abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221891621
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS.
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
pi_221891675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah weer een ongeïnformeerde conservatieveling. De doodstraf is een barbaarse praktijk, dat het ze in de VS niet eens lukt om deze bij tot doodstraf veroordeelde gedetineerden goed te voltrekken maakt het nog barbaarser.
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
pi_221891729
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk. Het is ook geen laatste vernederingsritueel zoals vroeger toen publieke executies nog de norm waren. Pure drogredenering om gerechtelijke dwalingen of foutjes tijdens het executieproces als argument te gebruiken tegen de doodstraf.
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen

Onderstaand een stuk uit deze link

https://research-portal.u(...)elijke-injectie-eos/

In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.

Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
pi_221891751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis. Bovendien gaan daar ook andere methodes vaker mis zoals ook mister Sparky zoals die Yanks de electrische stoel noemen

In de praktijk verloopt de dodelijke injectie lang niet altijd probleemloos. Daar was de ter dood veroordeelde Clayton Lockett uit Oklahoma vorig week het, toen nog, levende bewijs van. Lockett, veroordeeld voor moord, kreeg een gifmengsel toegediend dat nog niet eerder was uitgetest. Er is immers al lang een tekort aan het officiële slaapmiddel. Europese fabrikanten weigeren de benodigdheden voor de dodelijke injectie te leveren aan Amerikaanse staten die de doodstraf nog uitvoeren. Tien minuten na de geïmproviseerde gifcocktail begon Lockett weer te bewegen en praten. De mislukte executie werd afgeblazen en Lockett overleed drie kwartier na de injectie aan een hartstilstand. Een wrede, pijnlijke dood.

Dat het wel vaker misgaat met de verdoving, blijkt uit een onderzoek van Amerikaanse artsen, gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet in 2005. Chirurg Leonidas Koniaris van Miami University wierp samen met zijn collega’s een blik op het protocol van Texas en Virginia. Ze deden schokkende ontdekkingen. Mensen die de executie voltrekken, zijn niet opgeleid in de anesthesiologie, en veroordeelden krijgen geregeld te weinig slaapmiddel. Bovendien houdt niemand in de gaten of de gevangenen genoeg verdoofd zijn. Rapporten uit Arizona, Georgia, North Carolina en South Carolina toonden aan dat de concentratie slaapmiddel in het bloed van 43 van de 49 geëxecuteerde gevangenen na hun dood lager was dan de standaard hoeveelheid bij een operatie. 21 van hen hadden zelfs zodanig lage concentraties dat ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren en dus pijn leden.
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen :') !
pi_221891758
quote:

[..]

De moord die ze pleegde was niet babaars ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221891773
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Een voorbeeld uit 2005 en 2014, pure stemmingmakerij dus. Kom gewoon met steekhoudende argumenten ipv even een vooringenomen onderzoekje te dumpen :') !
En nu dus ook mbt Pike. Feit is dat de medische wereid er niet bij betrokken is. Kom jij eens met argumenten dat het een prima methode is. Het is eerder dat jij met vooringenomen argumenten komt en komt verder met niets.
pi_221891778
quote:
Executies in de VS per recente president (bij benadering, kalenderjaren):

George H.W. Bush (1989-1992): ±84
Bill Clinton (1993-2000): ±495
George W. Bush (2001-2008): ±453
Barack Obama (2009-2016): ±306
Donald Trump 1e termijn (2017-begin 2021): ±90
Joe Biden (2021-2024): ±78
Donald Trump 2e termijn (2025-heden): ±76 (47 in 2025 + 29 in 2026 tot nu)

Kort:
Bijna alles zijn staats-executies. Federale zijn zeldzaam (totaal 16 sinds 1976). Bron: Death Penalty Information

Mmm, tijdens Trump is er in eens ophef over terwijl hij juist diegene is die de dalende trend heeft ingezet. Onder Obama gingen er 3 per maand op de executiebank.

De democraten zijn echt een deathcult.

quote:
Per maand tijdens Obama’s termijn:± 3,2 executies per maand
(306 ÷ 96 maanden)
Geinig altijd die statistieken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221891779
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. De huidige doodstraf is helemaal niet meedogenloos, bruut of onmenselijk.
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.

En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.

Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.
iedereen recht heeft op leven.

De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:01:57 #114
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_221891780
Als het dan mislukt is, snap ik niet dat ze niet nóg een dosis to hebben gediend , waarom haar leven willen redden ? Die 2 doses waren duidelijk niet genoeg
pi_221891788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
De moord die ze pleegde was niet babaars ?
Uiteraard net zoals zo vele moorden. Maar ik zie meer in een levenslang met geen vooruitzicht op vrijlating dan met een achterhaalde doodstraf.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:04:35 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221891796
quote:

[..]
Die injectie methode is babaars omdat het niet word uitgevoerd door de medische wereld en gaat vaker mis.
Wait .... what?
pi_221891808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De doodstraf is vanuit het moderne westers humanistisch perspectief altijd onmenselijk.

En het omgekeerde van humanisme is barbaarisme.

Elke land wat de rechten van de mens ondertekend heeft en nog de doodstraf uitvoert zou eruit gegooid moeten worden omdat artikel 3 het volgende zegt.

De doodstraf is hiermee dan natuurlijk niet verenigbaar
Artikel 3:
Eenieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon

Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf. Misschien dat je het argument nog kan maken als Christen, maar ik betwijfel of de gestoorde linkse gekken die tegen de doodstraf zijn volgers van Jezus zijn. Het is weer typisch Pavlov's links; rechts is ergens voor, dus dan móét links wel tegen zijn. Je geef het zelf al aan in je vorige post met je klaagzang over "ongeinformeerde conservatievelingen". Totaal niet serieus te nemen.
pi_221891814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Iemand die een ander het leven ontneemt verspeelt dat recht wat mij betreft.

Maargoed, wat mij betreft verdwijnen alle zware criminelen gewoon permanent.
pi_221891820
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar ging niet vanzelf).
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:19:01 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221891842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk om de zwaarte van het misdrijf; satanische moorden, terroristische aanslagen etc, mogen wat mij betreft met de dood worden bestraft,
Barbaarse culturen doden mensen al voor belediging of homofilie :{
De VS doodt mensen standrechtelijk via doodseskaders vermomd als politie-eenheden als ze een keer demonstreren tegen het regime.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221891846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:13 schreef Laugh het volgende:
Sowieso vind ik de doodstraf nooit een goed idee.
Maar wat ik ook niet snap, is het spul wat ze gebruiken. Waarom niet gewoon de middelen gebruiken die ze bijv bij euthanasie hier in NL toedienen? Lijkt me veel humaner en effectiever.
Weet niet wat daarmee gebeurd als het naast het infuus loopt hoor. Maar zo een verhaal met dit spul uit Amerika heb ik een keer eerder voorbij zien komen (wel overleden maar wel lijdend).
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.

Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
pi_221891852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is juist de fase waar je doorheen moet. In het begin kan het heel zwaar zijn, maar na verloop van tijd wen je eraan, accepteer je het en wordt het uiteindelijk echt beter. Een mens moet soms eerst door een moeilijke periode en lijden voordat dingen beter worden. Dat is bij mij in ieder geval zo gegaan. Ik heb er uiteindelijk vrede mee gekregen en voel me er nu goed onder.
Daarom vermoed ik dat Pike het uiteindelijk ook best naar haar zin had in haar eentje, ondanks dat ze natuurlijk in een gevangenis zit.
Je lult onzin.
Of denk je dat Pike ook op Fok zit zoals jij?
pi_221891861
quote:
18s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Cruzinats het volgende:

Er zit geen wezenlijk verschil tussen mensen hun leven lang opsluiten en de doodstraf.
Tja als je hier zelf maar definities gaat bedenken om zogenaamd een punt te maken schiet het niet op met een eerlijk discussie over westers humanisme vs barbaarisme te voeren. :')
pi_221891880
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.

Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
pi_221891888
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is ook wel een goede.
Laat een een ter dood veroordeelde kiezen uit een laatste ‘menu’.

Hoe wil je dood gaan? :D
Een soort MC Donalds paal. 'Hier opeten of meenemen naar huis'. De guillotine graag, hier opeten!
  donderdag 1 oktober 2026 @ 12:32:27 #126
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221891891
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
De kans is groot dat ze vandaag of morgen alsnog komt te overlijden. Met die hoeveelheid gif zijn haar organen flink beschadigd.

Verschil is wel dat ze nu in een zacht en warm bed ligt. En pijnbestrijding krijgt.
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221891893
Heftige foto's - maar van internet .

Crime scene photos Christa Gail PIKE -

[ Bericht 31% gewijzigd door laforest op 01-10-2026 16:30:41 (Doe maar niet) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221891975
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu.nl meldde dat ze medicatie krijgt in het ziekenhuis om haar leven te redden.
Ik volg die Jessica, die staat zowat naast de advocaten van Christa Pike.
pi_221892008
pi_221892022
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Omdat de medische wereld niet meewerkt de doodstraf uit te voeren. De eed van Hippocrates.

Als euthanesie waar ik voorstander van ben of een operatie(narcose) zo zou werken als de injectie methode in de VS zou ik niet voor euthanesie zijn en zou ik zwetend eem operatie laten uitvoeren.
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
pi_221892038
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, terecht ook dat ze er niet aan meewerken. Maar ze kunnen in Amerika toch gewoon dezelfde middelen als die hier voor euthanasie gebruikt worden in een spuit stoppen?
Nee, want wij geven die uit principe niet.
pi_221892042
Het zou volgens Amerikaanse media dezelfde arts zijn geweest, Mark Fowler, die ook bij Pike ’mis’ prikte. Gedetineerde Carruthers die dood moest maar bleef leven, heeft een jaar uitstel gekregen. Het team dat Pike begeleidde naar de dodencel, bestond uit vrouwen.

Ze heeft in ieder geval haar zin gekregen met betrekking tot de vrouwelijke bewakers.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:14:14 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_221892076
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er is helemaal niks barbaars aan de doodstraf in de VS. Gewoon een pijnloze injectie, allemaal vrij zakelijk om eerlijk te zijn. Sterker nog, de ter dood veroordeelde mag vaak kiezen welke methode er gebruikt gaat worden.
Pijnloos? Dat is verre van zeker bij een protocol met meerdere injecties. Toch zijn slechts twee staten, Ohio en Washington, overgestapt op één enkele injectie, een overdosis sodium thiopental.
are we infinite or am I alone
pi_221892077
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Op prime staat trouwens een serie over vrouwen in de dodencel, waar ook een aflevering over haar gaat.
Die ga ik binnenkort maar eens kijken.
Is dat Mean Girls Murder?

Ik heb jaren geleden Killer Women van Piers Morgan (:r) en de aflevering over Amber Wright heeft mij nooit meer losgelaten. Zij heeft volgens mij veel gelijkenissen met deze Pike

De serie Killer Women with Piers Morgan is geen aanrader vanwege die Piers Morgan die waardeloos interviewt, maar er zitten wel paar interessante afleveringen bij. Ik kan alleen geen streamingsdienst vinden die deze serie nu beschikbaar heeft

(edit: de imdb linkjes doen raar?)
pi_221892089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 12:59 schreef Laugh het volgende:

[..]
Die middelen worden niet geleverd aan die staten. Niet voor niets heb je een anesthesist en ander medisch personeel(zetten van infuus)bij een operatie die mbt de doodstraf niet worden ingezet en zich daar ook niet voor willen inzetten(terecht). Daar zijn het amateurs die de kennis van een anesthesist etc niet hebben.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:28:51 #136
3542 Gia
User under construction
pi_221892136
Ik ben voorstander van de doodstraf, maar niet voor zulke jonge mensen (moment van het plegen van de misdaad). Ik vind dat de minimum leeftijd, van het vergrijp, minimaal 25 jaar moet zijn. Dan pas zijn de hersenen uitgegroeid. Vind het namelijk ook bizar dat die paar maanden het verschil maken tussen levenslang of doodstraf. Die jongen heeft levenslang en Pike, omdat ze wettelijk volwassen was, doodstraf. Daarbij heb ik ook sterk het vermoeden dat die jongen het initiatief tot het plegen van deze daad heeft genomen, aangezien hij Pike ook mishandelde.
Wat ze gedaan hebben valt absoluut niet goed te praten, maar ik denk dat de jonge leeftijd en haar achtergrond zeker een rol gespeeld hebben. Ik had levenslang passender gevonden.

Voor nu hoop ik dat ze in het ziekenhuis overlijdt en niet nogmaals deze martelgang hoeft te ondergaan.
pi_221892137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tegen de doodstraf in moreel verheven landen zijn is heel wat anders als misdadigers willen redden. :')

Maar nuance dat is blijkbaar bij onze conservatieve meute hier een te moeilijke begrip geworden. 8)7
Oké, maar wat is het probleem met de doodstraf dan als het je toch niet om de misdadigers gaat? Dan zou het niet uit moeten maken en dat doet het je schijnbaar wel gezien dat je eerder ook al de doodstraf als 'barbaars' wegzet.

Je zou ook levenslange opsluiten of een isoleercel als 'barbaars' kunnen omschrijven. Want wat is het leven nog waard als je enkel de dood moet afwachten tussen een paar muren?

Als je we op die tour gaan is de conclusie dat het beste is gevangenissen te bouwen zoals in Noorwegen, die min of meer op driesterrenhotels lijken en waar de nadruk ligt op zo snel mogelijk reïntegreren.
pi_221892144
Overigens is het niet de eerste keer in de staat Tennessee dat het met die injectie methode mis gaat.

https://www.npr.org/2026/(...)ics-lethal-injection
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:33:07 #139
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221892153
Aanraders:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221892165
quote:
18s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aanraders:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom zijn dit aanraders? Wellicht handig er dan ook wat meer over te vertellen ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')