abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22445568
WFL Feedback Topic heeft de 300 gepasseerd en was dus vol dus *jee* weer een nieuwe

-PS zou die een sticky kunnen krijgen??-
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_22445646
Ben benieuwd op het eerste commentaar over die reli-rel hier. kGeloof dat het weer een beetje de verkeerde kant uitgaat.
pi_22445854
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:37 schreef Haushofer het volgende:
Ben benieuwd op het eerste commentaar over die reli-rel hier. kGeloof dat het weer een beetje de verkeerde kant uitgaat.
Waarom denk je dat ik dit topic geopend heb...
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_22446081
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:46 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik dit topic geopend heb...
De diepere betekenis van een rel i -nicht begint langzaam te dagen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:02:44 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_22446232
*sticky.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:48:57 #6
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_22495267
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:02 schreef speknek het volgende:
*sticky.
Pak volgende keer een doekje
'Nuff said
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:20:18 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_22512524
Hallo?

Hoi iteejer of schorpioen,
het is weer eens zover. Kunnen we een wat definitievere uitspraak krijgen omtrent de Levensbeschouwing?
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:59 schreef speknek het volgende:
Het WFL forum is niet de plaats voor het citeren van stukken uit de bijbel als authoriteit. Het is de bedoeling dat je met universele argumenten komt, niet prediken voor je eigen parochie.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
Sorry hoor, maar het is toch een w.f.L.-forum? Maw, ik ben toch niet verplicht om mee te gaan in filosofie? Ik geef slechts mijn mening en onderbouw die op mijn manier, wat iemand anders daar mee doet moet 'ie zelf weten. Er zijn zat anderen die in zat topics precies hetzelfde doen, dus zie ik niet waarom ik het niet zou ''mogen''. Tuurlijk pas ik mij aan aan het topic en doe ik er alles aan om het leuk te houden. En aangezien dit een ''god'-topic'' is, is het juist interessant om dingen te laten spreken die juist alles te maken hebben met god. Het citeren van teksten is niet mijn doel, maar het onderbouwen van mijn mening wel.
Men kan machtiger zijn dan God
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_22528712
opzich vind ik dat je gelijk hebt. Wat heel vaak gebeurt is dat ellenlange bijbelteksten worden geplaatst, met als bijschrift: lees maar door, dit is de waarheid. (omdat het in de bijbel staat) vervolgens worden er dingen in ontkracht, middels meer universele bewijsmethodes, komt er een nieuw stuk bijbel tekst, die net ff wat anders zegt. En dit geintje herhaalt zich vaak totdat niemand meer zin heeft verder te gaan. bijbelteksten om je mening bij te zetten, mag, maar met mate. Want sommige mensen kennende, komen er ook koran teksten, boedistische teksten of wat voor geloofsteksten dan ook

voorstel: een online bijbel? kunnen ze daarnaar verwijzen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 22:34:32 #9
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_22585065
Tuurlijk is het niet de bedoeling om in een topic te gaan 'spammen' met teksten, maar enige onderbouwing moet zeker mogelijk zijn. Veel andere users doen vrijwel hetzelfde door ellenlange teksten te plaatsen van geleerden en filosofen (ook zo van:lees maar door) of het plaatsen van een aanta links, zonder het zelf even kort uit te leggen. Bij topics over religie-gerelateerde zaken vind ik zeker dat het aanvoeren van (al dan niet langere) teksten moet kunnen om duidelijk te maken wat het hele punt is (wat vaak, hoe vervelend misschien ook, meerdere punten van aandacht vereist). Ik vind ook dat teksten in topics over ruimtevaart en Einstein ofzo, minder gepast zijn en daar zul je me dan ook geen teksten zien posten.

Over die on-line bijbel: Leuk idee, maar dan wordt de discussie toch weer onduidelijk omdat de helft van degenen die reageren (met name tegenstanders) er weer geen woord van lezen en de discussie totaal op niets uitloopt.
Verder zijn niet alle vertalingen op internet even goed, sommige zelfs slecht, wat discussie zeker niet helpt. Dus het lijkt me geen geweldig plan.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 22:45:07 #10
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_22585397
quote:
Het is de bedoeling dat je met universele argumenten komt, niet prediken voor je eigen parochie.
Wat zijn universele argumenten? Ik wil zeker niet vervelend doen ofzo, maar dit is gewoon vaag.
Een filosoof pakt het anders aan dan iemand die de bijbel gelooft, beide hebben echter het recht zich door middel van argumenten te verdedigen.
Iets uitleggen of slechts uitlichten uit de bijbel is zeker niet zonder meer 'prediken voor eigen parochie'. Iemand die meer van bijbelse standpunten wil weten (zeker als het topic er ook nog eens over gaat) moet toch gewoon onderbouwing in de vorm van teksten kunnen lezen om zo de discussie duidelijk en overzichtelijk te houden.
Ik post daarbij toch al niet zo heel vaak, dus die ene keer dat mij iets gevraagd wordt wil ik het gewoon goed uit kunnen leggen.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:17:37 #11
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_22592915
Ik zie hier een zeer negatieve tendens ontstaan, W-F-L is steeds meer zich aan het afzetten mbt Levensbeschouwing.

Mensen uiten zich steeds harder en negatiever richting de religieuze topics.
Mensen reageren steeds feller (zowel 'positief' als 'negatief').
Er is geen ruimte meer voor respect en openstaan voor andere ideeën.

Ik heb zeer interessante mensen zien gaan (ik zie ze niet meer hier op het forum) en ik denk dat de manier zoals men hier omgaat met religieus getinte onderwerpen debet eraan zijn. (ook voor mij de reden dat ik steeds minder plezier heb in het lezen van de WFL onderwerpen, steeds sneller afhaak...)

Is dat het gevolg van het slechte modden hier (schorpioen en iteejer verliezen het objectieve perspectief of letten simpelweg niet op)?
Is dat het gevolg van een mentaliteitsverandering in onze maatschappij?
Is dat het gevolg van de 'demonisering' van de diverse religies in de wereld? (zoals 1 extremistische moslim blaast een politiebureau op, dus alle moslims zijn fout )
Is dat het gevolg dat men elkaar gewoon het licht in de ogen niet meer gunt?
Is dat het gevolg dat men elkaar niet meer de ruimte wil geven om de wereld anders te zien dan henzelf?

Vul het zelf maar in.

Er zijn voorspellingen gedaan dat dit zou gebeuren, maar ik had niet verwacht dat het zo voelbaar zou zijn, zelfs bij WFL.
Men heeft gezegd dat er eerst (karmisch) puin geruimd moet worden voordat het nieuwe tijdperk kan beginnen. Zowel het positieve als het negatieve is te merken.
Kijk in de wereld en zie dat zelfs Amerika er hard aan meedoet om de wereldgroei te versnellen (vul zelf maar in hoe). Ik wijs niet naar de Bijbel als referentie, ook andere religies hebben dit opgetekend dat dit niet te vermijden is.

Ik moest dit gewoon kwijt.
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:38:07 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_22599807
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:17 schreef MacMeester het volgende:
Ik zie hier een zeer negatieve tendens ontstaan, W-F-L is steeds meer zich aan het afzetten mbt Levensbeschouwing.
De afzetting tegen levensbeschouwing is er al sinds het begin van WFT, alleen waren er toen nog nauwelijks gelovigen.
quote:
Er zijn voorspellingen gedaan dat dit zou gebeuren, maar ik had niet verwacht dat het zo voelbaar zou zijn, zelfs bij WFL.
Wel eens wat van Voltaire (1694-1778) gelezen?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:08:10 #13
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_22607898
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:38 schreef speknek het volgende:
Wel eens wat van Voltaire (1694-1778) gelezen?
nope....
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 15:30:10 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_22640998
Afijn, die was ook niet al te lief tegenover gelovigen. Schreef dingen als "God is een komediant spelend voor een publiek dat te bang is om te lachen" en "Geen enkel mens, geen enkel gezond mens, kan met iets anders dan complete horror naar de Christelijke sekte kijken". Andersom waren gelovigen trouwens ook niet al te lief tegen hem, z'n boeken werden verbrand, en na z'n dood hebben ze z'n lijk gestolen en op een vuilnisbelt gegooid.

En dan heb ik het nog niet eens over de kant van de gelovigen, waar al vierduizend jaar met eeuwig branden in de hel wordt gestrooid.

Wat ik dus wil zeggen is dat de toon niet per sé verhardt. Die is al nooit echt vriendelijk geweest.
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:18:26 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_22687664
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Wat zijn universele argumenten? Ik wil zeker niet vervelend doen ofzo, maar dit is gewoon vaag.
Een filosoof pakt het anders aan dan iemand die de bijbel gelooft, beide hebben echter het recht zich door middel van argumenten te verdedigen.
Iets uitleggen of slechts uitlichten uit de bijbel is zeker niet zonder meer 'prediken voor eigen parochie'. Iemand die meer van bijbelse standpunten wil weten (zeker als het topic er ook nog eens over gaat) moet toch gewoon onderbouwing in de vorm van teksten kunnen lezen om zo de discussie duidelijk en overzichtelijk te houden.
Ik post daarbij toch al niet zo heel vaak, dus die ene keer dat mij iets gevraagd wordt wil ik het gewoon goed uit kunnen leggen.
Het staat eigenlijk al gewoon in de FAQ:
quote:
Topics over het bestaan van God bv, hebben slechts dan een plaats binnen dit forum wanneer dit vanuit filosofisch of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen gepresenteerd wordt. 'Dit is de enige waarheid, want dat zegt de bijbel' is een geloofsbelijdenis, hoort thuis onder C&H, of onder Lifestyle, maar niet in een wetenschappelijk en analytisch georienteerd forum.
pi_22697340
Moderators --> Is dit hier ook niet mogelijk?!?! Pleeeeeasssssee
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:54 schreef pfaf het volgende:
ook off-topic:

http://www.physicsforums.com/showpost.php?p=273821&postcount=27
Wij moeten ook zo'n scriptje.
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:18 schreef Quarks het volgende:

[..]

Inderdaad

Dat is echt geweldig: Introducing LaTeX Math Typesetting

offtopic:
Je kunt het ook downloaden: Hier

En hier kun je het online gebruiken (in het Russisch)!
komt uit/ van http://forum.fok.nl/topic/613076/3/50#22681254
"Mijn" fotoalbum...
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:05:42 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_22700341
Dat is echt heel gaaf ja .
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:19:36 #18
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_22700586
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:30 schreef speknek het volgende:
Afijn, ... etc

En bladibla.

Wat ik dus wil zeggen is dat de toon niet per sé verhardt. Die is al nooit echt vriendelijk geweest.
Dat is ook zo, maar ik kijk even naar de afgelopen paar jaar op dit forum. De discussies waren interessanter van inhoud. Je merkt dat zeker het 3/4 jaar harder wordt 'gestreden' om het gelijk. En men schuwt verwijten steeds minder.

En dat vind ik een nare ontwikkeling...
meer esotherisch
pi_22722349
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:19 schreef MacMeester het volgende:
Dat is ook zo, maar ik kijk even naar de afgelopen paar jaar op dit forum. De discussies waren interessanter van inhoud. Je merkt dat zeker het 3/4 jaar harder wordt 'gestreden' om het gelijk. En men schuwt verwijten steeds minder.

En dat vind ik een nare ontwikkeling...
Daar moet ik je gelijk in geven. Speknek heeft dit kort geleden ook al 'achter de schermen' aangeroerd, en we zijn van mening dat met name de geloofsdiscussies sfeerverziekend zijn.

De kern van dit forum is een empirische: je kijkt naar de wereld om je heen, analyseert die waarnemingen middels objectieve technieken en begrippen, en discussieert daar met anderen over.

Geloofskwesties liggen anders, daa spelen pure overtuigingen die in plaats komen van de empirie. Daar valt dus niet over te discussieren, alleen maar het hardst roepen dat je gelijk hebt. Waarbij die valse discussies het ergste zijn: de empirie voor het karretje van het geloof spannen.

Je kunt prima discussieren over hoe het geloof de filosofie beinvloedt, of omgekeerd. Maar de 'ik heb gelijk' discussies zijn zinloos, hebben nooit een winnaar en worden dus steeds harder en feller. En daar moeten we echt van af.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:23:23 #20
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_22726404
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:27 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Moderators --> Is dit hier ook niet mogelijk?!?! Pleeeeeasssssee
[..]

[..]

komt uit/ van Snelheid van het licht
Ik denk dat dat erg lastig te implementeren is hier.
Er zijn wel speciale LaTeX hacks voor phpbb en wordpress, maar op physicsforums.com is het custom geschreven.

Aangezien Fok groot is en WFL maar een klein onderdeel is, denk ik niet dat het zin heeft.
Misschien dat we wel deze link in de faq kunnen zetten.

Verder wil ik de Mod's hier even waarschuwen voor topic's van Rudeonline.
Hij gaat een discussie aan, komt met absurde argumenten die iedereen keer op keer weerlegd, leest andermans post's nauwelijks, en hij blijft koppig bij zijn standpunt.

Goed voorbeeld is dit topic (vooral de laatste pagina's).
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_22726838
Tja, die Rude....
Als ie nou op al die fora allemaal mensen zit te dissen, dan vindt ik het vrij zielig dat ie daar zijn bevrediging uit haalt.
Maar als ie het echt meent, dan vind ik het net zo zielig. Beetje een dilemma.
Ook krijg ik soms het idee dat ie, behalve geen wiskunde, ook niet lezen kan. Want volgens mij zijn alle redeneringen al tig keer voorbij gekomen.

Is het dan niet tijd dat er een Mod ingrijpt?
pi_22727147
Ik onderschrijf letterlijk en figuurlijk bovenstaande twee replies:
- Geen enkel bezwaar indien de uitdaging cq handschoen opgenomen wordt om LaTeX aan dit forum toe te voegen
- RudeOnLine is weinig stimulerend voor WFL. In Onzin Voor Je Leven zou hij goed mee kunnen draaien. De hoeveelheid bagger die hij prodceert neemt buitengewone proporties aan. Van de andere kant krijg ik soms buikpijn van het lachen over de nonsens die hij produceert (ergo => ONZ)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yosomite op 19-10-2004 17:05:10 ]
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:59:53 #23
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_22742415
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 13:11 schreef iteejer het volgende:
Daar moet ik je gelijk in geven. Speknek heeft dit kort geleden ook al 'achter de schermen' aangeroerd, en we zijn van mening dat met name de geloofsdiscussies sfeerverziekend zijn.

De kern van dit forum is een empirische: je kijkt naar de wereld om je heen, analyseert die waarnemingen middels objectieve technieken en begrippen, en discussieert daar met anderen over.

Geloofskwesties liggen anders, daa spelen pure overtuigingen die in plaats komen van de empirie. Daar valt dus niet over te discussieren, alleen maar het hardst roepen dat je gelijk hebt. Waarbij die valse discussies het ergste zijn: de empirie voor het karretje van het geloof spannen.

Je kunt prima discussieren over hoe het geloof de filosofie beinvloedt, of omgekeerd. Maar de 'ik heb gelijk' discussies zijn zinloos, hebben nooit een winnaar en worden dus steeds harder en feller. En daar moeten we echt van af.
Misschien is dat een reden om de regels bij WFL aan te passen?
Discussies als "ik heb gelijk" zouden een andere plek moeten krijgen binnen het forum.
Het voordeel is dan dat religieuze onderwerpen weer met een iets meer neutrale/objectieve visie gevuld kunnen worden zonder in het welles/nietes te vallen of bepaalde religies ondergeschikt te verklaren tov andere religies.
meer esotherisch
pi_22807781
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 16:55 schreef Yosomite het volgende:
- RudeOnLine is weinig stimulerend voor WFL. In Onzin Voor Je Leven zou hij goed mee kunnen draaien. De hoeveelheid bagger die hij prodceert neemt buitengewone proporties aan. Van de andere kant krijg ik soms buikpijn van het lachen over de nonsens die hij produceert (ergo => ONZ)
Precies. Met mijn post van een paar minuten geleden is het 'Snelheid van het Licht' topic gesloten. Ik hoop van harte dat hij niet een vervolgtopic opent, en dat, mocht dat wel het geval zijn, er ingegrepen wordt. We hebben hem de kans gegeven...
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:48:25 #25
100054 Quarks
pi_22818231
Het wordt nu echt te gek.
Hij heeft weer een nieuw topic geopend.
Vriendelijk verzoek aan een mod om hier iets aan te doen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:54:51 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_22818380
schopje naar onzin lijkt me ook een mooie oplossing
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:02:12 #27
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_22819766
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:54 schreef ATuin-hek het volgende:
schopje naar onzin lijkt me ook een mooie oplossing
OMG Nee!!!!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_22820115
Ik weet het niet hoor... aan de ene kant is het wel grof hem de bannen of zn topics te sluiten of whatever. Maar goed, aan de andere kant...
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:18:12 #29
693 ChOas
pi_22820150
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:16 schreef Maethor het volgende:
Ik weet het niet hoor... aan de ene kant is het wel grof hem de bannen of zn topics te sluiten of whatever. Maar goed, aan de andere kant...
...In ONZ wordt bagger ook gesloten.

Had ik 'm goed ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:21:06 #30
100054 Quarks
pi_22820221
Een slotje met duidelijke reden naar Rude moet toch wel doordringen.
En anders een tijdelijke WFL ban (voor topics openen dan).
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:23:40 #31
693 ChOas
pi_22820276
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:21 schreef Quarks het volgende:
Een slotje met duidelijke reden naar Rude moet toch wel doordringen.
En anders een tijdelijke WFL ban (voor topics openen dan).
Been there, done that... blijkbaar helpt het niet...

[Stephen Roberts]
pi_22820492
ik heb maar 1 smilie voor rude..
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:33:13 #33
100054 Quarks
pi_22820552
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:31 schreef Bensel het volgende:
ik heb maar 1 smilie voor rude..
Tel daar nog maar en bij op.

Maar heeft hij dan al eens eerder een ban gehad?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:34:26 #34
693 ChOas
pi_22820591
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:33 schreef Quarks het volgende:

[..]

Yup, staat volgens mij in het vorige banmeld topic, of die daarvoor..

[Stephen Roberts]
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:35:16 #35
693 ChOas
pi_22820615
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:33 schreef Quarks het volgende:

[..]

Deze doet het ook wel... zonder de glimlach op het eind:

[Stephen Roberts]
pi_22821303
Ik mis een smilie met een bord voor zn kop.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:08:39 #37
100054 Quarks
pi_22821497
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:00 schreef Maethor het volgende:
Ik mis een smilie met een bord voor zn kop.
Is deze toch:
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:09:39 #38
693 ChOas
pi_22821514
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:08 schreef Quarks het volgende:

[..]

Is deze toch:
Wat verschikkelijk Zen

Denk daar maar eens over na

[Stephen Roberts]
pi_22821859
Ik kan wel janken... "afstand + tijd = snelheid".

* rilt
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:24:27 #40
100054 Quarks
pi_22821890
Heeft er nu al een modje naar gekeken?
pi_22821932
De modjes mogen wel eens wat vaker in dit topic komen kijken.
pi_22822297
HOLY FOK! qoute van rude: wat is mijn snelheid per 10 seconden?

zucht... ik hoop dat ie m'n laatste post in dat topic leest...
Twitch.tv/bensel15
pi_22822300
* Maethor dankt Yvonne.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:39:52 #44
693 ChOas
pi_22822309
Thanks yvonne

[Stephen Roberts]
pi_22822598
dank aan Yvonne
Twitch.tv/bensel15
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:42:03 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22842470
Ik wou hier even melden dat ik de Rude-topics graag naar ONZ geschopt zou zien.
En ik vind dat een modje best wel eens mag optreden tegen zijn gedrag / getroll.
pi_22842720
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 15:42 schreef pfaf het volgende:
Ik wou hier even melden dat ik de Rude-topics graag naar ONZ geschopt zou zien.
En ik vind dat een modje best wel eens mag optreden tegen zijn gedrag / getroll.
Absoluut mee eensch
"Mijn" fotoalbum...
pi_22890789
Rude ......

Eerst moet mij van het hart dat vrijwel iedereen op FOK in zekere mate (on)prettig gestoord is.
Maar sommigen maken het wel erg bont.
Ik ben principieel tegen bans, idereen mag van mij alles zeggen, ook onzin
Laat hem zijn eigen topic openen, bij voorkeur niet in WFL
Misschien is er een sectie te creëeren voor mensen die denken dat ze God, Napoleon of de reincarnatie van Einstein zijn. Laat deze mensen dan, bij voorkeur onderelkaar, verder discussieren. (pas op TV gezien dat zulke mensen echt bestaan, het is een ernstige vorm van manisch gedrag)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_22930056
Het is imo een kwestie van dosering. Als hij een eigen topic opent met ene maffe stelling, is het aan hem om die te verdedigen. Als die verdediging zo lek als een mandje is of niet begrepen wordt, dan is dat jammer voor hem, en zal het wel liggen aan de betreffende stelling, een onvermogen om het uit te leggen of een onvermogen om het te snappen.

Niks aan de hand verder. Het moet tuurlijk niet gaan domineren; één zo'n topic volstaat dan wel.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:19:25 #50
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22934884
Volgens mij heeft KirmiziBeyaz een nieuw subforum gevonden om te trollen. Nieuwe bijbelvertaling: groot nieuws of mediahype? Vooral die laatste post, die is echt geheel gericht al troll/flame.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_22937114
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:19 schreef gr8w8 het volgende:
Volgens mij heeft KirmiziBeyaz een nieuw subforum gevonden om te trollen. Nieuwe bijbelvertaling: groot nieuws of mediahype? Vooral die laatste post, die is echt geheel gericht al troll/flame.
Uitstekend geknipt en geschoren door L_S
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:40:07 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22940378
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 17:04 schreef iteejer het volgende:

[..]

Uitstekend geknipt en geschoren door L_S
Geinig he! KB kan het niet winnen, gaat op de man spelen, op woordjes etc etc, maar tevergeefs.
Alleen die opmerking, "mag ik effe mee lachen" oid, vond ik raar. Ik kon er eigenlijk helemaal niet om lachen... Maar verder:
pi_22940615
Kan dat hele religieuze gedoe sowieso niet opdoeken uit dit subforum?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:25:32 #54
27698 Doffy
pi_22941442
Nee
'Nuff said
pi_22943504
Vriendelijk verzoek aan een van de mod’s – corigeer a.u.b. mijn OP “TOP 5 BiIJBELCITATEN” zonder aanhef.
Alvast bedankt,
Gr. Lucica
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_22944465
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:55 schreef lucida het volgende:
Vriendelijk verzoek aan een van de mod’s – corigeer a.u.b. mijn OP “TOP 5 BiIJBELCITATEN” zonder aanhef.
Alvast bedankt,
Gr. Lucica
Wie gefragt
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:43:16 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_22964177
hebben we ondertussen niet genoeg van rudeonline gezien?
Onikaan ni ov dovah
pi_22971098
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 19:50 schreef thabit het volgende:
Kan dat hele religieuze gedoe sowieso niet opdoeken uit dit subforum?
Wie zei ook alweer over de verzamelingen leer van Cantor: "dit is geen wiskunde, maar theologie"
Exaudi orationem meam
pi_22974075
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wie zei ook alweer over de verzamelingen leer van Cantor: "dit is geen wiskunde, maar theologie"
Dat werd niet van Cantor gezegd maar van Hilbert en zijn werk in abstracte algebra. Het oude klok-klepel-verhaal weer dus.
Wittgenstein
pi_23147133
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:43 schreef ATuin-hek het volgende:
hebben we ondertussen niet genoeg van rudeonline gezien?
Ik op zich wel.
pi_23150092
1 voordeel.. hij heeft nu een kloon.. en dat mag niet.. perm ban iemand? place your bets (moet hier toch wel kunnen? Statistiek is immers ook een onderdeel van de wetenschap..)
Twitch.tv/bensel15
pi_23152337
quote:
Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef Bensel het volgende:
1 voordeel.. hij heeft nu een kloon.. en dat mag niet.. perm ban iemand? place your bets (moet hier toch wel kunnen? Statistiek is immers ook een onderdeel van de wetenschap..)
Ik ben van mening dat je een user bant, NIET de persoom achter die user. Niet iedereen in de crew is het met me eens, sterker nog, de meerdeheid niet. Ik zal in ieder geval niet meewerken aan het bannen van een user die verder niets verkeerds doet, maar slechts vanwege het feit dat een andere user, gemaakt door dezelfde fysieke persoon, een ban heeft.
pi_23153479
sorry, maar heeft rudeonline (of de persoon erachter) nu niet lkaten zien dat hij geen middel schuwt om zijn theorien te spuwen? bovendien valt er ook nog geeneens een discussie met hem aan te gaan, ofwel? We heben het geprobeerd, en misshcien wrdt het eens tijd om hem te laten afkoelen...
Twitch.tv/bensel15
pi_23153580
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:51 schreef Bensel het volgende:
sorry, maar heeft rudeonline (of de persoon erachter) nu niet lkaten zien dat hij geen middel schuwt om zijn theorien te spuwen? bovendien valt er ook nog geeneens een discussie met hem aan te gaan, ofwel? We heben het geprobeerd, en misshcien wrdt het eens tijd om hem te laten afkoelen...
Ik ben ff een paar dagen weggeweest, dus de actuele stand van zaken ken ik niet. Als hij maar niet ieder topic volkliedert met zijn eigen ideeen. Er is toch niets mis mee als hij een eigen afwijkende mening heeft?
  zondag 7 november 2004 @ 23:13:47 #65
693 ChOas
pi_23153993
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik ben ff een paar dagen weggeweest, dus de actuele stand van zaken ken ik niet. Als hij maar niet ieder topic volkliedert met zijn eigen ideeen. Er is toch niets mis mee als hij een eigen afwijkende mening heeft?
WFL is niet TRU

[Stephen Roberts]
pi_23154821
Niet bannen gewoon verplaatsen naar ONZ
Exaudi orationem meam
pi_23166048
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat noem jij een afwijkende mening? 5 topics openen, met honderd posts die impliceren dat elk getal gelijk is aan 1? Dat delen hetzelfde is als optellen EN vermenigvuldigen?

pi_23168277
Nou ja, het is Rude's mening, én het is duidelijk een mening die afwijkt van de rest van de meningen hier op Fok. Enne... vrijheid van meningsuiting enzo...

Wat niet wegneemt dat ik hem een ongelooflijk kortzichtige eikel vind die blind is voor logica en er alleen op uit is anderen van zijn onzin te overtuigen.
pi_23168421
Rude's kijk op de wiskunde is een goede metafoor voor de wijze waarop gelovigen de wereld zien.
  maandag 8 november 2004 @ 16:59:56 #70
100054 Quarks
pi_23169059
quote:
Op maandag 8 november 2004 16:34 schreef thabit het volgende:
Rude's kijk op de wiskunde is een goede metafoor voor de wijze waarop gelovigen de wereld zien.
Inderdaad ja, hier moest ik laatst ook aan denken
pi_23169477
quote:
Op maandag 8 november 2004 16:59 schreef Quarks het volgende:

[..]

Inderdaad ja, hier moest ik laatst ook aan denken
Dan toch stiekum hiervoor _hulde_ aan rudeonline???
"Mijn" fotoalbum...
pi_23169633
ROFL

komt van: NWS-CARTOON topic

mss wel van toepassing bij sommige users...
"Mijn" fotoalbum...
pi_23248305
De discussie met Rude toont aan dat er geen dwingende argumenten bestaan, ook al bewijs je dat hij ongelijk heeft, hij gaat gewoon verder.
Dit is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Wij beweren 1 + 1 = 2 en hebben gelijk. Rude probeert gelijk te krijgen met 1 + 1 = 1.
Daarbij vergeet Rude, dat zelfs als hij gelijk krijgt, hij niet noodzakelijkerwijs gelijk heeft.
Maar dat is weer een logisch argument, dat voor Rude niet dwingend is.
Exaudi orationem meam
pi_23248607
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:58 schreef Oud_student het volgende:
De discussie met Rude toont aan dat er geen dwingende argumenten bestaan, ook al bewijs je dat hij ongelijk heeft, hij gaat gewoon verder.
Wij beweren 1 + 1 = 2 en hebben gelijk. Rude probeert gelijk te krijgen met 1 + 1 = 1.
Daarbij vergeet Rude, dat zelfs als hij gelijk krijgt, hij niet noodzakelijkerwijs gelijk heeft.
Mij wordt langzamerhand duidelijk wat er in het hoofd van rudeonline omgaat. Gezien rudeonline zich tot 1 topic beperkt, zie ik er geen kwaad in om de topic te laten lopen.

Ik wil wel proberen om de discussie enigszins te sturen naar een conclusie.
  donderdag 11 november 2004 @ 19:47:07 #75
100054 Quarks
pi_23249368
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mij wordt langzamerhand duidelijk wat er in het hoofd van rudeonline omgaat. Gezien rudeonline zich tot 1 topic beperkt, zie ik er geen kwaad in om de topic te laten lopen.

Ik wil wel proberen om de discussie enigszins te sturen naar een conclusie.
Inderdaad, rude houd het bij één topic; daarbuiten doet hij niemand kwaad
pi_23261314
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:47 schreef Quarks het volgende:

[..]

rude houd het bij één topic
Hij moest eens voor dit grap het Feedback-topic lezen
pi_23277272
Achter de schermen vindt al enige tijd discussie plaats over de invulling van WFL. Natuurlijk zijn we ook geinteresseerd in hoe jullie hier over denken. Schiet u dus maar, wat vinden jullie goed? Wat niet? Wat zouden jullie graag veranderd zien?
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:15:40 #78
693 ChOas
pi_23277372
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 22:11 schreef Alicey het volgende:
Achter de schermen vindt al enige tijd discussie plaats over de invulling van WFL. Natuurlijk zijn we ook geinteresseerd in hoe jullie hier over denken. Schiet u dus maar, wat vinden jullie goed? Wat niet? Wat zouden jullie graag veranderd zien?
Fotos van de mods, en ChOas voor mod in TRU

Oh... wacht... dit is niet het koffietopic

[Stephen Roberts]
pi_23278454
ik wil even kwijt dat ik het helemaal gehad heb met Rude.. of vrije mening.. immers.. WFL is een DISCUSSIE forum. En met hem valt gewoon niet te discussieren. Hij antwoord niet (of heel minimaal) op de vragen die er gesteld worden, en als hij een keer een antwoord geeft, blijkt dat hij totaal niet luistert. Misschien moeten we dat dan ook maar bij hem doen.. Mijn mening, is dat hij totaal niks toevoegt in dit forum, en dat we hem beter naar onzin oid kunnen verplaatsen
Twitch.tv/bensel15
pi_23278614
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:01 schreef Bensel het volgende:
ik wil even kwijt dat ik het helemaal gehad heb met Rude.. of vrije mening.. immers.. WFL is een DISCUSSIE forum. En met hem valt gewoon niet te discussieren. Hij antwoord niet (of heel minimaal) op de vragen die er gesteld worden, en als hij een keer een antwoord geeft, blijkt dat hij totaal niet luistert. Misschien moeten we dat dan ook maar bij hem doen.. Mijn mening, is dat hij totaal niks toevoegt in dit forum, en dat we hem beter naar onzin oid kunnen verplaatsen
Mij bekruipt inderdaad het idee dat rude met een monoloog bezig is, en zich weinig aantrekt van wat er verder ter sprake komt. Zo nu en dan lijkt het echter alsof er toch een zekere connectie is, en we dichterbij komen.. Misschien heeft rude hier zelf ook iets over te zeggen (Over de manier van discussieren, inhoudelijke discussie vindt plaats in het topic zelf).
pi_23348371
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:10 schreef HuHu het volgende:

[..]

Inderdaad, gooi er een slotje op, de TS zal het nooit leren. In ONZ was dit topic al in het eerste deel gesloten omdat Inso het bagger zou vinden.
Ik wil voorlopig de betreffende TS de kans geven om in te gaan op alles wat naar voren is gebracht. Uiteraard is het wel de bedoeling dat TS ook daadwerkelijk ingaat op alles wat naar voren is gebracht, waar ik ook op zal letten.
pi_23348442
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik wil voorlopig de betreffende TS de kans geven om in te gaan op alles wat naar voren is gebracht. Uiteraard is het wel de bedoeling dat TS ook daadwerkelijk ingaat op alles wat naar voren is gebracht, waar ik ook op zal letten.
Dat wou ik nou net posten Maargoed, rudeonline/vrijemening weigert het om reacties te lezen. Ik zou zeggen: 'slotje, lezen en als je bekeert bent stuur je maar een mail'. Waar de TS nu mee bezig is, is om in 2 topic telkens hetzelfde standpunt te verkondigen.
pi_23348476
Ik ben van plan om deze topic door te laten lopen. Als er echter geen verbetering inzit, zal er geen nieuwe meer komen tot er sprake is van een verbetering.
pi_23348544
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:18 schreef Alicey het volgende:
Ik ben van plan om deze topic door te laten lopen. Als er echter geen verbetering inzit, zal er geen nieuwe meer komen tot er sprake is van een verbetering.
pi_23349890
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jij bent wel een heel positief meisje ej?
pi_23350261
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik wil de TS van het topic een kans geven om zijn theorieen te verdedigen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:01:44 #87
100054 Quarks
pi_23350435
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je moest eens weten

Ik ben blij dat er eindelijk actie is ondernomen na die lange, lange topicreeksen.

dinsdag 16 november 2004 @ 15:41:31 #88
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23353882
Vraagje: weet iemand een plaats (ftp/webserverietsdinges) waar ik tijdelijk/permanent kleine bestanden op kan zetten zoals .jpg of .doc en zo ja, wil die het dan ook vertellen?
(voor plaatjes kun je picserver.tk gebruiken, maar docs accepteert 'ie niet en om alles steeds te ''renamen'' is ook zo lastig (.doc.jpg ofzo).
Gaarne en bedankt.
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:39:40 #89
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23358064
Als ik trouwens in mijn eigen profiel kijk bij ''email'' staat daar een rood kruisje ipv mijn mailadres.
Zien anderen dit ook zo en wat doe ik eraan?
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:42:12 #90
693 ChOas
pi_23358114
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:39 schreef STORMSEEKER het volgende:
Als ik trouwens in mijn eigen profiel kijk bij ''email'' staat daar een rood kruisje ipv mijn mailadres.
Zien anderen dit ook zo en wat doe ik eraan?
Ja, niets

[Stephen Roberts]
pi_23358208
Je e-mail-adres is verborgen. Als je wilt dat anderen je e-mail-adres kunnen zien, kun je "e-mail adres tonen" op "Ja" zetten d.m.v. "Wijzig profiel".
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:46:47 #92
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23358209
baggerzooi. Als ik echt in mijn profiel inlog om te kijken staat mijn adres er gewoon. Vreemd...
pi_23358248
Hmmm.. Ik kijk nu net bij mezelf, er is inderdaad iets stuk!
pi_23358287
e-mail is stuk!

Wachten tot er een Admin reageert daar, StormSeeker..
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:51:24 #95
693 ChOas
pi_23358298
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:48 schreef Alicey het volgende:
Hmmm.. Ik kijk nu net bij mezelf, er is inderdaad iets stuk!
Dat zeg ik

[Stephen Roberts]
  woensdag 17 november 2004 @ 00:05:54 #96
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23367308
quote:
Wachten tot er een Admin reageert daar, StormSeeker..
k... thx

maarre als iemand nog wat weet:
quote:
Vraagje: weet iemand een plaats (ftp/webserverietsdinges) waar ik tijdelijk/permanent kleine bestanden op kan zetten zoals .jpg of .doc en zo ja, wil die het dan ook vertellen?
(voor plaatjes kun je picserver.tk gebruiken, maar docs accepteert 'ie niet en om alles steeds te ''renamen'' is ook zo lastig (.doc.jpg ofzo).
Gaarne en bedankt.
pi_23371760
quote:
Op woensdag 17 november 2004 00:05 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

k... thx

maarre als iemand nog wat weet:
[..]
Misschien MSN Groups. Je bestanden staan alleen dan wel publiekelijk on-line, ik vermoed echter dat dat geen probleem is, omdat je doel is om ze met een forum te delen..
  woensdag 17 november 2004 @ 18:37:03 #98
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23383282
Bedankt.

Maar ik heb nu inderdaad een groep aangemaakt en inderdaad een document eropgezet, maar toen ik het testte in het feedbacktopic kreeg ik het niet gedownload en moet ik eerst inloggen.
Het lijkt me een beetje onhandig als iedereen eerst lid van die groep moet worden ofzo om het te kunnen lezen.

Ik heb alles al vrij algemeen ingesteld. Heb je misschien suggesties?
Alvast bedankt voor de moeite.

//edit
url: http://groups.msn.com/stormseeker
pi_23383305
Je kutn volgens mij ook wel instellen dat het vrij te downloaden is.. Ik zie het wel vaker. Maar is mogelijk dat je dan de 2e link die je krijgt (Na redirect) moet plakken...
  woensdag 17 november 2004 @ 20:01:48 #100
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23385354
Gelukt geloof ik. Test het aub ook eens en laat het weten.

http://nl.msnusers.com/stormseeker/Documenten/Docs%2FTEST.doc
  woensdag 17 november 2004 @ 20:28:54 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23386028
Ik lijk weer een filetje van 0 bytes te krijgen ..
  woensdag 17 november 2004 @ 20:48:44 #102
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23386561
staat er niet ''test'' in? Hij is namelijk ook niet zo groot, slechts om te checken of 'ie het doet.
  woensdag 17 november 2004 @ 20:53:55 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23386720
Nope, echt 0 bytes.. Word gaat ook al miepen om converters enzo.
  donderdag 18 november 2004 @ 19:32:36 #104
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23408192
Een klacht tegen KirimiBeyaz gezien onderstaande in deze post
quote:
Maar de intenties van akkkersloot zijn wel duidelijk
Als niet-moslim Mohammed een profeet noemen is achterbaks.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23408374
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Want...?
  donderdag 18 november 2004 @ 20:01:25 #106
60090 Akkersloot
pi_23408913
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Want...?
De k's in "Akkkersloot" natuurlijk voor de KuKluxKlan staat.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_23409003
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
  donderdag 18 november 2004 @ 20:13:18 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23409255
misschien was het wel gewoon een typo? weet jij veel
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 18 november 2004 @ 20:16:51 #109
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23409352
Nouja, laten we het er op houden dat het foutief quoten van usernamen als het met opzet gebeurd not done is. Als het niet met opzet is gebeurt, zal de user best bereidt zijn zijn bericht te wijzigen, nadat hij vriendelijk op zijn tikfout is gewezen, toch?
  donderdag 18 november 2004 @ 20:19:23 #110
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23409419
lijkt me ook, maar wat als de betreffende user dit topic niet doorleest?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 18 november 2004 @ 20:31:29 #111
60090 Akkersloot
pi_23409712
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:13 schreef DionysuZ het volgende:
misschien was het wel gewoon een typo? weet jij veel
KirimiBeyaz is voor zijn ge"akkkersloot" al vaker aangesproken.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:32:35 #112
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23409740
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

KirimiBeyaz is voor zijn ge"akkkersloot" al vaker aangesproken.
hm als hij het inderdaad op die manier bedoeld is het idd niet erg netjes en daar mag hij dan best op aangesproken worden.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:35:10 #113
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23409804
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
lijkt me ook, maar wat als de betreffende user dit topic niet doorleest?
Dan stuurt een modje na een verzoek toch een vriendelijk mailtje?
pi_23409921
Ik word zelf ook vaak zat als Thabit gequoot in plaats van als thabit. Ik zie er echter niet direct verwijzingen naar moslimterrorisme in.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:40:57 #115
60090 Akkersloot
pi_23409936
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:32 schreef DionysuZ het volgende:
hm als hij het inderdaad op die manier bedoeld is het idd niet erg netjes en daar mag hij dan best op aangesproken worden.
En nog één Als niet-moslim Mohammed een profeet noemen is achterbaks.

quote:
Lord_Vetinari schreef het volgende En ik ben nog steeds van mening dat je een cultuurracist en xenofoob bent
  donderdag 18 november 2004 @ 20:43:00 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 18 november 2004 @ 20:48:20 #117
60090 Akkersloot
pi_23410103
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:40 schreef Akkersloot het volgende:
En nog één Als niet-moslim Mohammed een profeet noemen is achterbaks.
Nou hebben we zijn opmerkingen even bij elkaar:
[uit een vroegere moderatie periode]
quote:
Lord_Vetinari schreef in de feedback ! op 22 augustus ongestraft het volgende
Je hebt al 81 topics geopend over je angst voor de islam met steeds de zelfde waardeloze "argumenten" waarom de islam zo slecht is en waarom Mohammed in jouw ogen een Untermensch is en mensen die in hem geloven dus ook

(corpus delicti dik gedrukt)
Na aanleiding van het topic "Hebben Abraham, Isaac en Ismael wel bestaan" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 18 november 2004 @ 20:48:21 #118
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23410104
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:40 schreef thabit het volgende:
Ik word zelf ook vaak zat als Thabit gequoot in plaats van als thabit. Ik zie er echter niet direct verwijzingen naar moslimterrorisme in.
Erg is dat he. Bah. Ik wordt ook vaak neergezet als een Gr8w8. Het gaat om het idee, maar een hoofdletter T vind ik wel minder erg klinken als een hoofdletter G, dus je mag nog van geluk spreken.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:52:59 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23410211
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

(corpus delicti dik gedrukt)
Na aanleiding van het topic "Hebben Abraham, Isaac en Ismael wel bestaan" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat is daar mis mee?
pi_23410523
hee, akkie... chill... stress is niet goed, weet je?
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 18 november 2004 @ 21:25:48 #121
60090 Akkersloot
pi_23411070
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:52 schreef pfaf het volgende:
Wat is daar mis mee?
Suggereer jij dat ik denk in termen als Untermenschen en Ubermenschen ?
pi_23411136
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Suggereer jij dat ik denk in termen als Untermenschen en Ubermenschen ?
Leg eerst maar eens uit wat Nietzsche daarmee bedoelde.
pi_23411240
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je bent zelf ook niet vies van heftige discussie Akkersloot..
pi_23411258
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die vallen me eigenlijk nu pas op... Not done inderdaad. Ik heb ook niet de indruk dat het per ongeluk gebeurt..
  donderdag 18 november 2004 @ 21:33:20 #125
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23411261
Ene Akkersloot voegt dingen aan een quote toe, waarmee hij woorden in mijn mond probeert te leggen, zie Als niet-moslim Mohammed een profeet noemen is achterbaks.
pi_23411313
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:33 schreef gr8w8 het volgende:
Ene Akkersloot voegt dingen aan een quote toe, waarmee hij woorden in mijn mond probeert te leggen, zie Als niet-moslim Mohammed een profeet noemen is achterbaks.
Welke woorden zijn dat dan?
  donderdag 18 november 2004 @ 21:37:10 #127
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23411359
ik denk deze:

[Mohammed kruipt op de 9 jarige Aisha]

die heeft gr8w8 iig niet gezegd
  donderdag 18 november 2004 @ 21:37:44 #128
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23411374
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:14 schreef gr8w8 het volgende:

[Mohammed kruipt op de 9 jarige Aisha]

In die tijd was dat blijkbaar heel normaal. Maar om nou de gehele wereldbevolking die dat normaal vond in die tijd achterlijk te noemen gaat wel heel ver, vind je niet?
[Mohammed kruipt op de 9 jarige Aisha] dus. Dat is een toevoeging die niet automatisch verschijnt na het klikken op het quote linkje. Als hij daarmee zijn eigen post samenvat, zou hij daar ook zijn naam boven moeten zetten. Nu lijkt het net alsof ik dat zeg en daar ben ik niet van gediend.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:38:27 #129
60090 Akkersloot
pi_23411400
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:35 schreef Alicey het volgende:
Welke woorden zijn dat dan?
Ik reageerde gewoon op
quote:
In die tijd was dat blijkbaar heel normaal. Maar om nou de gehele wereldbevolking die dat normaal vond in die tijd achterlijk te noemen gaat wel heel ver, vind je niet
  donderdag 18 november 2004 @ 21:41:58 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23411482
* pfaf begint weer een L-afscheidings lobby.
Wát een kinderachtig gezeur altijd met die Godsdienst-topics.
pi_23411496
* Bensel doet mee met pfaf
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 18 november 2004 @ 21:44:31 #132
60090 Akkersloot
pi_23411540
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:27 schreef thabit het volgende:

[unter en ubermenschen]

Leg eerst maar eens uit wat Nietzsche daarmee bedoelde.
Daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik denk niet in termen als unter en ubermenschen. Ik vroeg je of dat je suggereerde dat ik wel in die termen denk. Gewoon beleeft. Eigenlijk had ik je al voorrot moeten schelden.
pi_23411557
wat een tolerantie weer....
Twitch.tv/bensel15
pi_23411707
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:37 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

[Mohammed kruipt op de 9 jarige Aisha] dus. Dat is een toevoeging die niet automatisch verschijnt na het klikken op het quote linkje. Als hij daarmee zijn eigen post samenvat, zou hij daar ook zijn naam boven moeten zetten. Nu lijkt het net alsof ik dat zeg en daar ben ik niet van gediend.
Is samenvatting van zijn eigen post, is een vrij gebruikelijke methode daarvoor.
Wel beter misschien om zijn eigen username er bij te zetten, want ik zie dat je niet de enige bent die niet helemaal de bedoeling doorhad van die quote..
pi_23411724
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:41 schreef pfaf het volgende:
* Alicey begint weer een L-afscheidings lobby.
Wát een kinderachtig gezeur altijd met die Godsdienst-topics.
Ligt dat aan de topics of aan het gezeur?
pi_23411809
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik denk niet in termen als unter en ubermenschen. Ik vroeg je of dat je suggereerde dat ik wel in die termen denk. Gewoon beleeft. Eigenlijk had ik je al voorrot moeten schelden.
Je loopt de termen hier zelf te noemen, terwijl je niet eens weet wat ermee bedoeld wordt. Waardeloos.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:56:08 #137
60090 Akkersloot
pi_23411859
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:32 schreef Alicey het volgende:

[KirimiBeyaz: We weten wel welke intenties Akkkersloot heeft]

Je bent zelf ook niet vies van heftige discussie Akkersloot..
Noem je dat een discussie. Suggereren dat iemand een racist is.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:57:56 #138
60090 Akkersloot
pi_23411925
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:54 schreef thabit het volgende:

[unter en ubermenschen]

Je loopt de termen hier zelf te noemen, terwijl je niet eens weet wat ermee bedoeld wordt. Waardeloos.
Ach hou toch je grote smoel. Die termen zijn bezigd door Lord_Vetinari, die mij een cultuurracist en xenofoob noemt.

Nee. Ik ben niet geinteresseerd wat volgens jou met uber en untermenschen bedoeld wordt.
  donderdag 18 november 2004 @ 22:01:31 #139
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23412026
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is samenvatting van zijn eigen post, is een vrij gebruikelijke methode daarvoor.
Wel beter misschien om zijn eigen username er bij te zetten, want ik zie dat je niet de enige bent die niet helemaal de bedoeling doorhad van die quote..
Pcies. Ik wil elke schijn dat ik het ermee eens was vermijden.
pi_23412076
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ach hou toch je grote smoel. Die termen zijn bezigd door Lord_Vetinari.
Misschien kun je hem dan even vragen wat Nietzsche ermee bedoelde?
pi_23412161
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:56 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Noem je dat een discussie. Suggereren dat iemand een racist is.
Ik zie die suggestie nergens, dat is echt wat je er zelf van maakt.. Of ik moet iets over het hoofd zien.
pi_23412201
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ach hou toch je grote smoel. Die termen zijn bezigd door Lord_Vetinari, die mij een cultuurracist en xenofoob noemt.

Nee. Ik ben niet geinteresseerd wat volgens jou met uber en untermenschen bedoeld wordt.
Cultuurracist vind ik ook wel een groot woord, maar ik denk dat de term xenofoob toch wel dicht in de buurt komt van de realiteit. Zeg eens eerlijk Akkersloot, heb jij wel eens met een allochtoon gepraat. Gewoon praten... over lekkere wijven, over je werk, over je studie?
pi_23412289
Akkersloot,

verbind de onderstaande punten met 4 lijnen, en probeer de oplossing als analogie toe te passen op jezelf..

O...O...O

O...O...O

O...O...O
  donderdag 18 november 2004 @ 22:11:08 #144
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23412296
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:07 schreef HuHu het volgende:

[..]

Cultuurracist vind ik ook wel een groot woord, maar ik denk dat de term xenofoob toch wel dicht in de buurt komt van de realiteit. Zeg eens eerlijk Akkersloot, heb jij wel eens met een allochtoon gepraat. Gewoon praten... over lekkere wijven, over je werk, over je studie?
Nu is de tijd aarvoor gekomen trouwens. Lekker bij Sinterklaas op schoot, pepernootje en wat chocolademelk erbij en al je zonden laten voorlezen uit het grote boek.
pi_23412392
Ik begin er al weer schoon genoeg van te krijgen. Nog even en ik ga voor een ban op al die godsdienst-onruststokers, en sloten op die topics.
Dat geldt dus bv voor Akkersloot, maar ook voor degenen die Akkersloot evident lopen uit te dagen. Dit zijn geen discussies meer, dit zijn hanengvechten.

NIET hier.
pi_23412846
he, dooddoener.. was het weer net zo spannend.. wou al popcorn pakken....
Twitch.tv/bensel15
pi_23412982
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:30 schreef Bensel het volgende:
he, dooddoener.. was het weer net zo spannend.. wou al popcorn pakken....
Sorry
Ik zal es met Alicey overleggen of ze er voor voelt om een soort 'happy hour' in te stellen gedurende welke je alles mag zeggen wat je wil, zonder ban-ale consequenties
pi_23413033
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:36 schreef iteejer het volgende:

[..]

Sorry
Ik zal es met Alicey overleggen of ze er voor voelt om een soort 'happy hour' in te stellen gedurende welke je alles mag zeggen wat je wil, zonder ban-ale consequenties
Goed idee. Neem ik gewoon een extra grote bak koffie, en ga ik er bij staan kijken.
pi_23413070
In R&P heb ik ook weleens zo'n topic geopend, maar dat werd daar niet op prijs gesteld.
  donderdag 18 november 2004 @ 22:40:20 #150
60090 Akkersloot
pi_23413078
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:07 schreef HuHu het volgende:
Stel dat dat nou niet eens het geval was. En ook met allochtonen die anti-islam zijn.

Wat heeft anti-islam nu met xenofoob te maken.
  donderdag 18 november 2004 @ 22:43:59 #151
60090 Akkersloot
pi_23413169
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:36 schreef iteejer het volgende:
Sorry
Vergeet niet als spelregel in te voeren dat er alleen maar over personen gebashed mag worden die zich daar zelf voor aanmelden.

Ik hou me liever bezig met een inhoudelijk discussie. Zo wacht ik nog op het antwoord van je collega mod Dagonet waarom ik en Dr Wolfenstein niet mogen stellen dat de "goddelijke" wijsheid van de "profeet" Mohammed niet voor alle tijden mogen gelden.
pi_23413345
Ik ga zo een schoonheidsslaapje doen..

Zullen jullie lief zijn?
pi_23413381
ben je toch niet nodig alicey?
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 18 november 2004 @ 22:54:42 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23413423
ik hoop dat je na 'schoonheidsslaapje' het topic van kirmizi weer opengooit. wat een farce zeg. doe normaal en zijn topic was allerminst gemaakt om het 'slachtoffertje' te spelen, was een zeer interessant verhaal. slaap zacht, droom goed en morgen weer open, ok?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 18 november 2004 @ 22:58:24 #155
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23413493
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:51 schreef Alicey het volgende:
Ik ga zo een schoonheidsslaapje doen..

Zullen jullie lief zijn?
Tuurlijk, je hebt het gewenste/verwachte slotje gezet en het is kinderbedtijd! Al was een schopje richting LIF ook grappig geweest...
pi_23413986
Mja, zal het nog maar es zeggen: Akkersloot, je spirit spreekt me aan. Het is alleen zo jammer dat de inhoud er niet is. Misschien is het juiste woord wel tragisch.
  vrijdag 19 november 2004 @ 07:39:25 #157
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23418466
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat je na 'schoonheidsslaapje' het topic van kirmizi weer opengooit. wat een farce zeg. doe normaal en zijn topic was allerminst gemaakt om het 'slachtoffertje' te spelen, was een zeer interessant verhaal. slaap zacht, droom goed en morgen weer open, ok?
Ik vond het een vrij duidelijke provocatie, welke mening ook door FA's wordt gedeeld. In LIF zit men verder ook niet te wachten op zulke topics.
  vrijdag 19 november 2004 @ 07:40:15 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23418468
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:53 schreef Bensel het volgende:
ben je toch niet nodig alicey?
Ik mag toch zeker niet stuk gaan?
  vrijdag 19 november 2004 @ 07:51:17 #159
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23418519
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 07:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vond het een vrij duidelijke provocatie, welke mening ook door FA's wordt gedeeld. In LIF zit men verder ook niet te wachten op zulke topics.
Vond ik ook, maar Yvonne was het daar blijkbaar niet mee eens.
  vrijdag 19 november 2004 @ 07:53:50 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23418533
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 07:51 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Vond ik ook, maar Yvonne was het daar blijkbaar niet mee eens.
Gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde.
pi_23449224
Hmm. Dit nieuwe topic van Rude is bijna exact gelijk aan wat hij een paar maanden terug postte. Hij heeft niet echt vooruitgang geboekt in de tussentijd... Als ik dit extrapoleer heeft hij het over 2 jaar nog steeds over afgelegde wegen die je je moet voorstellen als een centrifugaalkracht en dergelijke.
pi_23449438
ja idd.. hij blijft rondjes draaien, en de afgelegde afstand blijft nul
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:44:10 #163
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23454103
Is het mogelijk een stuk tekst met verschillende kleuren weer te geven? (of 1 andere kleur dan zwart zonder ''/me'' te gebruiken?)

[ Bericht 14% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-11-2004 20:59:07 ]
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:17:56 #164
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23454959
-niets-
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:23:23 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23455087
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 20:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Is het mogelijk een stuk tekst met verschillende kleuren weer te geven? (of 1 andere kleur dan zwart zonder ''/me'' te gebruiken?)
Highlander (Een developer) zegt neen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:52:28 #166
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23455749
Blijkbaar!

Zeg, ik wil misschien een topic openen, maar vanwege de volledigheid is het een nogal grote lap tekst. Ik kan het wel zo maar posten, maar ik zal voor de beleefdheid eerst maar even vragen of dat o.k. is. Dus bij deze: is dat ok?

(het gaat dus over de hel, waar je laatst ook over vroeg of het genoeg (!) stof was voor een topic)
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:59:20 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23455938
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 21:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
Blijkbaar!

Zeg, ik wil misschien een topic openen, maar vanwege de volledigheid is het een nogal grote lap tekst. Ik kan het wel zo maar posten, maar ik zal voor de beleefdheid eerst maar even vragen of dat o.k. is. Dus bij deze: is dat ok?

(het gaat dus over de hel, waar je laatst ook over vroeg of het genoeg (!) stof was voor een topic)
Misschien kun je hem even naar me mailen op alicey [AT] alicey [DOT] nl ?
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:01:58 #168
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23456023
dus -edit- ?Komt er aan.

[ Bericht 34% gewijzigd door Alicey op 20-11-2004 22:02:37 (email adres) ]
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:02:59 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23456057
Het adres wat je neerzette was de goede. De reden dat ik het heb weggehaald is i.v.m. spam harvesters.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:03:39 #170
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23456078
is dat niet goed dan? ik vroeg me al af waarom je het zo neerzette. Sorry hoor.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:05:16 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23456121
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:03 schreef STORMSEEKER het volgende:
is dat niet goed dan? ik vroeg me al af waarom je het zo neerzette. Sorry hoor.
Automatische bots verzamelen e-mail-adressen voor spam-bestanden. Door het op de manier neer te zetten zoals ik het deed herkennen zij het niet als e-mail-adres, en krijgt mijn mailbusje iets minder spam.

Geeft verder niet hoor, ik kan me voorstellen dat het niet duidelijk was.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:06:49 #172
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23456164
Ok! Hij is op de bus, laat het me weten.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:12:58 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23456315
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ok! Hij is op de bus, laat het me weten.
En je hebt antwoord..
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:16:10 #174
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23456412
Ik heb al getest, het past iig wel
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:17:46 #175
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23456447
Ik kan idd proberen samen te vatten, maar er is vrij veel nodig om het punt volledig hard te maken, anders moet ik later in het topic alsnog dingen komen aandragen. Dan beter in 1 keer. Maar inderdaad, het is wel wat veel.
Ik kijk eens of het wat korter kan.
En bedankt.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:31:28 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23456846
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik kan idd proberen samen te vatten, maar er is vrij veel nodig om het punt volledig hard te maken, anders moet ik later in het topic alsnog dingen komen aandragen.
Ik denk dat je dat toch wel moet, dat heb je nou eenmaal met discussie.
quote:
Dan beter in 1 keer. Maar inderdaad, het is wel wat veel.
Ik kijk eens of het wat korter kan.
En bedankt.
np - Ik ben benieuwd.
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:29:38 #177
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23458348
het is nu ipv 6 kantjes nog maar 3 kantjes
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:34:19 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23458471
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:29 schreef STORMSEEKER het volgende:
het is nu ipv 6 kantjes nog maar 3 kantjes
Scheelt alweer een hoop.
  zondag 21 november 2004 @ 00:29:28 #179
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23459846
Minder dan 2,5. Morgen post ik hem.

Err...vandaag..
  zondag 21 november 2004 @ 15:06:20 #180
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23467969
Yo Alicey. kun je mijn topic aub even verwijderen? Er zijn tekens vervangen door bagger wat niet te zienwas in de preview. Als je mijn topic weghaalt maak ik een nieuwe aan met de juiste tekens.
  zondag 21 november 2004 @ 15:10:24 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23468075
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Yo Alicey. kun je mijn topic aub even verwijderen? Er zijn tekens vervangen door bagger wat niet te zienwas in de preview. Als je mijn topic weghaalt maak ik een nieuwe aan met de juiste tekens.
Je kunt de OP binnen een uur (dacht ik) vervangen, dus is dat ook geen optie?
  zondag 21 november 2004 @ 15:40:38 #182
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23468769
Het topic begint nu helaas met off-topic gezwam wat ik wilde voorkomen door het compleet opnieuw te posten, maar ok. Het gaat zo ook.
  zondag 21 november 2004 @ 15:48:14 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23468927
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:40 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het topic begint nu helaas met off-topic gezwam wat ik wilde voorkomen door het compleet opnieuw te posten, maar ok. Het gaat zo ook.
Als het te erg wordt grijp ik wel in.
  zondag 21 november 2004 @ 15:49:49 #184
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23468965
k, cool. thx.
  zondag 21 november 2004 @ 19:40:15 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23474470
quote:
Loop niet zo dom te zeiken, mijn reactie WAS NIET OFFTOPIC!

Als ik zeg dat geloof gestoeld is op domheid dan is dat niet alleen mijn mening, maar tevens de mening van 40% van de wereldbevolking (en de overige 60% is het bewijs van ons gelijk!). Bovendien ging het in dit topic toch duidelijk om de overtuiging dat er GEEN god is (duh, alsof dat nog niet duidelijk was - bij intelligente mensen) en hoe je dan bij zo'n zinloze moderatie komt snap ik werkelijk niet, tenzij je gelovig bent natuurlijk...

Ach, het is toch een zinloze discussie, zelfs al zou keihard bewezen worden dat er geen enkele god bestaat, zullen er nog mensen zijn die denken van wel. Zwakke geesten kunnen nu eenmaal de waarheid niet aan.
Het is hier een inhoudelijk forum. We gaan er van uit dat users lezen, en met lezen doel ik hier op de gehele post, en niet alleen op de titel. De OP meldde expliciet dat welles/nietes een ongewenst verschijnsel was. De topic ging er over wat er zou gebeuren wanneer er bewijs zou komen dat God niet bestaat, en dus niet om het bestaan van God zelf.
  maandag 22 november 2004 @ 00:17:17 #186
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23481677
''Wat de hek'' is nou precies een tvp? Terugvindpost? Wat houdt het in?
  maandag 22 november 2004 @ 07:55:15 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23484813
quote:
Op maandag 22 november 2004 00:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
''Wat de hek'' is nou precies een tvp? Terugvindpost? Wat houdt het in?
Een tvp is inderdaad een terugvindpost. Als je in een topic nog geen reactie hebt gezet, kun je de topic d.m.v. een tvp in je active topics krijgen. Een andere methode hiervoor is overigens een bookmark.
pi_23485289
quote:
Op maandag 22 november 2004 07:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een andere betere methode hiervoor is overigens een bookmark.
  maandag 22 november 2004 @ 14:40:30 #189
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23491621
Ik zoek trouwens een tekst gedeelte wat ik ooit heb gepost, maar ik weet niet meer in welk topic het stond. De ''lite'' search helpt mij dus ook niet. Suggesties?
Nog bedankt voor info ''tvp''.
  maandag 22 november 2004 @ 22:00:46 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23502749
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:40 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik zoek trouwens een tekst gedeelte wat ik ooit heb gepost, maar ik weet niet meer in welk topic het stond. De ''lite'' search helpt mij dus ook niet. Suggesties?
Nog bedankt voor info ''tvp''.
Wanneer heb je het ongeveer gepost, waar ging het over, was je de topic starter,etc. ?

Je zou trouwens ook Google kunnen proberen.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:54:55 #191
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23507600
google.fok.nl
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:04:21 #192
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_23511226
Ik heb het uiteindelijk gevonden door aan aantal oude topics door te spitten. Google bood geen uitkomst. Soms is het wel jammer dat je niet echt gericht kunt zoeken op FOK, maar goed misschien ooit...
pi_23560847
Vraagje:

Soms zie je in een topic een pol staan. Hoe kun je zo'n pol aanvragen/ instellen??

mvg Marvin
"Mijn" fotoalbum...
  donderdag 25 november 2004 @ 11:03:54 #194
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23561148
Moet je effe kijken naar zo´n pol, onderaan staat geloof ik iets als "ook een poll maken".
pi_23561298
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:45 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Vraagje:

Soms zie je in een topic een pol staan. Hoe kun je zo'n pol aanvragen/ instellen??

mvg Marvin
http://poll.dezeserver.nl/index.cgi

daarzo.

Poll: Lukt het?
  • Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Weet niet
  • Wat lukt?
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_23561581
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

http://poll.dezeserver.nl/index.cgi

daarzo.
    bedankt; ik was me al aan het suf zoeken...
    "Mijn" fotoalbum...
    pi_23591247
    ja, dat helpt ook niet.. suf zijn en zoeken. probeer het koffie topic eens
    Twitch.tv/bensel15
      zaterdag 27 november 2004 @ 12:59:18 #198
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23605317
    Zeg Alicey, wat is dit voor betweterigheid?
    God en dinosaurussen.

Dit was geen offtopic reaktie als ik pberends als God van de ogenschijnlijke overbodige vraag voorstel.
    Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
    Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
    N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
      zaterdag 27 november 2004 @ 14:29:14 #199
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23606695
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 12:59 schreef Harry_Sack het volgende:
    Zeg Alicey, wat is dit voor betweterigheid?
    God en dinosaurussen.

Dit was geen offtopic reaktie als ik pberends als God van de ogenschijnlijke overbodige vraag voorstel.
    Ik mis de link met dinosaurussen irl met God in die reacite.. Maar voel je vrij om een en ander toe te lichten.
    pi_23610002
    Is deze overkill aan "Nationale Wetenschapsquiz vraag ## - ##"-topics geoorloofd?
    pi_23610389
    Nationale wetenschapsquiz vraag 1 t/m 4

Het topic waar je naar verwijst bevat vragen voor de wetenschapsquiz voor studenten en niet van de gewone nationale wetenschapsquiz.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zaterdag 27 november 2004 @ 17:33:17 #202
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23610402
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 17:14 schreef Maethor het volgende:
    Is deze overkill aan "Nationale Wetenschapsquiz vraag ## - ##"-topics geoorloofd?
    Nee, liever niet.. Bedankt voor het melden.

Er is doorverwezen naar een reeds bestaande topic.
      zondag 28 november 2004 @ 17:34:09 #203
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23628812
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 14:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik mis de link met dinosaurussen irl met God in die reacite.. Maar voel je vrij om een en ander toe te lichten.
    Dat doe ik natuurlijk niet als je zo selectief te werk gaat. Dan had je me die kans eerder moeten geven.
    pi_23628844
    Harry_Sack mag mij alles noemen wat hij wil.
      zondag 28 november 2004 @ 17:36:33 #205
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23628867
    Dankjewel, Berends. Ik noem je dan ook niet voor niets de God van de ogenschijnlijk overbodige vraag
      maandag 29 november 2004 @ 13:59:57 #206
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23642938
    Over de topic "Relativiteitstheorie voor dummies". De reden dat ik deze topic heb aangepast (Oude titel was "Wat is tijd?") is omdat hetgeen de TS beweert hetzelfde probeert te verklaren als de relativiteitstheorie. Mijn idee is dan ook om de topic te richten op de relativiteitstheorie, daar die theorie een verklaring biedt voor alle "problemen" die rudes theorie probeert te adresseren. Een verschil hierbij is dat de relativiteitstheorie meerdere malen bevestigd is, en bovendien consistent is met alle waarneming.

Ik heb de indruk dat rudeonline de relativiteitstheorie niet (voldoende) kent. Bij deze dan ook een aanmoediging aan rudeonline om in de door hem geopende topics alle links en informatie die door mede-wetenschappers wordt aangewezen eens te lezen, en met behulp van verdere links en Google zich verder te verdiepen in de relativiteitstheorie.

Niemand hier heeft iets tegen je persoonlijk, dus als je vragen hebt over de relativiteitstheorie, is men gaarne bereid je verder op weg te helpen. Het is echter wel de bedoeling dat er een vorm van vooruitgang is. Mijn indruk is dat rudeonline de relativiteitstheorie niet begrijpt, dus wil men hem die theorie leren. Als rudeonline van mening is dat de relativiteitstheorie incorrect is en zijn theorie correct, dan zou rudeonline kunnen beginnen met het weerleggen van de tientallen posts die zijn theorie hebben ontkracht.
    pi_23643803
    quote:
    Over de topic "Relativiteitstheorie voor dummies". De reden dat ik deze topic heb aangepast (Oude titel was "Wat is tijd?") is omdat hetgeen de TS beweert hetzelfde probeert te verklaren als de relativiteitstheorie.
    Behalve dan dat de lichtsnelheid niet 0 is
      maandag 29 november 2004 @ 14:39:48 #208
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23643959
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Behalve dan dat de lichtsnelheid niet 0 is
    Ik had het dan ook voornamelijk over het toepassingsgebied.
      vrijdag 3 december 2004 @ 19:30:11 #209
    60090 Akkersloot
    pi_23744440
    Moeten X-en in moslimlanden God ook Allah noemen ? />
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 19:14 schreef Alicey het volgende:
    99,999999999999999 % van de mensen heeft een andere mening over de islam dan jij.

Alsjeblieft. Je weet toch dat de islam een monotheistische godsdienst is.
    quote:

Je hebt hiermee nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom de islam een monotheistische godsdienst zou zijn. Dat 99,999999999999999 % van de mensen ("die iets van de islam afweten" niet weghalen a.u.b. A.S) dat zou denken is, zelfs als dit aantal gestaafd zou zijn, geen argument.

Daar kan ik heel kort over zijn. Godsdienst wordt gemaakt door mensen die er zelf in geloven. "Er is maar één God en dat is Allah". Komt je dat niet bekend voor
    quote:

Wellicht zie jij bepaalde feiten over het hoofd, je zou minstens de persoon in kwestie hier nader naar kunnen vragen in plaats van te gaan flamen.

Nou ja. Als je beweert dat de islam géén monotheistische godsdienst is en dan van een ander zegt dat hij zich in de islam moet verdiepen.
    pi_23745433
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 13:59 schreef Alicey het volgende:
    Over de topic "Relativiteitstheorie voor dummies". (knip)

Helemaal mee eens. Ik ben echter bang dat Rude dit niet leest. Volgens mij leest hij echt alleen de door hem gestarte topics (en daar lang niet alles van, trouwens ) aangezien hij nooit in andere topics post, en ook nooit heeft gereageerd op kritiek op hem in dit feedbacktopic.
      vrijdag 3 december 2004 @ 20:19:38 #211
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23745645
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 19:30 schreef Akkersloot het volgende:
    http://forum.fok.nl/topic/634405/1/50#23744462

[..]

Alsjeblieft. Je weet toch dat de islam een monotheistische godsdienst is.

Ik ben niet zo heel erg bekend met de islam. Ik weet wel dat het christendom en het jodendom worden gezien als monotheistische godsdiensten, terwijl er op grond van de Bijbel ook wel het een en ander te zeggen is voor een polytheistische godsdienst, tot op zekere hoogte uiteraard. Gezien de Islam gebaseerd is op dezelfde bron als de Bijbel, zou ik niet verbaasd zijn als voor de Koran, welke op zijn beurt weer de belangrijkste bron voor de Islam is, hetzelfde geldt.

quote:

[..]

Daar kan ik heel kort over zijn. Godsdienst wordt gemaakt door mensen die er zelf in geloven. "Er is maar één God en dat is Allah". Komt je dat niet bekend voor

Zoals je ongetwijfeld ook weet, staan er soms wat tegenstrijdige teksten in de Koran. Ikzelf ken de Koran helaas niet goed genoeg om hier bij uitsluitsel iets over te kunnen zeggen. In ieder geval is het bestaan van 1 tekst, welke nu bovendien buiten dienst context wordt geplaatst, geen reden om het als rotsvast feit aan te nemen.

quote:

[..]

Nou ja. Als je beweert dat de islam géén monotheistische godsdienst is en dan van een ander zegt dat hij zich in de islam moet verdiepen.

Dan nog kun je trachten enig respect te tonen. Het is je vaker verteld, men neemt geen aanstoot aan de inhoudelijke kant van je verhaal, maar meer aan de bijkomende respectloosheid waarmee je dit inkleedt.
      vrijdag 3 december 2004 @ 20:51:30 #212
    60090 Akkersloot
    pi_23746367
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 20:19 schreef Alicey het volgende:
    Dan nog kun je trachten enig respect te tonen. Het is je vaker verteld, men neemt geen aanstoot aan de inhoudelijke kant van je verhaal, maar meer aan de bijkomende respectloosheid waarmee je dit inkleedt.

Ach het woord "respect". Heb je nog niet door dat dat woord wel heel erg wordt misbruikt omdat wij tolerant moeten zijn voor mensen die totaal niet tolerant zijn. (99 % van de niet-moslims noemt de godsdienststichter van de islam bijvoorbeeld stevast een profeet. Waarom ? "uit respect" )

Laten we het zo stellen "áls iedereen weet dat de islam een monotheistische godsdienst is en iemand beweert van niet dan moet die persoon niet beweren dat een ander zich moet verdiepen in de islam". Tevreden ? (Ik benadruk nu even "als", het gaat immers over het feit dat een ander beweert dat iemand zich moet verdiepen in de islam).

Bovendien heb nog heel was reacties van de betreffende persoon geduld gehad om met het woord "oetlul" te komen. Eerst beweert hij dat de islam immers meerdere goden kent, dan is slechts dat de islam meerdere goden aanbidt .
      vrijdag 3 december 2004 @ 22:51:09 #213
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23749187
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 20:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ach het woord "respect". Heb je nog niet door dat dat woord wel heel erg wordt misbruikt omdat wij tolerant moeten zijn voor mensen die totaal niet tolerant zijn. (99 % van de niet-moslims noemt de godsdienststichter van de islam bijvoorbeeld stevast een profeet. Waarom ? "uit respect" )

Dat is geen argument om respectloos te worden in reacties.

quote:

Laten we het zo stellen "áls iedereen weet dat de islam een monotheistische godsdienst is en iemand beweert van niet dan moet die persoon niet beweren dat een ander zich moet verdiepen in de islam". Tevreden ? (Ik benadruk nu even "als", het gaat immers over het feit dat een ander beweert dat iemand zich moet verdiepen in de islam).

Het was allicht beter geweest dat de persoon in kwestie wat bronnen had gebruikt om zijn standpunt te staven in plaats van de bal terug te kaatsen. Ik blijf er echter bij dat de door jou gegeven reactie not done was.

quote:

Bovendien heb nog heel was reacties van de betreffende persoon geduld gehad om met het woord "oetlul" te komen. Eerst beweert hij dat de islam immers meerdere goden kent, dan is slechts dat de islam meerdere goden aanbidt .

Die laatste zin bevat ik niet helemaal, kun je die nader toelichten/uitleggen?
      zaterdag 4 december 2004 @ 17:54:49 #214
    60090 Akkersloot
    pi_23761220
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 22:51 schreef Alicey het volgende:
    [Goden kennen en Goden aanbidden]

Die laatste zin bevat ik niet helemaal, kun je die nader toelichten/uitleggen?
    In het bestaan van meerdere goden geloven en meerdere goden aanbidden zijn twee verschillende dingen.
    Verder blijf ik er bij dat mijn uitval betrekking had op de manier van discussieren van gr8w8 en geen betrekking had op zijn "levensvisie". Het begrip "levensvisie" en "respect" is dan ook volledig misplaatst.
      zaterdag 4 december 2004 @ 18:21:15 #215
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_23761821
    Voor de duidelijkheid, het door Akkersloot gewraakte stukje van mijn hand:
    quote:
    Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn, het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteënzijn geweest, maar niet uit wiens naam.
    De volledige tekst:
    quote:
    Op donderdag 2 december 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
    Ondeugelijke inleiding.

Onderhand zou de TS moeten weten dat de Islam niet bestaat. Dat er vele stromingen die niet allemaal even strikt zijn. Op welke stroming doelt TS? Dan kunnen we van daaruit kijken welke verzen eventueel gevolgd en toegepast zouden worden. Bovendien is een Islamitisch regime misschien wel gebaseerd op de Shairah, maar kan deze alsnog zelf invulling geven en valt een eventueel gebod hoogstwaarschijnlijk slechts oppervlakkig terug te leiden op de Koran. Het gaat dus of een regime die verplichting invoert en op welke gronden, en niet de Islam.

Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn, het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam. Worden ook de profeten Jezus en Mohammed genoemd, of kunnen het ook onbekende zijn, die door omstandigheden niet eens zijn opgemerkt?

De Bijbelgod is de God, zoals erover gesproken wordt in de bijbel en zoals de Christenen hem zien, neem ik aan? Idem, de Thorahgod is de God zoals erover gesproken wordt in de Thorah en zoals Joden hem zien, Jahweh neem ik aan?
    Als reactie op:
    quote:
    Op woensdag 1 december 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
    In dit topic wil ik weten of dat iemand weet of dat christenen in landen met een islamitisch regime ook verplicht zijn om God Allah te noemen.

De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod. Volgens de islam zijn de bijbel en de thora ("de oorspronkelijke versies dan") immers ook door Allah geciteerd.(koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden".
    Min tekst betreffende "dezelfde Goden" heeft dus niets van doen met een eventueel poytheistische Islam. "Goden" verwijst duidelijk naar Akkersloots aanduiding van een God als Allah, de Bijbelgod en de Thorahgod in de OT.

In mijn eerste ractie, zeg ik dus helemaal nergens dat Akkersloot zich in de Islam zou moeten verdiepen. Ik zeg dat hij zou moeten weten dat er verschillende stromingen bestaan. Duidelijk iets anders. Bovendien, door het vragen naar de betreffende verzen erken ik zijn kennis betreffende de Koran. Ik ga er immers vanuit dat hij die betreffende verzen weet en vraag hem simpelweg om de teksten even te geven. Al is het alleen maar de numemrs van de verzen, zodat ik weet waar we het nu precies over hebben.

Dat ene vers, zonder context zegt namelijk niets over welke geloven het nu gaat:
    quote:
    koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden
    Daaruit blijkt namelijk niet dat het gaat over de profeet genaamd Jezus en of het de godsdienst zoals beleefd middels de Thorah of Bijbel en ik vraag me af of er in de Koran wel degelijk een directe verwijzing te vinden is en het niet simpelweg een interpretatie betrefd. Mocht het er duidelijk staan, dan zijn versnummers immers afdoende.

Uiteindelijk strandt de discussie dorodat ik gezegd zou hebben dat de Islam meerder Goden kent. Dan vraag ik me af of ik misschien niet zorgvuldig ben geweest in mijn reacties, of dat Akkersloot misschien iets verkeerd opgepikt heeft. Simpel een vraag om weer te geven waar ik dat dan zeg om het te verduidelijken en eventueel het misverstand uit de wereld te helpen of mijn woorden te verbeteren, levert slechts oppervlakkige reacties op. En als dan uiteindelijk het gewraakte stukje tekst los van context wordt gepresenteerd, gaat dat direct vergezeld van krachttermen.

Als er simpelweg gewoon direct was gereageerd met het weergeven van detkest en de uitelg waarom dat zou leiden tot een Islam als polytheistisch, was er niets aan de hand geweest.

Maar op zich waren de scheldwoorden alleen al genoeg om te stoppen met reageren.
      zaterdag 4 december 2004 @ 18:54:54 #216
    60090 Akkersloot
    pi_23762496
    Ik kan het alleen maar herhalen want "ja er wordt (in de koran) melding gemaakt van profetien maar niet uit wiens naam" dan komt dat neer op het beweren dat er volgens de koran meerdere goden zouden zijn. Uit wiens naam meer zouden er immers profetien zijn geweest

Dat lijkt mij heel simpel.

Je er omheen gedraai (zojuist noemde ik dat "manier van discussieren") heeft geleid tot het gebruik van het scheldwoord.
      zaterdag 4 december 2004 @ 19:34:22 #217
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23763434
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 18:54 schreef Akkersloot het volgende:
    Ik kan het alleen maar herhalen want "ja er wordt (in de koran) melding gemaakt van profetien maar niet uit wiens naam" dan komt dat neer op het beweren dat er volgens de koran meerdere goden zouden zijn. Uit wiens naam meer zouden er immers profetien zijn geweest
    Het feit dat er een profetie wordt gedaan uit naam van god Kees zegt natuurlijk niet dat god Kees erkend wordt... Misschien dat daar een stukje spraakverwarring ligt?
    quote:
    Je er omheen gedraai (zojuist noemde ik dat "manier van discussieren") heeft geleid tot het gebruik van het scheldwoord.
    Ik wil hier nog aan toevoegen dat scheldwoorden niet nodig behoeven te zijn. De laatste posts lijken me echter verhelderend genoeg. Er is sprake van een communicatiestoornis. Ik stel dan ook voor om het verder te laten rusten.
      zaterdag 4 december 2004 @ 20:16:44 #218
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_23764343
    Even een -je voor Alicey.
    Super om eindelijk een actieve mod in WFL te hebben.
    Keep the good work up.
      zaterdag 4 december 2004 @ 20:49:07 #219
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_23764862
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 20:16 schreef pfaf het volgende:
    Even een -je voor Alicey.
    Super om eindelijk een actieve mod in WFL te hebben.
    Keep the good work up. [afbeelding]

Kop op, allemaal, we maken een wave voor Alicey!
      zaterdag 4 december 2004 @ 20:50:27 #220
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_23764893
      zaterdag 4 december 2004 @ 20:52:35 #221
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23764943
    Ik voel me vereerd!
      zaterdag 4 december 2004 @ 20:55:52 #222
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23765016
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 19:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het feit dat er een profetie wordt gedaan uit naam van god Kees zegt natuurlijk niet dat god Kees erkend wordt... Misschien dat daar een stukje spraakverwarring ligt?
    erkenning stelt eigenlijk ook geen reet voor omdat het al lang geleden is gevolgd door mannen die nog steeds tot op de dag van vandaag hun angst voor vreemdgaan en paranoia en macho gedrag willen laten prevaleren voor de vrouw.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      dinsdag 7 december 2004 @ 23:50:50 #223
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_23824198
    Een goede sfeer is zeker in het belang van het forum en ik hoop inderdaad dat iedereen zich daar meer voor zal inzetten.
    pi_23859914
    Volgens mij kunnen we nu wel stellen dat Rude echt niks leert en wil leren. Die jongen blijft maar rondjes draaien. Als ie nou eens een boek leest en dan terugkomt. Dan wil ik graag met hem in discussie gaan.
      donderdag 9 december 2004 @ 18:44:45 #225
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23860126
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 18:35 schreef Maethor het volgende:
    Volgens mij kunnen we nu wel stellen dat Rude echt niks leert en wil leren. Die jongen blijft maar rondjes draaien. Als ie nou eens een boek leest en dan terugkomt. Dan wil ik graag met hem in discussie gaan.
    Mee eensch. Overigens zijn er nog anderen die nog hun best willen doen. We naderen echter wel steeds dichter een punt dat we er beter mee kunnen stoppen..
      donderdag 9 december 2004 @ 20:32:53 #226
    60090 Akkersloot
    pi_23862724
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:04 schreef Alicey het volgende:

[waarom is mijn reactie aan het begin van het (als C&H bedoeld) topic verwijderd]

Omdat het alleen een koe was.
    Dat is geen enkel argument. Soms zegt een koe best veel. Bovendien was de bewuste post van Lord_Vetinari waar het een reactie op was ook gewoon blijven staan.
      donderdag 9 december 2004 @ 20:39:03 #227
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23862874
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat is geen enkel argument.
    Ik vind van wel.
    quote:
    Soms zegt een koe best veel.
    Nog veelzeggender kan zijn om met woorden te reageren, en dan nog het liefst on-topic ook. Ook dat laatste ontbrak er een beetje aan.
    quote:
    Bovendien was de bewuste post van Lord_Vetinari waar het een reactie op was ook gewoon blijven staan.

De post van Lord Vetinari voegde net zo min iets toe aan de topic.
      donderdag 9 december 2004 @ 20:53:58 #228
    60090 Akkersloot
    pi_23863231
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:39 schreef Alicey het volgende:
    De post van Lord Vetinari voegde net zo min iets toe aan de topic.
    Ja wanneer eigenlijk wel
      donderdag 9 december 2004 @ 20:57:53 #229
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23863329
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 20:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja wanneer eigenlijk wel
    Ach, soms heeft hij best wel iets zinnigs te melden hoor.
    pi_23864493
    Ik ben in mn laatste posts een beetje cynisch tegen Rude geweest, maar mijns inziens verdient ie dat. Hij heeft een bord voor zn kop. En Alicey... ook DionysuZ is inmiddels vrij gefrustreerd
      donderdag 9 december 2004 @ 21:51:32 #231
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23864603
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 21:47 schreef Maethor het volgende:
    Ik ben in mn laatste posts een beetje cynisch tegen Rude geweest, maar mijns inziens verdient ie dat. Hij heeft een bord voor zn kop. En Alicey... ook DionysuZ is inmiddels vrij gefrustreerd
    Ik moet inderdaad zeggen dat het moeilijk is om het principe van relativiteit bij te krijgen...
      vrijdag 10 december 2004 @ 07:46:32 #232
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_23871789
    Tsja ik had nog heel ff hoop dat rude het licht zou zien met die dingen die hij verkeerd voorspelt. Das nu wel weer over.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_23884440
    In het topic over de relatieviteitstheorie, gaat "vrijemening" nu voor de zoveelste keer zijn theorie
    behandelen. Nu is er net een topic over het opzetten van topics over theorieën verschenen.
    Hier worden eisen gesteld. Maar dezelfde eisen worden niet gesteld als de theorie in een ander topic aan de orde wordt gesteld. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ??

Voor de goede orde: ik gun "vrijmening" zijn vrije mening, maar als hij zijn theorie toch wil behandelen, moet hij dit dan in andere topics doen ?
    Exaudi orationem meam
      vrijdag 10 december 2004 @ 20:28:48 #234
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23885879
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 18:59 schreef Oud_student het volgende:
    In het topic over de relatieviteitstheorie, gaat "vrijemening" nu voor de zoveelste keer zijn theorie
    behandelen. Nu is er net een topic over het opzetten van topics over theorieën verschenen.
    Hier worden eisen gesteld. Maar dezelfde eisen worden niet gesteld als de theorie in een ander topic aan de orde wordt gesteld. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ??

Voor de goede orde: ik gun "vrijmening" zijn vrije mening, maar als hij zijn theorie toch wil behandelen, moet hij dit dan in andere topics doen ?
    Ik ben met je eens dat het zeker niet in de topic over de relativiteitstheorie past. Ik heb een reactie in de betreffende topic geplaatst, en denk dat dat voorlopig voldoende is.
      vrijdag 10 december 2004 @ 22:48:18 #235
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_23888741
    Wat betekent knor'an?

Antwoord overbodig uiteraard.
      maandag 13 december 2004 @ 16:10:01 #236
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23943872
    quote:
    Beste alicey, waarom mag ik geen topics meer starten? Ik doe toch niemand pijn en ik dwing niemand om te reageren...
    De reden is dat dit een discussie-forum is waar wordt gediscussierd over o.a. wetenschap. Dit houdt in dat er een zekere wisselwerking is waarbij iemand een post plaatst, een ander er op reageert, en daar volgt dan weer reactie op etc.

Het probleem met jouw topics tot nu toe is dat je een stelling deponeert. Er worden tientallen kritische kanttekeningen gemaakt door anderen welke je weigert te lezen en/of beantwoorden. Hierdoor draaien jouw topics steeds in dezelfde circeltjes en komen we steeds terug bij af, omdat je weigert je te verdiepen in hetgeen je het over hebt.

Het is meerdere malen gezegd : Zorg dat je weet waar je het over hebt. Je stelt zelf dat de relativiteitstheorie niet klopt. Dat is een vrij krasse stelling, waarvoor je dus degelijk bewijs zult moeten kunnen leveren, en je zult dus ook degelijke kennis moeten hebben van de theorie die je verwerpt. Bij jou is gebleken dat die kennis onvoldoende aanwezig is. Velen hebben je in de richting gewezen, en hebben je gewezen op links, boeken en andere middelen om je kennis te verbeteren. Je weigert echter ook kennis op te doen over de theorie die je verwerpt.

Mijn voorstel is dus dat je de tientallen weerleggingen van je theorie gaat terugzoeken in je post history, probeert te begrijpen, en het een en ander leert over de relativiteitstheorie.

Het is niet zo dat je geen topics mag openen : In de sluitposts heb ik ook aangegeven dat je best een topic mag openen. De enige voorwaarde die ik er aan stel is dat je in je openingspost ingaat op de tientallen weerleggingen die door anderen op jouw theorie zijn gegeven ingaat, in plaats van hier steeds overheen te lezen en steeds weer hetzelfde te herhalen.
    pi_23944351
    Als het allemaal onzin was wat ik zei, dan had er nooit iemand gereageert. Ook jullie zijn niet bij machte om mijn idee goed te weerleggen net als dat ik jullie ideeen soms ook "nog" niet zo goed kan weerleggen. Mijn theorie is nog niet volledig en heeft inderdaad nogal wat haken en ogen. d.m.v discussie kan ik mijn theorie verbeteren en verder uitwerken. Het is jammer dat je de discussie niet openlaat. Ik begrijp niet dat sommige mij voor mongool mogen uitmaken terwijl ik iedereen netjes behandel. Wat doe ik fout? Behalve dan dat ik aan de tafelpoten van de relativiteitstheorie begin te zagen. Moest de eerste persoon die dacht dat de aarde rond was ook eerst begrijpen waarom hij tot dan toe plat was?
    pi_23944498
    Je overschat jezelf nu een beetje. Geloof me, als er iemand met overtuigende argumenten kwam dat de huidige theorieën nergens op slaan, dan zou ik hem geloven. Die argumenten heb jij echter niet. Wij zijn heel goed bij machte jou argumenten te weerleggen. Jij bent niet bij machte te begrijpen dat je argumenten weerlegd zijn.
      maandag 13 december 2004 @ 16:37:58 #239
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23944511
    vrijemening, ik lees me net ff snel in, daar ik ook had gereageerd in het topic over tijd.
    Hoeveel goed onderbouwde argumenten moet je lezen voordat je inziet dat je kennis nodig hebt om er over te kunnen praten?

Laat ik het zo stellen: Ik heb geen verstand van auto's maar als jij vraagt waarom ie kraakt als je optrekt geef ik een antwoord (waar ik bijvertel dat ik geen verstand heb van auto's)..

Ga je: A) sleutelen aan je auto of het klopt
    Ga je: B) checken bij iemand die er wel verstand van heeft?
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 13 december 2004 @ 16:38:40 #240
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23944525
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 16:29 schreef vrijemening het volgende:
    Als het allemaal onzin was wat ik zei, dan had er nooit iemand gereageert.
    Waarom denk je dat?
    quote:
    Ook jullie zijn niet bij machte om mijn idee goed te weerleggen net als dat ik jullie ideeen soms ook "nog" niet zo goed kan weerleggen.
    Er staan nog een aantal posts die door jou niet beantwoord zijn welke jouw theorien weerleggen. Het aantal van deze posts is niet op 2 handen te tellen. Hoe komt het dat je die hebt gemist?
    quote:
    Mijn theorie is nog niet volledig en heeft inderdaad nogal wat haken en ogen. d.m.v discussie kan ik mijn theorie verbeteren en verder uitwerken.
    Wanneer je ook daadwerkelijk ingaat op kritiek die je voor je kiezen krijgt. Dat lijkt echter bij jou te ontbreken : Je gaat niet in op kriitische posts.
    quote:
    Het is jammer dat je de discussie niet openlaat. Ik begrijp niet dat sommige mij voor mongool mogen uitmaken terwijl ik iedereen netjes behandel.
    Die uitlatingen verdienen wat mij betreft zeker niet de schoonheidsprijs inderdaad. Laten we het er op houden dat niet iedereen evenveel geduld heeft.
    quote:
    Wat doe ik fout? Behalve dan dat ik aan de tafelpoten van de relativiteitstheorie begin te zagen.
    Hetgene wat ik vind dat je "fout" "doet" is dat je kritische posts stelselmatig negeert. Hierdoor is het geen discussie meer te noemen, maar is het eigenlijk een monoloog van jou. Wanneer je daadwerkelijk wilt discussieren, zul je ook in moeten gaan op kritische noten. Zoals gezegd staan er hiervan nog tientallen open. Wanneer je bereid bent op dezen in te gaan ben je welkom om het onderwerp voort te zetten.
    quote:
    Moest de eerste persoon die dacht dat de aarde rond was ook eerst begrijpen waarom hij tot dan toe plat was?
    Wanneer die persoon wetenschap wil bedrijven, zal hij inderdaad moeten begrijpen waarom de aarde als plat wordt beschouwd, en zal hij een verklaring moeten bieden waarom dat dan zo lijkt. Ook zal die persoon een verklaring moeten vinden voor alle theorien die gebaseerd zijn op een platte aarde en die blijken te kloppen. Tot slot zal die persoon een voorspelling moeten doen welke nog niet door een andere theorie wordt voorspeld, die te controleren is. Ook zullen alle eerder gedane voorspellingen die correct bleken correct moeten blijken bij een ronde aarde.

Zeggen dat de aarde rond is is 1, het bewijzen is nog een heel ander verhaal.
      maandag 13 december 2004 @ 16:39:10 #241
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_23944538
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 21:47 schreef Maethor het volgende:
    ik had het inderdaad ff gehad met rude gelukkig heb ik mijn kalmte snel weer teruggevonden en kon ik weer vol goede moed rude kennis in de kop proberen te stampen

Ik moet wel even melden dat toen hij bleef stellen dat je snelheid gewoon klassiek op kunt tellen, ondanks dat proefondervindelijk is aangetoond dat dit niet kan (hij bleef stellen: ik geloof dat niet en blablabla), en dat hij in andere posts wel weer de tijddilatatie aanneemt, dat ik even zoiets had van: joh.. als het in je straatje past is het ok, en anders geloof je het niet. Maar ik kon het hem niet meer in jip en janneke taal proberen uit te leggen omdat er een slotje op het onderwerp zat

Ik moet wel even vermelden dat rude wel altijd netjes is gebleven, nooit is gaan flamen etc. en ook soms op de posts in is gegaan. Dat vind ik wel een pluspunt die voor rude spreekt, ook al begrijpt hij vanalles verkeerd.
    pi_23944637
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 16:39 schreef DionysuZ het volgende:
    Ik moet wel even vermelden dat rude wel altijd netjes is gebleven, nooit is gaan flamen etc. en ook soms op de posts in is gegaan. Dat vind ik wel een pluspunt die voor rude spreekt, ook al begrijpt hij vanalles verkeerd.
    Mee eensch. Dat is iets waar ik zelf iets minder goed in ben.
      maandag 13 december 2004 @ 16:50:04 #243
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_23944806
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 16:38 schreef Alicey het volgende:

Zeggen dat de aarde rond is is 1, het bewijzen is nog een heel ander verhaal.
    De aarde is rond... als n pannekoek!!

Inderdaad. Als je voorspelt dat de aarde ronde is ipv plat dan kun je gelijk een aantal voorspellingen maken: Als je willekeurig een richting op gaat en doorloopt/vaart/rijdt dan kom je uiteindelijk weer op het beginpunt uit. Dit is te toetsen

Verder zou een ronde aarde voorspellen dat er een horizon moet zijn en HO EVEN, er is er een.. dat spreekt dan weer voor de ronde aarde

rude, laat ik zo zeggen. De relativiteitstheorie stoelt op het gegeven dat de lichtsnelheid constant is. Dit is proefsgewijs aangetoond en voor iedere waarnemer blijkt de lichtsnelheid gewoon c te zijn. Als je dit niet aanneemt, dan verwerp je de hele relativiteitstheorie.
    Als je het wel aanneemt, maar de consequenties die het heeft (tijddilatatie, lengtecontractie etc.) niet aanneemt, dan verwerp je de relativiteitstheorie.

De relativiteitstheorie is meerdere malen aangevallen geworden en ongelovigen hebben geprobeerd dmv proeven aan te tonen dat hij niet klopte. De proeven bleken echter in het voordeel van de relativiteitstheorie te spreken. JA, er is lengtecontractie (proefondervindelijk bewezen). JA, er is tijddilatatie (proefondervindelijk bewezen). Die tijddilatatie is relatief!! Dus als ik in een volledig leeg universum zweef en 'stil' sta, terwijl jij met 200.000 km/s langs me vliegt, dan zie ik de tijd bij jou trager lopen. Maar jij ziet dat bij mij!! omdat jij MIJ met 200.000 km/s langs ziet vliegen. Je weet immers niet wie stil staat.

Maar goed, daar gaan we niet over discussieren want het is hier feedback rude, mocht je nog willen discussieren dan mag je me toevoegen op msn.

[ Bericht 2% gewijzigd door DionysuZ op 13-12-2004 17:07:52 (mail verwijderd ;)) ]
    pi_23945584
    Ik kan inderdaad niet al jullie stellingen weerleggen. Dat is heel vervelend voor mij. Om deze reden zal ik steeds met nieuwe ideeen en antwoorden moeten komen. Dat is echter niet altijd even eenvoudig. En dat is niet jullie probleem maar mijn probleem.
    Om dit probleem te verhelpen moet ik stellingen plaatsen en dan naar aanleiding van jullie antwoorden proberen te ontdekken waar de fout ( bij mij, of bij jullie) zit.
    Als ik echter alleen maar discussie mag voeren wanneer ik een volledig kloppende theorie zou hebben, dan had ik dit forum helemaal niet nodig gehad en zouden we ook niet hoeven te discuseren. Hoewel sommige van jullie "boos" worden van mijn ideeen ben ik jullie dankbaar voor de bruikbare antwoorden. Natuurlijk is mijn theorie nog niet af, maar hij kan alleen maar beter worden ( of slechter.. )als ik meer begrijp van jullie visie op de relativiteitstheorie.
    Voor mijzelf is er al heel veel meer duidelijk geworden d.m.v diverse discusies. Ik moet alleen nog een manier zien te vinden zodat jullie mijn idee ook "volledig" begrijpen.
    Ik dacht zelf dat mijn topic over het ontstaan van onze klok ( 60sec per/min) misschien een nieuw licht in de discussie kon brengen. Helaas wou niemand ( op een enkeling na) hier serieus op in gaan. Ik heb zelf op het internet gezocht en kon eigenlijk geen informatie vinden waarom er voor 60 sec in een minuut is gekozen. Het schijnt dat niemand het echt weet. Graag had ik daar een discussie over gestart.
    pi_23945660
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 17:25 schreef vrijemening het volgende:
    ...

Ik heb zelf op het internet gezocht en kon eigenlijk geen informatie vinden waarom er voor 60 sec in een minuut is gekozen. Het schijnt dat niemand het echt weet. Graag had ik daar een discussie over gestart.
    Klets niet zo, dat antwoord is wel gegeven. Dat weet ik zeker, omdat ik het antwoord zelf heb gegeven. Maar dat ontken je dus?
      maandag 13 december 2004 @ 17:43:42 #246
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_23946010
    Rude wat jij niet lijkt te snappen is dat als je een nieuwe theorie bedenkt je een goede reden moet geven waarom de oude niet meer voldoet. Zie ook Over het posten van nieuwe theorieen Bovendien voorspelt jou theorie dingen die niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Een echte wetenschapper komt dan tot de conclusie dat er toch iets mis is.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_23947865
    quote:
    Rude:
    Ook jullie zijn niet bij machte om mijn idee goed te weerleggen net als dat ik jullie ideeen soms ook "nog" niet zo goed kan weerleggen
    Wij zijn prima in staat om jouw ideeen te weerleggen. Jij gelooft dat echter niet. Da's prima, maar dan is de discussie over. Zoals ik al zei, jij wilt de natuur een logica opleggen, terwijl de natuur jou juist een logica oplegt.
    pi_23953930
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 17:25 schreef vrijemening het volgende:
    Helaas wou niemand ( op een enkeling na) hier serieus op in gaan. Ik heb zelf op het internet gezocht en kon eigenlijk geen informatie vinden waarom er voor 60 sec in een minuut is gekozen. Het schijnt dat niemand het echt weet. Graag had ik daar een discussie over gestart.
    Dat is ook een probleem met jou: jij schijnt niet alle posts te lezen. Het antwoord (het komt waarschijnlijk van het 60-tallige telsysteem van de oude Babyloniërs) is wel gegeven. Zo ook met de relativiteitdiscussie. Komen we met een goed tegenargument, negeer je het gewoon. Lekker makkelijk.
    pi_23954118
    Waarom denk je dat de oude babyloniers met een 60 tallig systeem zijn gekomen?
    pi_23954347
    We zijn hier in het Feedback-topic.
      maandag 13 december 2004 @ 22:22:39 #251
    693 ChOas
    pi_23954442
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:10 schreef vrijemening het volgende:
    Waarom denk je dat de oude babyloniers met een 60 tallig systeem zijn gekomen?
    Zijn heel veel theorieen over, een van de laatste is uit 2000 door George Ifrah, hij postuleert dat het een gevolg is van het vermengen van 2 volken waarbij de ene in base-5 telden en de andere in base-12. Logisch resultaat was dat ze samen in base-60 verder gingen tellen aangezien dit de eerste intersectie is tussen de 2 paren.

Maar zoals gezegd, er zijn vele theorieen... Ik kan je in ieder geval het boek "The Universal History Of Numbers" aanraden...

[Stephen Roberts]
    pi_23954672
    Ooit gedacht aan het principe van 60 periodes van dag en nacht per maand. De ouste klok die we kennen is immers de maan.
      maandag 13 december 2004 @ 22:35:08 #253
    693 ChOas
    pi_23954758
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:31 schreef vrijemening het volgende:
    Ooit gedacht aan het principe van 60 periodes van dag en nacht per maand. De ouste klok die we kennen is immers de maan.
    Ja hoor, dat is een andere theorie...

[Stephen Roberts]
    pi_23955264
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:31 schreef vrijemening het volgende:
    De zon is een stuk ouder. En ook natuurlijker aangezien die exact 1 keer per dag opkomt en ondergaat. En nog iets: numerologie is geen wetenschap. Dat hoef ik niet eens te onderbouwen, ik verwacht van wetenschappers in de dop voldoende nieuwsgierigheid om daar zelf achter te kunnen komen.
    pi_23955349
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De zon is een stuk ouder. En ook natuurlijker aangezien die exact 1 keer per dag opkomt en ondergaat. En nog iets: numerologie is geen wetenschap. Dat hoef ik niet eens te onderbouwen, ik verwacht van wetenschappers in de dop voldoende nieuwsgierigheid om daar zelf achter te kunnen komen.
    Dan begrijpen we elkaar toch, de zon gaat 60 keer op en onder per maan(d).
    pi_23955445
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:58 schreef vrijemening het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar toch, de zon gaat 60 keer op en onder per maan(d).
    Bij benadering ja. En een maancyclus zit dichter tegen de 4 weken aan dan tegen de 30 dagen. Als iedere maand voor een maancyclus zou staan zouden we 13 maanden moeten hebben en niet twaalf. En lees je mijn opmerking over numerologie ook even ? Of slaan we die selectief over?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2004 23:02:15 ]
    pi_23955765
    Ik begrijp niet wat je met die numerologie bedoelt....?
    En ook ik weet dat de maand cyclus bij benadering klopt. Maar goed, vroeger telde ze voor een jaar ook maar 360 dagen, wat wel kan verklaren waarom een cirkel b.v 360 graden heeft, Ik zie hier zelf in ieder geval een hele duidelijke logica in. Ik had hier graag met meer mensen over willen discuseren maar helaas werd mijn topic afgesloten.
    pi_23956018
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 23:14 schreef vrijemening het volgende:
    Ik begrijp niet wat je met die numerologie bedoelt....?
    En ook ik weet dat de maand cyclus bij benadering klopt. Maar goed, vroeger telde ze voor een jaar ook maar 360 dagen, wat wel kan verklaren waarom een cirkel b.v 360 graden heeft, Ik zie hier zelf in ieder geval een hele duidelijke logica in. Ik had hier graag met meer mensen over willen discuseren maar helaas werd mijn topic afgesloten.
    Het is geen wetenschap, en google even op numerologie wil je. Ik zal het je nog sterker vertellen: De graden in een cirkel worden weer onderverdeeld in 60 minuten per graad, en 60 seconden per minuut. Maar dat heeft geen zak met het aantal dagen in een jaar te maken. Het is puur kunstmatig. Het heeft een culturele oorsprong en geen natuurwetenschappelijke. Als je weet wat numerologie is en waarom het geen wetenschap is, mag je ook pseudologia fantasica gaan opzoeken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Danny op 08-01-2024 11:18:09 ]
    pi_23956095
    Oh en het is niet de bedoeling de discussie in het feedbacktopic voort te zetten.
    pi_23957637
    Dan moet ik aan de moderator waarschijnlijk even toestemming vragen om dit voort te zetten onder een topic.... Mag dat?????
      dinsdag 14 december 2004 @ 07:52:17 #261
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23960563
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 00:29 schreef vrijemening het volgende:
    Dan moet ik aan de moderator waarschijnlijk even toestemming vragen om dit voort te zetten onder een topic.... Mag dat?????
    Je mag het w.m.b. weer eens proberen, zolang de topic uitsluitend over dat onderwerp gaat, en je ook ingaat op alle eventuele tegenargumenten die worden geplaatst.
      dinsdag 14 december 2004 @ 11:00:02 #262
    27698 Doffy
    pi_23962603
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:22 schreef ChOas het volgende:
    Maar zoals gezegd, er zijn vele theorieen... Ik kan je in ieder geval het boek "The Universal History Of Numbers" aanraden...
    Ook een klassieker in die categorie, en ook voor Rude zeker aan te raden: 'Pi in the sky'.
    'Nuff said
    pi_23964770
    Interessant is ook de vraag waaróm velen het bijna emotioneel schijnt te raken als Rude met zijn wat afwijkende interpretaties en zienswijzen komt.

Kennelijk is andermans keuze van de eigen opvattingen minder emotioneel neutraal als bv andermans kleurkeuze van zijn/haar auto.
    Ik heb althans nog nooit iemand gezien die langs de snelweg op de vluchtsrook uit zijn dak stond te gaan 'godverdomme, alwéér een oranje auto'.

In welke mate is er sprake van een vereenzelviging met de eigen ideeen en opvattingen? (Uiteraard aan beide zijden; de vraag is dan ook aan beide zijden gesteld!)
      dinsdag 14 december 2004 @ 12:47:31 #264
    27698 Doffy
    pi_23964881
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 12:43 schreef iteejer het volgende:
    Ik heb althans nog nooit iemand gezien die langs de snelweg op de vluchtsrook uit zijn dak stond te gaan 'godverdomme, alwéér een oranje auto'.
    Daarentegen zijn er wel mensen die geloven dat het een complot van de socialisten is dat iedereen in een Franse auto moet rijden!
    'Nuff said
    pi_23964922
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 12:47 schreef Doffy het volgende:
    Daarentegen zijn er wel mensen die geloven dat het een complot van de socialisten is dat iedereen in een Franse auto moet rijden!
    Ach, waarom zouden die niet bestaan, er bestaan per slot van rekening ook vrouwen...
    pi_23964993
    quote:
    Interessant is ook de vraag waaróm velen het bijna emotioneel schijnt te raken als Rude met zijn wat afwijkende interpretaties en zienswijzen komt.

Kennelijk is andermans keuze van de eigen opvattingen minder emotioneel neutraal als bv andermans kleurkeuze van zijn/haar auto.

In welke mate is er sprake van een vereenzelviging met de eigen ideeen en opvattingen? (Uiteraard aan beide zijden; de vraag is dan ook aan beide zijden gesteld!)
    Dat vind ik een hele goede opmerking, en ik vraag het mijzelf ook af waarom sommige personen inderdaad boos worden en mij voor van alles en nog wat uitmaken.

Van mijn zijde zou ik willen zeggen, wie schreeuwt heeft meestal ongelijk.
    ( ik schreeuw dit zachtjes.... omdat ik het ook niet zeker weet.....)
      dinsdag 14 december 2004 @ 12:52:42 #267
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23965002
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 12:49 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ach, waarom zouden die niet bestaan, er bestaan per slot van rekening ook vrouwen...
    En Chantal bestaat ook.
    pi_23965006
    quote:
    Omdat hij irritant is en omdat het moedeloos stemt om te zien hoe er tegen irritante mensen in WFL nooit kordaat wordt opgetreden. Geef die mensen eens een ban, iteejer, alsjeblieft, in plaats van dat eeuwige bijna interessantdoenerige gezever over oorzaak en gevolg.
    Wittgenstein
    pi_23965206
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 12:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

En Chantal bestaat ook.
    Ja, maar maar... Chantal is lief en schttig en moooi enne

alles wat jij ook bent
    Twitch.tv/bensel15
    pi_23965219
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 12:52 schreef Koekepan het volgende:
    Omdat hij irritant is en omdat het moedeloos stemt om te zien hoe er tegen irritante mensen in WFL nooit kordaat wordt opgetreden. Geef die mensen eens een ban, iteejer, alsjeblieft, in plaats van dat eeuwige bijna interessantdoenerige gezever over oorzaak en gevolg.
    'Irritant' is een subjectieve kwalificatie Als hij topics gaat verzieken door bv op diverse plekken op te duiken en hetzelfde te beweren, kan dat niet. Als hij een eigen topic opent, is dat geheel zijn zaak. Mits hij het hele forum niet onderkliedert met tal van gelijksoortige topics - ook dat kan niet.
    Binnen die grenzen kan hij posten. Topics worden groot door de reacties, níet door een enkele openingspost. Oftewel: vind je het onzin, reageer dan niet.

Maar iemand gaan verbieden omdat zijn mening of presentatiewijze door anderen irritant gevonden wordt is op zichzelf geen reden tot ingrijpen. Mits diegene geen anderen belemmert, geen forum vol gaat spammen, niet zijn mening opdringt, etc.

Lijkt me een zeer liberaal standpunt, mijn beste
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:10:17 #271
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23965337
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:02 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ja, maar maar... Chantal is lief en schttig en moooi enne

alles wat jij ook bent
    Zie je wel! Haushofer begon er mee en nu ga jij me ook al vergelijken met Chantal!!
    pi_23965662
    Bovenstaande neemt niet weg dat als bepaalde users een heel forum tegen zich in het harnas weten te jagen, er dus ook wel iets aan hun stijl van posten of wat dan ook zal mankeren. Dus OOK aan vragen we een beteje aanpassing en begrip voor andere standpunten. Doordrammen heeft geen zin, daar is WFL niet voor bedoeld.
    Als twee meningen écht niet bij elkaar kunnen of willen komen, dan is het tijd om ieders mening te accepteren en er verder niets steeds op terug te komen.
    pi_23965677
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:10 schreef Alicey het volgende:
    Zie je wel! Haushofer begon er mee en nu ga jij me ook al vergelijken met Chantal!!
    Zó erg lijk je toch niet op Chantal? Althans niet irl
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:26:15 #274
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23965701
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:25 schreef iteejer het volgende:

[..]

