abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24860638
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
We hebben het hier niet over een kroeg of kroeghouder, maar over een school, waar leerlingen als het goed is iets wordt bijgebracht over de beginselen van onze rectsstaat. Dan komt een maatregel die ingaat tegen beginselen van onze rechtsstaat toch wel vreemd over. En in dat opzicht is de houding van die directeur zelfs erg fout te noemen, hij brengt zijn leerlingen op deze manier bij dat je rustig schijt aan de wet kan hebben. Fijne school hè. Ik ken hem toevallig........
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24860704
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is geen burgerrecht dat je overal je hoofddoekje op mag houden.
Op sommige plaatsen gelden kledingvoorschriften en dat mag.
Deze directeur mag ook als regel stellen dat voorwerpen waaraan anderen aanstoot zouden kunnen nemen op school niet getollereerd worden. Maar dan geldt dat ook voor hoofddoekjes en alle andere vlaggen. Dan mag het. Maar niet zomaar een Nederlands vlaggetje en uitsluitens een Nederlands vlaggetje verbieden, omdat het een groepje allochtonen niet aanstaat.
Hij verbiedt het dan ook niet. Hij geeft advies, zoals een directeur betaamt.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:10:52 #143
111463 pikwik
slappe bak
pi_24860721
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

i give up
pi_24860734
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat werd van die kroegeigenaar niet erg gevonden, door dezelfde users.
Grappig...die kroegbaas heeft huisregels waarin verlangd wordt dan men zich volgende de regels kleed...heeft de school dat ook?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24860756
quote:

[..]

Zucht...................................................................................... een advies, zoals betaal je belasting maar op tijd. Maar het wil er kennelijk maar niet bij je in wat de lading van het één en ander is, dat om puur een krant te willen bashen. Van je verhaal staat feitelijk niets meer overeind, maar je blijft volhouden op een niet ter zake doende futiliteit. Jammer.........
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:15:11 #146
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24860788
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik een symbool dat staat voor onderdrukking van de vrouw wel wat anders dan een symbool dat staat voor een vrij en onafhankelijk land
Maar het hoofddoekje is helemaal geen symbool voor de onderdrukkingvan de vrouw, dat maak jij er maar van, net zoals sommige mensen - onterecht - een nederlandse vlag wensen te zien als het symbool van een uitsluitende vorm van nationalisme. In beide gevallen zit de kneep 'm in de interpretatie van de ander. Ik heb geen bezwaar tegen hoofddoekjes op school, en ook geen bezwaar tegen neerlandse vlaggetjes op tassen.
Somebody threw a dead dog after him down the ravine
pi_24860804
quote:

[..]

Vandaar dat de leerling in kwestie op maandag moest laten weten of hij gehoor gaf aan dat advies of niet. Het is dat de media er over gevallen is anders had die leerling represailles kunnen verwachten bij het opvolgen van dat advies.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:16:56 #148
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24860824
wel een rare dingen gebeuren daar in IJsselstein richting onderwijs:
PvdA wil veroordeeld raadslid weghebben
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24860993
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:32 schreef DoctorB het volgende:

Hetgeen ik voorstelde IS de pledge of allegiance maar dan aan Nederland.
Als je hier in Nederland wilt wonen...... dan begrijp ik niet hoe je daar bezwaar tegen kunt hebben.... of het moet zijn dat je jezelf SCHAAMT om Nederlander te zijn..
In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.

Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
pi_24861026
quote:

[..]

Ja, dat las ik vanochtend ook. Kortom, er is geen verbod. Hoewel ik dan nog wel vind dat het een nogal dubieus advies is aan de leerling.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:27:31 #151
3542 Gia
User under construction
pi_24861031
quote:

[..]

Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.

Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:27:36 #152
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861032
Precies, de beste "pledge of allegiance" is in mijn ogen je op te stellen als een vrij denkend en verantwoordelijk burger, en niet dat kinderachtige gedoe met vlaggen en rijmpjes. Alsof dàt nou echt "Nederland"definieert zeg, kom op.
Somebody threw a dead dog after him down the ravine
pi_24861091
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Met de vraag of de jongeheren maandag even willen laten weten wat ze doen.

Lijkt me toch iets meer dringend dan alleen een advies.
Mij niet.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:43:13 #154
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24861285
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij niet.
Maar jij begrijpt dan ook niets van de wereld buiten je ivoren toren, dat heb je wel bewezen. Dus jij telt niet mee.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24861294
Ja, SCH ... 't is duidelijk

kunnen we nu voortborduren op de discussie in plaats van het 'welles-nietes' spelletje vol te houden? (geldt ook voor de rest... volgens de berichtgeving was het gisteren een verbod, vandaag een verzoek wat eigenlijk een dringend advies blijkt te zijn)

Het vreemde hieraan is dat ook de marokkaanse leerlingen zeiden geen enkel probleem te hebben met de vlaggetjes. Sowieso als je daar zonder meer aanstoot aan neemt, mis je bovenin al iets.
Dat een school zich zo profileert, vind ik al bijzonder dwaas, zeker als er helemaal geen problemen waren (wat volgens het filmpje van Editie.NL het geval was). Preventief optreden van deze buitensporig politiek correcte directieleden heeft dus geleid tot problemen en nodeloze discussies die er anders niet waren geweest.
Als er een diepere gedachtengang achter deze ingreep van de directie zat (een ingreep met beduidend meer intelligentie) dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24861757
Overigens is van Rooyen, die op de TV kwam de rector van de complete schoolgemeenschap, die bestaat uit twee vestigingen, Nieuwegein en Ijsselstein. Het adviesachtige verbod is uitgevaardigd door de lokatiedirecteur van de Ijsselsteinse loakatie. In publiek zal de rector natuurlijk nooit een lokatiedirecteur afvallen, en zie daar de oorzaak van het gedraai en gelieg, ze zien echt wel in dat wat die lokatiedirecteur dacht te doen wel heel erg dubieus is te noemen, en dan telt voor zo'n school nog maar één ding, dat is het beperken van de publieke schade. Hoe ze dat doen zie je dus nu met eigen ogen gebeuren, feiten worden afgezwakt en verdraaid, zodat het lijkt alsof ze werkelijk niets fout hebben gedaan. Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:13:26 #157
3542 Gia
User under construction
pi_24861838
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:09 schreef speedfreak1 het volgende:
Een ander topic heet de leugen regeert, die kreet is in dit soort gevallen op iedere schoolleiding van toepassing.
Precies. En in dit geval niet op de Telegraaf.

Geef toe dat de Telegraaf nogal sensatiebelust schrijft, maar leugens zijn het geenszins.
pi_24862332
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een vrij land is het mijn grondrecht om vrij te denken, dat houdt ik dat ik bezwaar mag hebben tegen dit soort zaken omdat dit een vrij land is. Als ik mij wil schamen om een Nederlander te zijn dan is dat mijn recht.
Mijn kinderen zouden onmiddelijk van een school gehaald worden die ze dwingt trouw te zweren aan een god/land/vlag. Als ik wil dat mijn kinderen dat doen dan doe ik dat thuis wel.

Ik hoor hier alleen maar mensen die mij rechten willen afnemen, dat zijn imho de echte landverraders maar dat concept zal wel te hoog gegrepen zijn voor die personen.
Het is je goed recht....maar het mijn goed recht om te vragen waar al die mensen jou je rechten willen afnemen.
pi_24862403
Het motief van dit soort jongens lijkt mij wel duidelijk. Je ziet het gewoon aan die rotkoppen van hun. Ach, laat ze toch die vlaggetjes dragen. Ik zal er geen traan om laten als ze in elkaar geslagen worden.

Door dit soort losers heeft de Nederlandse vlag nu een hele andere betekenis gekregen, verdomme.
pi_24862441
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Mij niet.
Dat is jouw idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')