abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20961071
Omdat het vorige topic was gekaapt een schone lei. Voor al uw moderatie gerelateerde zaken, klachten over slotjes etc.

Geen slowchat aub.
Unox, the worst operating system.
pi_20961315
Ik plaats alvast een terugvindpost.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:35:53 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20961916
Ik doe ook alvast een terugvindpost..

Wat heb je trouwens gedaan deze week thabit? Oh, geen slowchat .
  vrijdag 30 juli 2004 @ 21:37:04 #4
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20963117
Vervolg van WFL kemphanen topic (WLF-feedback deel 7 )
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 21:38:31 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20963152
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 21:37 schreef Akkersloot het volgende:
Vervolg van WFL kemphanen topic (WLF-feedback deel 7 )
Bedoeling is dus dat het geen vervolg wordt.
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:37:20 #6
60090 Akkersloot
pi_21006492
Je gooit hier weer met termen als "je bek houden" en "je gezeik".

Terwijl je weer volledig de plank mis slaat.

Waarom mag ik Mohammed's visioenen geen epilepsie noemen ?

[Kan je misschien ook iets inhoudelijks zeggen over mijn stelling dat ik niets tegen religies heb die mij niet bij hun religie betrekken ?]
quote:
Schorpioen schreef
Ja, als je dat echt zou vinden, zou je tenminste eindelijk eens je bek houden met je gezeik.
De islam en gristendom zijn immers wel religies die mij als "ongelovige" wel bij hun religie betrekken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21006547
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:37 schreef Akkersloot het volgende:
Je gooit hier weer met termen als "je bek houden" en "je gezeik".

Terwijl je weer volledig de plank mis slaat.

Klein gevalletje van pot-ketel, volgens mij als ik zo naar jouw signature kijk

maandag 2 augustus 2004 @ 10:43:03 #8
60090 Akkersloot
pi_21006577
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Klein gevalletje van pot-ketel, volgens mij als ik zo naar jouw signature kijk
"Farizeeers" was in de tijd van Jezus geen scheldwoord hoor.
pi_21006662
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Uit uw sig:

"En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden."

maandag 2 augustus 2004 @ 10:50:45 #10
60090 Akkersloot
pi_21006692
Jammer van wel al die andere serieuze reacties, onder andere van ondergetekende.

Slotje op Wat heeft christus gedaan in zijn tweede leven?

Maar moeten we de verhalen uit de bijbel wel serieus nemen dan ?

Ook de reactie van Megumi "Zijn lief nog een keer goed genomen zeker" noem ik een serieuze reactie. Je mag toch wel laten blijken dat je heel dat verhaal onzin vindt ?

En ja wat heeft Jezus nog meer gedaan in zijn tweede leven. Hij zou na zijn hemelvaart immers ook aan Paulus zijn verschenen "Waarom vervolg je mij" [wie zijt gij Here] "Ik ben het, Jezus, die gij vervolgt". Maar volgens anderen is dat of te wel verzonnen of een aanval van temporaal kwab epilepsie.
pi_21006720
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gezien uw oeuvre in de diverse topics en uw reacties op personen die ook maar ietwat minder negatief tegenover de islam staan dan uzelf, ga ik er even van uit, dat u het woord niet in de betekenis uit de tijd van Jezus gebruikt, doch in de moderne, denigrerende betekenis.

maandag 2 augustus 2004 @ 10:57:10 #12
60090 Akkersloot
pi_21006798
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:48 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Uit uw sig:

"En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden."

Maar als Schorpioen niet wil of kan inzien dat ik wel op religies reageer die mij als andersgelovige wél bij hun religie betrekken moet hij niet aankomen met termen als "je bek houden" en "je gezeik".
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:02:07 #13
60090 Akkersloot
pi_21006879
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:52 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Gezien uw oeuvre in de diverse topics en uw reacties op personen die ook maar ietwat minder negatief tegenover de islam staan dan uzelf, ga ik er even van uit, dat u het woord niet in de betekenis uit de tijd van Jezus gebruikt, doch in de moderne, denigrerende betekenis.

