In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.
Hoe wil je dood gaan?
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Na de executie worden ze vrij snel gecremeerd en de nabestaanden worden ook later pas ingelicht.
Toch wordt de doodstraf in Japan alleen voltrokken bij mensen die meerdere moorden hebben gepleegd.
Hoewel ik tegen de doodstraf ben kan ik daar niet echt om rouwen.
En Old Sparky en ophanging. In sommige staten kan dat nog steeds.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
In sommige staten kon je kiezen in het verleden, volgens mij kogel of gaskamer.
Dat onderzoeken ging vooral over het feit dat ze in haar jeugd misbruikt is en ptss heeft opgelopen en of dit alles wel meegenomen is in het vonnis toentertijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Ja, dat geloof ik wel. Gezien de hiėrarchie in de samenleving daar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat iemand die euthanasie op de planning heeft staan niet een niet reanimeren beleid heeft.
Wat een onzin. De kans dat goed uit een reanimatie komt is niet groot, zeker als je al ongeneeslijk bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg hoor; men wil op een waardige manier afscheid nemen van 'iedereen', diegenen een laatste groet geven.
Volgens mij was zijn parool afgewezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Het martelen met een stanleymes duurde 30 minuten, ze hebben o.a. een pentagram in haar borst gekerfd, en met een stuk beton haar schedel ingeslagen en vervolgens een stuk van haar schedel meegenomen als trofee.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
Ik lees dat het gerechtshof een paar dagen geleden nog onderzoeken moest doen naar wat ze precies had gedaan. Ja, een jonge vrouw vermoord. Maar dat van in stukjes snijden en martelen lees ik voor het eerst vanaf jou.
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Japanse Rechtspraak is nogal een dingetje, sta je daar voor de rechter dan ben je vrijwel altijd schuldig omdat men blind vertrouwt op het werk van de politie.
Daarom moet je het geluk hebben dat je een goede advocaat hebt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is voor mij niet anders hier in Nederland.
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uiteraard, die is alweer geruime tijd op vrije voeten.
Want in Nederland kom je wel ff vrij met levenslang?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is Nederland niet...hij kreeg levenslang en zit gewoon nog vast.
Heftig allemaal...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is inderdaad bijzonder. Een soortgelijk iets had mijn tante ook.
Zij zou (wegens uitbehandelde kanker) op een dag euthanasie krijgen. Die dag (ochtend) was mijn moeder aanwezig om haar de laatste steun te geven (aankleden, wassen, e.d.). De rest van de familie zou later die ochtend komen om een laatste afscheid te hebben.
Mijn tante was naar de wc gegaan. Nadat ze klaar daarmee was, stond ze op en viel direct weer op de grond; hartaanval.
Wat doe je dan op zo'n moment? De huisarts was er nog niet...reanimeren zodat de rest van de familie ook afscheid kan nemen? Of toch maar laten zoals het is, omdat het toch aan het eind van de dag 'afgelopen' zou zijn?
Uiteindelijk (in een split second) heeft mijn moeder gekozen voor het laatste. En terecht ook.
Net zo goed als het in dit geval ook zo zou moeten; de lijdensweg wordt alleen maar erger zo.
Ja, hij heeft levenslang gekregen als ik het goed gelezen heb.quote:
Misschien deed ze aan Intermittent Fasting.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Is idd niet gezond om maaltijden over te slaan.
Dit ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:57 schreef UitStraling het volgende:
En dan dat laffe excuus waar de softies van deze wereld vatbaar voor zijn, "ja ik was geestelijk niet in orde tijdens de moord", ja domme kut, zoveel mensen zijn niet in orde maar die plegen ook geen martelmoorden, leg gewoon rekenschap af voor je daad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |