quote:Nee.
Op maandag 2 december 2002 22:49 schreef TheCamel het volgende:
Staat er in de bijbel iets over dino's?
Amen.
quote:Precies! Daar wil ik eigenlijk heen met dit topic...
Op maandag 2 december 2002 22:52 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:
Voor zover ik weet niet.
Ik heb iig nog nooit een bijbel gelezen waarin Genesis begon met "in het begin schiep God de hemel en de aarde [...licht, water, planten, etc..] en God schiep de Dinosaurussen en Hij zag dat het goed was...
of heeft god die ook gemaakt en dat hij er niks meer aan vond, ze allemaal van de aardbodem heeft weg gevaagt en over nieuw is begonnen met de mens
* Joachim ziet al een hand uit de lucht komen om 6 miljard mensen van de aarde te plukken wanneer god het nog een keer opnieuw wil proberen
quote:Wordt de Dodo genoemd in de bijbel eigenlijk ?
Op maandag 2 december 2002 22:55 schreef TheCamel het volgende:[..]
Precies! Daar wil ik eigenlijk heen met dit topic...
Waarom schiep God, volgens de bijbel, alles behalve de dino's?
Er zijn meer bewijzen dat er dino's bestonden dan dat er een God(e.d.) bestaat.
En de broer van Henk de Vries ?
quote:Hmmm misschien was er ook een dino versie van de bijbel!
Op maandag 2 december 2002 22:56 schreef Joachim het volgende:
waar was god dan eigenlijk in de tijd van de dinosaurussen?of heeft god die ook gemaakt en dat hij er niks meer aan vond, ze allemaal van de aardbodem heeft weg gevaagt en over nieuw is begonnen met de mens
* Joachim ziet al een hand uit de lucht komen om 6 miljard mensen van de aarde te plukken wanneer god het nog een keer opnieuw wil proberen
quote:volgens de bijbel is de aarde pas 4000 jaar oud (meen ik ooit ergens te gelezen hebben).
Op maandag 2 december 2002 22:49 schreef TheCamel het volgende:
Staat er in de bijbel iets over dino's?
En dinosaurus is een modren woord. Mischien hadden ze er een andere naam voor. ("Draak, Monster")
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 02-12-2002 23:03]
quote:God ook flink genaait toen hij de aarde kocht
Op maandag 2 december 2002 23:01 schreef -CRASH- het volgende:[..]
volgens de bijbel is de aarde pas 4000 jaar oud (meen ik ooit ergens te gelezen hebben).
quote:Jah, in Job toch, of zo?
Op maandag 2 december 2002 23:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
Sommigen beweren dat er een dino genoemd wordt, de behemoth, maar dat is gewoon een nijlpaard.
Nou ja, er zijn vast geen Christenen die zeggen dat er nooit Dino's hebben bestaan. Of ze zeggen 'God heeft de aarde met fossielen en al geschapen', of ze zeggen dat de Dino's 6000 jaar geleden nog wel leefden en dat de koolstofvervaldateringsmethode niet klopt, of ze zeggen dat het scheppingsverhaal een metafoor is voor de evolutie.
quote:Precies.
Op maandag 2 december 2002 23:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
Sommigen beweren dat er een dino genoemd wordt, de behemoth, maar dat is gewoon een nijlpaard.
En de vis was gewoon kibbeling.
quote:"De schrijver kan niet verantwoordelijk gehouden voor eventuele fouten"
Op maandag 2 december 2002 23:38 schreef pirke het volgende:
Er staat ook nergens dat er geen fouten in de Bijbel staan
quote:Meer?
Op maandag 2 december 2002 22:55 schreef TheCamel het volgende:[..]
Er zijn meer bewijzen dat er dino's bestonden dan dat er een God(e.d.) bestaat.
Zegt genoeg
quote:lol
Op dinsdag 3 december 2002 00:14 schreef Riva het volgende:[..]
"De schrijver kan niet verantwoordelijk gehouden voor eventuele fouten"
daarom laat god zich ook nooit meer zien... bang voor juridische gevolgen
quote:Wha!
Op dinsdag 3 december 2002 12:40 schreef Joachim het volgende:[..]
lol
daarom laat god zich ook nooit meer zien... bang voor juridische gevolgen
quote:Nee, want er staat ook dat hij de aarde schiep.
Op maandag 2 december 2002 22:56 schreef Joachim het volgende:
of heeft god die ook gemaakt en dat hij er niks meer aan vond, ze allemaal van de aardbodem heeft weg gevaagt en over nieuw is begonnen met de mens
quote:Aha! Hij schiep de aarde, pleurde wat fossielen neer, schiep Adam & Eva + wat boompjes en beestjes.
Op dinsdag 3 december 2002 19:18 schreef Glacius het volgende:[..]
Nee, want er staat ook dat hij de aarde schiep.
Trouwens, als wij zouden afstammen van Adam & Eva, zouden wij dan nu niet vette mongolen moeten zijn? Inteelt.....
quote:Helaas voor jou ben jij geen echte mod
Op dinsdag 3 december 2002 19:15 schreef SuperPuntloos het volgende:
Als ik zo eens naar de "discussie" kijk bekruipt me ernstig het gevoel dat dit topic niet WFT-waardig is. Probeer er nog wat van te maken, anders is het *kick*
Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat het weliswaar het woord van god is (of zou zijn, als je er niet in gelooft) maar dat het door mensenhanden is opgetekend. En wat voor nut zou het hebben om de mensen over de werkelijke schepping, aka da big bang, in te lichten als men amper vuur kan maken terwijl voor enig begrip daarvan toch wel een degelijke kennis van de quantum theorie vereist is??
quote:omdat de mensen die het uitdragen dat niet geloven?
Op dinsdag 3 december 2002 22:39 schreef Jzz het volgende:
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat het Oude Testament gewoon een verzameling verhalen is met als bedoeling mensen normen en waarden bij te brengen, of een beetje hoop te geven?
quote:ja hallo...
Op dinsdag 3 december 2002 19:11 schreef paladin het volgende:
Allang verjaard natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |