abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:15:03 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24859664
Zo ver zijn we dus al in Nederland, ondergegaan aan valse bescheidenheid, angst en cultuurrelativisme. Je laten wegcijferen door immigranten, hoe gek kan het worden.

En dat terwijl de Turks-Nederlandse gemeenschap te pas en te onpas met de Turkse vlag zwaait. Ook verbieden dus. Kunnen Milli Vanilli Gorus en Grijze Wolvega wel inpakken .

En het ergste is nog dat die marocs die er zg aanstoot aan nemen waarschijnlijk zelf ook de nederlandse nationaliteit hebben........
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24859706
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen verbod. Basta. Als je dat in de kop zet, lieg je en heb je een geheime agenda.
Zeur toch niet zo. Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.

Dat deze krant ruime aandacht besteeedt aan de belachelijke opstelling van deze school die werkelijk aan de wortels van ons land lopen te knagen is iets waarvoor de Telegraaf respect hoort te krijgen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24859719
Het is de verkeerde wereld

In PLaats dat alle leerlingen (ook onze Marrokaanse huftertjes) ´s Ochtend ons Volkslied moeten zingen , en elke dag de driekleur wordt gehezen., wordt als angst voor het paraciet-achtige-paard van Troja alles weggemoffeld , wat deze eventueel zou kunnen beledigen.

Ik ken dit college en ben niet verbaasd. An de ene kant over de maffia-achtige sfeer rond onze marrokkaanse Hufters. Aan de andere kant over het wankelmoedige slappe beleid , van de softies die , die tent runnen.
pi_24859739
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeur toch niet zo. Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.

Dat deze krant ruime aandacht besteeedt aan de belachelijke opstelling van deze school die werkelijk aan de wortels van ons land lopen te knagen is iets waarvoor de Telegraaf respect hoort te krijgen.
Zeuren?

Jij vindt dat je keihard mag liegen over dit soor dingen? Bizar. Zou de Volkskrant eens moeten doen
pi_24859757
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vindt dat je keihard mag liegen over dit soor dingen? Bizar. Zou de Volkskrant eens moeten doen
Niets liegen...

Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24859792
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:18 schreef CANARIS het volgende:
Het is de verkeerde wereld

In PLaats dat alle leerlingen (ook onze Marrokaanse huftertjes) ´s Ochtend ons Volkslied moeten zingen , en elke dag de driekleur wordt gehezen., wordt als angst voor het paraciet-achtige-paard van Troja alles weggemoffeld , wat deze eventueel zou kunnen beledigen.

Ik ken dit college en ben niet verbaasd. An de ene kant over de maffia-achtige sfeer rond onze marrokkaanse Hufters. Aan de andere kant over het wankelmoedige slappe beleid , van de softies die , die tent runnen.
Nou nou, overdrijvem is ook een vak hè. Maar het is inderdaad wel vreemd om te zien dat Nederland zich blijkbaar voor de driekleur schaamt, als je in het buitenland komt zie je op alle gebouwen van betekenis de nationale vlag. Het zou inderdaad heel niet gek zijn als op scholen net als in het leger 's ochtends met een kleine ceremonie de vlag wordt gehesen, en dat hoeft echt geen uur te duren, ik weet uit militaire dienst dat het hoogop 5 minuten was.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:26:45 #107
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859861
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24859879
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:20 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Niets liegen...

Het is zeer begrijpelijk dat de mensen de woorden van de directeur interpreteren als een verbod. Daar worden mensen zeer terecht woedend om en dus is er helemaal niet mis met die kop in de Telegraaf.
Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.

De kop is onjuist en daarmee is de discussie zwaar overtrokken.
pi_24859911
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als je de waarheid zo wil verdraaien. Het is geen verbod - en daar is het mee klaar. Interpretatie is irrelevant.

Nietes
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:29:21 #110
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859919
gaat 't over het verbieden van de NL Vlag, zit die Marcel van Dam de hele tijd te zeveren over de Telegraaf
pi_24859946
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het is geen verbod - de Telegraaf zwakt het zelf af in het artikel en zegt: "Het is door de jongens ervaren als een verbod". Als dat je journalistieke niveau is

Het regende maar hij ervoer het als een tsunami, Telegraaf: Tsunami in Nederland.
En hier zit je jezelf tegen te praten. De Telegraaf citeerde de jongens zeg je maar toch is de Telegraaf fout. Stemmingmakerij...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:31:16 #112
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_24859966
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.

De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:31:56 #113
111463 pikwik
slappe bak
pi_24859979
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:31 schreef Maerycke het volgende:
Als je onze nationale driekleur op je tas naait doe je dat niet omdat je de vlag zo mooi vindt, iedere dag het Wilhelmus zingt of om aan te tonen dat je een aanhanger bent van het Koningshuis.

De hypocrisie in dit topic van sommige mensen is weer zum Kotzen, jongens. We weten allemaal dat wanneer een puber met een kaal kopje de Nederlandse vlag op z'n tas naait, hij daar hele andere gedachtengangen achter heeft.

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
waar haal jij nou weer de kale kop vandaan?!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:32:39 #114
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24859991
quote:

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op die gedachtengangen.
check dit eens CLIPJE

en voor mevrouw Halsema: Pak dan ook die murken eens aan op hun gedrag

[ Bericht 8% gewijzigd door Het_hupt op 01-02-2005 11:33:55 (edit) ]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:34:35 #115
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_24860022
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

check dit eens CLIPJE

en voor mevrouw Halsema: Pak dan ook die murken eens aan op hun gedrag
Simpele ziel.

-edit- Ik zie overigens geen clipje... doe dan op z'n minst het goede linkje geven.
pi_24860024
quote:
Oh? Dus we mogen het er niet meer over hebben dat de directie van een nederlandse school uit angst voor terreur van nederlanders met een marokkaanse achtergrond andere nederlanders dringend adviseert om geen uiting te geven aan hun nederlanderschap? Dat doet er niet toe volgens jou? Bagatellieer maar weer he.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:36:17 #117
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24860062
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:34 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Simpele ziel.

-edit- Ik zie overigens geen clipje... doe dan op z'n minst het goede linkje geven.
iets met het thema?

ff de link op de pagina aanklikken?
pi_24860079
quote:

Die jongens waren geen kaalkopjes. Maar hoe dan ook, de Nederlandse vlag is van iedereen en dus moet je die niet laten kapen door een individu of minderheid. Dus ook al zou iemand de Nederlandse vlag als rechts-extremistisch symbool willen gebruiken dan moet je het niet gaan verbieden, want dan laat je juist toe dat een vlag gekaapt wordt door extremisten. Met Lonsdale kleren of andere symbolen zou je dat eventueel nog kunnen doen, met een nationale vlag niet.
pi_24860085
quote:

En persoonlijk vind ik het dan alleen maar goed wanneer de schoolleiding initiatief neemt tot een gesprek met zo'n leerling om 'm te wijzen om 'm te wijzen op diezelfde gedachtengangen.
Zeg hypocriet figuur..waar zie jij die kaalkopjes? Heb je de foto wel eens goed bekeken? Nee he, dat hoeft niet...want het gaat om nederlandse jongens met een nederlandse vlag op hun tas. Dat zijn gelijk racisten...hoezo bevooroordeeld. En noem een dringend advies maar een gesprek.
pi_24860179
quote:

Ik heb de betreffende leerling gezien, het was bepaald geen kaalkopje. En "we weten allemaal" is een non-argument, dat mikt op onderbuikgevoelens, erg gammel dus. Verder, wat mij betreft naait iedereen een nederlands vlaggetje op zijn tas, mag men houden van ons nationale symbool? Verder moet je maar eens zorgvuldig nagaan waar het initiatief nou vandaan komt, en dan vooral niet vergeten dat de jongen het hele jaar al met diezelfde tas loopt, en dat zou dan pas halverwege het jaar aan de leraren en de schoolleiding opvallen? Verder vind ik het knap dat je gedachten kunt lezen, jij weet kennelijk perfect de motieven waarom de jongen het vlaggetje erop genaaid heeft, dat zelfs zonder de jongen ooit maar gezien te hebben.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860310
quote:

[..]

Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24860332
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Misschien dat je het gemist hebt, maar het komt wel degelijk neer op verbod, en dat is toevallig wel de interpretatie die die directeur er zelf aan geeft. Hij gaat er tenslotte van uit dat zijn "advies" wel opgevolgd zal worden. Wat moet die jongen? Ja, nu hij zich gesteund weet blijft hij vermoedelijk het vlaggetje gewoon dragen. Hé, ontwaren we hier dan per ongeluk toch een zeer belangrijke functie van de media en de telegraaf in het bijzonder? Of ga je nu broeden op één of andere dooddoener om toch maar weer te kunnen bashen?
Het gaat niet om een verbod, ik ga af op de directeur.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:50:27 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24860339
quote:

Nee, dat is een misvatting. Ook al heeft die persoon een andere gedachtengang, de functie van dat vlaggetje blijft nog altijd hetzelfde, namelijk het bevestigen van de eigen identiteit (nationaliteit). Dát is de primaire functie. Exact hetzelfde als het vlaggetje dat ik op m'n trekkingrugzak heb bevestigd.

Overigens, wat ik ook al in deel één zei, het is juist ontzettend simpel om extremisten (waar hier dus mogelijk niet eens sprake van is) de wind uit de zeilen te nemen door als Turk, Marokkaan (whatever), zélf met een Nederlands vlaggetje te gaan lopen. Daarmee sla je bovendien twee vliegen in één klap.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:51:03 #124
111463 pikwik
slappe bak
pi_24860352
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet om een verbod, ik ga af op de directeur.
kleuter
pi_24860368
De directeur mag toch gewoon zijn regels stellen trouwens? Dat werd juist zo gewaardeerd van de kroegeigenaar die geen hoofddoekjes in zaak wilde. Beetje selectief geheugen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')