abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24866172
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:59 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom stond er dan hardcore op dat vlaggetje? Dat was namelijk wel heel errug duidelijk te zien, maar blijkbaar heeft een grote meerderheid daar falikant overheen gekeken.
Weet ik niet waar jij die foto gezien hebt ...
Misschien kijken wij op twee verschillende plekken
doe eens een linkje dan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24866226
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk dat het bezwaar van de directeur niet sec te maken heeft met de vlag (en volgens mij snap jij dat ook wel).

V.
nee.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:26:09 #203
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24866250
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:24 schreef milagro het volgende:

[..]

nee.
Dat vind ik dan een teleurstelling.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24866272
quote:
Woede over verbod op vlag
door Alexandra van den Bos en Germa Graveland
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.

Vertwijfeld

Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.

"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."

Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo'n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
bron met foto
pi_24866290

foto dus
pi_24866300
Ik heb een foto uit de telegraaf.... ik weet niet hoe ik hem hier gepost krijg.... zover ik kan zien niet mee gekloot...maar ik kan geen hardcore vinden ..uitleg om hoe een plaatje te plaatsen

Nu staat het op mijn mirror: http://www.geocities.com/desiredbard/hardcore.jpg
pi_24866316
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:20 schreef wonko het volgende:

[..]

Euh, ik wil best wel even nader onderzoek plegen als jij me even verteld waar ik die foto kan vinden.
Dit clipje bekijken, in het begin is het te zien, en ook wat meer verderop. Er staat bij die éne jongen echt heel duidelijk "hardcore" op het vlaggetje.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24866348
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:13 schreef Verbal het volgende:
Dat 'sarcasme' van jou is gewoon cognitieve resonantie.
En zo niet, moet je nog wat leren over de toepassing ervan.

V.
Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert. Je bent wel vol van jezelf of niet?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24866370
Das nou weer jammer
Wat nog jammerder is dat de directie dat niet melde en dus ook niet gezien heeft
wat me helaas toch zou doen vermoeden dat het hardcore stukje er bij die beslissing niet toe deed

Deze kut gozertjes zijn natuurlijk wel gewoon enorme eikels
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:36:07 #210
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24866387
quote:
Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.
Mooie Telegraaf-teksten zijn dit weer. ... "verloochening" .... "waar gaat dit heen" ... "is ons land nog te redden" .... prachtig
pi_24866395
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:29 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]

foto dus
Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?
pi_24866573
Je neemt de vermeende lading van de vlag niet weg door hem te verbieden, integendeel zelfs.

ergo, het schoolhoofd pakt het helemaal verkeerd aan.
voor mijn part deelt ie opnaaibare/plakbare vlaggen uit van verschillende landen, waaronder Nederlands, Turks, Marokkaans.

en dan kan wie wil er lekker hardcore of softcore op kalken
pi_24866806
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Tanx...ja, het staat er bij 1 op. En nu? Dat is aanstootgevend? Of mag je tegenwoordig je voorliefde voor een muziekstroming of voetbalclub of whatever niet meer uiten op je schooltas?
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
pi_24867142
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is ook een beetje naief om ze meteen daarom vrij te pleiten. Jij weet ook dat hardcore veel dubieuze aanhangers kent. Waar water is, is vuur. En anders vind ik ze niet bijster intelligent. Je vraagt om in een dubieuze hoek te worden geduwd. Niet per se door mij, ik geloof het pas als ze toegeven dat ze Marokkanen of ander volk haten.
Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.
En als er nu Feyenoord of Ajax op gestaan had? Daar zitten ook heel veel racisten onder schijnt het...geweldadige racisten.
pi_24867294
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:17 schreef wonko het volgende:

[..]

Ze zijn al veroordeeld...ze hoeven alleen nog maar toe te geven. Zij zijn misschien niet bijster intelligent maar er zijn er meer die op een wat laag niveau opereren.
En als er nu Feyenoord of Ajax op gestaan had? Daar zitten ook heel veel racisten onder schijnt het...geweldadige racisten.
Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.
pi_24867453
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, daar heb je een punt. Zo zie je maar hoe absurd het is. Ik denk dat je er ook niet meer zo makkelijk vanaf komt, zo'n stempel op zo'n vlag. Dat is nu eenmaal door de foute hardcore figuren en foute nationalisten erin gebracht.
door het te verbieden weet je iig zeker dat je het in stand houdt, dat stigma.
net als met Lonsdale.

een groepje idioten kan willekeurig wat kapen en er een fout etiket opplakken.
een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.

beter is het te ontladen.
pi_24867520
baseballpet... *slik

verder ben ik het met je eens...

volgens mij ben ik ergens vergeten te vermelden dat ik het verbod ook belachelijk vond. Maar ja, mensen die mij volgen zouden dat inmiddels moeten weten.
pi_24867523
baseballpet... *slik

verder ben ik het met je eens...

volgens mij ben ik ergens vergeten te vermelden dat ik het verbod ook belachelijk vind. Maar ja, mensen die mij volgen zouden dat inmiddels moeten weten.
pi_24867651
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:
net als met Lonsdale.

een kledingmerk, een vlag, en straks ben je fout als je een baseball petje draagt, of sigaretten van het merk X rookt.

Dat sigarettenmerk speelde al in de jaren tachtig....volgens de verhalen was Marlboro gesponsoord de KKK. De kleuren zwart, rood en wit spreken voor zich. Voor het richten van de machines waren er een zwarte en een gouden stip inde verpakking gezet....symbolen voor zowel neger- als jodenhaat. Later zijn deze vervangen door vierkantjes. De kreet veni vidi vici stond onder het logo welke van origine romeins was maar ook gebrukt werd door Hitler en de KKK. En zo waren er nog wat meer dingen. Ik kende mensen (toen al) die er prat opgingen dat ze Marlboro rookten vanwege die associatie.

Maar over dat verbieden. Zodra je dat gaat doen geef je de idioten een symbool waarmee ze zich kunnen identificeren. Onbegrepen en miskend dat ze zijn.... Trouwens, nationalisme is er toch altijd al geweest? Zodra er sprake was van een natie of de wens naar een natie werden er symbolen gebruikt om zich te identificeren. In hoeverre dit verkeerd of goed is ligt toch vaak aan diegene die kijkt en oordeelt.
pi_24867681
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:00:21 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24867883
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Als je veel met VMBO'ers werkt kom je al gauw tot de ontdekking dat het over het algemeen redelijk simpele lui zijn. Die heeft gewoon heel stoer hardcore op zijn tas gezet, je moet niet verbaasd zijn als de kaften van zijn boeken en zijn etui daar ook mee vol staan. De feitelijk diepere betekenis van het één en ander houden ze zich over het algemeen niet mee bezig. Maar het is verassend hoe een simpel gegeven de stemming in dit topic behoorlijk kan doen veranderen.
inclusief die van jou
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24867906
Wat ziekelijk. Zal dit land nog te redden zijn en mogen we uberhaupt nog wel de vlag uithangen van de pappers en nathouders?

Maar goed dat de telegraaf dit weer op de voorpagina zet! Nu zullen er meer mensen over straat gaan met een nederlandse vlag!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:04:07 #223
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_24867947
Van de website van de betreffende school:

Aan alle ouders van het

Cals College

Geachte ouders,

Afgelopen zaterdag heeft in het Utrechts Nieuwsblad een artikel gestaan, waaruit gelezen zou kunnen worden, dat wij op het Cals College IJsselstein Nederlandse vlaggetjes op tassen en kleding van leerlingen verbieden.

Wellicht ten overvloede willen wij u in deze brief informeren over de wijze waarop wij op het Cals College er naar streven een veilige omgeving voor iedereen te waarborgen.

Ons uitgangspunt is al heel lang dat we een preventief beleid voeren om een goede sfeer te handhaven en conflicten tussen leerlingen of groepen leerlingen te voorkomen.

Dat betekent op de eerste plaats goed opletten en alert reageren op signalen van leerlingen, ouders, conciërges, mentoren en docenten. Het betekent vooral in gesprek gaan met betrokken leerlingen en hun ouders.

Daarbij zijn ook de goede contacten met de andere scholen in de omgeving en met de politie en de jeugdzorg erg belangrijk.

Het belangrijkste is dat wij niet afwachten, maar leerlingen aanspreken op hun gedrag en handelen. Wij verbieden in principe geen kleding of vlaggetjes, tenzij ze duidelijk bedoeld zijn om anderen te kwetsen.

In de traditie van het Cals College blijft het uitgangspunt altijd: met elkaar praten en elkaar duidelijk maken, dat we samen de Nederlandse maatschappij vormen die we samen leefbaar moeten houden.

Wij vragen u allemaal ons beleid en de uitvoering daarvan te ondersteunen in gesprekken met uw kinderen en met ons.

In dat opzicht zijn we trots op onze leerlingen en collega’s die in Nieuwegein en IJsselstein dagelijks een goede sfeer scheppen die rust en veiligheid biedt.

Als u ons kunt helpen met op- of aanmerkingen dan horen wij dat graag.

Voor verdere vragen kunt u zich richten tot ondergetekenden.

Met vriendelijke groet,

Namens,

R.Bijeman, plv. directeur Cals College IJsselstein

P.J.G. Vijverberg, directeur Cals College Nieuwegein
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_24867986
Concluderend:

- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.

Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.

D
pi_24868045
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Jij niet in de laatste plaats.
pi_24868125
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
Concluderend:

- de reactie van de directeur lijkt niet al te slim maar we weten te weinig van de achtergrond om er over te kunnen oordelen. Hij heeft het niet echt verboden maar adviseert dringend de Nederlandse vlag er af te halen. Dat klinkt raar aan de andere kant zijn de reacties ook wel erg fanatiek en raar. De directeur is verantwoordelijk voor de orde binnen zijn school en mag uiteindelijk de regels bepalen. Net als de kroegeigenaar dat mag die geen hoofddoekjes in zijn zaak wil. Beide zullen het vooral goed moeten uitleggen.

Het kwalijkst blijf ik de rol van de Telegraaf vinden die met echte oorlogsretoriek het vuurtje opstookt en mensen ophitst en tegen elkaar opzet. Daar maak ik ernstig bezwaar tegen. Bijvoorbeeld al de omschrijving van mnensen die gisteren wilden vlaggen voor Beatrix als 'patriot'. Ze slaan echt door sinds 2 november.

D
Ik trek anders heeeeel andere conclusies.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24868184
quote:

Ik vond de voorpagina vet goed.
Wat ik al vaker hier preek
Wat de pappers en de nathouders diep in hart liever zouden weren uit de media, maar wat de burgers zeker wel moeten weten, dat print de Telegraaf pontificaal op de voorpagina.
Amen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:29:34 #230
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868439
quote:
Concluderend:

D
nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......
daar is al een topic voor
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24868504
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nou eens ophouden met de telegraaf te bashen......
daar is al een topic voor
Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
pi_24868603
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit topic gaat over De Telegraaf. Het is een Telegraaf-rel en niks anders dan dat.
Je bent er anders goed gefrustreerd over, dat achterlijke nieuws wat de nrc soms publiceert raakt mij 0,0.
De telegraaf is een krant wat goed en leuk geschreven is. Leuke & interessante diepgaande intervieuws. Je leest vaak in de telegraaf het statement() "sallaint detail is..." En dat zijn altijd boeiende dingen om te weten.
pi_24868629
quote:

[..]

Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24868688
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:

Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Exact.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:44:13 #235
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868694
quote:

[..]

tjee ik dacht dat dit topic over het verbod van de Nederlandse Vlag ging
heb ik iets gemist dan?
pi_24868716
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Even een nuance aanbrengen, er zijn sommige gebruikers waaronder jijzelf die er een telegraaf-rel van proberen te maken. Wat je bezielt weet ik niet, kan me in feite ook niet zo boeien, maar ik vind het wel typisch hoe fanatiek je eeuwig en altijd bezig bent om de telegraaf te bashen. Eerlijk gezegd komt het op mij lichtelijk dwangmatig over.
Eeuwig en altijd? Man, ik heb het eigenlijk nooit over die krant.

Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:49:05 #237
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24868774
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar de afgelopen twee weken hebben ze twee grote blunders gemaakt, dat mag wel genoemd worden. En de manier waarop ze deze zaak opblazen is ongekend. Zoals hun ophitserij van de afgelopen maanden ongekend is. Die berichtgeving zet de toon en vandaar dit soort topics. Dat jij dat niet wil horen, is mijn probleem niet. Dat komt op mij nou weer zo dwangmatig over
Ons troetel-socialistje zit wel een beetje de telegraaf te bashen, geeft hem voldoening
pi_24868818
quote:

[..]

Gozer je bent echt wel dwangmatig.
Dan verdedig je pedosexuelen, dan kom je op voor volkert van der G en mohammed B. Je bent altijd extreem-anti-massa.
Moet jij ook niet bekeren tot de islam, zoals die van der Ven heeft gedaan(Die jongen heeft een stoornis, kan niet anders).
Serieus SCH dat is niet rot bedoeld, maar ik denk dat jij en van der Ven, goede vrienden kunnen worden.
Mensen als van der Ven hebben pas een leven gekregen sinds het internet is ontstaan voor de massa. Triest
pi_24868961
quote:

[..]

Ik denk dat jij een grote fout maakt met te veronderstellen dat jij het evangelie komt verkondigen, en wel eens even eigenhandig er voor zal zorgen dat mensen gaan denken zoals jij denkt. Kennelijk leef je in de veronderstelling dat anderen geen eigen mening hebben, of een totaal verkeerde mening. Dat wordt ook wel eens dogmatisch genoemd. In hoe jij in de diverse postings reageert op de Telegraaf doe je beslist niet onder voor een blad als actueel of privé, je overbelicht futiliteiten en kent daar belachelijke betekenissen aan toe. Sorry hoor, maar om iets van dertig posting van jouw hand te zien waarin je de opzienbarende mededeling doet dat de kop in de Telegraaf sprak van een verbod, terwijl de directeur een dag later advies had gezegd is erg typerend. Als je overigens de diverse nieuwssites bekijkt op wat er Zondag is gepubliceerd, zie je ook overal verbod staan. Uniek voor de Telegraaf was het dus bepaald niet.
Als je al probeert om mensen een ander inzicht te verschaffen, of om mensen een andere kant van de zaak te laten zien, dan gebruik je daar om te beginnen heel erg foute technieken voor, in de regel keren mensen zich van je af, omdat men zich gescoffeerd voelt, of beledigd, of niet serieus genomen. Dat komt omdat je vrij geregeld de weg der directe aanval kiest, en ja, dat wekt bij veel mensen slechts weerstand op. Hier laat ik het even bij, maar denk er eens over na.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:47:29 #240
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24869966
quote:

[..]

Waar haal je dat vandaan dan? Behalve uit de door jou gepostte reply's.

Zullen we met zijn allen gewoon weer verder gaan met de kern van dit topic, nl: verbod op (of advies tegen, speciaal voor SCH) de nederlandse vlag en eventuele verdere niet terzake doende onzin gewoon negeren? Ik word een beetje moe van dat welles nietes spelletje, terwijl het best een interressant onderwerp is.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_24871008
Welnu, klikkerdeklik, dat geeft een aardig idee hoe het door sommige groepen opgevat wordt. Kijk trouwens ook eens op die site rond en verbaas je. Ik heb niets tegen trots op eigen nationaliteit, maar ik hen het vage idee dat het daar een heel klein beetje doorschiet, jeugdige overmoed zullen we maar zeggen. Wat het incident dus klaarblijkelijk inderdaad zal veroorzaken is een stortvloed van nederlandse vlaggetjes op schooltassen, wat ik geen slechte zaak vind.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24871241
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:34 schreef milagro het volgende:

[..]

net als met Lonsdale.

Klopt, dat Lonsdale gedoe speelt volgens mij alleen hier. In Engeland wordt een club uit de premier league gesponserd door Lonsdale ... daar spelen ook gekleurde spelers.
Eigenlijk is het wel heel triest dat een NL-vlag nu ook als teken van rasisme gezien wordt.
Beter zou zijn om mensen aan te spreken op verkeerd gedrag ... mja, dat doen we hier in NL liever niet.

Damn ik rook af en toe een Marlboro'tje
pi_24871525
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Libris het volgende:
Dit gaat over een vlaggetje op een schooltas, door 1 school geeneens verboden, maar dringend gevraagd om het te verwijderen....
Wat op zichzelf al belachelijk is. Het is de vlag van ons land, geen swastika!

Totaal debiel dat ook maar op wat voor wijze dan ook provocerend te vinden.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24871770
degene die aanstoot geven aan die vlaggen hebben gister ook wel een rotdag gehad denk ik,allemaal nederlandse vlaggen omdat the queen jarig was,arme mensen...verklaard wel waarom mn klas zo irri was vandaag(helft is moslim)
pi_24871782
Vast en zeker een politiek korrekte direkteur.
Eigen volk laatst.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24871829
ok moslim is beetje erg zwart-wit gezegd,is eigelijk dat de helft allochtoon is en dus tot de doelgroep kunnen horen die de vlag provocerend vinden...zo dat staat beter .
pi_24871946
Ik ben tegen een verbod op het tonen van de Nederlandse vlag. Het moet dus mogelijk zijn om deze bijvoorbeeld op kleding te dragen. Maar daarbij zeg ik wel dat nationalistische uitingen wat mij betreft WEL mogen worden aangepakt. Als de Nederlandse vlag daar aantoonbaar voor wordt misbruikt, moet je daar WEL tegen kunnen optreden.
pi_24872076
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.
Wat lul jij weer verschrikkelijk dom uit je nek. En dat moet de toekomst van de Nle journaistiek gaan worden?

Jezus christus wat triest. 'Die rotkoppen', heb je je eigen bek wel eens goed bekeken? Ik zal er geen traan om laten als je eens flink in elkaar geramd wordt.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:37:42 #249
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24872275
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik moet omdat jij een andere omschrijving hanteert.
Nee, ik hanteer geen andere omschrijving, ik heb het over iets anders. Je bent overduidelijk niet op de hoogte van de betekenis van cognitieve dissonantie. Jammer, maar niet echt een verrassing.
quote:
Je bent wel vol van jezelf of niet?
Nee, ik heb alleen niet zo'n hoge dunk van sommige mensen, en voor hen lijkt dat dan wellicht zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24872554
Het zal toch echt gaan om op welke manier die jongeren die vlag gebruiken, ik zie ook dat er hardcore in staat, dus zo onschuldig zullen die kereltjes niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')