Dat klopt, maar of je de gevolgen kunt overzien is natuurlijk maar de vraag.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik besefte op mijn dertiende echt wel dat een moord een heftig en serieus vergrijp is, iets wat niet meer goed te maken is. Laten we nou niet gaan doen alsof 13 jarigen totaal geen moreel kompas hebben. Ze zijn wat impulsiever en makkelijker van buitenaf te beinvloeden, door groepsdruk bv, maar het besef dat een moord absoluut fout is is er echt wel.
Deze vrouw heeft ook niet in een vlaag van verstandsverbijstering iemand die haar vroeger misbruikt heeft aangereden toen ze hem ineens onverwacht zag lopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik besefte op mijn dertiende echt wel dat een moord een heftig en serieus vergrijp is, iets wat niet meer goed te maken is. Laten we nou niet gaan doen alsof 13 jarigen totaal geen moreel kompas hebben. Ze zijn wat impulsiever en makkelijker van buitenaf te beinvloeden, door groepsdruk bv, maar het besef dat een moord absoluut fout is is er echt wel.
Nou, een van de gevolgen is dat je als 13 jarige zo goed als zeker voor een moord hooguit op je 21ste weer vrij bent, dat zou een overweging kunnen zijn voor een gewetenloze puber. Dat is waarschijnlijk wat hem ook ingefluisterd is door zijn opdrachtgever(s) want normaal gesproken komen 13 jarigen zelf niet op zulk soort ideeen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:24 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat klopt, maar of je de gevolgen kunt overzien is natuurlijk maar de vraag.
Jij hebt het maar over zielig voor de dader. Een doodstraf als die is uitgevoerd is niet meer terug te draaien als je onschukdig blijkt te zijn. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas zien we dit wel vaker in die kringen, de meest zware misdadigers verdedigen. En dan komt men bij een linkse outlet als The Guardian met een zielig verhaal over hoe een dader zelf eigenlijk een slachtoffer zou zijn.
Er zijn heel veel mensen die heftige dingen moeten meemaken, van oorlog tot misbruik en van ziekte tot grote armoede. Maar dit zijn geen redenen om dan maar op het criminele pad te gaan.
Mensen zijn altijd zelf verantwoordelijk voor hun daden, ook in zulke situaties. En het overgrote merendeel van de mensen blijft dan ook gewoon van het criminele pad, zelfs als men geconfronteerd wordt met hele lastige situaties in het leven.
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:12 schreef Barbusse het volgende:
Uiteraard springen de liefhebbers van mensen doodmaken er direct bovenopKinderachtige hyperbolen en al. Zonder daadwerkelijk in te gaan op de vraag waarom zij wel de doodstraf zou verdienen, maar andere moordenaars levenslang.
De doodstraf is barbaars. C'est tout
Je gaat nu mee in zijn frame. De doodstraf is niet barbaars, het is een passende strafmaat voor de zwaarste criminelen die verschrikkelijke misdaden hebben begaan. Juist het verdedigen van zulke criminelen en doen alsof het allemaal aan externe factoren ligt, dán ben je een barbaar. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat nu mee in zijn frame. De doodstraf is niet barbaars, het is een passende strafmaat voor de zwaarste criminelen die verschrikkelijke misdaden hebben begaan. Juist het verdedigen van zulke criminelen en doen alsof het allemaal aan externe factoren ligt, dán ben je een barbaar. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.
Arme vrouw, ze had het zwaar enzo.quote:Christa Pike tortured her classmate to death and kept the victim's skull as a "souvenir"
Ja, een jury die bestaat uit leken. Juryuitspraak is gewoon debiel. Ik snap het principe erachter, maar feitelijk komt het er op neer dat je door zowel aanklager en verdediging bespeelt gaat worden als een tennisbal, waarna de verantwoordelijkheid geheel bij jou wordt gelegd, iemand die geen weet heeft van de nuances in rechtspraak. Achterlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet barbaars is. Maar jij vindt de daden die een doodstraf ter weeg brengen niet barbaars? Vaak heeft daar een meer koppige jury over beoordeeld.
Geen idee, ik ga straks eens kijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat Mean Girls Murder?
Ik heb jaren geleden Killer Women van Piers Morgan (:r) en de aflevering over Amber Wright heeft mij nooit meer losgelaten. Zij heeft volgens mij veel gelijkenissen met deze Pike
De serie Killer Women with Piers Morgan is geen aanrader vanwege die Piers Morgan die waardeloos interviewt, maar er zitten wel paar interessante afleveringen bij. Ik kan alleen geen streamingsdienst vinden die deze serie nu beschikbaar heeft
(edit: de imdb linkjes doen raar?)
Waarom staan dat soort foto’s online?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:32 schreef StaceySinger het volgende:
Heftige foto's - maar van internet .
Crime scene photos Christa Gail PIKE -
Zoek op youtube. Daar kun je zowat alles terug vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan trouwens niks vinden op prime, dus het zal er wel weer afgehaald zijn. Jammer.
Vertel nog eens hoe goed jij het vind dat de vs al 230 mensen zonder proces doodgeschoten hebben omdat ze roepen dat het drugsmokkelaars waren . Is dat nu het ultieme voorbeeld van een functionerend conservatief moreel kompas mensen zelfs het recht op een eerlijk proces niet gunnen..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
. Een mens zonder enig functionerend moreel kompas.
Je hebt gelijk, "life in prison" met mogelijkheid tot parool, ik had het verkeerd onthouden!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was zijn parool afgewezen.
Ik ken nog een leuke, recentelijkequote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zoek op youtube. Daar kun je zowat alles terug vinden.
Bekijk deze YouTube-video
En deze zaak is ook echt bizar
Bekijk deze YouTube-video
Zoek op Taylor Schabusiness in youtube en je vind alles terug van ondervraging tot veroordeling. Een zeer bizarre zaak die vergelijkbaar is met Pike waar de moeder het hoofd van haar eigen zoon ontdekt in een emmer. Dat was zelfs in Nederland groot nieuws.
Voordat je mij vragen gaat stellen is het eerst misschien handig zelf met wat antwoorden te komen:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vertel nog eens hoe goed jij het vind dat de vs al 230 mensen zonder proces doodgeschoten hebben omdat ze roepen dat het drugsmokkelaars waren . Is dat nu het ultieme voorbeeld van een functionerend conservatief moreel kompas mensen zelfs het recht op een eerlijk proces niet gunnen..
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De doodstraf is geen barbaarse straf. Jij vind het een barbaarse straft omdat je schijnbaar meer bezig bent met vermeende het leed van een dader dan met het leed van een slachtoffer(s) of dienst nabestaanden. Dáár ga je zelf de mist in, dat jouw morele kompas niet functioneert kunnen anderen niets aan doen.
Kun je ook onderbouwing waarom de doodstraf barbaars is, maar levenslange opsluiting bijvoorbeeld niet? Tenzij je ook dat al te ver vindt gaan natuurlijk. In dat geval ben ik erg benieuwd wat jij een passende straf vindt voor zware criminelen.
Zijn wens is uitgekomen?quote:May God have mercy upon you’ - Judge tells Christa Pike in 1996 after she is sentenced to death
Zelfs als het goed gaat is een gore manier om te gaan (verlamd terwijl je van binnen uit je aderen in de fik vliegt). Ongeacht hoe men een stukje extra marteling soms toejuicht is dat niet nodig w.m.b.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:35 schreef Friday12 het volgende:
Ik snap dat gekut niet met injecties. Gewoon vuurpeloton en je weet het zeker.
Ik zou ook voor vuurpeleton kiezen. Dat ging vroeger prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:35 schreef Friday12 het volgende:
Ik snap dat gekut niet met injecties. Gewoon vuurpeloton en je weet het zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |