Bronquote:AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.
"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.
Vertwijfeld
Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.
"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.
"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."
Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."
De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo¿n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.
De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.
CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
Daar gaat de directie niet van uit, blijkbaar hebben de Marokkaanse klasgenoten dat zo opgevat en dus kenbaar gemaakt. Lijkt me eerlijk gezegd dan niet dat die 2 jongens op gesprek moeten, maar de Marokkaanse jongeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:05 schreef clowncloon het volgende:
Het is een beetje meten met twee maten, maar ze verbieden die vlag niet zozeer omdat het voor vaderlands trots staat maar voor rascisme of erger...
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:02 schreef Tikorev het volgende:
Ook dat is belachelijk. Als mensen hun trots voor Nederland of hun Nederlandse identiteit willen uiten door het dragen van een vlag zou dat eerder gestimuleerd moeten worden dan dat men het afremt.
Die directie is gewoon te laf om voor die jongens op te komen en buigt voor de eerste de beste Marokkaan die aanstoot neemt aan onze vlag.
Ja uiteraard... maar ik heb het hele artikel maar over genomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Libris het volgende:
En de telegraaf overdrijft ook weer lekker: "Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is." ... "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren."
Dit gaat over een vlaggetje op een schooltas, door 1 school geeneens verboden, maar dringend gevraagd om het te verwijderen....
Dat is dus een nog groter zwaktebod van directiequote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Libris het volgende:
En de telegraaf overdrijft ook weer lekker: "Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is." ... "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren."
Dit gaat over een vlaggetje op een schooltas, door 1 school geeneens verboden, maar dringend gevraagd om het te verwijderen....
Nee, maar ik bedoel: Het wordt weer zo verschrikkelijk overdreven door een aantal mensen en de Telegraaf. Bang zijn om de Nederlandse vlag uit te hangen? Omdat 1 scholier het verzoek heeft gekregen om een klein vlaggetje van zijn tas te halen... Zo kan je van alles wel een probleem maken... Gewoon de vlag uithangen, het Wilhelmus zingen (als die 'patriotten' het al kennen) en gewoon normaal doen..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:11 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ja uiteraard... maar ik heb het hele artikel maar over genomen.
Waar het mij vooral om ging is dat in dit artikel wordt gesproken over een 'verzoek' de vlaggen te verwijderen en niet een verbod, zoals in het eerdere topic werd gezegd.
en de bonusvraag: waarom zou je in vredesnaam aanstoot nemen aan een vlag op een tas???quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Meki het volgende:
dit was alleen een advies
en geen verbod
zie je de Telegraf liegt weer
De Telegraaf komt nu juist met een milder bericht... je moet wel even lezen, Meki. Zij komen er juist mee dat het om een verzoek gaat en niet om een verbod.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Meki het volgende:
dit was alleen een advies
en geen verbod
zie je de Telegraf liegt weer
zeg je gata naar school om te leren en niet spelen met vlaggenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:19 schreef pikwik het volgende:
[..]
en de bonusvraag: waarom zou je in vredesnaam aanstoot nemen aan een vlag op een tas???
Ik haat Telegraf en ik ga het ook niet lezen .quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:20 schreef Snatched het volgende:
[..]
De Telegraaf komt nu juist met een milder bericht... je moet wel even lezen, Meki. Zij komen er juist mee dat het om een verzoek gaat en niet om een verbod.
Dat soort onzinreacties bedoel ik dus. Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:21 schreef Pelgrim het volgende:
Dadelijk mogen we geen vlag meer uithangen met koninginnedag omdat allochtonen daar aanstoot aannemen
Tja, kan ik inkomen, ik zou het als weekopening en weeksluiting eigenlijk wel goed vinden, elke dag wordt zo'n sleur....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:26 schreef DoctorB het volgende:
Ik ben van mening dat iedere lesdag dient te beginnen met het staand naast de schoolbank zingen van het volkslied en trouw zweren aan de Nederlandse vlag!
En de 'Pledge of allegiance' ook maar gelijk doen? Krijgen we dan ook het recht de vlag te verbranden?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:26 schreef DoctorB het volgende:
Ik ben van mening dat iedere lesdag dient te beginnen met het staand naast de schoolbank zingen van het volkslied en trouw zweren aan de Nederlandse vlag!
Dat heb je met de Grootste Wakkerkrant van Nederlandquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:27 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een ophef om niets... Hier worden tegenwoordig zelfs kamervragen over gesteld, te belachelijk voor woorden.
Vooral dus er speelden er nog meer mensen bijquote:het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen
ik zal het je nog sterker vertellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de 'Pledge of allegiance' ook maar gelijk doen? Krijgen we dan ook het recht de vlag te verbranden?
Walgelijk inderdaad - die hysterie in Amerika, gelukkig zijn wij wat bescheidener.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:31 schreef Stiffmaster het volgende:
Typisch Nederlands...zich aanpassen aan een ander.
Toen ik een paar maand na 9/11 in Amerika was zag je daar allemaal bumberstickers met de tekst: "proud to be an Amerikan" en vlaggetjes met de Star and Stripes op hun auto's en hier gaat men weer lopen miepen want het zou provocerend zijn als een stel leerlingen een Nederlandse vlag op hun tas hebben....Hypocriete gedoe...
Volgens mij is er geen letter gelogen in dit bericht. Dus hoezo nemen ze iedereen in de maling?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb je met de Grootste Wakkerkrant van Nederland
die krant neemt iedereen in de maling
De kop is keihard gelogenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen letter gelogen in dit bericht. Dus hoezo nemen ze iedereen in de maling?
Dat zouden ze van mij ook snel mogen invoeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:28 schreef Libris het volgende:
[..]
Tja, kan ik inkomen, ik zou het als weekopening en weeksluiting eigenlijk wel goed vinden, elke dag wordt zo'n sleur....
Ze nemen mensen niet in maling alleen ze laten mensen denken als hoe Telegraf denkt en laten mensen tegen elkaar ophitsenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen letter gelogen in dit bericht. Dus hoezo nemen ze iedereen in de maling?
Daarnaast mag je best aannemen dat een rector enig verstand van zaken heeft! Hij kent de leerlingen en weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Beslissingen worden doorgaans echt niet zomaar genomen...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:30 schreef freud het volgende:
Kern blijft dat de jongens erop aangesproken zijn dat ze een nederlands vlaggetje op hun tas hebben,
Ze hebben anders heel wat woedende reacties binnengekregen en ook hier op Fok heb ik de afgelopen dagen regelmatig zulke reacties gelezen.quote:
De kop van de Telegraaf is: Woede over verbod op vlagquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze hebben anders heel wat woedende reacties binnengekregen en ook hier op Fok heb ik de afgelopen dagen regelmatig zulke reacties gelezen.
okquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze nemen mensen niet in maling alleen ze laten mensen denken als hoe Telegraf denkt en laten mensen tegen elkaar ophitsen
zeg wat denk je nu als je de bericht leest van de OP ??
Alweer die Kut-Marokkanen ???
dat wil de Telegraf alleen mensen tegen elkaar ophitsen![]()
dat lijkt me een goede start.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:36 schreef Libris het volgende:
DocB, zoiets?
Wij,de burgers van Nederland
Zien onszelf als een volk
Ongeacht ras, taal of religie
Bouwend aan een democratische maatschappij
Gebaseerd op recht en gelijkheid
En zo geluk, voorspoed en voortgang te behalen voor onze natie
Is het nodig om daar zoveel ophef over te maken???quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ok
los van het telegraaf bericht.
wat vind JIJ ervan dat een schooldirecteur in Nederland tegen een paar kereltjes zegt dat ze beter de nederlandse vlag van hun tas kunnen halen omdat anderen zich misschien hieraan storen?
Gezien de reacties hier en het feit dat er kamervragen over gesteld worden is de kop niet gelogen.quote:
Ik kan me er iets bij voorstellen, het ligt er ook helemaal hoe de jongen met die tas zich opstelt. Ik vind het niet bij voorbaat onmogelijk. Maar in het algemene geval mag je van mij overal vlaggetjes (welke dan ook, land, popgroep, biermerk, etc) op hebben..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ok
wat vind JIJ ervan dat een schooldirecteur in Nederland tegen een paar kereltjes zegt dat ze beter de nederlandse vlag van hun tas kunnen halen omdat anderen zich misschien hieraan storen?
je durft dus niet in te gaan op het eigenlijke probleem?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Is het nodig om daar zoveel ophef over te maken???
Domme uitspraak van de directeur - domme hetze van de Telegraaf. Over enuit.
De kop is hier op Fok weggelaten, de kop is:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef Snatched het volgende:
[..]
Gezien de reacties hier en het feit dat er kamervragen over gesteld worden is de kop niet gelogen.
Ik dacht, wat een onbeschrijfelijke laffe directie die ongetwijfeld uit blanke autochtone Nederlanders zal bestaan. Dat je zo je eigen land en identiteit durft te verloochenen door andere Nederlanders te gaan verbieden een vlag van hun eigen land te dragen. Ik zag ze al helemaal voor me, van die standaard geitenwollen sokken multiculties die nog liever hun eigen land en alle verworvenheden waar honderden jaren voor is gestreden bij het grof vuil zetten dan dat ze een allochtoontje voor de voeten lopen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijke probleem dan? Dat die directeur iets te voortvarend heeft gehandeld is 1 en dat de Telegraaf haar gal braakt is 2. Kies maar.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef DoctorB het volgende:
[..]
je durft dus niet in te gaan op het eigenlijke probleem?
typerend weer...
van mij ik vind de direkteur dom maar ik ga het geen landelijks nieuws van makenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ok
Psssst, zie topictitelquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop is hier op Fok weggelaten, de kop is:
WOEDE OVER VERBOD OP VLAG
En het is geen verbod, dus een leugen.
het is geen verbod maar een adviesquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik dacht, wat een onbeschrijfelijke laffe directie die ongetwijfeld uit blanke autochtone Nederlanders zal bestaan. Dat je zo je eigen land en identiteit durft te verloochenen door andere Nederlanders te gaan verbieden een vlag van hun eigen land te dragen. Ik zag ze al helemaal voor me, van die standaard geitenwollen sokken multiculties die nog liever hun eigen land en alle verworvenheden waar honderden jaren voor is gestreden bij het grof vuil zetten dan dat ze een allochtoontje voor de voeten lopen.
Mijn persoonlijke afkeer na het lezen van dit bericht was dus meer gericht op de directie dan op die Marokkanen...
een advies om niet de vlag van je eigen land te dragen op je schooltasquote:
Maar wat VIND je van hetgeen de directeur gezegd heeft?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijke probleem dan? Dat die directeur iets te voortvarend heeft gehandeld is 1 en dat de Telegraaf haar gal braakt is 2. Kies maar.
Dan vervang je 'verbod' even voor 'negatief advies'. Het verhaal blijft voor de rest hetzelfde.quote:
Het is eerder modieus om alles wat de Telegraaf zegt, klakkeloos over te nemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Heerlijk hè, lekker modieus schoppen tegen de Telegraaf. leerlingen van allerlei komaf hadden te zeggen? Kwam er op neer dat ze het gezeik vonden.
als dat echt zo is, is er heel wat anders aan de hand op je school gok ik zo! dan is een vlaggetje het minste van je problemenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Hij zei letterlijk dat het vlaggetje op de tas provocerend was.
vervang school maar gerust door Nederland.... dat kan best, zonder de waarheid geweld aan te doen...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:51 schreef pikwik het volgende:
[..]
als dat echt zo is, is er heel wat anders aan de hand op je school gok ik zo! dan is een vlaggetje het minste van je problemen
nee ventje het is pas walgelijk hoe jij het pappen en nathouden demonstreert waardoor het jarenlang fout is gegaan in dit landquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
Het is werkelijk walgelijk hoe deze krant dit soort dingen ophitst.
Juist Maar Telegraf gaat een stap verder ze bschuldigen mensen zomaar zoals bij Donnerquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef Libris het volgende:
Duidelijk geval van mug --> olifant. Gespannen situatie in Nederland, een vonkje erbij, beetje aanwakkeren door de telegraaf, en meteen is het weer heisa in Nederland....
Ik ga jou een voorstel doen............ echt een goed voorstel............ je kunt het absoluut niet weigeren........ Ken je de Godfather-films? Misschien snap je dan meteen wat het voor "advies" is.quote:
Hoe kan ik nou de situatie op die school beoordelen? Ben jij er geweest? Van buitenaf kan je van alles roepen, ik weet niet wat zijn motieven zijn en of er een aanleiding voor is. Algemeen gesteld lijjkt me niks mis met de Nederlandse vlag.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Maar wat VIND je van hetgeen de directeur gezegd heeft?
Want "iets te voortvarend" is wel weer heeeeel erg nietszeggen (en daardoor ook weer heel typerend)
ik kreeg regelmatig 'adviezen' op schoolquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:53 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik ga jou een voorstel doen............ echt een goed voorstel............ je kunt het absoluut niet weigeren........ Ken je de Godfather-films? Misschien snap je dan meteen wat het voor "advies" is.
Of is de directie uit angst voor de reacties maar zijn woordgebruik gaan aanpassen? Ze zijn ook uit angst met dit 'advies' gekomen. Wat een stelletje scheitbakken zeg. Maar advies of gebod..het maakt niet uit. Ze spreken niet diegenen aan die de problemen veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop van de Telegraaf is: Woede over verbod op vlag
Er is geen sprake van een verbod - keiharde leugen dus.
idd een verkapt verbod, maar je weet het toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:55 schreef pikwik het volgende:
[..]
ik kreeg regelmatig 'adviezen' op school
het werd me ook redelijk duidelijk gemaakt wat er zou gebeuren als ik die adviezen niet zo opvolgen
zo gaat dat op scholen
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is eerder modieus om alles wat de Telegraaf zegt, klakkeloos over te nemen.
Blijkbaar mag je alleen schelden op de rechtse media.
Het is werkelijk walgelijk hoe deze krant dit soort dingen ophitst.
Ik lees alle kranten en de Telegraaf hitst de boel op en liegt ook nog.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:58 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
De krant doet gewoon aan berichgeving, dat er mensen zoals jijzelf bestaan die zich daardoor behoorlijk gek laten maken kun je de krant niet aanrekenen. En jazeker, wat ik zo doorgaans van je lees laat vooral jij jezelf door de Telegraaf opfokken, het lijkt er zowaar op dat je zelf een abonnement hebt. Of praat je gewoon andere mensen na?
Schrijf het nou eens goed!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist Maar TelegrafTelegraaf. gaat een stap verder ze bschuldigen mensen zomaar zoals bij Donner![]()
berichtgeving ja, dit bericht gaat over een aantal mensen die denken dat ze door enge marokkanen opgeknoopt worden aan hun vlaggenstok als ze het wilhelmus neurien...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:58 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
De krant doet gewoon aan berichgeving, dat er mensen zoals jijzelf bestaan die zich daardoor behoorlijk gek laten maken kun je de krant niet aanrekenen. En jazeker, wat ik zo doorgaans van je lees laat vooral jij jezelf door de Telegraaf opfokken, het lijkt er zowaar op dat je zelf een abonnement hebt. Of praat je gewoon andere mensen na?
prachtig geformuleerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou de situatie op die school beoordelen? Ben jij er geweest? Van buitenaf kan je van alles roepen, ik weet niet wat zijn motieven zijn en of er een aanleiding voor is. Algemeen gesteld lijjkt me niks mis met de Nederlandse vlag.
ja tuurlijk joh, het is oorlog hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef pikwik het volgende:
[..]
ja lach maar
onze tijd komt wel weer
Hebben die enge marokkanen geen wilhelmus voor nodig.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef Libris het volgende:
[..]
berichtgeving ja, dit bericht gaat over een aantal mensen die denken dat ze door enge marokkanen opgeknoopt worden aan hun vlaggenstok als ze het wilhelmus neurien...
Dat is een zware aantijging. Als je ballen hebt sleep je ze voor de rechter. Of blijkt dan plotseling dat je het niet waar kunt maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik lees alle kranten en de Telegraaf hitst de boel op en liegt ook nog.
Maar SCH heeft hier in mijn ogen wel gelijk (hoe eng misschien ook), je weet niets over de situatie op die school. Daarnaast geeft SCH aan dat een vlag in principe totaal geen bezwaar is..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef DoctorB het volgende:
[..]
prachtig geformuleerd.
Hoe zeg ik met zoveel mogelijk woorden heel weinig en vooral ZONDER dat mijn eigen mening daarin doorklinkt.
Je sig en ondertitel kunnen aangepast worden.
"Grote bek" en "klein hartje op de tong" hebben absoluut NIETS te maken met jou!
En nu inhoudelijk als het kan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef DoctorB het volgende:
[..]
prachtig geformuleerd.
Hoe zeg ik met zoveel mogelijk woorden heel weinig en vooral ZONDER dat mijn eigen mening daarin doorklinkt.
Je sig en ondertitel kunnen aangepast worden.
"Grote bek" en "klein hartje op de tong" hebben absoluut NIETS te maken met jou!
Nee, maar dat is wel de stelling van dit bericht...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Hebben die enge marokkanen geen wilhelmus voor nodig.
begin jij maar en nu wel een keer iets van een mening ofzo erin, zou wel prettig zijn meneer van dam.quote:
Die kop is onjuist, ben je dat met me eens?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dat is een zware aantijging. Als je ballen hebt sleep je ze voor de rechter. Of blijkt dan plotseling dat je het niet waar kunt maken?
Is goed hoor, frust.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:03 schreef pikwik het volgende:
[..]
nog niet maar daar zorgen jouw geitenvriendjes wel snel voor zo
komt wel goed
Nee, het is een voorstel ........ Een goede voorstel .......... Zo goede dat de leerling in het examenjaar het absoluut niet kan weigeren.............. En inderdaad geen verbod, ze hebben het ietsje te laat veranderd, omdat ze met een verbod vet over de schreef gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop is hier op Fok weggelaten, de kop is:
WOEDE OVER VERBOD OP VLAG
En het is geen verbod, dus een leugen.
Kunnen we vanavond bij Inge Diepman en Hanneke Groenteman de murken horen hoe erg ze zijn geprovoceerd door de Nederlandse Vlag.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef vdo28 het volgende:
De telegraaf hitst idd een beetje op maar goed.
Het is iig belachelijk dat zo'n directie een vlaggetje provocerend vind, sorry hoor.
En die groep klagers had duidelijk gemaakt moeten worden hoe belachelijk het is om aanstoot te nemen aan een vlaggetje.
De Telegraaf liegt dus, dat ben je met me eens?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:09 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Nee, het is een voorstel ........ Een goede voorstel .......... Zo goede dat de leerling in het examenjaar het absoluut niet kan weigeren.............. En inderdaad geen verbod, ze hebben het ietsje te laat veranderd, omdat ze met een verbod vet over de schreef gaan.
De woede kan best om een verbod zijn ook al is dat technisch gezien misschien niet helemaal een verbod. Bijvoorbeeld als mensen een dringend advies om dat vlaggetje te verwijderen interpreteren als een verbod.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Die kop is onjuist, ben je dat met me eens?
donderstraal nou een keer op vieze salonsocialist, of je het nou een verbod of dringend advies noemt, de uitkomst is hetzelfde en een advies is voor een leerling hetzelfde gezien de sancties die er vast op zouden volgen - lees je uberhaupt wel!!!!!!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
De Telegraaf liegt dus, dat ben je met me eens?
Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau isquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:10 schreef pikwik het volgende:
editie nl was duidelijk gisteren, de directeur was zelf aan het woord notabene en het was gewoon een ordinair verbod
sch moet niet zeiken telegraaf zit gewoon goed hier
Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De woede kan best om een verbod zijn ook al is dat technisch gezien misschien niet helemaal een verbod. Bijvoorbeeld als mensen een dringend advies om dat vlaggetje te verwijderen interpreteren als een verbod.
Welke sanctie?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef pikwik het volgende:
[..]
donderstraal nou een keer op vieze salonsocialist, of je het nou een verbod of dringend advies noemt, de uitkomst is hetzelfde en een advies is voor een leerling hetzelfde gezien de sancties die er vast op zouden volgen - lees je uberhaupt wel!!!!!!!!
het is WEL een verbod homoquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.
Nee, dat ben ik niet met je eens, het is wat krachtig gesteld, maar praktisch gezien, en dan moet je net even iets fijner weten hoe het er achter de facade van een schoolgevel met fraaie directiekamer aan toegaat, komt het daar namelijk wel op neer. De jongen zit in zijn examenjaar...... gaat er al een pitje gloeien? Helaas, en dat weet ik uit de praktijk, maken scholen zich massaal schuldig aan manipulatie en machtsmisbruik, en men doet dat steeds op het randje van de wet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Die kop is onjuist, ben je dat met me eens?
Marokkaanse tasjesdief doodgereden door vrouw, Volkskrant: Vrouw handelde uit rascistische motieven.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau is
Het regende maar hij ervoer het als een tsunami, Telegraaf: Tsunami in Nederland.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.
Zeuren?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]Zeur toch niet zo. Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
Dat deze krant ruime aandacht besteeedt aan de belachelijke opstelling van deze school die werkelijk aan de wortels van ons land lopen te knagen is iets waarvoor de Telegraaf respect hoort te krijgen.
Niets liegen...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij vindt dat je keihard mag liegen over dit soor dingen? Bizar. Zou de Volkskrant eens moeten doen
Nou nou, overdrijvem is ook een vak hè. Maar het is inderdaad wel vreemd om te zien dat Nederland zich blijkbaar voor de driekleur schaamt, als je in het buitenland komt zie je op alle gebouwen van betekenis de nationale vlag. Het zou inderdaad heel niet gek zijn als op scholen net als in het leger 's ochtends met een kleine ceremonie de vlag wordt gehesen, en dat hoeft echt geen uur te duren, ik weet uit militaire dienst dat het hoogop 5 minuten was.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:18 schreef CANARIS het volgende:
Het is de verkeerde wereld
In PLaats dat alle leerlingen (ook onze Marrokaanse huftertjes) ´s Ochtend ons Volkslied moeten zingen , en elke dag de driekleur wordt gehezen., wordt als angst voor het paraciet-achtige-paard van Troja alles weggemoffeld , wat deze eventueel zou kunnen beledigen.
Ik ken dit college en ben niet verbaasd. An de ene kant over de maffia-achtige sfeer rond onze marrokkaanse Hufters. Aan de andere kant over het wankelmoedige slappe beleid , van de softies die , die tent runnen.
Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Niets liegen...![]()
Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
Nietesquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.
De kop is onjuist en daarmee is de discussie zwaar overtrokken.
En hier zit je jezelf tegen te praten. De Telegraaf citeerde de jongens zeg je maar toch is de Telegraaf fout. Stemmingmakerij...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau is
Het regende maar hij ervoer het als een tsunami, Telegraaf: Tsunami in Nederland.
waar haal jij nou weer de kale kop vandaan?!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.
De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.
En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
check dit eens CLIPJEquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.
De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.
En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
Simpele ziel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
check dit eens CLIPJE
en voor mevrouw Halsema: Pak dan ook die murken eens aan op hun gedrag
Oh? Dus we mogen het er niet meer over hebben dat de directie van een nederlandse school uit angst voor terreur van nederlanders met een marokkaanse achtergrond andere nederlanders dringend adviseert om geen uiting te geven aan hun nederlanderschap? Dat doet er niet toe volgens jou? Bagatellieer maar weer he.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef SCH het volgende:
iets met het thema?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:34 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Simpele ziel.
-edit- Ik zie overigens geen clipje... doe dan op z'n minst het goede linkje geven.
Die jongens waren geen kaalkopjes. Maar hoe dan ook, de Nederlandse vlag is van iedereen en dus moet je die niet laten kapen door een individu of minderheid. Dus ook al zou iemand de Nederlandse vlag als rechts-extremistisch symbool willen gebruiken dan moet je het niet gaan verbieden, want dan laat je juist toe dat een vlag gekaapt wordt door extremisten. Met Lonsdale kleren of andere symbolen zou je dat eventueel nog kunnen doen, met een nationale vlag niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
Zeg hypocriet figuur..waar zie jij die kaalkopjes? Heb je de foto wel eens goed bekeken? Nee he, dat hoeft niet...want het gaat om nederlandse jongens met een nederlandse vlag op hun tas. Dat zijn gelijk racisten...hoezo bevooroordeeld. En noem een dringend advies maar een gesprek.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
Ik heb de betreffende leerling gezien, het was bepaald geen kaalkopje. En "we weten allemaal" is een non-argument, dat mikt op onderbuikgevoelens, erg gammel dus. Verder, wat mij betreft naait iedereen een nederlands vlaggetje op zijn tas, mag men houden van ons nationale symbool? Verder moet je maar eens zorgvuldig nagaan waar het initiatief nou vandaan komt, en dan vooral niet vergeten dat de jongen het hele jaar al met diezelfde tas loopt, en dat zou dan pas halverwege het jaar aan de leraren en de schoolleiding opvallen? Verder vind ik het knap dat je gedachten kunt lezen, jij weet kennelijk perfect de motieven waarom de jongen het vlaggetje erop genaaid heeft, dat zelfs zonder de jongen ooit maar gezien te hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.
Het gaat niet om een verbod, ik ga af op de directeur.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?
Nee, dat is een misvatting. Ook al heeft die persoon een andere gedachtengang, de functie van dat vlaggetje blijft nog altijd hetzelfde, namelijk het bevestigen van de eigen identiteit (nationaliteit). Dát is de primaire functie. Exact hetzelfde als het vlaggetje dat ik op m'n trekkingrugzak heb bevestigd.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
kleuterquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet om een verbod, ik ga af op de directeur.
ik weet niet of ik nu je boodschap, of je schrijfstijl het ergste vindt:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze nemen mensen niet in maling alleen ze laten mensen denken als hoe Telegraf denkt en laten mensen tegen elkaar ophitsen
dat wil de Telegraf alleen mensen tegen elkaar ophitsen![]()
De directeur liegt, want heeft al drie keer zijn versie van het verhaal "bijgesteld".quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
De lul er maar omheen show is weer begonnen? Ga ik even wat chips pakken.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Een punt is dat er niets op dat gebied geregeld is, en dat de directeur hiermee toevallig wel aan fundamentele burgerrechten komt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
De directeur mag toch gewoon zijn regels stellen trouwens? Dat werd juist zo gewaardeerd van de kroegeigenaar die geen hoofddoekjes in zaak wilde. Beetje selectief geheugen?
God god god....een prive bezit als een kroeg gelijk stellen met een staatsaangelegenheid als een school. Je weet van gekkigheid niet meer hoe je recht krom moet praten of niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
De directeur mag toch gewoon zijn regels stellen trouwens? Dat werd juist zo gewaardeerd van de kroegeigenaar die geen hoofddoekjes in zaak wilde. Beetje selectief geheugen?
Lijkt me dan toch meer dan alleen een advies.quote:Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt.
Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk landquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef wonko het volgende:
[..]
God god god....een prive bezit als een kroeg gelijk stellen met een staatsaangelegenheid als een school. Je weet van gekkigheid niet meer hoe je recht krom moet praten of niet?
Als er op school een regel geldt dat men geen vlaggetjes op de rugzakken mag dragen, dan heb je gelijk. Maar die regel is er niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Een punt is dat er niets op dat gebied geregeld is, en dat de directeur hiermee toevallig wel aan fundamentele burgerrechten komt.
Oe, opruiend gedrag!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef pikwik het volgende:
bonuspunten voor de leerling die maandag een enorme nederlandse vlag aan de gevel van die school hangt!
Ja, dat vind jij persoonlijk ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
We hebben het hier niet over een kroeg of kroeghouder, maar over een school, waar leerlingen als het goed is iets wordt bijgebracht over de beginselen van onze rectsstaat. Dan komt een maatregel die ingaat tegen beginselen van onze rechtsstaat toch wel vreemd over. En in dat opzicht is de houding van die directeur zelfs erg fout te noemen, hij brengt zijn leerlingen op deze manier bij dat je rustig schijt aan de wet kan hebben. Fijne school hè. Ik ken hem toevallig........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.
Op sommige plaatsen gelden kledingvoorschriften en dat mag.
Deze directeur mag ook als regel stellen dat voorwerpen waaraan anderen aanstoot zouden kunnen nemen op school niet getollereerd worden. Maar dan geldt dat ook voor hoofddoekjes en alle andere vlaggen. Dan mag het. Maar niet zomaar een Nederlands vlaggetje en uitsluitens een Nederlands vlaggetje verbieden, omdat het een groepje allochtonen niet aanstaat.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.
Grappig...die kroegbaas heeft huisregels waarin verlangd wordt dan men zich volgende de regels kleed...heeft de school dat ook?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Zucht...................................................................................... een advies, zoals betaal je belasting maar op tijd. Maar het wil er kennelijk maar niet bij je in wat de lading van het één en ander is, dat om puur een krant te willen bashen. Van je verhaal staat feitelijk niets meer overeind, maar je blijft volhouden op een niet ter zake doende futiliteit. Jammer.........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het hoofddoekje is helemaal geen symbool voor de onderdrukkingvan de vrouw, dat maak jij er maar van, net zoals sommige mensen - onterecht - een nederlandse vlag wensen te zien als het symbool van een uitsluitende vorm van nationalisme. In beide gevallen zit de kneep 'm in de interpretatie van de ander. Ik heb geen bezwaar tegen hoofddoekjes op school, en ook geen bezwaar tegen neerlandse vlaggetjes op tassen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
Vandaar dat de leerling in kwestie op maandag moest laten weten of hij gehoor gaf aan dat advies of niet. Het is dat de media er over gevallen is anders had die leerling represailles kunnen verwachten bij het opvolgen van dat advies.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:32 schreef DoctorB het volgende:
Hetgeen ik voorstelde IS de pledge of allegiance maar dan aan Nederland.
Als je hier in Nederland wilt wonen...... dan begrijp ik niet hoe je daar bezwaar tegen kunt hebben.... of het moet zijn dat je jezelf SCHAAMT om Nederlander te zijn..
Ja, dat las ik vanochtend ook. Kortom, er is geen verbod. Hoewel ik dan nog wel vind dat het een nogal dubieus advies is aan de leerling.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.
Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
Maar jij begrijpt dan ook niets van de wereld buiten je ivoren toren, dat heb je wel bewezen. Dus jij telt niet mee.quote:
Precies. En in dit geval niet op de Telegraaf.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:09 schreef speedfreak1 het volgende:
Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Het is je goed recht....maar het mijn goed recht om te vragen waar al die mensen jou je rechten willen afnemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.
Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
Dat is jouw idee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Mij niet.
Moet je dit eens over een foto van 'normale' marokkanen zeggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.
Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.
Jij weet zeker precies hoe pedo"s, homo's, verkrachters, moordenaars, en allerlei ander tuig eruit ziet? Ken je Hessing autobedrijf in de Bilt? Die hebben eens een kostelijke vergissing gemaakt, de slordig geklede niet al te verzorgd uitziende man kwam wel degelijk een Rolls kopen, tja, kostte ze een klant, en die zijn in dat segment niet zo dik gezaaid. Kortom, je kunt niet afgaan op uiterlijk, het zegt namelijk niets.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.
Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.
Blij om te lezen dat je overloopt van de principes en tegen het selectief toepassen daarvan bent.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:48 schreef wonko het volgende:
[..]
Moet je dit eens over een foto van 'normale' marokkanen zeggen.
Sta je gelijk op de baricades met de marokkaanse vlag te zwaaien.
Kun jij niet aan de blik van deze jochie's zien dat ze niet gewone koningshuisliefhebbers zijn? Dan bezit ik blijkbaar een gave of zo...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:49 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Jij weet zeker precies hoe pedo"s, homo's, verkrachters, moordenaars, en allerlei ander tuig eruit ziet? Ken je Hessing autobedrijf in de Bilt? Die hebben eens een kostelijke vergissing gemaakt, de slordig geklede niet al te verzorgd uitziende man kwam wel degelijk een Rolls kopen, tja, kostte ze een klant, en die zijn in dat segment niet zo dik gezaaid. Kortom, je kunt niet afgaan op uiterlijk, het zegt namelijk niets.
Zelfde voor jou Wilders.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:53 schreef Tarak het volgende:
[..]
Blij om te lezen dat je overloopt van de principes en tegen het selectief toepassen daarvan bent.
Nee hoor, de Nederlandse vlag heeft alleen bij jou een andere lading gekregen doordat jij niet verder kunt kijken dan de té simpele link tussen de standpunten van degene die een vlaggetje draagt en de het vlaggetje an sich.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden....stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kun jij niet aan de blik van deze jochie's zien dat ze niet gewone koningshuisliefhebbers zijn? Dan bezit ik blijkbaar een gave of zo...
En weer zijn er mensen die door mijn geschreeuw de essentie van het verhaal missen... dit zijn onruststokers met de bedoeling om groepen tegen elkaar op te zetten. Hoe kun je dat soort volk nu verdedigen?
Oh, ik dacht dat ik met een intelligent iemand van doen had en niet met iemand die onder de gordel probeert te steken als 'ie het met argumenten niet meer redt.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:12 schreef Saleheim het volgende:
Het probleem is dat zo'n directeur door moeilijk te doen over een Nederlands vlaggetje dezelfde vlag eigenlijk weggeeft aan extreem rechts. Met als gevolg dat die er dankbaar mee vandoor zullen gaan. Dat lijkt me nu juist helemaal niet de bedoeling.
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, ik vind die 'woede' dan weer overtrokken...
V.
Vreemd dat mensen altijd weer denken dat ik intelligent zou zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik met een intelligent iemand van doen had en niet met iemand die onder de gordel probeert te steken als 'ie het met argumenten niet meer redt.
Sorry dat ik je verkeerd had ingeschat.
Hoe weet je dat het een 'hardwerkende jongere' is?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:00 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen? Ze zijn trots op hun land, dat is duidelijk maar waarom? Met welke bedoeling? Ik zou dat wel eens willen weten. Maar helaas heb ik een zwakte: ik denk het al te weten. Jij mag voor mij even denken, als je wil. Wat zouden die jongens willen bereiken...?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee hoor, de Nederlandse vlag heeft alleen bij jou een andere lading gekregen doordat jij niet verder kunt kijken dan de té simpele link tussen de standpunten van degene die een vlaggetje draagt en de het vlaggetje an sich.
Hardwerkende? Wat heeft dat ermee te maken? Dat is pas stemmingmakerij! En je weet best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:00 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden....stemmingmakerij.
Waarom lopen sommige marokkanen en Turken met een vlag van hun land op hun rugzak?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen? Ze zijn trots op hun land, dat is duidelijk maar waarom? Met welke bedoeling? Ik zou dat wel eens willen weten. Maar helaas heb ik een zwakte: ik denk het al te weten. Jij mag voor mij even denken, als je wil. Wat zouden die jongens willen bereiken...?
Waarom hebben Metalheads of gabbers patches met hun favoriete bands of dj's op hun bomberjacks of legerjassen? Ook zo'n vraag. Ik kom telkens tot dezelfde conclusie.
Hun nationaliteit bevestigen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Daarmee doe ik verder niets af aan hoe zij verder over allochtonen of buitenlanders denken. Een vlaggetje zegt an sich helemaal niets behalve 'Nederland' of 'Nederlander' en dát is ook hetgeen zij primair met dat vlaggetje over willen brengen, dat zij uit Nederland komen en Nederlander zijn en in dat opzicht is er geen enkel verschil met militairen of backpackers, behalve dat ze er wat betreft allochtonen, immigranten en what not, andere standpunten op nahouden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen?
Blijkbaar, ja, houd het maar zorgvuldig in stand en probeer het te exploiteren, werkgevers zijn er namelijk dol op om precies van te voren alleen al bij een aanblik van een sollicitant een oordeel te kunnen vellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kun jij niet aan de blik van deze jochie's zien dat ze niet gewone koningshuisliefhebbers zijn? Dan bezit ik blijkbaar een gave of zo...
Heb jij ze onrust zien stoken dan? Heb jij gezien dat ze groepen tegen elkaar opzetten? Of trek je conclusies op basis van aannames, die al of niet terecht zijn. Ik zie twee alledaags uitziende leerlingen van een VMBO-school, en zie daar verder niets bijzonders aan. Dat jij er iets anders in ziet vind ik inderdaad een hele prestatie.quote:En weer zijn er mensen die door mijn geschreeuw de essentie van het verhaal missen... dit zijn onruststokers met de bedoeling om groepen tegen elkaar op te zetten. Hoe kun je dat soort volk nu verdedigen?
Nog nooit zo'n debiele post gelezen hier op Fok, dus jij kan aan hun 'rotkoppen' (plaats jij hier maar een foto van jouw 'knappe' hoofd, zullen wij hem beoordelen) dat ze er negatieve bedoelingen meehebben? Ja, ze willen later het leger in...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oew! Het gebeurt natuurlijk vaker tijdens discussies, dat je een andere groep erbij trekt en de man die een tegendraadsere mening bij die andere groep wil duwen. Het gaat hier om de Nederlandse jochies. Ik denk dat iedereen allang weet dat alles wat ik hier zeg net zo goed voor de Marokkanen geldt. Of Zuid-Mongolen voor mij part.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom lopen sommige marokkanen en Turken met een vlag van hun land op hun rugzak?
Of lopen ze ermee te zwaaien als er een 'landgenoot' overleden is bij een tasjesroof?
Haha..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:31 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hun nationaliteit bevestigen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Daarmee doe ik verder niets af aan hoe zij verder over allochtonen of buitenlanders denken. Een vlaggetje zegt an sich helemaal niets behalve 'Nederland' of 'Nederlander' en dát is ook hetgeen zij primair met dat vlaggetje over willen brengen, dat zij uit Nederland komen en Nederlander zijn en in dat opzicht is er geen enkel verschil met militairen of backpackers, behalve dat ze er wat betreft allochtonen, immigranten en what not, andere standpunten op nahouden.
Ik betrek er een andere groep bij om te laten zien dat het dragen van een vlag op je tas echt niet per se te maken heeft met rechts-extremisme. Een Marokkaan die een marokkaans vlaggetje op zijn tas heeft, laat zien dat hij Marokkaan is en daar trots op is. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
oew! Het gebeurt natuurlijk vaker tijdens discussies, dat je een andere groep erbij trekt en de man die een tegendraadsere mening bij die andere groep wil duwen. Het gaat hier om de Nederlandse jochies. Ik denk dat iedereen allang weet dat alles wat ik hier zeg net zo goed voor de Marokkanen geldt. Of Zuid-Mongolen voor mij part.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:48 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n debiele post gelezen hier op Fok, dus jij kan aan hun 'rotkoppen' (plaats jij hier maar een foto van jouw 'knappe' hoofd, zullen wij hem beoordelen) dat ze er negatieve bedoelingen meehebben? Ja, ze willen later het leger in...
'Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.'
Oh plz, geen traan om laten dat ze in elkaar worden geslagen vanwege het vlaggetje en dan zoiets zeggen? Onze vlag verliest pas betekenis door zielige figuren zoals jij, je ware aard is er eentje van zelf-verloochening.
Hoe weet je dat het niet zo is? Ik vond het wel wat leuk sarcasme nadat sommigen ze tot kaalkopjes wisten te bombarderen. Dit zonder zelfs maar op de foto te kijken waar ze met een normaal kapsel op staan. Lekker bevooroodeeld dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:29 schreef Verbal het volgende:
Hoe weet je dat het een 'hardwerkende jongere' is?
Of is het gewoon eenzelfde loze beeldspraak als 'gezagsgetrouwe burgers' en 'de Hollandse werkman'
V.
Ah een Holland-Hardcore vlaggetje. Nee dan is het he-le-maal duidelijk dat die jongens echt niet bezig zijn met politiek of maatschappelijk issuesquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:35 schreef speedfreak1 het volgende:
Overigens heeft blikjkbaar 99.99 % van de aanwezigen niet in de gaten gehad dat het om een zogeheten Holland-Hardcore vlaggetje gaat, dat heeft iets met muziek te maken..... De jongens zijn dus echt miet bezig met politieke of maatschappelijke issues.
Waarschijnlijk het vierde rijk waarin uitroeiing van allochtonen een feit wordt. Zoiets toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen? Ze zijn trots op hun land, dat is duidelijk maar waarom? Met welke bedoeling? Ik zou dat wel eens willen weten. Maar helaas heb ik een zwakte: ik denk het al te weten. Jij mag voor mij even denken, als je wil. Wat zouden die jongens willen bereiken...?
De verkeerde.quote:Waarom hebben Metalheads of gabbers patches met hun favoriete bands of dj's op hun bomberjacks of legerjassen? Ook zo'n vraag. Ik kom telkens tot dezelfde conclusie.
Oh jeeh, daar haal je wat aan. Mogen die hollanders nog wel met hun nederlandse legitimatie op zak de school in? Of mogen ze die niet laten zien? En wat voor legitimatie hebben die medelanders bij zich?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Die vlag is toch van een ieder van ons die in het bezit is van een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit?
Snap niet hoe je eigen vlag dan aanstotendgevend kan zijn voor je.
Dat weet ik niet, en jij ook niet.quote:
http://www.holland-hardcore.com/quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:35 schreef speedfreak1 het volgende:
Overigens heeft blikjkbaar 99.99 % van de aanwezigen niet in de gaten gehad dat het om een zogeheten Holland-Hardcore vlaggetje gaat, dat heeft iets met muziek te maken..... De jongens zijn dus echt miet bezig met politieke of maatschappelijke issues.
Ik denk dat het bezwaar van de directeur niet sec te maken heeft met de vlag (en volgens mij snap jij dat ook wel).quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Snap niet hoe je eigen vlag dan aanstotendgevend kan zijn voor je.
Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:49 schreef desiredbard het volgende:
et gaat hier dus niet om een holland hardcore vlaggetje
Het gaat hier om een gewone driekleur
Vertel....of snap je het woord sarcasme niet wat ik net noemde? Dus hoe je zo stellig bij stellig komt is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:37 schreef Verbal het volgende:
Dat weet ik niet, en jij ook niet.
Maar ik ben niet degene die hier stellige dingen beweert zonder te weten wat en hoe om vervolgens anderen bevooroordeeld te noemen
V.
Ik gaf ze eerst het voordeel van de twijfel. Maar nu jij zegt dat er Holland Hardcore op staat, begin ik de schooldirectie meer te begrijpen ...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.
Dat 'sarcasme' van jou is gewoon cognitieve resonantie.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:07 schreef wonko het volgende:
[..]
Vertel....of snap je het woord sarcasme niet wat ik net noemde? Dus hoe je zo stellig bij stellig komt is mij een raadsel.
Euh, ik wil best wel even nader onderzoek plegen als jij me even verteld waar ik die foto kan vinden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:59 schreef speedfreak1 het volgende:
Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.
Weet ik niet waar jij die foto gezien hebt ...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het bezwaar van de directeur niet sec te maken heeft met de vlag (en volgens mij snap jij dat ook wel).
V.
bron met fotoquote:Woede over verbod op vlag
door Alexandra van den Bos en Germa Graveland
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.
"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.
Vertwijfeld
Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.
"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.
"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."
Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."
De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo'n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.
De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.
CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
Dit clipje bekijken, in het begin is het te zien, en ook wat meer verderop. Er staat bij die éne jongen echt heel duidelijk "hardcore" op het vlaggetje.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:20 schreef wonko het volgende:
[..]
Euh, ik wil best wel even nader onderzoek plegen als jij me even verteld waar ik die foto kan vinden.
Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert. Je bent wel vol van jezelf of niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:13 schreef Verbal het volgende:
Dat 'sarcasme' van jou is gewoon cognitieve resonantie.
En zo niet, moet je nog wat leren over de toepassing ervan.
V.
Mooie Telegraaf-teksten zijn dit weer.quote:Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.
Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?quote:
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:36 schreef wonko het volgende:
[..]
Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?
Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:17 schreef wonko het volgende:
[..]
Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.
En als er nu Feyenoord of Ajax op gestaan had? Daar zitten ook heel veel racisten onder schijnt het...geweldadige racisten.
door het te verbieden weet je iig zeker dat je het in stand houdt, dat stigma.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.
Dat sigarettenmerk speelde al in de jaren tachtig....volgens de verhalen was Marlboro gesponsoord de KKK. De kleuren zwart, rood en wit spreken voor zich. Voor het richten van de machines waren er een zwarte en een gouden stip inde verpakking gezet....symbolen voor zowel neger- als jodenhaat. Later zijn deze vervangen door vierkantjes. De kreet veni vidi vici stond onder het logo welke van origine romeins was maar ook gebrukt werd door Hitler en de KKK. En zo waren er nog wat meer dingen. Ik kende mensen (toen al) die er prat opgingen dat ze Marlboro rookten vanwege die associatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:
door het te verbieden weet je iig zeker dat je het in stand houdt, dat stigma.
net als met Lonsdale.
een groepje idioten kan willekeurig wat kapen en er een fout etiket opplakken.
een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.
beter is het te ontladen.
Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
inclusief die van jouquote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
Jij niet in de laatste plaats.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
Ik trek anders heeeeel andere conclusies.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
Concluderend:
- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.
Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.
D
Ik vond de voorpagina vet goed.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.
nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
Concluderend:
- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.
D
Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:29 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......![]()
![]()
daar is al een topic voor![]()
Je bent er anders goed gefrustreerd over, dat achterlijke nieuws wat de nrc soms publiceert raakt mij 0,0.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
Exact.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:
Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
tjee ik dacht dat dit topic over het verbod van de Nederlandse Vlag gingquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeuwig en altijd? Man, ik heb het eigenlijk nooit over die krant.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Ons troetel-socialistje zit wel een beetje de telegraaf te bashen, geeft hem voldoeningquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeuwig en altijd? Man, ik heb het eigenlijk nooit over die krant.
Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
Gozer je bent echt wel dwangmatig.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
Ik denk dat jij een grote fout maakt met te veronderstellen dat jij het evangelie komt verkondigen, en wel eens even eigenhandig er voor zal zorgen dat mensen gaan denken zoals jij denkt. Kennelijk leef je in de veronderstelling dat anderen geen eigen mening hebben, of een totaal verkeerde mening. Dat wordt ook wel eens dogmatisch genoemd. In hoe jij in de diverse postings reageert op de Telegraaf doe je beslist niet onder voor een blad als actueel of privé, je overbelicht futiliteiten en kent daar belachelijke betekenissen aan toe. Sorry hoor, maar om iets van dertig posting van jouw hand te zien waarin je de opzienbarende mededeling doet dat de kop in de Telegraaf sprak van een verbod, terwijl de directeur een dag later advies had gezegd is erg typerend. Als je overigens de diverse nieuwssites bekijkt op wat er Zondag is gepubliceerd, zie je ook overal verbod staan. Uniek voor de Telegraaf was het dus bepaald niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan dan? Behalve uit de door jou gepostte reply's.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt, dat Lonsdale gedoe speelt volgens mij alleen hier. In Engeland wordt een club uit de premier league gesponserd door Lonsdale ... daar spelen ook gekleurde spelers.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:
[..]
door het te verbieden weet je iig zeker dat je het in stand houdt, dat stigma.
net als met Lonsdale.
een groepje idioten kan willekeurig wat kapen en er een fout etiket opplakken.
een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.
beter is het te ontladen.
Wat op zichzelf al belachelijk is. Het is de vlag van ons land, geen swastika!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Libris het volgende:
Wat lul jij weer verschrikkelijk dom uit je nek. En dat moet de toekomst van de Nle journaistiek gaan worden?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert.
Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.quote:Je bent wel vol van jezelf of niet?
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef dVTB het volgende:
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
Ik gebruik dezelfde vlag op exact dezelfde manier, namelijk op mijn rugzak.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur.
Niet om het even, maar als een school tot zulke wanhoopsmaatregelen overgaat is er al het één en ander mis. Dit noemen ze ook wel eens dweilen met de kraan open. Weet je nog het Terra-college? Dat was het schoolvoorbeeld van een veilige school, want er hingen overal camera's. Niet dus, daar is het dan uiteindelijk geëscaleerd, en niet om een vlaggetje.quote:Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
weet je wat echt triest is? dat JIJ de hele tijd over de Telegraaf loopt te bashenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.
Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
Kap nou eens met dat soort stomme opmerkingen. Eerdere stukje feed-back al gelezen?quote:Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen. Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeftquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:17 schreef Lithion het volgende:
[..]
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:27 schreef Re het volgende:
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen.
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?quote:Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ookquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok. Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoelquote:Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef Re het volgende:
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn.quote:Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok.
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.quote:Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
dat laat ik in dit geval over aan de directeur, er zijn vele wilde onware verhalen rondgeslingerd over het hoe en waaromquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:52 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
nee dat maakt hem niet automatisch terecht maar misschien een van de eerste stapjes tot herstel (dissociatie) van de Nationale vlagquote:En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn..
nee, vind ik niet, ik weet het gehele verhaal niet, noch jij. Het enige war ik weet is dat het weer buitenproportioneel is opgeblazenquote:Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
Beter je best doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
Joh...quote:Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.
En ga jij nu eens haarfijn uitleggen wat die escalatie en provocatie alllemaal inhoudt. Ik lees je er steeds over maar ik heb je nog niets zien onderbouwen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.
Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
Hardstikke eensch.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie dat er een gewapend persoon in die Turkse vlag van je staat, zo onschuldig zal het dus wel niet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.![]()
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'![]()
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.quote:
Ja. Het is wat hè?quote:Joh...
Nog vaker? Ik blijf kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2005 07:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
Dat vlaggetje waait dan ook al 60 jaar niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef Luger het volgende:
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
De ultieme uitvlucht is gevonden! De eer is gered! Jammer dat het dagen duurt voordat men zich dit zo herinnert.quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:54 schreef SCH het volgende:
<snip>
Mug en olifant, storm en glas water![]()
Dat 'hardcore' op dat linkervlaggetjequote:Op woensdag 2 februari 2005 07:41 schreef Luger het volgende:
[..]
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
Vooral het gebruik van het woord 'patriot' maakt dat een hele leuke quotequote:Op woensdag 2 februari 2005 09:14 schreef multatuli het volgende:
De Telegraaf schreef "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren." en bereikte daarmee toch wel een hoogtepunt in haar journalistieke geschiedenis. Zelden zo gelachen
Ik moest er niet om lachen, ik werd er kwaad om. Dit is, vind ik, gewoon ophitserij. Eigenlijk vind ik dat de Telegraaf niet echt vaak de fout in gaat, maar dit is, na "Donner Waarom?", toch al snel weer een gigantische blunder.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:14 schreef multatuli het volgende:
De Telegraaf schreef "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren." en bereikte daarmee toch wel een hoogtepunt in haar journalistieke geschiedenis. Zelden zo gelachen
Hehe, waar waren jullie gisteren?quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik moest er niet om lachen, ik werd er kwaad om. Dit is, vind ik, gewoon ophitserij. Eigenlijk vind ik dat de Telegraaf niet echt vaak de fout in gaat, maar dit is, na "Donner Waarom?", toch al snel weer een gigantische blunder.
Wat vind jij dan van dit zinnetje: Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangenquote:Op woensdag 2 februari 2005 09:35 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, de telegraaf-bashers vinden elkaar.
Wat is er mis met een "patriot " met andere woorden iemand die van zijn/haar land houd?quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van dit zinnetje: Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
"het" heeft weer moed opgedaan?quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van dit zinnetje: Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
Oh jeeh....een nieuw slachtoffer? Kun je vast nog wel even uitmelken.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:17 schreef SCH het volgende:
Het probleem lijkt me vooral die vader.
Ik denk dat je gelijk krijgt met je 4 bladzijden bash...ik denk zelfs dat het beperkt wordt kan worden tot 4 blz patriot.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:56 schreef speedfreak1 het volgende:
Vermakelijk hoe men elkaar in de kruistocht tegen het zondige blad bevestigt................ pathetisch gewoon.
Ongelovelijk hoe een simpele vraag ontweken kan worden. Wat vind je van deze zin?quote:Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
sorry hoor maar dit uberprovocerende zieltjes winnen van de wakkere krant slaat toch nergens op... als men maar een bepaalde groep er de schuld van kan geven kan het patriotische volk weer rustig slapen. Voorpagina nieuws optima forma tegenwoordigquote:Op woensdag 2 februari 2005 09:56 schreef speedfreak1 het volgende:
Vermakelijk hoe men elkaar in de kruistocht tegen het zondige blad bevestigt................ pathetisch gewoon.
Hij dus ook al hoernalist? Hij en SCH zijn idd twee handen op een buik (of misschien ook wat lager).quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:28 schreef Luger het volgende:
[..]
Wat lul jij weer verschrikkelijk dom uit je nek. En dat moet de toekomst van de Nle journaistiek gaan worden?
Gewoon de waarheid. Het is gewoon een feit dat de Nederlandse vlag voor SOMMIGE allochtone medelanders werkt als een rode lap op een stier. Een kei door de raam is dan wel het minste wat je kunt verwachten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar kan ik me toch wel iets bij voorstellen als er straf word gegeven.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Maarja, de school gaf iemand ook straf omdat een andere leerling met zijn scooter zijn naam in het grasveld had geschreven... Terwijl het grasveld niet eens bij de school hoorde...
quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:41 schreef multatuli het volgende:
De Nederlandse vlag is al veel langer omstreden. De strijd tussen de oranje, blanje, bleu aanhangers versus het rood, wit, blauw liep tot vlak voor de oorlog hoog op. Er is in de geschiedenis wat afgetwist over de 'nationale' driekleur. Geen wonder dat de overheid zeer terguhoudend is met vlagvertoon. Op het gebruik van de vlag voor politieke doeleinden rust sinds de NSB dat deed, een taboe.
Als je dat laatste normaal vindt, zal dat eerste ook wel iets anders zijn gegaan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit soort sjit als in de TS hadden wij op de middelbare school ook last van.
Zo was iemand bij mij uit de klas in 4 havo met de nederlandse driekleur door de aula aan het rennen... Krijgtie straf omdat hij zogenaamt aan het discrimineren was ofzoiets...
Maarja, de school gaf iemand ook straf omdat een andere leerling met zijn scooter zijn naam in het grasveld had geschreven... Terwijl het grasveld niet eens bij de school hoorde...
hahahaha, ja, dat is wel triest inderdaadquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:22 schreef lionsguy18 het volgende:
5. T Shirts dragen met hamer en sikkel, Che Quevarra, Mao, Stalin, Castro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |