Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS.
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen
Onderstaand een stuk uit deze link
https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/
In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.
Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
De moord die ze pleegde was niet babaars ?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen
Onderstaand een stuk uit deze link
https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/
In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.
Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
En nu dus ook mbt Pike. Feit is dat de medische wereid er niet bij betrokken is. Kom jij eens met argumenten dat het een prima methode is. Het is eerder dat jij met vooringenomen argumenten komt en komt verder met niets.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen!
Mmm, tijdens Trump is er in eens ophef over terwijl hij juist diegene is die de dalende trend heeft ingezet. Onder Obama gingen er 3 per maand op de executiebank.quote:Executies in de VS per recente president (bij benadering, kalenderjaren):
George H.W. Bush (1989-1992): ±84
Bill Clinton (1993-2000): ±495
George W. Bush (2001-2008): ±453
Barack Obama (2009-2016): ±306
Donald Trump 1e termijn (2017-begin 2021): ±90
Joe Biden (2021-2024): ±78
Donald Trump 2e termijn (2025-heden): ±76 (47 in 2025 + 29 in 2026 tot nu)
Kort:
Bijna alles zijn staats-executies. Federale zijn zeldzaam (totaal 16 sinds 1976). Bron: Death Penalty Information
Geinig altijd die statistieken.quote:Per maand tijdens Obama’s termijn:± 3,2 executies per maand
(306 ÷ 96 maanden)
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk.
Uiteraard net zoals zo vele moorden. Maar ik zie meer in een levenslang met geen vooruitzicht op vrijlating dan met een achterhaalde doodstraf.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moord die ze pleegde was niet babaars ?
Wait .... what?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis.
Artikel 3:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.
En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.
Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.
iedereen recht heeft op leven.
De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.quote:
De VS doodt mensen standrechtelijk via doodseskaders vermomd als politie-eenheden als ze een keer demonstreren tegen het regime.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Barbaarse culturen doden mensen al voor belediging of homofilie
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:13 schreef Laugh het volgende:
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet gewoon de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar wel lijdend).
Je lult onzin.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Tja als je hier zelf maar definities gaat bedenken om zogenaamd een punt te maken schiet het niet op met een eerlijk discussie over westers humanisme vs barbaarisme te voeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Cruzinats het volgende:
Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf.
Een soort MC Donalds paal. 'Hier opeten of meenemen naar huis'. De guillotine graag, hier opeten!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.
Hoe wil je dood gaan?
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.
Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
Ik volg die Jessica, die staat zowat naast de advocaten van Christa Pike.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.
Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
Nee, want wij geven die uit principe niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Pijnloos? Dat is verre van zeker bij een protocol met meerdere injecties. Toch zijn slechts twee staten, Ohio en Washington, overgestapt op één enkele injectie, een overdosis sodium thiopental.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.
Is dat Mean Girls Murder?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Op prime staat trouwens een serie over vrouwen in de dodencel, waar ook een aflevering over haar gaat.
Die ga ik binnenkort maar eens kijken.
Die middelen worden niet geleverd aan die staten. Niet voor niets heb je een anesthesist en ander medisch personeel(zetten van infuus)bij een operatie die mbt de doodstraf niet worden ingezet en zich daar ook niet voor willen inzetten(terecht). Daar zijn het amateurs die de kennis van een anesthesist etc niet hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Oké, maar wat is het probleem met de doodstraf dan als het je toch niet om de misdadigers gaat? Dan zou het niet uit moeten maken en dat doet het je schijnbaar wel gezien dat je eerder ook al de doodstraf als 'barbaars' wegzet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegen de doodstraf in moreel verheven landen zijn is heel wat anders als misdadigers willen redden.![]()
Maar nuance dat is blijkbaar bij onze conservatieve meute hier een te moeilijke begrip geworden.
Waarom zijn dit aanraders? Wellicht handig er dan ook wat meer over te vertellen ..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aanraders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |