abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24872821
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef dVTB het volgende:
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.

Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.

Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:16:14 #252
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873114
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken
Ik gebruik dezelfde vlag op exact dezelfde manier, namelijk op mijn rugzak.

Daarmee ben ik automatisch een rechts-extremist?
pi_24873149
Je kunt natuurlijk ook andere kant van het verhaal beluisteren. Daar is door een schoolleider kennelijk tegen een leerling wel degelijk regelrecht gezegd: "En die vlag eraf, of die tas thuislaten" Verder lijkt het er inderdaad op dat het eerder gaat om angst voor rellen dan wat anders, marokkaan bedreigd figuur in zwembad, figuur stapt naar de schoolleiding, en krijgt prompt dit. Dan de schoolleider die prompt voor ouders niet te spreken is. Verder is die brief geschreven nadat het één en ander in het nieuws is gekomen, en nadat een onderdirecteur die prompt niet te spreken is zijn ding heeft gedaan. Als die directeur escalatie wil tegengaan maakt ie beter eens werk van bepaalde gedragingen van een bepaald gedeelte van zijn schoolpopulatie. Wat de man doet is zo ongeloofelijk laf en gemakkelijk, gewoon de zondebok zoeken. En er was dus in eerste instantie wel degelijk een verbod van het betreffende vlaggetje. Het is eerst toen het in het nieuws kwam pas afgezwakt, wederom laf.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:17:22 #254
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873152
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur.
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
pi_24873369
quote:
Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Niet om het even, maar als een school tot zulke wanhoopsmaatregelen overgaat is er al het één en ander mis. Dit noemen ze ook wel eens dweilen met de kraan open. Weet je nog het Terra-college? Dat was het schoolvoorbeeld van een veilige school, want er hingen overal camera's. Niet dus, daar is het dan uiteindelijk geëscaleerd, en niet om een vlaggetje.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:26:27 #256
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24873403
quote:

[..]

Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.

Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.

Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
weet je wat echt triest is? dat JIJ de hele tijd over de Telegraaf loopt te bashen
ik weet nog wel een goede psychologencollectief, kun je daar je hartje luchten
je begint nu echt wel een schertsvertoning te worden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24873409
quote:
Kap nou eens met dat soort stomme opmerkingen. Eerdere stukje feed-back al gelezen?
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:27:48 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24873430
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen. Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:34:20 #259
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24873589
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:27 schreef Re het volgende:
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen.
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
quote:
Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:44:43 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24873892
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
quote:
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok. Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:52:27 #261
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24874101
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef Re het volgende:
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
quote:
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok.
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn. .
quote:
Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:59:52 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24874282
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:52 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
dat laat ik in dit geval over aan de directeur, er zijn vele wilde onware verhalen rondgeslingerd over het hoe en waarom
quote:
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn. .
nee dat maakt hem niet automatisch terecht maar misschien een van de eerste stapjes tot herstel (dissociatie) van de Nationale vlag
quote:
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
nee, vind ik niet, ik weet het gehele verhaal niet, noch jij. Het enige war ik weet is dat het weer buitenproportioneel is opgeblazen
pi_24874650
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
Beter je best doen.
quote:
Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.
Joh...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24874826
quote:

En ga jij nu eens haarfijn uitleggen wat die escalatie en provocatie alllemaal inhoudt. Ik lees je er steeds over maar ik heb je nog niets zien onderbouwen.
pi_24875463
quote:

[..]

Hardstikke eensch.

Die directeur had volgens mij gezegd dat hij 't niet eens verboden had, maar aangeraden had de vlag van de tas te halen. En wat je zegt, we zijn er zelf helemaal niet bij geweest, het autochtoonse volk is ook niet overal even intelligent hoor mensen

Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'
pi_24877554
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
Ik zie dat er een gewapend persoon in die Turkse vlag van je staat, zo onschuldig zal het dus wel niet zijn.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24877567
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:52 schreef Taurus het volgende:

[..]
Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:46:05 #268
136 V.
Like tears in rain...
pi_24877576
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:14 schreef wonko het volgende:

[..]

Beter je best doen.
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
quote:
Joh...
Ja. Het is wat hè?

Beter je best doen, dan maar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24877978
Eén groot misverstand: Nederlandse vlag mag

AMSTERDAM - Op het Cals College in IJsselstein zijn Nederlandse vlaggen niet verboden, net zo min als hoofddoekjes, petjes, naveltruitjes of legerkisten. Zegt de directie. Maar leerling Patrick Balk (16) beweert het tegenovergestelde. 'De rector riep: Balk! Maandag wil ik met je praten. Zorg dat het vlaggetje dan van je tas is.'

Zijn vader liep naar de krant. Wat volgde waren publicaties in landelijke en regionale dagbladen. En woedende reacties van leerlingen en ouders, die begrepen dat hun school de Nederlandse driekleur wilde verbieden. En het uitsteken van de vlag op Koninginnedag dan? Of het zingen van het Wilhelmus?

Klopt niet, zegt algemeen directeur Hans van Rooijen namens rector Beijeman. Het Nederlandse vlaggetje mag op de tas, als het versiersel maar niet bedoeld is om andere leerlingen te provoceren of te kwetsen. Volgens Van Rooijen heeft Beijeman alleen gezegd dat hij 'niet zo blij' is met de vlaggetjes die sommige leerlingen op hun spullen hebben. Van een verbod is geen sprake. 'Hij wilde een preventief gesprek.'

Patrick Balk, uit 4-vmbo, had tijdens de kerstvakantie in het zwembad ruzie gekregen met een paar Marokkaanse schoolgenoten. Beijeman organiseerde vervolgens een gesprek tussen de jongens. Van Rooijen: 'We zijn een veilige school, dat willen we zo houden. Daarom leggen wij de leerlingen graag uit hoe wij hier met elkaar om gaan.'

Wanneer de vlag een rol ging spelen, is niet duidelijk. Beijeman dacht aan provocatie, maar vader Berend Balk vindt deze veronderstelling belachelijk, en stapte daarom naar de pers. 'Patrick is niet racistisch. Hij wil na zijn vmbo-opleiding in het leger, daarom draagt hij af en toe een camouflagebroek en legerkisten.'

Het vlaggetje hoort bij deze outfit. Patrick streek het stukje stof zelf op zijn schooltas. 'Als ik later militair ben, krijg ik ook een Nederlandse vlag op mijn tas. Ik hou van mijn vaderland.'

bron: Volkskrant

Mug en olifant, storm en glas water
pi_24877992
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
pi_24878030
Alsof je perse kaal moet zijn om in de extreem-rechtse hoek mee te mogen draaien. De mensen die er daar toe doen, zijn meestal niet zo stereotiep. Kijk de NVU e.d. er maar op na.
pi_24878105
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 07:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
Nog vaker? Ik blijf kijken.
pi_24878122
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef Luger het volgende:
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
Dat vlaggetje waait dan ook al 60 jaar niet meer in Nederland.
pi_24878128
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:54 schreef SCH het volgende:
<snip>
Mug en olifant, storm en glas water
De ultieme uitvlucht is gevonden! De eer is gered! Jammer dat het dagen duurt voordat men zich dit zo herinnert.
pi_24878146
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 07:41 schreef Luger het volgende:

[..]

Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
Dat 'hardcore' op dat linkervlaggetje en gewoon 'n legertas. Ja weet niet, ik vind ze niet onschuldig er uit zien. Bovendien kan het toch zo zijn dat die rector vaker rechtse opmerkingen uit hun mond heeft gehoord? Zoiets? Het veranderde mijn beeld in ieder geval, vind het er een stuk minder onschuldig uit zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')