We hebben het hier niet over een kroeg of kroeghouder, maar over een school, waar leerlingen als het goed is iets wordt bijgebracht over de beginselen van onze rectsstaat. Dan komt een maatregel die ingaat tegen beginselen van onze rechtsstaat toch wel vreemd over. En in dat opzicht is de houding van die directeur zelfs erg fout te noemen, hij brengt zijn leerlingen op deze manier bij dat je rustig schijt aan de wet kan hebben. Fijne school hè. Ik ken hem toevallig........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.
Op sommige plaatsen gelden kledingvoorschriften en dat mag.
Deze directeur mag ook als regel stellen dat voorwerpen waaraan anderen aanstoot zouden kunnen nemen op school niet getollereerd worden. Maar dan geldt dat ook voor hoofddoekjes en alle andere vlaggen. Dan mag het. Maar niet zomaar een Nederlands vlaggetje en uitsluitens een Nederlands vlaggetje verbieden, omdat het een groepje allochtonen niet aanstaat.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.
Grappig...die kroegbaas heeft huisregels waarin verlangd wordt dan men zich volgende de regels kleed...heeft de school dat ook?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
Zucht...................................................................................... een advies, zoals betaal je belasting maar op tijd. Maar het wil er kennelijk maar niet bij je in wat de lading van het één en ander is, dat om puur een krant te willen bashen. Van je verhaal staat feitelijk niets meer overeind, maar je blijft volhouden op een niet ter zake doende futiliteit. Jammer.........quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het hoofddoekje is helemaal geen symbool voor de onderdrukkingvan de vrouw, dat maak jij er maar van, net zoals sommige mensen - onterecht - een nederlandse vlag wensen te zien als het symbool van een uitsluitende vorm van nationalisme. In beide gevallen zit de kneep 'm in de interpretatie van de ander. Ik heb geen bezwaar tegen hoofddoekjes op school, en ook geen bezwaar tegen neerlandse vlaggetjes op tassen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
Vandaar dat de leerling in kwestie op maandag moest laten weten of hij gehoor gaf aan dat advies of niet. Het is dat de media er over gevallen is anders had die leerling represailles kunnen verwachten bij het opvolgen van dat advies.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:32 schreef DoctorB het volgende:
Hetgeen ik voorstelde IS de pledge of allegiance maar dan aan Nederland.
Als je hier in Nederland wilt wonen...... dan begrijp ik niet hoe je daar bezwaar tegen kunt hebben.... of het moet zijn dat je jezelf SCHAAMT om Nederlander te zijn..
Ja, dat las ik vanochtend ook. Kortom, er is geen verbod. Hoewel ik dan nog wel vind dat het een nogal dubieus advies is aan de leerling.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.
Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
Maar jij begrijpt dan ook niets van de wereld buiten je ivoren toren, dat heb je wel bewezen. Dus jij telt niet mee.quote:
Precies. En in dit geval niet op de Telegraaf.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:09 schreef speedfreak1 het volgende:
Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Het is je goed recht....maar het mijn goed recht om te vragen waar al die mensen jou je rechten willen afnemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.
Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
Dat is jouw idee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Mij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |