Wat een enorm circus zit er toch om executies van gevangenen in de VS heen.quote:De Amerikaanse Christa Pike leeft nog na de toediening van twee injecties voor haar executie woensdag, meldt haar advocaat. Vlak daarvoor had het Amerikaanse hooggerechtshof bepaald dat haar executie toch mocht doorgaan.
Pike kreeg de doodstraf omdat zij in 1995 op achttienjarige leeftijd samen met haar toenmalige vriend in Tennessee een negentienjarige vrouw had vermoord. Haar executie zou de eerste van een vrouw in de zuidelijke staat in ruim tweehonderd jaar zijn.
Het executiebevel, dat nodig is om een doodstraf te voltrekken, was nog geldig tot middernacht (lokale tijd). Daarna zou een nieuwe datum moeten worden vastgesteld.
Volgens AP News zijn inmiddels twee doses van een injectie toegediend. Dat is volgens protocol gegaan, meldt de gevangenisautoriteit van Tennessee in een verklaring. "De chemische stof voor de dodelijke injectie is altijd effectief geweest." In het protocol staan geen aanvullende procedures die nu zouden mogen worden toegepast.
De BBC schrijft dat Pike naar het ziekenhuis is gebracht, omdat ze na de injecties nog in leven bleek te zijn. Aanwezige journalisten zouden haar hebben horen snurken.
Haar advocaat diende een spoedverzoek in om de executie te stoppen terwijl deze plaatsvond. "Deze executie bezorgt mevrouw Pike onnodig lijden", stelde de advocaat. Die zei dat Pike "niet buiten bewustzijn is geraakt en nog steeds een hartslag heeft". In het ziekenhuis zou zij "levensreddende medicijnen" krijgen toegediend.
Lagere rechtbank wilde vonnis uitstellen
Het hooggerechtshof verwierp de uitspraak van een lagere rechtbank die woensdag besloot het vonnis uit te stellen. De rechtbank deed dat omdat de rechters wilden nagaan of beschuldigingen van seksueel misbruik tijdens Pikes jeugd voldoende zijn meegenomen bij de rechtszaak in 1996.
De hogere rechters waren het niet eens met de uitspraak. Daardoor kon de executie alsnog doorgaan.
Pike zat al ruim dertig jaar in de dodencel. Ze schreef in een brief aan NBC News dat ze "vrede had" met haar situatie. "Ik ben niet bang om te sterven. Ik ben alleen nerveus over de manier waarop."
Dat is echt ontzettend amateuristisch.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:34 schreef kwiwi het volgende:
Las in een artikel dat ze zei dat het voelde alsof haar arm zou exploderen. Klinkt alsof het spul in plaats van in een ader in het weefsel gespoten is.
Leeft hij nog?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ] de dame in kwestie met haar partner in satanic crime.
Zouden dat opzettelijk doen? Haar nog even laten lijden? 🤔
Ze wilde opgehangen wordne.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben tegen de doodstraf, maar wil je het echt doen, doe het dan goed.
Schiet iemand dan dood voor een muur ofzo. Of meteen recht door het hoofd heen.
Mja, kan wel gebeuren als iemand echt hele slechte aderen heeft. Is bij mij ook al 2x gebeurd. Gelukkig niet met pentobarbitalquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is echt ontzettend amateuristisch.
Dat is ook wel een goede.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze wilde opgehangen wordne.
Mocht niet.
Dan maar deze ellende dus.
Ja haar laatste maaltijd heeft ze geskipt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.
Hoe wil je dood gaan?
Vraag me af op ophangen beter is, lijkt me minder 'zeker' dan een dodelijk gif.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mocht niet.
Ja dat kan dus niet hequote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:39 schreef ToT het volgende:
Ja haar laatste maaltijd heeft ze geskipt.
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:41 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Works every time, all the time.
In Amerika doet je nekkie krak, het is geen langzame verstikking.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vraag me af op ophangen beter is, lijkt me minder 'zeker' dan een dodelijk gif.
Kun je er gelijk een schietoefening voor de bewakers van maken. 2 vliegen, 1 klapquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Gewoon een vuurpeloton, dat is toch altijd makkelijker (en humaner) dan een injectie..
Ik vind het idee om iemand 2x (of vaker) de doodstraf te geven sowieso dubieus.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
God heeft het zo gewild dus daar moeten ze nu vrede mee hebben. De lagere rechtbank wordt nu het hooggerechtshof en het hooggerechtshof de lagere rechtbank.
