abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23815433
Vervolg van: FOK!dieetclub deel 56

Aanvulling op dit topic:

"dieet' recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 - Beestachtig gezellige meeting.
Fok! Dieetclub meeting 20 maart '04- Een gezonde zwemmeeting.
Fok! Dieetclubmeeting III op zaterdag 10 julien Fokdieetclub meeting III deel 2 - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Fokdieetclub "Efteling" Meeting deel IV- Van Droomvlucht tot Pegasus
Dieetclubmeeting V - Sinterkerst of gelukkig nieuwjaar? - nog in de maak

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger, hier kan je ook goed je BMI berekenen. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank voor de Feestdagen".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:

• Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 49:

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 103.4 kg en wil graag 75 kg wegen -3.1
    Darthirii (1m77) (39,6) was 124 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0
    Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 70 kg wegen -9
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 68 kg wegen -4.3
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0
    Kaputwiehund (1m73) (27,0) was 114,5 kg, weegt nu 81 kg, en wil graag 75 kg wegen -33,5
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
    LadyS (1m68) (39,0) was 111,6 kg, weegt nu 110,4 kg en wil graag 75 kg wegen -1,2
    Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
    Marchien (1m.74)(27,08) was 87KG , weegt nu 82 KG en wil graag 65 KG wegen. -5,0
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,0) was 81,5 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen - 6,3
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5
    miss_sly (1,65) (29,4) was 84.5 weegt nu 80. en wil graag 75 wegen -4.5
    M82 (1m75) (25,8) was 94,1 kg, weegt nu 77.6 kg en wil graag 68 kg wegen -16.5
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 150 cm
    Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg en wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
    sjeen (1m70) (35,6) was 103 kg, weegt nu 103 kg en wil graag <100 kg wegen 0
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    stout (1m70) (28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5
    Sugar (1m. 68) (26,93) weegt nu 76 kg en wil graag 63 kg wegen -0 kg
    Teigan (1m60) (36,9) was 96.1 kg, weegt nu 95,2 kg en wil graag 90 kg wegen -0.9

Updatelijstje

Week 50: Pandorah
    Week 51: Glimworm
    Week 52: Fannetje
    Week 1: Riann
    Week 2: Funnie
    Week 3: Teigan

Ok, het lijstje is nu bijgewerkt hoop ik, ik kijk zo alles nog even na, dan is dit ook gelijk de update van mij....

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!:

Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    Wissel ervaringen over Herbalife uit

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Algemene sites:

overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    ehow.com- Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen:

lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.
    sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.

Voedingstabellen:

caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
    voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.

Recepten:

fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.
    smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.

Interactieve sites:

fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)
    valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.

Link-sites:

afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.

Commerciële sites:

afslanken.com
    bodysolution.nl
    eganederland.nl
    herbalife.com
    slank-klup.nl
    slimfast.nl
    specialk.nl
    weighwatchers.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door Silmarwen op 17-12-2004 10:22:26 ]
  • You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_23815447
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6

wel 300g erbij, maar ik ben dit ongezonde sint-weekend doorgekomen en ben zelfs ietsje afgevallen ondanks uit eten bij de griek en gourmetten (plus chocola,speculaas,banketstaaf etc etc)

prima genoeg dus!
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_23815455
    Ik wil ook in de OP!

Marchien (1m.74) (28,08) was 87 KG, weegt nu 85 KG en wil graag 65 KG wegen -2,0 KG
    hiermee
    Carpe diem
      dinsdag 7 december 2004 @ 09:19:01 #4
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_23815639
    Hoi! Ik ga meedoen, als het mag!
    Drie maanden geleden bevallen en nu is het tijd om weer iets te doen aan die flubberdijen en flubberbuik!

