abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221891846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:13 schreef Laugh het volgende:
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet gewoon de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar wel lijdend).
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.

Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
pi_221891852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Je lult onzin.
Of denk je dat Pike ook op Fok zit zoals jij?
pi_221891861
quote:
18s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Cruzinats het volgende:

Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf.
Tja als je hier zelf maar definities gaat bedenken om zogenaamd een punt te maken schiet het niet op met een eerlijk discussie over westers humanisme vs barbaarisme te voeren. :')
pi_221891880
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.

Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
pi_221891888
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.

Hoe wil je dood gaan? :D
Een soort MC Donalds paal. 'Hier opeten of meenemen naar huis'. De guillotine graag, hier opeten!
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:32:27 #126
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221891891
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.

Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221891893
Heftige foto's - maar van internet .

Crime scene photos Christa Gail PIKE -

[ Bericht 31% gewijzigd door laforest op 01-10-2026 16:30:41 (Doe maar niet) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221891975
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Ik volg die Jessica, die staat zowat naast de advocaten van Christa Pike.
pi_221892008
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221892022
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.

Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
pi_221892038
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Nee, want wij geven die uit principe niet.
pi_221892042
Het zou volgens Amerikaanse media dezelfde arts zijn geweest, Mark Fowler, die ook bij Pike ’mis’ prikte. Gedetineerde Carruthers die dood moest maar bleef leven, heeft een jaar uitstel gekregen. Het team dat Pike begeleidde naar de dodencel, bestond uit vrouwen.

Ze heeft in ieder geval haar zin gekregen met betrekking tot de vrouwelijke bewakers.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:14:14 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_221892076
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.
Pijnloos? Dat is verre van zeker bij een protocol met meerdere injecties. Toch zijn slechts twee staten, Ohio en Washington, overgestapt op één enkele injectie, een overdosis sodium thiopental.
are we infinite or am I alone
pi_221892077
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Op prime staat trouwens een serie over vrouwen in de dodencel, waar ook een aflevering over haar gaat.
Die ga ik binnenkort maar eens kijken.
Is dat Mean Girls Murder?

Ik heb jaren geleden Killer Women van Piers Morgan (:r) en de aflevering over Amber Wright heeft mij nooit meer losgelaten. Zij heeft volgens mij veel gelijkenissen met deze Pike

De serie Killer Women with Piers Morgan is geen aanrader vanwege die Piers Morgan die waardeloos interviewt, maar er zitten wel paar interessante afleveringen bij. Ik kan alleen geen streamingsdienst vinden die deze serie nu beschikbaar heeft

(edit: de imdb linkjes doen raar?)
pi_221892089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:

[..]
Die middelen worden niet geleverd aan die staten. Niet voor niets heb je een anesthesist en ander medisch personeel(zetten van infuus)bij een operatie die mbt de doodstraf niet worden ingezet en zich daar ook niet voor willen inzetten(terecht). Daar zijn het amateurs die de kennis van een anesthesist etc niet hebben.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:28:51 #136
3542 Gia
User under construction
pi_221892136
Ik ben voorstander van de doodstraf, maar niet voor zulke jonge mensen (moment van het plegen van de misdaad). Ik vind dat de minimum leeftijd, van het vergrijp, minimaal 25 jaar moet zijn. Dan pas zijn de hersenen uitgegroeid. Vind het namelijk ook bizar dat die paar maanden het verschil maken tussen levenslang of doodstraf. Die jongen heeft levenslang en Pike, omdat ze wettelijk volwassen was, doodstraf. Daarbij heb ik ook sterk het vermoeden dat die jongen het initiatief tot het plegen van deze daad heeft genomen, aangezien hij Pike ook mishandelde.
Wat ze gedaan hebben valt absoluut niet goed te praten, maar ik denk dat de jonge leeftijd en haar achtergrond zeker een rol gespeeld hebben. Ik had levenslang passender gevonden.

Voor nu hoop ik dat ze in het ziekenhuis overlijdt en niet nogmaals deze martelgang hoeft te ondergaan.
pi_221892137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tegen de doodstraf in moreel verheven landen zijn is heel wat anders als misdadigers willen redden. :')

Maar nuance dat is blijkbaar bij onze conservatieve meute hier een te moeilijke begrip geworden. 8)7
Oké, maar wat is het probleem met de doodstraf dan als het je toch niet om de misdadigers gaat? Dan zou het niet uit moeten maken en dat doet het je schijnbaar wel gezien dat je eerder ook al de doodstraf als 'barbaars' wegzet.

Je zou ook levenslange opsluiten of een isoleercel als 'barbaars' kunnen omschrijven. Want wat is het leven nog waard als je enkel de dood moet afwachten tussen een paar muren?

Als je we op die tour gaan is de conclusie dat het beste is gevangenissen te bouwen zoals in Noorwegen, die min of meer op driesterrenhotels lijken en waar de nadruk ligt op zo snel mogelijk reïntegreren.
pi_221892144
Overigens is het niet de eerste keer in de staat Tennessee dat het met die injectie methode mis gaat.

https://www.npr.org/2026/(...)ics-lethal-injection
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:33:07 #139
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221892153
Aanraders:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221892165
quote:
18s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aanraders:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom zijn dit aanraders? Wellicht handig er dan ook wat meer over te vertellen ..
pi_221892180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik ben voorstander van de doodstraf, maar niet voor zulke jonge mensen (moment van het plegen van de misdaad). Ik vind dat de minimum leeftijd, van het vergrijp, minimaal 25 jaar moet zijn. Dan pas zijn de hersenen uitgegroeid. Vind het namelijk ook bizar dat die paar maanden het verschil maken tussen levenslang of doodstraf. Die jongen heeft levenslang en Pike, omdat ze wettelijk volwassen was, doodstraf. Daarbij heb ik ook sterk het vermoeden dat die jongen het initiatief tot het plegen van deze daad heeft genomen, aangezien hij Pike ook mishandelde.
Wat ze gedaan hebben valt absoluut niet goed te praten, maar ik denk dat de jonge leeftijd en haar achtergrond zeker een rol gespeeld hebben. Ik had levenslang passender gevonden.

Voor nu hoop ik dat ze in het ziekenhuis overlijdt en niet nogmaals deze martelgang hoeft te ondergaan.
Heerlijk voor de ronselaars jouw redenatie. Weet je nog onlangs dat er een 13 jarige Amsterdammer met een 50 kogels en een wapen in Hamburg stond om iemand van de Biker-gang Hells Angels neer te knallen?

"Een 13-jarige uit de regio Amsterdam is in juni in Hamburg opgepakt met een vuurwapen en 50 kogels"

Staat ook een podcast van op spotify trouwens. En niet dat we hier aan de doodstraf doen. Eerder gedoogstraf.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221892220
Ik vind dat ze nu vrij mag leven. Ze heeft haar executie overleefd, dat is een interventie van God.
pi_221892221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.

Dus dan moet de beul ook dood, en degene die de beul dan doodt moet ook weer dood, en dat gaat zo oneindig door ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:47:11 #144
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221892227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat ze nu vrij mag leven. Ze heeft haar executie overleefd, dat is een interventie van God.
Wat er nog van over is… wellicht heeft ze flinke hersenschade.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:47:15 #145
3542 Gia
User under construction
pi_221892228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:37 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heerlijk voor de ronselaars jouw redenatie. Weet je nog onlangs dat er een 13 jarige Amsterdammer met een 50 kogels en een wapen in Hamburg stond om iemand van de Biker-gang Hells Angels neer te knallen?

"Een 13-jarige uit de regio Amsterdam is in juni in Hamburg opgepakt met een vuurwapen en 50 kogels"

Staat ook een podcast van op spotify trouwens. En niet dat we hier aan de doodstraf doen. Eerder gedoogstraf.
Zo een mag heel lang de bak in, als hij iemand vermoord heeft, levenslang. Maar van een 13-jarige kun je bedenken dat hij zijn daden niet kon overzien, omdat zijn brein nog niet volledig ontwikkeld is. Dat is pas rond de 25. Daarom vind ik 25 een betere minimum leeftijd voor de doodstraf, bij vergrijpen en op plaatsen waar dat van toepassing is.
pi_221892256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo een mag heel lang de bak in, als hij iemand vermoord heeft, levenslang. Maar van een 13-jarige kun je bedenken dat hij zijn daden niet kon overzien, omdat zijn brein nog niet volledig ontwikkeld is. Dat is pas rond de 25. Daarom vind ik 25 een betere minimum leeftijd voor de doodstraf, bij vergrijpen en op plaatsen waar dat van toepassing is.
Dus geen doodstraf voor jongeren onder 25 die honderden doden maken via school shootings, of jongeren die Presidenten liquideren.

Of terroristen, of jongeren die honderden vrouwen verkrachten en vermoorden?

Wie de fuck is niet ontwikkeld vanaf hun tiende dat je niemand mag vermoorden, welke reden dan ooit. 25 🤣 Please

Daarom wordt hier in nl ook zo zwak gestraft.. jouw beweegredenen
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221892278
Gebruik dan ook gewoon een guillotine
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221892302
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dus geen doodstraf voor jongeren onder 25 die honderden doden maken via school shootings, of jongeren die Presidenten liquideren.

Of terroristen, of jongeren die honderden vrouwen verkrachten en vermoorden?

Wie de fuck is niet ontwikkeld vanaf hun tiende dat je niemand mag vermoorden, welke reden dan ooit. 25 🤣 Please

Daarom wordt hier in nl ook zo zwak gestraft.. jouw beweegredenen
Leeftijd is inderdaad in veel gevallen compleet irrelevant.

Laten we als voorbeeld nemen een 16-jarige jongen, loopt de zwaaien met een pistool op straat, twee mannen spreken hem hierop aan, er ontstaat een conflict en de 16-jarige schiet deze twee mannen neer. Elk mannen met een gezin en kinderen.

Dan kun je denken: 'Oh, nee, maar die is nog maar 16, die begrijpt het allemaal nog niet goed. Zijn hersenen zijn nog niet ontwikkeld'. Maar de realiteit is dat zo een kind uitstekend in staat is te begrijpen wat een wapen doet en wat de gevolgen daarvan zijn.

Bovendien is deze manier van redeneren per definitie fout omdat het begint bij het vermeende slachtofferschap van de dader, niet bij het slachtofferschap van de daadwerkelijke slachtoffers en nabestaanden. In dit voorbeeld twee families die verwoest zijn. Vrouwen die hun mannen nooit meer zullen zien, kinderen die zullen opgroeien zonder vader.

Dáár moet de nadruk op liggen. En dan kan er uitstekend de doodstraf worden gehanteerd tegen zo een 16-jarige. En zo een doodstraf moet ook snel worden uitgevoerd, daar zouden geen decennia overheen moeten gaan zoals in de VS, laat staan dan ook nog te gaan klungelen met dodelijke injecties en die verkeerd inspuiten.
pi_221892348
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leeftijd is inderdaad in veel gevallen compleet irrelevant.

Laten we als voorbeeld nemen een 16-jarige jongen, loopt de zwaaien met een pistool op straat, twee mannen spreken hem hierop aan, er ontstaat een conflict en de 16-jarige schiet deze twee mannen neer. Elk mannen met een gezin en kinderen.

Dan kun je denken: 'Oh, nee, maar die is nog maar 16, die begrijpt het allemaal nog niet goed. Zijn hersenen zijn nog niet ontwikkeld'. Maar de realiteit is dat zo een kind uitstekend in staat is te begrijpen wat een wapen doet en wat de gevolgen daarvan zijn.

Bovendien is deze manier van redeneren per definitie fout omdat het begint bij het vermeende slachtofferschap van de dader, niet bij het slachtofferschap van de daadwerkelijke slachtoffers en nabestaanden. In dit voorbeeld twee families die verwoest zijn. Vrouwen die hun mannen nooit meer zullen zien, kinderen die zullen opgroeien zonder vader.

Dáár moet de nadruk op liggen. En dan kan er uitstekend de doodstraf worden gehanteerd tegen zo een 16-jarige. En zo een doodstraf moet ook snel worden uitgevoerd, daar zouden geen decennia overheen moeten gaan zoals in de VS, laat staan dan ook nog te gaan klungelen met dodelijke injecties en die verkeerd inspuiten.
Precies.

Als je jezelf oud genoeg vindt om met een wapen te gaan zwaaien en te gebruiken, ben je oud genoeg om definitief opgeruimd te worden.
pi_221892353
1 vraag voor de mensen die graag de doodstraf toegepast zien worden, beschouwen jullie jezelf als westerse humanist of pretenderen jullie dat te zijn maar zit onder het laagje chroom gewoon een diep geworteld barbaars verlangen. Hetzelfde barbaarisme waar veel conservatieven zo van walgen als moslims dit toepassen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')