abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2004 @ 21:02:02 #101
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17205271
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:48 schreef Mariel het volgende:
Misschien geloof ik wel dat Pinokkio bestaat, maar geloof ik niet dat hij van hout is.
De vader van Pinokkio was timmerman.
De vader van Jezus was timmerman.

"Guiseppe" is dat geen "Jozef" in het Italiaans ?
(Ik heb een nieuw evangelie ontdekt)

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 15-02-2004 21:05]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 15 februari 2004 @ 21:04:05 #102
60090 Akkersloot
pi_17205337
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:00 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[geloof is geen keuze]

Wie niet voor mij is, is tegen mij!

Aangezien je als je het over God hebt "mij" met een hoofdletter schrijft denk ik dat het op mij slaat. Jammer van de discussie.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_17205625
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Aangezien je als je het over God hebt "mij" met een hoofdletter schrijft denk ik dat het op mij slaat. Jammer van de discussie.

Jammer dat je weer in je oude patroon vervalt...

Maar goed, om terug te komen op je vraag waarom God de mensen straft die niet in hem geloven. Dit doet hij niet. Mensen die niet in God geloven, krijgen genoeg kansen dit te veranderen, ze maken genoeg dingen mee die hen anders kan laten denken. Het kan gebeuren dat deze mensen het bestaan van God dan toch nog verwerpen als onzin. In dit geval is er al lang geen sprake meer van te vroeg straffen, of onschuldig straffen. De mensen hebben er namelijk bewust voor gekozen God te verwerpen. Hij straft ze niet, ze straffen zichzelf.

zondag 15 februari 2004 @ 21:37:46 #104
60090 Akkersloot
pi_17206422
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:14 schreef Dalai_Lama het volgende:
geen sprake meer van te vroeg straffen, of onschuldig straffen. De mensen hebben er namelijk bewust voor gekozen God te verwerpen. Hij straft ze niet, ze straffen zichzelf.
Vreemd. Nu is geloof volgens je weer wel een keuze. Nou vermoeiend hoor.
"De mensen straffen zichzelf". Wat een kolder. Pardon. Wat een Kolder.
pi_17207316
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:14 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Jammer dat je weer in je oude patroon vervalt...

Maar goed, om terug te komen op je vraag waarom God de mensen straft die niet in hem geloven. Dit doet hij niet. Mensen die niet in God geloven, krijgen genoeg kansen dit te veranderen, ze maken genoeg dingen mee die hen anders kan laten denken. Het kan gebeuren dat deze mensen het bestaan van God dan toch nog verwerpen als onzin. In dit geval is er al lang geen sprake meer van te vroeg straffen, of onschuldig straffen. De mensen hebben er namelijk bewust voor gekozen God te verwerpen. Hij straft ze niet, ze straffen zichzelf.

Kletskoek.

Zolang god zich niet heeft getoond en geen waterdichte bewijzen voor zijn bestaan heeft gegeven, zie ik geen reden om hem niet te verwerpen.

Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 15 februari 2004 @ 22:10:21 #106
60090 Akkersloot
pi_17207475
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Kletskoek.

Zolang god zich niet heeft getoond en geen waterdichte bewijzen voor zijn bestaan heeft gegeven, zie ik geen reden om hem niet te verwerpen.

Zolang god zich niet heeft getoond en geen waterdichte bewijzen voor zijn bestaan heeft gegeven, zie ik geen reden om hem dat hersenspinsel van Paulus of Mohammed niet te verwerpen

Als je zegt dat je "hem" verwerpt lijkt het net als of je met de gristenen en moslims dom mee lult. Let daar a.u.b. op . Ze zijn echt zo geindoctrineerd dat ze echt geloven dat je God hebt verworpen.

pi_17207528
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:00 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Wie niet voor mij is, is tegen mij!

het is geen kwestie van voor of tegen, je kunt niet voor of tegen iets zijn waar je niet in gelooft
fokschaap
pi_17207640
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is totaal niet vergelijkbaar met de vraag ofdat God mensen niet in de hemel zou toelaten die niet in hem geloven.

Iemand die altijd goed is voor de medemens is geweest maar niet in God gelooft zou dus volgens jou en het christendom niet in de hemel kunnen komen.

Even een andere invalshoek. Is dat een verborgen stelling van "mensen die niet in God geloven zijn altijd slecht voor hun medemens".

Dat is wel te vergelijken! Jij gelooft niet in God, dus hoe kun je dan wel in de hemel willen komen?! De hemel IS God...

En trouwens, vind jij geloven in Pinokkio wel vergelijkbaar dan?

pi_17207755
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Ik bedoelde hier wel God (dus Mij met een hoofdletter). Het was absoluut niet mijn bedoeling om deze tekst op mezelf of op jouw te laten slaan.
pi_17207780
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:15 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Dat is wel te vergelijken! Jij gelooft niet in God, dus hoe kun je dan wel in de hemel willen komen?! De hemel IS God...
Ik geloof niet dat jij 1 miljoen euro hebt. Maar als jij het me laat zien, zal ik het wel geloven hoor.

Indien dat hersenspinsel daadwerkelijk bestaat, en het waterdichte bewijzen laat zien aan ongelovigen, zullen zij ook wel gaan geloven, lijkt me. Dus dan kunnen ze alsnog in de hemel komen.

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17207827
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:11 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

het is geen kwestie van voor of tegen, je kunt niet voor of tegen iets zijn waar je niet in gelooft

Dus als je God niet aanneemt (of: niet gelooft) kies je tegen God...
pi_17207897
quote:

[..]

Kletskoek.

Kijk dan eens goed om je heen, dan zie je genoeg bewijzen van God. En lees de Bijbel eens door.
pi_17207905
quote:

[..]

Kletskoek.

als er waterdichte bewijzen waren dan is het geen kwestie meer van het geloven. dan is het gewoon een niet tegen te spreken feit. daarom komen er waarschijnlijk nooit waterdichte bewijzen.
toch noemen gelovigen hun geloof een 'zeker weten'.

maar ja, volgens mij kan je nooit zeker weten wat er na de dood met je gaat gebeuren.
hemel/hel/helemaal niets/reïncarnatie - wat dan ook.

toch kan ik me moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld a. hitler en moeder theresa (om maar iemand te noemen), dezelfde behandeling zullen krijgen. dat zou oneerlijk zijn.
maar tijdens het leven zijn de veel zaken ook oneerlijk verdeeld, dus waarom niet na de dood óók.
misschien is het wél eerlijk verdeeld na de dood maar wie beslist daar dan weer over. ja, god waarschijnlijk.

ach we weten het niet. ik merk het wel (of niet).

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17207942
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij 1 miljoen euro hebt. Maar als jij het me laat zien, zal ik het wel geloven hoor.

Indien dat hersenspinsel daadwerkelijk bestaat, en het waterdichte bewijzen laat zien aan ongelovigen, zullen zij ook wel gaan geloven, lijkt me. Dus dan kunnen ze alsnog in de hemel komen.

De mensen in de tijd van Christus zagen Hem, zagen de wonderen die Hij deed, en geloofden het toch niet. Waarom zou jij het wel geloven als je het zag, wanneer je het niet gelooft als je het niet ziet? Ondanks het feit dat je het ziet of niet, het is er wel!
pi_17208022
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:22 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Kijk dan eens goed om je heen, dan zie je genoeg bewijzen van God.
Totaal niet. Eerder genoeg bewijzen van de evolutietheorie.

Misschien zijn het vanuit JOUW belevingswereld bewijzen van het bestaan van een god, maar je kan er niet van uit gaan dat dit voor iedereen geldt.

quote:
En lees de Bijbel eens door.
Waarom? Staan daar bewijzen in? Nee, het is maar een boek. Een boek dat niet eens gecontroleerd kan worden op historische correctheid. Dat kan je dus al niet beschouwen als bewijs.
pi_17208032
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:20 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Dus als je God niet aanneemt (of: niet gelooft) kies je tegen God...

Maar als ik zou kunnen geloven dan zou ik misschien wel voor een god kiezen.
fokschaap
  zondag 15 februari 2004 @ 22:29:25 #117
60090 Akkersloot
pi_17208098
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:15 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Kolder.
quote:
En trouwens, vind jij geloven in Pinokkio wel vergelijkbaar dan?
Ja. Pinokkio is verzonnen en God (van de bijbel althans) is verzonnen.
pi_17208100
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:27 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Maar als ik zou kunnen geloven dan zou ik misschien wel voor een god kiezen.

Het staat je vrij in mij te geloven. Ik ben tastbaar, ik leef. Maar je zult wel weer niet geloven dat ik de enige echte godin ben.
pi_17208139
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:24 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
De mensen in de tijd van Christus zagen Hem, zagen de wonderen die Hij deed, en geloofden het toch niet.
Wie zegt dat Jezus uberhaupt wonderen deed? Het zijn slechts opgetekende verhalen in de bijbel, waarvan JIJ gelooft dat ze waar zijn. Het is niet be-we-zen, weet je?
quote:
Waarom zou jij het wel geloven als je het zag, wanneer je het niet gelooft als je het niet ziet?
Goed, in dat geval: ik ben het machtigste wezen op aarde. Geloof je me niet? Ik laat het je niet zien hoor, want waarom zou je dat wel geloven als je het zag, wanneer je het niet gelooft als je het niet ziet?
quote:
Ondanks het feit dat je het ziet of niet, het is er wel!
Houd toch op met die dogmatische praatjes.
  zondag 15 februari 2004 @ 22:31:19 #120
60090 Akkersloot
pi_17208157
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:18 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Sorry, je hebt gelijk. Ik bedoelde hier wel God (dus Mij met een hoofdletter). Het was absoluut niet mijn bedoeling om deze tekst op mezelf of op jouw te laten slaan.
Jij bent trouwens niet God trouw. Jij bent de godsdienststichter Paulus trouw. Je kan iets wat niet bestaat (God uit het door mensen verzonnen boek de bijbel) immers niet trouw zijn.
pi_17208164
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Totaal niet. Eerder genoeg bewijzen van de evolutietheorie.

Misschien zijn het vanuit JOUW belevingswereld bewijzen van het bestaan van een god, maar je kan er niet van uit gaan dat dit voor iedereen geldt.
[..]

Waarom? Staan daar bewijzen in? Nee, het is maar een boek. Een boek dat niet eens gecontroleerd kan worden op historische correctheid. Dat kan je dus al niet beschouwen als bewijs.

Er zijn anders genoeg gebeurtenissen in de Bijbel te vinden, die wél kloppen met andere geschiedschrijvingen. Maar je hebt gelijk; ik kan geen sluitend, wetenschappelijk bewijs leveren voor het Evangelie.

off-topic:

Net zoals de wetenschap nog steeds geen sluitend (wetenschappelijk) bewijs heeft voor de evolutietheorie.

pi_17208187
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij bent trouwens niet God trouw. Jij bent de godsdienststichter Paulus trouw. Je kan iets wat niet bestaat (God uit het door mensen verzonnen boek de bijbel) immers niet trouw zijn.

Euhmm... Leg uit... Waarin ben ik God niet trouw? Als dat zo is, wil ik dat graag veranderen...
pi_17208228
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:32 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Euhmm... Leg uit... Waarin ben ik God niet trouw? Als dat zo is, wil ik dat graag veranderen...

Wanneer heb jij voor het laatst een vrouw die overspel pleegt gestenigd?
pi_17208246
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:31 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg gebeurtenissen in de Bijbel te vinden, die wél kloppen met andere geschiedschrijvingen.

Dat wil nog niet zeggen dat de onwaarschijnlijkere gebeurtenissen (wonderen ed) OOK waargebeurd zijn.
quote:
Maar je hebt gelijk; ik kan geen sluitend, wetenschappelijk bewijs leveren voor het Evangelie.

off-topic:

Net zoals de wetenschap nog steeds geen sluitend (wetenschappelijk) bewijs heeft voor de evolutietheorie.

Geen sluitend bewijs, inderdaad. Maar de evolutietheorie is wetenschappelijk gezien toch wel erg waarschijnlijk, terwijl er voor het bestaan van een god geen enkel wetenschappelijk bewijs is.
pi_17208254
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:33 schreef Mariel het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een vrouw die overspel pleegt gestenigd?

De wetten van Mozes zijn door Christus vervuld, direct straffen is er voor ons dus niet meer bij.
  zondag 15 februari 2004 @ 22:34:17 #126
60090 Akkersloot
pi_17208257
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:22 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Kijk dan eens goed om je heen, dan zie je genoeg bewijzen van God. En lees de Bijbel eens door.
En lees jij de koran maar eens door, zei de moslim (of DoDoTheDwarf als die in Marokko was geboren).

En daarin staat "God bestaat". God wat een cirkelredenatie.

pi_17208305
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:34 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

De wetten van Mozes zijn door Christus vervuld, direct straffen is er voor ons dus niet meer bij.

Als ik dus zo'n vrouw stenig, is het wel goed? Alleen is het niet meer noodzakelijk om dat nu te doen.. Maar het zou dus wel goed zijn om te doen?
pi_17208310
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat de onwaarschijnlijkere gebeurtenissen (wonderen ed) OOK waargebeurd zijn.
[..]

Geen sluitend bewijs, inderdaad. Maar de evolutietheorie is wetenschappelijk gezien toch wel erg waarschijnlijk, terwijl er voor het bestaan van een god geen enkel wetenschappelijk bewijs is.

Als jij in de evolutie-theorie gelooft, heb je een sterker geloof dan ik... Er zitten zoveel haken en ogen aan de evolutietheorie, die door de wetenschap genegeerd worden. Dát noem ik pas geloven...
pi_17208363
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:36 schreef Mariel het volgende:

[..]

Als ik dus zo'n vrouw stenig, is het wel goed? Alleen is het niet meer noodzakelijk om dat nu te doen.. Maar het zou dus wel goed zijn om te doen?

Nee. Sinds Christus is het niet meer aan ons om anderen te veroordelen, omdat we sinds Zijn dood allemaal delen in dezelfde genade.
pi_17208368
Jammer dat het een beetje een welles/nietes-discussie wordt.
  zondag 15 februari 2004 @ 22:38:29 #131
60090 Akkersloot
pi_17208389
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:31 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Ook het bestaan van de evolutie (i.p.v. het scheppings verhaal uit het grote mensenboek de bijbel) staat los van de vraag of dat er wel of geen god bestaat.

Christenen hebben niet het monopolie op het geloof in een God. Als je dat maar weet.

pi_17208428
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:37 schreef Raketman het volgende:
Idd, maar ik denk dat je dat niet kan voorkomen. Om te geloven in God, moet je eerst geloven dat de Bijbel waar is, en de Bijbel is Gods Woord. Helaas heb ik geen sluitende bewijzen, want ik zou jullie zo graag van Gods bestaan willen overtuigen... Kweet alleen ff nie mir hoe...
  zondag 15 februari 2004 @ 22:40:14 #133
60090 Akkersloot
pi_17208446
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:37 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Nee. Sinds Christus is het niet meer aan ons om anderen te veroordelen, omdat we sinds Zijn dood allemaal delen in dezelfde genade.
Ik vind het vreemd dat na 2000 jaar christelijke overheersing er nog gevangenissen bestaan.
pi_17208459
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:37 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Dit is interessant. Een alleswetende, omnipotente, goede God geeft dus een gruwel-bevel uit, maar verandert later van gedachte, en maakt het oude gebod ongeldig? Oftewel, God had het bij het verkeerde eind, en God trekt zijn woorden terug?
pi_17208476
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:29 schreef Mariel het volgende:

[..]

Het staat je vrij in mij te geloven. Ik ben tastbaar, ik leef. Maar je zult wel weer niet geloven dat ik de enige echte godin ben.

oh...ben jij het...had dat dan eerder gezegd
fokschaap
  zondag 15 februari 2004 @ 22:41:43 #136
60090 Akkersloot
pi_17208492
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:37 schreef Raketman het volgende:
Het gaat bijvoorbeeld over de vraag ofdat geloof in God wel of geen keuze is. Is toch een essentieel punt lijkt mij.
pi_17208514
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:39 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Idd, maar ik denk dat je dat niet kan voorkomen. Om te geloven in God, moet je eerst geloven dat de Bijbel waar is, en de Bijbel is Gods Woord. Helaas heb ik geen sluitende bewijzen, want ik zou jullie zo graag van Gods bestaan willen overtuigen... Kweet alleen ff nie mir hoe...

Er zijn vele manieren om in god te geloven, en het geloof in god is ouder dan de bijbel...

[Dit bericht is gewijzigd door Raketman op 15-02-2004 22:45]

pi_17208525
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:41 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

oh...ben jij het...had dat dan eerder gezegd

Je kon voor me kiezen of tegen me.
  zondag 15 februari 2004 @ 22:44:10 #139
60090 Akkersloot
pi_17208568
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:40 schreef Mariel het volgende:
Dit is interessant. Een alleswetende, omnipotente, goede God geeft dus een gruwel-bevel uit, maar verandert later van gedachte, en maakt het oude gebod ongeldig? Oftewel, God had het bij het verkeerde eind, en God trekt zijn woorden terug?
Net zo'n slimmigheidje als van de godsdienststichter Mohammed. "Ik ben de laatste profeet". Ook hele volksstammen die daar intuimen.
pi_17208577
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:36 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Als jij in de evolutie-theorie gelooft, heb je een sterker geloof dan ik... Er zitten zoveel haken en ogen aan de evolutietheorie, die door de wetenschap genegeerd worden. Dát noem ik pas geloven...
Nee. In de wetenschap is iets vrijwel nooit zeker, maar "waarschijnlijk" of "zeer waarschijnlijk". De evolutietheorie is op dit moment de meest waarschijnlijke manier waarop het leven op aarde tot stand is gekomen. Aangezien Darwin en veel andere wetenschappers met veel bewijzen zijn gekomen voor de evolutietheorie, tegen NUL bewijzen voor de scheppingstheorie, is de eerste dus waarschijnlijker dan de laatste.

Bovendien ben ik niet vastgeroest in mijn denkbeelden, zodra er een theorie komt die beter en aannemelijker is dan de evolutietheorie, zal ik die aannemen. De wetenschap is echt niet zo achterlijk als jij denkt hoor.

pi_17208578
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het gaat bijvoorbeeld over de vraag ofdat geloof in God wel of geen keuze is. Is toch een essentieel punt lijkt mij.

Sorry, ik begrijp dit even niet. Kun je uitleggen wat je bedoeld?
pi_17208612
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ook het bestaan van de evolutie (i.p.v. het scheppings verhaal uit het grote mensenboek de bijbel) staat los van de vraag of dat er wel of geen god bestaat.

Christenen hebben niet het monopolie op het geloof in een God. Als je dat maar weet.

Je snapt het volges mij nog steeds niet... Wat Christendom nou precies inhoudt...
Je moet goed begrijpen dat vanuit mijn visie er echt maar één God is! Dat wij dus wel de monopolie op God (of: het geloof in God) hebben. Dat er dus echt geen Allah is. Dat de Joden godslasterend bezig zijn, door Christus te ontkennen. Dat ... Naja, noem alle godsdiensten maar op...

En voor mij is geloof niet iets wat je zomaar kan creeën: "Jah, ik geloof wel iets, maar dan meer in de natuur", dat kan voor Christenen niet...
Er bestaat niet zoiets als een universele godsdienst, waar uiteindelijk alle godsdiensten min of meer op uitkomen. Er is maar ÉÉN God.

zondag 15 februari 2004 @ 22:46:25 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_17208639
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:44 schreef Raketman het volgende:

[..]

Sorry, ik begrijp dit even niet. Kun je uitleggen wat je bedoeld?

je kunt niet kiezen om wel of niet in god te geloven. je gelooft of gelooft niet
  zondag 15 februari 2004 @ 22:46:41 #144
60090 Akkersloot
pi_17208646
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:34 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Misschien ergerde Jezus, of wie dan ook die die verhalen geschreven heeft, zich aan die steniging van overspelige vrouwen en heeft hij daarvoor maar wat verzonnen.

Als ik iets kan verzinnen om vrouwenbesnijdenis uit de wereld te krijgen zou ik dat ook doen.

pi_17208659
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:39 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Idd, maar ik denk dat je dat niet kan voorkomen. Om te geloven in God, moet je eerst geloven dat de Bijbel waar is, en de Bijbel is Gods Woord.

Je was er niet bij, dus hoe kun je er zo zeker van zijn dat de bijbel het woord is van de god waar jij in gelooft?

Bovendien is de bijbel door mensen geschreven, en mensen maken fouten. AL was dat boek het woord van jouw god, dan nog zouden er talrijke fouten in staan.

zondag 15 februari 2004 @ 22:47:57 #146
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17208682
Ik geloof niet in een hemel...

Ten eerste: waar zou die moeten zijn?

Ten tweede: Als al die honderden-miljarden mensen die ooit zijn gestorven in de hemel zouden zijn, dan zou het een drukke bedoening zijn daar...

Ten derde: waarom zou een mens wel naar de hemel gaan, en een kat of een mestkever bijvoorbeeld niet? omdat ze toevallig een hoger IQ hebben? Er vanuitgaande dat alle levende wezens naar de hemel zouden gaan dan refereer ik aan mijn tweede punt...

zondag 15 februari 2004 @ 22:48:36 #147
60090 Akkersloot
pi_17208701
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:32 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
De bijbel is niet geschreven door God. Maar door godsdienststichters. Als jij de bijbel trouw bent ben je dus niet God trouw (die heeft immers de bijbel niet geschreven) maar de desbetreffende godsdienststichters. Simpel.
pi_17208712
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:40 schreef Mariel het volgende:

[..]

Ik snap niet alles van wat God gedaan heeft. Ik weet wel dat het allemaal nodig was om Zijn plan uit te voeren.
pi_17208748
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Misschien ergerde Jezus, of wie dan ook die die verhalen geschreven heeft, zich aan die steniging van overspelige vrouwen en heeft hij daarvoor maar wat verzonnen.

Als ik iets kan verzinnen om vrouwenbesnijdenis uit de wereld te krijgen zou ik dat ook doen.

Nobel van je, enige verschil tussen jouw & Jezus is, dat jij geen god bent...
  zondag 15 februari 2004 @ 22:51:13 #150
60090 Akkersloot
pi_17208785
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:48 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Ik snap niet alles van wat God gedaan heeft. Ik weet wel dat het allemaal nodig was om Zijn plan uit te voeren.
En dat plan zou dan zijn heel veel mensen ongelovig te laten door het zenden van een heilig boek dat voor geen meter klopt zodat hij die mensen dan later kan laten branden in de hel. En de hemel te vullen met mensen die slecht zijn voor de mede mens maar die hij dan weer wel in hem laat geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')