abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20824467
quote:
op donderdag 22 juli 2004 12:06 schreef kirmizibeyaz het volgende:

[..]

dan zijn het geen goede moslims
mooi, probleem opgelost.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_20824991
quote:
op vrijdag 23 juli 2004 18:55 schreef akkersloot het volgende:

[..]

[..]

lord_vetinari, moet ik david koresh dan soms ook een profeet noemen. of "de wedergekeerde jezus christus".
nee, dat moet ook niet. net als je mohammed geen profeet hoeft te noemen en jezus niet de zoon van god. alleen als anderen dat wel graag willen dan is dat hun goed recht
fokschaap
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:14:34 #103
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20833021
quote:
op zaterdag 24 juli 2004 07:34 schreef lord_vetinari het volgende:

["mohammed geloofde in iets wat jij niet gelooft" dat valt toch onder de noemer geestesziek]

ah, de kern van het akkerslotisme, perfect in beeld gebracht door de messias hemzelf:

"iedereen die iets gelooft, waar ik niet in geloof, is geestesziek."

adviesje: neem geen kinderen. die geloven namelijk jarenlang in elfjes, kabouters, sinterklaas, de paashaas enzovoort. en dan moet je ze laten opsluiten als 'geestesziek'.

overigens ben ik van mening, dat akkersloot's moeder de opvoeding verkloot heeft
knap staaltje tekst verdraaien

ik zei: een "profeet" ((iemand waar ik niet in geloof, ander zet ik het niet tussen aanhalingstekens, dat moet jij zelfs begrijpen )) is
1. of te wel een leugenaar.
of
2. geestesziek.

komt dalai_lama met "of 3. 'mohammed geloofde in iets waar jij niet in gelooft'". mohammed geloofde inderdaad in iets. maar dat hij visioenen van weet ik wat gehad heeft kan voor iemand die niet in hem als boodschapper van god gelooft alleen maar inhouden dat die man loog of geestesziek was. als hij geestesziek was, geloofde hij het immers zelf. dus 'mohammed geloofde in iets waar jij niet in gelooft" valt gewoon onder de noemer "geestesziek".

moeilijk he.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 24-07-2004 20:48:15 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:17:55 #104
60090 Akkersloot
pi_20833082
quote:
op zaterdag 24 juli 2004 10:55 schreef dalai_lama het volgende:
opmerkelijk hoe iemand zoveel tekst kan typen zonder antwoord te geven... waarom citeer je mij nog? je zegt toch steeds hetzelfde, ongeacht wat de anderen zeggen.
zou je misschien antwoord kunnen geven op de vraag hoe jij die middeleeuwse mariaverschijningen verklaard ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:24:19 #105
60090 Akkersloot
pi_20833211
quote:
op vrijdag 23 juli 2004 20:44 schreef lord_vetinari het volgende:
bewijst hoe dom je bent. mohammed betekent veel voor mensen. mohammed is voor de islam de vader van hun geloof. hij heeft hun opvoeding gemaakt, met de koran. jouw moeder heeft jouw opvoeding verkloot verzorgd. dus jouw moeder is voor jou, wat mohammed is voor de islamiet.
quote:
op vrijdag 23 juli 2004 22:34 schreef dalai_lama het volgende:
of 3. mohammed geloofde in iets wat jij niet gelooft.
scheiding der geesten?

lord_vetinari antwoord is gericht op "het respect hebben voor "de opvoeder" mohammed en de moslims". dalai_lama is hier aan het verdedigen dat mohammed volgens hem een echte profeet zou kunnen zijn.

dalai_lama. jij hebt toch eens gezegd dat "je moet kiezen voor god. anders gaat hij je straffen". ik zou als ik jou was dan maar heel snel uitzoeken of dat mohammed voor de volle 100 % echt een profeet was. anders gaat god jou nog eens straffen. ha ha.

pi_20840103
quote:
op zaterdag 24 juli 2004 20:24 schreef akkersloot het volgende:dalai_lama is hier aan het verdedigen dat mohammed volgens hem een echte profeet zou kunnen zijn.
oh? fijn dat ik dat ook weet dan...
quote:
dalai_lama. jij hebt toch eens gezegd dat "je moet kiezen voor god. anders gaat hij je straffen". ik zou als ik jou was dan maar heel snel uitzoeken of dat mohammed voor de volle 100 % echt een profeet was. anders gaat god jou nog eens straffen. ha ha.
als ik jou was, zou ik ophouden met liegen. ik heb nooit zoiets gezegd.
  zondag 25 juli 2004 @ 10:47:06 #107
60090 Akkersloot
pi_20841156
quote:
op zondag 25 juli 2004 05:21 schreef dalai_lama het volgende:
[dalai_lama. jij hebt toch eens gezegd dat "je moet kiezen voor god. anders gaat hij je straffen". ik zou als ik jou was dan maar heel snel uitzoeken of dat mohammed voor de volle 100 % echt een profeet was. anders gaat god jou nog eens straffen. ha ha.]

als ik jou was, zou ik ophouden met liegen. ik heb nooit zoiets gezegd.
quote:
op zondag 15 februari 2004 21:14 h schreef dalai_lama het volgende
jammer dat je weer in je oude patroon vervalt...
maar goed, om terug te komen op je vraag waarom god de mensen straft die niet in hem geloven. dit doet hij niet. mensen die niet in god geloven, krijgen genoeg kansen dit te veranderen, ze maken genoeg dingen mee die hen anders kan laten denken. het kan gebeuren dat deze mensen het bestaan van god dan toch nog verwerpen als onzin. in dit geval is er al lang geen sprake meer van te vroeg straffen, of onschuldig straffen. de mensen hebben er namelijk bewust voor gekozen god te verwerpen. hij straft ze niet, ze straffen zichzelf.
"nee, de ongelovigen straffen zich zelf". ha ha.

hemel alleen voor de gelovigen?
pi_20841840
als je dingen nou eens niet uit hun context rukt, kom je misschien niet zo dom over...
  zondag 25 juli 2004 @ 11:48:57 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20841866
quote:
op zondag 25 juli 2004 11:47 schreef dalai_lama het volgende:
als je dingen nou eens niet uit hun context rukt, kom je misschien niet zo dom over...
deze oproep heeft net zoveel kans van slagen als stalin oproepen nu eens niet zoveel mensen af te slachten
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 25 juli 2004 @ 12:10:22 #110
60090 Akkersloot
pi_20842195
quote:
op zondag 25 juli 2004 11:48 schreef lord_vetinari het volgende:
deze oproep heeft net zoveel kans van slagen als stalin oproepen nu eens niet zoveel mensen af te slachten
of aan dalai_lama vragen hoe hij de middeleeuwse mariaverschijningen dan verklaart. als leugens of als gevolg van een geestesziekte ?

of aan lord_vetinari vragen waarom hij mijn interpretatie (akkersloot: "dat is geen verdediging") van koran vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als "verblind van haat" ziet terwijl in het zelfde topic gia toevallig ook het zelfde zegt en waarom hij dan niet zegt dat gia "verblind van haat" is.
  zondag 25 juli 2004 @ 12:11:15 #111
60090 Akkersloot
pi_20842216
quote:
op zondag 25 juli 2004 11:47 schreef dalai_lama het volgende:
uit zijn verband rukken. of lulde je toen alleen maar dom mee
pi_20842248
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:10 schreef akkersloot het volgende:
of aan dalai_lama vragen hoe hij de middeleeuwse mariaverschijningen dan verklaart. als leugens of als gevolg van een geestesziekte ?
als wishful thinking
quote:
of aan lord_vetinari vragen waarom hij mijn interpretatie (akkersloot: "dat is geen verdediging") van koran vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als "verblind van haat" ziet terwijl in het zelfde topic gia toevallig ook het zelfde zegt en waarom hij dan niet zegt dat gia "verblind van haat" is.
je zou de betekenis van 'subtiel' eens moeten opzoeken. misschien, heeeeeeeel misschien, begrijp je het dan...
  zondag 25 juli 2004 @ 12:20:46 #113
60090 Akkersloot
pi_20842374
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:12 schreef dalai_lama het volgende:
je zou de betekenis van 'subtiel' eens moeten opzoeken. misschien, heeeeeeeel misschien, begrijp je het dan...
of het woord "selectief".
pi_20842403
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:20 schreef akkersloot het volgende:

[..]

of het woord "selectief".
ja, goed idee. zoek dat woord ook maar meteen op, want de betekenis daarvan is jou ook niet altijd even duidelijk.
pi_20842460
maar goed, tussen de sneren door ben ik de draad een beetje kwijt. zijn er al redelijke stellingen tegen het aannemen van het bestaan van geestesziekten onder profeten en messiassen gevonden? afgezien van het feit dat het net zo'n soort aanname is als; "hij is de boodschapper van god."
  zondag 25 juli 2004 @ 12:27:08 #116
60090 Akkersloot
pi_20842477
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:22 schreef dalai_lama het volgende:

[selectief]

ja, goed idee. zoek dat woord ook maar meteen op, want de betekenis daarvan is jou ook niet altijd even duidelijk.
zo waar wil je me meer over horen dan ?
  zondag 25 juli 2004 @ 12:31:39 #117
60090 Akkersloot
pi_20842552
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:25 schreef karboenkeltje het volgende:
maar goed, tussen de sneren door ben ik de draad een beetje kwijt. zijn er al redelijke stellingen tegen het aannemen van het bestaan van geestesziekten onder profeten en messiassen gevonden? afgezien van het feit dat het net zo'n soort aanname is als; "hij is de boodschapper van god."
lord_vetinari houdt het op "respect hebben voor de 1,2 miljard moslims" of zo. en dat ik eerst moest bewijzen dat de godsdienststichter (zo zal hij mohammed waarschijnlijk niet noemen) mohammed inderdaad aan temporaal kwab epilepsie leed. volgens mij maakt het weinig uit onder welke geestesziekte je het precies gooit. dat konden de tijdgenoten van mohammed (en paulus) immers ook niet. bovendien ben ik als "ondankbare" immers nog altijd het slachtoffer van die sekteleider alias "profeet".
pi_20842657
quote:
op vrijdag 23 juli 2004 22:34 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

of 3. mohammed geloofde in iets wat jij niet gelooft. bovendien lees je weer eens niet. als je toch niet open staat voor antwoorden, waarom zou je dan de vraag nog stellen...?
zo was een van mijn reacties ook.. waarom stel je een vraag of open je een discussie als je niet eens accepteert dat de andere mensen andere gedachten hebben..!
  zondag 25 juli 2004 @ 12:55:28 #119
60090 Akkersloot
pi_20843006
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:38 schreef carauto het volgende:
zo was een van mijn reacties ook.. waarom stel je een vraag of open je een discussie als je niet eens accepteert dat de andere mensen andere gedachten hebben..!
euh. deze discussie is juist gestart omdat mensen (met name moslims en islamofielen) niet accepteren dat ik geloof dat mohammed een epilepsie patient was.
pi_20843483
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:55 schreef akkersloot het volgende:

[..]

euh. deze discussie is juist gestart omdat mensen (met name moslims en islamofielen) niet accepteren dat ik geloof dat mohammed een epilepsie patient was.
het probleem is niet dat jij dit gelooft. het probleem is dat jij vindt dat iedereen dit moet geloven en het er het liefst hoogstpersoonlijk bij iedereen inpropt.
  zondag 25 juli 2004 @ 13:24:29 #121
60090 Akkersloot
pi_20843561
quote:
op zondag 25 juli 2004 13:20 schreef dalai_lama het volgende:
het probleem is niet dat jij dit gelooft. het probleem is dat jij vindt dat iedereen dit moet geloven en het er het liefst hoogstpersoonlijk bij iedereen inpropt.
alleen maar omdat ik de godsdienststichter mohammed een temporaal kwab epilepsie patient noem ?
pi_20843621
quote:
op zondag 25 juli 2004 13:24 schreef akkersloot het volgende:

[..]

alleen maar omdat ik de godsdienststichter mohammed een temporaal kwab epilepsie patient noem ?
nee, niet alleen omdat je dat doet. het is je al talloze keren verteld, maar je leest er blijkbaar gewoon over. het gaat niet om je boodschap, het gaat om de manier waarop je die boodschap brengt.
pi_20843921
quote:
op zondag 25 juli 2004 13:29 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

nee, niet alleen omdat je dat doet. het is je al talloze keren verteld, maar je leest er blijkbaar gewoon over. het gaat niet om je boodschap, het gaat om de manier waarop je die boodschap brengt.
dat klopt..
dat geeft de indruk dat je de reacteurs verwaarloost...
  zondag 25 juli 2004 @ 19:28:19 #124
60090 Akkersloot
pi_20850717
quote:
op zondag 25 juli 2004 13:24 schreef akkersloot het volgende:

[het probleem is niet dat jij dit gelooft. het probleem is dat jij vindt dat iedereen dit moet geloven en het er het liefst hoogstpersoonlijk bij iedereen inpropt.]

wat is er trouwens op tegen dat ik iedereen wil overtuigen dat de godsdienststichter mohammed gewoon geestesziek was. het enige alternatief, voor een niet gelovige in deze "profeet", is immers dat hij een leugenaar was.

het is toch een vrij land? ik betrek verder niemand in mijn "godsdienst". want mohammed was echt geestesziek. en mohammed is overigens begonnen. hij betrekt mij als "ongelovige" immers in zijn godsdienst c.q. politieke doctrine.
pi_20850759
quote:
op zondag 25 juli 2004 19:28 schreef akkersloot het volgende:

[..]
blablabla
en akkkersloot. hoe vordert je kruistocht?
  zondag 25 juli 2004 @ 20:02:06 #126
66444 Lord_Vetinari
pi_20851426
quote:

[..]

wat is er trouwens op tegen dat ik iedereen wil overtuigen dat de godsdienststichter mohammed gewoon geestesziek was.
niks. zolang je het wetenschappelijk zou onderbouwen en bewijs zou aanvoeren en open zou staan voor discussie over je wetenschappelijke onderbouwing. maar helaas... aan geen van deze voorwaarden voldoe je. en dus is het niets meer dan een geloof. en wel een soort geloof waar je zelf het hardste tegenaan loopt te schoppen, namelijk een geloof wat je anderen op wilt dringen.
quote:
het enige alternatief, voor een niet gelovige in deze "profeet", is immers dat hij een leugenaar was.
of een verslaafde aan qat. of een alcoholist met dt. of een asceet die zichzelf kon opzwepen tot visioenen. of.....
quote:
het is toch een vrij land? ik betrek verder niemand in mijn "godsdienst".
wel waar. je roept dingen als absolute waarheid. en iedereen die er anders over denkt is een farizeer of een rechts-extremist of welk titeltje je er in je sig ook maar aan geeft.
quote:
want mohammed was echt geestesziek.
bewijs? empirisch en onafhankelijk bewijs, graag. en ik wil je er graag op wijzen dat er vele manieren zijn, zoals al eerder aangegeven, waarop visioenen zijn te verklaren. het feit dat een bepaalde ziekte visioenen veroorzaakt wil niet zeggen dat elk visioen het gevolg is van die ziekte.

oftewel: elke duif is een vogel, maar niet elke vogel is een duif...

[/quote]
en mohammed is overigens begonnen. hij betrekt mij als "ongelovige" immers in zijn godsdienst c.q. politieke doctrine.
[/quote]

en omdat jij daar zo'n vreselijke last van hebt, doe jij dus maar hetzelfde. want jij betrekt elke moslim in jouw wereldbeeld. jij geeft elke gelovige de schuld van dingen waar jij een probleem mee hebt. je bent dus een prachtvoorbeeld van 'let op mijn woorden, maar niet op mijn daden.' en van 'ik zie wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in mijn eigen.'
  zondag 25 juli 2004 @ 20:04:59 #127
60090 Akkersloot
pi_20851498
quote:
op zondag 25 juli 2004 19:30 schreef kirmizibeyaz het volgende:
en akkkersloot. hoe vordert je kruistocht?
en heb je nog een vers uit mein koran ? (gewoon een reactie op "akkkersloot", een verwijzing van kirimizibeyaz naar de racistische ku klux klan, wat voor iemand als kirimizibeyaz natuurlijk erg hypocriet is )
  zondag 25 juli 2004 @ 20:17:47 #128
60090 Akkersloot
pi_20851831
quote:
op zondag 25 juli 2004 20:02 schreef lord_vetinari het volgende:

[waarom mag ik niet zeggen dat mohammed gewoon geestesziek was]

niks. zolang je het wetenschappelijk zou onderbouwen en bewijs zou aanvoeren en open zou staan voor discussie over je wetenschappelijke onderbouwing. maar helaas... aan geen van deze voorwaarden voldoe je. en dus is het niets meer dan een geloof. en wel een soort geloof waar je zelf het hardste tegenaan loopt te schoppen
zeg nu eens eerlijk. zou het nu echt zoveel uitmaken als ik nu zou zeggen dat mohammed een leugenaar was, of hij aan qat verslaafd was, enz enz.
quote:
, namelijk een geloof wat je anderen op wilt dringen.
dus als ik zeg dat iemand geen profeet is, ben ik aan anderen een geloof aan het opdringen
quote:
wel waar. je roept dingen als absolute waarheid. en iedereen die er anders over denkt is een farizeer of een rechts-extremist of welk titeltje je er in je sig ook maar aan geeft.
mijn sig ""respect"geleerden zijn farizeeers". niets op tegen. en enige waar jullie mee komen is "je moet respect hebben voor de moslims". ik vind dat een dom argument. ik mag toch kritiek hebben op een doctrine, ook al heet die "islam".
gezien de inhoud van de koran mag ik toch ook wel zeggen dat een aanhanger van dat boek een rechts-extremist is (o.a. "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden").
quote:
[en mohammed is overigens begonnen. hij betrekt mij als "ongelovige" immers in zijn godsdienst c.q. politieke doctrine]

en omdat jij daar zo'n vreselijke last van hebt, doe jij dus maar hetzelfde. want jij betrekt elke moslim in jouw wereldbeeld. jij geeft elke gelovige de schuld van dingen waar jij een probleem mee hebt. je bent dus een prachtvoorbeeld van 'let op mijn woorden, maar niet op mijn daden.' en van 'ik zie wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in mijn eigen.'
de wereld is beter af zonder de hersenspinsels van de temporaal kwab epilepsie patient (of acromegalie patient, of qat-verslaafde, of leugenaar, wat maakt het uit) mohammed bin abdoellah. simpel.
pi_20852170
quote:

[..]

wat is er trouwens op tegen dat ik iedereen wil overtuigen dat de godsdienststichter mohammed gewoon geestesziek was. het enige alternatief, voor een niet gelovige in deze "profeet", is immers dat hij een leugenaar was.

het is toch een vrij land? ik betrek verder niemand in mijn "godsdienst". want mohammed was echt geestesziek. en mohammed is overigens begonnen. hij betrekt mij als "ongelovige" immers in zijn godsdienst c.q. politieke doctrine.
grapje zeker..? jij bent in je anti-religieuze denkbeelden net zo fundamentalistisch als de ergste theïsten.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:36:39 #130
60090 Akkersloot
pi_20852288
quote:
op zondag 25 juli 2004 20:31 schreef dalai_lama het volgende:
grapje zeker..? jij bent in je anti-religieuze denkbeelden net zo fundamentalistisch als de ergste theïsten.
kan je misschien ook iets inhoudelijks zeggen over mijn stelling dat ik niets tegen religies heb die mij niet bij hun religie betrekken ?
pi_20856018
quote:
op zondag 25 juli 2004 20:36 schreef akkersloot het volgende:

[..]

kan je misschien ook iets inhoudelijks zeggen over mijn stelling dat ik niets tegen religies heb die mij niet bij hun religie betrekken ?
ja, als je dat echt zou vinden, zou je tenminste eindelijk eens je bek houden met je gezeik.
Unox, the worst operating system.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:52:16 #132
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 26 juli 2004 @ 08:00:17 #133
60090 Akkersloot
pi_20860634
quote:
op zondag 25 juli 2004 23:18 schreef schorpioen het volgende:

[kan je misschien ook iets inhoudelijks zeggen over mijn stelling dat ik niets tegen religies heb die mij niet bij hun religie betrekken ? ]

ja, als je dat echt zou vinden, zou je tenminste eindelijk eens je bek houden met je gezeik.
bewijst alleen maar je domheid. je wil toch niet zeggen dat de islam mij als andersgelovige mij niet bij die religie betrekt.

1. godsdienststichter mohammed beweert dat ik als "ongelovige" in de hel kom.
2. zelfs dat ik als "ongelovige" geleid wordt door de duivel

denkt volgens jou iedereen die ergens in gelooft dat andersgelovigen in de hel komen ? dombo

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 26-07-2004 08:13:52 ]
  maandag 26 juli 2004 @ 08:19:33 #134
60090 Akkersloot
pi_20860718
quote:
op vrijdag 23 juli 2004 20:45 schreef speknek (een andere moderator) het volgende:

[akkersloot:" ik zeg alleen maar mijn mening over een godsdienststichter die mij als niet-gelovige bij zijn godsdienst/politiek systeem betrekt"]

juist. niet meer van maken dan het is.
ha ha.
pi_20861811
quote:
op maandag 26 juli 2004 08:00 schreef akkersloot het volgende:

denkt volgens jou iedereen die ergens in gelooft dat andersgelovigen in de hel komen ?
wat maakt dat uit?
pi_20861866
quote:
op zondag 25 juli 2004 12:55 schreef akkersloot het volgende:

[..]

als jij dat wil geloven akkersloot, dan mag dat van mij.
  maandag 26 juli 2004 @ 12:26:36 #137
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_20864358
eigenlijk om de hele discussie te sluiten kan akkersloot het volgende doen: schrijf een boekje waarin je zegt dat wat jij gelooft de enige echte waarheid is en dat elk ander geloof slecht is. stel vervolgens alle dingen daarin op waar je geen zin in hebt: mohammed is schizo, jezus bestond niet etc etc. vervolgens zeg je dat je de profeet van je (anti)geloof bent en presto! niemand kan je profetieën meer ontkrachten omdat ze net zo te bewijzen zijn, want ze staan toch echt bewijsbaar in een heilig boek.

in dat opzicht is er dan weer geen discussie mogelijk omdat alle bewijslasten terug te voeren zijn naar elkaar tegensprekende boeken.

maar dat bewijst eigenlijk dan ook dat je geen bewijs kunt voeren over wat mensen honderden jaren geleden hebben gedaan zolang je geen fysiek bewijs hebt. geschriften zijn namelijk altijd wel veranderd door de jaren en eeuwen en interpretaties zijn altijd weer afhankelijk van cultuur, achtergrond, tijdsgeest enz.

ik blijf bij mijn standpunt dat akkersloot mohammed's visioenen epilepsie mag noemen, want er zijn geen bewijzen vóór als tegen gevonden of hier geleverd. dat zijn mening stuit bij sommige mensen is hetzelfde als verkondigingen van bepaalde gelovigen dat niet-gelovigen zullen branden in hel of afgeslacht moeten worden als honden en andere boude uitspraken.

akkersloot mag dan wel aan het extreme toe zijn mening verkondigen, maar dat is het recht dat hij heeft. modderslingeren op de persoon bewijst naar mijn mening alleen maar de onmacht van de desbetreffende personen om met argumenten te komen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_20865454
offtopic: welke onvolmaaktheden heeft akkersloot zelf eigenlijk?
pi_20871631
hij wordt geleid door de duivel

volgens mij is akkersloot er heilig van overtuigd dat iedereen onvolmaakt is, behalve hijzelf. iedereen is dom in zijn ogen, want wij begrijpen hem niet. wij snappen niet dat je in een vrij land als dit best mag zeggen dat mohammed een scizo was (volgens akker dan...). dit is voor hem dan ook reden genoeg dit te melden in elk topic dat ook maar een beetje met religie te maken heeft. en wee degene die het in z'n domme kop haalt tegen hem in te gaan, want akkersloot's waarheid is de waarheid.

volgens mij moet akkersloot gewoon eens lekker van bil gaan
  maandag 26 juli 2004 @ 17:41:30 #140
60090 Akkersloot
pi_20871721
quote:
op maandag 26 juli 2004 12:26 schreef ajay het volgende:
eigenlijk om de hele discussie te sluiten kan akkersloot het volgende doen: schrijf een boekje waarin je zegt dat wat jij gelooft de enige echte waarheid is en dat elk ander geloof slecht is. stel vervolgens alle dingen daarin op waar je geen zin in hebt: mohammed is schizo, jezus bestond niet etc etc. vervolgens zeg je dat je de profeet van je (anti)geloof bent en presto! niemand kan je profetieën meer ontkrachten omdat ze net zo te bewijzen zijn, want ze staan toch echt bewijsbaar in een heilig boek.
dank voor de tip

maar daar gaat het bij lord_vetinari en moderator schorpioen volgens mij niet om. ze zijn althans totaal niet ontvankelijk als ik de "profeet" mohammed met de "profeet" david koresh vergelijk. ze vinden die vergelijking zelfs banaal.

ze blijven maar hameren op het feit dat je dan 1,2 miljard moslims zou beledigen. als of ik mijn mening zou moeten wijzigen omdat daar 1,2 miljard mensen in geloven. hou ze maar dom zou ik zeggen.

weet je wat. laat ze voortaan maar pas indoctrineren als al die mensen volwassen zijn i.p.v. dat ze het met de paplepel ingegoten krijgen. en kom dan nog eens terug.

maar nogmaals het feit dat er 1,2 miljard mensen in iets geloven laat mij mijn mening nog niet veranderen. dat is nu eenmaal wat vrije meningsuiting in houdt.
  maandag 26 juli 2004 @ 17:52:59 #141
60090 Akkersloot
pi_20871956
quote:
op maandag 26 juli 2004 17:37 schreef dalai_lama het volgende:
hij wordt geleid door de duivel
als ongelovige zou ik inderdaad geleid worden door de duivel. dat staat immers in dat boek, de koran, van die temporaal kwab epilepsie patient.
quote:
volgens mij is akkersloot er heilig van overtuigd dat iedereen onvolmaakt is, behalve hijzelf. iedereen is dom in zijn ogen, want wij begrijpen hem niet.
bewijst dus ook alleen maar jouw domheid. ajay, najra, karboenkeltje en ook speknek steunen hier toch mijn stelling ? (zo interpreteer ik althans: [ik mag toch iets over een godsdiensstichter zeggen die mij bij zijn godsdienst/ politiek systeem betrekt] "juist. niet meer van maken dan het is." (23 juli 20:45 h).
pi_20872062
dan wil ik er wel aan toevoegen dat ik het, zonder enige serieuze kennis van zaken te hebben, toekennen van een serieuze afwijking aan de hersenen, het gek verklaren, wel een beetje overdreven vind en dat ik vind dat je jezelf een beetje bot uitdrukt als je het over religie(s) hebt.
pi_20872070
maar dat mag dus...
pi_20872188
quote:
op maandag 26 juli 2004 17:52 schreef akkersloot het volgende:

[..]

als ongelovige zou ik inderdaad geleid worden door de duivel. dat staat immers in dat boek, de koran, van die temporaal kwab epilepsie patient.
[..]

bewijst dus ook alleen maar jouw domheid. ajay, najra, karboenkeltje en ook speknek steunen hier toch mijn stelling ? (zo interpreteer ik althans: [ik mag toch iets over een godsdiensstichter zeggen die mij bij zijn godsdienst/ politiek systeem betrekt] "juist. niet meer van maken dan het is." (23 juli 20:45 h).
whatever's wrong with you, it's no little thing...
  maandag 26 juli 2004 @ 18:29:28 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_20872582
quote:
op maandag 26 juli 2004 18:05 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

whatever's wrong with you, it's no little thing...
er zijn meerdere vormen van epilepsie.... blijkbaar is er ook één die andermans meningen niet respecteert...
  maandag 26 juli 2004 @ 18:36:17 #146
60090 Akkersloot
pi_20872675
quote:
op maandag 26 juli 2004 18:29 schreef lord_vetinari het volgende:
er zijn meerdere vormen van epilepsie.... blijkbaar is er ook één die andermans meningen niet respecteert...
noem jij dan david koresh ook de wederopgestane jezus christus ?

"nee want daar geloven geen 1,2 miljard mensen in" of zo iets.
pi_20872695
quote:
op maandag 26 juli 2004 18:36 schreef akkersloot het volgende:

[..]

noem jij dan david koresh ook de wederopgestane jezus christus ?
ja, lap zeg. je gaat toch ook niet aan een giraffe vragen of zijn nek kort is...?
  maandag 26 juli 2004 @ 18:40:02 #148
60090 Akkersloot
pi_20872739
quote:
op maandag 26 juli 2004 18:37 schreef dalai_lama het volgende:

[noem jij dan david koresh ook de wederopgestane jezus christus ? ]

ja, lap zeg. je gaat toch ook niet aan een giraffe vragen of zijn nek kort is...?
"noem jij mohammed bin abdullah dan ook een profeet?"
"ja, lap zeg. je gaat toch ook niet aan een giraffe vragen of zijn nek kort is...?".

pi_20872755
sommige mensen zijn zo verschrikkelijk dom..
  maandag 26 juli 2004 @ 18:50:14 #150
60090 Akkersloot
pi_20872885
quote:
op maandag 26 juli 2004 18:40 schreef dalai_lama het volgende:
sommige mensen zijn zo verschrikkelijk dom..
over dom gesproken. lulde je hier nu alleen maar dom mee of niet ?
quote:
op zondag 15 februari 2004 21:14 h schreef dalai_lama het volgende
jammer dat je weer in je oude patroon vervalt...
maar goed, om terug te komen op je vraag waarom god de mensen straft die niet in hem geloven. dit doet hij niet. mensen die niet in god geloven, krijgen genoeg kansen dit te veranderen, ze maken genoeg dingen mee die hen anders kan laten denken. het kan gebeuren dat deze mensen het bestaan van god dan toch nog verwerpen als onzin. in dit geval is er al lang geen sprake meer van te vroeg straffen, of onschuldig straffen. de mensen hebben er namelijk bewust voor gekozen god te verwerpen. hij straft ze niet, ze straffen zichzelf.

waarom geef je trouwens geen antwoord op mijn vraag hij jij de middeleeuwse mariaverschijningen verklaard.

help dan moet ik zeggen dat die mensen geestesziek waren of zo, net als mohammed met zijn visioenen ha ha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')