Zó erg lijk je toch niet op Chantal? Althans niet irl
    Ja, maar het is dus een complot waardoor ze dat denken!
    pi_23965834
    quote:

Ik erger me niet zozeer aan de inhoud van Rude's boodschappen, alswel aan de vorm. Als hij een paar spelregels in acht zou nemen zou hij wat mij betreft de meest bizarre stellingen kunnen poneren.
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:40:14 #276
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_23966024
    quote:

Persoonlijk vind ik het mateloos irritant en onbeschoft als posts die een sterk punt tegen de ideeen van rude bevatten door hem volledig genegeerd worden. Ook op vragen als "wat voegt het toe?" en "waarom voldoet de oude niet meer?" wordt geen antwoord gegeven.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_23966072
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:03 schreef iteejer het volgende:
    Lijkt me een zeer liberaal standpunt, mijn beste
    Klopt, maar waarom wil je dat dan? Je hebt gelijk hoor, jij leest hier nooit dus jij hoeft je niet te ergeren aan het totale gebrek aan niveau alhier. (Nofi.)
    Wittgenstein
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:42:16 #278
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_23966080
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef iteejer het volgende:
    Dus OOK aan vragen we een beteje aanpassing en begrip voor andere standpunten. Doordrammen heeft geen zin, daar is WFL niet voor bedoeld.
    Mompelt 'Akkersloot' en kijkt onschuldig rond
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_23966135
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
    Ik erger me niet zozeer aan de inhoud van Rude's boodschappen, alswel aan de vorm. Als hij een paar spelregels in acht zou nemen zou hij wat mij betreft de meest bizarre stellingen kunnen poneren.
    Je normaal uitdrukken is inderdaad, zeker op WFL, een eerste vereiste. Dat mag je verlangen en eisen. Ik heb net ff met Alicey overlegd, en we kwamen tot het idee om als er meerder Rude-achtige topics gaan ontstaan die bij elkaar te pletteren onder het kopje 'afwijkende stellingen' oid. Maar inderdaad, in een discussie moet je niet slechts de eigen standpunten gaan herhalen en tegenwerpingen negeren.
    pi_23966184
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Klopt, eveneens een sectarische wijze van zoewel de bezetenheid van de eigen mening, de blindheid voor andere argumenten en het niet aflaten door te gaan.
    Rude cs moeten zich ook avragen wat ze ermee willen: echt de ander overtuigen? Dat lukt zo niet, dan moet je echt in discussie gaan, en dat gebeurt vaak niet.
    pi_23966199
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lijkt me het schoolvoorbeeld van een user die twee jaar geleden al drie maanden aan z'n broek had moeten hebben (al dan niet forumspecifiek). Dat dan niet gebeurt zie ik niet als liberaal maar als regelrecht onverschillig.
    Wittgenstein
    pi_23966217
    Maar ik dacht dat de wetenscap een beetje was vastgelopen op de oude theorie...
    Wordt het dan niet tijd voor een nieuwe "frisse" kijk op de theorie?
    Wat mijn idee kan toevoegen lijkt mij vrij duidelijk, we worden ons ervan bewust dat we inderdaad continue door de tijd reizen met hoge snelheid, reizen in de tijd kan dan dus ook d.m.v het halen van een bepaalde snelheid. Daarmee bewijs je dat tijd een snelheid heeft.
    En de reden waarom de oude niet meer voldoet is dat de lichtsnelheid geen snelheid is, maar een spoor van verleden tijd. Maar goed, de irritatie komt volgens mij van het feit dat ons wereldbeeld opeens heel anders wordt, en dat is nogal een schok. En mensen schrikken niet graag en houden het liever bij het oude. Dat is wel zo "zeker"...
    pi_23966250
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:49 schreef vrijemening het volgende:
    Wat mijn idee kan toevoegen lijkt mij vrij duidelijk, we worden ons ervan bewust dat we inderdaad continue door de tijd reizen met hoge snelheid, reizen in de tijd kan dan dus ook d.m.v het halen van een bepaalde snelheid. Daarmee bewijs je dat tijd een snelheid heeft.
    En de reden waarom de oude niet meer voldoet is dat de lichtsnelheid geen snelheid is, maar een spoor van verleden tijd. Maar goed, de irritatie komt volgens mij van het feit dat ons wereldbeeld opeens heel anders wordt, en dat is nogal een schok. En mensen schrikken niet graag en houden het liever bij het oude. Dat is wel zo "zeker"...
    Vroeger renden dit soort mensen weg uit de WFL-topics omdat het niveau voor hen mijlen te hoog lag. Tegenwoordig leveren ze de beslissende argumenten in een topic. Ik bedoel maar.
    Wittgenstein
    pi_23966396
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:44 schreef iteejer het volgende:
    Je normaal uitdrukken is inderdaad, zeker op WFL, een eerste vereiste.
    [..]
    Maar inderdaad, in een discussie moet je niet slechts de eigen standpunten gaan herhalen en tegenwerpingen negeren.
    Ik denk dat je in WFL iets meer mag verwachten dan "je normaal uitdrukken" en "afzien van onnodige herhalingen", nl. het vermogen om logisch te kunnen redeneren of minimaal, dit is een iets zwakkere eis, een logisch argument te herkennen en er naar te handelen.
    Rude herkent (en erkent) geen logisch argument, reeds eerder heb ik geschreven:
    quote:
    Exaudi orationem meam
    pi_23966415
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:48 schreef Koekepan het volgende:
    Lijkt me het schoolvoorbeeld van een user die twee jaar geleden al drie maanden aan z'n broek had moeten hebben (al dan niet forumspecifiek). Dat dan niet gebeurt zie ik niet als liberaal maar als regelrecht onverschillig.
    FOK! is een openbaar forum, en derhalve een afspiegeling van de maatschappij. Extremisme als zelfbeleving en zelfpresentatie neemt toe, dus ook op FOK!. Dat simpelweg verbieden is geen oplossing, en doet afbreuk aan de intenties van FOK!.

Het is dus ZEKER geen onverschilligheid. Als onverschilligheid speelde, zou ik stante pede een ip-bannetje zetten. Dan zou ik zeker weten dat er een blokkade zou komen; binnen FOK! zijn er buiten mij slechts 3 mensen die dergelijke bans kunnen zetten cq vrijgeven. Dus, wat je er ook van denken mag - onverschilligheid is het zeker niet!

Vrije meningsuiting - binnen regels, met inachtname van, etc. Wat mij betreft uit zich dat niet alleen maar in het aantal posts mijnerzijds, maar bv ook in de keuze van mijn mede-mod Want ook voor haar is het open karakter van FOK! belangrijk
    pi_23966438
    quote:
    Hoezo? Omdat bepaalde dingen niet zomaar kunnen? "Jongens, het wordt moeilijk. We kappen d'r mee!"
    quote:
    Als die frissere kijkt geen stevig fundament heeft zal die weinig toevoegen.
    quote:
    Nee, het punt is dat het wereldbeeld helemaal niet zal veranderen omdat het nieuwe idee geen serieus fundament heeft. Het is simpelweg nergens voor nodig om te gaan geloven in een idee als het niets meer lijkt te zijn dan een associatief gedachtensprongspelletje.
    Ik en mijn leger van stokstaartjes.
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:58:55 #287
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_23966456
    quote:
    ..
    En de reden waarom de oude niet meer voldoet is dat de lichtsnelheid geen snelheid is, maar een spoor van verleden tijd.
    ..
    Dat vind jij dat het zou moeten zijn ja. Geef nou es een goede, wetenschappelijke en waterdichte onderbouwing daarvoor. Wellicht dat we daar wat meer mee kunnen. Als je deze onderbouwing nou in een nieuw topic plaatst samen met een goede reactie op de verschillende argumenten tegen je theorie dan kunnen we weer verder.

Ik ben eigelijk ook wel benieuwd waarom je zo aan je ideeen vasthoud als het al een aantal keren is aangetoond dat ze niet kloppen.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_23966462
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:50 schreef Koekepan het volgende:
    Tegenwoordig leveren ze de beslissende argumenten in een topic. Ik bedoel maar.
    Je overdrijft
    Maar, kom maar op met je niveau-verhogende topics. Graag zelfs:)
      dinsdag 14 december 2004 @ 13:59:24 #289
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_23966473
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:57 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat bepaalde dingen niet zomaar kunnen? "Jongens, het wordt moeilijk. We kappen d'r mee!"
    [..]

Als die frissere kijkt geen stevig fundament heeft zal die weinig toevoegen.
    [..]

Nee, het punt is dat het wereldbeeld helemaal niet zal veranderen omdat het geen serieus fundament heeft. Het is simpelweg nergens voor nodig om te gaan geloven in een idee als het niets meer lijkt te zijn dan een associatief gedachtensprongspelletje.
    Misschien is het handig als hier een nieuwe topic over wordt geopend. Dit topic is (eigenlijk ) bedoeld voor feedback.
    pi_23966589
    quote:
    Nee dat is niet mijn probleem met jouw stellingen. Wat mij betreft poneer je de stelling dat tijd uit deeltjes bestaat. Dat soort zaken vind ik alleen maar interessant, en ik stel me zeker open voor afwijkende inzichten.

- Waar ik me wel aan stoor is dat je iedere kritiek op jouw stelling als een persoonlijke aanval ziet. -- Waar ik me aan stoor is dat je bepaalde uitspraken van anderen stelselmatig negeert (zie mijn opmerkingen in dit topic, opmerkingen die je in een eerder topic ook al stelselmatig negeerde).
    - Waar ik me aan stoor is dat je weigert open te staan voor mensen die iets zinnigs over wetenschappelijkheid te vertellen hebben.
    - Waar ik me aan stoor is dat je aan de ene kant wel van anderen verwacht dat ze voor jouw ideeen openstaan, terwijl je zelf niet open wil staan voor andermans ideeen.
    - Waar ik me aan stoor is dat je theorieën met een ijzersterk fundament, die voldoen aan de eisen voor wetenschappelijkheid, die de toets van de falsificatie glansrijk hebben doorstaan aan de kant schuift zonder enig argument.
    - Waar ik me aan stoor is dat je je eigen stellingen in de plaats schuift van de hierboven genoemde theorieën zonder dat je erbij vertelt hoe we jouw stellingen zouden moeten toetsen. (Lees Popper nou eens een keer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Ieder punt hierboven is een reden waarom jouw topics niet in WFL thuis horen. Als je die punten goed leest zie je dat het me niet gaat om de vermeende absurdheid van je stellingen, maar wel om de vorm die je kiest om de discussie aan te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2004 14:05:34 ]
    pi_23966647
    quote:
    Mogelijk. Maar dat zul je dan van de 'oude' wetenschap uit moeten formuleren. Simpelweg omdat WFL over de 'oude' wetenschap gaat. Andersgezegd, we spreken hier de taal, we gebruiken de begrippen en paradigma's van de 'oude' wetenschap.

Als je in een land een andere taal wilt introduceren, zul je dat moeten doen vanuit de tot dan toe gangbare taal. Als je direct begint met het kwetteren van je eigen taaltje, zal niemand je kunnen volgen.
    pi_23966791
    @iteejer: die "oude" wetenschap heeft een hele degelijke ontwikkeling ondergaan. Helaas is het zo dat de revolutie in de wetenschap - sinds verificatie plaats heeft gemaakt voor falsificatie - niet iets intuïtiefs is. Van nature zijn de meeste mensen geneigd niet te zoeken naar weerleggingen van een stelling, maar naar bewijzen.

(Dat is ook de reden dat "testimonials" het zo goed doen (zie Biostabil reclame).)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2004 14:20:09 ]
    pi_23966824
    Enkele wenken voor een beter WFL.
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 14:07 schreef iteejer het volgende:
    Mogelijk. Maar dat zul je dan van de 'oude' wetenschap uit moeten formuleren. Simpelweg omdat WFL over de 'oude' wetenschap gaat. Andersgezegd, we spreken hier de taal, we gebruiken de begrippen en paradigma's van de 'oude' wetenschap.

Als je in een land een andere taal wilt introduceren, zul je dat moeten doen vanuit de tot dan toe gangbare taal. Als je direct begint met het kwetteren van je eigen taaltje, zal niemand je kunnen volgen.
    Die vrijemening heeft duidelijk een veel te sterke hang naar een nieuwe orde in de wetenschap, voor een groot deel gemotiveerd door een gebrek aan inzicht in de oude orde in plaats van een gefundeerde onvrede daarmee. Er zijn massa's mensen hier met hetzelfde verhaal: ze dromen van een nieuw paradigma maar hebben geen idee hoe die eruit zou moeten zien (als het ook alle paranormale zaken maar verklaart!) -- als je nou eens begon met die allemaal te bannen zou je een heel eind komen vermoed ik. Vervolgens neem je de religieuze one-issue-posters, die gooi je in één topic en als ze daarbuiten komen ban je ze. Kijk, dat ruimt op. Daarna begint het grote wachten. Het is alsof je een regenwoud hebt gekapt: de eerste vierhonderd jaar zullen zich geen complexe ecosystemen ontwikkelen, want er leven dan alleen pioniersoorten en die blinken uit in saaiheid. Maar dat komt dan hopelijk wel weer. Eerst al het onkruid eruit.
    Wittgenstein
    pi_23966885
    Mijn excuses maar deze kan ik gewoon niet laten liggen. Het is sterker dan ik.
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 14:15 schreef Koekepan het volgende:
    Eerst al het onkruid eruit.
    Ik geloof dat het vooral pionierssoorten zijn die als "onkruid" gezien worden.
    Ik en mijn leger van stokstaartjes.
    pi_23967150
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
    Mijn excuses maar deze kan ik gewoon niet laten liggen. Het is sterker dan ik.
    [..]

pi_23967172
    Ik verbaas me er nog steeds over dat Rude een theorie wil veranderen die hij zelf echt niet begrijpt. Dat is geen schande, het is ook lastig. Maar hij komt wel heel vaak met argumenten die al tijden daarvoor zijn tegengesproken. Rude redeneert via een heel krom gedachtengangetje. En met krom bedoel ik " niet met waarnemingen overeenkomstig". Rude wil maar niet begrijpen dat je de natuur niet via een willekeurige gedachtengang kunt uitkienen. En als hij dan es een fysisch argument probeert, is het hopeloos fout.
      dinsdag 14 december 2004 @ 14:36:21 #297
    27698 Doffy
    pi_23967317
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
    Rude mocht willen dat hij als 'pionier' gezien kon worden. Galileo, dát was een pionier. Planck ook. Turing ook. Maar Rude niet.

Het idee alleen al...
    'Nuff said
      dinsdag 14 december 2004 @ 14:39:09 #298
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_23967393
    Of iets onkruid is, hangt maar af van je invalshoek. Veel mensen zien brandnetels en berenklauw liever verdwijnen, anderen zaaien het juist express.
    pi_23967431
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 14:36 schreef Doffy het volgende:

[..]

Rude mocht willen dat hij als 'pionier' gezien kon worden. Galileo, dát was een pionier. Planck ook. Turing ook. Maar Rude niet.

Het idee alleen al...
    Galileo, Planck en Turing gebruikten tenminste valide methodieken.
    pi_23967561
    Dit tipic is bijna vol, ik stel voor dit onder het motto van 'back to basic' te continueren in Het idee van Rudeonline , zodat we FB weer ff kunnen verlaten
    pi_23967585
    Voorbeeldje: einstein. Hij gooide idd de gevestigde mechanica te grabbel, maar deed dat met behulp van de geometrie. Ook volgde de klassieke mechanica netjes uit zijn nieuwe theorie. En dat moet ook, want het is gemeten dat de klassieke mechanica klopt. Maar door de vele sterke verhalen over Einstein denken veel mensen tegenwoordig dat je zomaar iets nieuws kunt bedenken. Dat was toen niet zo, en nu al helemaal niet mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')