abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23597457
kennelijk ben ik niet de enige die dergelijke zaken heeft gehoord

ik heb gezocht naar het betreffende topic, maar ik kan het niet vinden, sorry. zou graag een bron geven, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:31:47 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_23597462
quote:
Fundamentalist Christianity - fascinating. These people actually believe that the the world is 12,000 years old. Swear to God. Based on what? I asked them.

"Well we looked at all the people in the Bible and we added 'em up all the way back to Adam and Eve, their ages: 12,000 years."

Well how fucking scientific, okay. I didn't know that you'd gone to so much trouble. That's good. You believe the world's 12,000 years old?

"That's right."

Okay, I got one word to ask you, a one word question, ready?

"Uh-huh."

Dinosaurs.

You know the world is 12,000 years old and dinosaurs existed, they existed in that time, you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point.

"And lo Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus... with a splinter in his paw. And O the disciples did run a shriekin': 'What a big fucking lizard, Lord!' But Jesus was unafraid and he took the splinter from the brontosaurus's paw and the big lizard became his friend.

"And Jesus sent him to Scotland where he lived in a loch for O so many years inviting thousands of American tourists to bring their fat fucking families and their fat dollar bills.

"And oh Scotland did praise the Lord. Thank you Lord, thank you Lord. Thank you Lord."
quote:
"Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." Thank God I'm strapped in right now here man. I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "Uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be...fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha HA."
Ik ga naar huis.
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:35:05 #28
93934 Raspoetin
Extreme Phenomenon
pi_23597551
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:30 schreef P-Style het volgende:

[..]

Toch aardig dat hij ons heeft voorzien van fosiele brandstoffen dan!
En atoomwapens!
Donec eris felix, multos numerabis amicos
pi_23597591
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:35 schreef -DailaLama- het volgende:
http://www.chick.com/reading/tracts/5001/5001_01.asp
De mens en de dinosaurus zijn op deelfde dag geschapen en evolutie is een fabeltje.

Halleluja.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23597803
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:35 schreef Raspoetin het volgende:
En atoomwapens!
Er zitten toch geen atoomwapens in de aarde...
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:59:52 #31
93934 Raspoetin
Extreme Phenomenon
pi_23598300
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Er zitten toch geen atoomwapens in de aarde...
Inderdaad, men haalt gewoon de benodigde grondstoffen die we dankzij "god" verkregen hebben uit de aarde....net hetzelfde zoals men fosiele brandstoffen uit de aarde haalt... toch wel aardig van hem vind je niet.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
  zaterdag 27 november 2004 @ 05:12:58 #32
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23602815
edit: offtopic

[ Bericht 91% gewijzigd door Alicey op 27-11-2004 10:12:21 ]
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_23602824
Ik ken een veel leukere theorie over de dino's

Noach had niet één, maar twéé boten. Die met de dinosauriërs is helaas gezonken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_23602833
edit: offtopic

[ Bericht 89% gewijzigd door Alicey op 27-11-2004 10:10:26 ]
  zaterdag 27 november 2004 @ 05:20:20 #35
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23602834
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 05:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een veel leukere theorie over de dino's

Noach had niet één, maar twéé boten. Die met de dinosauriërs is helaas gezonken
had dat niet met regen te maken ofzo?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_23603128
edit: onzin

[ Bericht 95% gewijzigd door Alicey op 27-11-2004 10:11:24 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23603295
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:31 schreef miss_sly het volgende:
kennelijk ben ik niet de enige die dergelijke zaken heeft gehoord

ik heb gezocht naar het betreffende topic, maar ik kan het niet vinden, sorry. zou graag een bron geven, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
http://google.fok.nl met de juiste keywords misschien?
pi_23603316
Ik vind de reacties in deze topic van een bedroevend niveau. Als je niets hebt toe te voegen, reageer dan niet. Als je off-topic wilt gaan, reageer dan niet. Als je onzin wilt toe voegen, ga dan naar ONZ. Verdere off-topic en/of onzin-reacties zullen worden verwijderd.
pi_23603374
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

http://google.fok.nl met de juiste keywords misschien?
nee, ik heb al diverse topics doorgelopen over evolutie, want volgens mij was het in zo'n topic, maar ik kan het niet meer vinden.

Maar andere reacties hier maken wel duidelijk dat er meerdere christenen zijn die dit denken, dus boomstam mag toegeven dat ik niet denigrerend deed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23603408
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

nee, ik heb al diverse topics doorgelopen over evolutie, want volgens mij was het in zo'n topic, maar ik kan het niet meer vinden.
Ik vind inderdaad ook niet veel.. Overigens is deze topic wel interessant om door te lezen.
quote:
Maar andere reacties hier maken wel duidelijk dat er meerdere christenen zijn die dit denken, dus boomstam mag toegeven dat ik niet denigrerend deed.
Misschien dat boomstam zich enigszins persoonlijk aangevallen voelt..
pi_23603463
quote:

Zie toch de behemoth, die Ik heb gemaakt, evenals u. Het eet gras zoals het rund.
Zie toch de kracht in zijn lendenen, de sterkte in zijn buikspieren!
Hij spant zijn staart als een ceder, de spieren zijner dijen zijn samengestrengeld.
Zijn beenderen zijn buizen van koper, zijn knoken gelijk staven van ijzer.
Hij is de eerste van Gods werken, het schepsel, waaraan Hij zijn zwaard gaf;
Ja, de bergen leveren hem hun opbrengst, waar alle dieren des velds spelen.
Onder de lotus legt hij zich neder, in de schuilplaats van riet en moeras.
Lotusplanten beschutten hem met haar schaduw, de wilgen der beek omgeven hem.
Zie, al is de stroom nog zo sterk, hij deinst niet terug; hij voelt zich gerust, al bruist een Jordaan tegen zijn muil.
Durft men hem van voren vastgrijpen, een strik door zijn neus halen?

Job 40 : 10-19
De brontosaurus? .
pi_23603537
God was gewoon lekker aan het kleien en toen had ie opeens dino's...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23603691
De falende god (the god that failed)

Het grappige van de wereld geloven is dat wanneer zij zich staande moeten houden in een wetenschappelijk/empirisch ingestelde maatschappij de god een val maakt van de almachtige tot een god die fouten maakt.

De god als perfectie, wat als god de oppermachtige is, waarom het bestaan van Jezus, in een wereldbeeld gebaseerd op predestinatie is deze komst van de messias onzin (et was al bekend, het lag al vast bij de schepping) Mar ook in een wereld van vrije keuzes komt het nogal onbeholpen over dat de almachtige een reparateur moet sturen om eens even onderhoud te plegen aan de mens.

De god als schepper, en god schiep de mens, naar zijn evenbeeld. De impliceert een oorlogszuchtige en wraakzuchtige god. De mens is van nature egoistisch, ofwel slecht. Want wat goed is voor mij is slecht voor jou, Het kwaad is een kwestie van perspectief

In onze maatschappij eindigt god aan het begin van de oerknal, of is hij een grappen maker die ons voor het lapje houdt. Hoe dan ook zijn invloed is minder direct dan wij vroeger voor waar aannamen.

Een almachtige heeft ons niet nodig, een almachtige heeft geen behoefte aan bevestiging, net als ik van een kakkerlak geen respect verwacht verwacht een almachtige dat niet van mij. Als god bestaat is hij niet geintreseerd in ons, wij zijn er niet om zijn ego te strelen door elke zondag aan hem te denken, als dat zo was had ie de wereld wel geschapen als 1 grote kerk waar wij voor eeuwig hem zouden aanbidden

dat is mijn mening
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:00:29 #44
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23604439
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De brontosaurus? .
Het kan elk beest zijn volgens mij ...

Sommige mensen verdenken ook het nijlpaard als behemoth.

[ Bericht 7% gewijzigd door -DailaLama- op 27-11-2004 12:07:53 ]
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:30:22 #45
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23604856
Uit Jesaja 27:
quote:
Op die dag zal de HEER ingrijpen:
hij trekt zijn groot en machtig zwaard
tegen Leviatan, de snelle, kronkelende slang,
en hij zal Leviatan doden, het monster in de zee.
De mosasaurus? Of die andere zeedino?

[ Bericht 25% gewijzigd door -DailaLama- op 27-11-2004 12:38:04 ]
pi_23610595
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De brontosaurus? .
het eet gras als een rund ? vandaar die lange nek
pi_23611322
Ze waren nodig om de aarde te bemesten, grote dieren --> veel mest.
Ok Morpheus, you've had your fun, now give me that blue pill before i kick your ass.
Wat niet te koop is moet je stelen.
  † In Memoriam † zaterdag 27 november 2004 @ 18:47:38 #48
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_23612034
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:00 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Het kan elk beest zijn volgens mij ...

Sommige mensen verdenken ook het nijlpaard als behemoth.
Een nijlpaard kan zijn staart niet spannen als een ceder....
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zaterdag 27 november 2004 @ 18:49:03 #49
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_23612067
Misschien was God zich aan het vervelen
En wilde hij iets hebben om mee te spelen.

Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_23612232
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:47 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Een nijlpaard kan zijn staart niet spannen als een ceder....
z'n penis wel ?

Staart of penis?

Vers 12 in de Statenvertaling (1637) luidt: Als het hem lust, zijn staart is als een ceder, de zenuwen van zijn schaamte zijn doorvlochten. In de King James vertaling (1611) is het vers 17. Daar staat: He moveth his tail like a cedar: the sinews of his stones are wrapped together. Deze vertaling heeft dus stones (zaadballen), waar de Statenvertaling schaamte heeft.S. Mitchell (The Book of Job, 1987) geeft de volgende vertaling: His penis stiffens like a pine, his testicles bulge with vigor (Zijn penis wordt stijf als een boom, zijn zaadballen puilen vol vitaliteit naar buiten). Volgens Mitchell is 'staart' in de King James vertaling een gebruikelijk eufemisme voor mannelijk geslachtsdeel. Ik citeer hier Mitchell via R.T. Pennock, 1999, Tower of Bable, The Evidence against the New Creationism, MIT Press, Cambridge, MA, blz. 217.

Als ik de elementen in deze drie vertalingen bij elkaar overweeg en visueel probeer te voor te stellen, dan krijg ik de indruk dat ze elkaar dicht naderen. Mitchells' versie lijkt te onthullen, wat de andere twee versluierd zeggen of niet helemaal konden oplossen. Een leuke puzzel voor taalgeleerden en exegeten, meer dan voor biologen en geologen, dunkt me. Het lijkt er dus op dat de vraagstelling niet zozeer moet gaan over nijlpaard of dinosaurus, maar over staart of penis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')