Wat een enorm circus zit er toch om executies van gevangenen in de VS heen.quote:De Amerikaanse Christa Pike leeft nog na de toediening van twee injecties voor haar executie woensdag, meldt haar advocaat. Vlak daarvoor had het Amerikaanse hooggerechtshof bepaald dat haar executie toch mocht doorgaan.
Pike kreeg de doodstraf omdat zij in 1995 op achttienjarige leeftijd samen met haar toenmalige vriend in Tennessee een negentienjarige vrouw had vermoord. Haar executie zou de eerste van een vrouw in de zuidelijke staat in ruim tweehonderd jaar zijn.
Het executiebevel, dat nodig is om een doodstraf te voltrekken, was nog geldig tot middernacht (lokale tijd). Daarna zou een nieuwe datum moeten worden vastgesteld.
Volgens AP News zijn inmiddels twee doses van een injectie toegediend. Dat is volgens protocol gegaan, meldt de gevangenisautoriteit van Tennessee in een verklaring. "De chemische stof voor de dodelijke injectie is altijd effectief geweest." In het protocol staan geen aanvullende procedures die nu zouden mogen worden toegepast.
De BBC schrijft dat Pike naar het ziekenhuis is gebracht, omdat ze na de injecties nog in leven bleek te zijn. Aanwezige journalisten zouden haar hebben horen snurken.
Haar advocaat diende een spoedverzoek in om de executie te stoppen terwijl deze plaatsvond. "Deze executie bezorgt mevrouw Pike onnodig lijden", stelde de advocaat. Die zei dat Pike "niet buiten bewustzijn is geraakt en nog steeds een hartslag heeft". In het ziekenhuis zou zij "levensreddende medicijnen" krijgen toegediend.
Lagere rechtbank wilde vonnis uitstellen
Het hooggerechtshof verwierp de uitspraak van een lagere rechtbank die woensdag besloot het vonnis uit te stellen. De rechtbank deed dat omdat de rechters wilden nagaan of beschuldigingen van seksueel misbruik tijdens Pikes jeugd voldoende zijn meegenomen bij de rechtszaak in 1996.
De hogere rechters waren het niet eens met de uitspraak. Daardoor kon de executie alsnog doorgaan.
Pike zat al ruim dertig jaar in de dodencel. Ze schreef in een brief aan NBC News dat ze "vrede had" met haar situatie. "Ik ben niet bang om te sterven. Ik ben alleen nerveus over de manier waarop."
Dat is echt ontzettend amateuristisch.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:34 schreef kwiwi het volgende:
Las in een artikel dat ze zei dat het voelde alsof haar arm zou exploderen. Klinkt alsof het spul in plaats van in een ader in het weefsel gespoten is.
Leeft hij nog?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ] de dame in kwestie met haar partner in satanic crime.
Zouden dat opzettelijk doen? Haar nog even laten lijden? 🤔
Ze wilde opgehangen wordne.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben tegen de doodstraf, maar wil je het echt doen, doe het dan goed.
Schiet iemand dan dood voor een muur ofzo. Of meteen recht door het hoofd heen.
Mja, kan wel gebeuren als iemand echt hele slechte aderen heeft. Is bij mij ook al 2x gebeurd. Gelukkig niet met pentobarbitalquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is echt ontzettend amateuristisch.
Dat is ook wel een goede.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze wilde opgehangen wordne.
Mocht niet.
Dan maar deze ellende dus.
Ja haar laatste maaltijd heeft ze geskipt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.
Hoe wil je dood gaan?
Vraag me af op ophangen beter is, lijkt me minder 'zeker' dan een dodelijk gif.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mocht niet.
Ja dat kan dus niet hequote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:39 schreef ToT het volgende:
Ja haar laatste maaltijd heeft ze geskipt.
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:41 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Works every time, all the time.
In Amerika doet je nekkie krak, het is geen langzame verstikking.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vraag me af op ophangen beter is, lijkt me minder 'zeker' dan een dodelijk gif.
Kun je er gelijk een schietoefening voor de bewakers van maken. 2 vliegen, 1 klapquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Gewoon een vuurpeloton, dat is toch altijd makkelijker (en humaner) dan een injectie..
Ik vind het idee om iemand 2x (of vaker) de doodstraf te geven sowieso dubieus.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
God heeft het zo gewild dus daar moeten ze nu vrede mee hebben. De lagere rechtbank wordt nu het hooggerechtshof en het hooggerechtshof de lagere rechtbank.
De media en de advocaten verdienen er goed aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het idee om iemand 2x (of vaker) de doodstraf te geven sowieso dubieus.
De straf is uitgevoerd, is mislukt. De straf opnieuw blijven uitvoeren tot het een keer lukt....tja....
Pleur zo iemand dan levenslang de gevangenis in. Kost wel veel belastingcenten, maar deus vult of zo?
Voer dan het beroep van beul weer in.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader. Dan is ophanging of vuurpeleton inderdaad een betere optie.
In Saudi-Arabië kun je voor een kleine meerprijs eentje bijwonen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.
En ik neem aan dat vrouwen daar het normaal gesproken niet doen. Volledig onervaren dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader. Dan is ophanging of vuurpeleton inderdaad een betere optie.
In Amerika zouden ze het vast weer verneuken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.
Niet waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:47 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
In Saudi-Arabië kun je voor een kleine meerprijs eentje bijwonen.
Dat klinkt niet goedquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader...
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voer dan het beroep van beul weer in.
Wat een gekkenhuis zeg.
Nou ja, of de straf is uitgevoerd kun je je afvragen. De executie is in principe niet voltooid natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De straf is uitgevoerd, is mislukt. De straf opnieuw blijven uitvoeren tot het een keer lukt....tja....
Pleur zo iemand dan levenslang de gevangenis in. Kost wel veel belastingcenten, maar deus vult of zo?
Klopt ook weer...ik weet niet wat ik er van moet vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, of de straf is uitgevoerd kun je je afvragen. De executie is in principe niet voltooid natuurlijk.
Is ergens ook wel weer heel gek hequote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mocht niet.
Ja humaan en rustig...dat ging ook een tijdje geleden zo fantastisch met dat stikstofmasker!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is ergens ook wel weer heel gek he
Oke we doen de doodstraf, maar het moet wel humaan en rustig lijken.
Chop-chop Square.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet waar.
• Gesloten deuren: Executies in Saudi-Arabië vinden vrijwel altijd plaats in de gevangenis of op afgesloten locaties in aanwezigheid van een beperkt aantal functionarissen en getuigen (zoals familieleden van het slachtoffer bij een doodvonnis in het kader van qisas).
• Historische context: Vroeger vonden executies (vaak onthoofdingen met een zwaard) soms publiekelijk plaats op pleinen, zoals het beroemde Deera-plein (ook wel Chop-chop square genoemd) in Riyad. Tegenwoordig zijn publieke executies echter vrijwel volledig afgeschaft en is het openbaar bijwonen ervan uitgesloten.
Levenslang is gok ik goedkoper dan al deze rechtszaken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Oja dat was ook gek.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja humaan en rustig...dat ging ook een tijdje geleden zo fantastisch met dat stikstofmasker!
Schijnen toch ook wel debiel hoge kosten per dag aan te zitten, iemand in een hokje opgesloten te laten zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Levenslang is gok ik goedkoper dan al deze rechtszaken.
Desnoods achter een laken met een target er op zodat die schutters niet getraumatiseerd worden (ook al is 1 kogel een losse flodder en kun je jezelf wijs proberen te maken dat jij niet degene bent die raak geschoten heeft.)quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oja dat was ook gek.
Kies dan idd voor een schietpeleton, dan weet je vrij zeker dat iemand dat niet overleefd.
Wist niet dat die nog de doodstraf hadden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef ToT het volgende:
Het gebeurt in ieder geval niet zoals in Japan:
Bekijk deze YouTube-video
Die death vans daar zijn ook nogal een dingetje; echt DIRECT nadat je polsslag gestopt is, gaat de fik er in!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wist niet dat die nog de doodstraf hadden.
In China zijn ze erg effectief mee. Rechtszaken gaan razendsnel en de doodstraf wordt ook binnen een paar weken of maanden voltrokken.
En de media willen ze daar ook niet bij hebben.
Maar laten we daar maar geen voorbeeld aan nemen… je kunt al voor fraude de doodstraf krijgen daar.
Klopt. Na de executie worden ze vrij snel gecremeerd en de nabestaanden worden ook later pas ingelicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Die death vans daar zijn ook nogal een dingetje; echt DIRECT nadat je polsslag gestopt is, gaat de fik er in!![]()
![]()
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef ToT het volgende:
Dus ze proberen haar leven te redden omdat ze niet snel genoeg dood was, zodat ze haar leven na herstel later opnieuw kunnen proberen te beëindigen.
Makes sense.
Bron?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:15 schreef UitStraling het volgende:
Ook fijn voor de moeder van dat meisje dat ze stukgesneden en doodgemarteld hebben, die wacht ook nog steeds op rust.
Ik vind het heel bijzonder dat iemand die euthanasie op de planning heeft staan niet een niet reanimeren beleid heeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.
Zij zou (wegens uitbehandelde kanker) op een dag euthanasie krijgen. Die dag (ochtend) was mijn moeder aanwezig om haar de laatste steun te geven (aankleden, wassen, e.d.). De rest van de familie zou later die ochtend komen om een laatste afscheid te hebben.
Mijn tante was naar de wc gegaan. Nadat ze klaar daarmee was, stond ze op en viel direct weer op de grond; hartaanval.
Wat doe je dan op zo'n moment? De huisarts was er nog niet...reanimeren zodat de rest van de familie ook afscheid kan nemen? Of toch maar laten zoals het is, omdat het toch aan het eind van de dag 'afgelopen' zou zijn?
Uiteindelijk (in een split second) heeft mijn moeder gekozen voor het laatste. En terecht ook.
Net zo goed als het in dit geval ook zo zou moeten; de lijdensweg wordt alleen maar erger zo.
In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe wil je dood gaan?
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Na de executie worden ze vrij snel gecremeerd en de nabestaanden worden ook later pas ingelicht.
Toch wordt de doodstraf in Japan alleen voltrokken bij mensen die meerdere moorden hebben gepleegd.
Hoewel ik tegen de doodstraf ben kan ik daar niet echt om rouwen.
En Old Sparky en ophanging. In sommige staten kan dat nog steeds.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.
Dat onderzoeken ging vooral over het feit dat ze in haar jeugd misbruikt is en ptss heeft opgelopen en of dit alles wel meegenomen is in het vonnis toentertijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Ja, dat geloof ik wel. Gezien de hiërarchie in de samenleving daar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat iemand die euthanasie op de planning heeft staan niet een niet reanimeren beleid heeft.
Wat een onzin. De kans dat goed uit een reanimatie komt is niet groot, zeker als je al ongeneeslijk bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.
Volgens mij was zijn parool afgewezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Het martelen met een stanleymes duurde 30 minuten, ze hebben o.a. een pentagram in haar borst gekerfd, en met een stuk beton haar schedel ingeslagen en vervolgens een stuk van haar schedel meegenomen als trofee.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Daarom moet je het geluk hebben dat je een goede advocaat hebt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Want in Nederland kom je wel ff vrij met levenslang?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.
Heftig allemaal...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.
Zij zou (wegens uitbehandelde kanker) op een dag euthanasie krijgen. Die dag (ochtend) was mijn moeder aanwezig om haar de laatste steun te geven (aankleden, wassen, e.d.). De rest van de familie zou later die ochtend komen om een laatste afscheid te hebben.
Mijn tante was naar de wc gegaan. Nadat ze klaar daarmee was, stond ze op en viel direct weer op de grond; hartaanval.
Wat doe je dan op zo'n moment? De huisarts was er nog niet...reanimeren zodat de rest van de familie ook afscheid kan nemen? Of toch maar laten zoals het is, omdat het toch aan het eind van de dag 'afgelopen' zou zijn?
Uiteindelijk (in een split second) heeft mijn moeder gekozen voor het laatste. En terecht ook.
Net zo goed als het in dit geval ook zo zou moeten; de lijdensweg wordt alleen maar erger zo.
Ja, hij heeft levenslang gekregen als ik het goed gelezen heb.quote:
Misschien deed ze aan Intermittent Fasting.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Is idd niet gezond om maaltijden over te slaan.
Dit ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:57 schreef UitStraling het volgende:
En dan dat laffe excuus waar de softies van deze wereld vatbaar voor zijn, "ja ik was geestelijk niet in orde tijdens de moord", ja domme kut, zoveel mensen zijn niet in orde maar die plegen ook geen martelmoorden, leg gewoon rekenschap af voor je daad.
Heftig. En belachelijk dat 'actieve' euthanasie dan niet meer mag, maar 'passief' dus schijnbaar wel. Heel erg krom allemaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Heftig allemaal...
Een tante van mij mocht ook euthanasie krijgen, maar ze koos er op dat moment niet voor.
Ze knapte vervolgens iets op, maar merkte toch dat de kwaliteit van het leven dermate achteruit was gegaan dat ze toch een einde er aan wilde hebben.
Mocht niet meer, ze was te veel opgeknapt!
Ze mocht wel voor begeleide passieve euthanasie kiezen, dus zichzelf uithongeren en van de dorst laten omkomen, met dure kunstmatige druppels die het ergste dorstgevoel zouden onderdrukken.
What happened to Tadaryl Shipp? 'Baby Satan' and a life behind barsquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ] de dame in kwestie met haar partner in satanic crime.
Zouden dat opzettelijk doen? Haar nog even laten lijden? 🤔
Nee waarom? De straf is pas voltooid als deze onomkeerbaar is. Zo staat het exact omschreven in de wet.quote:
Heb ik teveel films gekeken? Dacht dat je vrijkaartje kreeg als de straf je niet dood kreeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee waarom? De straf is pas voltooid als deze onomkeerbaar is. Zo staat het exact omschreven in de wet.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef ToT het volgende:
Ook duidelijk dat je een mannentaak niet aan vrouwen moet overlaten, zoals ze gewenst had.
Dat is alleen bij ‘Final Destination’ zoquote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb ik teveel films gekeken? Dacht dat je vrijkaartje kreeg als de straf je niet dood kreeg.
Goed. Maar jij zal niet in een dodencel zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik volg deze zaak al zeker 20 jaar, inclusief haar ontsnappingspogingen en de poging tot moord op een andere gevangene.
Wat mij nog het meest is bijgebleven, is de gruwelijke moord waarbij zij samen met 2 anderen het slachtoffer in de val lokte. Terwijl het slachtoffer herhaaldelijk smeekte om haar leven te sparen zou Pike hebben gezegd: “The bitch is still breathing” waarna ze het slachtoffer met een baksteen tegen het hoofd sloeg en een stuk van haar schedel als souvenir bewaarde. Het was voor het slachtoffer een pure marteling en een verschrikkelijke dood.
Hoe zwaar haar jeugd ook is geweest, dat vormt voor mij geen excuus voor het plegen van zo n moord. Ik vind dat haar daden zeer zwaar bestraft mogen worden en begrijp waarom in deze zaak de doodstraf is opgelegd.
Wat ik daarnaast moeilijk vind aan het argument dat haar huidige omstandigheden onmenselijk zouden zijn, is dat ik zelf al bijna 30 jaar grotendeels zonder sociale contacten leef. Het lijkt in eerste instantie misschien onmenselijk, maar je kunt je aan zo’n bestaan aanpassen, het uiteindelijk accepteren en zelfs weer een zekere mate van rust of tevredenheid vinden.
Het hypocriete Hooggerechtshof wat het ongeboren kind erg beschermd maar levenden dood laat maken..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een enorm circus zit er toch om executies van gevangenen in de VS heen.
Ik vind het bijna net zo immoreel om een gevangene nu al een paar keer bijna de doodstraf te geven, en toch weer net niet.
Maar ze leeft dus nog, en krijgt nu in het ziekenhuis weer levensreddende medicatie.
Dat hele doodstraf gebeuren in de VS een een groot media circus. Bovendien zijn er ook staten die de doodstraf niet meer uitvoeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik volg deze zaak al zeker 20 jaar, inclusief haar ontsnappingspogingen en de poging tot moord op een andere gevangene.
Wat mij nog het meest is bijgebleven, is de gruwelijke moord waarbij zij samen met 2 anderen het slachtoffer in de val lokte. Terwijl het slachtoffer herhaaldelijk smeekte om haar leven te sparen zou Pike hebben gezegd: “The bitch is still breathing” waarna ze het slachtoffer met een baksteen tegen het hoofd sloeg en een stuk van haar schedel als souvenir bewaarde. Het was voor het slachtoffer een pure marteling en een verschrikkelijke dood.
Hoe zwaar haar jeugd ook is geweest, dat vormt voor mij geen excuus voor het plegen van zo n moord. Ik vind dat haar daden zeer zwaar bestraft mogen worden en begrijp waarom in deze zaak de doodstraf is opgelegd.
Wat ik daarnaast moeilijk vind aan het argument dat haar huidige omstandigheden onmenselijk zouden zijn, is dat ik zelf al bijna 30 jaar grotendeels zonder sociale contacten leef. Het lijkt in eerste instantie misschien onmenselijk, maar je kunt je aan zo’n bestaan aanpassen, het uiteindelijk accepteren en zelfs weer een zekere mate van rust of tevredenheid vinden.
Mijn punt gaat vooral over het gebrek aan sociale contacten. Dat wordt bij mensen in langdurige detentie zoals Breivik vaak als een onmenselijke omstandigheid beschreven, terwijl hij daar bijvoorbeeld een eigen fitnessruimte, spelcomputer en zelfs huisdieren heeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed. Maar jij zal niet in een dodencel zitten.
Het gaat dan ook om "middeleeuwse" misdaden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat hele doodstraf gebeuren in de VS een een groot media circus. Bovendien zijn er ook staten die de doodstraf niet meer uitvoeren.
De misdaad van Taylor Schabusiness(zei tegen politie dat ze het hoofd vergeten had mee te nemen om te bewaren) nog een stapje verder dan Pike. Maar die heeft dan geluk dat de staat Wisconsin geen doodstraf zal geven. Nee de doodstraf is iets uit de middeleeuwen.
Dat zal best dat het jou wel goed lukt, maar veel mensen gaan er wel slecht op.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn punt gaat vooral over het gebrek aan sociale contacten. Dat wordt bij mensen in langdurige detentie zoals Breivik vaak als een onmenselijke omstandigheid beschreven, terwijl hij daar bijvoorbeeld een eigen fitnessruimte, spelcomputer en zelfs huisdieren heeft.
Ik vind het daarom te makkelijk om het ontbreken van sociale contacten op zichzelf als “onmenselijk” te bestempelen. Een mens kan zich er ook aan aanpassen en er uiteindelijk mee leren leven. Dat is mij na 30 jaar zonder sociale contacten ook gelukt. Sterker nog, ik zou nu niet eens meer anders willen en voel me er prima bij.
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hypocriete Hooggerechtshof wat het ongeboren kind erg beschermd maar levenden dood laat maken..
En dan in dat land de mond vol hebben over andere barbaarse culturen terwijl ze zelf barbaarse executies uitvoeren.
Ja het mag allemaal wat kosten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef ToT het volgende:
Dus ze proberen haar leven te redden omdat ze niet snel genoeg dood was, zodat ze haar leven na herstel later opnieuw kunnen proberen te beëindigen.
Makes sense.
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zal best dat het jou wel goed lukt, maar veel mensen gaan er wel slecht op.
Misschien weet je niet beter, en heb je altijd meer afgezonderd geleefd en nooit veel sociale contacten gehad?
Je weet gewoon niet of dat voor iedereen zo gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Een land wat de doodstraf uitvoert blijft hoe dan ook een barbaars fenomeen waarbij de zwaarte van de misdaad los staat van het feit dat je als staat bewust burgers door.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Barbaarse culturen doden mensen al voor belediging of homofilie
Die vinden overal plaats. Maar in een westerse wereld zoals de EU zijn we gelukkig verder. Dat hier de straffen te laag zijn is een ander verhaal. Maar levenslang zonder ooit maar een kans te hebben om vrij te komen bij dat soort misdaden lijkt mij al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om "middeleeuwse" misdaden.
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een land wat de doodstraf uitvoert blijft hoe dan ook een barbaars fenomeen waarbij de zwaarte van de misdaad los staat van het feit dat je als staat bewust burgers door.
De usa heeft de laatste 12 maanden zelfs 234 burgers zonder enig proces op zee gedood. Totaal barbaars.
Nou, blijkbaar niet dus, he.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS.
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen
Onderstaand een stuk uit deze link
https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/
In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.
Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
De moord die ze pleegde was niet babaars ?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen
Onderstaand een stuk uit deze link
https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/
In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.
Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
En nu dus ook mbt Pike. Feit is dat de medische wereid er niet bij betrokken is. Kom jij eens met argumenten dat het een prima methode is. Het is eerder dat jij met vooringenomen argumenten komt en komt verder met niets.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen!
Mmm, tijdens Trump is er in eens ophef over terwijl hij juist diegene is die de dalende trend heeft ingezet. Onder Obama gingen er 3 per maand op de executiebank.quote:Executies in de VS per recente president (bij benadering, kalenderjaren):
George H.W. Bush (1989-1992): ±84
Bill Clinton (1993-2000): ±495
George W. Bush (2001-2008): ±453
Barack Obama (2009-2016): ±306
Donald Trump 1e termijn (2017-begin 2021): ±90
Joe Biden (2021-2024): ±78
Donald Trump 2e termijn (2025-heden): ±76 (47 in 2025 + 29 in 2026 tot nu)
Kort:
Bijna alles zijn staats-executies. Federale zijn zeldzaam (totaal 16 sinds 1976). Bron: Death Penalty Information
Geinig altijd die statistieken.quote:Per maand tijdens Obama’s termijn:± 3,2 executies per maand
(306 ÷ 96 maanden)
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk.