Over 100 jaar heeft ook het woord "respectgeleerde" een denigrerende betekenis

Laten we het Nieuwe Testament dan ook al vast in modern Nederlands herschrijven en "farizeeers" vervangen door "respectgeleerden".
pi_21007141
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar als Schorpioen niet wil of kan inzien dat ik wel op religies reageer die mij als andersgelovige wél bij hun religie betrekken moet hij niet aankomen met termen als "je bek houden" en "je gezeik".
Het zou inderdaad netjes zijn als hij als mod de term 'gezeik' zou vervangen door 'gelal van een dronken aardbei'. Het zou niets afdoen aan de validiteit van zijn opmerking, maar het staat wel netter..

maandag 2 augustus 2004 @ 11:31:39 #15
60090 Akkersloot
pi_21007431
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:16 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Het zou inderdaad netjes zijn als hij als mod de term 'gezeik' zou vervangen door 'gelal van een dronken aardbei'. Het zou niets afdoen aan de validiteit van zijn opmerking, maar het staat wel netter..

"Gelal"? Betrekt de islam mij dan niet als "ongelovige" bij die religie ?

Een post van een andere moderator
quote:
Op 23 juli 2004 20:45 h schreef Speknek het volgende
[AS 'Ik zeg alleen maar mijn mening over een godsdienststichter die mij als niet-gelovige bij zijn godsdienst/politiek systeem betrekt'.]
Juist. Niet meer van maken dan het is.
Ha ha.

[ Bericht 14% gewijzigd door Akkersloot op 02-08-2004 18:21:10 ]
pi_21007619
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

"Gelal"? Betrekt de islam mij dan niet als "ongelovige" bij die religie ?
Ik geef geen oordeel over uw uitspraken of de inhoud daarvan in deze en ik snap ook niet, waar u nu deze verwijzing ineens vandaan meent te moeten halen, daar hij als Jaap op Dirk slaat in deze taalkundige discussie. Ik geef slechts aan, dat taalkundig gesproken en met betrekking tot de (klaarblijkelijke) gevoelens van een moderator over uw posts, de term 'gezeik' 1:1 vervangen had kunnen worden door 'gelal van een dronken aardbei', zonder dat de emotie, die de moderator blijkbaar wilde overbrengen, hierdoor aangetast zou zijn.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:43:25 #17
60090 Akkersloot
pi_21119592
Ik wordt hier een racist genoemd. Hebben Abraham, Isaak en Ismael wel bestaan ? !!!
pi_21119732
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:43 schreef Akkersloot het volgende:
Ik wordt hier een racist genoemd. Hebben Abraham, Isaak en Ismael wel bestaan ? !!!
Topic is al dicht.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:53:24 #19
60090 Akkersloot
pi_21119779
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:50 schreef Schorpioen het volgende:

[ik wordt hier voor racist uitgemaakt]

Topic is al dicht.
Dus met sluiten van een topic (en dan nog wel van het slachtoffer) doe je gewoon af dat iemand voor racist wordt uitgemaakt.
pi_21119832
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus met sluiten van een topic (en dan nog wel van het slachtoffer) doe je gewoon af dat iemand voor racist wordt uitgemaakt.
Ik zal volgende keer het MDI bellen zodat ze die schobbejakken op hun donder geven. Huilie.

En als je blijft doorzeiken over het slotje: 3 letters heb ik voor je: GFY.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:58:52 #21
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_21119872
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

jij stelde iets, ik bevestigde dat alleen. Je vergeleek jezelf met Darwin. Darwin geloofde dat hij van de apen afstamde en was een racist. Lees zijn boek maar "the descent of man".
Eeuwigheid is al begonnen
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:59:59 #22
60090 Akkersloot
pi_21119893
Ik blijf lachen met die vooringenomen islamofiele moderator Schorpioen.

Terwijl een ander gewoon afdoet dat alles in de bijbel en koran maar verzonnen is, moet ik dus openstaan voor de mogelijkheid dat Abraham, Ismael en Isaak wel bestaan hebben.

Mag ik dan ook geen topic openen met de titel "Was Mohammed wel een profeet ?".

Verder mag ik toch wel van mening zijn dat niet-christenen en niet-moslims niet met christenen en moslims dom mee hoeven te lullen. Dat is gewoon een mening. Maar natuurlijk weer niet de jouwe.

Ik verzoek U vriendelijk het topic weer te openen.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:05:41 #23
60090 Akkersloot
pi_21119996
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:56 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zal volgende keer het MDI bellen zodat ze die schobbejakken op hun donder geven. Huilie.

En als je blijft doorzeiken over het slotje: 3 letters heb ik voor je: GFY.
"doorzeiken". Had jij het niet over "respect". Jij zegt dat ik niet kan discussieren. Maar volgens mij kan jij niet discussieren. Geef maar eens antwoord op de vraag waarom ik open zou moeten staan voor de mogelijkheid dat Abraham, Isaak en Ismael wel bestaan hebben. En waarom mag ik hun bestaan niet ter discussie stellen ? Niet iedereen weet toch dat wij die personen alleen maar kunnen kennen uit het bijbelboek Genesis. Of geloof jij wel in Adam en Eva ?
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:06:51 #24
60090 Akkersloot
pi_21120017
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:58 schreef There_is_only_One het volgende:
jij stelde iets, ik bevestigde dat alleen. Je vergeleek jezelf met Darwin. Darwin geloofde dat hij van de apen afstamde en was een racist. Lees zijn boek maar "the descent of man".
En waarom is Darwin, en iedereen die zijn evolutietheorie aanhangt dan een racist ?
pi_21120042
GFY Akkersloot.
  Admin zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:15:13 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_21120184
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:08 schreef Schorpioen het volgende:
GFY Akkersloot.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:18:58 #27
60090 Akkersloot
pi_21120261
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:08 schreef Schorpioen het volgende:
GFY Akkersloot.
Ja vooral leuk met dat lievenheersbeestje banner tegen zinloosgeweld. "tegen fysiek en verbaal geweld".
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:23:44 #28
60090 Akkersloot
pi_21120355
Nog even apart vermelden welk topic je weer gesloten hebt.

Hebben Abraham, Isaak en Ismael wel bestaan ? !!!

Waarom luister ik niet en waarom is dat van belang dat ik mijn standpunt in dat topic niet mag uitdragen ?
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:45:23 #29
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_21120714
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En waarom is Darwin, en iedereen die zijn evolutietheorie aanhangt dan een racist ?
Ik weet niet of ik hier erop mag antwoorden, verwijder anders deze post. Jou vraag heb ik in verschillende posts en topics geprobeerd uit te leggen:

De basis van de theorie leert dat de sterkere overleven en dat soorten evolueren en elkaar beconcurreren. Wanneer je deze theorie toepast op de mensheid, krijg je automatisch een ranglijst, waarbij de blanken bovenaan en de zwarten onderaan staan. Dit is hoe de theorie toegepast wordt anders kun je het overboord gooien. Blanken zouden, volgens deze theorie, beter ontwikkeld zijn en dus superieur zijn aan bijv. zwarten.

Darwin laat zich uit als een racist in zijn boek "the descent of man". In zijn boek beschouwde hij zwarte mensen en Australische Aboriginals gelijk aan gorilla's en dat zij op den duur door de beschaafde blanke rassen uitgeroeit zullen worden. Ik zeg niet dat iedereen die in de evolutietheorie gelooft een racist is. Meeste zijn niet op de hoogte van de racistische inhoud ervan. Jij vergeleek jezelf vol trots met Darwin en ik liet je weten wie Darwin was.

Ik wil verder hier geen discussie over voeren.
Eeuwigheid is al begonnen
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:57:52 #30
60090 Akkersloot
pi_21120944
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:45 schreef There_is_only_One het volgende:

Ik zeg niet dat iedereen die in de evolutietheorie gelooft een racist is. Meeste zijn niet op de hoogte van de racistische inhoud ervan. Jij vergeleek jezelf vol trots met Darwin en ik liet je weten wie Darwin was.

Ik wil verder hier geen discussie over voeren.
De persoon Darwin doet niets af aan de theorie dat wij mensen van apen af stammen.

Ik stelde alleen dat we dankzij Darwin het bestaan van Adam en Eva in twijfel trekken en dat dankzij Akkersloot de mensheid nu het bestaan van Abraham, Ismael en Isaak in twijfel trekt.

Als moderator Schorpioen niet ingegrepen had althans.
  Admin zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:56:01 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_21121991
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 15:18 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja vooral leuk met dat lievenheersbeestje banner tegen zinloosgeweld. "tegen fysiek en verbaal geweld".
Och ik vind go fuck youself niet zo geweldadig hoor
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:00:39 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:18:53 #33
60090 Akkersloot
pi_21122475
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 16:56 schreef yvonne het volgende:
Och ik vind go fuck youself niet zo geweldadig hoor
Verbaal geweld.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:23:22 #34
60090 Akkersloot
pi_21122553
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:00 schreef pfaf het volgende:
sjesus Akkersloot, wat ben jij een vervuiling voor dit forum.
Is dit dan het GFY-forum ?
pi_21124106
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:00 schreef pfaf het volgende:
sjesus Akkersloot, wat ben jij een vervuiling voor dit forum.
Vuile islamofiel!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:30:47 #36
60090 Akkersloot
pi_21124760
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:51 schreef Schorpioen het volgende:
Vuile islamofiel!
Heb ik je al vuile islamofiel genoemd dan ?

Je reageert gewoon niet op vragen als "waarom luister ik niet". De reden dat je mijn topic had gesloten. Resteert me dus niet anders dan te concluderen dat je mijn topics sluit omdat je een islamofiel bent. Dus geen halve waarheden a.u.b..

En heropen je nog mijn topic. Want antwoord op de vraag waarom ik niet luister heb je in elk geval niet gegeven.

En misschien kan Pfaf dan ook was inhoudelijker reageren.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:37:27 #37
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21124900
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Heb ik je al vuile islamofiel genoemd dan ?
Waar Stelt schorpioen dat jij dat doet?
quote:
Je reageert gewoon niet op vragen als "waarom luister ik niet". De reden dat je mijn topic had gesloten. Resteert me dus niet anders dan te concluderen dat je mijn topics sluit omdat je een islamofiel bent. Dus geen halve waarheden a.u.b..

En heropen je nog mijn topic. Want antwoord op de vraag waarom ik niet luister heb je in elk geval niet gegeven.

En misschien kan Pfaf dan ook was inhoudelijker reageren.
Het is nog makkelijker om een koe Chinees te leren praten dan een discussie met jou voeren.
  zondag 8 augustus 2004 @ 08:20:55 #38
60090 Akkersloot
pi_21126927
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:37 schreef pfaf het volgende:
Het is nog makkelijker om een koe Chinees te leren praten dan een discussie met jou voeren.
Nog al een domme uitspraak over iemand die een paar posts terug nog beargumenteerde dat aanhangers van Darwins evolutie theorie geen racisten zijn.

De definitie van discussieren is volgens mij het uitwisselen van argumenten. Het stellen van vragen en het uitwisselen van informatie. Een discussie hoeft niet persé te eindigen in het overtuigen van de tegenpartij.

Of is het probleem niet dat men de discussie niet kan winnen en het dan maar op zo'n manier aanpakt.

Pfaf, ben jij toevallig één van de vele niet-moslims die Mohammed ook een profeet noemt? Kunnen we daar misschien over discussieren. Of wat versta jij onder discussieren. Iets wat jij en je Fok-vrienden persé moeten winnen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Akkersloot op 08-08-2004 08:27:19 ]
pi_21128839
ik wil nog even reageren op een post van TIOO in het topic dat schorpioen gesloten heeft (of het wel of niet terecht is, daar oordeel ik niet over) TIOO zegt dat Adam en Eva de gemeenschappelijke voorouders zijn, zoals wordt beweert in evolutie theorie. Daar zit een denkfout in. Een gemeenschappelijke voorouder is die SOORT, waaruit andere soorten zijn geeolueerd. Onder deze definiie, zijn de apen de gemeenschappelijke voorouders van de mens.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:15:31 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21130272
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 08:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nog al een domme uitspraak over iemand die een paar posts terug nog beargumenteerde dat aanhangers van Darwins evolutie theorie geen racisten zijn.

De definitie van discussieren is volgens mij het uitwisselen van argumenten. Het stellen van vragen en het uitwisselen van informatie. Een discussie hoeft niet persé te eindigen in het overtuigen van de tegenpartij.

Of is het probleem niet dat men de discussie niet kan winnen en het dan maar op zo'n manier aanpakt.

Pfaf, ben jij toevallig één van de vele niet-moslims die Mohammed ook een profeet noemt? Kunnen we daar misschien over discussieren. Of wat versta jij onder discussieren. Iets wat jij en je Fok-vrienden persé moeten winnen ?
Mijn definitie van discussieren wijkt niet van die van jou af hoor.

Wat maakt het uit of ik Mohammed een profeet noem of niet?
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:22:32 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21130393
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Mijn definitie van discussieren wijkt niet van die van jou af hoor.

Dat is Akkersloot's lakmoestest of je een waardig discussiepartner bent. Als je 'ja' zegt ben je islamofiel, farizeeër en zovoort, zeg je nee, dan word je opgenomen in de Akkerslootkerk en ben je officieel een Profeet van het nieuwe denken (en tegelijk een xenofoob en een cultuurracist, maar ja, je kunt niet alles hebben)...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:42:34 #42
60090 Akkersloot
pi_21142072
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:15 schreef pfaf het volgende:
Daar zouden we dan over kunnen gaan discussieren. Ik zou er dus een topic over kunnen openen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:44:57 #43
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21142131
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Daar zouden we dan over kunnen gaan discussieren. Ik zou er dus een topic over kunnen openen.
Ik zou niet over zo iets onzinnigs kunnen discussieren.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:51:02 #44
60090 Akkersloot
pi_21142297
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[wat maakt het uit of dat ik Mohammed wel of geen profeet noem]

Dat is Akkersloot's lakmoestest of je een waardig discussiepartner bent. Als je 'ja' zegt ben je islamofiel, farizeeër en zovoort, zeg je nee, dan word je opgenomen in de Akkerslootkerk en ben je officieel een Profeet van het nieuwe denken (en tegelijk een xenofoob en een cultuurracist, maar ja, je kunt niet alles hebben)...
Nou blijkbaar mogen we daar van Lord_Vetinari dus niet over discussieren. Want zijn standpunt staat al vast. Iedereen moet een godsdienststichter waarin je niet gelooft dus een profeet noemen. Waarom noem je dan wel de godsdienststichter Mohammed een profeet en David Koresh niet ?

Dus wie kan hier niet discussieren. In een vorig door Schorpioen gesloten topic had hij die vraag over David Koresh en Mohammed ook niet willen beantwoorden. Ik weet wel dat de Lord wijst op de 1,2 miljard volgeling van de "profeet" Mohammed en het karige aantal van de "profeet" David Koresh. Maar het verschil in het aantal volgelingen maakt voor mij geen zak uit. En dat recht heb ik. Of niet.

Dat hij mij xenofoob en cultuurracist noemt onderstreept weer eens welke partij op dit forum niet kan discussieren.

Bash ik aanhangers van een religie als ik hun sekteleider geen profeet noem? Of bash ik iemand, die niet mijn mening heeft, wanneer ik hem xenofoob en cultuurracist noem.

En Lord_Vetinari. Er zijn ook Turkse islam-tegenstanders. Zijn die dan ook xenofoob.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:54:25 #45
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:55:34 #46
60090 Akkersloot
pi_21142415
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef pfaf het volgende:
Ik zou niet over zo iets onzinnigs kunnen discussieren.
Noem jij David Koresh dan ook een profeet ?

Wat versta jij onder profeet? Een sekteleider? Een godsdienststichter? Een boodschapper van God (wat ook de officiele betekenis is volgens de dikke van Dale, naast "toekomstvoorspeller" maar dat is ook geen compliment voor moslims.) ?
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:02:00 #47
60090 Akkersloot
pi_21142563
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[wat maakt het uit ofdat ik Mohammed nu wel of geen profeet noem]
Als je 'ja' zegt ben je islamofiel, farizeeër en zovoort,
Farizeeer slaat op "respectgeleerde". Wel bij de akkersloot-les blijven hé.

Als je Mohammed als niet-moslim de ere-titel profeet geeft ben je voor mij inderdaad een islamofiel. Profeet ("boodschapper van God") is immers een ere-titel.

Zou je mij een profeet noemen dan ?
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:02:01 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21142564
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Noem jij David Koresh dan ook een profeet ?

Wat versta jij onder profeet? Een sekteleider? Een godsdienststichter? Een boodschapper van God (wat ook de officiele betekenis is volgens de dikke van Dale, naast "toekomstvoorspeller" maar dat is ook geen compliment voor moslims.) ?
Een boodschapper van God vind ik een goede.
En aangezien iedereen z'n eigen geloof heeft, zal voor een moslim Mohammed een profeet zijn en voor een Christen een Johannes.
Iedereen blij, toch?
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:03:27 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_21142589
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:51 schreef Akkersloot het volgende:

profeet Mohammed
Vrede zij met hem.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:04:45 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21142618
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Farizeeer slaat op "respectgeleerde". Wel bij de akkersloot-les blijven hé.

Als je Mohammed als niet-moslim de ere-titel profeet geeft ben je voor mij inderdaad een islamofiel. Profeet ("boodschapper van God") is immers een ere-titel.

Zou je mij een profeet noemen dan ?
Ik heb een hekel aan de Islam, maar als ik met een Moslim over de Islam praat en de tegenpartij liever heeft dat ik Mohammed profeet noem en ik doe dat, ben ik Islamofiel???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')