Mag ik in het lijstje?
    Sugar (1m. 68) (26,93) weegt nu 76 kg en wil graag 63 kg wegen -0 kg

* Sugar gaat nu de chocoladeletters weggooien!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_23815698
    quote:
    [

* Sugar gaat nu de chocoladeletters weggooien!
    overdrijven is ook iets
    WEGGOOIEN kom op! het is wel chocola hoor!
    Daar kan je andere mensen heel blij mee maken!
    WELKOM trouwens
    Carpe diem
      dinsdag 7 december 2004 @ 09:27:52 #6
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_23815729
    Ken mezelf! Weggooien is het beste!
    En thanks!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_23815758
    TVP!
    pi_23815801
    Welkom Sugar! Ik vind weggooien ook wat rigoreus, maar als dat het beste werkt voor jou, moet je dat gewoon doen hoor!

Ow ja, al die lekkere chocolade!
    Eerst had Sinterklaas een reep met hazelnoot in mijn schoen gedaan, toen stond bij mijn zusje allerlei lekkers op tafel (waaronder die heeeeeeeeerlijke kikkertjes van Jamin) en toen bleek Sint daar ook nog eens een chocoladeletter voor mijn vriend EN mij achtergelaten te hebben!
    Mijn vriend heeft de zijne al op, ik schuif hem de mijne ook toe
    De reep chocolade met hazelnoten kon ik net laten liggen,m aar die heb ik over 4 dagen verspreid opgegeten!
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_23815892
    Ik ben nu wel heel snel uit het lijstje verdwenen

Kaputwiehund (1m.73) (27,06) was 114,5 KG, weegt nu 81 KG en wil graag 75 KG wegen -33,5 KG

Welkom Sugar.

miss_sly je bedoelt denk ik fondant kikkers ` (dat witte spul). Die zouden ze inderdaad moeten verbieden.

Bij een eventueel Dieetclub hardloopmeeting fiets ik wel achter jullie aan om af en toe een flesje water aan te geven.
    Zu hause ist alles besser
    pi_23815901
    gelukkig kan ik niet zo goed tegen chocola
    Gisteren wat chocoladepepernoten gehad en ik voel nu alweer vulkaantjes opkomen.....
    Het is wel een goede bescherming voor mij
    Carpe diem
    pi_23816616
    TVP
    pi_23816710
    Zo, alles bijgewerkt, nog niet helemaal naar mijn zin, maar wel geod genoeg....

Iedereen staat er weer in, en geupdate
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      dinsdag 7 december 2004 @ 22:30:39 #13
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23822762
    tvp
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_23826913
    Wat goed Pandorah dat je zo snel loopt! Echt knap. Als ik de 10 km moet lopen, hoop ik ook jouw tempo te hebben.

Welkom Sugar.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_23827282
    Marchien in het vorige topic:

Ik kan me er nog wat bij voorstellen ook!
    Toen ik gisteren thuiskwam en nog even wachtte met eten heb ik ook hardop precies aan die witte chocoladeletter uitgelegd waarom ik hem NIET ging opeten.
    (ik heb hem ook niet opgegeten, chocoladeletters houden niet van liegen )

Maar de komende tijd is denk ik wel de moeilijkste van het jaar. Ik ga er van uit dat er dan wel weer wat bij komt bij mij. Met oud en nieuw kauw ik niet de hele nacht op een komkommertje!
    -----------------

Maar ook door niet heel de nacht op een komkommertje te knabbelen kun je toch Oud & Nieuw wel doorkomen zonder al te veel aan te komen? Kijk dat je een halve kilo aankomt is begrijpelijk, maar die is er met een beetje afzien zo weer af toch? Als je gewoon op de dag dingen eet met weinig calorieen, die toch flink vullen (ik gebruik daar yoghurt met muesli en een stukje fruit voor) dan kun je 's avonds best lekker eten en wat snoepen zonder absurd aan te komen toch?
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_23827396
    ja, maar bedenk dat muesli wel best voedzaam is (ligt eraan hoeveel je erin gooit).
    en het hangt er vanaf wat jij "wat snoepen" vindt.
    ik ken mezelf en blijft toastjes eten tot de plank leeg is, biertjes drinken tot de koelkast leeg is etc etc.
    ik ga ook een tactiek bedenken om niet teveel te vreten.

ik merk trouwens vaak dat ik van veel drank alleen eerder afval dan aankom, maar dat ALS ik dan wat eet, ik extra hard aankom. ligt dus aan het soort feestje of het een beetje slecht of heel slecht voor me is.
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_23827523
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 09:27 schreef knuppelhout het volgende:
    ja, maar bedenk dat muesli wel best voedzaam is (ligt eraan hoeveel je erin gooit).
    en het hangt er vanaf wat jij "wat snoepen" vindt.
    ik ken mezelf en blijft toastjes eten tot de plank leeg is, biertjes drinken tot de koelkast leeg is etc etc.
    ik ga ook een tactiek bedenken om niet teveel te vreten.

ik merk trouwens vaak dat ik van veel drank alleen eerder afval dan aankom, maar dat ALS ik dan wat eet, ik extra hard aankom. ligt dus aan het soort feestje of het een beetje slecht of heel slecht voor me is.
    precies dat
    Ik ga er ook van uit dat het er na de feestdagen wel weer afgaat.
    Tot nu toe heb ik het met sinterklaas heel redelijk gedaan. (alleen ligt mijn hele kast vol met speculaaspoppen, chocoladeletters en een banketstaaf, ik geloof dat ik die maar aan TARA ga meegeven)
    Maar dat de weegschaal nu eindelijk ook zegt dat ik afval is een goede stimulans
    Carpe diem
      woensdag 8 december 2004 @ 09:44:29 #18
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23827604
    Even na heeeeeeeele lange tijd weer een update:
    was:
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    nu:
    Glimworm (1m75) (28,4) was 98 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 70 kg wegen -11
    Glimmen is een keuze
    pi_23827643
    Ik heb die neiging om 's avonds nog te eten helemaal niet meer. In het begin had ik daar ook erg veel moeite mee, maar nu gaat het vanzelf. Ik ben bijvoorbeeld gisteren naar een verjaardag geweest en ik heb twee koppen koffie en een colaatje op. Het gebak en alle andere hapjes, nootjes e.d. heb ik aan me voorbij laten gaan. Ik denk dat het ook veel te maken heeft met je voeding overdag. Ik neem altijd een behoorlijke grote avondmaaltijd, dus daarna is de honger voorlopig wel weg. Bovendien heb ik mezelf het snacken uit verveling afgeleerd.

Tijdens de feestdagen let ik eigenlijk nergens op. De boog kan niet altijd gespannen staan. Aangezien ik mezelf maar in eens per 3 maanden weeg, krijg ik die tussentijdse schommelingen niet mee. En maak ik me daar ook niet zo druk over
    Zu hause ist alles besser
      woensdag 8 december 2004 @ 10:47:30 #20
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_23828402
    Sugieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! succes
    Zijn al die kilo's van de zwangerschap, hoeveel woog jij daarvoor?
    * Merisse is niet nieuwsgierig

Mijn nieuwe stats:
    oud: Merisse (1,70) (26,0) was 81,5 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen - 6,3
    nieuw: Merisse (1,70) (25,4) was 81,5 kg, weegt nu 73,5 kg en wil graag 68 kg wegen - 8,0

Vraagje, als mijn BMI nou straks onder de 25 komt moet ik dan verhuizen naar het ander topic of mag ik dan hierblijven omdat ik van boven de 25 kom?
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
    pi_23828584
    Merisse, wat goed zeg
    Wanneer je BMI onder de 25 komt mag je verhuizen naar het topic Slank voor de feestdagen deel XIX

Hier zitten de mensen met een BMI boven de 25 en daar de mensen onder de 25.

Je doet het goed
    pi_23830049
    maar maar maar, als mijn bmi ooit onder de 25 komt wil ik hier helemaal niet weg

en ik ben al weer een stapje in die richting:

Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 77 kg en wil graag 70 kg wegen -10

- 10
    Doei.
      woensdag 8 december 2004 @ 12:41:19 #23
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_23830413
    Wow Faithy, goehoed
    Jolene, mijn trouwste fan
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
    pi_23830459
    Merisse, je gaat bijna dit topic verlaten! knap hoor!!

kaputwiehund, ik bedoel inderdaad die heerlijke dingen van Jamin

Faithy je gaat ook lekker! je kan zo met Merisse mee naar het andere topic
    pi_23830545
    dank

alleen ga ik mn 'echt slank' voor de feestdagen niet meer redden denk ik
    Doei.
    pi_23831304
    dan wordt het toch weer "slank de zomer in" ?

Een leraar van mij drinkt altijd warm water omdat dat zo goed zou zijn voor de lijn.
    Ik ben het daar niet mee eens, omdat koud water door je lichaam verwarmt moet worden en dat energie kost, dus KOUD water is beter voor de lijn.
    Iemand hier meer informatie over?
    Carpe diem
    pi_23831652
    ah marchien, ik vind dat als je dat soort dingen gaat doen om af te vallen dat je dan misschien een beetje doordraaft. Volgens mij is nog nooit iemand slank geworden van het drinken van alleen koud of alleen warm water. Kan me ook niet voortstellen dat zoiets zoden aan de dijk zet.
    ik zou zeggen drink veel water, en zoals je het lekker vind (anders houd je het niet vol).
    pi_23831816
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 13:47 schreef octopussy het volgende:
    ah marchien, ik vind dat als je dat soort dingen gaat doen om af te vallen dat je dan misschien een beetje doordraaft. Volgens mij is nog nooit iemand slank geworden van het drinken van alleen koud of alleen warm water. Kan me ook niet voortstellen dat zoiets zoden aan de dijk zet.
    ik zou zeggen drink veel water, en zoals je het lekker vind (anders houd je het niet vol).
    Die man draaft ook door en nog steeds te dik, want hij lijnt dan, krijgt dan honger omdat hij te weinig eet en gaat dan snoepen
    Maar ik vroeg het me gewoon af Ik haal het niet in mijn hoofd om warm water te drinken, vind ik niet lekker
    Carpe diem
    pi_23831825
    Water is water, dat beetje temperatuurverschil zal geen verschil maken. Ik drink gewoon waar ik zin in heb.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_23832057
    Ik ben blij dat ik niet al te veel lekkernijen heb gekregen van de Sint. Hooguit 1 chocoladeletter die ik lekker heb weggesmuld. De banketstaaf ging op aan vrienden die langskwamen en net kreeg ik een banketstaaf van de bakker. Heb ik weggegeven aan mijn magere collega die er verlekkerd naar zat te kijken .

miss_sly: je zal trouwens, door al dat hardlopen, snel merken dat je met tennis eerder je bij je moeilijke ballen komt. Ik heb dat namelijk bij badminton. Door een betere conditie, raak ik meer shuttles (tot ergernis van tegenstandigers )…

glimworm: jij bent net bezig met hardlopen. Ik doe dat alweer zo'n 3 jaar (met tussenpozes van niet hardlopen) dus die 10 km haal je vanzelf wel. Je hebt immers overwonnen dat je begonnen bent toch? Da's al heel knap .

octopussy: als je echt een eetstoornis hebt, zal een psychiater echt niet gek kijken dat je langskomt hoor. Vermoedelijk ben je echt niet de enige. Sterkte .

Welkom Sugar! Heb je nog specifieke plannen om te dieten of ga je gewoon veel wandelen met je dochtertje?
    Snoep weggooien doe ik ook. Ik kan er namelijk niet tegen als ik het bewaar want dan beeld ik me in dat ik "eet me" hoor .

Kaputwiehund, bij deze ben je aangenomen als de drink- en etensvoorziening bij een evt dieethardloopmeet (dat zal wel de Dam tot Dam loop worden) .

YPPY: Goh, ik wist niet dat ik snel was In ons park word ik namelijk de hele tijd ingehaald...

Merisse: jij gaat goed zeg . Nog even en dan mag je naar het slank de zomer / feestdagen topic .

marchien: tja, je moet gewoon drinken wat je het lekkerst vindt lijk mij. Al te koud waren lijkt mij weer niet goed als je dat ineens opdrinkt voor je maag…
    pi_23835483
    Meimeltje (1m64) (29,7) was 92,5 kg, is nu 80,0 kg en wil graag 65 kg wegen –12,5

Van mij ook na een lange periode (2 maanden ofzo) weer eens een update Hoop dat het nu weer lekker achter elkaar eraf blijft gaan.....
    pi_23835538
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 13:28 schreef marchien het volgende:

Een leraar van mij drinkt altijd warm water omdat dat zo goed zou zijn voor de lijn.
    Ik ben het daar niet mee eens, omdat koud water door je lichaam verwarmt moet worden en dat energie kost, dus KOUD water is beter voor de lijn.
    Voor zover ik weet is koud water inderdaad beter voor de verbranding omdat je lichaam het tot lichaamstemperatuur opwarmt. Het effect is trouwens te verwaarlozen maar bestaat wel.
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
    pi_23838607
    ik is trots op mij!

Even snel, want ik ga mee koken, maar ik heb net (direct uit mijn werk omkleden en vertrekken) weer gelopen: 4 x 3 minuten hardlopen en 3 minuten wandelen! Ik had nooit gedacht dat ik eenmaal 3 minuten zou kunnen hardlopen, maar ik heb het gedaan!! Het was niet gemakkelijk, maar het leek de vierde keer wel gemakkelijker dan de eerste

Straks even lezen en kijken!
      woensdag 8 december 2004 @ 19:57:02 #34
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_23839330
    Miss_Sly!

En allemaal bedankt voor het warme welkom!

Ik stop met snoepen, eet mager beleg op brood en wat gezonder avondeten. Sporten blijven doen (consequent) en that's it. Ben in het verleden vaak veel te ver gegaan met lijnen, dus wil er vooral voor waken dat ik weer te ver doorsla...

Merisse!!!!!!!!!!!!! Held!!!!!!!
    Ik ben door de zwangerschap ongeveer 25 kilo aangekomen.... Mijn gewicht vóór de zwangerschap was 61 kilo...! Way to go!
    pi_23841841
    Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 152.5 cm

Dat word mijn nieuwe zinnetje dus 2.5 cm eraf
      woensdag 8 december 2004 @ 23:02:00 #36
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_23843978
    tvp
    Dubbel zo Frissss
    pi_23850564
    Daar ben ik ook weer, terug van weg. Hopelijk heb ik de komende tijd weer genoeg tijd om te lezen en reageren. De afgelopen maanden waren nogal druk.
    Mijn regeltje op het moment is:
    stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
      donderdag 9 december 2004 @ 14:55:15 #38
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23855167
    quote:
    Op woensdag 8 december 2004 13:28 schreef marchien het volgende:

Van lauwwarm water moet je sneller poepen en krijg je een voller gevoel. Tenminste, dat heb ik.
    Vermoed dat je leraar denkt dat hij van poepen afvalt. Dat is alleen zo als je niks meer eet. En veel vezels eten is beter voor je stoelgang dan warm water drinken.

Verder heb je gelijk dat koud water drinken het lichaam energie kost, maar toch moet je niet meer dan 1,5 tot 2 liter water per dag drinken. Je moet het namelijk ook nog kwijt kunnen.
    pi_23871989
    Mijn update voor deze week:

Oude:
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 103.4 kg en wil graag 75 kg wegen -3.1

Nieuwe:
    Cutie (1m87) (29,3) was 106,5 kg, weegt nu 102.4 kg en wil graag 75 kg wegen -4.1

Yay, bijna de eerste 5 kilo, én bijna onder de 100!
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:31:52 #40
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23873174
    Weer een updatetje: 4 ons eraf.

Nieuwe regel:

Gia (1m72) (31,5) was 98,6 kg, weegt nu 93,9 kg en wil graag 68 kg wegen -4.7

Ik ook bijna 5 kilo kwijt. Dat was mijn doel om in december te halen. En december duurt nog 3 weken, dus het kan nog.
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:34:03 #41
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23873204
    quote:
    [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/636710/2/20#23871989]vrijdag 10 december 2004 08:34

Yay, bijna de eerste 5 kilo, én bijna onder de 100!
    En je BMI onder de 30, goed hoor.
    pi_23873450
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]

En je BMI onder de 30, goed hoor.
    Ja, daar voel ik me stiekem best goed over!

Ik werk bij een bedrijf wat onder andere (medische) hulpmiddelen verkoopt voor obese mensen, daarbij word een bmi van 30+ aangehouden....
    En nu zit ik daaronder! ben er echt blij mee.
    Mên, ik ben goed!
      vrijdag 10 december 2004 @ 11:53:50 #43
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23874671
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 10:51 schreef Cutie het volgende:

[..]

Ja, daar voel ik me stiekem best goed over!

Ik werk bij een bedrijf wat onder andere (medische) hulpmiddelen verkoopt voor obese mensen, daarbij word een bmi van 30+ aangehouden....
    En nu zit ik daaronder! ben er echt blij mee.
    Mên, ik ben goed!
    Ik ben pas bij 88 kilo onder de 30 bmi.
    Moet dus nog ruim 5 kilo kwijt om in een iets veiligere zone te zitten.

Maar we gaan stug door.

Probeer trouwens ook tijdens de feestdagen goed op te letten. Hoe gaan jullie dat doen?
    pi_23876072
    Gia, jij bent ook 15 cm korter dan ik he! Ook jij komt onder die 30!

Ik ga tijdens de feestdagen gewoon door met wat ik nu ook doe.... gezonder en minder eten, en meer bewegen.

Wat ik me trouwens afvraag he...heeft iemand van jullie wel eens modifast gebruikt? En werkt dat een beetje? En het lange-termijn-effect?
      vrijdag 10 december 2004 @ 13:22:15 #45
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23876629
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 12:59 schreef Cutie het volgende:
    Gia, jij bent ook 15 cm korter dan ik he! Ook jij komt onder die 30!

Ik ga tijdens de feestdagen gewoon door met wat ik nu ook doe.... gezonder en minder eten, en meer bewegen.

Wat ik me trouwens afvraag he...heeft iemand van jullie wel eens modifast gebruikt? En werkt dat een beetje? En het lange-termijn-effect?
    Mijn zus, geloof ik. Ze voelde zich zo slap als een vaatdoek. (Althans, zo zag ze eruit) Het hielp wel, maar ze is nu wel weer terug bij af.

Persoonlijk denk ik dat langzaam afvallen en daarbij beetje bij beetje je eetpatroon bijstellen, beter is. Vooral op de lange termijn. Ik ben er nog lange niet, dus heb nog helemaal geen idee hoe het straks zal zijn als ik op mijn streefgewicht ben. Hopelijk ben ik dan zo gewend aan een andere manier van eten en koken, dat ik makkelijker mijn gewicht behoud.

En de feestdagen?

1e kerstdag kook ik zelf, alleen voor mijn eigen gezin. Konijn met een paar soorten groenten, een lekkere witlofsalade en voor mezelf een gepofte aardappel. Man en kids krijgen krieltjes erbij.
    Toetje na wordt ijstaart, omdat de kinderen sparen voor een gratis ijstaart van de frietboer.
    Ikzelf houd niet zo van ijs, ben helemaal geen zoetekauw, dus neem wel wat fruit met yoghurt.

2e kerstdag gaan we óf uit eten, óf we eten bij mijn schoonouders. In het laatste geval valt het dan ook wel weer mee, omdat mijn schoonmoeder ook best mager kookt. Daar is ook altijd wel een lekkere salade bij.
    Indien we uit gaan eten, neem ik gewoon twee soorten groenten en geen friet. Rode wijnsaus over het vlees, soepie vooraf en koffie als toetje.

Oud op nieuw komen mijn ouders en schoonouders hier. Maak dus van allerhande hapjes klaar. Zorg dan dus wel dat ik enige reserve heb opgebouwd door wat minder te lunchen en minder 's avonds te eten. Er komt tenslotte nog genoeg.

En verder zie ik eigenlijk wel. Probeer me de andere dagen zo goed mogelijk aan het WW programma te houden. Dus hopelijk valt het allemaal wel mee en kunnen we de goede voornemens goed beginnen.
      † In Memoriam † vrijdag 10 december 2004 @ 13:51:41 #46
    43556 miss_dynastie
    pi_23877438
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 12:59 schreef Cutie het volgende:
    Mijn nichtje mag dat ook?
    Ze is gewoon een jojo. Tien kilo aankomen, modifasten of slimfasten of dat soort ongein, afvallen, normaal eten, iets meer dan normaal eten, en hup weer tien kilo zwaarder.
    Ik zou modifast alleen gebruiken voor de feestdagen zodat je met Kerst kunt bunkeren, of na de feestdagen om snel die kilootjes kwijt te raken. Langer dan een week zou ik het niet gebruiken.
    Maar Mannekino ging binnen twee maanden orde op zaken stellen met modifast. Mannekino, waar ben je? Is het jou wel gelukt?!

Ik ben ooit eens begonnen aan zo'n smakeloze kuur van ik geloof Nutricia. Een honger dat ik had Volgens mij ook gewoon psychisch hoor, maar ik doe het noooooit meer. Was wel goedkoop trouwens, 20 euro voor 10 of 14 dagen, dat red ik niet als ik normaal eet

Hier gaat het op het moment allemaal een stuk minder. Ben weer aangekomen, maar probeer de schade te beperken. In januari ga ik er weer vol tegenaan, maar ik heb gewoon iets teveel tegenslagen gehad de laatste tijd. Het komt wel goed. Ooit
    pi_23894135
    Ik heb ook ooit Modifast gekocht en...ach, daar is het ook wel een beetje bij gebleven. Ik had een 'proefpakket' met diverse smaken. Vol enthousiasme ging ik de chocolade klaarmaken. Even schudden en ik nam een Grote SLok. Gatver de gatver, wat was dát smerig Ik stond gewoon te kokhalzen. Sinds dien geen gekke en drastische dingen meer voor mij Meer bewegen, gezonder eten, minder snoepen, let op vet, water drinken....dát werkt.

Enne, ik ben ook heel benieuwd hoe het met Mannekino gaat
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_23894139
    Het heeft een tijdje geduurd, maar ik kom maar weer eens met dieetinfo (ja, ik zit op mijn werk en ja, ik verveel me )
    quote:
    New Study: Low Fat Better for Weight Loss Maintenance

Regardless of how you lost weight initially, low carb or low fat, going low fat is what keeps the weight off. This could add fuel to the backlash against low carb diets, as their popularity is also beginning to slide. A new study based on the results of the National Weight Control Registry show that low fat, high carb diets are better than low carb diets for keeping the weight off. According to the study, which was based on the diet habits of 2700 dieters over an eight year period, only a minority of successful weight losers consumed low-carbohydrate diets. The type of diet ? low-fat, low-carb or in between ? made no difference in how people lost weight initially, the study focused on maintaining weight loss. Those who increased their fat and reduced carbs regained the most weight.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_23894143
    quote:
    Weight Loss Device Tested

We first heard of the weight loss "pacemaker" last year, as a new hope for weight loss to replace gastric bypass surgery. Three hospitals will begin using it this December. The device will fire electronic pulses through tiny wires leading to the stomach wall, and the body will tricked into feeling full after eating a small amount of food, followed by gradual weight loss. While there are small risks involved with the device, it is much safer than gastric bypass surgery.
    Hier ben ik wel benieuwd naar...ik sta namelijk huiverig tegenover chirurgische ingrepen om gewicht te verliezen (alhoewel het merendeel van de mensen die het gedaan hebben er héél erg blij mee waren en het direct weer zouden doen).
    pi_23894150
    quote:
    Ephedra Concerns Confirmed

A new study has confirmed that ephedra can kill. The tests were done on animals, and compared the effects of ephedra on healthy animals vs. animals with blockages in the heart arteries. In the animals with the blockages, ephedra caused potentially fatal fibrillations. Many people with blockages have no symptoms and are unaware they have them. Taking ephedra can be extremely dangerous for them.
    Dit riep ik jaren geleden al op fok, maar helaas zijn er nog heel veel mensen die met ephedra (belangrijkste bestanddeel van stackers en verboden in Amerika) proberen af te vallen. Zit soms in afslanktabletten onder de naam zeedruif.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')