De media en de advocaten verdienen er goed aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het idee om iemand 2x (of vaker) de doodstraf te geven sowieso dubieus.
De straf is uitgevoerd, is mislukt. De straf opnieuw blijven uitvoeren tot het een keer lukt....tja....
Pleur zo iemand dan levenslang de gevangenis in. Kost wel veel belastingcenten, maar deus vult of zo?
Voer dan het beroep van beul weer in.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader. Dan is ophanging of vuurpeleton inderdaad een betere optie.
In Saudi-Arabië kun je voor een kleine meerprijs eentje bijwonen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.
En ik neem aan dat vrouwen daar het normaal gesproken niet doen. Volledig onervaren dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader. Dan is ophanging of vuurpeleton inderdaad een betere optie.
In Amerika zouden ze het vast weer verneuken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet prettig om aan te zien.
Niet waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:47 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
In Saudi-Arabië kun je voor een kleine meerprijs eentje bijwonen.
Dat klinkt niet goedquote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:46 schreef kwiwi het volgende:
Oh dit is interessant, en verklaart wellicht ook waarom het fout is gegaan. Lees net dat omdat zorgpersoneel niet mag meewerken aan executies, de injecties door gevangenispersoneel worden gedaanSoms wordt er uren gezocht naar een ader...
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voer dan het beroep van beul weer in.
Wat een gekkenhuis zeg.
Nou ja, of de straf is uitgevoerd kun je je afvragen. De executie is in principe niet voltooid natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De straf is uitgevoerd, is mislukt. De straf opnieuw blijven uitvoeren tot het een keer lukt....tja....
Pleur zo iemand dan levenslang de gevangenis in. Kost wel veel belastingcenten, maar deus vult of zo?
Klopt ook weer...ik weet niet wat ik er van moet vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, of de straf is uitgevoerd kun je je afvragen. De executie is in principe niet voltooid natuurlijk.
Is ergens ook wel weer heel gek hequote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mocht niet.
Ja humaan en rustig...dat ging ook een tijdje geleden zo fantastisch met dat stikstofmasker!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is ergens ook wel weer heel gek he
Oke we doen de doodstraf, maar het moet wel humaan en rustig lijken.
Chop-chop Square.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet waar.
• Gesloten deuren: Executies in Saudi-Arabië vinden vrijwel altijd plaats in de gevangenis of op afgesloten locaties in aanwezigheid van een beperkt aantal functionarissen en getuigen (zoals familieleden van het slachtoffer bij een doodvonnis in het kader van qisas).
• Historische context: Vroeger vonden executies (vaak onthoofdingen met een zwaard) soms publiekelijk plaats op pleinen, zoals het beroemde Deera-plein (ook wel Chop-chop square genoemd) in Riyad. Tegenwoordig zijn publieke executies echter vrijwel volledig afgeschaft en is het openbaar bijwonen ervan uitgesloten.
Levenslang is gok ik goedkoper dan al deze rechtszaken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Oja dat was ook gek.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja humaan en rustig...dat ging ook een tijdje geleden zo fantastisch met dat stikstofmasker!
Schijnen toch ook wel debiel hoge kosten per dag aan te zitten, iemand in een hokje opgesloten te laten zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Levenslang is gok ik goedkoper dan al deze rechtszaken.
Desnoods achter een laken met een target er op zodat die schutters niet getraumatiseerd worden (ook al is 1 kogel een losse flodder en kun je jezelf wijs proberen te maken dat jij niet degene bent die raak geschoten heeft.)quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oja dat was ook gek.
Kies dan idd voor een schietpeleton, dan weet je vrij zeker dat iemand dat niet overleefd.
Wist niet dat die nog de doodstraf hadden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:54 schreef ToT het volgende:
Het gebeurt in ieder geval niet zoals in Japan:
Bekijk deze YouTube-video
Die death vans daar zijn ook nogal een dingetje; echt DIRECT nadat je polsslag gestopt is, gaat de fik er in!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wist niet dat die nog de doodstraf hadden.
In China zijn ze erg effectief mee. Rechtszaken gaan razendsnel en de doodstraf wordt ook binnen een paar weken of maanden voltrokken.
En de media willen ze daar ook niet bij hebben.
Maar laten we daar maar geen voorbeeld aan nemen… je kunt al voor fraude de doodstraf krijgen daar.
Klopt. Na de executie worden ze vrij snel gecremeerd en de nabestaanden worden ook later pas ingelicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Die death vans daar zijn ook nogal een dingetje; echt DIRECT nadat je polsslag gestopt is, gaat de fik er in!![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef ToT het volgende:
Dus ze proberen haar leven te redden omdat ze niet snel genoeg dood was, zodat ze haar leven na herstel later opnieuw kunnen proberen te beëindigen.
Makes sense.
Bron?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:15 schreef UitStraling het volgende:
Ook fijn voor de moeder van dat meisje dat ze stukgesneden en doodgemarteld hebben, die wacht ook nog steeds op rust.
Ik vind het heel bijzonder dat iemand die euthanasie op de planning heeft staan niet een niet reanimeren beleid heeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.
Zij zou (wegens uitbehandelde kanker) op een dag euthanasie krijgen. Die dag (ochtend) was mijn moeder aanwezig om haar de laatste steun te geven (aankleden, wassen, e.d.). De rest van de familie zou later die ochtend komen om een laatste afscheid te hebben.
Mijn tante was naar de wc gegaan. Nadat ze klaar daarmee was, stond ze op en viel direct weer op de grond; hartaanval.
Wat doe je dan op zo'n moment? De huisarts was er nog niet...reanimeren zodat de rest van de familie ook afscheid kan nemen? Of toch maar laten zoals het is, omdat het toch aan het eind van de dag 'afgelopen' zou zijn?
Uiteindelijk (in een split second) heeft mijn moeder gekozen voor het laatste. En terecht ook.
Net zo goed als het in dit geval ook zo zou moeten; de lijdensweg wordt alleen maar erger zo.
In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.
Hoe wil je dood gaan?
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Na de executie worden ze vrij snel gecremeerd en de nabestaanden worden ook later pas ingelicht.
Toch wordt de doodstraf in Japan alleen voltrokken bij mensen die meerdere moorden hebben gepleegd.
Hoewel ik tegen de doodstraf ben kan ik daar niet echt om rouwen.
En Old Sparky en ophanging. In sommige staten kan dat nog steeds.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.
Dat onderzoeken ging vooral over het feit dat ze in haar jeugd misbruikt is en ptss heeft opgelopen en of dit alles wel meegenomen is in het vonnis toentertijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Ja, dat geloof ik wel. Gezien de hiërarchie in de samenleving daar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat iemand die euthanasie op de planning heeft staan niet een niet reanimeren beleid heeft.
Wat een onzin. De kans dat goed uit een reanimatie komt is niet groot, zeker als je al ongeneeslijk bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.
Volgens mij was zijn parool afgewezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Het martelen met een stanleymes duurde 30 minuten, ze hebben o.a. een pentagram in haar borst gekerfd, en met een stuk beton haar schedel ingeslagen en vervolgens een stuk van haar schedel meegenomen als trofee.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Daarom moet je het geluk hebben dat je een goede advocaat hebt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Want in Nederland kom je wel ff vrij met levenslang?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.
Heftig allemaal...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.
Zij zou (wegens uitbehandelde kanker) op een dag euthanasie krijgen. Die dag (ochtend) was mijn moeder aanwezig om haar de laatste steun te geven (aankleden, wassen, e.d.). De rest van de familie zou later die ochtend komen om een laatste afscheid te hebben.
Mijn tante was naar de wc gegaan. Nadat ze klaar daarmee was, stond ze op en viel direct weer op de grond; hartaanval.
Wat doe je dan op zo'n moment? De huisarts was er nog niet...reanimeren zodat de rest van de familie ook afscheid kan nemen? Of toch maar laten zoals het is, omdat het toch aan het eind van de dag 'afgelopen' zou zijn?
Uiteindelijk (in een split second) heeft mijn moeder gekozen voor het laatste. En terecht ook.
Net zo goed als het in dit geval ook zo zou moeten; de lijdensweg wordt alleen maar erger zo.
Ja, hij heeft levenslang gekregen als ik het goed gelezen heb.quote:
Misschien deed ze aan Intermittent Fasting.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Is idd niet gezond om maaltijden over te slaan.
Dit ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:57 schreef UitStraling het volgende:
En dan dat laffe excuus waar de softies van deze wereld vatbaar voor zijn, "ja ik was geestelijk niet in orde tijdens de moord", ja domme kut, zoveel mensen zijn niet in orde maar die plegen ook geen martelmoorden, leg gewoon rekenschap af voor je daad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |