Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef dVTB het volgende:
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
Ik gebruik dezelfde vlag op exact dezelfde manier, namelijk op mijn rugzak.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur.
Niet om het even, maar als een school tot zulke wanhoopsmaatregelen overgaat is er al het één en ander mis. Dit noemen ze ook wel eens dweilen met de kraan open. Weet je nog het Terra-college? Dat was het schoolvoorbeeld van een veilige school, want er hingen overal camera's. Niet dus, daar is het dan uiteindelijk geëscaleerd, en niet om een vlaggetje.quote:Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
weet je wat echt triest is? dat JIJ de hele tijd over de Telegraaf loopt te bashenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.
Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
Kap nou eens met dat soort stomme opmerkingen. Eerdere stukje feed-back al gelezen?quote:Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen. Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeftquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:17 schreef Lithion het volgende:
[..]
En dat vind jij niet ontzettend bekrompen van die directeur?
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:27 schreef Re het volgende:
ik vind het weer een poging iets futiels buitenproportioneel op te blazen.
Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?quote:Er worden weer dingen bijgehaald die deze onzin weer zogenaamd belangrijk maakt. Iedereen mag van mij een vlaggetje dragen van welk land dan ook zolang dat niet een negatieve intonatie heeft
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ookquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is anders niet de eerste keer dat dit voorkomt, dus dat er op den duur meer weerstand tegen komt is niet bepaald opmerkelijk.
Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok. Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoelquote:Maar wanneer heeft een bepaald vlaggetje een negatieve intonatie?
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef Re het volgende:
en wat is er tegen weerstand tegen verkeerd gebruik van onze nationale vlag? Of welke vlag dan ook
En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn.quote:Het is helaas zo dat men in het recente verleden een bepaalde associatie heeft gelegd tussen vlaggendragertjes en dom gespuis, zo ook hier op fok.
Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.quote:Maar het bekrompen vinden dat een directeur van een grote schoolgemeenschap een beslissing neemt gaat mij wat ver, denk niet dat er veel mensen in staat zijn zo'n instituut goed te runnen dus dan is kritiek meestal zeer gemakkelijk vanuit de luie stoel
dat laat ik in dit geval over aan de directeur, er zijn vele wilde onware verhalen rondgeslingerd over het hoe en waaromquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:52 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wanneer is het verkeerd gebruik? Zo láát je juist die Nederlandse vlag kapen, door meteen de associatie met extreem-rechts te leggen omdat er een stel idioten zijn die er bepaalde onfrisse standpunten op nahouden en een vlaggetje ergens op naaien.
nee dat maakt hem niet automatisch terecht maar misschien een van de eerste stapjes tot herstel (dissociatie) van de Nationale vlagquote:En dat maakt die associatie automatisch terecht? Of de daaropvolgende actie van de directeur? Anders weet ik nog wel wat associaties die in het recente verleden gelegd zijn..
nee, vind ik niet, ik weet het gehele verhaal niet, noch jij. Het enige war ik weet is dat het weer buitenproportioneel is opgeblazenquote:Ja en wat jij nu doet is kritiek op deze manier heel simpel wegwuiven. Té makkelijk.
Beter je best doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
Joh...quote:Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.
En ga jij nu eens haarfijn uitleggen wat die escalatie en provocatie alllemaal inhoudt. Ik lees je er steeds over maar ik heb je nog niets zien onderbouwen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Er is ook helemaal geen sprake van een verbod op de Nederlandse vlag. Dat is een uitvergrote karikatuur van dit incidentje dat wordt aangegrepen om het enorm op te blazen. Niemand neemt de moeite echt naar die directeur te luisteren. Als er rotzooi op die school ontstaat dan heeft hij het ook gedaan en staat de Telegraaf-brigade voorop om hem te stenigen.
Een directeur staat volledig in zijn recht om escalatie op zijn school tegen te gaan. De brief die hij daarover schrijft, is ook heel helder. Alle drama die erover gemaakt wordt dat je de Nederlandse vlag niet meer zou mogen tonen, is zo ontzettend overtrokken. Je mag niet provoceren en blijkbaar gebeurde dat hier volgens de directeur. En niemand van ons was erbij, dus daar staan we dan.
Maar omdat de Telegraaf zo hard roept, en veel fokkers dat naroepen, wordt het weer zo'n ding. Triest eigenlijk
Hardstikke eensch.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie dat er een gewapend persoon in die Turkse vlag van je staat, zo onschuldig zal het dus wel niet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef Meh7 het volgende:
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bovendien, als ik dan even mijn persoonlijke mening mag toevoegen, afgaand op de foto van die twee knullen vind ik het opeens een stuk begrijpelijker.![]()
Dus pas ik mijn mening aan (bij het eerste bericht zonder foto dacht ik ook 'wat belachelijk') en daar is volgens mij niks mis mee. De media verschaffen jou een beeld, en jij vormt daar je mening naar. Komt via die media opeens meer informatie binnen, zoals die foto, dan mag je mening gewoon aangepast worden. Dat is even voor alle mensen die het zo 'enorm interessant en grappig en wellicht hypocriet vinden dat de reacties zo anders zijn na het zien van de foto'![]()
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.quote:
Ja. Het is wat hè?quote:Joh...
Nog vaker? Ik blijf kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2005 07:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. jij moet beter je best doen. En wat vaker in de spiegel kijken, want je maakt je steeds zelf schuldig aan wat je anderen op hoge toon verwijt.
Dat vlaggetje waait dan ook al 60 jaar niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef Luger het volgende:
10 jaar geleden zeken ze ook al om het vlaggettje op mijn bomberjack destijds. Al was ik niet kaal, geen kisten en was ook Lonsdale nog onbekend
De ultieme uitvlucht is gevonden! De eer is gered! Jammer dat het dagen duurt voordat men zich dit zo herinnert.quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:54 schreef SCH het volgende:
<snip>
Mug en olifant, storm en glas water![]()
Dat 'hardcore' op dat linkervlaggetjequote:Op woensdag 2 februari 2005 07:41 schreef Luger het volgende:
[..]
Wat is er dan zo mis met die foto? Het zijn geen kale lonsdale bomberjack-types. Gewoon 2 normale jongens zo te zien en dat vlaggetje op die tas stelt ook geen reet voor. Als mensen zich DAAR aan ergeren en dat als provocatie zien, zijn ze gewoon gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |