abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24858500
quote:
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.

Vertwijfeld

Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.

"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."

Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo¿n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
Bron

In dit artikel staat dan weer dat het geen verbod, maar meer een dringend verzoek was...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24858554
Ook dat is belachelijk. Als mensen hun trots voor Nederland of hun Nederlandse identiteit willen uiten door het dragen van een vlag zou dat eerder gestimuleerd moeten worden dan dat men het afremt.

Die directie is gewoon te laf om voor die jongens op te komen en buigt voor de eerste de beste Marokkaan die aanstoot neemt aan onze vlag.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:05:00 #3
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24858579
Het is een beetje meten met twee maten, maar ze verbieden die vlag niet zozeer omdat het voor vaderlands trots staat maar voor rascisme of erger...
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24858619
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:05 schreef clowncloon het volgende:
Het is een beetje meten met twee maten, maar ze verbieden die vlag niet zozeer omdat het voor vaderlands trots staat maar voor rascisme of erger...
Daar gaat de directie niet van uit, blijkbaar hebben de Marokkaanse klasgenoten dat zo opgevat en dus kenbaar gemaakt. Lijkt me eerlijk gezegd dan niet dat die 2 jongens op gesprek moeten, maar de Marokkaanse jongeren.

Mochten de Nederlandse vlaggendragers bekend staan om racistische ideeën, of uitingen, dán wordt het een heel ander verhaal, maar daar wordt in dit verhaal ook helemaal niet over gesproken.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:08:38 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24858622
En de telegraaf overdrijft ook weer lekker: "Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is." ... "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren."

Dit gaat over een vlaggetje op een schooltas, door 1 school geeneens verboden, maar dringend gevraagd om het te verwijderen....
pi_24858640
het moet godverdomme niet gekker worden in dit land zeg
als die teringmongolen er aanstoot aannemen flikker ze maar op
pi_24858652
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:02 schreef Tikorev het volgende:
Ook dat is belachelijk. Als mensen hun trots voor Nederland of hun Nederlandse identiteit willen uiten door het dragen van een vlag zou dat eerder gestimuleerd moeten worden dan dat men het afremt.

Die directie is gewoon te laf om voor die jongens op te komen en buigt voor de eerste de beste Marokkaan die aanstoot neemt aan onze vlag.

Nieuw ontwerp voor de Nederlandse Vlag
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24858660
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Libris het volgende:
En de telegraaf overdrijft ook weer lekker: "Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is." ... "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren."

Dit gaat over een vlaggetje op een schooltas, door 1 school geeneens verboden, maar dringend gevraagd om het te verwijderen....
Ja uiteraard... maar ik heb het hele artikel maar over genomen.
Waar het mij vooral om ging is dat in dit artikel wordt gesproken over een 'verzoek' de vlaggen te verwijderen en niet een verbod, zoals in het eerdere topic werd gezegd.
pi_24858673
de nederlandse vlag is een symbool voor alle inwoners van nederlands, dus ook die marrokanen. mensen die de nederlandse vlag als symbool voor rasicmse zien of gebruiken dan bewijst dat alleen maar hun domheid.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:14:33 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24858694
quote:

Dat is dus een nog groter zwaktebod van directie
Het idee al, om je nationale trots te moeten verwijderen vanwege dat de murken zich er aan storen!
ipv die murken aan te pakken wegens bedreigingen gaan we weer de politiek correcte weg op

Ziek wordt je dr van!!!!!!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:15:57 #11
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24858713
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:11 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ja uiteraard... maar ik heb het hele artikel maar over genomen.
Waar het mij vooral om ging is dat in dit artikel wordt gesproken over een 'verzoek' de vlaggen te verwijderen en niet een verbod, zoals in het eerdere topic werd gezegd.
Nee, maar ik bedoel: Het wordt weer zo verschrikkelijk overdreven door een aantal mensen en de Telegraaf. Bang zijn om de Nederlandse vlag uit te hangen? Omdat 1 scholier het verzoek heeft gekregen om een klein vlaggetje van zijn tas te halen... Zo kan je van alles wel een probleem maken... Gewoon de vlag uithangen, het Wilhelmus zingen (als die 'patriotten' het al kennen) en gewoon normaal doen..
pi_24858742
dit was alleen een advies

en geen verbod
zie je de Telegraf liegt weer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:19:17 #13
84309 pooier
bling bling
pi_24858754
Kan je zien hoe het al achteruit gaat met NL als we hier al een discussie over moeten hebben...
copyright 2006
pi_24858758
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Meki het volgende:

en geen verbod
en de bonusvraag: waarom zou je in vredesnaam aanstoot nemen aan een vlag op een tas???
pi_24858764
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Meki het volgende:

en geen verbod
De Telegraaf komt nu juist met een milder bericht... je moet wel even lezen, Meki. Zij komen er juist mee dat het om een verzoek gaat en niet om een verbod.
pi_24858769
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:19 schreef pikwik het volgende:

[..]

en de bonusvraag: waarom zou je in vredesnaam aanstoot nemen aan een vlag op een tas???
zeg je gata naar school om te leren en niet spelen met vlaggen

ik niet ze mogen van mij
pi_24858779
Dadelijk mogen we geen vlag meer uithangen met koninginnedag omdat allochtonen daar aanstoot aannemen
pi_24858780
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:20 schreef Snatched het volgende:

[..]

De Telegraaf komt nu juist met een milder bericht... je moet wel even lezen, Meki. Zij komen er juist mee dat het om een verzoek gaat en niet om een verbod.
Ik haat Telegraf en ik ga het ook niet lezen .

ze komen er nu mee eens man todat alles duidelijk is
ze hitsen mensen tegen elkaar op
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:25:12 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24858825
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:21 schreef Pelgrim het volgende:
Dadelijk mogen we geen vlag meer uithangen met koninginnedag omdat allochtonen daar aanstoot aannemen
Dat soort onzinreacties bedoel ik dus. Wie zegt dat?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:26:23 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24858847
Ik ben van mening dat iedere lesdag dient te beginnen met het staand naast de schoolbank zingen van het volkslied en trouw zweren aan de Nederlandse vlag!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:27:46 #21
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_24858859
Wat een ophef om niets... Hier worden tegenwoordig zelfs kamervragen over gesteld, te belachelijk voor woorden.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:28:19 #22
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24858867
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:26 schreef DoctorB het volgende:
Ik ben van mening dat iedere lesdag dient te beginnen met het staand naast de schoolbank zingen van het volkslied en trouw zweren aan de Nederlandse vlag!
Tja, kan ik inkomen, ik zou het als weekopening en weeksluiting eigenlijk wel goed vinden, elke dag wordt zo'n sleur....
pi_24858888
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:26 schreef DoctorB het volgende:
En de 'Pledge of allegiance' ook maar gelijk doen? Krijgen we dan ook het recht de vlag te verbranden?
pi_24858892
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:27 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een ophef om niets... Hier worden tegenwoordig zelfs kamervragen over gesteld, te belachelijk voor woorden.
Dat heb je met de Grootste Wakkerkrant van Nederland
die krant neemt iedereen in de maling
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2005 @ 10:30:08 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24858898
Kern blijft dat de jongens erop aangesproken zijn dat ze een nederlands vlaggetje op hun tas hebben, en dat bepaalde groepen daar mogelijk een probleem mee hebben. Dat men al in zijn hoofd haalt om dan maar de jogens aan te pakken ipv de aanstootnemende groep, is absurd.

Daarnaast is nergens gezegd dat de groep er om heeft gevraagd. Weer typisch een groepje mensen die denkt te bepalen wat de groep zou vinden. In principe worden er nu dus weer woorden in de mond gelegd van een groep, en dat is erg slecht van welke mediabron dan ook...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_24858911
Geweldige hetze van de Telegraaf, wederom - die blazen een mug weer op tot een olifant - prachtige volzinnen in hun verhaal als: "patriotten durfden gisteren op de verjaardag van de koningin de vlag niet uit te hangen"
pi_24858918
Typisch Nederlands...zich aanpassen aan een ander.

Toen ik een paar maand na 9/11 in Amerika was zag je daar allemaal bumberstickers met de tekst: "proud to be an Amerikan" en vlaggetjes met de Star and Stripes op hun auto's en hier gaat men weer lopen miepen want het zou provocerend zijn als een stel leerlingen een Nederlandse vlag op hun tas hebben....Hypocriete gedoe...
bla bla bla......
pi_24858922
quote:
het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen
Vooral dus er speelden er nog meer mensen bij
en niet alleen de Marokkanen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:32:22 #29
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24858938
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En de 'Pledge of allegiance' ook maar gelijk doen? Krijgen we dan ook het recht de vlag te verbranden?
ik zal het je nog sterker vertellen.
Je hebt de PLICHT de vlag te verbranden als ie op de grond heeft gelegen!

Hetgeen ik voorstelde IS de pledge of allegiance maar dan aan Nederland.
Als je hier in Nederland wilt wonen...... dan begrijp ik niet hoe je daar bezwaar tegen kunt hebben.... of het moet zijn dat je jezelf SCHAAMT om Nederlander te zijn..
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24858945
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:31 schreef Stiffmaster het volgende:
Typisch Nederlands...zich aanpassen aan een ander.

Toen ik een paar maand na 9/11 in Amerika was zag je daar allemaal bumberstickers met de tekst: "proud to be an Amerikan" en vlaggetjes met de Star and Stripes op hun auto's en hier gaat men weer lopen miepen want het zou provocerend zijn als een stel leerlingen een Nederlandse vlag op hun tas hebben....Hypocriete gedoe...
Walgelijk inderdaad - die hysterie in Amerika, gelukkig zijn wij wat bescheidener.
pi_24858952
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat heb je met de Grootste Wakkerkrant van Nederland
die krant neemt iedereen in de maling
Volgens mij is er geen letter gelogen in dit bericht. Dus hoezo nemen ze iedereen in de maling?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24858968
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen letter gelogen in dit bericht. Dus hoezo nemen ze iedereen in de maling?
De kop is keihard gelogen
pi_24858979
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Tja, kan ik inkomen, ik zou het als weekopening en weeksluiting eigenlijk wel goed vinden, elke dag wordt zo'n sleur....
Dat zouden ze van mij ook snel mogen invoeren.
pi_24858995
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ze nemen mensen niet in maling alleen ze laten mensen denken als hoe Telegraf denkt en laten mensen tegen elkaar ophitsen

zeg wat denk je nu als je de bericht leest van de OP ??
Alweer die Kut-Marokkanen ???

dat wil de Telegraf alleen mensen tegen elkaar ophitsen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:35:34 #35
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24859001
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:30 schreef freud het volgende:
Kern blijft dat de jongens erop aangesproken zijn dat ze een nederlands vlaggetje op hun tas hebben,
Daarnaast mag je best aannemen dat een rector enig verstand van zaken heeft! Hij kent de leerlingen en weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Beslissingen worden doorgaans echt niet zomaar genomen...

Maar goed niemand weet het he...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:36:02 #36
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859009
DocB, zoiets?

Wij,de burgers van Nederland
Zien onszelf als een volk
Ongeacht ras, taal of religie
Bouwend aan een democratische maatschappij
Gebaseerd op recht en gelijkheid
En zo geluk, voorspoed en voortgang te behalen voor onze natie
pi_24859010
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben anders heel wat woedende reacties binnengekregen en ook hier op Fok heb ik de afgelopen dagen regelmatig zulke reacties gelezen.
pi_24859030
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:36 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ze hebben anders heel wat woedende reacties binnengekregen en ook hier op Fok heb ik de afgelopen dagen regelmatig zulke reacties gelezen.
De kop van de Telegraaf is: Woede over verbod op vlag

Er is geen sprake van een verbod - keiharde leugen dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:37:35 #39
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859034
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze nemen mensen niet in maling alleen ze laten mensen denken als hoe Telegraf denkt en laten mensen tegen elkaar ophitsen

ok
los van het telegraaf bericht.

wat vind JIJ ervan dat een schooldirecteur in Nederland tegen een paar kereltjes zegt dat ze beter de nederlandse vlag van hun tas kunnen halen omdat anderen zich misschien hieraan storen?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:38:36 #40
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859050
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:36 schreef Libris het volgende:
DocB, zoiets?

Wij,de burgers van Nederland
Zien onszelf als een volk
Ongeacht ras, taal of religie
Bouwend aan een democratische maatschappij
Gebaseerd op recht en gelijkheid
En zo geluk, voorspoed en voortgang te behalen voor onze natie
dat lijkt me een goede start.
pi_24859061
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef DoctorB het volgende:

[..]

ok

wat vind JIJ ervan dat een schooldirecteur in Nederland tegen een paar kereltjes zegt dat ze beter de nederlandse vlag van hun tas kunnen halen omdat anderen zich misschien hieraan storen?
Is het nodig om daar zoveel ophef over te maken???
Domme uitspraak van de directeur - domme hetze van de Telegraaf. Over enuit.
pi_24859071
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Gezien de reacties hier en het feit dat er kamervragen over gesteld worden is de kop niet gelogen.

Ik vind het opmerkelijk dat een directie, die je toch op enig niveau mag schatten, het aandurft om jongeren te vragen om de nederlandse vlag te verwijderen. Zoals in het eerdere topic werd aangegeven lopen bijvoorbeeld Molukse jongeren vaak met vlaggetjes op hun jas, en lopen turkse jongens vaak met een voetbalshirt of een shirt met het symbool van Turkije; daar stoor ik me ook niet aan.

Als die jongens trots zijn op hun roots, dan is dat hun goed recht; zolang ze zich hier fatsoenlijk gedragen is er absoluut niets aan de hand.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:40:11 #43
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859074
quote:

[..]

ok

Ik kan me er iets bij voorstellen, het ligt er ook helemaal hoe de jongen met die tas zich opstelt. Ik vind het niet bij voorbaat onmogelijk. Maar in het algemene geval mag je van mij overal vlaggetjes (welke dan ook, land, popgroep, biermerk, etc) op hebben..
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:42:16 #44
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859110
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het nodig om daar zoveel ophef over te maken???
Domme uitspraak van de directeur - domme hetze van de Telegraaf. Over enuit.
je durft dus niet in te gaan op het eigenlijke probleem?

typerend weer...
pi_24859117
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:39 schreef Snatched het volgende:

[..]

Gezien de reacties hier en het feit dat er kamervragen over gesteld worden is de kop niet gelogen.
De kop is hier op Fok weggelaten, de kop is:

WOEDE OVER VERBOD OP VLAG

En het is geen verbod, dus een leugen.
pi_24859121
quote:

[..]

Ik dacht, wat een onbeschrijfelijke laffe directie die ongetwijfeld uit blanke autochtone Nederlanders zal bestaan. Dat je zo je eigen land en identiteit durft te verloochenen door andere Nederlanders te gaan verbieden een vlag van hun eigen land te dragen. Ik zag ze al helemaal voor me, van die standaard geitenwollen sokken multiculties die nog liever hun eigen land en alle verworvenheden waar honderden jaren voor is gestreden bij het grof vuil zetten dan dat ze een allochtoontje voor de voeten lopen.

Mijn persoonlijke afkeer na het lezen van dit bericht was dus meer gericht op de directie dan op die Marokkanen...
pi_24859132
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef DoctorB het volgende:

[..]

je durft dus niet in te gaan op het eigenlijke probleem?

typerend weer...
Wat is het eigenlijke probleem dan? Dat die directeur iets te voortvarend heeft gehandeld is 1 en dat de Telegraaf haar gal braakt is 2. Kies maar.
pi_24859135
quote:

[..]

ok

van mij ik vind de direkteur dom maar ik ga het geen landelijks nieuws van maken
ze mogen zelfs met hun kleding komen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:43:55 #49
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859142
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Psssst, zie topictitel
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:45:15 #50
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_24859170
Gewoon sukkels die directie die bang is voor de allochtoontjes
pi_24859182
pi_24859183
gisteren bij editie nl kwam het allemaal niet echt over als een verzoek, als ik de directeur zo hoorde die aan het woord was

dus in hoeverre de telegraaf liegt moet ik nog maar zien je weet hoe dat gaat op scholen
pi_24859190
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:43 schreef Libris het volgende:

[..]

Psssst, zie topictitel
Die titel klopt dus ook niet.
pi_24859210
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik dacht, wat een onbeschrijfelijke laffe directie die ongetwijfeld uit blanke autochtone Nederlanders zal bestaan. Dat je zo je eigen land en identiteit durft te verloochenen door andere Nederlanders te gaan verbieden een vlag van hun eigen land te dragen. Ik zag ze al helemaal voor me, van die standaard geitenwollen sokken multiculties die nog liever hun eigen land en alle verworvenheden waar honderden jaren voor is gestreden bij het grof vuil zetten dan dat ze een allochtoontje voor de voeten lopen.

Mijn persoonlijke afkeer na het lezen van dit bericht was dus meer gericht op de directie dan op die Marokkanen...
het is geen verbod maar een advies
pi_24859227
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:47 schreef Meki het volgende:

[..]

een advies om niet de vlag van je eigen land te dragen op je schooltas

werkelijk, wat een kromme wereld
pi_24859239
quote:

[..]

Is net zo triest...
bla bla bla......
pi_24859247
Heerlijk hè, lekker modieus schoppen tegen de Telegraaf. Jongens, weet je wat, haal meteen Bush en de VS er ook bij.
Oh ja, en on-topic, het zogeheten dringend verzoek moet niet worden opgevat als verzoek maar als dreigement. En wat dat betreft weet ik het één en ander van met name de lokatie Cals-Ijsselstein af. Het gaat dus om aantasting van Nederland, en aantasting van burgerrechten door een school. Dat zijn redelijk ernstige zaken, een school hoort op dat gebied een voorbeeld te zijn, deze school laat zien dat het recht van de grootste bek geldt. Gisteren toevallig nog eventjes naar editie nl gekeken? En goed geluisterd naar wat die directeur had te melden? Hij zei letterlijk dat het vlaggetje op de tas provocerend was. Ook nog eventjes goed geluisterd wat daarop een aantal leerlingen van allerlei komaf hadden te zeggen? Kwam er op neer dat ze het gezeik vonden.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:49:47 #58
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859251
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het eigenlijke probleem dan? Dat die directeur iets te voortvarend heeft gehandeld is 1 en dat de Telegraaf haar gal braakt is 2. Kies maar.
Maar wat VIND je van hetgeen de directeur gezegd heeft?
Want "iets te voortvarend" is wel weer heeeeel erg nietszeggen (en daardoor ook weer heel typerend)
pi_24859256
quote:

[..]

Dan vervang je 'verbod' even voor 'negatief advies'. Het verhaal blijft voor de rest hetzelfde.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:50:32 #60
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859261
Duidelijk geval van mug --> olifant. Gespannen situatie in Nederland, een vonkje erbij, beetje aanwakkeren door de telegraaf, en meteen is het weer heisa in Nederland....
pi_24859262
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Heerlijk hè, lekker modieus schoppen tegen de Telegraaf. leerlingen van allerlei komaf hadden te zeggen? Kwam er op neer dat ze het gezeik vonden.
Het is eerder modieus om alles wat de Telegraaf zegt, klakkeloos over te nemen.
Blijkbaar mag je alleen schelden op de rechtse media.

Het is werkelijk walgelijk hoe deze krant dit soort dingen ophitst.
pi_24859270
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef speedfreak1 het volgende:
Hij zei letterlijk dat het vlaggetje op de tas provocerend was.
als dat echt zo is, is er heel wat anders aan de hand op je school gok ik zo! dan is een vlaggetje het minste van je problemen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:52:43 #63
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859292
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:51 schreef pikwik het volgende:

[..]

als dat echt zo is, is er heel wat anders aan de hand op je school gok ik zo! dan is een vlaggetje het minste van je problemen
vervang school maar gerust door Nederland.... dat kan best, zonder de waarheid geweld aan te doen...
pi_24859296
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef SCH het volgende:

nee ventje het is pas walgelijk hoe jij het pappen en nathouden demonstreert waardoor het jarenlang fout is gegaan in dit land

maar wees gerust, nederland wordt wakker - wordt je al bang?
pi_24859300
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef Libris het volgende:
Duidelijk geval van mug --> olifant. Gespannen situatie in Nederland, een vonkje erbij, beetje aanwakkeren door de telegraaf, en meteen is het weer heisa in Nederland....
Juist Maar Telegraf gaat een stap verder ze bschuldigen mensen zomaar zoals bij Donner
pi_24859303
quote:

[..]

Ik ga jou een voorstel doen............ echt een goed voorstel............ je kunt het absoluut niet weigeren........ Ken je de Godfather-films? Misschien snap je dan meteen wat het voor "advies" is.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24859339
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:49 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Maar wat VIND je van hetgeen de directeur gezegd heeft?
Want "iets te voortvarend" is wel weer heeeeel erg nietszeggen (en daardoor ook weer heel typerend)
Hoe kan ik nou de situatie op die school beoordelen? Ben jij er geweest? Van buitenaf kan je van alles roepen, ik weet niet wat zijn motieven zijn en of er een aanleiding voor is. Algemeen gesteld lijjkt me niks mis met de Nederlandse vlag.
pi_24859340
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:53 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik ga jou een voorstel doen............ echt een goed voorstel............ je kunt het absoluut niet weigeren........ Ken je de Godfather-films? Misschien snap je dan meteen wat het voor "advies" is.
ik kreeg regelmatig 'adviezen' op school
het werd me ook redelijk duidelijk gemaakt wat er zou gebeuren als ik die adviezen niet zo opvolgen

zo gaat dat op scholen
pi_24859350
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

De kop van de Telegraaf is: Woede over verbod op vlag

Er is geen sprake van een verbod - keiharde leugen dus.
Of is de directie uit angst voor de reacties maar zijn woordgebruik gaan aanpassen? Ze zijn ook uit angst met dit 'advies' gekomen. Wat een stelletje scheitbakken zeg. Maar advies of gebod..het maakt niet uit. Ze spreken niet diegenen aan die de problemen veroorzaken.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:58:29 #70
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859394
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:55 schreef pikwik het volgende:

[..]

ik kreeg regelmatig 'adviezen' op school
het werd me ook redelijk duidelijk gemaakt wat er zou gebeuren als ik die adviezen niet zo opvolgen

zo gaat dat op scholen
idd een verkapt verbod, maar je weet het toch?

er zijn hier een paar die het politiek correct willen houden

en op de Telegraaf bashen , in de Volkskrant daar vindt je de waarheid
pi_24859403
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is eerder modieus om alles wat de Telegraaf zegt, klakkeloos over te nemen.
Blijkbaar mag je alleen schelden op de rechtse media.

De krant doet gewoon aan berichgeving, dat er mensen zoals jijzelf bestaan die zich daardoor behoorlijk gek laten maken kun je de krant niet aanrekenen. En jazeker, wat ik zo doorgaans van je lees laat vooral jij jezelf door de Telegraaf opfokken, het lijkt er zowaar op dat je zelf een abonnement hebt. Of praat je gewoon andere mensen na?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24859416
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:52 schreef pikwik het volgende:
- wordt je al bang?
pi_24859427
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:58 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

De krant doet gewoon aan berichgeving, dat er mensen zoals jijzelf bestaan die zich daardoor behoorlijk gek laten maken kun je de krant niet aanrekenen. En jazeker, wat ik zo doorgaans van je lees laat vooral jij jezelf door de Telegraaf opfokken, het lijkt er zowaar op dat je zelf een abonnement hebt. Of praat je gewoon andere mensen na?
Ik lees alle kranten en de Telegraaf hitst de boel op en liegt ook nog.
pi_24859435
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:59 schreef SCH het volgende:

[..]

ja lach maar

onze tijd komt wel weer
pi_24859438
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist Maar TelegrafTelegraaf. gaat een stap verder ze bschuldigen mensen zomaar zoals bij Donner
Schrijf het nou eens goed!

Ik heb al moeite met jou serieus te nemen, maar helemaal als je dingen niet eens normaal schrijft (met opzet).
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:00:59 #76
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859441
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:58 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

berichtgeving ja, dit bericht gaat over een aantal mensen die denken dat ze door enge marokkanen opgeknoopt worden aan hun vlaggenstok als ze het wilhelmus neurien...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:01:00 #77
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24859442
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kan ik nou de situatie op die school beoordelen? Ben jij er geweest? Van buitenaf kan je van alles roepen, ik weet niet wat zijn motieven zijn en of er een aanleiding voor is. Algemeen gesteld lijjkt me niks mis met de Nederlandse vlag.
prachtig geformuleerd.
Hoe zeg ik met zoveel mogelijk woorden heel weinig en vooral ZONDER dat mijn eigen mening daarin doorklinkt.
Je sig en ondertitel kunnen aangepast worden.
"Grote bek" en "klein hartje op de tong" hebben absoluut NIETS te maken met jou!
pi_24859458
De telegraaf hitst idd een beetje op maar goed.

Het is iig belachelijk dat zo'n directie een vlaggetje provocerend vind, sorry hoor.
En die groep klagers had duidelijk gemaakt moeten worden hoe belachelijk het is om aanstoot te nemen aan een vlaggetje.
pi_24859464
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef pikwik het volgende:

[..]

ja lach maar

onze tijd komt wel weer
ja tuurlijk joh, het is oorlog hoor
pi_24859465
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef Libris het volgende:

[..]

berichtgeving ja, dit bericht gaat over een aantal mensen die denken dat ze door enge marokkanen opgeknoopt worden aan hun vlaggenstok als ze het wilhelmus neurien...
Hebben die enge marokkanen geen wilhelmus voor nodig.
pi_24859468
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik lees alle kranten en de Telegraaf hitst de boel op en liegt ook nog.
Dat is een zware aantijging. Als je ballen hebt sleep je ze voor de rechter. Of blijkt dan plotseling dat je het niet waar kunt maken?
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:02:45 #82
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859469
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef DoctorB het volgende:

[..]

prachtig geformuleerd.
Hoe zeg ik met zoveel mogelijk woorden heel weinig en vooral ZONDER dat mijn eigen mening daarin doorklinkt.
"Grote bek" en "klein hartje op de tong" hebben absoluut NIETS te maken met jou!
Maar SCH heeft hier in mijn ogen wel gelijk (hoe eng misschien ook), je weet niets over de situatie op die school. Daarnaast geeft SCH aan dat een vlag in principe totaal geen bezwaar is..
pi_24859483
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef SCH het volgende:

[..]

ja tuurlijk joh, het is oorlog hoor
nog niet maar daar zorgen jouw geitenvriendjes wel snel voor zo
komt wel goed
pi_24859484
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef DoctorB het volgende:

[..]

prachtig geformuleerd.
En nu inhoudelijk als het kan.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:03:49 #85
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24859487
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef wonko het volgende:

[..]

Hebben die enge marokkanen geen wilhelmus voor nodig.
Nee, maar dat is wel de stelling van dit bericht...
pi_24859493
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:03 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu inhoudelijk als het kan.
begin jij maar en nu wel een keer iets van een mening ofzo erin, zou wel prettig zijn meneer van dam.
pi_24859503
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat is een zware aantijging. Als je ballen hebt sleep je ze voor de rechter. Of blijkt dan plotseling dat je het niet waar kunt maken?
Die kop is onjuist, ben je dat met me eens?
pi_24859513
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:03 schreef pikwik het volgende:

[..]

nog niet maar daar zorgen jouw geitenvriendjes wel snel voor zo
komt wel goed
Is goed hoor, frust.
pi_24859560
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het is een voorstel ........ Een goede voorstel .......... Zo goede dat de leerling in het examenjaar het absoluut niet kan weigeren.............. En inderdaad geen verbod, ze hebben het ietsje te laat veranderd, omdat ze met een verbod vet over de schreef gaan.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:09:45 #90
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859573
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:02 schreef vdo28 het volgende:
De telegraaf hitst idd een beetje op maar goed.

Het is iig belachelijk dat zo'n directie een vlaggetje provocerend vind, sorry hoor.
En die groep klagers had duidelijk gemaakt moeten worden hoe belachelijk het is om aanstoot te nemen aan een vlaggetje.
Kunnen we vanavond bij Inge Diepman en Hanneke Groenteman de murken horen hoe erg ze zijn geprovoceerd door de Nederlandse Vlag.
Zijn dr vast weer een kudde salonsocialisten die duidelijk gaan maken dat die murken slachtoffer zijn geworden van twee jongens die hun nationaal gevoel laten spreken.
pi_24859578
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:09 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Nee, het is een voorstel ........ Een goede voorstel .......... Zo goede dat de leerling in het examenjaar het absoluut niet kan weigeren.............. En inderdaad geen verbod, ze hebben het ietsje te laat veranderd, omdat ze met een verbod vet over de schreef gaan.
De Telegraaf liegt dus, dat ben je met me eens?
pi_24859585
editie nl was duidelijk gisteren, de directeur was zelf aan het woord notabene en het was gewoon een ordinair verbod

sch moet niet zeiken telegraaf zit gewoon goed hier
pi_24859588
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

De woede kan best om een verbod zijn ook al is dat technisch gezien misschien niet helemaal een verbod. Bijvoorbeeld als mensen een dringend advies om dat vlaggetje te verwijderen interpreteren als een verbod.
pi_24859599
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

De Telegraaf liegt dus, dat ben je met me eens?
donderstraal nou een keer op vieze salonsocialist, of je het nou een verbod of dringend advies noemt, de uitkomst is hetzelfde en een advies is voor een leerling hetzelfde gezien de sancties die er vast op zouden volgen - lees je uberhaupt wel!!!!!!!!
pi_24859600
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:10 schreef pikwik het volgende:
editie nl was duidelijk gisteren, de directeur was zelf aan het woord notabene en het was gewoon een ordinair verbod

sch moet niet zeiken telegraaf zit gewoon goed hier
Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau is

Het regende maar hij ervoer het als een tsunami, Telegraaf: Tsunami in Nederland.
pi_24859622
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De woede kan best om een verbod zijn ook al is dat technisch gezien misschien niet helemaal een verbod. Bijvoorbeeld als mensen een dringend advies om dat vlaggetje te verwijderen interpreteren als een verbod.
Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.
pi_24859631
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef pikwik het volgende:

[..]

donderstraal nou een keer op vieze salonsocialist, of je het nou een verbod of dringend advies noemt, de uitkomst is hetzelfde en een advies is voor een leerling hetzelfde gezien de sancties die er vast op zouden volgen - lees je uberhaupt wel!!!!!!!!
Welke sanctie?
pi_24859633
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.
het is WEL een verbod homo
editie nl gezien gisteren?

mijn god wat een plaat voor je kop zeg
pi_24859637
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens, het is wat krachtig gesteld, maar praktisch gezien, en dan moet je net even iets fijner weten hoe het er achter de facade van een schoolgevel met fraaie directiekamer aan toegaat, komt het daar namelijk wel op neer. De jongen zit in zijn examenjaar...... gaat er al een pitje gloeien? Helaas, en dat weet ik uit de praktijk, maken scholen zich massaal schuldig aan manipulatie en machtsmisbruik, en men doet dat steeds op het randje van de wet.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:14:01 #100
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859649
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau is

Het regende maar hij ervoer het als een tsunami, Telegraaf: Tsunami in Nederland.
Marokkaanse tasjesdief doodgereden door vrouw, Volkskrant: Vrouw handelde uit rascistische motieven.

bleek het een Surinaamse vrouw te zijn
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:15:03 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24859664
Zo ver zijn we dus al in Nederland, ondergegaan aan valse bescheidenheid, angst en cultuurrelativisme. Je laten wegcijferen door immigranten, hoe gek kan het worden.

En dat terwijl de Turks-Nederlandse gemeenschap te pas en te onpas met de Turkse vlag zwaait. Ook verbieden dus. Kunnen Milli Vanilli Gorus en Grijze Wolvega wel inpakken .

En het ergste is nog dat die marocs die er zg aanstoot aan nemen waarschijnlijk zelf ook de nederlandse nationaliteit hebben........
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24859706
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeur toch niet zo. Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.

Dat deze krant ruime aandacht besteeedt aan de belachelijke opstelling van deze school die werkelijk aan de wortels van ons land lopen te knagen is iets waarvoor de Telegraaf respect hoort te krijgen.
pi_24859719
Het is de verkeerde wereld

In PLaats dat alle leerlingen (ook onze Marrokaanse huftertjes) ´s Ochtend ons Volkslied moeten zingen , en elke dag de driekleur wordt gehezen., wordt als angst voor het paraciet-achtige-paard van Troja alles weggemoffeld , wat deze eventueel zou kunnen beledigen.

Ik ken dit college en ben niet verbaasd. An de ene kant over de maffia-achtige sfeer rond onze marrokkaanse Hufters. Aan de andere kant over het wankelmoedige slappe beleid , van de softies die , die tent runnen.
pi_24859739
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeur toch niet zo. Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.

Dat deze krant ruime aandacht besteeedt aan de belachelijke opstelling van deze school die werkelijk aan de wortels van ons land lopen te knagen is iets waarvoor de Telegraaf respect hoort te krijgen.
Zeuren?

Jij vindt dat je keihard mag liegen over dit soor dingen? Bizar. Zou de Volkskrant eens moeten doen
pi_24859757
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vindt dat je keihard mag liegen over dit soor dingen? Bizar. Zou de Volkskrant eens moeten doen
Niets liegen...

Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
pi_24859792
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:18 schreef CANARIS het volgende:
Het is de verkeerde wereld

In PLaats dat alle leerlingen (ook onze Marrokaanse huftertjes) ´s Ochtend ons Volkslied moeten zingen , en elke dag de driekleur wordt gehezen., wordt als angst voor het paraciet-achtige-paard van Troja alles weggemoffeld , wat deze eventueel zou kunnen beledigen.

Ik ken dit college en ben niet verbaasd. An de ene kant over de maffia-achtige sfeer rond onze marrokkaanse Hufters. Aan de andere kant over het wankelmoedige slappe beleid , van de softies die , die tent runnen.
Nou nou, overdrijvem is ook een vak hè. Maar het is inderdaad wel vreemd om te zien dat Nederland zich blijkbaar voor de driekleur schaamt, als je in het buitenland komt zie je op alle gebouwen van betekenis de nationale vlag. Het zou inderdaad heel niet gek zijn als op scholen net als in het leger 's ochtends met een kleine ceremonie de vlag wordt gehesen, en dat hoeft echt geen uur te duren, ik weet uit militaire dienst dat het hoogop 5 minuten was.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:26:45 #107
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859861
pi_24859879
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:20 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Niets liegen...

Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.

De kop is onjuist en daarmee is de discussie zwaar overtrokken.
pi_24859911
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.

Nietes
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:29:21 #110
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859919
gaat 't over het verbieden van de NL Vlag, zit die Marcel van Dam de hele tijd te zeveren over de Telegraaf
pi_24859946
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef SCH het volgende:

[..]

En hier zit je jezelf tegen te praten. De Telegraaf citeerde de jongens zeg je maar toch is de Telegraaf fout. Stemmingmakerij...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:31:16 #112
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_24859966
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.

De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:31:56 #113
111463 pikwik
slappe bak
pi_24859979
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.

De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
waar haal jij nou weer de kale kop vandaan?!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:32:39 #114
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859991
quote:

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
check dit eens CLIPJE

en voor mevrouw Halsema: Pak dan ook die murken eens aan op hun gedrag

[ Bericht 8% gewijzigd door Het_hupt op 01-02-2005 11:33:55 (edit) ]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:34:35 #115
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_24860022
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

check dit eens CLIPJE

en voor mevrouw Halsema: Pak dan ook die murken eens aan op hun gedrag
Simpele ziel.

-edit- Ik zie overigens geen clipje... doe dan op z'n minst het goede linkje geven.
pi_24860024
quote:
Oh? Dus we mogen het er niet meer over hebben dat de directie van een nederlandse school uit angst voor terreur van nederlanders met een marokkaanse achtergrond andere nederlanders dringend adviseert om geen uiting te geven aan hun nederlanderschap? Dat doet er niet toe volgens jou? Bagatellieer maar weer he.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:36:17 #117
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24860062
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:34 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Simpele ziel.

-edit- Ik zie overigens geen clipje... doe dan op z'n minst het goede linkje geven.
iets met het thema?

ff de link op de pagina aanklikken?
pi_24860079
quote:

Die jongens waren geen kaalkopjes. Maar hoe dan ook, de Nederlandse vlag is van iedereen en dus moet je die niet laten kapen door een individu of minderheid. Dus ook al zou iemand de Nederlandse vlag als rechts-extremistisch symbool willen gebruiken dan moet je het niet gaan verbieden, want dan laat je juist toe dat een vlag gekaapt wordt door extremisten. Met Lonsdale kleren of andere symbolen zou je dat eventueel nog kunnen doen, met een nationale vlag niet.
pi_24860085
quote:

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
Zeg hypocriet figuur..waar zie jij die kaalkopjes? Heb je de foto wel eens goed bekeken? Nee he, dat hoeft niet...want het gaat om nederlandse jongens met een nederlandse vlag op hun tas. Dat zijn gelijk racisten...hoezo bevooroordeeld. En noem een dringend advies maar een gesprek.
pi_24860179
quote:

Ik heb de betreffende leerling gezien, het was bepaald geen kaalkopje. En "we weten allemaal" is een non-argument, dat mikt op onderbuikgevoelens, erg gammel dus. Verder, wat mij betreft naait iedereen een nederlands vlaggetje op zijn tas, mag men houden van ons nationale symbool? Verder moet je maar eens zorgvuldig nagaan waar het initiatief nou vandaan komt, en dan vooral niet vergeten dat de jongen het hele jaar al met diezelfde tas loopt, en dat zou dan pas halverwege het jaar aan de leraren en de schoolleiding opvallen? Verder vind ik het knap dat je gedachten kunt lezen, jij weet kennelijk perfect de motieven waarom de jongen het vlaggetje erop genaaid heeft, dat zelfs zonder de jongen ooit maar gezien te hebben.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860310
quote:

[..]

Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860332
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?
Het gaat niet om een verbod, ik ga af op de directeur.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:50:27 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24860339
quote:

Nee, dat is een misvatting. Ook al heeft die persoon een andere gedachtengang, de functie van dat vlaggetje blijft nog altijd hetzelfde, namelijk het bevestigen van de eigen identiteit (nationaliteit). Dát is de primaire functie. Exact hetzelfde als het vlaggetje dat ik op m'n trekkingrugzak heb bevestigd.

Overigens, wat ik ook al in deel één zei, het is juist ontzettend simpel om extremisten (waar hier dus mogelijk niet eens sprake van is) de wind uit de zeilen te nemen door als Turk, Marokkaan (whatever), zélf met een Nederlands vlaggetje te gaan lopen. Daarmee sla je bovendien twee vliegen in één klap.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:51:03 #124
111463 pikwik
slappe bak
pi_24860352
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef SCH het volgende:

[..]

kleuter
pi_24860368
De directeur mag toch gewoon zijn regels stellen trouwens? Dat werd juist zo gewaardeerd van de kroegeigenaar die geen hoofddoekjes in zaak wilde. Beetje selectief geheugen?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:52:27 #126
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_24860373
quote:

[..]

ik weet niet of ik nu je boodschap, of je schrijfstijl het ergste vindt:

je ZET mensen TEGEN ELKAAR op, of je HITST iemand op. je kunt niet mensen tegen elkaar ophitsen
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_24860375
quote:

[..]

De directeur liegt, want heeft al drie keer zijn versie van het verhaal "bijgesteld".
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860409
Het gebruik van de Nederlandse drie kleur, mag volgens de wet NIET verboden worden!
Simpel, klaar! --> School handelt tegen de wet --> KUT school !
Save a mouse, eat a pussy.
pi_24860421
quote:

[..]

De lul er maar omheen show is weer begonnen? Ga ik even wat chips pakken.
pi_24860440
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
De directeur mag toch gewoon zijn regels stellen trouwens? Dat werd juist zo gewaardeerd van de kroegeigenaar die geen hoofddoekjes in zaak wilde. Beetje selectief geheugen?
Een punt is dat er niets op dat gebied geregeld is, en dat de directeur hiermee toevallig wel aan fundamentele burgerrechten komt.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860443
quote:
God god god....een prive bezit als een kroeg gelijk stellen met een staatsaangelegenheid als een school. Je weet van gekkigheid niet meer hoe je recht krom moet praten of niet?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:58:14 #132
3542 Gia
User under construction
pi_24860467
Er was toch ook een ultimatum gesteld:
quote:
Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt.
Lijkt me dan toch meer dan alleen een advies.

Verder begrijp ik wel dat de directie bezorgd is, dat de groep Marokkanen op die school die aanstoot nemen aan het vlaggetje, deze jongens iets aan zouden kunnen doen. Die bezorgdheid is ook heel terecht, omdat je zoiets tegenwoordig wel om minder dan een vlaggetje kunt verwachten.

Maar ik vind dat men voor dit soort dreigingen niet moet buigen. Men moet er juist tegenin gaan. Ook die directie had beter met die jongeren die aanstoot namen aan die vlag kunnen praten, dan deze jongens adviseren om te buigen voor hun eisen.

Vind het nog steeds even idioot.
pi_24860472
quote:
Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:58:39 #134
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24860475
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef wonko het volgende:

[..]

God god god....een prive bezit als een kroeg gelijk stellen met een staatsaangelegenheid als een school. Je weet van gekkigheid niet meer hoe je recht krom moet praten of niet?
meer hoe je recht links moet praten
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:59:26 #135
3542 Gia
User under construction
pi_24860483
quote:
Als er op school een regel geldt dat men geen vlaggetjes op de rugzakken mag dragen, dan heb je gelijk. Maar die regel is er niet.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:00:05 #136
111463 pikwik
slappe bak
pi_24860501
bonuspunten voor de leerling die maandag een enorme nederlandse vlag aan de gevel van die school hangt!
pi_24860515
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:56 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Een punt is dat er niets op dat gebied geregeld is, en dat de directeur hiermee toevallig wel aan fundamentele burgerrechten komt.
Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:00:54 #138
3542 Gia
User under construction
pi_24860516
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef pikwik het volgende:
bonuspunten voor de leerling die maandag een enorme nederlandse vlag aan de gevel van die school hangt!
Oe, opruiend gedrag!
pi_24860526
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
Ja, dat vind jij persoonlijk ja.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:03:54 #140
3542 Gia
User under construction
pi_24860575
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.
Op sommige plaatsen gelden kledingvoorschriften en dat mag.
Deze directeur mag ook als regel stellen dat voorwerpen waaraan anderen aanstoot zouden kunnen nemen op school niet getollereerd worden. Maar dan geldt dat ook voor hoofddoekjes en alle andere vlaggen. Dan mag het. Maar niet zomaar een Nederlands vlaggetje en uitsluitens een Nederlands vlaggetje verbieden, omdat het een groepje allochtonen niet aanstaat.
pi_24860638
quote:

[..]

We hebben het hier niet over een kroeg of kroeghouder, maar over een school, waar leerlingen als het goed is iets wordt bijgebracht over de beginselen van onze rectsstaat. Dan komt een maatregel die ingaat tegen beginselen van onze rechtsstaat toch wel vreemd over. En in dat opzicht is de houding van die directeur zelfs erg fout te noemen, hij brengt zijn leerlingen op deze manier bij dat je rustig schijt aan de wet kan hebben. Fijne school hè. Ik ken hem toevallig........
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860704
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.
Op sommige plaatsen gelden kledingvoorschriften en dat mag.
Deze directeur mag ook als regel stellen dat voorwerpen waaraan anderen aanstoot zouden kunnen nemen op school niet getollereerd worden. Maar dan geldt dat ook voor hoofddoekjes en alle andere vlaggen. Dan mag het. Maar niet zomaar een Nederlands vlaggetje en uitsluitens een Nederlands vlaggetje verbieden, omdat het een groepje allochtonen niet aanstaat.
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:10:52 #143
111463 pikwik
slappe bak
pi_24860721
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

i give up
pi_24860734
quote:

[..]

Grappig...die kroegbaas heeft huisregels waarin verlangd wordt dan men zich volgende de regels kleed...heeft de school dat ook?
pi_24860756
quote:

[..]

Zucht...................................................................................... een advies, zoals betaal je belasting maar op tijd. Maar het wil er kennelijk maar niet bij je in wat de lading van het één en ander is, dat om puur een krant te willen bashen. Van je verhaal staat feitelijk niets meer overeind, maar je blijft volhouden op een niet ter zake doende futiliteit. Jammer.........
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:15:11 #146
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24860788
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar het hoofddoekje is helemaal geen symbool voor de onderdrukkingvan de vrouw, dat maak jij er maar van, net zoals sommige mensen - onterecht - een nederlandse vlag wensen te zien als het symbool van een uitsluitende vorm van nationalisme. In beide gevallen zit de kneep 'm in de interpretatie van de ander. Ik heb geen bezwaar tegen hoofddoekjes op school, en ook geen bezwaar tegen neerlandse vlaggetjes op tassen.
Somebody threw a dead dog after him down the ravine
pi_24860804
quote:

[..]

Vandaar dat de leerling in kwestie op maandag moest laten weten of hij gehoor gaf aan dat advies of niet. Het is dat de media er over gevallen is anders had die leerling represailles kunnen verwachten bij het opvolgen van dat advies.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:16:56 #148
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24860824
wel een rare dingen gebeuren daar in IJsselstein richting onderwijs:
PvdA wil veroordeeld raadslid weghebben
pi_24860993
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:32 schreef DoctorB het volgende:

Hetgeen ik voorstelde IS de pledge of allegiance maar dan aan Nederland.
Als je hier in Nederland wilt wonen...... dan begrijp ik niet hoe je daar bezwaar tegen kunt hebben.... of het moet zijn dat je jezelf SCHAAMT om Nederlander te zijn..
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.

Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
pi_24861026
quote:

[..]

Ja, dat las ik vanochtend ook. Kortom, er is geen verbod. Hoewel ik dan nog wel vind dat het een nogal dubieus advies is aan de leerling.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:27:31 #151
3542 Gia
User under construction
pi_24861031
quote:

[..]

Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.

Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:27:36 #152
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861032
Precies, de beste "pledge of allegiance" is in mijn ogen je op te stellen als een vrij denkend en verantwoordelijk burger, en niet dat kinderachtige gedoe met vlaggen en rijmpjes. Alsof dàt nou echt "Nederland"definieert zeg, kom op.
pi_24861091
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.

Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
Mij niet.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:43:13 #154
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24861285
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij niet.
Maar jij begrijpt dan ook niets van de wereld buiten je ivoren toren, dat heb je wel bewezen. Dus jij telt niet mee.
pi_24861294
Ja, SCH ... 't is duidelijk

kunnen we nu voortborduren op de discussie in plaats van het 'welles-nietes' spelletje vol te houden? (geldt ook voor de rest... volgens de berichtgeving was het gisteren een verbod, vandaag een verzoek wat eigenlijk een dringend advies blijkt te zijn)

Het vreemde hieraan is dat ook de marokkaanse leerlingen zeiden geen enkel probleem te hebben met de vlaggetjes. Sowieso als je daar zonder meer aanstoot aan neemt, mis je bovenin al iets.
Dat een school zich zo profileert, vind ik al bijzonder dwaas, zeker als er helemaal geen problemen waren (wat volgens het filmpje van Editie.NL het geval was). Preventief optreden van deze buitensporig politiek correcte directieleden heeft dus geleid tot problemen en nodeloze discussies die er anders niet waren geweest.
Als er een diepere gedachtengang achter deze ingreep van de directie zat (een ingreep met beduidend meer intelligentie) dan ben ik daar erg benieuwd naar.
pi_24861757
Overigens is van Rooyen, die op de TV kwam de rector van de complete schoolgemeenschap, die bestaat uit twee vestigingen, Nieuwegein en Ijsselstein. Het adviesachtige verbod is uitgevaardigd door de lokatiedirecteur van de Ijsselsteinse loakatie. In publiek zal de rector natuurlijk nooit een lokatiedirecteur afvallen, en zie daar de oorzaak van het gedraai en gelieg, ze zien echt wel in dat wat die lokatiedirecteur dacht te doen wel heel erg dubieus is te noemen, en dan telt voor zo'n school nog maar één ding, dat is het beperken van de publieke schade. Hoe ze dat doen zie je dus nu met eigen ogen gebeuren, feiten worden afgezwakt en verdraaid, zodat het lijkt alsof ze werkelijk niets fout hebben gedaan. Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:13:26 #157
3542 Gia
User under construction
pi_24861838
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:09 schreef speedfreak1 het volgende:
Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Precies. En in dit geval niet op de Telegraaf.

Geef toe dat de Telegraaf nogal sensatiebelust schrijft, maar leugens zijn het geenszins.
pi_24862332
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.

Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
Het is je goed recht....maar het mijn goed recht om te vragen waar al die mensen jou je rechten willen afnemen.
pi_24862403
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.

Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.
pi_24862441
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Mij niet.
Dat is jouw idee.
pi_24862514
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.

Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.
Moet je dit eens over een foto van 'normale' marokkanen zeggen.

Sta je gelijk op de baricades met de marokkaanse vlag te zwaaien.
pi_24862534
quote:

Jij weet zeker precies hoe pedo"s, homo's, verkrachters, moordenaars, en allerlei ander tuig eruit ziet? Ken je Hessing autobedrijf in de Bilt? Die hebben eens een kostelijke vergissing gemaakt, de slordig geklede niet al te verzorgd uitziende man kwam wel degelijk een Rolls kopen, tja, kostte ze een klant, en die zijn in dat segment niet zo dik gezaaid. Kortom, je kunt niet afgaan op uiterlijk, het zegt namelijk niets.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:53:37 #163
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24862612
quote:

Blij om te lezen dat je overloopt van de principes en tegen het selectief toepassen daarvan bent.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24862624
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Moet je dit eens over een foto van 'normale' marokkanen zeggen.

Sta je gelijk op de baricades met de marokkaanse vlag te zwaaien.
pi_24862657
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:49 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Jij weet zeker precies hoe pedo"s, homo's, verkrachters, moordenaars, en allerlei ander tuig eruit ziet? Ken je Hessing autobedrijf in de Bilt? Die hebben eens een kostelijke vergissing gemaakt, de slordig geklede niet al te verzorgd uitziende man kwam wel degelijk een Rolls kopen, tja, kostte ze een klant, en die zijn in dat segment niet zo dik gezaaid. Kortom, je kunt niet afgaan op uiterlijk, het zegt namelijk niets.
Kun jij niet aan de blik van deze jochie's zien dat ze niet gewone koningshuisliefhebbers zijn? Dan bezit ik blijkbaar een gave of zo...

En weer zijn er mensen die door mijn geschreeuw de essentie van het verhaal missen... dit zijn onruststokers met de bedoeling om groepen tegen elkaar op te zetten. Hoe kun je dat soort volk nu verdedigen?
pi_24862667
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:53 schreef Tarak het volgende:

[..]

Blij om te lezen dat je overloopt van de principes en tegen het selectief toepassen daarvan bent.
Zelfde voor jou Wilders.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:58:49 #167
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24862707
quote:
Nee hoor, de Nederlandse vlag heeft alleen bij jou een andere lading gekregen doordat jij niet verder kunt kijken dan de té simpele link tussen de standpunten van degene die een vlaggetje draagt en de het vlaggetje an sich.
pi_24862732
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Kun jij niet aan de blik van deze jochie's zien dat ze niet gewone koningshuisliefhebbers zijn? Dan bezit ik blijkbaar een gave of zo...

En weer zijn er mensen die door mijn geschreeuw de essentie van het verhaal missen... dit zijn onruststokers met de bedoeling om groepen tegen elkaar op te zetten. Hoe kun je dat soort volk nu verdedigen?
Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden....stemmingmakerij.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:04:20 #169
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24862798
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:57 schreef Snatched het volgende:

Woede om "verbod" Nederlandse vlag
Tsja, ik vind die 'woede' dan weer overtrokken...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24862938
Het probleem is dat zo'n directeur door moeilijk te doen over een Nederlands vlaggetje dezelfde vlag eigenlijk weggeeft aan extreem rechts. Met als gevolg dat die er dankbaar mee vandoor zullen gaan. Dat lijkt me nu juist helemaal niet de bedoeling.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:13:35 #171
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24862955
quote:

[..]

Zelfde voor jou Wilders.
Oh, ik dacht dat ik met een intelligent iemand van doen had en niet met iemand die onder de gordel probeert te steken als 'ie het met argumenten niet meer redt.

Sorry dat ik je verkeerd had ingeschat.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:16:43 #172
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24863020
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:12 schreef Saleheim het volgende:
Het probleem is dat zo'n directeur door moeilijk te doen over een Nederlands vlaggetje dezelfde vlag eigenlijk weggeeft aan extreem rechts. Met als gevolg dat die er dankbaar mee vandoor zullen gaan. Dat lijkt me nu juist helemaal niet de bedoeling.
Helemaal mee eens.
pi_24863072
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tsja, ik vind die 'woede' dan weer overtrokken...

V.
Ik ook.

V.
pi_24863190
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ik met een intelligent iemand van doen had en niet met iemand die onder de gordel probeert te steken als 'ie het met argumenten niet meer redt.

Sorry dat ik je verkeerd had ingeschat.
Vreemd dat mensen altijd weer denken dat ik intelligent zou zijn? Dan speel ik dat verdomd goed... mijn reactie was een beetje ongelukkig denk ik. 'Zelfde' sloeg op de post daar boven voor een andere user en niet op jouw reactie.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:29:51 #175
136 V.
pi_24863266
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden
Hoe weet je dat het een 'hardwerkende jongere' is?

Of is het gewoon eenzelfde loze beeldspraak als 'gezagsgetrouwe burgers' en 'de Hollandse werkman'

V.

[ Bericht 2% gewijzigd door V. op 01-02-2005 14:40:12 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24863298
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, de Nederlandse vlag heeft alleen bij jou een andere lading gekregen doordat jij niet verder kunt kijken dan de té simpele link tussen de standpunten van degene die een vlaggetje draagt en de het vlaggetje an sich.
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen? Ze zijn trots op hun land, dat is duidelijk maar waarom? Met welke bedoeling? Ik zou dat wel eens willen weten. Maar helaas heb ik een zwakte: ik denk het al te weten. Jij mag voor mij even denken, als je wil. Wat zouden die jongens willen bereiken...?

Waarom hebben Metalheads of gabbers patches met hun favoriete bands of dj's op hun bomberjacks of legerjassen? Ook zo'n vraag. Ik kom telkens tot dezelfde conclusie.
pi_24863330
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Tuurlijk...jij weet het beter. Je bent gewoon bevooroordeeld bezig om die hardwerkende jongeren af te branden....stemmingmakerij.
Hardwerkende? Wat heeft dat ermee te maken? Dat is pas stemmingmakerij! En je weet best wat ik bedoel.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:25:03 #178
3542 Gia
User under construction
pi_24864188
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen? Ze zijn trots op hun land, dat is duidelijk maar waarom? Met welke bedoeling? Ik zou dat wel eens willen weten. Maar helaas heb ik een zwakte: ik denk het al te weten. Jij mag voor mij even denken, als je wil. Wat zouden die jongens willen bereiken...?

Waarom hebben Metalheads of gabbers patches met hun favoriete bands of dj's op hun bomberjacks of legerjassen? Ook zo'n vraag. Ik kom telkens tot dezelfde conclusie.
Waarom lopen sommige marokkanen en Turken met een vlag van hun land op hun rugzak?
Of lopen ze ermee te zwaaien als er een 'landgenoot' overleden is bij een tasjesroof?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:31:04 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24864298
quote:
Wat denk jij wat die jongens met het vlaggetje op hun tas willen?
Hun nationaliteit bevestigen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Daarmee doe ik verder niets af aan hoe zij verder over allochtonen of buitenlanders denken. Een vlaggetje zegt an sich helemaal niets behalve 'Nederland' of 'Nederlander' en dát is ook hetgeen zij primair met dat vlaggetje over willen brengen, dat zij uit Nederland komen en Nederlander zijn en in dat opzicht is er geen enkel verschil met militairen of backpackers, behalve dat ze er wat betreft allochtonen, immigranten en what not, andere standpunten op nahouden.
pi_24864369
quote:

[..]

Blijkbaar, ja, houd het maar zorgvuldig in stand en probeer het te exploiteren, werkgevers zijn er namelijk dol op om precies van te voren alleen al bij een aanblik van een sollicitant een oordeel te kunnen vellen.
quote:
Heb jij ze onrust zien stoken dan? Heb jij gezien dat ze groepen tegen elkaar opzetten? Of trek je conclusies op basis van aannames, die al of niet terecht zijn. Ik zie twee alledaags uitziende leerlingen van een VMBO-school, en zie daar verder niets bijzonders aan. Dat jij er iets anders in ziet vind ik inderdaad een hele prestatie.

Overigens heeft blikjkbaar 99.99 % van de aanwezigen niet in de gaten gehad dat het om een zogeheten Holland-Hardcore vlaggetje gaat, dat heeft iets met muziek te maken..... De jongens zijn dus echt miet bezig met politieke of maatschappelijke issues.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:48:38 #181
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24864591
quote:

Nog nooit zo'n debiele post gelezen hier op Fok, dus jij kan aan hun 'rotkoppen' (plaats jij hier maar een foto van jouw 'knappe' hoofd, zullen wij hem beoordelen) dat ze er negatieve bedoelingen meehebben? Ja, ze willen later het leger in...

'Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.'
Oh plz, geen traan om laten dat ze in elkaar worden geslagen vanwege het vlaggetje en dan zoiets zeggen? Onze vlag verliest pas betekenis door zielige figuren zoals jij, je ware aard is er eentje van zelf-verloochening.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_24864650
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom lopen sommige marokkanen en Turken met een vlag van hun land op hun rugzak?
Of lopen ze ermee te zwaaien als er een 'landgenoot' overleden is bij een tasjesroof?
oew! Het gebeurt natuurlijk vaker tijdens discussies, dat je een andere groep erbij trekt en de man die een tegendraadsere mening bij die andere groep wil duwen. Het gaat hier om de Nederlandse jochies. Ik denk dat iedereen allang weet dat alles wat ik hier zeg net zo goed voor de Marokkanen geldt. Of Zuid-Mongolen voor mij part.
pi_24864684
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hun nationaliteit bevestigen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Daarmee doe ik verder niets af aan hoe zij verder over allochtonen of buitenlanders denken. Een vlaggetje zegt an sich helemaal niets behalve 'Nederland' of 'Nederlander' en dát is ook hetgeen zij primair met dat vlaggetje over willen brengen, dat zij uit Nederland komen en Nederlander zijn en in dat opzicht is er geen enkel verschil met militairen of backpackers, behalve dat ze er wat betreft allochtonen, immigranten en what not, andere standpunten op nahouden.
Haha.. ik weet niet hoe we het doen maar we begrijpen elkaar telkens verkeerd. Ik ben het gewoon me je eens.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:58:57 #184
3542 Gia
User under construction
pi_24864799
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

oew! Het gebeurt natuurlijk vaker tijdens discussies, dat je een andere groep erbij trekt en de man die een tegendraadsere mening bij die andere groep wil duwen. Het gaat hier om de Nederlandse jochies. Ik denk dat iedereen allang weet dat alles wat ik hier zeg net zo goed voor de Marokkanen geldt. Of Zuid-Mongolen voor mij part.
Ik betrek er een andere groep bij om te laten zien dat het dragen van een vlag op je tas echt niet per se te maken heeft met rechts-extremisme. Een Marokkaan die een marokkaans vlaggetje op zijn tas heeft, laat zien dat hij Marokkaan is en daar trots op is. Niks mis mee.

Maar zo gauw een Nederlander met een Nederlands vlaggetje op gaat lopen, is het meteen een rechts-extremist die mensen loopt uit te dagen met dat vlaggetje.

Ja sorry hoor, maar dan spoor je niet helemaal als je dat denkt.
pi_24864902
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:48 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nog nooit zo'n debiele post gelezen hier op Fok, dus jij kan aan hun 'rotkoppen' (plaats jij hier maar een foto van jouw 'knappe' hoofd, zullen wij hem beoordelen) dat ze er negatieve bedoelingen meehebben? Ja, ze willen later het leger in...

'Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.'
Oh plz, geen traan om laten dat ze in elkaar worden geslagen vanwege het vlaggetje en dan zoiets zeggen? Onze vlag verliest pas betekenis door zielige figuren zoals jij, je ware aard is er eentje van zelf-verloochening.
Ik ken je verder niet en jij, denk ik, mij ook niet. Maar mijn gebruik ga ik niet aanpassen aan de heersende discussieregels of taalgebruik. Je moet daar wellicht nog wat aan wennen. Overigens ben ik vereerd dat ik misschien nog wel eens de debielste post ooit op FOK! heb mogen posten.

Ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet helemaal achter die post sta. Niet door de argumenten van de users hier maar omdat mij een feitje niet bekend was toen ik het hier oppende. Dat over dat leger. Sorry, als ik je als Nederlander gekwets hebt. Dit forum is belangrijk, ik weet het.

Rest mij nog een vraag: hoe kan de betekenis van de Nederlandse vlag minder worden door iemand als ik? Ik bedoel, ik ben niet nationalistisch en daar is niet mis mee want sommige mensen worden blind van woede als hun vaderland aangevallen wordt. Of dat er kritiek op wordt gegeven. Dat is de andere kant. Ik ben best trots op Nederland, ik zal het nooit verlaten, zoals sommigen dat doen, uit angst voor vreemde invloeden. Ik eet lekker Hollands want dat Turkse voedsel ligt mij niet. Ik ben voor het Nederlands elftal. De Nederlandse taal is pure fun voor mij [ ].

Ik een gevaar voor de Nederlandse vlag... Ik die altijd zegt nooit ergens anders naar toe te willen gaan!
pi_24865205
Dubbel
pi_24865212
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:29 schreef Verbal het volgende:
Hoe weet je dat het een 'hardwerkende jongere' is?

Of is het gewoon eenzelfde loze beeldspraak als 'gezagsgetrouwe burgers' en 'de Hollandse werkman'

V.
Hoe weet je dat het niet zo is? Ik vond het wel wat leuk sarcasme nadat sommigen ze tot kaalkopjes wisten te bombarderen. Dit zonder zelfs maar op de foto te kijken waar ze met een normaal kapsel op staan. Lekker bevooroodeeld dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:22:18 #188
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24865218
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:35 schreef speedfreak1 het volgende:

Overigens heeft blikjkbaar 99.99 % van de aanwezigen niet in de gaten gehad dat het om een zogeheten Holland-Hardcore vlaggetje gaat, dat heeft iets met muziek te maken..... De jongens zijn dus echt miet bezig met politieke of maatschappelijke issues.
Ah een Holland-Hardcore vlaggetje. Nee dan is het he-le-maal duidelijk dat die jongens echt niet bezig zijn met politiek of maatschappelijk issues
pi_24865252
Die vlag is toch van een ieder van ons die in het bezit is van een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit?
Snap niet hoe je eigen vlag dan aanstotendgevend kan zijn voor je.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24865352
quote:

[..]

Waarschijnlijk het vierde rijk waarin uitroeiing van allochtonen een feit wordt. Zoiets toch?
quote:
De verkeerde.
pi_24865442
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Die vlag is toch van een ieder van ons die in het bezit is van een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit?
Oh jeeh, daar haal je wat aan. Mogen die hollanders nog wel met hun nederlandse legitimatie op zak de school in? Of mogen ze die niet laten zien? En wat voor legitimatie hebben die medelanders bij zich?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:37:02 #192
136 V.
pi_24865447
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het niet zo is?
Dat weet ik niet, en jij ook niet.

Maar ik ben niet degene die hier stellige dingen beweert zonder te weten wat en hoe om vervolgens anderen bevooroordeeld te noemen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:47:11 #193
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24865610
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:35 schreef speedfreak1 het volgende:
http://www.holland-hardcore.com/
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:48:50 #194
136 V.
pi_24865634
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat het bezwaar van de directeur niet sec te maken heeft met de vlag (en volgens mij snap jij dat ook wel).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24865647
et gaat hier dus niet om een holland hardcore vlaggetje
Het gaat hier om een gewone driekleur
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24865812
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:49 schreef desiredbard het volgende:
et gaat hier dus niet om een holland hardcore vlaggetje
Het gaat hier om een gewone driekleur
Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24865939
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:37 schreef Verbal het volgende:
Dat weet ik niet, en jij ook niet.

Maar ik ben niet degene die hier stellige dingen beweert zonder te weten wat en hoe om vervolgens anderen bevooroordeeld te noemen

V.
Vertel....of snap je het woord sarcasme niet wat ik net noemde? Dus hoe je zo stellig bij stellig komt is mij een raadsel.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:09:09 #198
95998 -DailaLama-
pi_24865968
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:59 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.
Ik gaf ze eerst het voordeel van de twijfel. Maar nu jij zegt dat er Holland Hardcore op staat, begin ik de schooldirectie meer te begrijpen ...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:13:00 #199
136 V.
pi_24866022
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:07 schreef wonko het volgende:

[..]

Vertel....of snap je het woord sarcasme niet wat ik net noemde? Dus hoe je zo stellig bij stellig komt is mij een raadsel.
Dat 'sarcasme' van jou is gewoon cognitieve resonantie.
En zo niet, moet je nog wat leren over de toepassing ervan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24866156
quote:
Euh, ik wil best wel even nader onderzoek plegen als jij me even verteld waar ik die foto kan vinden.
pi_24866172
quote:

[..]

Weet ik niet waar jij die foto gezien hebt ...
Misschien kijken wij op twee verschillende plekken
doe eens een linkje dan
pi_24866226
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk dat het bezwaar van de directeur niet sec te maken heeft met de vlag (en volgens mij snap jij dat ook wel).

V.
nee.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:26:09 #203
136 V.
pi_24866250
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:24 schreef milagro het volgende:

[..]

nee.
Dat vind ik dan een teleurstelling.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24866272
quote:
Woede over verbod op vlag
door Alexandra van den Bos en Germa Graveland
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.

Vertwijfeld

Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.

"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."

Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo'n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
bron met foto
pi_24866290

foto dus
pi_24866300
Ik heb een foto uit de telegraaf.... ik weet niet hoe ik hem hier gepost krijg.... zover ik kan zien niet mee gekloot...maar ik kan geen hardcore vinden ..uitleg om hoe een plaatje te plaatsen

Nu staat het op mijn mirror: http://www.geocities.com/desiredbard/hardcore.jpg
pi_24866316
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:20 schreef wonko het volgende:

[..]

Euh, ik wil best wel even nader onderzoek plegen als jij me even verteld waar ik die foto kan vinden.
Dit clipje bekijken, in het begin is het te zien, en ook wat meer verderop. Er staat bij die éne jongen echt heel duidelijk "hardcore" op het vlaggetje.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24866348
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:13 schreef Verbal het volgende:
Dat 'sarcasme' van jou is gewoon cognitieve resonantie.
En zo niet, moet je nog wat leren over de toepassing ervan.

V.
Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert. Je bent wel vol van jezelf of niet?
pi_24866370
Das nou weer jammer
Wat nog jammerder is dat de directie dat niet melde en dus ook niet gezien heeft
wat me helaas toch zou doen vermoeden dat het hardcore stukje er bij die beslissing niet toe deed

Deze kut gozertjes zijn natuurlijk wel gewoon enorme eikels
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:36:07 #210
95998 -DailaLama-
pi_24866387
quote:
Mooie Telegraaf-teksten zijn dit weer. ... "verloochening" .... "waar gaat dit heen" ... "is ons land nog te redden" .... prachtig
pi_24866395
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:29 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]

foto dus
Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?
pi_24866573
Je neemt de vermeende lading van de vlag niet weg door hem te verbieden, integendeel zelfs.

ergo, het schoolhoofd pakt het helemaal verkeerd aan.
voor mijn part deelt ie opnaaibare/plakbare vlaggen uit van verschillende landen, waaronder Nederlands, Turks, Marokkaans.

en dan kan wie wil er lekker hardcore of softcore op kalken
pi_24866806
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
pi_24867142
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.
En als er nu Feyenoord of Ajax op gestaan had? Daar zitten ook heel veel racisten onder schijnt het...geweldadige racisten.
pi_24867294
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:17 schreef wonko het volgende:

[..]

Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.
En als er nu Feyenoord of Ajax op gestaan had? Daar zitten ook heel veel racisten onder schijnt het...geweldadige racisten.
Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.
pi_24867453
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.
door het te verbieden weet je iig zeker dat je het in stand houdt, dat stigma.
net als met Lonsdale.

een groepje idioten kan willekeurig wat kapen en er een fout etiket opplakken.
een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.

beter is het te ontladen.
pi_24867520
baseballpet... *slik

verder ben ik het met je eens...

volgens mij ben ik ergens vergeten te vermelden dat ik het verbod ook belachelijk vond. Maar ja, mensen die mij volgen zouden dat inmiddels moeten weten.
pi_24867523
baseballpet... *slik

verder ben ik het met je eens...

volgens mij ben ik ergens vergeten te vermelden dat ik het verbod ook belachelijk vind. Maar ja, mensen die mij volgen zouden dat inmiddels moeten weten.
pi_24867651
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:
net als met Lonsdale.

een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.

Dat sigarettenmerk speelde al in de jaren tachtig....volgens de verhalen was Marlboro gesponsoord de KKK. De kleuren zwart, rood en wit spreken voor zich. Voor het richten van de machines waren er een zwarte en een gouden stip inde verpakking gezet....symbolen voor zowel neger- als jodenhaat. Later zijn deze vervangen door vierkantjes. De kreet veni vidi vici stond onder het logo welke van origine romeins was maar ook gebrukt werd door Hitler en de KKK. En zo waren er nog wat meer dingen. Ik kende mensen (toen al) die er prat opgingen dat ze Marlboro rookten vanwege die associatie.

Maar over dat verbieden. Zodra je dat gaat doen geef je de idioten een symbool waarmee ze zich kunnen identificeren. Onbegrepen en miskend dat ze zijn.... Trouwens, nationalisme is er toch altijd al geweest? Zodra er sprake was van een natie of de wens naar een natie werden er symbolen gebruikt om zich te identificeren. In hoeverre dit verkeerd of goed is ligt toch vaak aan diegene die kijkt en oordeelt.
pi_24867681
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:00:21 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24867883
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
inclusief die van jou
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24867906
Wat ziekelijk. Zal dit land nog te redden zijn en mogen we uberhaupt nog wel de vlag uithangen van de pappers en nathouders?

Maar goed dat de telegraaf dit weer op de voorpagina zet! Nu zullen er meer mensen over straat gaan met een nederlandse vlag!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:04:07 #223
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_24867947
Van de website van de betreffende school:

Aan alle ouders van het

Cals College

Geachte ouders,

Afgelopen zaterdag heeft in het Utrechts Nieuwsblad een artikel gestaan, waaruit gelezen zou kunnen worden, dat wij op het Cals College IJsselstein Nederlandse vlaggetjes op tassen en kleding van leerlingen verbieden.

Wellicht ten overvloede willen wij u in deze brief informeren over de wijze waarop wij op het Cals College er naar streven een veilige omgeving voor iedereen te waarborgen.

Ons uitgangspunt is al heel lang dat we een preventief beleid voeren om een goede sfeer te handhaven en conflicten tussen leerlingen of groepen leerlingen te voorkomen.

Dat betekent op de eerste plaats goed opletten en alert reageren op signalen van leerlingen, ouders, conciërges, mentoren en docenten. Het betekent vooral in gesprek gaan met betrokken leerlingen en hun ouders.

Daarbij zijn ook de goede contacten met de andere scholen in de omgeving en met de politie en de jeugdzorg erg belangrijk.

Het belangrijkste is dat wij niet afwachten, maar leerlingen aanspreken op hun gedrag en handelen. Wij verbieden in principe geen kleding of vlaggetjes, tenzij ze duidelijk bedoeld zijn om anderen te kwetsen.

In de traditie van het Cals College blijft het uitgangspunt altijd: met elkaar praten en elkaar duidelijk maken, dat we samen de Nederlandse maatschappij vormen die we samen leefbaar moeten houden.

Wij vragen u allemaal ons beleid en de uitvoering daarvan te ondersteunen in gesprekken met uw kinderen en met ons.

In dat opzicht zijn we trots op onze leerlingen en collega’s die in Nieuwegein en IJsselstein dagelijks een goede sfeer scheppen die rust en veiligheid biedt.

Als u ons kunt helpen met op- of aanmerkingen dan horen wij dat graag.

Voor verdere vragen kunt u zich richten tot ondergetekenden.

Met vriendelijke groet,

Namens,

R.Bijeman, plv. directeur Cals College IJsselstein

P.J.G. Vijverberg, directeur Cals College Nieuwegein
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_24867986
Concluderend:

- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.

Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.

D
pi_24868045
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Jij niet in de laatste plaats.
pi_24868125
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
Concluderend:

- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.

Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.

D
Ik trek anders heeeeel andere conclusies.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24868184
quote:

Ik vond de voorpagina vet goed.
Wat ik al vaker hier preek
Wat de pappers en de nathouders diep in hart liever zouden weren uit de media, maar wat de burgers zeker wel moeten weten, dat print de Telegraaf pontificaal op de voorpagina.
Amen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:29:34 #230
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868439
quote:
Concluderend:

D
nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......
daar is al een topic voor
pi_24868504
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......
daar is al een topic voor
Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
pi_24868603
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
Je bent er anders goed gefrustreerd over, dat achterlijke nieuws wat de nrc soms publiceert raakt mij 0,0.
De telegraaf is een krant wat goed en leuk geschreven is. Leuke & interessante diepgaande intervieuws. Je leest vaak in de telegraaf het statement() "sallaint detail is..." En dat zijn altijd boeiende dingen om te weten.
pi_24868629
quote:

[..]

Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24868688
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:

Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Exact.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:44:13 #235
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868694
quote:

[..]

tjee ik dacht dat dit topic over het verbod van de Nederlandse Vlag ging
heb ik iets gemist dan?
pi_24868716
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Eeuwig en altijd? Man, ik heb het eigenlijk nooit over die krant.

Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:49:05 #237
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868774
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
Ons troetel-socialistje zit wel een beetje de telegraaf te bashen, geeft hem voldoening
pi_24868818
quote:

[..]

Gozer je bent echt wel dwangmatig.
Dan verdedig je pedosexuelen, dan kom je op voor volkert van der G en mohammed B. Je bent altijd extreem-anti-massa.
Moet jij ook niet bekeren tot de islam, zoals die van der Ven heeft gedaan(Die jongen heeft een stoornis, kan niet anders).
Serieus SCH dat is niet rot bedoeld, maar ik denk dat jij en van der Ven, goede vrienden kunnen worden.
Mensen als van der Ven hebben pas een leven gekregen sinds het internet is ontstaan voor de massa. Triest
pi_24868961
quote:

[..]

Ik denk dat jij een grote fout maakt met te veronderstellen dat jij het evangelie komt verkondigen, en wel eens even eigenhandig er voor zal zorgen dat mensen gaan denken zoals jij denkt. Kennelijk leef je in de veronderstelling dat anderen geen eigen mening hebben, of een totaal verkeerde mening. Dat wordt ook wel eens dogmatisch genoemd. In hoe jij in de diverse postings reageert op de Telegraaf doe je beslist niet onder voor een blad als actueel of privé, je overbelicht futiliteiten en kent daar belachelijke betekenissen aan toe. Sorry hoor, maar om iets van dertig posting van jouw hand te zien waarin je de opzienbarende mededeling doet dat de kop in de Telegraaf sprak van een verbod, terwijl de directeur een dag later advies had gezegd is erg typerend. Als je overigens de diverse nieuwssites bekijkt op wat er Zondag is gepubliceerd, zie je ook overal verbod staan. Uniek voor de Telegraaf was het dus bepaald niet.
Als je al probeert om mensen een ander inzicht te verschaffen, of om mensen een andere kant van de zaak te laten zien, dan gebruik je daar om te beginnen heel erg foute technieken voor, in de regel keren mensen zich van je af, omdat men zich gescoffeerd voelt, of beledigd, of niet serieus genomen. Dat komt omdat je vrij geregeld de weg der directe aanval kiest, en ja, dat wekt bij veel mensen slechts weerstand op. Hier laat ik het even bij, maar denk er eens over na.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:47:29 #240
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24869966
quote:

[..]

Waar haal je dat vandaan dan? Behalve uit de door jou gepostte reply's.

Zullen we met zijn allen gewoon weer verder gaan met de kern van dit topic, nl: verbod op (of advies tegen, speciaal voor SCH) de nederlandse vlag en eventuele verdere niet terzake doende onzin gewoon negeren? Ik word een beetje moe van dat welles nietes spelletje, terwijl het best een interressant onderwerp is.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_24871008
Welnu, klikkerdeklik, dat geeft een aardig idee hoe het door sommige groepen opgevat wordt. Kijk trouwens ook eens op die site rond en verbaas je. Ik heb niets tegen trots op eigen nationaliteit, maar ik hen het vage idee dat het daar een heel klein beetje doorschiet, jeugdige overmoed zullen we maar zeggen. Wat het incident dus klaarblijkelijk inderdaad zal veroorzaken is een stortvloed van nederlandse vlaggetjes op schooltassen, wat ik geen slechte zaak vind.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24871241
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:

[..]

net als met Lonsdale.

Klopt, dat Lonsdale gedoe speelt volgens mij alleen hier. In Engeland wordt een club uit de premier league gesponserd door Lonsdale ... daar spelen ook gekleurde spelers.
Eigenlijk is het wel heel triest dat een NL-vlag nu ook als teken van rasisme gezien wordt.
Beter zou zijn om mensen aan te spreken op verkeerd gedrag ... mja, dat doen we hier in NL liever niet.

Damn ik rook af en toe een Marlboro'tje
pi_24871525
quote:
Wat op zichzelf al belachelijk is. Het is de vlag van ons land, geen swastika!

Totaal debiel dat ook maar op wat voor wijze dan ook provocerend te vinden.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24871770
degene die aanstoot geven aan die vlaggen hebben gister ook wel een rotdag gehad denk ik,allemaal nederlandse vlaggen omdat the queen jarig was,arme mensen...verklaard wel waarom mn klas zo irri was vandaag(helft is moslim)
pi_24871782
Vast en zeker een politiek korrekte direkteur.
Eigen volk laatst.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24871829
ok moslim is beetje erg zwart-wit gezegd,is eigelijk dat de helft allochtoon is en dus tot de doelgroep kunnen horen die de vlag provocerend vinden...zo dat staat beter .
pi_24871946
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
pi_24872076
quote:
Wat lul jij weer verschrikkelijk dom uit je nek. En dat moet de toekomst van de Nle journaistiek gaan worden?

Jezus christus wat triest. 'Die rotkoppen', heb je je eigen bek wel eens goed bekeken? Ik zal er geen traan om laten als je eens flink in elkaar geramd wordt.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:37:42 #249
136 V.
pi_24872275
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert.
Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
quote:
Je bent wel vol van jezelf of niet?
Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24872554
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
pi_24872821
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef dVTB het volgende:
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.

Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.

Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:16:14 #252
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873114
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken
Ik gebruik dezelfde vlag op exact dezelfde manier, namelijk op mijn rugzak.

Daarmee ben ik automatisch een rechts-extremist?
pi_24873149
Je kunt natuurlijk ook andere kant van het verhaal beluisteren. Daar is door een schoolleider kennelijk tegen een leerling wel degelijk regelrecht gezegd: "En die vlag eraf, of die tas thuislaten" Verder lijkt het er inderdaad op dat het eerder gaat om angst voor rellen dan wat anders, marokkaan bedreigd figuur in zwembad, figuur stapt naar de schoolleiding, en krijgt prompt dit. Dan de schoolleider die prompt voor ouders niet te spreken is. Verder is die brief geschreven nadat het één en ander in het nieuws is gekomen, en nadat een onderdirecteur die prompt niet te spreken is zijn ding heeft gedaan. Als die directeur escalatie wil tegengaan maakt ie beter eens werk van bepaalde gedragingen van een bepaald gedeelte van zijn schoolpopulatie. Wat de man doet is zo ongeloofelijk laf en gemakkelijk, gewoon de zondebok zoeken. En er was dus in eerste instantie wel degelijk een verbod van het betreffende vlaggetje. Het is eerst toen het in het nieuws kwam pas afgezwakt, wederom laf.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:17:22 #254
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873152
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur.
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
pi_24873369
quote:
Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Niet om het even, maar als een school tot zulke wanhoopsmaatregelen overgaat is er al het één en ander mis. Dit noemen ze ook wel eens dweilen met de kraan open. Weet je nog het Terra-college? Dat was het schoolvoorbeeld van een veilige school, want er hingen overal camera's. Niet dus, daar is het dan uiteindelijk geëscaleerd, en niet om een vlaggetje.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:26:27 #256
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24873403
quote:

[..]

Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.

Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.

Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
weet je wat echt triest is? dat JIJ de hele tijd over de Telegraaf loopt te bashen
ik weet nog wel een goede psychologencollectief, kun je daar je hartje luchten
je begint nu echt wel een schertsvertoning te worden
pi_24873409
quote:
Kap nou eens met dat soort stomme opmerkingen. Eerdere stukje feed-back al gelezen?
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:27:48 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24873430
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen. Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:34:20 #259
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873589
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:27 schreef Re het volgende:
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen.
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
quote:
Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:44:43 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24873892
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
quote:
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok. Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:52:27 #261
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24874101
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef Re het volgende:
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
quote:
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok.
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn. .
quote:
Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:59:52 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24874282
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:52 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
dat laat ik in dit geval over aan de directeur, er zijn vele wilde onware verhalen rondgeslingerd over het hoe en waarom
quote:
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn. .
nee dat maakt hem niet automatisch terecht maar misschien een van de eerste stapjes tot herstel (dissociatie) van de Nationale vlag
quote:
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
nee, vind ik niet, ik weet het gehele verhaal niet, noch jij. Het enige war ik weet is dat het weer buitenproportioneel is opgeblazen
pi_24874650
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
Beter je best doen.
quote:
Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.
Joh...
pi_24874826
quote:

En ga jij nu eens haarfijn uitleggen wat die escalatie en provocatie alllemaal inhoudt. Ik lees je er steeds over maar ik heb je nog niets zien onderbouwen.
pi_24875463
quote:

[..]

Hardstikke eensch.

Die directeur had volgens mij gezegd dat hij 't niet eens verboden had, maar aangeraden had de vlag van de tas te halen. En wat je zegt, we zijn er zelf helemaal niet bij geweest, het autochtoonse volk is ook niet overal even intelligent hoor mensen

Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'
pi_24877554
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
Ik zie dat er een gewapend persoon in die Turkse vlag van je staat, zo onschuldig zal het dus wel niet zijn.
pi_24877567
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:52 schreef Taurus het volgende:

[..]
Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:46:05 #268
136 V.
pi_24877576
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:14 schreef wonko het volgende:

[..]

Beter je best doen.
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
quote:
Joh...
Ja. Het is wat hè?

Beter je best doen, dan maar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24877978
Eén groot misverstand: Nederlandse vlag mag

AMSTERDAM - Op het Cals College in IJsselstein zijn Nederlandse vlaggen niet verboden, net zo min als hoofddoekjes, petjes, naveltruitjes of legerkisten. Zegt de directie. Maar leerling Patrick Balk (16) beweert het tegenovergestelde. 'De rector riep: Balk! Maandag wil ik met je praten. Zorg dat het vlaggetje dan van je tas is.'

Zijn vader liep naar de krant. Wat volgde waren publicaties in landelijke en regionale dagbladen. En woedende reacties van leerlingen en ouders, die begrepen dat hun school de Nederlandse driekleur wilde verbieden. En het uitsteken van de vlag op Koninginnedag dan? Of het zingen van het Wilhelmus?

Klopt niet, zegt algemeen directeur Hans van Rooijen namens rector Beijeman. Het Nederlandse vlaggetje mag op de tas, als het versiersel maar niet bedoeld is om andere leerlingen te provoceren of te kwetsen. Volgens Van Rooijen heeft Beijeman alleen gezegd dat hij 'niet zo blij' is met de vlaggetjes die sommige leerlingen op hun spullen hebben. Van een verbod is geen sprake. 'Hij wilde een preventief gesprek.'

Patrick Balk, uit 4-vmbo, had tijdens de kerstvakantie in het zwembad ruzie gekregen met een paar Marokkaanse schoolgenoten. Beijeman organiseerde vervolgens een gesprek tussen de jongens. Van Rooijen: 'We zijn een veilige school, dat willen we zo houden. Daarom leggen wij de leerlingen graag uit hoe wij hier met elkaar om gaan.'

Wanneer de vlag een rol ging spelen, is niet duidelijk. Beijeman dacht aan provocatie, maar vader Berend Balk vindt deze veronderstelling belachelijk, en stapte daarom naar de pers. 'Patrick is niet racistisch. Hij wil na zijn vmbo-opleiding in het leger, daarom draagt hij af en toe een camouflagebroek en legerkisten.'

Het vlaggetje hoort bij deze outfit. Patrick streek het stukje stof zelf op zijn schooltas. 'Als ik later militair ben, krijg ik ook een Nederlandse vlag op mijn tas. Ik hou van mijn vaderland.'

bron: Volkskrant

Mug en olifant, storm en glas water
pi_24877992
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
pi_24878030
Alsof je perse kaal moet zijn om in de extreem-rechtse hoek mee te mogen draaien. De mensen die er daar toe doen, zijn meestal niet zo stereotiep. Kijk de NVU e.d. er maar op na.
pi_24878105
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 07:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
Nog vaker? Ik blijf kijken.
pi_24878122
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef Luger het volgende:
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
Dat vlaggetje waait dan ook al 60 jaar niet meer in Nederland.
pi_24878128
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:54 schreef SCH het volgende:
<snip>
Mug en olifant, storm en glas water
De ultieme uitvlucht is gevonden! De eer is gered! Jammer dat het dagen duurt voordat men zich dit zo herinnert.
pi_24878146
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 07:41 schreef Luger het volgende:

[..]

Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
Dat 'hardcore' op dat linkervlaggetje en gewoon 'n legertas. Ja weet niet, ik vind ze niet onschuldig er uit zien. Bovendien kan het toch zo zijn dat die rector vaker rechtse opmerkingen uit hun mond heeft gehoord? Zoiets? Het veranderde mijn beeld in ieder geval, vind het er een stuk minder onschuldig uit zien.
pi_24878162
De Telegraaf schreef "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren." en bereikte daarmee toch wel een hoogtepunt in haar journalistieke geschiedenis. Zelden zo gelachen
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:16:04 #277
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24878183
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:14 schreef multatuli het volgende:
De Telegraaf schreef "Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren." en bereikte daarmee toch wel een hoogtepunt in haar journalistieke geschiedenis. Zelden zo gelachen
Vooral het gebruik van het woord 'patriot' maakt dat een hele leuke quote
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24878197
Het probleem lijkt me vooral die vader.
pi_24878229
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:14 schreef multatuli het volgende:
Ik moest er niet om lachen, ik werd er kwaad om. Dit is, vind ik, gewoon ophitserij. Eigenlijk vind ik dat de Telegraaf niet echt vaak de fout in gaat, maar dit is, na "Donner Waarom?", toch al snel weer een gigantische blunder.
pi_24878238
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik moest er niet om lachen, ik werd er kwaad om. Dit is, vind ik, gewoon ophitserij. Eigenlijk vind ik dat de Telegraaf niet echt vaak de fout in gaat, maar dit is, na "Donner Waarom?", toch al snel weer een gigantische blunder.
Hehe, waar waren jullie gisteren?
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:33:20 #281
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_24878374
Ik snap niet hoe onze driekleur provocerend kan zijn, voor wie dan ook.
Nederland heeft niet echt een zwarter verleden dan andere landen, net als andere landen heeft Nederland vuile handen gemaakt in het verleden
Jammer maar het is niet anders, wat wel anders is bijvoorbeeld de door ééne A hiltler ( misbruikte ) swastika, dat lijkt me een typisch provocerende vlag.
Ik loop niet met een vlag op, waar dan ook maar ben wel trots op het rood wit blauw en ik bléér het wilhelmus vrolijk mee als als het Nederlandse elftal een mooie wedstrijd wint, toch begin ik me af te vragen waar de grens komt te liggen, als je onze eigen vlag niet meer kan dragen zonder dat "iemand"er aanstoot aan geeft, en dat dit dan uitmond in een "verzoek " om het maar niet meer te doen
Met enige schaamte moet ik toegeven dat ik geen Nederlandse vlag meer op mijn auto plak gezien de kosten van herstel behoorlijk was, na het ( gedeeltelijk) wegkrassen er van.
Wij ( alle medelanders en sommige Marokaanse Nederlanders) schijnen tegenwoordig een ernstige identiteits crisis te hebben, wat gepaard gaat met intimidatie geweld en mistanden.
Mogelijk een optie om Bea met pensioen te sturen de Marokaanse vlag te hijsen en berber als verplicht leervak op de basis school en we zetten de koning van Maroco in soestdijk. zal het dan rustiger worden hier?
Nee ik geloof niet dat mijn ( Turkse ) buurman het daar mee eens zal zijn, die hangt de Turkse vlag uit als het Turkse elftal moet spelen en de Nederlandse vlag als Nederland speelt.
Tot slot, onze drie kleuren hebben ieder een betekenis, wat het zijn zoek men zelf maar op, ik heb er trouw aan gezworen en die eed houd stand.
pi_24878411
Ah, de telegraaf-bashers vinden elkaar. Nou fijn 4 pagina's tegen de telegraaf gaan ranten, en ja, niet minder dan 4, anders is het ongeloofwaardig. Oproep: laat ze in hun sop gaar koken, besteed er geen aandacht aan. Oh jah Taurus, ik kan je verzekeren dat ze in het leger wel een betere kwaliteit tas gebruiken dan dat je daar ziet, als je daarmee onder het prikkeldraad door tijgert is er niets van over. En dan na die 4 pagina's telegraaf bashen meteen een slotje erop, alles is nu toch wel zo langzamerhand gezegd. Oh jah, heel onverklaarbar is die onderdirecteur plotseling ziek geworden.......... En SCH moet zich eens verdiepen in de functies van diverse schoolleiders op het Cals, want daar klopt werkelijk geen hout van.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24878474
De Nederlandse vlag is al veel langer omstreden. De strijd tussen de oranje, blanje, bleu aanhangers versus het rood, wit, blauw liep tot vlak voor de oorlog hoog op. Er is in de geschiedenis wat afgetwist over de 'nationale' driekleur. Geen wonder dat de overheid zeer terguhoudend is met vlagvertoon. Op het gebruik van de vlag voor politieke doeleinden rust sinds de NSB dat deed, een taboe.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24878506
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:35 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, de telegraaf-bashers vinden elkaar.
Wat vind jij dan van dit zinnetje: Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:45:39 #285
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24878522
De Telegraaf is natuurlijk een hele foute krant, maar wie kan er nu even voor mij samenvatten wat ze in dit geval nu verkeerd hebben gedaan? Ik kan niets ontdekken. (en begin svp niet over de kop van een artikel, maar alleen over de inhoud)
Koranfascisme bedankt Islam
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:47:55 #286
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_24878555
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat vind jij dan van dit zinnetje: Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
Wat is er mis met een "patriot " met andere woorden iemand die van zijn/haar land houd?
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:48:37 #287
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24878562
quote:

[..]

"het" heeft weer moed opgedaan?
pi_24878654
Vermakelijk hoe men elkaar in de kruistocht tegen het zondige blad bevestigt................ pathetisch gewoon.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24878832
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:17 schreef SCH het volgende:
Het probleem lijkt me vooral die vader.
Oh jeeh....een nieuw slachtoffer? Kun je vast nog wel even uitmelken.
pi_24878870
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:56 schreef speedfreak1 het volgende:
Vermakelijk hoe men elkaar in de kruistocht tegen het zondige blad bevestigt................ pathetisch gewoon.
Ik denk dat je gelijk krijgt met je 4 bladzijden bash...ik denk zelfs dat het beperkt wordt kan worden tot 4 blz patriot.
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:29:27 #291
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24879116
quote:
Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen
Ongelovelijk hoe een simpele vraag ontweken kan worden. Wat vind je van deze zin?
Tot dusver zie ik achter elkaar alleen maar steunbetuigingen aan den Telegraaf en simpel gebash op critici, zo kom je idd wel op je 4 pagina's
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:30:25 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24879132
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:56 schreef speedfreak1 het volgende:
sorry hoor maar dit uberprovocerende zieltjes winnen van de wakkere krant slaat toch nergens op... als men maar een bepaalde groep er de schuld van kan geven kan het patriotische volk weer rustig slapen. Voorpagina nieuws optima forma tegenwoordig
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:55:51 #293
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24879463
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:28 schreef Luger het volgende:

[..]

Wat lul jij weer verschrikkelijk dom uit je nek. En dat moet de toekomst van de Nle journaistiek gaan worden?
Hij dus ook al hoernalist? Hij en SCH zijn idd twee handen op een buik (of misschien ook wat lager).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:00:53 #294
3542 Gia
User under construction
pi_24879549
quote:

[..]

Gewoon de waarheid. Het is gewoon een feit dat de Nederlandse vlag voor SOMMIGE allochtone medelanders werkt als een rode lap op een stier. Een kei door de raam is dan wel het minste wat je kunt verwachten.

En acties zoals van deze directie versterkt alleen maar het gevoel bij dergelijke jongeren. Als de directie het dragen van de Nederlandse vlag afraadt hebben wij toch gelijk dat mensen die zo'n vlag dragen ons provoceren. De directie zegt het zelf.
pi_24879572
hahahahahaha is sch journalist!!! van het maandblaadje van de SP zeker!!!
pi_24879596
Dit soort sjit als in de TS hadden wij op de middelbare school ook last van.
Zo was iemand bij mij uit de klas in 4 havo met de nederlandse driekleur door de aula aan het rennen... Krijgtie straf omdat hij zogenaamt aan het discrimineren was ofzoiets...

Maarja, de school gaf iemand ook straf omdat een andere leerling met zijn scooter zijn naam in het grasveld had geschreven... Terwijl het grasveld niet eens bij de school hoorde...
pi_24879677
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:03 schreef SwiffMeister het volgende:

Maarja, de school gaf iemand ook straf omdat een andere leerling met zijn scooter zijn naam in het grasveld had geschreven... Terwijl het grasveld niet eens bij de school hoorde...
Daar kan ik me toch wel iets bij voorstellen als er straf word gegeven.
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:08:50 #298
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24879691
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:41 schreef multatuli het volgende:
De Nederlandse vlag is al veel langer omstreden. De strijd tussen de oranje, blanje, bleu aanhangers versus het rood, wit, blauw liep tot vlak voor de oorlog hoog op. Er is in de geschiedenis wat afgetwist over de 'nationale' driekleur. Geen wonder dat de overheid zeer terguhoudend is met vlagvertoon. Op het gebruik van de vlag voor politieke doeleinden rust sinds de NSB dat deed, een taboe.
En je denkt zelf nog dat dat nu nog mee meespeelt, grappig hoe je kosten wat kost een excuus probeert te zoeken...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_24879943
Wat NIET mag in Nederland:
1. Van je land houden.
2. Trots zijn op je afkomst.
3. De nederlandse vlag dragen op kleding of tassen.

Wat WEL mag in Nederland:
1. De marokkaanse vlag dragen
2. De turkse vlag dragen
3. Hoofddoeken dragen
4. Mohammedaanse gebedsruimten eisen en krijgen op scholen en andere gebouwen
5. T Shirts dragen met hamer en sikkel, Che Quevarra, Mao, Stalin, Castro

Wat een shitland!!!!!
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:25:25 #300
95998 -DailaLama-
pi_24879989
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit soort sjit als in de TS hadden wij op de middelbare school ook last van.
Zo was iemand bij mij uit de klas in 4 havo met de nederlandse driekleur door de aula aan het rennen... Krijgtie straf omdat hij zogenaamt aan het discrimineren was ofzoiets...

Als je dat laatste normaal vindt, zal dat eerste ook wel iets anders zijn gegaan.
pi_24879993
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:22 schreef lionsguy18 het volgende:

5. T Shirts dragen met hamer en sikkel, Che Quevarra, Mao, Stalin, Castro
hahahaha, ja, dat is wel triest inderdaad
ik bedoel van mij mag het wel hoor maar hoeveel mensen zouden DAAR geen aanstoot aan nemen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')