Uiteraard net zoals zo vele moorden. Maar ik zie meer in een levenslang met geen vooruitzicht op vrijlating dan met een achterhaalde doodstraf.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moord die ze pleegde was niet babaars ?
Wait .... what?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis.
Artikel 3:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.
En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.
Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.
iedereen recht heeft op leven.
De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.quote:
De VS doodt mensen standrechtelijk via doodseskaders vermomd als politie-eenheden als ze een keer demonstreren tegen het regime.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Barbaarse culturen doden mensen al voor belediging of homofilie
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:13 schreef Laugh het volgende:
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet gewoon de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar wel lijdend).
Je lult onzin.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Tja als je hier zelf maar definities gaat bedenken om zogenaamd een punt te maken schiet het niet op met een eerlijk discussie over westers humanisme vs barbaarisme te voeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Cruzinats het volgende:
Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf.
Een soort MC Donalds paal. 'Hier opeten of meenemen naar huis'. De guillotine graag, hier opeten!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe wil je dood gaan?
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.
Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
Ik volg die Jessica, die staat zowat naast de advocaten van Christa Pike.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.
Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
Nee, want wij geven die uit principe niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Pijnloos? Dat is verre van zeker bij een protocol met meerdere injecties. Toch zijn slechts twee staten, Ohio en Washington, overgestapt op één enkele injectie, een overdosis sodium thiopental.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.
Is dat Mean Girls Murder?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Op prime staat trouwens een serie over vrouwen in de dodencel, waar ook een aflevering over haar gaat.
Die ga ik binnenkort maar eens kijken.
Die middelen worden niet geleverd aan die staten. Niet voor niets heb je een anesthesist en ander medisch personeel(zetten van infuus)bij een operatie die mbt de doodstraf niet worden ingezet en zich daar ook niet voor willen inzetten(terecht). Daar zijn het amateurs die de kennis van een anesthesist etc niet hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Oké, maar wat is het probleem met de doodstraf dan als het je toch niet om de misdadigers gaat? Dan zou het niet uit moeten maken en dat doet het je schijnbaar wel gezien dat je eerder ook al de doodstraf als 'barbaars' wegzet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegen de doodstraf in moreel verheven landen zijn is heel wat anders als misdadigers willen redden.![]()
Maar nuance dat is blijkbaar bij onze conservatieve meute hier een te moeilijke begrip geworden.
Waarom zijn dit aanraders? Wellicht handig er dan ook wat meer over te vertellen ..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aanraders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk voor de ronselaars jouw redenatie. Weet je nog onlangs dat er een 13 jarige Amsterdammer met een 50 kogels en een wapen in Hamburg stond om iemand van de Biker-gang Hells Angels neer te knallen?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik ben voorstander van de doodstraf, maar niet voor zulke jonge mensen (moment van het plegen van de misdaad). Ik vind dat de minimum leeftijd, van het vergrijp, minimaal 25 jaar moet zijn. Dan pas zijn de hersenen uitgegroeid. Vind het namelijk ook bizar dat die paar maanden het verschil maken tussen levenslang of doodstraf. Die jongen heeft levenslang en Pike, omdat ze wettelijk volwassen was, doodstraf. Daarbij heb ik ook sterk het vermoeden dat die jongen het initiatief tot het plegen van deze daad heeft genomen, aangezien hij Pike ook mishandelde.
Wat ze gedaan hebben valt absoluut niet goed te praten, maar ik denk dat de jonge leeftijd en haar achtergrond zeker een rol gespeeld hebben. Ik had levenslang passender gevonden.
Voor nu hoop ik dat ze in het ziekenhuis overlijdt en niet nogmaals deze martelgang hoeft te ondergaan.
Dus dan moet de beul ook dood, en degene die de beul dan doodt moet ook weer dood, en dat gaat zo oneindig doorquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.
Wat er nog van over is… wellicht heeft ze flinke hersenschade.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat ze nu vrij mag leven. Ze heeft haar executie overleefd, dat is een interventie van God.
Zo een mag heel lang de bak in, als hij iemand vermoord heeft, levenslang. Maar van een 13-jarige kun je bedenken dat hij zijn daden niet kon overzien, omdat zijn brein nog niet volledig ontwikkeld is. Dat is pas rond de 25. Daarom vind ik 25 een betere minimum leeftijd voor de doodstraf, bij vergrijpen en op plaatsen waar dat van toepassing is.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heerlijk voor de ronselaars jouw redenatie. Weet je nog onlangs dat er een 13 jarige Amsterdammer met een 50 kogels en een wapen in Hamburg stond om iemand van de Biker-gang Hells Angels neer te knallen?
"Een 13-jarige uit de regio Amsterdam is in juni in Hamburg opgepakt met een vuurwapen en 50 kogels"
Staat ook een podcast van op spotify trouwens. En niet dat we hier aan de doodstraf doen. Eerder gedoogstraf.
Dus geen doodstraf voor jongeren onder 25 die honderden doden maken via school shootings, of jongeren die Presidenten liquideren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo een mag heel lang de bak in, als hij iemand vermoord heeft, levenslang. Maar van een 13-jarige kun je bedenken dat hij zijn daden niet kon overzien, omdat zijn brein nog niet volledig ontwikkeld is. Dat is pas rond de 25. Daarom vind ik 25 een betere minimum leeftijd voor de doodstraf, bij vergrijpen en op plaatsen waar dat van toepassing is.
Leeftijd is inderdaad in veel gevallen compleet irrelevant.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus geen doodstraf voor jongeren onder 25 die honderden doden maken via school shootings, of jongeren die Presidenten liquideren.
Of terroristen, of jongeren die honderden vrouwen verkrachten en vermoorden?
Wie de fuck is niet ontwikkeld vanaf hun tiende dat je niemand mag vermoorden, welke reden dan ooit. 25 🤣 Please
Daarom wordt hier in nl ook zo zwak gestraft.. jouw beweegredenen
Precies.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leeftijd is inderdaad in veel gevallen compleet irrelevant.
Laten we als voorbeeld nemen een 16-jarige jongen, loopt de zwaaien met een pistool op straat, twee mannen spreken hem hierop aan, er ontstaat een conflict en de 16-jarige schiet deze twee mannen neer. Elk mannen met een gezin en kinderen.
Dan kun je denken: 'Oh, nee, maar die is nog maar 16, die begrijpt het allemaal nog niet goed. Zijn hersenen zijn nog niet ontwikkeld'. Maar de realiteit is dat zo een kind uitstekend in staat is te begrijpen wat een wapen doet en wat de gevolgen daarvan zijn.
Bovendien is deze manier van redeneren per definitie fout omdat het begint bij het vermeende slachtofferschap van de dader, niet bij het slachtofferschap van de daadwerkelijke slachtoffers en nabestaanden. In dit voorbeeld twee families die verwoest zijn. Vrouwen die hun mannen nooit meer zullen zien, kinderen die zullen opgroeien zonder vader.
Dáár moet de nadruk op liggen. En dan kan er uitstekend de doodstraf worden gehanteerd tegen zo een 16-jarige. En zo een doodstraf moet ook snel worden uitgevoerd, daar zouden geen decennia overheen moeten gaan zoals in de VS, laat staan dan ook nog te gaan klungelen met dodelijke injecties en die verkeerd inspuiten.
Correct.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies.
Als je jezelf oud genoeg vindt om met een wapen te gaan zwaaien en te gebruiken, ben je oud genoeg om definitief opgeruimd te worden.
Die vraag zou je aa jezelf moeten stellen aangezien jij meer bezig bent met lot van de dader dan met dat van de slachtoffers. De doodstraf was eeuwenlang onderdeel van het Westen, de afschaffing hiervan is pas een zeer recent fenomeen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:15 schreef Basp1 het volgende:
1 vraag voor de mensen die graag de doodstraf toegepast zien worden, beschouwen jullie jezelf als westerse humanist of pretenderen jullie dat te zijn maar zit onder het laagje chroom gewoon een diep geworteld barbaars verlangen. Hetzelfde barbaarisme waar veel conservatieven zo van walgen als moslims dit toepassen..
Van een niet opgeleid persoon verwachten dat, als normaal infuus niet lukt/werkt, diegene een centrale lijn kan zetten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:31 schreef Cherni het volgende:
Overigens is het niet de eerste keer in de staat Tennessee dat het met die injectie methode mis gaat.
https://www.npr.org/2026/(...)ics-lethal-injection
Een peuter van vier jaar kan al met een wapen zwaaien....quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies.
Als je jezelf oud genoeg vindt om met een wapen te gaan zwaaien en te gebruiken, ben je oud genoeg om definitief opgeruimd te worden.
Wat ik erover gevonden heb, in vergelijkbare gevallen, is dat de doodstraf opnieuw is toegepast op het moment dat de gedetineerde hiervoor voldoende hersteld was. Double jeopardy telt niet, omdat de doodstraf uiteindelijk niet effectief is toegepast.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:18 schreef LXIV het volgende:
Lastig wat er nu verder moet gebeuren. Ik ben sowieso al tegen de doodstraf 30 jaar later. Het is gewoon niet meer dezelfde persoon die je executeert. Doodstraf moet wat mij betreft binnen een jaar uitgevoerd worden.
Dan nog de vraag: hoe nu verder? Haar leven redden en het over een paar maanden nog eens proberen? Of omzetten in levenslang? Of na 30 jaar (nu dus ongeveer) haar vrij laten?
Alleen al door rechtelijke dwalingen die plaats vinden ben ik tegen de doodstraf maar pleit meer voor levenslang met geen voorruit zicht op vrijlating. Alleen al in de VS meer dan 150 onschuldigen die dan nog het geluk hadden de dodencel te ontlopen omdat ze onschuldig bleken te zijn. Maar wel jaren in isolement zitten. Het zal je maar gebeuren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leeftijd is inderdaad in veel gevallen compleet irrelevant.
Laten we als voorbeeld nemen een 16-jarige jongen, loopt de zwaaien met een pistool op straat, twee mannen spreken hem hierop aan, er ontstaat een conflict en de 16-jarige schiet deze twee mannen neer. Elk mannen met een gezin en kinderen.
Dan kun je denken: 'Oh, nee, maar die is nog maar 16, die begrijpt het allemaal nog niet goed. Zijn hersenen zijn nog niet ontwikkeld'. Maar de realiteit is dat zo een kind uitstekend in staat is te begrijpen wat een wapen doet en wat de gevolgen daarvan zijn.
Bovendien is deze manier van redeneren per definitie fout omdat het begint bij het vermeende slachtofferschap van de dader, niet bij het slachtofferschap van de daadwerkelijke slachtoffers en nabestaanden. In dit voorbeeld twee families die verwoest zijn. Vrouwen die hun mannen nooit meer zullen zien, kinderen die zullen opgroeien zonder vader.
Dáár moet de nadruk op liggen. En dan kan er uitstekend de doodstraf worden gehanteerd tegen zo een 16-jarige. En zo een doodstraf moet ook snel worden uitgevoerd, daar zouden geen decennia overheen moeten gaan zoals in de VS, laat staan dan ook nog te gaan klungelen met dodelijke injecties en die verkeerd inspuiten.
Precies. Wat als een kleuter van 4 iemand overhoop schiet? Doodstraf? Of is dan de leeftijd wel van belang? Wat bepaalt dan de leeftijdsgrens?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een peuter van vier jaar kan al met een wapen zwaaien....
quote:The irony of Christa Pike surviving tonight’s execution attempt in Tennessee is that, when asked about her own victim, Colleen Slemmer, and why her murder had taken so long to carry out, after repeated slashing, Pike said:
“The bitch wouldn’t die.”
Zo zielig dit arme slachtoffer, laten we vooral hopen dat ze niet hoeft te lijden ook al was ze zelf een walgelijk monsterquote:Pike took a piece of Colleen Slemmer's skull as a souvenir after the January 1995 murder. She showed the fragment to fellow students, and one witness testified that Pike said she still had it in her pocket while eating breakfast the following morning. Police later recovered the fragment from her jacket.
Dit ja. Neten worden luizen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies.
quote:In the modern era of the US death penalty, Tennessee has never executed a person who was 18 at the time of their offence – the youngest was 23. Over the past 50 years, the state sent seven men who were 18 when they committed murder to death row, but in each case the sentence was vacated.
Oh het is de schuld van haar omgevingquote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:49 schreef Barbusse het volgende:
De mensen die lopen te schreeuwen om de doodstraf voor deze vrouw zouden eens moeten lezen wat voor hel haar leven was. Heeft geen enkele kans gehad en logisch dat ze compleet verknipt raakte. Dit was nooit gebeurd als mensen in haar omgeving tijdig ingegrepen hadden.
Tennessee says child rapists deserve to die. Now it prepares to execute one of their victims
En waarom krijgt zij wel de doodstraf, maar verschillende mannen - waaronder haar mededader - niet? Zelfs als ze de doodstraf krijgen wordt deze omgezet in levenslang.
[..]
Daders zijn slachtoffers, typisch extremistisch gedachtegoed vanuit een bepaalde stroming.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh het is de schuld van haar omgeving
Dit argument wordt vaker aangehaald. Maar we leven niet meer in 1900. We kunnen tegenwoordig met relatief veel zekerheid zeggen wie een dader is. Kortom, dit vormt geen goed argument om niet de doodstraf te hanteren. Die natuurlijk ook alleen op tafel zou moeten kunnen komen als het 100% zeker wie een misdaad heeft gepleegd.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alleen al door rechtelijke dwalingen die plaats vinden ben ik tegen de doodstraf maar pleit meer voor levenslang met geen voorruit zicht op vrijlating. Alleen al in de VS meer dan 150 onschuldigen die dan nog het geluk hadden de dodencel te ontlopen omdat ze onschuldig bleken te zijn. Maar wel jaren in isolement zitten. Het zal je maar gebeuren.
https://www.nationalgeogr(...)-onschuldig-ter-dood
Er zijn meerdere bronnen die spreken over 4% zit onschuldig in de VS.
Dit is dus een perfect voorbeeld van het tot een slachtoffer maken van een dader.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:49 schreef Barbusse het volgende:
De mensen die lopen te schreeuwen om de doodstraf voor deze vrouw zouden eens moeten lezen wat voor hel haar leven was. Heeft geen enkele kans gehad en logisch dat ze compleet verknipt raakte. Dit was nooit gebeurd als mensen in haar omgeving tijdig ingegrepen hadden.
Tennessee says child rapists deserve to die. Now it prepares to execute one of their victims
En waarom krijgt zij wel de doodstraf, maar verschillende mannen - waaronder haar mededader - niet? Zelfs als ze de doodstraf krijgen wordt deze omgezet in levenslang.
[..]
Ja heel vervelend, het is voor gruwelmoordenaars en allerhande andere psychopaten immers de norm dat ze geestelijk stabiel zijn en uit een warm en veilig nest komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er moet maar weer selectief terug gegrepen naar het verleden om maar een barbaarse straf volgens moderne westerse humanistisch grondslagrn goed te blijven praten..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
De doodstraf was eeuwenlang onderdeel van het Westen, de afschaffing hiervan is pas een zeer recent fenomeen.
Ook dat ging niet altijd goed ........quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:59 schreef Mortaxx het volgende:
Gebruik dan ook gewoon een guillotine
Helaas zien we dit wel vaker in die kringen, de meest zware misdadigers verdedigen. En dan komt men bij een linkse outlet als The Guardian met een zielig verhaal over hoe een dader zelf eigenlijk een slachtoffer zou zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daders zijn slachtoffers, typisch extremistisch gedachtegoed vanuit een bepaalde stroming.
Ik keek toevallig gisteren The Unabomber op netflix in terwijl ik terug naar het kikkerlandje vloog. En ja.. er werd ook onmogelijk veel sympathie voor Ted Kaczynski gecreëerd. Je krijgt bijna medelijden met hem of dat je zelf denkt van dat hij daadwerkelijk goed bezig was. Een labiel figuur kan hem als cultheld gaan beschouwen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daders zijn slachtoffers, typisch extremistisch gedachtegoed vanuit een bepaalde stroming.
De doodstraf is geen barbaarse straf. Jij vind het een barbaarse straft omdat je schijnbaar meer bezig bent met vermeende het leed van een dader dan met het leed van een slachtoffer(s) of dienst nabestaanden. Dáár ga je zelf de mist in, dat jouw morele kompas niet functioneert kunnen anderen niets aan doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er moet maar weer selectief terug gegrepen naar het verleden om maar een barbaarse straf volgens moderne westerse humanistisch grondslagrn goed te blijven praten..
Het totale gebrek aan historisch besef waarom we de doodstraf in Europa hebben afgeschaft is blijkbaar nogal moeilijk.
Slaven hebben was ook eeuwenlang onderdeel van het westen dat ook maar weer invoeren?
Ja die 100%. Maar zo werkt het niet. Zelfs in Nederland niet. De Puttense moordzaak, paskamer moordzaak en er zullen er vast meer zijn. En in het democratische land dat een voorbeeld zou moeten zijn als de VS zijnde werkt het zelfs vandaag de dag niet eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit argument wordt vaker aangehaald. Maar we leven niet meer in 1900. We kunnen tegenwoordig met relatief veel zekerheid zeggen wie een dader is. Kortom, dit vormt geen goed argument om niet de doodstraf te hanteren. Die natuurlijk ook alleen op tafel zou moeten kunnen komen als het 100% zeker wie een misdaad heeft gepleegd.
[..]
Dit is dus een perfect voorbeeld van het tot een slachtoffer maken van een dader.
Mensen?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Oooooh, ze was eigenlijk heel erg zielug, en daarom was het prima dat ze enorm sadistisch mensen afslachtte, zeg dat dan, eigenlijk is zij het slachtoffer en die mensen die nu dood zijn hebben dat aan henzelf te danken, arme moordenaar!
Noem anderen nog even extreem anders.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik besefte op mijn dertiende echt wel dat een moord een heftig en serieus vergrijp is, iets wat niet meer goed te maken is. Laten we nou niet gaan doen alsof 13 jarigen totaal geen moreel kompas hebben. Ze zijn wat impulsiever en makkelijker van buitenaf te beinvloeden, door groepsdruk bv, maar het besef dat een moord absoluut fout is is er echt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo een mag heel lang de bak in, als hij iemand vermoord heeft, levenslang. Maar van een 13-jarige kun je bedenken dat hij zijn daden niet kon overzien, omdat zijn brein nog niet volledig ontwikkeld is. Dat is pas rond de 25. Daarom vind ik 25 een betere minimum leeftijd voor de doodstraf, bij vergrijpen en op plaatsen waar dat van toepassing is.
Dat klopt, maar of je de gevolgen kunt overzien is natuurlijk maar de vraag.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik besefte op mijn dertiende echt wel dat een moord een heftig en serieus vergrijp is, iets wat niet meer goed te maken is. Laten we nou niet gaan doen alsof 13 jarigen totaal geen moreel kompas hebben. Ze zijn wat impulsiever en makkelijker van buitenaf te beinvloeden, door groepsdruk bv, maar het besef dat een moord absoluut fout is is er echt wel.
Deze vrouw heeft ook niet in een vlaag van verstandsverbijstering iemand die haar vroeger misbruikt heeft aangereden toen ze hem ineens onverwacht zag lopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik besefte op mijn dertiende echt wel dat een moord een heftig en serieus vergrijp is, iets wat niet meer goed te maken is. Laten we nou niet gaan doen alsof 13 jarigen totaal geen moreel kompas hebben. Ze zijn wat impulsiever en makkelijker van buitenaf te beinvloeden, door groepsdruk bv, maar het besef dat een moord absoluut fout is is er echt wel.
Nou, een van de gevolgen is dat je als 13 jarige zo goed als zeker voor een moord hooguit op je 21ste weer vrij bent, dat zou een overweging kunnen zijn voor een gewetenloze puber. Dat is waarschijnlijk wat hem ook ingefluisterd is door zijn opdrachtgever(s) want normaal gesproken komen 13 jarigen zelf niet op zulk soort ideeen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:24 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat klopt, maar of je de gevolgen kunt overzien is natuurlijk maar de vraag.
Jij hebt het maar over zielig voor de dader. Een doodstraf als die is uitgevoerd is niet meer terug te draaien als je onschukdig blijkt te zijn. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas zien we dit wel vaker in die kringen, de meest zware misdadigers verdedigen. En dan komt men bij een linkse outlet als The Guardian met een zielig verhaal over hoe een dader zelf eigenlijk een slachtoffer zou zijn.
Er zijn heel veel mensen die heftige dingen moeten meemaken, van oorlog tot misbruik en van ziekte tot grote armoede. Maar dit zijn geen redenen om dan maar op het criminele pad te gaan.
Mensen zijn altijd zelf verantwoordelijk voor hun daden, ook in zulke situaties. En het overgrote merendeel van de mensen blijft dan ook gewoon van het criminele pad, zelfs als men geconfronteerd wordt met hele lastige situaties in het leven.
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:12 schreef Barbusse het volgende:
Uiteraard springen de liefhebbers van mensen doodmaken er direct bovenopKinderachtige hyperbolen en al. Zonder daadwerkelijk in te gaan op de vraag waarom zij wel de doodstraf zou verdienen, maar andere moordenaars levenslang.
De doodstraf is barbaars. C'est tout
Je gaat nu mee in zijn frame. De doodstraf is niet barbaars, het is een passende strafmaat voor de zwaarste criminelen die verschrikkelijke misdaden hebben begaan. Juist het verdedigen van zulke criminelen en doen alsof het allemaal aan externe factoren ligt, dán ben je een barbaar. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat nu mee in zijn frame. De doodstraf is niet barbaars, het is een passende strafmaat voor de zwaarste criminelen die verschrikkelijke misdaden hebben begaan. Juist het verdedigen van zulke criminelen en doen alsof het allemaal aan externe factoren ligt, dán ben je een barbaar. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.
Arme vrouw, ze had het zwaar enzo.quote:Christa Pike tortured her classmate to death and kept the victim's skull as a "souvenir"
Ja, een jury die bestaat uit leken. Juryuitspraak is gewoon debiel. Ik snap het principe erachter, maar feitelijk komt het er op neer dat je door zowel aanklager en verdediging bespeelt gaat worden als een tennisbal, waarna de verantwoordelijkheid geheel bij jou wordt gelegd, iemand die geen weet heeft van de nuances in rechtspraak. Achterlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.
Geen idee, ik ga straks eens kijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat Mean Girls Murder?
Ik heb jaren geleden Killer Women van Piers Morgan (:r) en de aflevering over Amber Wright heeft mij nooit meer losgelaten. Zij heeft volgens mij veel gelijkenissen met deze Pike
De serie Killer Women with Piers Morgan is geen aanrader vanwege die Piers Morgan die waardeloos interviewt, maar er zitten wel paar interessante afleveringen bij. Ik kan alleen geen streamingsdienst vinden die deze serie nu beschikbaar heeft
(edit: de imdb linkjes doen raar?)
Waarom staan dat soort foto’s online?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef StaceySinger het volgende:
Heftige foto's - maar van internet .
Crime scene photos Christa Gail PIKE -
Zoek op youtube. Daar kun je zowat alles terug vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan trouwens niks vinden op prime, dus het zal er wel weer afgehaald zijn. Jammer.
Vertel nog eens hoe goed jij het vind dat de vs al 230 mensen zonder proces doodgeschoten hebben omdat ze roepen dat het drugsmokkelaars waren . Is dat nu het ultieme voorbeeld van een functionerend conservatief moreel kompas mensen zelfs het recht op een eerlijk proces niet gunnen..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.
Je hebt gelijk, "life in prison" met mogelijkheid tot parool, ik had het verkeerd onthouden!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was zijn parool afgewezen.
Ik ken nog een leuke, recentelijkequote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zoek op youtube. Daar kun je zowat alles terug vinden.
En deze zaak is ook echt bizar
Zoek op Taylor Schabusiness in youtube en je vind alles terug van ondervraging tot veroordeling. Een zeer bizarre zaak die vergelijkbaar is met Pike waar de moeder het hoofd van haar eigen zoon ontdekt in een emmer. Dat was zelfs in Nederland groot nieuws.
Voordat je mij vragen gaat stellen is het eerst misschien handig zelf met wat antwoorden te komen:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vertel nog eens hoe goed jij het vind dat de vs al 230 mensen zonder proces doodgeschoten hebben omdat ze roepen dat het drugsmokkelaars waren . Is dat nu het ultieme voorbeeld van een functionerend conservatief moreel kompas mensen zelfs het recht op een eerlijk proces niet gunnen..
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De doodstraf is geen barbaarse straf. Jij vind het een barbaarse straft omdat je schijnbaar meer bezig bent met vermeende het leed van een dader dan met het leed van een slachtoffer(s) of dienst nabestaanden. Dáár ga je zelf de mist in, dat jouw morele kompas niet functioneert kunnen anderen niets aan doen.
Kun je ook onderbouwing waarom de doodstraf barbaars is, maar levenslange opsluiting bijvoorbeeld niet? Tenzij je ook dat al te ver vindt gaan natuurlijk. In dat geval ben ik erg benieuwd wat jij een passende straf vindt voor zware criminelen.
Zijn wens is uitgekomen?quote:May God have mercy upon you’ - Judge tells Christa Pike in 1996 after she is sentenced to death
Zelfs als het goed gaat is een gore manier om te gaan (verlamd terwijl je van binnen uit je aderen in de fik vliegt). Ongeacht hoe men een stukje extra marteling soms toejuicht is dat niet nodig w.m.b.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:35 schreef Friday12 het volgende:
Ik snap dat gekut niet met injecties. Gewoon vuurpeloton en je weet het zeker.
Ik zou ook voor vuurpeleton kiezen. Dat ging vroeger prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:35 schreef Friday12 het volgende:
Ik snap dat gekut niet met injecties. Gewoon vuurpeloton en je weet het zeker.
En nu heb je medelijden met haar?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Heb even op YouTube gekeken. Ze zat al 30 jaar in een dodencel, 23 uur per dag, mocht 1 keer per dag een uur eruit om te ‘luchten’.
Ze keek niet tegen de executie op maar vond het oneerlijk dat zij moest boeten en de twee anderen die betrokken waren niet.
Wat boeit jou wat ik vind?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En nu heb je medelijden met haar?
Ja. Lijkt me logisch.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En nu heb je medelijden met haar?
Allaal bizar. Er is een kanaal op youtube waar de meest bizarre zaken aan het licht komen zoals ook deze.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ken nog een leuke, recentelijke
"Mackenzie Shirilla was convicted of murder for intentionally driving her car at 100 mph into a building in 2022, killing her boyfriend and a friend"
Mededogen is woke bullshit volgens sommigen hier.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat boeit jou wat ik vind?
Ik zie hier nogal wat users helemaal los gaan op mensen die tegen de doodstraf zijn.
Meningen verschillen hè.
Ja, ik lees dan zelfs dat een je een radicale extremist bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mededogen is woke bullshit volgens sommigen hier.
Dat verschilt per staat in de VS.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:57 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat een vrouw voor 1 moord ( hoe erg het ook is) de doodstraf krijgt, en sommige seriemoordenaars levenslang.
quote:
Ligt aan de staat en advocatuur etcquote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:57 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat een vrouw voor 1 moord ( hoe erg het ook is) de doodstraf krijgt, en sommige seriemoordenaars levenslang.
Ook weer dezelfde woke hysterie, een moeder vermoord haar 3 kinderen en de hele geitenwollensokkenclub schreeuwt moord en brand dat ze er niets aan kan doen, totale onzin natuurlijk, mensen zijn gewoon verantwoordelijk voor hun daden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wurging zei je?
Door de dader te behandelen als een rationeel, autonoom individu dat zelf voor zijn daden heeft gekozen, erkent de staat diens vermogen tot moreel handelen. In dat geval doet het niet executeren van een moordenaar afbreuk aan de waarde van het leven van het slachtoffer en wordt de misdadiger niet behandeld als een verantwoordelijk, rationeel wezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:59 schreef Basp1 het volgende:
Een moord vinden we vanuit westers humanistisch verlichtings denken toch barbaars. Of niet Howard?
Een overheid die iemand de doodstraf geeft is een opdrachtgever voor moord en dus net zo barbaars.
Dat sommige West Europese conservatieven liever hier graag selectief shoppen en wel moordenaars barbaren blijven noemen maar westerse overheden die doodstraffen uitvoeren goed praten blijft me verbazen..
En het dan wel over moreel hebben..
Ik bedoel, je geeft zo'n injectie, als het dan niet helemaal goed loopt kun je toch gewoon de keel dichtknijpen of even een handje helpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wurging zei je?
Dit is al lang bekend.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mededogen is woke bullshit volgens sommigen hier.
Nou...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja haar slachtoffer had ook niet de luxe te kiezen elke dood ze kreeg, ze mag blij zijn dat ze niet gruwelijk gemarteld wordt zoals zijzelf heeft gedaan.
Dus ongepland iemand vermoorden bedoel je?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik bedoel, je geeft zo'n injectie, als het dan niet helemaal goed loopt kun je toch gewoon de keel dichtknijpen of even een handje helpen.
Je hoeft natuurlijk niet 45 keer in beroep te gaan. Een beetje zoals mensen die 20 jaar lang de boel weten te traineren en vervolgens janken dat ze nu toch echt op moeten rotten naar land van herkomst.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja. Lijkt me logisch.
Dit is onmenselijke stress en lijden. En dat jaren en jaren lang.
Probeer je daar maar eens in te verdiepen. Er moet namelijk gerechtigheid zijn en GEEN wraak.
Dit is 100% wraak.
Haar lijden was bijna over, en het is blijkbaar mislukt, dus nu duurt het nog langer.
Dit is complete waanzin. Ikzelf wil niet voelen wat die vrouw voelt.
Volgens mij hebben voornamelijk witte vrouwen tegenwoordig een soort van saviour complex opgebouwd, daarom zijn ze ook zo pro-migratie en inclusiviteit. Ze denken letterlijk dat migranten en minderheden hun nodig hebben. Tegenwoordig komt daar ook bij kijken dat ze daders graag zien als slachtoffers.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook weer dezelfde woke hysterie, een moeder vermoord haar 3 kinderen en de hele geitenwollensokkenclub schreeuwt moord en brand dat ze er niets aan kan doen, totale onzin natuurlijk, mensen zijn gewoon verantwoordelijk voor hun daden.
Het probleem is vooral dat de straffen niet hoog genoeg zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat verschilt per staat in de VS.
In Tennessee zijn de straffen hoog. En ondertussen is er geen effect te zijn op een afname van criminaliteit, moord en doodslag.
Nou, de doodstraf dient immer uitgevoerd te worden, hoe is dan niet erg relevant. Het recht dient immers te zegevieren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus ongepland iemand vermoorden bedoel je?
En dan zitten ze straks met een hoop beulen met PTSS. Dat dit tegenwoordig met injecties gaat is niet alleen voor de ter dood veroordeelde me dunkt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik bedoel, je geeft zo'n injectie, als het dan niet helemaal goed loopt kun je toch gewoon de keel dichtknijpen of even een handje helpen.
Hitler zijn jeugd, en vroege leven, waren wel wat zwaarder dan alleen wat borstvoeding missen; maar ik begrijp het punt wat je aan het maken bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:11 schreef UitStraling het volgende:
Hitler kreeg geen borstvoeding en moest zijn moeder al op jonge leeftijd missen door borstkanker, begrijpelijk dat hij een wereldoorlog begon en Joden, homo's, zigeuners en gehandicapten begon uit te roeien.
Ik gok zomaar dat haar slachtoffer niet 30+ jaar doodsangsten heeft ervaren. Ook dat ze vrij snel gestorven is, in tegenstelling tot deze mevrouw met haar mislukte executie,quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou...De moeder van het slachtoffer wilde ook dat Pike zo zou lijden als haar dochter, dusja, dat is redelijk gelukt.
Inderdaad. Laten we verwachten dat iemand het meest onnatuurlijke kan doen of wensen, wat hij kan doen. Namelijk dood willen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:12 schreef DrRobotnik het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet 45 keer in beroep te gaan. Een beetje zoals mensen die 20 jaar lang de boel weten te traineren en vervolgens janken dat ze nu toch echt op moeten rotten naar land van herkomst.
Zelf niet goed mee kunnen komen in de maatschappij, lelijk zijn, 38 psychoses hebben en van al hun onheil de blanke witte man de schuld geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Volgens mij hebben voornamelijk witte vrouwen tegenwoordig een soort van saviour complex opgebouwd, daarom zijn ze ook zo pro-migratie en inclusiviteit. Ze denken letterlijk dat migranten en minderheden hun nodig hebben. Tegenwoordig komt daar ook bij kijken dat ze daders graag zien als slachtoffers.
[ x ]
Kijk dit filmpje, is ook een onderdeel van het witte saviour complex.
Empathie kan je gewoon conditioneren. Of wil je beweren dat Japanners minder empatisch vermogen hebben omdat een meerderheid daar wel achter de doodstraf staat? Waar men in Japan met afschuw kijkt naar daders heerst er in het westen eerder een morbide nieuwsgierigheid. Tevens ook mensen die tegenwoordig allerlei randvoorwaarden hangen aan goed en kwaad (zie de Lindsay Clancy zaak). Juist die constante drang naar nuancering vormt het gebrek aan morele duidelijkheid in het Westen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is al lang bekend.
Empathie neemt met elke generatie af. het is wachten totdat ook hier allerlei mensen afgeschoten of in extreem lijden verkeren en de medemens gewoon zijn schouders op haalt van "fuck it, ik ben het toch niet. Dus geen genade".
Een belachelijk en achterlijk statement van die user.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan zitten ze straks met een hoop beulen met PTSS. Dat dit tegenwoordig met injecties gaat is niet alleen voor de ter dood veroordeelde me dunkt.
Daar moet je natuurlijk wel de juiste personen voor inhuren. Ze voeren zo'n straf uit in een gevangeniscomplex meen ik, daar zullen vast wel wat vrijwilligers te vinden zijn voor dit soort werk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan zitten ze straks met een hoop beulen met PTSS. Dat dit tegenwoordig met injecties gaat is niet alleen voor de ter dood veroordeelde me dunkt.
Dan moet je ook niet moeilijk doen over 30 jaar in onzekerheid zitten, of gewoon niemand vermoorden. Kan ook nog natuurlijk, stukje eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we verwachten dat iemand het meest onnatuurlijke kan doen of wensen, wat hij kan doen. Namelijk dood willen.
In wat voor universum leeft jij dat je dat van wie dan ook kan eisen of verwachten?
Ho maar wacht even, waarom is rechtvaardigheid niet gebonden aan vergelding en wie maakt dit uit?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat haar slachtoffer niet 30+ jaar doodsangsten heeft ervaren. Ook dat ze vrij snel gestorven is, in tegenstelling tot deze mevrouw met haar mislukte executie,
Dit heeft 0,0 met gerechtigheid te maken. Niets, nihil, helemaal niets. Dit is 100% wraak.
"We gaan je ernstiger laten lijden dan je slachtoffer en we noemen onszelf beschaafd" Flikker toch een eind op met dat achterlijke derde wereld land man.
Japan is wel een heel slecht voorbeeld, kijkend naar wat ze hebben aangericht tegen een deel van de Chinese bevolking, en daar tot op de dag van de dag maar erg dunne en matige excuses voor hebben aangeboden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Empathie kan je gewoon conditioneren. Of wil je beweren dat Japanners minder empatisch vermogen hebben omdat een meerderheid daar wel achter de doodstraf staat? Waar men in Japan met afschuw kijkt naar daders heerst er in het westen eerder een morbide nieuwsgierigheid. Tevens ook mensen die tegenwoordig allerlei randvoorwaarden hangen aan goed en kwaad (zie de Lindsay Clancy zaak). Juist die constante drang naar nuancering vormt het gebrek aan morele duidelijkheid in het Westen.
Retributieve rechtvaardigheid noemt men dat.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ho maar wacht even, waarom is rechtvaardigheid niet gebonden aan vergelding en wie maakt dit uit?
Inderdaad, allerlei psychopaten die tot nu toe geluk hebben gehad niet in dezelfde situatie te zitten als degene die ze moeten vermoorden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar moet je natuurlijk wel de juiste personen voor inhuren. Ze voeren zo'n straf uit in een gevangeniscomplex meen ik, daar zullen vast wel wat vrijwilligers te vinden zijn voor dit soort werk.
Een streng en efficient systeem is empathisch jegens de bredere maatschappij. Zoals je stelt heeft men daar onder andere in Azië een stuk minder moeite mee, die accepteren gewoon dat je soms een zieke boom moet omzagen om het bos te redden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Empathie kan je gewoon conditioneren. Of wil je beweren dat Japanners minder empatisch vermogen hebben omdat een meerderheid daar wel achter de doodstraf staat? Waar men in Japan met afschuw kijkt naar daders heerst er in het westen eerder een morbide nieuwsgierigheid. Tevens ook mensen die tegenwoordig allerlei randvoorwaarden hangen aan goed en kwaad (zie de Lindsay Clancy zaak). Juist die constante drang naar nuancering vormt het gebrek aan morele duidelijkheid in het Westen.
Dat systeem zouden we 1 op 1 van Japan dienen overnemen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:21 schreef Harvest89 het volgende:
Wat ze in Japan trouwens ook doen, is iemand ter dood veroordelen, zonder een datum te prikken. Dus dat een veroordeelde dus elke dag in pure doodsangst leeft. Dus ja, empatisch vermogen is in Japan in de verste verte niet te vinden.
In het Westen heerst een verwerpelijke daderverering, Charles Manson kreeg duizenden huwelijksaanzoeken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Japan is wel een heel slecht voorbeeld, kijkend naar wat ze hebben aangericht tegen een deel van de Chinese bevolking, en daar tot op de dag van de dag maar erg dunne en matige excuses voor hebben aangeboden.
Wat ze in Japan trouwens ook doen, is iemand ter dood veroordelen, zonder een datum te prikken. Dus dat een veroordeelde dus elke dag in pure doodsangst leeft. Dus ja, empatisch vermogen is in Japan in de verste verte niet te vinden.
Die lui kun je toch een pleziertje gunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, allerlei psychopaten die tot nu toe geluk hebben gehad niet in dezelfde situatie te zitten als degene die ze moeten vermoorden.
Dus we moeten medegevangenen die wellicht nog ooit terug de samenleving in moeten vragen om dit soort smerige klusjes op te lossen gedurende hun verblijf? Begrijp ik het zo goed? Of moeten daar ook bepaalde eisen aan gesteld worden?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar moet je natuurlijk wel de juiste personen voor inhuren. Ze voeren zo'n straf uit in een gevangeniscomplex meen ik, daar zullen vast wel wat vrijwilligers te vinden zijn voor dit soort werk.
Er is iets te veel focus gelegd op "vergelding".quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ho maar wacht even, waarom is rechtvaardigheid niet gebonden aan vergelding en wie maakt dit uit?
Een gevangene met een nobele inborst zou een dergelijke straf uitvoeren kunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus we moeten medegevangenen die wellicht nog ooit terug de samenleving in moeten vragen om dit soort smerige klusjes op te lossen gedurende hun verblijf? Begrijp ik het zo goed? Of moeten daar ook bepaalde eisen aan gesteld worden?
Dan ben ik dat maar, couldn't care lessquote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik lees dan zelfs dat een je een radicale extremist bent.
Vrees dat je gelijk hebt. Maar ik doe daar niet aan mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is al lang bekend.
Empathie neemt met elke generatie af. het is wachten totdat ook hier allerlei mensen afgeschoten of in extreem lijden verkeren en de medemens gewoon zijn schouders op haalt van "fuck it, ik ben het toch niet. Dus geen genade".
Wel eens dat ze binnen een jaar voor het vuurpeloton had moeten staan, daarom moet het niet mogelijk zijn om eindeloos in beroep te gaan. Weinig empathisch naar de belastingbetaler en de nabestaanden van het slachtoffer op deze manier.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is iets te veel focus gelegd op "vergelding".
Wanneer is het lijden namelijk genoeg geweest? kan deze vrouw vanwege haar daden niet gewoon met benzine overgoten worden en levend in brand gestoken worden? Moet ze levend opgegeten worden door honden? Moet ze aan een kruis genageld worden?
Een vrouw 30 jaar in doodsangst te laten leven, met uiteindelijk een mislukte executie als gevolg, en daarna nogmaals proberen dat is lijden en ellende wat in het niet valt bij haar slachtoffers.
Zegevieren is in dit geval een ziek en verdraaid woord.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou, de doodstraf dient immer uitgevoerd te worden, hoe is dan niet erg relevant. Het recht dient immers te zegevieren.
Waarom heb jij eigenlijk zoveel sympathie en begrip voor martelende moordenaars?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wanneer is het lijden namelijk genoeg geweest? kan deze vrouw vanwege haar daden niet gewoon met benzine overgoten worden en levend in brand gestoken worden? Moet ze levend opgegeten worden door honden? Moet ze aan een kruis genageld worden?
Een vrouw 30 jaar in doodsangst te laten leven, met uiteindelijk een mislukte executie als gevolg, en daarna nogmaals proberen dat is lijden en ellende wat in het niet valt bij haar slachtoffers.
In de VS zijn die al behoorlijk hoog. Je hebt voor en tegenstanders mbt de doodstraf. Prima als je een voorstander bent mits dit zonder geklungel zal plaats vinden. Ik zal er nooit een voorstander van worden omdat het een onomkeerbare straf is als blijkt dat je onschuldig bent. En al is dat percentage zeer klein je zult maar net die persoon zijn of een naaste.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:13 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de straffen niet hoog genoeg zijn.
Laten we die vrouw anders even een tijdmachine aanbieden, want ik denk onderhand ook wel dat met al het lijden dat ze nu heeft gehad, ook heeft gewenst dat ze die moord niet had moeten begaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:19 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet moeilijk doen over 30 jaar in onzekerheid zitten, of gewoon niemand vermoorden. Kan ook nog natuurlijk, stukje eigen verantwoordelijkheid.
Kom op zeg, idereen heeft toch in zijn jongere jaren weleens zware geweldsdelicten gepleegd? Moeten we allemaal niet zo moelijk over doen, bedoel iemand doodmartelen is niet lief maar het is niet alsof mevrouw op een wat rechtse politieke partij gestemd heeft of iets dergelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom heb jij eigenlijk zoveel sympathie en begrip voor martelende moordenaars?
Denk het niet, ze heeft immers in de gevangenis nogmaals geprobeerd iemand om het leven te brengen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laten we die vrouw anders even een tijdmachine aanbieden, want ik denk onderhand ook wel dat met al het lijden dat ze nu heeft gehad, ook heeft gewenst dat die moord niet had moeten begaan.
Jij zult daar inderdaad een stijve plasser van krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat systeem zouden we 1 op 1 van Japan dienen overnemen.
"On January 12, 1995, Pike, Shipp,[6] Peterson, and Slemmer signed out of the dormitory and went to the woods, where Slemmer was told they wanted to make peace by offering her some marijuana.[5] Upon arrival at the secluded location, Slemmer was attacked by Pike and Shipp while Peterson acted as lookout. According to court testimony, for the next 30 minutes, Slemmer was taunted, beaten, and slashed. Shipp used a box cutter[7] to carve a pentagram into her chest while she was still alive.[8][9][10] Finally, Pike smashed Slemmer's skull with a large chunk of asphalt, killing her. Pike kept a piece of Slemmer's skull.[5] Pike began to show off the piece of skull around the school, and the three were arrested within 36 hours."quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij zult daar inderdaad een stijve plasser van krijgen.
Lijden bovenop lijden. Pure wraak.
Slachtoffer heeft misschien 1 minuut een doodsangst mee gemaakt. Veroordeelde gaat tientallen jaren doodsangsten mee maken.
"Beschaving".
Ja daarom schiet mij maar af hoor of guillotinequote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zelfs als het goed gaat is een gore manier om te gaan (verlamd terwijl je van binnen uit je aderen in de fik vliegt). Ongeacht hoe men een stukje extra marteling soms toejuicht is dat niet nodig w.m.b.
Maar waarom zou het erg zijn als het lijden van de dader groter is dan als van het slachtoffer, als dat al zo zou zijn? Zij heeft willens en wetens gekozen iemand dood te martelen, het slachtoffer heeft die keuze niet gemaakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nabestaanden moeten ook al tientallen jaren leven zonder hun dochter, zus, vriendin, etc, in de wetenschap dat ze op beestachtige wijze om het leven is gebracht. Jij zal wel beweren dat tijd alle wonden heelt en dat het lijden naarmate de tijd vordert afneemt. Volgens die logica ben je na een paar jaar in een dodencel vast ook wel mentaal vlak geworden betreffende je toekomstige lot.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij zult daar inderdaad een stijve plasser van krijgen.
Lijden bovenop lijden. Pure wraak.
Slachtoffer heeft misschien 1 minuut een doodsangst mee gemaakt. Veroordeelde gaat tientallen jaren doodsangsten mee maken.
"Beschaving".
Ik heb sympathie en empathie voor alle mensen. Met goede en slechte daden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom heb jij eigenlijk zoveel sympathie en begrip voor martelende moordenaars?
Precies zoiets. Kan ook met het verhogen van het stikstofgehalte. Een speciaal 'slaapkamertje'. Galgenmaal nuttigen en dan lekker gaan slapen. Voor eeuwig.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap niet dat ze de doodstraf niet uitvoeren met CO in een gesloten ruimte.
Dan kan het publiek gewoon toekijken en is er geen gedoe, ook niet door de ter dood gestelde
Uiteraard moeten we het nog eens proberen, mevrouw is immers ter dood veroordeeld voor haar misdaden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb sympathie en empathie voor alle mensen. Met goede en slechte daden.
Als iemand een grove fout maakt kan er ook ingezet worden op rehabilitatie. Vooral als er sprake is van een diep schuldgevoel.
En ook als er hier sprake is van 30+ jaar lijden en een mislukte executie. Jij en ik kunnen het ons denk ik niet eens helemaal voorstelllen, wat deze vrouw heeft gevoeld. Maar voor sommige users hier, is het nog niet genoeg. We moeten lekker nog eens proberen!
Lol. Die straffen zijn daar belachelijk achterlijk hoog.quote:
Ook voor types zoals Breivik? mag die ook weer een kans maken in de samenleving?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb sympathie en empathie voor alle mensen. Met goede en slechte daden.
Als iemand een grove fout maakt kan er ook ingezet worden op rehabilitatie. Vooral als er sprake is van een diep schuldgevoel.
En ook als er hier sprake is van 30+ jaar lijden en een mislukte executie. Jij en ik kunnen het ons denk ik niet eens helemaal voorstelllen, wat deze vrouw heeft gevoeld. Maar voor sommige users hier, is het nog niet genoeg. We moeten lekker nog eens proberen!
Kan je enkele recente voorbeelden linken van first offenders die jarenlang de bak ingaan voor kleine vergrijpen zoals het bij zich dragen van een paar gram wiet?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol. Die straffen zijn daar belachelijk achterlijk hoog.
Bij verkrachting/moord kan ik het me nog enigszins voorstellen. Maar wat drugsbezit of een 16 jarige een beurt geven draai je al jaren en jaren de bak in. Totale waanzin. En het helpt ook niet. Want hele delen van de bevolking die in zware armoede en ellende leven en er wordt weinig tegen gedaan. Alleen maar afstraffen.
Het is een vies puriteins bekrompen achtergesteld kut land.
Allerlei extreem religieuzen die het 16e eeuwse Engeland te vrij en liberaal vonden, zijn daar naartoe verhuisd. Knettergek.
Dat is niet zo raar. In een gevangenis word je namelijk knettergek. En het is daar niet zo als hier. Dat je een eigen celletje hebt en continue onder toezicht staat.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:33 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Denk het niet, ze heeft immers in de gevangenis nogmaals geprobeerd iemand om het leven te brengen.
Maakt ook niet uit trouwens, deze vrouw dient te krijgen wat haar toekomt.
Hoorde ook al een dj op de radio die er niet van had geslapen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:46 schreef Barbusse het volgende:
Ongelooflijk, die juicherts voor de doodstrafPrimitief denken is het.
quote:. Aanloop
Christa Gail Pike was 18 jaar en Colleen Slemmer 19. Beiden verbleven in het Job Corps Center in Knoxville, Tennessee. Pike had een relatie met Tadaryl Shipp en verklaarde later dat zij problemen had met Slemmer omdat die volgens haar achter Shipp aan zat en over Pike praatte.
Een belangrijk gegeven voor de latere veroordeling wegens moord met voorbedachten rade was dat Pike op 11 januari 1995, een dag vóór de moord, tegen vriendin Kim Iloilo zei dat ze van plan was Slemmer te vermoorden. Volgens Iloilo zei Pike daarbij dat ze zich die dag gewoon gemeen voelde.
Op 12 januari vertrokken Pike, Shipp, Shadolla Peterson en Slemmer rond 20.00 uur bij het Job Corps. Pike had een stanleymes/box cutter en een klein hakmes meegenomen. Tegen Slemmer werd gezegd dat ze naar een muziekwinkel zouden gaan en dat Pike marihuana had verstopt in Tyson Park. Uiteindelijk liepen ze richting een afgelegen gedeelte van de landbouwcampus van de University of Tennessee.
De aanval
Bij een stoominstallatie ontstond een woordenwisseling. Volgens Pike’s eigen, later opgenomen verklaring begon zij Slemmer te slaan en haar hoofd tegen haar knie te stoten. Vervolgens gooide ze haar op de grond en schopte haar herhaaldelijk.
Slemmer vroeg waarom Pike dit deed. Toen ze zei dat ze Pike bij Job Corps zou aangeven, ging de mishandeling verder. Slemmer probeerde verschillende keren weg te komen. Volgens Pike werd ze daarbij door iemand uit de groep opnieuw gegrepen en tegen de grond gewerkt.
Daarna werd ze naar een andere plek gesleept. Pike gebruikte het mes om haar te verwonden. De rechtbank beschrijft dat Slemmer gedurende een aanzienlijk deel hiervan bij bewustzijn was, schreeuwde, praatte en herhaaldelijk om haar leven smeekte.
Ze probeerde met Pike te onderhandelen: als Pike haar liet gaan, zou ze naar haar huis in Florida lopen en niet eens teruggaan naar Job Corps om haar spullen op te halen.
Pike verklaarde later iets bijzonder veelzeggend: ze wilde dat Slemmer ophield met praten, omdat het moeilijker was iemand pijn te doen wanneer diegene tegen je praatte. Volgens haar eigen verklaring schopte ze Slemmer juist meer wanneer ze bleef praten.
Pogingen te ontsnappen
Slemmer probeerde opnieuw weg te rennen. Ze werd opnieuw verwond en teruggebracht.
Op een bepaald moment liep Pike zelf even weg om te controleren of er niemand in de omgeving was. Daarna ging de aanval verder. Pike sneed meerdere keren in de hals van Slemmer.
Ook daarna was Slemmer volgens Pike nog in staat te praten en probeerde ze overeind te komen. Ze werd weer tegen de grond gehouden.
Slemmer deed vervolgens nóg een ontsnappingspoging.
Pike gooide daarop een steen die haar achter op het hoofd raakte. Volgens Pike sloeg ook een andere aanwezige haar met een steen. Nadat Slemmer op de grond was gevallen, bleef Pike haar tegen het hoofd slaan.
Pike vertelde de politie later dat ze op een gegeven moment kon horen dat Slemmer bloed ademde en haar lichaam zag schokken, maar desondanks bleef slaan.
Volgens de uitspraak duurde de totale aanval ongeveer dertig minuten tot een uur.
Verwondingen
De autopsie werd verricht door Knox County Medical Examiner Sandra Elkins.
Dit gedeelte van het procesdossier is uitzonderlijk heftig. Elkins probeerde aanvankelijk de snij- en steekverwondingen op het lichaam afzonderlijk met letters te catalogiseren. Er waren er volgens haar zoveel dat ze daarmee stopte en alleen de belangrijkste verwondingen afzonderlijk documenteerde.
Daarnaast waren er kneuzingen, verdedigingsverwondingen en zeer ernstig hoofdletsel. De schedel was door het geweld zwaar verbrijzeld. Op de borst was bovendien een pentagram aangebracht. Pike ontkende zelf dat zij dat had gedaan en wees daarvoor naar een andere aanwezige.
Het medische bewijs was voor de rechtbank tevens belangrijk omdat het ondersteunde dat Slemmer gedurende een aanzienlijk deel van de mishandeling nog leefde en bij bewustzijn was. Dat droeg bij aan de vaststelling dat sprake was geweest van marteling of ernstig lichamelijk geweld dat verder ging dan noodzakelijk was om haar te doden.
Het lichaam en het stukje schedel
Na afloop pakten Pike en een ander ieder een been en sleepten Slemmer naar een plek bij bomen en afval. Haar lichaam werd daar achtergelaten. Haar kleding werd in de omliggende begroeiing achtergelaten.
Pike en de ander spoelden vervolgens hun handen en schoenen af. Later werden verdere pogingen gedaan om bloedsporen op schoenen en kleding te verbergen.
Maar het bizarre gedeelte kwam daarna.
Pike nam daadwerkelijk een losgeraakt stukje van Slemmer’s schedel mee als souvenir.
Toen Pike die avond terugkwam bij Job Corps, vertelde ze aan Kim Iloilo dat ze Slemmer had gedood en liet ze haar het botfragment zien. Volgens Iloilo vertelde Pike daarbij wat ze hadden gedaan terwijl ze glimlachte, rondjes danste en zong.
De volgende ochtend vroeg Iloilo wat Pike met het stukje schedel had gedaan. Pike antwoordde dat het in haar zak zat en merkte op dat ze dus aan het ontbijten was terwijl ze het bij zich had.
Later die ochtend liet ze het ook aan een andere studente, Stephanie Wilson, zien. Ze wees bovendien op bruine vlekken op haar schoenen en vertelde haar dat het geen modder maar bloed was. Tegen Wilson beschreef ze eveneens de moord en vertelde ze dat ze het stukje schedel op de plaats delict had meegenomen.
Ontdekking en bekentenis
Op 13 januari 1995 rond 08.05 uur vond een medewerker van de University of Tennessee het lichaam.
De plaats delict liet duidelijke sporen van een langdurige worsteling zien: vertrapte begroeiing, afdrukken van handen en knieën, sleepsporen en een grote hoeveelheid bloed op enige afstand van de uiteindelijke vindplaats van het lichaam.
Op 14 januari werd Pike door de politie verhoord. Na haar Miranda-waarschuwing deed ze vrijwillig afstand van haar zwijgrecht en gaf ze een zeer uitgebreide verklaring. De transcriptie daarvan besloeg volgens het Supreme Court ongeveer 46 pagina’s.
Ze wees de politie bovendien naar bewijsstukken.
Waarom voorbedachten rade?
Pike beweerde tegenover de politie aanvankelijk dat ze Slemmer alleen had willen bevechten en dat het niet de bedoeling was geweest haar te vermoorden.
De jury en later het Tennessee Supreme Court accepteerden dat niet.
Het hof wees onder andere op de combinatie van haar uitspraak een dag tevoren dat ze Slemmer wilde vermoorden, het vooraf meenemen/verkrijgen van wapens, het met een verzonnen verhaal naar een afgelegen plek lokken van Slemmer, de duur en aard van de aanval, haar controle of er getuigen in de omgeving waren en haar gedrag bij het verbergen van bewijs achteraf.
Pike werd veroordeeld voor premeditated first-degree murder en conspiracy to commit first-degree murder.
Bij de strafmaat stelde de jury twee verzwarende omstandigheden vast. Ten eerste dat de moord uitzonderlijk gruwelijk was en marteling of ernstig lichamelijk geweld omvatte dat verder ging dan nodig om de dood te veroorzaken. Ten tweede dat een doel van de moord was te voorkomen dat Slemmer de aanval zou aangeven en Pike daardoor vervolgd zou worden.
Het eerste vonnis was de doodstraf; daarnaast kreeg Pike 25 jaar voor de samenzwering. Het Tennessee Supreme Court bevestigde de veroordelingen en straf in 1998.
Volledige uitspraak State v. Pike https://law.justia.com/ca(...)m_source=chatgpt.com
Ze zijn niet hoog genoeg, de fout die men ook daar maakt is mensen 10-20-30 jaar vastzetten en daarna weer vrijlaten. Daar krijg je inderdaad ellende van, Singapore laat zien hoe het wel moet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In de dodencel heb je wel degelijk je eigen celletje.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar. In een gevangenis word je namelijk knettergek. En het is daar niet zo als hier. Dat je een eigen celletje hebt en continue onder toezicht staat.
Ik weet niet wat je probeert te zeggen maar een argument voor de doodstraf is het niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoorde ook al een dj op de radio die er niet van had geslapen.
Hier een samenvatting van de rechterlijke stukken en details van de moord.
Hoe denk je dat de ouders van het meisje de afgelopen jaren geslapen hebben?
[..]
30 minuten lijden. Tegenover 30+ jaar lijden, met waarschijnlijk enorme doodsangsten voor haar executie. Na haar mislukte executie, juichen mensen toe het nog eens te proberen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:35 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
"On January 12, 1995, Pike, Shipp,[6] Peterson, and Slemmer signed out of the dormitory and went to the woods, where Slemmer was told they wanted to make peace by offering her some marijuana.[5] Upon arrival at the secluded location, Slemmer was attacked by Pike and Shipp while Peterson acted as lookout. According to court testimony, for the next 30 minutes, Slemmer was taunted, beaten, and slashed. Shipp used a box cutter[7] to carve a pentagram into her chest while she was still alive.[8][9][10] Finally, Pike smashed Slemmer's skull with a large chunk of asphalt, killing her. Pike kept a piece of Slemmer's skull.[5] Pike began to show off the piece of skull around the school, and the three were arrested within 36 hours."
Echt een schatje.
Vind ik wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je probeert te zeggen maar een argument voor de doodstraf is het niet.
Gevangenisstraffen zijn daar gewoon een verdienmodel he?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij verkrachting/moord kan ik het me nog enigszins voorstellen. Maar wat drugsbezit of een 16 jarige een beurt geven draai je al jaren en jaren de bak in. Totale waanzin. En het helpt ook niet. Want hele delen van de bevolking die in zware armoede en ellende leven en er wordt weinig tegen gedaan. Alleen maar afstraffen.
Het is een vies puriteins bekrompen achtergesteld kut land.
Allerlei extreem religieuzen die het 16e eeuwse Engeland te vrij en liberaal vonden, zijn daar naartoe verhuisd. Knettergek.
Veel moorden kunnen ook in een psychisch onstabiele toestand zijn begaan. Waarna er daarna in nuchterheid wel degelijk spijt en schuld kan optreden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar waarom zou het erg zijn als het lijden van de dader groter is dan als van het slachtoffer, als dat al zo zou zijn? Zij heeft willens en wetens gekozen iemand dood te martelen, het slachtoffer heeft die keuze niet gemaakt.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)opnieuw-geexecuteerdquote:Hoe overleefde Christa Pike haar executie, en komt er een tweede poging?
RTL Nieuws·3 uur geleden·Aangepast: 7 minuten geleden
In de Amerikaanse staat Tennessee zijn veel vragen ontstaan na de mislukte executie van Christa Pike. Hoe kan het dat de 50-jarige vrouw na twee dodelijke doses nog leefde? Wat ging er mis, kan ze opnieuw worden geëxecuteerd? En wat is precies het protocol?
Nou, ik niet. Straf verdient ze zeker. Maar niet de doodstraf. En al helemaal niet als je leest hoe verknipt haar jeugd was.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Haar slachtoffer heeft een uur lang ondragelijk lijden ondervonden.
Dat vergeten ze erbij te vertellen als je de stukjes leest in de media.
En wat zwakke figuren dan bedenken wat de dood als straf te zwaar zou maken.
Arme meid toch.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
30 minuten lijden. Tegenover 30+ jaar lijden, met waarschijnlijk enorme doodsangsten voor haar executie. Na haar mislukte executie, juichen mensen toe het nog eens te proberen.![]()
De Amerikaanse staat/samenleving en mensen hier op het forum zijn zo te zien vele malen moordlustiger, bloeddorstiger, en sadistischer dan dat deze vrouw ooit was.
Ik heb hier al tig redenen aangegeven waarom het lijden van die vrouw buitenproportioneel is.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:45 schreef DrRobotnik het volgende:
Waarom zou je een sadistische moordenaar willen rehabiliteren
De moeder van het slachtoffer zit te wachten op de voltrekking van de doodstraf zodat ze rust kan vinden en afsluiting, wat zullen we haar eens aandoen voor deze walgelijke gedachte?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:46 schreef Barbusse het volgende:
Ongelooflijk, die juicherts voor de doodstrafPrimitief denken is het.
Zit jij altijd zwaar onder de ketamine of zo? Met je ranzige aannames en debiele vragen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De moeder van het slachtoffer zit te wachten op de voltrekking van de doodstraf zodat ze rust kan vinden en afsluiting, wat zullen we haar eens aandoen voor deze walgelijke gedachte?
Natuurlijk is dat prima, we doen hier niet allemaal aan daderaanbidding. Valt op dat je nog geen antwoord gegeven hebt op het Breivik vraagstuk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb hier al tig redenen aangegeven waarom het lijden van die vrouw buitenproportioneel is.
Als je nu stijf blijft volhouden dat het allemaal wel prima is zijn we er wel klaar mee.
De dader of haar slachtoffer.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb hier al tig redenen aangegeven waarom het lijden van die vrouw buitenproportioneel is.
Als je nu stijf blijft volhouden dat het allemaal wel prima is zijn we er wel klaar mee.
Ik denk niet dat je helemaal 100 procent in orde bent om daarover te kunnen oordelen. vriend.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zit jij altijd zwaar onder de ketamine of zo? Met je ranzige aannames en debiele vragen.
Deze vrouw heeft 30+ jaar lijden. Met ondraaglijk lijden voor haar executie, en volgende keer weer.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Haar slachtoffer heeft een uur lang ondragelijk lijden ondervonden.
Het was dan ook een vraag, geen oordeel. Vriend.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je helemaal 100 procent in orde bent om daarover te kunnen oordelen. vriend.
De enige primitieveling hier ben jij.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zit jij altijd zwaar onder de ketamine of zo? Met je ranzige aannames en debiele vragen.
Wanneer mensen ontoerekeningsvatbaar zijn wordt de strafmaat daarop toegespitst.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel moorden kunnen ook in een psychisch onstabiele toestand zijn begaan. Waarna er daarna in nuchterheid wel degelijk spijt en schuld kan optreden.
Om iemand daarna 30+ jaar op te sluiten en te martelen met doodsangsten is een buitenproportionele onmenselijke behandeling.
Bepaalde criminelen permanent uit de samenleving houden, al dan niet middels executie, past prima binnen een op mensenrechten gefundeerde beschaving.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze vrouw heeft 30+ jaar lijden. Met ondraaglijk lijden voor haar executie, en volgende keer weer.
Niets met een beschaving te maken gefundeerd op mensenrechten. Helemaal niets.
Dit is geen aanbidding. Dit is genade. Deze vrouw heeft geen genade. Die leeft 30 jaar lang in doodsangst en na een executiepoging is er nog steeds geen genade. Waarom heeft de VS samenleving/overheid zich zo ernstig in niveau verlaagd is de vraag die je zou kunnen stellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:57 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat prima, we doen hier niet allemaal aan daderaanbidding. Valt op dat je nog geen antwoord gegeven hebt op het Breivik vraagstuk.
Bij wat voor een delict vind je de doodstraf wel toepasselijk, of gewoon nooit?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze vrouw heeft 30+ jaar lijden. Met ondraaglijk lijden voor haar executie, en volgende keer weer.
Niets met een beschaving te maken gefundeerd op mensenrechten. Helemaal niets.
Kun je dat toelichten? Vast wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De enige primitieveling hier ben jij.
Die mogen ze van mij ook naakt aan de nabestaanden geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is geen aanbidding. Dit is genade. Deze vrouw heeft geen genade. Die leeft 30 jaar lang in doodsangst en na een executiepoging is er nog steeds geen genade. Waarom heeft de VS samenleving/overheid zich zo ernstig in niveau verlaagd is de vraag die je zou kunnen stellen.
Breivik heeft geen doodstraf.
Zegt hij voor de spiegel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De enige primitieveling hier ben jij.
De doodstraf is genade. Jegens slachtoffer, diens naasten en de maatschappij.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is geen aanbidding. Dit is genade. Deze vrouw heeft geen genade. Die leeft 30 jaar lang in doodsangst en na een executiepoging is er nog steeds geen genade. Waarom heeft de VS samenleving/overheid zich zo ernstig in niveau verlaagd is de vraag die je zou kunnen stellen.
Breivik heeft geen doodstraf.
user @Harvest89 doet tenminste nog een krampachtige poging om zijn standpunt te onderbouwen. Jij bent zoals wel meerdere users hier onder de indruk dat je je gelijk simpelweg kan opeisen door te schelden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kun je dat toelichten? Vast wel.
Wat is dit nu voor achterlijke vergelijking? Een man die niet 1 maar tientallen miljoenen doden op zijn geweten heeft moet zogenaamd 120 uur schoffelen. Tief toch een eind op man.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij wat voor een delict vind je de doodstraf wel toepasselijk, of gewoon nooit?
(mental image van Adolf Hitler die in huilen uitbarst als hij hoort dat hij 120 uur schoffelen krijgt als straf in Neurenberg)
Jouw mening.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:13 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de straffen niet hoog genoeg zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |