abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221891415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik volg deze zaak al zeker 20 jaar, inclusief haar ontsnappingspogingen en de poging tot moord op een andere gevangene.

Wat mij nog het meest is bijgebleven, is de gruwelijke moord waarbij zij samen met 2 anderen het slachtoffer in de val lokte. Terwijl het slachtoffer herhaaldelijk smeekte om haar leven te sparen zou Pike hebben gezegd: “The bitch is still breathing” waarna ze het slachtoffer met een baksteen tegen het hoofd sloeg en een stuk van haar schedel als souvenir bewaarde. Het was voor het slachtoffer een pure marteling en een verschrikkelijke dood.

Hoe zwaar haar jeugd ook is geweest, dat vormt voor mij geen excuus voor het plegen van zo n moord. Ik vind dat haar daden zeer zwaar bestraft mogen worden en begrijp waarom in deze zaak de doodstraf is opgelegd.

Wat ik daarnaast moeilijk vind aan het argument dat haar huidige omstandigheden onmenselijk zouden zijn, is dat ik zelf al bijna 30 jaar grotendeels zonder sociale contacten leef. Het lijkt in eerste instantie misschien onmenselijk, maar je kunt je aan zo’n bestaan aanpassen, het uiteindelijk accepteren en zelfs weer een zekere mate van rust of tevredenheid vinden.
Dat hele doodstraf gebeuren in de VS een een groot media circus. Bovendien zijn er ook staten die de doodstraf niet meer uitvoeren.
De misdaad van Taylor Schabusiness(zei tegen politie dat ze het hoofd vergeten had mee te nemen om te bewaren) nog een stapje verder dan Pike. Maar die heeft dan geluk dat de staat Wisconsin geen doodstraf zal geven. Nee de doodstraf is iets uit de middeleeuwen.
pi_221891439
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed. Maar jij zal niet in een dodencel zitten.
Mijn punt gaat vooral over het gebrek aan sociale contacten. Dat wordt bij mensen in langdurige detentie zoals Breivik vaak als een onmenselijke omstandigheid beschreven, terwijl hij daar bijvoorbeeld een eigen fitnessruimte, spelcomputer en zelfs huisdieren heeft.

Ik vind het daarom te makkelijk om het ontbreken van sociale contacten op zichzelf als “onmenselijk” te bestempelen. Een mens kan zich er ook aan aanpassen en er uiteindelijk mee leren leven. Dat is mij na 30 jaar zonder sociale contacten ook gelukt. Sterker nog, ik zou nu niet eens meer anders willen en voel me er prima bij.
greetings and salutations
pi_221891440
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat hele doodstraf gebeuren in de VS een een groot media circus. Bovendien zijn er ook staten die de doodstraf niet meer uitvoeren.
De misdaad van Taylor Schabusiness(zei tegen politie dat ze het hoofd vergeten had mee te nemen om te bewaren) nog een stapje verder dan Pike. Maar die heeft dan geluk dat de staat Wisconsin geen doodstraf zal geven. Nee de doodstraf is iets uit de middeleeuwen.

Het gaat dan ook om "middeleeuwse" misdaden. ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 10:58:06 #94
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221891448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:56 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Mijn punt gaat vooral over het gebrek aan sociale contacten. Dat wordt bij mensen in langdurige detentie zoals Breivik vaak als een onmenselijke omstandigheid beschreven, terwijl hij daar bijvoorbeeld een eigen fitnessruimte, spelcomputer en zelfs huisdieren heeft.

Ik vind het daarom te makkelijk om het ontbreken van sociale contacten op zichzelf als “onmenselijk” te bestempelen. Een mens kan zich er ook aan aanpassen en er uiteindelijk mee leren leven. Dat is mij na 30 jaar zonder sociale contacten ook gelukt. Sterker nog, ik zou nu niet eens meer anders willen en voel me er prima bij.
Dat zal best dat het jou wel goed lukt, maar veel mensen gaan er wel slecht op.
Misschien weet je niet beter, en heb je altijd meer afgezonderd geleefd en nooit veel sociale contacten gehad?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221891459
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het hypocriete Hooggerechtshof wat het ongeboren kind erg beschermd maar levenden dood laat maken..

En dan in dat land de mond vol hebben over andere barbaarse culturen terwijl ze zelf barbaarse executies uitvoeren.

:')
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Barbaarse culturen doden mensen al voor belediging of homofilie :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221891463
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 07:35 schreef ToT het volgende:
Dus ze proberen haar leven te redden omdat ze niet snel genoeg dood was, zodat ze haar leven na herstel later opnieuw kunnen proberen te beëindigen.

Makes sense.
Ja het mag allemaal wat kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 oktober 2026 @ 11:02:27 #97
438527 MissButterflyy
pi_221891470
Op prime staat trouwens een serie over vrouwen in de dodencel, waar ook een aflevering over haar gaat.
Die ga ik binnenkort maar eens kijken.
pi_221891474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zal best dat het jou wel goed lukt, maar veel mensen gaan er wel slecht op.
Misschien weet je niet beter, en heb je altijd meer afgezonderd geleefd en nooit veel sociale contacten gehad?
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
greetings and salutations
  donderdag 1 oktober 2026 @ 11:06:29 #99
438527 MissButterflyy
pi_221891498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Je weet gewoon niet of dat voor iedereen zo gaat.
Iedereen is anders, en mensen zijn in het algemeen gelukkiger in gezelschap.
pi_221891511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Een land wat de doodstraf uitvoert blijft hoe dan ook een barbaars fenomeen waarbij de zwaarte van de misdaad los staat van het feit dat je als staat bewust burgers door.

De usa heeft de laatste 12 maanden zelfs 234 burgers zonder enig proces op zee gedood. Totaal barbaars.
pi_221891517
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het gaat dan ook om "middeleeuwse" misdaden. ;(
Die vinden overal plaats. Maar in een westerse wereld zoals de EU zijn we gelukkig verder. Dat hier de straffen te laag zijn is een ander verhaal. Maar levenslang zonder ooit maar een kans te hebben om vrij te komen bij dat soort misdaden lijkt mij al zwaar genoeg.

Bovendien is die doodstraf in de VS een groot media circus en zijn er al de onmnodige fouten gemaakt tot onschuldigen die de doodstraf kregen.
pi_221891561
Gewoon het ouderwetse vuurpeloton weer afstoffen.

100% slagingspercentage.

Of de guillotine weer uit het vet halen.

Beide methodes zijn foolproof.
pi_221891574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een land wat de doodstraf uitvoert blijft hoe dan ook een barbaars fenomeen waarbij de zwaarte van de misdaad los staat van het feit dat je als staat bewust burgers door.

De usa heeft de laatste 12 maanden zelfs 234 burgers zonder enig proces op zee gedood. Totaal barbaars.

Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 11:30:32 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_221891614
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie
Nou, blijkbaar niet dus, he.
pi_221891618
Als je een executie overleeft heb je het wat mij betreft gewoon je vrijheid verdient. Dan moet je als doorgewinterde Amerikaan ook gewoon erkennen dat je god het zo bedoeld heeft.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221891621
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS.
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
pi_221891675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
pi_221891729
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen

Onderstaand een stuk uit deze link

https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/

In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.

Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
pi_221891751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen

In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.

Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen :') !
pi_221891758
quote:

[..]

De moord die ze pleegde was niet babaars ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221891773
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen :') !
En nu dus ook mbt Pike. Feit is dat de medische wereid er niet bij betrokken is. Kom jij eens met argumenten dat het een prima methode is. Het is eerder dat jij met vooringenomen argumenten komt en komt verder met niets.
pi_221891778
quote:
Executies in de VS per recente president (bij benadering, kalenderjaren):

George H.W. Bush (1989-1992): ±84
Bill Clinton (1993-2000): ±495
George W. Bush (2001-2008): ±453
Barack Obama (2009-2016): ±306
Donald Trump 1e termijn (2017-begin 2021): ±90
Joe Biden (2021-2024): ±78
Donald Trump 2e termijn (2025-heden): ±76 (47 in 2025 + 29 in 2026 tot nu)

Kort:
Bijna alles zijn staats-executies. Federale zijn zeldzaam (totaal 16 sinds 1976). Bron: Death Penalty Information

Mmm, tijdens Trump is er in eens ophef over terwijl hij juist diegene is die de dalende trend heeft ingezet. Onder Obama gingen er 3 per maand op de executiebank.

De democraten zijn echt een deathcult.

quote:
Per maand tijdens Obama’s termijn:± 3,2 executies per maand
(306 ÷ 96 maanden)
Geinig altijd die statistieken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221891779
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk.
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.

En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.

Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.
iedereen recht heeft op leven.

De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:01:57 #114
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_221891780
Als het dan mislukt is, snap ik niet dat ze niet nóg een dosis to hebben gediend , waarom haar leven willen redden ? Die 2 doses waren duidelijk niet genoeg
pi_221891788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
De moord die ze pleegde was niet babaars ?
Uiteraard net zoals zo vele moorden. Maar ik zie meer in een levenslang met geen vooruitzicht op vrijlating dan met een achterhaalde doodstraf.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:04:35 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221891796
quote:

[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis.
Wait .... what?
pi_221891808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.

En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.

Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.

De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
Artikel 3:
Eenieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon

Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf. Misschien dat je het argument nog kan maken als Christen, maar ik betwijfel of de gestoorde linkse gekken die tegen de doodstraf zijn volgers van Jezus zijn. Het is weer typisch Pavlov's links; rechts is ergens voor, dus dan móét links wel tegen zijn. Je geef het zelf al aan in je vorige post met je klaagzang over "ongeinformeerde conservatievelingen". Totaal niet serieus te nemen.
pi_221891814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.

Maargoed, wat mij betreft verdwijnen alle zware criminelen gewoon permanent.
pi_221891820
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar ging niet vanzelf).
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:19:01 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221891842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
De VS doodt mensen standrechtelijk via doodseskaders vermomd als politie-eenheden als ze een keer demonstreren tegen het regime.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')