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:25:15 #295
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25423618
The Haunted House

Misschien wel de minste Keaton short die ik heb gezien. Het plot raakt kant nog wel en het spookhuis is gewoon niet leuk. Laat deze maar lekker links liggen.

Neko no ongaeshi (The Cat Returns

En ook van deze film kon ik niet onder de indruk raken. Het is wel weer een typische ghibli film, maar de boodschap die de film wilt overbrengen (erachter komen wat je wilt, wie je bent) komt echt totaal niet uit de verf. De animatie vond ik verder ook een klein beetje tegenvallen.

Cary Grant: A Class Apart

Geen film, maar een anderhalf uur lange docu over een van de bekendste personen uit de showbusiness ever. En wat voor een docu! We krijgen een zeer open en eerlijke kijk in Cary's leven, door interviews met 2 van z'n vrouwen, vrienden en collega's. De docu begint op het allereerste begin, met foto's van z'n jeugd en alles om zo langs al z'n films te lopen. Ondertussen afgewisseld met zaken uit z'n prive-leven. Zaken als z'n LSD verslaving worden besproken en dat kon ik wel waarderen. Ik vond het ook zeer speciaal om Cary Grant op latere leeftijd te zien, na z'n films. Als vader bijvoorbeeld.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:07:31 #296
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25427068
Alien vs. Predator
Er wordt een eeuwenoude pyramide ontdekt 2000 voet onder het ijs op Antartica. Er wordt een groep wetenschappers samengesteld die op onderzoek gaan naar en in de pyramide. Daar komen ze terecht midden in een oorlog tussen de Aliens en Predators...
Veel slechte dingen over gehoord, maar het viel me allemaal best mee. Uiteraard is t geen hoogstaande film. Het verhaal is flinterdun en uber voorspelbaar, de personages en hun gebeurtenissen zijn cliche. Maar toch had de film wel iets dat t leuk en redelijk interessant maakt. De sets zijn mooi, het geheel is heel gladjes (woordspeling ) gefilmd en er wordt gebruik gemaakt van een lekker agressieve soundtrack. De actie is lekker en leuk om te zien. En tja, dat de rest dan zo voorspelbaar is nemen we dan maar voor lief
Dus: zeker geen hoogstaande film maar wel degelijk lekker popcorn vermaak waarbij je je niet zo snel zult vervelen.

IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 5,8/10
  dinsdag 8 maart 2005 @ 18:10:58 #297
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25428401

Meshes of the Afternoon: de feministische post-surrealistische versie van Un Chien Andalou, ongeveer. Het leuke aan Andalou is dat het weliswaar kunstzinnig en intellectueel is enzo, maar toch niet bulkt van de pretenties. Dat is bij Meshes of the Afternoon wel het geval. Een dubbele overdosis Freud en allerlei quasi-symboliek maken dit af en toe tamelijk irritant. Aan de andere kant wordt er af en toe leuk gespeeld met slow-motion en kijkersverwachtingen, zitten er best wat leuke ideeën in en duurt het niet al te lang. Best do-able dus, voor de liefhebber. 7-.

Daisies: dit is het best te omschrijven als een 75-minuten durende aflevering van Tatum & Jennifer, geregisseerd door Godard die net een overdosis coke heeft gesnoven. In tegenstelling tot wat die beschrijving je misschien doet denken is dit ont-zet-tend saai. De twee hoofdrolspeelsters zijn flauw, vervelend en intens irritant, de (waarschijnlijk) satirisch bedoelde stukken die iets over materialisme (ofzo) proberen te zeggen schieten hun doel metersver voorbij en wat precies het idee achter het einde is begrijp ik ook niet helemaal. Wel zijn er een handjevol okaye scènes, en in het Tsjechië van '66 was dit waarschijnlijk even controversiëel als het nu saai is. 4+.
pi_25428499
Calendar Girls

saai saai saai, blech..
Godsame, vrouwendrama.. Was één lange kwelling van een zit. jich..
Het idee was leuk en de interviews (yep, moest ze ook gedwongen kijken) waren
leuker dan de film zelf. Ach er zaten wel leuke momenten in de film.
Vrouwen op leeftijd en op z,n 'meest typisch'. Meer kan ik er niet van zeggen..
  dinsdag 8 maart 2005 @ 19:18:13 #299
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25429201
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:18 schreef danni het volgende:
Ik denk elke keer dat dit Timo20 reviews zijn door dat usericoon dat wel erg veel op het oude plaatje van Timo lijkt.
Dat even terzijde.

Vandaag gezien:
The Machinist

Atletische spierbundel Christian Bale viel heel wat af voor deze rol en is graadmager in de film te zien. Dat is even schrikken. Ook omdat hij plotseling wat weg lijkt te hebben van de broodmagere frontman van de Osdorp Posse, Def P.
De film handelt over een man die duidelijk de draad kwijt is en leidt aan slapeloosheid. Hij loopt wat verdwaasd in de film heen en weer en langzaam komen we erachter wat er zo ongeveer gebeurt is. Christian Bale overtuigt wel redelijk in zijn rol, hoewel ik me telkens af vroeg of het nou echt nodig was om zichzelf zo voor deze rol toe te takelen. Een beetje minder afvallen en dan maar een beetje extra acteren lijkt me gezonder.
Deze film heeft soms wat weg van Fight Club, maar de 'schok' ligt wat meer voor de hand en het is waarschijnlijk ook minder als schokeffect bedoelt. Daar ligt meteen de zwakte van de film, want ik weet eigenlijk niet goed waar de makers nou eigenlijk op aan wilden sturen. Alles ligt behoorlijk voor de hand.
De algehele sfeer is echter top en daarom kijkt de film, op een naargeestige manier, wel lekker weg.

Cijfer : 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 08-03-2005 19:37:09 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:03:52 #300
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25431316
Hotel Rwanda

Wat een vreselijk crap hollywood einde weer.
Verder gewoon een zeer degelijke 8. Een film die weer eens goed laat zien wat mensen toch eigenlijk gestoorde wezens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')