abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221621275
...en weer open!

Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef laziness het volgende:
Je hoeft niet enorme Disney fan te zijn om van de parade en shows te genieten in mijn optiek.
Inmiddels vind ik het er te druk en zonder fastpass slecht te doen dus ik hoef niet meer. Maar dat is puur omdat ik weet hoe het voorheen was.
Man en kind gaan elk jaar op een studiedag naar de Efteling, dat sla ik tegenwoordig ook over. Ik word oud geloof ik :o
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:02:21 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221621436
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221621504
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
pi_221621600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:05 schreef Schanu het volgende:
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
Dan begrijp ik heel goed dat je liever voor Disney kiest! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621601
Wij zijn 2,5 jaar geleden naar Disney geweest. Was supertof en ondanks meivakantie veel mazzel gehad qua drukte. We hadden toen nog geen autipas (waren ook niet op de hoogte) en het was echt keihard werken om alles gezellig te hpuden.

Dat was tevens onze laatste vakantie naar het buitenland. Daarna wilde D1 niet meer (dreigde op deze trip in Belgie ook weg te lopen enzo).

Maar warme herinneringen aan Disney. Zou graag weer eens terug gaan. O+
pi_221621641
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
pi_221621657
Oehhh deze Disneygek werd aangetrokken door de titel van het bankje

@Schanu misschien kom ik je wel tegen ;)
Wij gaan mijn verjaardag en Kerst in Disney vieren. Verblijven in Sequioa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:10:49 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221621926
Ik snap met de beste wil van de wereld die Disney hype niet, nooit gedaan ook.
Geloof dat mijn ouders, oom tante en oma way back in 84 meer onder de indruk waren van Micky en Minnie dan mijn zusje en ik _O-

Een nacht Prarie Daiza zou wel echt mijn ultieme droom zijn, ik zou alleen niet kunnen kiezen welke kamer.
Vrienden van mij hebben het nu al twee keer gedaan, echt fantastisch lijkt me dat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:12:26 #10
176471 oh-oh
pi_221621944
Overigens ben ik wel met mijn broertje voor zijn communie, hij was 7 ik was 19, naar Eurodisney geweest, omdat ik het zielig vond dat niemand met hem ging en ik wel wist dat het anders ook nooit zou gebeuren.

Maar dat was destijds denk ik nog niet heel lang open en dat vond ik echt zo een grote deceptie :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221621993
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:03 #12
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221622384
Hey, hij zit niet gekoppeld!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:36 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je verjaardagskorting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:04:49 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:22 schreef exode het volgende:
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:05:55 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622418
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Today is life -

Dale Carnegie
pi_221622473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Ik ga in december voor de 18e keer naar Parijs.
Vorig jaar 2 weken in Disney World geweest.
Wij vinden het echt geweldig. Zijn groot Disneyfan en genieten elke dan van de 1e tot de laatste minuut.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221622585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Voor ons is het feit dat je op een andere plek kan wachten als heel fijn. Met name bij bv de Baron, de spanning om er in te gaan, en dat wordt nog verder opgebouwd met het hele verhaal, de muziek etc. Natuurlijk is dat onderdeel van de attractie maar voor D1 was dat echt teveel van het goede. De faciliteitenkaart maakte echt het verschil tussen er wel of niet ingaan. Idem voor de Pirana. De smalle gangetjes, de drukte, muziek etc, dat trekt D2 weer niet. Dus rustig buiten de rij en uit de herrie wachten, helemaal prima.

T is alleen jammer dat mensen je dan toch steeds weer aankijken alsof je ergens gebruik van maakt waar je geen recht op hebt. Dus wat dat betreft vind ik het systeem van Disney ook beter. Dan weet je dat iedereen iig gecheckt is en dat voorkomt hopelijk ook irritante blikken en opmerkingen.
pi_221622656
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
pi_221622731
Walibi is voor ons op papier minder goed geregeld. Op vertoon van de Autipas kun je een bandje krijgen. Alleen dan mag er maar 1 iemand mee. En die moet 16 jaar of ouder zijn. Ik was er de vorige keer met D2 en oudste. Dat werkte dus niet. Mij krijg je niet in die achtbanen (letterlijk en figuurlijk) en om oudste dan maar alleen te sturen is ook zo wat. We deden het zonder pas en dat ging maar net aan.

Maar volgens mij doen ze in de praktijk niet zo moeilijk over die 16 jaar van degene die mee gaat dus de volgende keer gaan we wel zo'n bandje halen.
pi_221623444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Dit :Y
Was 16 jaar geleden met dochter en we hebben 0 Disney figuren gezien. Dat was dus eens maar nooit meer :N

Loslaten met kleine stapjes, @Phaidra Zoals vandaag ook, hij komt er echt wel :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:40:09 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221623447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef exode het volgende:
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221623448
Wat zijn schokkerige eitjes? :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:00:47 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221623548
Ik heb in Legoland en Lego House best een hoop mensen gezien met de sunflower keycord. Voor zover ik dat kan inschatten werd er door het personeel netjes tijd genomen/rekening gehouden met de dragers, en kwam ik ze ook vaak tegen in de priority rij. Heb natuurlijk niet gevraagd of ze nog een extra verklaring hadden 😉 (en ook met een gewone fastpass mag je de priority rij in bij legoland, dus soms was het er nog best druk).
pi_221623613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Ik begreep dat je die armband krijgt bij verschillende dingen zoals ADHD, niet dat je nog extra verklaringen nodig hebt. Een vriendin was er tegelijk met ons in de meivakantie en had voor haar volwassen zoon met autisme een armband iig.

Daarnaast heb je de zonnebloem sleutelhanger nog.

Maar Legoland is sowieso niet te vergelijken met Disneyland en Efteling qua lengte van wachtrijen en prikkels in de wachtrijen. Ik trok en trek het er prima, zelfs vorig jaar toen ik prikkels heel slecht kon handelen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:32:24 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221624241
Zonnebloem ken ik ja. En ik baseer me natuurlijk alleen op het antwoord dat legoland zelf geeft per e-mail, ik ben er nog niet geweest.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221624336
Tink, wij hebben pairi daiza vorig jaar gedaan met overnachting in de buurt. Niet op het park. Sowieso waren alle ‘leuke’ plekken met uitzicht op dieren al weg, geloof dat alleen de kinderboerderij nog kon op sommige datumopties van ons. Daar maak ik twee pubers niet perse meer blij mee.

Ook vonden wij twee dagen dierenpark niet perse noodzakelijk, dus zijn de tweede dag op de terugweg nog een paar uur Brussel in gegaan.

Maar hoor genoeg mensen die wel twee dagen nodig hebben (maar eerlijkheid gebied dat wij er tijdens die trip achter kwamen dat we niet meer zo van dierentuinen houden, nadat wel in zuid Afrika veel dieren in het wild gezien hebben, dus dat we wellicht minder lang stil gestaan hebben dan gemiddeld).

Hier vandaag met pubers naar Sparkx geweest. Achteraf dus hartstikke mooi pretparkweer geweest, maar goed, nu dus een binnenactiviteit.
De pubers begonnen binnen het uur al hard tegen elkaar te puberen en de sfeer te verpesten. Waarbij de oudste het ook nog op mij probeerde af te schuiven (‘ik zie wel waar E dat chagrijnige van heeft, jij reageert net zo’). Heb nog nooit zo hard op het punt gestaan naar huis te gaan, zo klaar was ik op dat moment. Dat laatste heb ik ze gelukkig wel duidelijk kunnen maken en daarna hebben we het heel gezellig gehad, waarom het dan altijd eerst moet escaleren? Geen idee.

Maar goed, dat was voorlopig wel even het laatste uitje met z’n drieën, ben wel even genezen.

Sowieso morgen weer werken en de kinderen weer naar school maandag.

Pretparken vinden de kinderen en ik altijd wel leuk. Man vind het niks en gaat ook niet meer mee sinds dat de kinderen ‘oud’ genoeg zijn om comfortabel met 1 ouder mee te gaan. Alleen maar fijn eigenlijk. Want hij wilde niet in achtbanen en wij vooral wel. Maar omdat hij dan zo lang zat te wachten gingen we ook wat doen waar hij wel mee in durfde (maar wat we eigenlijk alle 4 niet heel leuk vonden ;) )

Wij gaan vooral voor de attracties en minder voor shows of aankleding. Wij vonden Disney echt wel leuk, maar zouden eerder naar Europapark terug gaan dan naar Disney bijvoorbeeld. Maar ik snap ook zeker dat mensen wel juist voor die sfeer gaan (heb collega’s met abonnementen, dus krijg er regelmatig wat over te horen).

Het is wel altijd een uitdaging als ik dat zo hoor over passen voor kortere/rustigere rijen als je deze nodig hebt.
Ik snap de keuze van de Efteling. Juist om wat tink aangeeft dat een huisarts die verklaring niet kan of mag uitschrijven. En daardoor mensen deze verklaring dus niet hebben, die het wel nodig hebben en er geen gebruik van kunnen maken. Het nadeel is dus wel dat het makkelijker is om er een aan te vragen ‘omdat het beter uit komt’ en de rijen daardoor alsnog langer worden.
pi_221624342
Wij zijn twee jaar geleden in de kerstvakantie naar Disneyland Parijs geweest, dat was eens maar nooit weer. Absurd druk, koud, veel regen (maar dat was gewoon pech). Ik zou dat niemand aanraden eigenlijk. In november kun je ook prima rustigere en goedkopere kerstsfeer proeven. De kerstparade was wel mooi! En volgens mij heeft Disney ook speciale prikkelarme ruimten om tot rust te komen, in de buurt van het babycenter. Maar daar kunnen ze je ter plekke vast meer over vertellen. Wij zijn meer liefhebbers van mooi weer pretparken hebben we gemerkt, dus we gaan in mei weer naar Orlando. Deze keer alleen Universal vanwege de bouwput in Disney World, maar ter compensatie gaan we een paar dagen op Disney Cruise naar de Bahama’s, inclusief bezoek aan een van Disney’s privé eilanden.

Wij gaan in de herfstvakantie wel twee dagen naar Parijs, we vonden een deal die we niet konden laten liggen. Voor het eerst met losse dagtickets vanuit een appartementje. Dat was ¤1200 (6 nachten appartement) vs ¤2200 (2 nachten Davy Crocket). We gaan vooral om het Frozen gebied te bekijken.

Wij hebben vandaag onze vakantie afgesloten met een bezoek aan Walibi. Daar was ik al 15 jaar niet meer geweest, maar dat is echt enorm opgeknapt! Geweldige nieuwe achtbanen (yoy thrill en Untamed _O_) maar vooral veel meer thematisering en aankleding. Geen afbladderende verf meer, maar alles ziet er gewoon fris uit, en de condor karretjes zijn verbeterd, dus geen pijnlijke oren meer door het schudden. De kinderen vonden het geweldig en het was redelijk rustig, zeker na 5 uur kon je overal doorlopen en nog wat van Lowlands meekrijgen :D. Zodra de meiden ook 1,40 zijn gaan we terug, dat zij nog niet overal in mochten was het enige minpuntje. (En het kwartiertje regen toen we aankwamen). Je moet alleen wel van achtbanen/spannende attracties houden, want verder heeft het vrij weinig te bieden imo.
pi_221624544
quote:
Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
pi_221624665
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 21-08-2026 22:57:31 ]
pi_221624742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
pi_221624989
Oeh Amsel, een hondje!! Wat leuk! Heb je een fotootje voor ons? O-)

En wat fijn dat alles zo vlot verlopen is!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:08:10 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221625301
quote:
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:47:18 #33
176471 oh-oh
pi_221625375
Hier voor de foto's van het hondje van Amsel :7
( Groucho Marx )
pi_221625382
Jaaaaa, foto's Amsel :)
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:01 #35
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625443
quote:
Ik weet niet waar je in de buurt zit? Rotterdam bij de Eurostarbalie heeft ze ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 22-08-2026 08:20:26 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:31 #36
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 07:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
Wij gebruiken enkel het keycord zonder de hanger. En dat is al voldoende.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:17:55 #37
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625459
quote:

[..]
Wow. Onze huisarts gaf dat af zonder blikken of blozen. Anders ga je een half uur voor jan lul in de wachtkamer daar zitten, weet ie het meteen.

(maar misschien ook wel omdat ie wist dat ík dat niet zou trekken?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221625586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:30 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
Dit kun je natuurlijk niet zonder foto hier droppen he... :+
S. 2014
J. 2016
pi_221625723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 23:06 schreef Amsel het volgende:

[..]
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221625979
Op Amazon zie ik ook sunflower keycords.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221626033
quote:
Ik heb via de webshop besteld en geen inklaringskosten oid hoeven betalen, misschien mazzel gehad?
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:05:41 #42
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221626572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:13 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221627127
Sunflower keycord is voor alle niet zichtbare aandoeningen. Het wil alleen niet zeggen dat je daarmee ook automatisch voorrang hebt. Op Schiphol werden wij er bv wel uitgeplukt om naar een andere (snellere en rustigere) rij te gaan en werd er meer tijd genomen/praatje gemaakt. Het is heel erg afhankelijk hoe ze er mee omgaan op de betreffende locatie (of geïnformeerd zijn). In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn. Maar ook met keycord moet je dan assertief zijn.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:01:35 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221627413
Ik heb die keycoards van Ali en zelf kaartjes gemaakt met wat erop moet staan. Ik heb onder meer een kapotte knie (wrs reuma), adhd en een angststoornis, waardoor lang heel dicht op andere mensen staan in een rij lastig is zowel fysiek als mentaal. En ik kan er absoluut niet tegen als mensen me aanraken en kan niet meer dan een trede of 15 traplopen. En daarvoor is zo’n keycoard wel heel handig.
pi_221628100
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
Het was niet de rolstoelgebruiker, dat was allemaal prima. Het waren mensen die op elkaar stonden te wachten voorbij de wc's en tja het was druk dus ze stonden er al even.

quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Kyara het volgende:
In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn.
Dat kan met een mindervalidenkaart die moet worden aangevraagd met een verklaring. Ook nog iets om uit te zoeken want misschien wel handig om achter de hand te hebben mocht er wel weer een lange wachtrij staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-08-2026 15:37:58 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:16:17 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeld ^O^ Je hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.

Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg :s)

Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost :@ :W
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221629407
Sinds 2021 zijn we er als gezin 3 x geweest, Disney Parijs dus.
Ben nu wel even een paar jaar genezen hoor. Laatste keer bakken met regen, slecht of weinig geslapen en uitgekeken op wachtrijen, lopen, merch. Alles! :')
Mijn man zou elk jaar wel willen.
pi_221629446
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:55:28 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629489
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Kyara het volgende:
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
pi_221629501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby :D
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:03:47 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629603
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Kyara het volgende:

[..]
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby :D
Voor mijn gevoel ook hoor ;) Maar hij wordt alweer bijna 6 :D En bij jouw meiden heb ik ook nog het gevoel dat ze rond de 10 zijn maar dat zijn ook full blown dames inmiddels _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:09:06 #52
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221630277
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221630338
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben :'(
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅
pi_221630432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:16 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus ^O^
[..]
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens O+
[..]
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeld ^O^ Je hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.

Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg :s)

Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost :@ :W
Ze had het over Disney World. En daar heeft ze wel gelijk in, als je daar gewoon zonder voorbereiding naar toe gaat kun je een fractie van de attracties doen en niet in een echt restaurant eten (Quick service wel altijd uiteraard). Een restaurant als Space 220, wat heel erg tof is, of een willekeurig restaurant met Disneyfiguren moet je de wekker voor zetten om te kunnen reserveren, en zelfs dan ben je vaak nog te laat, zeker als je maar een paar dagen daar bent (want dan opent je bookingwindow later dan bij iedereen die al eerder aankomt). Met lightninglane multipass geldt hetzelfde, als gewone bezoeker kun je fluiten naar bijv Slinky Dog (al heb je die betaalde pass niet echt nodig, een goede planning werkt net zo goed maar kost veel voorbereiding). De meest gegeven tip aan mensen die naar Disney World gaan is niet voor niets om een powerbank voor de telefoon mee te nemen. En dat is niet vanwege foto’s.

En ook in Parijs moet je veel geluk hebben om op de dag van je verblijf nog naar Rémy, Waltz, auberge de cendrillon of Downtown (Marvel hotel) te kunnen. Alles in Disney Village is wel makkelijk te vinden, en andere buffets zijn vaak wel goed te doen.

Maar verder heb je wel gelijk hoor, de meeste mensen klagen over wachttijden bij Disney, maar mijn ervaring bij de Efteling en Walibi is dat er vergelijkbare wachttijden zijn. In alle gevallen geldt dat goed timen zorgt voor korte wachttijden. Hellendoorn had vorige week ook 1,5 uur wachttijd voor een simpele achtbaan (ridderstrijd) en een uur voor de kinderachtbaan rioolrat. 45 minuten voor Symbolica of Droomvlucht is ook heel normaal.
pi_221632439
Ik vind er geen lol aan als ik een dagje pretpark zo uitgebreid moet voorbereiden, ik wil gewoon rondslenteren en kijken wat ik tegenkom en dan beslissen waar ik in wil.

SPOILER: Hondjes!
pi_221632568
Ik vind de voorbereiding juist een deel van de voorpret. Bij een groot attractiepark dan, niet bij iets als Duinrell of Hellendoorn. Voor Walibi hebben we ook alleen even gekeken wat de drukste attracties waren en wat voor wachttijd daarbij hoort, dat is vijf minuten werk de avond ervoor. Maar wij zijn nu al bezig met de drie Universal parken die we in mei gaan bezoeken. Welke attracties/shows willen we perse doen, hoe moeten we die prioriteren om zo min mogelijk te wachten, wat is een gemiddelde wachttijd per attractie en wat is een korte wachtrij, welke attracties zijn ‘s ochtends druk of juist ‘s middags... Ik kan mijn man niet blijer maken dan door hem dat uit te laten zoeken.

Wat een leukerd Amsel!
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:27:06 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221632660
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅
Het erge is: zij zit straks in de luiers, terwijl mijn kinderen technisch gezien het huis uit kunnen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221632677
Wat een schatjes @Amsel O+
Ik ben voor niet zo van de voorbereiding. En als we het wel doen dan gaat die planning direct het raam uit en gaan we toch weer als een kip zonder kop door zo'n park heen :')
  zondag 23 augustus 2026 @ 08:52:52 #59
176471 oh-oh
pi_221633592
Leuk @Amsel, doodles?
En geen pup toch?

Ik werd vanochtend uit bed gejaagd door mijn waakhonden, die om 6:15 blaffend naar buiten renden en de tuin in vlogen.
Er zijn werkmannen bij de buurvrouw bezig.
Dit is echt Hongarije hoor, zondagochtend vroeg _O-
Ik was wel al wakker maar wilde me net nog eens omdraaien.

Weet ik in elk geval dat die xoloitzcuintle goed waken, want ik slaap altijd met de deur en alles open, en ze hebben dit nog nooit gedaan.
Ze waren echt heel fel, tot ik ze terug riep.
B-)
( Groucho Marx )
pi_221634477
Ach wat een mop Amsel! Gaan ze goed samen?

Gisteren bij de puppy cursus mocht Lizzie met los spelen met 3 labradoodle pups spelen. Wat een verschil, dat waren echt 3 enorme stuiterballen en Lizzie had zoiets van 'leuk dat spelen maar doe ff chill joh!' _O-
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:32:33 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221634560
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 08:52 schreef oh-oh het volgende:rvrouw bezig.

Weet ik in elk geval dat die xoloitzcuintle goed waken, want ik slaap altijd met de deur en alles open, en ze hebben dit nog nooit gedaan.
Klinkt ook als een slaaptablet
pi_221634613
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Leuk @:Amsel, doodles?
En geen pup toch?

Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweest O+
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:34:54 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221634817
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Klinkt ook als een slaaptablet
Dat dacht ik ook, ik las het eerst ook als dat ze goed werken, dat maakte het plaatje compleet _O-
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:41:47 #64
176471 oh-oh
pi_221634857
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:47 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweest O+
Hier neem ik liefst boven de 8 jaar en dat draait ook meteen mee, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_221637361
Gisteravond weer gedoe met D1 dus geen quality time met man en geen me-time en veel te laat naar bed gegaan daar het hele gezeik. Superslecht geslapen en om 6 uur maar uit bed gegaan. Probleem als je chagrijnig gaat slapen dat je dan ook zo wakker wordt. En 4 uur slaap maakt dat niet beter }:|

Gister ook mijn knie verdraaid dus ik kan nu mijn been niet strekken en loop mank en daar word ik nog chagrijniger van.
pi_221639483
Klinkt als een rotdag Kyara! Hopelijk wordt morgen een betere dag!

Ik moet morgen weer werken :(
pi_221640820
Huuuh werken. :r
Voorheen begonnen mijn diensten pas op woensdagavond. Sinds december al op maandagmorgen en daar kan ik nóg niet aan wennen.
Elke zondag denk ik: gatver, morgen weer werken. :')
pi_221641781
Hier krijgen we een soort van ritme vanaf vandaag. Juul naar timmerdorp en B naar voetbalkamp. Verloofde moet 3 dagen werken. Wel lekker weer rust in huis. *)
pi_221641845
Vicky, wat leuk! Wanneer ga jij er heen? Wij blijven tot en met dinsdag en zijn er met kerst zelf dus niet. Zou heel grappig zijn als we elkaar daar tegen het lijf lopen :D

Amsel, wat fijn dat de vakantie en het start van het schooljaar zo goed ging, hopelijk zet die positieve lijn door O+ En wat een prachtige honden heb je! O+

Kyara, hoe is het nu met je knie? Klinkt heel erg pijnlijk in ieder geval. En heb je afgelopen avond nog wel wat quality time gehad?

Exode, geniet van je rust!

[ Bericht 50% gewijzigd door Schanu op 24-08-2026 08:32:36 ]
pi_221642620
Ps. misschien hebben jullie nog tips?

Wij proberen jaarlijks een abonnement te nemen op een (pret)park omdat dat het beste werkt voor/met Jewel. Voor haar hebben we dan een plek om naartoe te gaan die ze kent en waar ze dus ook zonder stress naartoe kan gaan. En voor ons doet het financieel minder pijn omdat Jewel een uitje nooit lang volhoudt en het gewoon heel duur is om voor een dag weg te betalen als je na een uur weer naar huis moet omdat Jewel het toch niet vol blijkt te houden.

Vorig jaar hadden we een abonnement op Julianatoren, dit jaar op Hellendoorn. Beide zijn het fijne kleine(re) overzichtelijke parken en dat werkt het best voor Jewel. Maar we zitten voor volgend jaar dus enorm te twijfelen wat we moeten doen. Hellendoorn hebben we na een jaar wel gezien namelijk. Maar Walibi lijkt ons (nog) te heftig en is minder goed geregeld qua faciliteitenkaart. En ik heb niet het gevoel dat daar wat tussenin zit. We zaten nog te denken aan Flierefluiter, maar de meiden zijn 8 en bijna 10 (over 2 maanden) dus ik denk dat dat ook niet lang (genoeg) meer boeit.

Iemand enig idee wat leuk (en betaalbaar) zou kunnen zijn in omgeving Zwolle voor deze leeftijdsklasse? Specifiek dus ook iets waar je vaak heen kan gaan zonder dat het enorm gaat vervelen (zo is een Dinoland bijvoorbeeld leuk, maar niet om heel vaak naartoe te gaan).
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 09:38:09 #71
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221642701
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 09:26 schreef Schanu het volgende:
Ps. misschien hebben jullie nog tips?

Wij proberen jaarlijks een abonnement te nemen op een (pret)park omdat dat het beste werkt voor/met Jewel. Voor haar hebben we dan een plek om naartoe te gaan die ze kent en waar ze dus ook zonder stress naartoe kan gaan. En voor ons doet het financieel minder pijn omdat Jewel een uitje nooit lang volhoudt en het gewoon heel duur is om voor een dag weg te betalen als je na een uur weer naar huis moet omdat Jewel het toch niet vol blijkt te houden.

Vorig jaar hadden we een abonnement op Julianatoren, dit jaar op Hellendoorn. Beide zijn het fijne kleine(re) overzichtelijke parken en dat werkt het best voor Jewel. Maar we zitten voor volgend jaar dus enorm te twijfelen wat we moeten doen. Hellendoorn hebben we na een jaar wel gezien namelijk. Maar Walibi lijkt ons (nog) te heftig en is minder goed geregeld qua faciliteitenkaart. En ik heb niet het gevoel dat daar wat tussenin zit. We zaten nog te denken aan Flierefluiter, maar de meiden zijn 8 en bijna 10 (over 2 maanden) dus ik denk dat dat ook niet lang (genoeg) meer boeit.

Iemand enig idee wat leuk (en betaalbaar) zou kunnen zijn in omgeving Zwolle voor deze leeftijdsklasse? Specifiek dus ook iets waar je vaak heen kan gaan zonder dat het enorm gaat vervelen (zo is een Dinoland bijvoorbeeld leuk, maar niet om heel vaak naartoe te gaan).
Geen idee of Hengelo te doen is? Anders zou je De Waarbeek kunnen proberen? En hetzelfde geldt voor Drouwenerzand. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoever dat vanaf Zwolle is. Hengelo is best wel een eindje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 09:44:50 #72
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221642742
Speelt hier iemand al polderprikker trouwens? (Polderprikker.nl )

Ik kreeg de vraag pas en ik gaf als antwoord dat ik alweer gestopt was, maar ze lijken nu een aantal van de minpunten opgelost te hebben :P

quote:
#Polderprikker nummer 84 • 4747/5000
🟦1000 🟩997 🟨770 🟦1000 🟩980
https://polderprikker.nl/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221642753
@Schanu
Slagharen
Duinen Zathe
Drouwenerzand

Edit: Hoe kan ik Wildlands nu vergeten. Het is geen pretpark maar wij zijn er na 1 bezoek nog niet uitgekeken en elk seizoen is weer anders.

[ Bericht 43% gewijzigd door Elleska op 24-08-2026 10:01:17 ]
pi_221643374
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 09:44 schreef Troel het volgende:
Speelt hier iemand al polderprikker trouwens? (Polderprikker.nl )

Ik kreeg de vraag pas en ik gaf als antwoord dat ik alweer gestopt was, maar ze lijken nu een aantal van de minpunten opgelost te hebben :P
[..]

Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeld :D maar best grappig om eens te doen.

#Polderprikker nummer 84 • 4514/5000
🟩941 🟨852 🟩972 🟩943 🟨806

Slim zo schanu om een abo te nemen zodat het ook geen probleem is om maar even te moeten gaan en dat ze het park dan ook leert kennen. Ik heb helaas geen ideeën, maar wellicht kun je chat-gpt hier over wat opties vragen (zodat je weet wat er in de buurt zit) en dan bekijken of die opties bij jullie wensen passen?

Ik weet ook niet hoe druk slagharen tegenwoordig is en of dat nog een beetje in de richting zit? (Wat ik hierboven al zei is mn topo niet een van mn sterkste kanten :P )
pi_221643492
Slagharen is vaak redelijk rustig, zelfs hartje zomer viel dat nog mee. En als het zwembad erbij in zit kun je daar ook in de winter heen. Sowieso zijn ze ook alle schoolvakanties open, waaronder de kerstvakantie, en zijn hun abonnementen spotgoedkoop.

Walibi zou ik niet aanraden, ook vanwege het publiek dat daar vooral komt en iets minder sociaal is.

En iets als Apenheul? Dat vinden mijn kinderen geweldig, en een kinderwagen is daar een groot pluspunt bij de loslopende apen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor Jewel vooral een minpunt is. Alleen is parkeren prijzig als je dat elke keer moet betalen voor een bezoek van twee uurtjes. Bij Hellendoorn zit dat erbij in en dat scheelt een hoop. Geen idee hoe dat bij slagharen zit, daar zitten we altijd in een huisje.
pi_221643653
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
In het echt niet, ouder gemaakt voor deze film omdat Tom Holland haar zoon speelt en er maar 13 jaar leeftijdsverschil tussen zit ;)
pi_221643665
Grappig dat Polderprikker. Ik kende het niet. Maar ben wel goed met topo (zat er steeds 3 km vanaf, max 5)

#Polderprikker nummer 84 • 4868/5000
🟩974 🟩975 🟩966 🟩977 🟩976

Wij hebben sinds 2013 een abonnement op de dierentuin. Een jaartje gestort en dat was geen succes dus vorig jaar weer opnieuw abonnement genomen (korting ook kwijt, dat was jammer). Komend jaar weer en waarschijnlijk krijgen we van oma nog een tweede abonnement erbij op een andere dierentuin voor de afwisseling. Het is gewoon fijn om laagdrempelig even een rondje te doen, soms wat korter, soms wat langer, soms in het weekend, soms gewoon na school even.
pi_221643683
Als je echt een pretpark wilt dan zou ik idd kijken naar Slagharen. Walibi zou ik niet doen, dat is echt heel veel prikkels en ik denk dat de doelgroep ook wat anders is (niet zozeer asociaal maar meer groepen jongeren, minder gezinnen met kinderen).
pi_221643973
@Schanu van 22 tot en met 26.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221644023
@Vicky, dan is jullie aankomstdag onze vertrekdag :D

Bedankt voor alle tips! Alle opties zijn 50 tot 60 minuten rijden voor ons (we wonen in een dorp naast Zwolle namelijk) dus ik moet even nadenken over de haalbaarheid. Mijn 8 jarige gaat op 5 september naar Drouwenerzand met andere jonge mantelzorgers uit onze gemeente dus kan dan meteen vragen of dat iets is waar ze vaker naartoe zou willen.

Slagharen zijn we 1 keer geweest en dat was toen echt geen succes omdat je heel veel moest lopen. Maar toen hadden we nog geen buggy en zette Jewel op 1/4e van het park de hakken in het zand en konden we weer naar huis. De rest van het park toen dus niet eens kunnen zien :') Wel het overwegen waard dus.

Apenheul en Wildlands zijn ook leuk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zie wel dat Apenheul alleen seizoenskaarten geeft (en geen jaarkaarten) dus dat is jammer, maar alsnog zeker het overwegen waard.

Thanks allemaal!
  maandag 24 augustus 2026 @ 12:03:08 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221644033
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 10:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeld :D maar best grappig om eens te doen.

#Polderprikker nummer 84 • 4514/5000
🟩941 🟨852 🟩972 🟩943 🟨806

Slim zo schanu om een abo te nemen zodat het ook geen probleem is om maar even te moeten gaan en dat ze het park dan ook leert kennen. Ik heb helaas geen ideeën, maar wellicht kun je chat-gpt hier over wat opties vragen (zodat je weet wat er in de buurt zit) en dan bekijken of die opties bij jullie wensen passen?

Ik weet ook niet hoe druk slagharen tegenwoordig is en of dat nog een beetje in de richting zit? (Wat ik hierboven al zei is mn topo niet een van mn sterkste kanten :P )
Oh wat leuk! *O* Ik ben ook zeker geen topo held, maar vooralsnog viel het me aardig mee de eerste keer.

#Polderprikker nummer 84 • 4612/5000
🟦1000 🟩994 🟨819 🟩968 🟨831

Die 1000 is Scheveningen, dat kunnen we allemaal wel vinden toch? ;)
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 12:25:39 #82
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221644293
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:03 schreef FlyingFish het volgende:
Slagharen is vaak redelijk rustig, zelfs hartje zomer viel dat nog mee. En als het zwembad erbij in zit kun je daar ook in de winter heen. Sowieso zijn ze ook alle schoolvakanties open, waaronder de kerstvakantie, en zijn hun abonnementen spotgoedkoop.

Walibi zou ik niet aanraden, ook vanwege het publiek dat daar vooral komt en iets minder sociaal is.

En iets als Apenheul? Dat vinden mijn kinderen geweldig, en een kinderwagen is daar een groot pluspunt bij de loslopende apen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor Jewel vooral een minpunt is. Alleen is parkeren prijzig als je dat elke keer moet betalen voor een bezoek van twee uurtjes. Bij Hellendoorn zit dat erbij in en dat scheelt een hoop. Geen idee hoe dat bij slagharen zit, daar zitten we altijd in een huisje.
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221644320
#Polderprikker nummer 84 • 4340/5000
🟦1000 🟩972 🟨846 🟩939 🟨583

Maar dat verbaasd me niet. Vraag dingen in het Noorden en de score gaat omhoog :P

Drouwenerzand vond ik met de kids op die leeftijd ook prima. Maar ik miste daar wel wat rustigere plekken. Oudste deed dan het liefst een paar rondjes oldtimer of de paardenbaan. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is.

Slagharen en Hellendoorn schelen niet zoveel in mijn beleving.
Kan me van Hellendoorn herinneren dat we 1 rondje park deden, dan picknick en zwemmen om daarna nog een rondje te doen. Dat was wel lekker overzichtelijk. Wel op een studiedag. Dat hielp met wachttijden.
pi_221644774
Nou dat Timmerdorp was van korte duur, Juul na 1,5 uur al op moeten halen omdat ze weer eens door haar enkel was gegaan :{ Nu koelen en vandaag laten tapen, zodat ze morgen hopelijk weer kan lopen.
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 14:10:04 #85
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221644952
Oh, dat is balen @exode
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221644968
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
Dat is voor Schanu waarschijnlijk wel een belangrijk punt idd.
pi_221644975
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig is :X

Exode, wat ontzettend sneu voor Juul dat ze weer door haar enkel is gegaan, veel beterschap voor haar :*
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:23:07 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221645009
Aah wat sneu voor Juul!

En BE: nee, ik dus niet. Ik zat er 40 km noordelijker dan de bedoeling was. Oeps. Maar ik ben er in mijn hele leven dan ook maar 1 of 2 keer geweest. Eigenlijk vind ik alles boven Rotterdam gewoon moeilijk. Swalmen kan ik wel zo naartoe rijden, maar aanprikken? Mwoah...

#Polderprikker nummer 84 • 4172/5000
🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792

En die laatste was een gok.
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:30:17 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645064
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Aah wat sneu voor Juul!

En BE: nee, ik dus niet. Ik zat er 40 km noordelijker dan de bedoeling was. Oeps. Maar ik ben er in mijn hele leven dan ook maar 1 of 2 keer geweest. Eigenlijk vind ik alles boven Rotterdam gewoon moeilijk. Swalmen kan ik wel zo naartoe rijden, maar aanprikken? Mwoah...

🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792

:o Vertekend perspectief van mij dus, het is hier op een half uurtje. ;)

Mij moet je daar dan tegen weer niks vragen over Brabant en Limburg
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:35:12 #90
244125 laziness
pi_221645095
Je denkt dat die pier heel herkenbaar is voor iedereen maar hier in het oosten zijn er best veel nooit bij zee geweest bleek in de klas van mijn kind.
pi_221645102
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:16 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig is :X

Exode, wat ontzettend sneu voor Juul dat ze weer door haar enkel is gegaan, veel beterschap voor haar :*
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:39:30 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221645123
Om allerlei redenen heb ik de laatste tijd een enorme achterstand in het huishouden opgelopen. Huis was totaal niet opgeruimd en ook niet helemaal schoon. En hoe erger de achterstand, hie moeilijker je die wegkrijgt. Dus nu is mijn dochter vanochtend gekomen en blijft deze week om alles goed aan te pakken. Ze is echt als een razende Roeland aan de gang. Als ze zo doorgaat is het huis morgen alweer spik en span!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221645216
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.

Plus dat we bij een dagje uit tegelijkertijd naar huis moeten (als gezin, want met de auto terug naar huis) en het dan makkelijker voorkomt dat we net te laat vertrekken omdat we de situatie verkeerd inschatten omdat we rekening moeten houden met 2 kinderen. Dat we bijvoorbeeld voor de 8 jarige nog 10 minuten willen blijven zodat zij ook kan schakelen naar het vroeger dan gepland naar huis gaan, en die 10 minuten dan voor Jewel teveel blijken.

Bij Disney kunnen we als het nodig is echter opsplitsen en kan één van ons op stel en sprong naar het hotel als het nodig is terwijl de ander met de jongste verder kan. En zullen we sowieso ook vaste rustmomenten plannen in het hotel, dus park en hotel over de dag heen voldoende afwisselen zodat ze het beter volhoudt.

Maar inderdaad, het kan desondanks nog steeds voorkomen dat we haar gillend, schoppend en slaand naar het hotel moeten terugkrijgen en dat zal langer lopen zijn dan de Apenheul :X

Ps. ik noemde de 8 jarige altijd Vlokje maar dat past zo niet dat ik het nooit (meer) gebruik. De 8 jarige versus Jewel klinkt echter ook zo oneerlijk, dus vanaf nu doop ik de 8 jarige hier om naar Né.

Wat fijn dat je dochter je is komen helpen met het huishouden Livelink! Heerlijk als alles weer schoon en opgeruimd is O+
pi_221645320
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:01 schreef Schanu het volgende:
@:Vicky, dan is jullie aankomstdag onze vertrekdag :D

Bedankt voor alle tips! Alle opties zijn 50 tot 60 minuten rijden voor ons (we wonen in een dorp naast Zwolle namelijk) dus ik moet even nadenken over de haalbaarheid. Mijn 8 jarige gaat op 5 september naar Drouwenerzand met andere jonge mantelzorgers uit onze gemeente dus kan dan meteen vragen of dat iets is waar ze vaker naartoe zou willen.

Slagharen zijn we 1 keer geweest en dat was toen echt geen succes omdat je heel veel moest lopen. Maar toen hadden we nog geen buggy en zette Jewel op 1/4e van het park de hakken in het zand en konden we weer naar huis. De rest van het park toen dus niet eens kunnen zien :') Wel het overwegen waard dus.

Apenheul en Wildlands zijn ook leuk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zie wel dat Apenheul alleen seizoenskaarten geeft (en geen jaarkaarten) dus dat is jammer, maar alsnog zeker het overwegen waard.

Thanks allemaal!
Wij gaan een dag eerder rijden zodat we op de 1e dag om 8.30, uitgerust, in het park kunnen staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221645419
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:03 schreef BE het volgende:

[..]
Oh wat leuk! *O* Ik ben ook zeker geen topo held, maar vooralsnog viel het me aardig mee de eerste keer.

#Polderprikker nummer 84 • 4612/5000
🟦1000 🟩994 🟨819 🟩968 🟨831

Die 1000 is Scheveningen, dat kunnen we allemaal wel vinden toch? ;)
Wat een wonderlijke veronderstelling :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 augustus 2026 @ 15:48:49 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645428
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 15:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een wonderlijke veronderstelling :D
Eh... blijkbaar?
Ik zou denken dat iedereen toch wel weet dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt en weet ook iedereen Den Haag wel te vinden toch, bij benadering?
Maar goed... my bad...
pi_221645439
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:35 schreef laziness het volgende:
Je denkt dat die pier heel herkenbaar is voor iedereen maar hier in het oosten zijn er best veel nooit bij zee geweest bleek in de klas van mijn kind.
Ik polderprik in SCUL. Ben eerlijk gezegd meestal ook gewoon te beroerd om zo ver in te zoomen dat ik iets als een kade kan zien.
Behalve natuurlijk bij het O+ nijntjepleintje O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221645446
quote:
3s.gif Op maandag 24 augustus 2026 15:48 schreef BE het volgende:

[..]
Eh... blijkbaar?
Ik zou denken dat iedereen toch wel weet dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt en weet ook iedereen Den Haag wel te vinden toch, bij benadering?
Maar goed... my bad...
Polderprikker key words

Maar zelfs dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt lijkt me geen algemene kennis. Ik was minstens 15 toen ik voor het eerst onderzocht hoe je naar Scheveningen kon en toen was ik voor mijn omgeving nog aan de vroege kant, de meeste klasgenoten gingen duizend keer liever naar Duitsland of België dan naar de Nederlandse kust.

Tikje West Nederland centric dit :P
pi_221645576
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:54 schreef Schanu het volgende:

[..]
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.

Plus dat we bij een dagje uit tegelijkertijd naar huis moeten (als gezin, want met de auto terug naar huis) en het dan makkelijker voorkomt dat we net te laat vertrekken omdat we de situatie verkeerd inschatten omdat we rekening moeten houden met 2 kinderen. Dat we bijvoorbeeld voor de 8 jarige nog 10 minuten willen blijven zodat zij ook kan schakelen naar het vroeger dan gepland naar huis gaan, en die 10 minuten dan voor Jewel teveel blijken.

Bij Disney kunnen we als het nodig is echter opsplitsen en kan één van ons op stel en sprong naar het hotel als het nodig is terwijl de ander met de jongste verder kan. En zullen we sowieso ook vaste rustmomenten plannen in het hotel, dus park en hotel over de dag heen voldoende afwisselen zodat ze het beter volhoudt.

Maar inderdaad, het kan desondanks nog steeds voorkomen dat we haar gillend, schoppend en slaand naar het hotel moeten terugkrijgen en dat zal langer lopen zijn dan de Apenheul :X

Ps. ik noemde de 8 jarige altijd Vlokje maar dat past zo niet dat ik het nooit (meer) gebruik. De 8 jarige versus Jewel klinkt echter ook zo oneerlijk, dus vanaf nu doop ik de 8 jarige hier om naar Né.

Wat fijn dat je dochter je is komen helpen met het huishouden Livelink! Heerlijk als alles weer schoon en opgeruimd is O+
Ik zat me toevallig vanmorgen af te vragen of Jewel haar foknaam was of haar echte naam.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 16:26:06 #100
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_221645656
quote:

[..]
Eh... blijkbaar?
Maar goed... my bad...
Ik woon op fietsafstand van Scheveningen en had hem fout _O- Ik zat veel te noordelijk naar die pier te zoeken dus dacht dat hij er wellicht niet op stond :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_221645665
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 15:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik polderprik in SCUL. Ben eerlijk gezegd meestal ook gewoon te beroerd om zo ver in te zoomen dat ik iets als een kade kan zien.
Behalve natuurlijk bij het O+ nijntjepleintje O+
Ik had niet eens het besef dat ik in kon zoomen :D
Dus hier gewoon geprikt waar ik dacht dat het ongeveer zou moeten zijn, maar niet verder gekeken eigenlijk. Wie weet voor een volgende keer
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:54:24 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645790
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:26 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik woon op fietsafstand van Scheveningen en had hem fout _O- Ik zat veel te noordelijk naar die pier te zoeken dus dacht dat hij er wellicht niet op stond :+
:o Ik heb geen pier te zien. Maar vanaf Gouda (dat kan ik wel herkennen aan de Reeuwijkse Plassen er net boven O-) ) is het een kwestie van naar links gaan en je komt via Zoetermeer Den Haag tegen en daar tegenaan ligt Scheveningen.
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:58:38 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221645814
Kijk, vraag je mij om een obscuur dorp in Brabant aan te wijzen, dan ben ik waarschijnlijk behoorlijk accuraat, maar ik zat ook 15km te noordelijk voor Scheveningen. Voor mij is de randstad een grote stedelijke blob. Rotterdam kan ik vinden (denk ik), maar Den Haag/ Gouda/ Delft/ Leiden etc is voor mij een warrig geheel...

Ik kom er ook nooit, dus verder geen herkenningspunten ofzo.
pi_221645930
Ik heb niet ingezoomd, wist ook niet dat dat kon en zat er 3 km naast (en kom ook niet uit de Randstad). Even accuraat als Rheden.
  FOK!Fotograaf maandag 24 augustus 2026 @ 17:35:32 #105
148247 taxibabe
pi_221646042
Oh wat sneu van Juul, hopelijk kan ze morgen gewoon weer lekker meedoen!

Zojuist T. opgehaald van de eerste dag Kinderdagkamp. Ik vond het wel spannend, voor het eerst met 125 kinderen naar het scoutingbos fietsen. Maar hij kwam dolenthousiast terug! Gelijk veel verhalen hoe leuk het is en wat ze allemaal hebben gedaan. _O_ O+ O+ En uiteraard heerlijk vies! >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 24-08-2026 17:51:23 ]
pi_221646087
quote:

[..]
Eh... blijkbaar?
Maar goed... my bad...
Ik durf niks te zeggen 🤣🤣
Zat er 700m naast..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:57:45 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221646187
Ik wist ook niet dat je in kon zoomen. Toch zat ik redelijk dichtbij
pi_221646206
De buren zitten buiten in de tuin. Ze gaan volgende week maandag naar Griekenland. Jullie vast wel weten wat ze allemaal meenemen in de koffer?

Bacardi, sigaretten, koffie, koffiemelk, suiker, knakworst, toastjes, flessen water, brie, komkommer en chips.

De verdeling wordt besproken, benieuwd wat de douane er van gaat vinden.
pi_221646215
Mensen met meer internationale ambities kunnen ook nog hier hun hart ophalen https://maptap.gg/
  maandag 24 augustus 2026 @ 18:14:13 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221646265
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:02 schreef exode het volgende:
De buren zitten buiten in de tuin. Ze gaan volgende week maandag naar Griekenland. Jullie vast wel weten wat ze allemaal meenemen in de koffer?

Bacardi, sigaretten, koffie, koffiemelk, suiker, knakworst, toastjes, flessen water, brie, komkommer en chips.

De verdeling wordt besproken, benieuwd wat de douane er van gaat vinden.
Volgens mij vrij weinig als het in het ruimbagage gaat.
pi_221646288
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Aah wat sneu voor Juul!

🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792

Swalmen heb ik echt nog nooit van gehoord. Zat ik 40 km naast. En ik vind het sowieso lastig dat ze geen landsgrenzen hebben.

www.maptap.gg August 24
100🎯 99🎯 93🏆 63😐 51😟
Final score: 727
pi_221646572
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij vrij weinig als het in het ruimbagage gaat.
Geen idee eigenlijk, ligt vast aan de hoeveelheid.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 19:10:08 #113
5428 crew  miss_sly
pi_221646637
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:59 schreef exode het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk, ligt vast aan de hoeveelheid.
Ligt ook aan de regels van het land.
In veel landen mag je, ook in je ruimbagage, geen verse groente en fruit meenemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:15:12 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221646684
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik durf niks te zeggen 🤣🤣
Zat er 700m naast..
:D
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:20:38 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221646716
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Swalmen heb ik echt nog nooit van gehoord. Zat ik 40 km naast. En ik vind het sowieso lastig dat ze geen landsgrenzen hebben.

www.maptap.gg August 24
100🎯 99🎯 93🏆 63😐 51😟
Oh damn... die MapTap! :o :X Liverpool 'close enough for wifi', maar de rest... :o :X

www.maptap.gg August 24
26🥺 97🔥 69🙂 67🙃 58🤫
Final score: 636
pi_221646853
Haai blijkt voor meer mensen een struikelblok :+
pi_221646854
www.maptap.gg August 24
94🏅 97🔥 92🏆 84😁 81🌟
Final score: 870
pi_221646869
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:20 schreef BE het volgende:

[..]
Oh damn... die MapTap! :o :X Liverpool 'close enough for wifi', maar de rest... :o :X

www.maptap.gg August 24
26🥺 97🔥 69🙂 67🙃 58🤫
Final score: 636
Maar toch dapper gepost :D
pi_221646887
Ik ben nog nooit in Scheveningen geweest :P Scrollde even in Google Maps en begon te hoog. Swalmen ken ik dan weer wel en kan ik ook accurater aanwijzen _O-
Maar iemand anders schreef inderdaad al, ik kom nooit in de Randstad, dus daar weet ik niets echt te vinden :D Laatst moest ik naar Spijkenisse, dat vond ik al weer avontuur genoeg.
pi_221646900
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zat me toevallig vanmorgen af te vragen of Jewel haar foknaam was of haar echte naam.
Nee :D
SPOILER
Vicky, tenzij wij het helemaal zat zijn tegen die tijd ;), zijn wij die dinsdag ook nog gewoon op het park. Mocht je 2 meiden van 8 en (tegen die tijd) 10 zien, de 10 jarige in een zwarte buggy, met een vrouw met heel kort blond haar (vrouwlief) en een vrouw met lang donkerbruin haar, it's us :W
pi_221646918
Mooie naam @Schanu

www.maptap.gg August 24
94🏅 98🎯 94🏅 86🎓 86🎓
Final score: 896

Ik ben dol op dit soort topo testjes. Maar ik probeer dat ook vrijwillig te leren. Amerikaanse staten met hoofdsteden, landen en hoofdsteken in Afrika. Caribisch gebied. Oceanie vind ik nog lastig tbh.
pi_221646921
Ik vind het ontbreken van landsgrenzen wel afdoen aan de kaartspelletjes. Zo moeilijk oriënteren.
pi_221646963
OP Scheveningen lieve mensen :P
pi_221646965
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:53 schreef Kyara het volgende:
Mooie naam @:Schanu

www.maptap.gg August 24
94🏅 98🎯 94🏅 86🎓 86🎓
Final score: 896

Ik ben dol op dit soort topo testjes. Maar ik probeer dat ook vrijwillig te leren. Amerikaanse staten met hoofdsteden, landen en hoofdsteken in Afrika. Caribisch gebied. Oceanie vind ik nog lastig tbh.
+1 O+
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:07:37 #125
176471 oh-oh
pi_221647012
😂 ik werkte vroeger met iemand samen die niet wist dat een Haag en s Gravenhage dezelfde stad waren.
Laat staan dat ze wist waar het was.
Ik had 3x alle punten en een keer zat ik er met iets naast maar ik klikte het per ongeluk weg.
Maar ik heb taxiboeken gedaan door heel NL en voor die hondencoach plan ik ook landelijk routes in.

@livelink wat fijn dat ze zo helpt!

Mijn laatste levering van IKEA kwam vandaag. Woensdag komen ze de vloer doen.
En dan maandag de keuken!
( Groucho Marx )
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:08:54 #126
244125 laziness
pi_221647041
95🏅 100🎯 94🏅 82🌟 97🔥
Final score: 920

Ik ben altijd wel van de topo geweest maar sinds we uit de Randstad weg zijn heb ik wel veel van Nederland bijgeleerd moet ik zeggen.

Kind en ik doen wel hoofdsteden van staten en landen als spelletje onderweg om onszelf bezig te houden.
pi_221647202
#Polderprikker nummer 84 • 4337/5000
🟦1000 🟦1000 🟨731 🟩961 🟨645

quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:39 schreef livelink het volgende:
Om allerlei redenen heb ik de laatste tijd een enorme achterstand in het huishouden opgelopen. Huis was totaal niet opgeruimd en ook niet helemaal schoon. En hoe erger de achterstand, hie moeilijker je die wegkrijgt. Dus nu is mijn dochter vanochtend gekomen en blijft deze week om alles goed aan te pakken. Ze is echt als een razende Roeland aan de gang. Als ze zo doorgaat is het huis morgen alweer spik en span!
Check en geen idee waarom, wil ff niet :')
Fijn dat je dochter geholpen heeft. Geniet ervan :)

Die andere ook maar gedaan. Zat niet helemaal goed bij Hawai _O-
www.maptap.gg August 24
16🤬 97🔥 95🏅 89👑 42🥶
Final score: 696

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 24-08-2026 20:50:13 ]
If they say
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:50:18 #128
37150 livelink
pi_221647345
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

www.maptap.gg August 24
100🎯 99🎯 93🏆 63😐 51😟
Swalmen weet ik met mijn Limburgse roots dan wel weer aardig te vinden, denk ik.
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:32 #129
176471 oh-oh
pi_221647400
Ik heb in nijmegen gestudeerd en kwam altijd langs station Zjwalme!
( Groucho Marx )
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:47 #130
37150 livelink
pi_221647402
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:30 schreef Mushanga71 het volgende:
#Polderprikker nummer 84 • 4337/5000
🟦1000 🟦1000 🟨731 🟩961 🟨645
[..]
Check en geen idee waarom, wil ff niet :')
Fijn dat je dochter geholpen heeft. Geniet ervan :)

Ik weet het wel een beetje. Gewoon te druk met werk en met mijn vader. En echt niet zo druk dat ik er niks bij kan hebben, maar mentaal overweldigt het me gewoon allemaal eigenlijk. Dus ik doe dan eigenlijk niks, maar zit me dan de hele tijd in mijn hoofd schuldig te voelen dat ik niet naar mijn vader ben gegaan. In plaats dat ik dan daadwerkelijk naar mijn vader ga of iets in het huishouden te gaan doen 8)7
En het lukt me ook maar niet om een beslissing te nemen. Dus als ik nu zie hoe rigoreus mijn dochter ook dingen weg heeft gegooid.., dat lukt mij dus niet. Maar goed, ze heeft nu de badkamer, gang boven en beneden, keuken, wc en werkkamer van mijn man al helemaal schoon en netjes. En dan ga ik morgen naar kantoor en gaat ze mijn rommelhok waar ik werk opruimen en de woonkamer en dan is ze wel zo goed als klaar :o

En ik maakte wc, badkamer en keuken ook nog wel schoon natuurlijk, maar zij doet dat beter.
  maandag 24 augustus 2026 @ 20:59:22 #131
244125 laziness
pi_221647423
Wat fijn die dochter van jou livelink O+
  maandag 24 augustus 2026 @ 21:05:54 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221647480
www.maptap.gg August 24
18🥺 97🔥 93🏆 80✨ 43😶
Final score: 670

Ik zat aan de verkeerde kant van america voor Hawaï, haha!
pi_221647514
Wat fijn @livelink O+
pi_221647533
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:05 schreef Tink89 het volgende:
www.maptap.gg August 24
18🥺 97🔥 93🏆 80✨ 43😶
Final score: 670

Ik zat aan de verkeerde kant van america voor Hawaï, haha!
Whaha ik ook

www.maptap.gg August 24
26🥺 95🏅 80✨ 81🌟 62😑
Final score: 710

Wat fijn @livelink

@Schanu ik ga het pogen te onthouden ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221647563
Nouja, tis niet zo dat we dagelijks in Hawai komen, toch :P

Mentaal is soms ook zwaarder dan fysiek, @livelink en dat mag ook gewoon he. Het kutte van mentale zwaarte is dat je het niet uit kunt zetten. Je kan niet doen alsof het er niet is en aan een pijnstiller heb je niks.
Het gaat niet goed met je vader?
If they say
  maandag 24 augustus 2026 @ 21:24:34 #136
37150 livelink
pi_221647594
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, tis niet zo dat we dagelijks in Hawai komen, toch :P

Mentaal is soms ook zwaarder dan fysiek, @:livelink en dat mag ook gewoon he. Het kutte van mentale zwaarte is dat je het niet uit kunt zetten. Je kan niet doen alsof het er niet is en aan een pijnstiller heb je niks.
Het gaat niet goed met je vader?
Nee, mijn vader zit in een verzorgingstehuis. Hij kan niet meer lopen en is dus aan een rolstoel gekluisterd. Naar de wc gaan en naar bed en zo moet met een rolstoellift. En daarbij is hij aan het dementeren. Hem mee nemen ergens naar toe is een heel gedoe. Dan moeten we een rolstoelbus huren en dan houdt hij het maximaal een uurtje vol en omdat wij hem ook niet naar de wc krijgen moet hij dan een luier om en zo. Allemaal erg vervelend. En hij is ook erg eenzaam. Als er niemand komt zit hij de hele dag maar een beetje voor zich uit te staren. Maar ja, ik kan het ook niet opbrengen om er elke dag naartoe te gaan. Ik vind het allemaal erg zwaar hoor. Vooral voor hem natuurlijk, maar ook wel een beetje voor mezelf.
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 21:39:26 #137
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221647717
www.maptap.gg August 24
19🥺 95🏅 77🌞 81🌟 50😨
Final score: 661

Ik houd het wel op Nederland denk ik ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 21:41:12 #138
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221647729
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:24 schreef livelink het volgende:

[..]
Nee, mijn vader zit in een verzorgingstehuis. Hij kan niet meer lopen en is dus aan een rolstoel gekluisterd. Naar de wc gaan en naar bed en zo moet met een rolstoellift. En daarbij is hij aan het dementeren. Hem mee nemen ergens naar toe is een heel gedoe. Dan moeten we een rolstoelbus huren en dan houdt hij het maximaal een uurtje vol en omdat wij hem ook niet naar de wc krijgen moet hij dan een luier om en zo. Allemaal erg vervelend. En hij is ook erg eenzaam. Als er niemand komt zit hij de hele dag maar een beetje voor zich uit te staren. Maar ja, ik kan het ook niet opbrengen om er elke dag naartoe te gaan. Ik vind het allemaal erg zwaar hoor. Vooral voor hem natuurlijk, maar ook wel een beetje voor mezelf.
Dat klikt ook wel erg lastig. Ik snap dat je dat vies tegenvalt. Je gunt hem zoveel meer (en jezelf dus ook!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 augustus 2026 @ 21:43:42 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221647742
Hier ook totale Hawaii-fail! :Y

quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:39 schreef livelink het volgende:
Wat ontzettend lief van haar! O+
pi_221647755
Het is ook gewoon zwaar voor jezelf @livelink Ik heb het bij mijn moeder gezien. Zij ging 2 tot 3 keer in de week naar haar ouders, ook in een verzorgingshuis. Mijn grootvader was blind, zat in een rolstoel en was dement. Ik zag hoe het haar sloopte want het was loodzwaar.
Wat ik zeggen wil, blijf vooral dicht bij jezelf en voel je niet schuldig als je niet zovaak als je zou willen naar hem toe gaat. Het is goed wat je nu doet :*
If they say
pi_221648406
www.maptap.gg August 24
96🔥 97🔥 75🤗 73😂 6😭
Final score: 580

Het begon best goed. Maar met de laatste klikte ik ipv de aarde te draaien. Anders had ik nog wel in het juiste continent gezeten in ieder geval O-)

Livelink, dat is ook best zwaar. Voel je vooral niet schuldig inderdaad :*
pi_221648768
Je had iig Hawai goed, Hillie ;)

Eeen we zitten weer in het échte stramien van 7 uur wekker :O
If they say
pi_221648800
@Mushanga71 boks voor de 7 uur wekker :O
@livelink wat fijn dat je dochter het even oppakt. Misschien geeft het ook weer iets mentale rust als je weet dat het voorlopig wel opgeruimd is, behalve een wekelijks doekje hier en daar..

En te vroeg. Vooral die laatste van beide had ik beter moeten weten.

#Polderprikker nummer 85 • 4143/5000
🟦1000 🟨816 🟨805 🟨827 🟨695

www.maptap.gg August 25
78😂 69😑 94🏅 98🎯 15🤬
Final score: 674
pi_221648871
#Polderprikker nummer 85 • 4256/5000
🟨649 🟩970 🟩935 🟨868 🟨834

www.maptap.gg August 25
66🤨 89🎉 94🏅 93🏆 95🏅
Final score: 907

Is het een idee om er een centraal topc van te maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:02:55 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221648929
Nee toch? Dit verdwijnt ook vanzelf wel weer, ik hoef er niet speciaal een ander topic voor op te gaan zoeken.
(Mijn bescheiden mening. :@ als je het in sub-tags zet, is het niet zo groot. )

#Polderprikker nummer 85 • 4327/5000
🟩997 🟨623 🟩981 🟨863 🟨863

www.maptap.gg August 25
69😑 95🏅 97🔥 94🏅 93🏆
Final score: 919

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 25-08-2026 08:17:53 ]
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:15:30 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221648996
Van mij hoeft een centraal topic ook niet, maar het mag natuurlijk wel... ik vind het vooral grappig om te zien hoe jullie het doen, omdat ik jullie 'ken'. Van random users maakt het me niks uit.

En mag ik even ventileren? We zijn verdorie op dag 2 van het schooljaar en prul van 7 heeft - in ieder geval tot ik rond 7:30 wegging - gehuild, geschreeuwd, zich als een aapje aan me vastgeklampt en geroepen 'ik ga niet, ik ga niet, ik ga niet'...
pi_221649021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 08:15 schreef Tink89 het volgende:
Van mij hoeft een centraal topic ook niet, maar het mag natuurlijk wel... ik vind het vooral grappig om te zien hoe jullie het doen, omdat ik jullie 'ken'. Van random users maakt het me niks uit.

En mag ik even ventileren? We zijn verdorie op dag 2 van het schooljaar en prul van 7 heeft - in ieder geval tot ik rond 7:30 wegging - gehuild, geschreeuwd, zich als een aapje aan me vastgeklampt en geroepen 'ik ga niet, ik ga niet, ik ga niet'...
Dat is zo rot... weet je ook waar het vandaan komt of is het gewoon weer wennen?

Polderprikker bewijst weer dat ik nog net zo slecht ben in topo als 30 jaar geleden. Al weet ik ten minste nog in welke richting ik moet zoeken
S. 2014
J. 2016
pi_221649049
Ach Tink, das zoo kut. Die ellende met zoon gehad al ging die dan wel zonder probleem naar school maar mocht ik de klas niet uit...
Je hebt er nu geen flikker aan maar het komt goed. Ooit :*
If they say
pi_221649100
Ach Tink, ik voel je! Ik vrees enorm voor volgende week als school weer start.

Ik ben gisterenavond tot 12 uur bezig geweest met B die een complete meltdown had over voetbalkamp. Het is het stomste ooit! Ik kreeg hem met moeite rustig en ben nog even met hem in slaap gevallen in zijn bed.

Het is zo bizar, bij ophalen was hij vrolijk en gezellig. Zijn vriend kwam mee om bij ons te eten. Was allemaal superleuk. Ze vonden de dag matig maar niet stom of vervelend. En dat slaat dan bij naar bed gaan ineens volledig om naar dikke paniek.

We hebben 2 behoorlijk gevoelige kinderen en ik vind het lastig dat ik dan niet goed inschat hoe hij zo'n dag vindt.
Vandaag gaat hij wel vooral omdat hij met zijn vriend heeft afgesproken, ze fietsen ook samen heen en terug. Ik vind hem superstoer dat ie gaat, maar vrees dat hij morgen echt niet gaat. (en dat is dan zo he, ik ga hem niet overhalen, hij moet het alleen wel zelf tegen zijn vriend vertellen)
pi_221649207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 08:54 schreef exode het volgende:
Ach Tink, ik voel je! Ik vrees enorm voor volgende week als school weer start.

Ik ben gisterenavond tot 12 uur bezig geweest met B die een complete meltdown had over voetbalkamp. Het is het stomste ooit! Ik kreeg hem met moeite rustig en ben nog even met hem in slaap gevallen in zijn bed.

Het is zo bizar, bij ophalen was hij vrolijk en gezellig. Zijn vriend kwam mee om bij ons te eten. Was allemaal superleuk. Ze vonden de dag matig maar niet stom of vervelend. En dat slaat dan bij naar bed gaan ineens volledig om naar dikke paniek.

We hebben 2 behoorlijk gevoelige kinderen en ik vind het lastig dat ik dan niet goed inschat hoe hij zo'n dag vindt.
Vandaag gaat hij wel vooral omdat hij met zijn vriend heeft afgesproken, ze fietsen ook samen heen en terug. Ik vind hem superstoer dat ie gaat, maar vrees dat hij morgen echt niet gaat. (en dat is dan zo he, ik ga hem niet overhalen, hij moet het alleen wel zelf tegen zijn vriend vertellen)
Kan het zijn dat het door moeheid niet meer leuk was? Ik herken het van de jongste, die had gister eerst vakantieweek bij de kerk, toen spelen met zijn vriend en daarna crashte hij keihard.. en toen was alles stom... na een nacht slaap ziet de wereld et dan vaak toch beter uit.

Dat gezegd hebbende zie ik ook op tegen volgende week... school vraagt gewoon heel veel van hem en met de medicijnen voor zn add kwamen we niet verder dan zombiemode... Ben benieuwd hoe het gaat
S. 2014
J. 2016
pi_221649235
Hij is net halfhuilend op zijn fiets vertrokken :'(
Het is natuurlijk ook nogal een overgang van een slow motion vakantie na een volle dag met tientallen springende jongens voetballen en leuk doen.
Ik hoop gewoon dat het vandaag wel leuk is. Het is 5 dagen, het zou mooi zijn als ie toch nog 1 a 2 dagen meepakt.
pi_221649331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 09:28 schreef exode het volgende:
Hij is net halfhuilend op zijn fiets vertrokken :'(
Het is natuurlijk ook nogal een overgang van een slow motion vakantie na een volle dag met tientallen springende jongens voetballen en leuk doen.
Ik hoop gewoon dat het vandaag wel leuk is. Het is 5 dagen, het zou mooi zijn als ie toch nog 1 a 2 dagen meepakt.
Helemaal ruk zulke dingen..

En toch ben ik ergens "blij" dat ik niet de enige ben, in mijn omgeving lijkt J altijd de enige te zijn die veel huilt of moeite heeft..
S. 2014
J. 2016
pi_221649352
Tink wat naar als ze zo’n verdriet hebben en niet willen gaan. Hopelijk wordt het beter gaandeweg als ze weer gewend is aan de nieuwe klas :*

Exode, wat jammer dat het voetbalkamp niet helemaal was wat dat hij er van gehoopt heeft. Stoer dat hij toch gegaan is vandaag! Hopelijk vandaag een positieve dag voor hem!

Hier begon ook de dag met drama.
Waar ik gisteren bij de jongste aan gaf ‘zorg dat je spullen voor morgen vast in je tas zitten en je kleding voor de intro-ochtend klaar hebt liggen’ en later toen ze naar bed ging: ‘zet zelf een wekker.’

Was het vanmorgen 20 minuten nadat ik haar wakker gemaakt had ‘waarom had iemand me niet eerder wakker kunnen maken’ (uhm je zou zelf je wekker zetten en hoe relaxed je net mijn kant op komt om te klagen dat je ergens pijn hebt, ik je 20 minuten geleden al heb wakker gemaakt, lijkt het niet alsof je heel veel haast hebt)
‘Ik heb geen sportlegging, hij zit ook al niet in de wasmand’ (als ik dat gisteravond had geweten had ik hem nog kunnen wassen, maar als je in de vakantie had aangegeven dat je nog extra sportkleding nodig had toen ik er om vroeg, hadden we ook kunnen zorgen dat je er meer had)
‘Ik heb hier pijn’ (pak maar een paracetamol (kind zegt altijd pijn te hebben als ze gym of iets heeft)

SPOILER
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:13:48 #154
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221649390
www.maptap.gg August 25
100🎯 99🎯 98🎯 90👑 88🎉
Final score: 929

#Polderprikker nummer 85 • 4560/5000
🟩998 🟨780 🟩998 🟨792 🟩992

Stom, Vught kom ik regelmatig doorheen, maar inderdaad, die missende landsgrenzen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:33:14 #155
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221649477
En och, al die opstartverhalen laten me zowat meejanken. Oud zeer blijft toch zeer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221649519
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 10:33 schreef Troel het volgende:
En och, al die opstartverhalen laten me zowat meejanken. Oud zeer blijft toch zeer.
-O- Ik heb er net ook eentje in het ASS topic gepost. :@
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:46:12 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221649530
Ik hoop ontzettend met jullie mee. Voor een betere rest van de week voor prul, voor B, voor iedereen die om welke reden dan ook niet lekker opgestart is.

Voor de zomer was het ook ruk op school met prul, maar in de vakantie ging het zo goed. Ze staat op de wachtlijst voor brede diagnostiek en hulp. Al vier maanden, dus nog ongeveer twee maanden wachten. Fingers crossed dat het met wennen aan de nieuwe juf - die op dag twee van het schooljaar overigens een afspraak had en er niet was, maar daar had ze ongetwijfeld een heel goede reden voor - en wat meer ritme en minder nieuwigheden ook wat lekkerder in haar vel gaat zitten.
pi_221649543
Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:12:58 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221650309
Ook even die map tap gedaan, ging heel goed. Totdat ik Uruguay aanwees in midden Amerika _O- Uiteindelijk een score van 746 uit 1000. De andere plekken was ik allemaal geweest (Australië/Canberra, VS/Californië, Finland/Helsinki en Marokko), dat scheelt een hele boel :s)
pi_221651782
Ach wat naar al die moeilijke starts op school en op voetbalkamp. Ik kan alleen maar duimen voor iedereen dat het snel beter gaat en dat de kinderen allemaal hun plekje gaan vinden.

Hier heb ik ze nu al beiden 'ziek' thuis. Beiden niet fit, buikpijn, moe. Niet grieperig maar denk dat het begin ze zwaar valt. Né ook gelijk met 3 keer sporten in de week erbij en Jewel slikt naast de medikinet sinds dit weekend ook aripripazol op aanraden van de psychiater, dus bijwerkingen.

Even een kleine pas op de plaats dus voor ze, kunnen ze er het einde van de week hopelijk weer fris en fruitig tegenaan.
pi_221651954
#Polderprikker nummer 85 • 4136/5000
🟦1000 🟨580 🟩912 🟨721 🟩923

www.maptap.gg August 25
79? 88? 98? 96? 79?
Final score: 888
pi_221652303
Wat sneu @exode en @Tink89
Hopelijk vinden ze snel hun draai.

Beterschap @Schanu

Wij hadden vandaag een gesprek op de nieuwe school met/over D2. En wat een verschil met vorig jaar. Mentor straalt zoveel rust uit. Geen enkel ding was raar en overal is wel een oplossing voor te vinden. En daardoor is het voor D2 ook weer makkelijker om zich uit te spreken. Ze heeft nu gewoon zin om te starten morgen. O+

Voor D1 steek ik nog even mijn kop in het zand.
pi_221652308
Oh damn. Ik was vanmiddag ergens met mijn zoon gaan lunchen en besef nú pas dat ik zonder te betalen ben vertrokken! :@ :X
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:06:15 #164
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221652346
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 15:58 schreef vencodark het volgende:
Oh damn. Ik was vanmiddag ergens met mijn zoon gaan lunchen en besef nú pas dat ik zonder te betalen ben vertrokken! :@ :X
Even bellen. Of er even langs gaan. Als het ergens is waar je vaker komt, komt het echt wel goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221652565
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 16:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Even bellen. Of er even langs gaan. Als het ergens is waar je vaker komt, komt het echt wel goed.
Ja, weet ik ook wel. Ben ook niet te beschaamd ofzo om daar langs te gaan. Is inderdaad een zaak waar ik toch elk seizoen weleens langs ga dus wie weet (her)kennen ze me wel.
Maar ik schrok wel bij het besef. :')
  Moderator dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:54:39 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221652586
quote:
AD(H)D toevallig? Ik kan me zo voorstellen dat me dat ook zou overkomen _O-
pi_221652787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 16:54 schreef MaJo het volgende:

[..]
AD(H)D toevallig? Ik kan me zo voorstellen dat me dat ook zou overkomen _O-
Ik heb zo mijn eigenaardigheden en afleidingen en in het hoofd zitten maar dít heb ik echt nog nooit gehad. :D
Liep zo voorbij de kassa/counter en riep nog keurig “Bedankt en tot ziens”!
pi_221652888
Dat heb ik 2 keer gehad en recent nog bij de Hema, Venco. Ik wijt het aan ouderdom O-)

B vond het nog steeds stom vandaag, maar iets minder stom. Zijn lichaam heeft het ook zwaar. Nu 2 dagen zo'n beetje een hele dag getraind, dat vergt aardig wat van dat snel groeiende lichaam.
Morgen slaat hij over, even rust en chillen en donderdag gaat hij wel weer.
Ik werd wel echt platgeknuffeld net 'Je bent zoooo lieeeeef!' O+

Juul was vandaag naar Timmerdorp, om 12 uur zat ze alweer bij de EHBO, dit keer 'onderkoeld' omdat ze zeiknat was van het schuimbad. Dus droge kleding gaan brengen. Om 4 uur kwam ze maar niet naar buiten en kwam de EHBO me weer halen.....dit keer omdat ze misselijk was en hoofdpijn had.
Echt....
Ze bleek gewoon niets te hebben gegeten vandaag terwijl ze brood mee had, tussendoortjes en er waren op het terrein pannekoeken.
pi_221652927
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 17:49 schreef exode het volgende:
Dat heb ik 2 keer gehad en recent nog bij de Hema, Venco. Ik wijt het aan ouderdom O-)

B vond het nog steeds stom vandaag, maar iets minder stom. Zijn lichaam heeft het ook zwaar. Nu 2 dagen zo'n beetje een hele dag getraind, dat vergt aardig wat van dat snel groeiende lichaam.
Morgen slaat hij over, even rust en chillen en donderdag gaat hij wel weer.
Ik werd wel echt platgeknuffeld net 'Je bent zoooo lieeeeef!' O+

Juul was vandaag naar Timmerdorp, om 12 uur zat ze alweer bij de EHBO, dit keer 'onderkoeld' omdat ze zeiknat was van het schuimbad. Dus droge kleding gaan brengen. Om 4 uur kwam ze maar niet naar buiten en kwam de EHBO me weer halen.....dit keer omdat ze misselijk was en hoofdpijn had.
Echt....
Ze bleek gewoon niets te hebben gegeten vandaag terwijl ze brood mee had, tussendoortjes en er waren op het terrein pannekoeken.
Waarom heeft ze dan niet gegeten? Te druk?
S. 2014
J. 2016
pi_221653130
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Waarom heeft ze dan niet gegeten? Te druk?
Te druk met de schuimparty, springkussens, dansen, kletsen, rondjes lopen, bekenden zoeken, kanoën en 1 spijker in de hut timmeren.

Ze hebben een gezamelijk lunchmomemt maar ze was te afgeleid zei ze.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:03:05 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221653720
Pfft, dat klinkt als een pittige week voor jullie allemaal zo Exode.

Ik ben wel ooit expres weggelopen zonder te betalen (we zaten incl drie keer vragen al meer dan drie kwartier op de rekening te wachten en waren zelfs naar de bar gelopen om te betalen, maar dat kon niet, dan ga ik op een gegeven moment echt een keer m’n trein halen ipv nog langer smeken of ik mag betalen). Maar per ongeluk nog nooit geloof ik.

Mijn man is eindelijk bij een vereniging gaan boogschieten nadat hij op castlefest een ruiterboog van me cadeau kreeg. Zo fijn dat hij weer iets buitenshuis voor zichzelf heeft naast z’n werk. Afgelopen jaren waren best pittig met eerst altijd zieke en nooit slapende kinderen en daarna mijn mentale gezondheid die niet meewerkte. Hij biechtte van de week op dat hij niet het gevoel had dat er ruimte was om iets voor zichzelf buitenshuis te doen. Extra fijn dat het nu wel kan, maar voelde me wel echt effe schuldig.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:26:11 #172
37150 livelink
pi_221654054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:03 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, dat klinkt als een pittige week voor jullie allemaal zo Exode.

Ik ben wel ooit expres weggelopen zonder te betalen (we zaten incl drie keer vragen al meer dan drie kwartier op de rekening te wachten en waren zelfs naar de bar gelopen om te betalen, maar dat kon niet, dan ga ik op een gegeven moment echt een keer m’n trein halen ipv nog langer smeken of ik mag betalen). Maar per ongeluk nog nooit geloof ik.

Mijn man is eindelijk bij een vereniging gaan boogschieten nadat hij op castlefest een ruiterboog van me cadeau kreeg. Zo fijn dat hij weer iets buitenshuis voor zichzelf heeft naast z’n werk. Afgelopen jaren waren best pittig met eerst altijd zieke en nooit slapende kinderen en daarna mijn mentale gezondheid die niet meewerkte. Hij biechtte van de week op dat hij niet het gevoel had dat er ruimte was om iets voor zichzelf buitenshuis te doen. Extra fijn dat het nu wel kan, maar voelde me wel echt effe schuldig.
Ja, dat heb ik ook een keer gedaan. Al een aantal keren gevraagd of we konden betalen en inderdaad ook naar binnen gegaan, maar er gebeurde maar niks. We waren met een groepje en we dachten dat als we dan heel opzichtig op zouden staan en weglopen, dat ze dan wel naar ons toe zouden komen. Dus wij heel langzaam en met heel veel lawaai opgestaan en jassen aangedaan en naar de uitgang. En op een gegeven moment stonden we op straat en waren we nog niet gestopt. Ja, en toen zijn we maar doorgelopen.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:26:57 #173
37150 livelink
pi_221654069
Misschien Juul ook morgen een dagje thuishouden van het timmerdorp, Exode?
pi_221654677
Dus, gisteravond is onze giga krabpaal opgehaald, morgen komt waarschijnlijk de nieuwe.
We hebben ineens een leeg stuk ruimte over…
Volgende week komt onze nieuwe bank en morgen wordt de oude bank opgehaald.
Dus mijn man heeft met de meeste mogelijke tegenzin alvast de bank uit elkaar gehaald (losse elementen) en buiten in de achtertuin gezet.

Ik kan heel slecht tegen verandering. :')
pi_221654886
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:26 schreef livelink het volgende:
Misschien Juul ook morgen een dagje thuishouden van het timmerdorp, Exode?
Het is alleen morgen nog timmeren, donderdag is het 's ochtends verven, middag niets.

Zou ze ons niet in dank afnemen, ze begint het net leuk te vinden :)
pi_221655348
Te vroeg gejuicht -O- Nu overheerst toch de spanning en nu is het vooral drama, geschreeuw en boos.

En dan voorzien we ook te laat slapen, morgen vroeg de wekker, gedoe met opstaan, gedoe met weggaan, boos in de middag.

Is het al bijna weekend?
pi_221655482
Ach, @Kyara ;( :*
If they say
pi_221656145
Ah nee Kyara, wat enorm balen en vervelend. Is de nacht nog wel goed gegaan?

Schiet wel op met je keuken nu ohoh, leuk om naar uit te kijken.

Hier gisterenavond een supertrotse en blije B. Hij was alleen thuis met Lizzie omdat wij naar de hut van Juul gingen kijken en natuurlijk veel te lang bleven hangen. Hij had haar uit de bench gehaald, uitgelaten en 'poot' geleerd.
Het bijzondere is dat ze nu alleen poot doet bij hem en Juul. Bij ons verdomt ze het _O-

We spraken gisteren wat ouders en leiding van het Timmerdorp. Ze kennen Juul van Scouting. Juul benadert het hele Timmerdorp als een soort festival. Die doet gewoon alle activiteiten en helpt af en toe mee met de hut. Staat overal te ouwehoeren en helpt zelfs mee met bijvoorbeeld de kanos en het springkussen. De rest van haar groepje vindt het best gelukkig. Wel gaat ze vandaag meer timmeren zei ze. Ik ben benieuwd.
pi_221656203
Ah @Kyara wat sneu voor haar dat de spanning zo overheerst nu. Wel begrijpelijk natuurlijk.

@exode wat een leuke benadering van haar zo van het timmerdorp, maar dus niet echt de bedoeling van de activiteit begrijp ik ;) maar fijn dat iedereen het wel helemaal prima vind als ze het zo doet!

En leuk, die interactie van de kinderen met Lizzie, dat ze sommige dingen alleen bij hen doet O+

@Tink89 wat fijn dat je man nu weer een hobby buitenshuis kan doen. Ik kan me voorstellen dat dat best even binnenkomt als dat zo gezegd wordt.

Hier is vandaag de oudste jarig! 15 alweer :o ik kan me ergens ook gewoon nog goed herinneren dat hij als grote kleine baby in z’n wiegje lag.

Zondag ook de jongste jarig (13) en dan voor samen hun verjaardagsfeest (voor de verandering is er weer eens regen voorspeld als we de verjaardag vieren)
pi_221656220
Ach die Juul, wat een hoop pech bij elkaar. Hopelijk heeft ze vandaag desondanks een hele fijne dag (zonder EHBO ;)).

Kyara, wat naar dat het gisteravond toch zo is omgeslagen. Hoe ging het vanmorgen? Ik hoop echt dat het oke is gegaan :*

Gefeliciteerd met je 15 jarige Hillie! *O*

Beide dames zijn hier weer naar school, Jewel met lichte tegenzin maar die is morgen weer vrij en dat hielp gelukkig. En ik durf niet te vroeg te juichen, maar de nieuwe medicatie lijkt nu al te werken. Gisteravond was ze boos omdat zij meende dat haar iets beloofd zou zijn wat niet het geval was. Normaliter breekt dan de hel los thuis en valt ze ons fysiek aan. Nu begon ze te huilen en te stampvoeten en zonderde ze zich af. Daarna mocht ik haar zowaar een knuffel geven en was het weer oke O+
pi_221656234
Dat klinkt voorzichtig positief @Schanu!
Hopelijk zet dat zo door!
pi_221656245
Fijn Shanu!

Gefeliciteerd Hillie met de 15jarige!

Toen ik aan Juul vroeg of haar groepje het niet vervelend vond dat ze niet timmert zei ze 'mam, ik kan toch helemaal niet timmeren! Ik geef wel heel veel opstekers.'

Ik had het nagevraagd bij de ouders en die vertelden dat Juul steeds drinken voor ze haalt, eten, spijkers en naar de zaaghut gaat.

Herkenbaar overigens want B was ook niet van het timmeren maar wel van de gezelligheid.
pi_221656254
Hillie, gefeliciteerd met de 15 jarige *O*

Jouw jongste is gelijk jarig met beeb, die zondag dan geen beeb meer is :'(
If they say
pi_221656277
D2 is op school. Door al het gedoe gisteravond waren we niet echt lekker voorbereid (en op 3 uur slaap werkt ook niet echt). Ze is met een lege tas + 1 pen naar school gegaan. Waterfles vergeten etc. :')

Vandaag gaat ze tot 11 uur en ik blijf nu in de auto bij school. Morgen tot half 1 en dan ga ik wel naar huis. Ben heel benieuwd hoe ze het vindt.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:50:14 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221656290
Wat een zware kluif is die schoolopstart toch soms… :{

@Vicky wij deden zondag een escape room in Delft, de Bagijnetoren, erg leuk. Ik moest uiteraard aan jou denken, heb jij die al eens gedaan?
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:56:15 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221656311
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:37 schreef exode het volgende:
Fijn Shanu!

Gefeliciteerd Hillie met de 15jarige!

Toen ik aan Juul vroeg of haar groepje het niet vervelend vond dat ze niet timmert zei ze 'mam, ik kan toch helemaal niet timmeren! Ik geef wel heel veel opstekers.'

Ik had het nagevraagd bij de ouders en die vertelden dat Juul steeds drinken voor ze haalt, eten, spijkers en naar de zaaghut gaat.

Herkenbaar overigens want B was ook niet van het timmeren maar wel van de gezelligheid.
Het is ook een pannekoek he... ze haalt voor iedereen eten en drinken en zelf vergeet ze te eten. Lief! Maar niet zo handig. Wel fijn dat ze het leuk heeft.

En wat knap van B! En wat een opsteker voor 'm.

Kyara, wat sneu van gisterenavond. Ik duim heel hard voor je dat het goed gaat vanochtend. Wel pittig trouwens, 3 uur in de auto wachten. Is er geen ruimte op school waar je even kan zitten?

Ik heb gisteren maar even doorgepakt en meteen de hulpverleningsinstantie gebeld waar prul op de wachtlijst staat. Wat tips gekregen (en een wachtlijst-update, we moeten rekenen op nog 6 weken). Ze mag nu elke ochtend 20 minuten in haar eentje op het leerplein (daar staan van die toffe huisjes met kussens enzo erin) opstarten, heeft een tas extra mee die op school blijft met haar loomdoos, een knoopster, een kleurboek en stiften en een boek over het heelal. Dus ze komt binnen, zegt hoi tegen de juf, krijgt haar timertje mee en mag even heerlijk bubbelen. Hopelijk helpt dit de overgang makkelijker te maken.

Daar komt nog bij dat de juf vanaf morgen 2 weken uit de running is vanwege een operatie. Kan niemand iets aan doen, maar er is natuurlijk nog geen idee van wie dat gaat opvangen. Prul krijgt daar stress van - kan ik me ook wel voorstellen - en dat helpt totaal niet.

Is het al herfstvakantie?
pi_221656924
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:07 schreef exode het volgende:
We spraken gisteren wat ouders en leiding van het Timmerdorp. Ze kennen Juul van Scouting. Juul benadert het hele Timmerdorp als een soort festival. Die doet gewoon alle activiteiten en helpt af en toe mee met de hut. Staat overal te ouwehoeren en helpt zelfs mee met bijvoorbeeld de kanos en het springkussen. De rest van haar groepje vindt het best gelukkig. Wel gaat ze vandaag meer timmeren zei ze. Ik ben benieuwd.
Een toekomstige vrijwilliger voor het Timmerdorp lees ik :D
pi_221656992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:34 schreef Elleska het volgende:

[..]
Een toekomstige vrijwilliger voor het Timmerdorp lees ik :D
Dat denk ik ook! Zolang ze niet hoeft te timmeren.

B wilde ook helpen deze week maar heeft dus al voetbalkamp.
Officieel mag het pas vanaf 18 jaar overigens.
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:23:37 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221657387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:44 schreef Kyara het volgende:
D2 is op school. Door al het gedoe gisteravond waren we niet echt lekker voorbereid (en op 3 uur slaap werkt ook niet echt). Ze is met een lege tas + 1 pen naar school gegaan. Waterfles vergeten etc. :')

Vandaag gaat ze tot 11 uur en ik blijf nu in de auto bij school. Morgen tot half 1 en dan ga ik wel naar huis. Ben heel benieuwd hoe ze het vindt.
Ik heb al een tijdje niet meegelezen dus ik weet niet zo goed wat er precies speelt :@ Is er iets gebeurt waardoor ze tegen school opziet?
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:25:46 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221657406
Ik loop momenteel tegen iets totaal anders aan dan het opstarten van school, maar het is ook frustrerend. Aapie poept sinds een tijdje steeds vaker in zijn broek. Eerst had hij af en toe een ongelukje maar nu is het elke dag eigenlijk wel feest, soms zelfs 2 of 3x. Hij is al geruime tijd zindelijk en kon het altijd goed ophouden maar sinds een half jaar gaat het mis. Hij zegt zelf niet te weten hoe het komt en geeft zelf ook niet duidelijk aan wanneer het gebeurd is, wat ons ook weer frustreert. Iemand die hier ooit mee te maken heeft gehad? Ik zit er inmiddels aan te denken om een afspraak te maken op de poeppoli want het loopt nu behoorlijk uit de hand.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 11:30:16 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221657429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:25 schreef MaJo het volgende:
Ik loop momenteel tegen iets totaal anders aan dan het opstarten van school, maar het is ook frustrerend. Aapie poept sinds een tijdje steeds vaker in zijn broek. Eerst had hij af en toe een ongelukje maar nu is het elke dag eigenlijk wel feest, soms zelfs 2 of 3x. Hij is al geruime tijd zindelijk en kon het altijd goed ophouden maar sinds een half jaar gaat het mis. Hij zegt zelf niet te weten hoe het komt en geeft zelf ook niet duidelijk aan wanneer het gebeurd is, wat ons ook weer frustreert. Iemand die hier ooit mee te maken heeft gehad? Ik zit er inmiddels aan te denken om een afspraak te maken op de poeppoli want het loopt nu behoorlijk uit de hand.
Ik zou eens bij de huisarts beginnen. Is de poep wel 'normaal' of is het diarree? Bij spruit liepen we qua plassen tegen hetzelfde aan. Hij is 1,5 jaar lang perfect zindelijk geweest en ging een tijdje na het starten op school weer in z'n broek plassen. Dat heb ik er een jaar later nog niet uit, al is hij (rot op fokwet!) al wel drie dagen droog op school nu. Heel irritant, maar gelukkig kan hij zelf schone kleren aantrekken en hoef ik hem niet op te halen ofzo. Bij poep moet dat wel. Doet hij het op school ook?
pi_221657647
quote:
Hier bij de oudste destijds ook last gehad. Begon ergens op de basisschool ineens.
Hier hebben we het kunnen tackelen doordat de juf hem op bepaalde momenten naar het toilet stuurde. Hij was te gefocust bezig en voelde daardoor niet dat hij moest (of probeerde het uit te stellen en was dan vaak (net) te laat).

Volgende stap zou anders idd geweest zijn om via de huisarts een verwijzing naar de poeppoli te vragen.

SPOILER
pi_221657805
Kyara wat een zware nacht en ochtend voor jullie, hoe had ze het vandaag op school? Ik hoop echt dat er snel een positieve verandering in komt, en daarmee ook wat meer rust voor jou :*

Majo, misschien niet helemaal vergelijkbaar want mijn 9 jarige heeft autisme, maar zij begon toen ze in groep 1 zat opeens weer in haar broek te plassen. Dat ging uiteindelijk in groep 2 over, en vanaf groep 4 werden dat opeens ongelukjes met poepen. Nog steeds heeft ze dit met poepen, omdat ze zelf aangeeft het niet goed te voelen. Heel lastig, want daardoor lijkt er ook weinig aan te doen. Als het zo vaak voorkomt bij Aapje kun je misschien inderdaad beter eens naar de huisarts zodat die mee kan denken. Succes!
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:57:51 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221657871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zou eens bij de huisarts beginnen. Is de poep wel 'normaal' of is het diarree? Bij spruit liepen we qua plassen tegen hetzelfde aan. Hij is 1,5 jaar lang perfect zindelijk geweest en ging een tijdje na het starten op school weer in z'n broek plassen. Dat heb ik er een jaar later nog niet uit, al is hij (rot op fokwet!) al wel drie dagen droog op school nu. Heel irritant, maar gelukkig kan hij zelf schone kleren aantrekken en hoef ik hem niet op te halen ofzo. Bij poep moet dat wel. Doet hij het op school ook?
Met poeppoli bedoel ik inderdaad afspraak huisarts (in de verwachting dat zij ons doorverwijst). Het is geen diarree maar gewoon normaal. Op school is het tot nu toe nog niet gebeurd maar misschien na de vakantie wel. Op de BSO is het standaard raak en de laatste tijd ook thuis en als we op pad gaan. Hij lijkt helemaal de controle te verliezen opeens -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier bij de oudste destijds ook last gehad. Begon ergens op de basisschool ineens.
Hier hebben we het kunnen tackelen doordat de juf hem op bepaalde momenten naar het toilet stuurde. Hij was te gefocust bezig en voelde daardoor niet dat hij moest (of probeerde het uit te stellen en was dan vaak (net) te laat).

Volgende stap zou anders idd geweest zijn om via de huisarts een verwijzing naar de poeppoli te vragen.

SPOILER
Wij sturen hem steeds naar de wc en ook de leidsters van de BSO vragen continu of hij moet. Als het misgaat durft hij het niet tegen hun te zeggen en begint er dan thuis over. Hij weet altijd wel exact wanneer het gebeurd is maar geeft het vaak pas veel later aan.

SPOILER
  woensdag 26 augustus 2026 @ 12:07:57 #195
176471 oh-oh
pi_221657987
Zooooo, ik haalde gisteravond een hele oude pulli op uit het lokale asiel.
En mijn buurman nam de hond die de volgende was qua hoge leeftijd mee.
Wat een gedoe is die taal toch, er waren daar twee mensen maar geen woord Engels...
Ik kon wel wat vragen stellen maar ja als je dan zo een waterval aan Hongaars over je heen krijgt denk je ook laaaaat maar _O-
En vanochtend kwam de klusser de vloer doen.
Maar de pvc vloer die ik wilde moest besteld worden.
Dus ik moest even schakelen maar ze vonden heel mooi laminaat dat ook tegen water kan en ook tegen muren op kan dus eigelijk hetzelfde doet.
En dat kan ook in de badkamer en andere kamers.
Dus de vloer ligt er nu bijna in.
*O*
( Groucho Marx )
pi_221658199
quote:
Hoe is zijn ontlastingspatroon? Eerste waar ze bij huisarts/poli mee gaan aankomen is verstopping en zakjes...

Heeft hij een vast moment/tijdstip waarop het mis gaat?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 augustus 2026 @ 13:23:59 #197
244125 laziness
pi_221658491
@Kyara hoe is het gegaan? 🤞🏻
  woensdag 26 augustus 2026 @ 13:24:46 #198
244125 laziness
pi_221658504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Zooooo, ik haalde gisteravond een hele oude pulli op uit het lokale asiel.
En mijn buurman nam de hond die de volgende was qua hoge leeftijd mee.
Wat een gedoe is die taal toch, er waren daar twee mensen maar geen woord Engels...
Ik kon wel wat vragen stellen maar ja als je dan zo een waterval aan Hongaars over je heen krijgt denk je ook laaaaat maar _O-
En vanochtend kwam de klusser de vloer doen.
Maar de pvc vloer die ik wilde moest besteld worden.
Dus ik moest even schakelen maar ze vonden heel mooi laminaat dat ook tegen water kan en ook tegen muren op kan dus eigelijk hetzelfde doet.
En dat kan ook in de badkamer en andere kamers.
Dus de vloer ligt er nu bijna in.
*O*
Op hoeveel dogs ziet je nu?

Fijn dat er een mooie optie was die er al bijna in zit!
  woensdag 26 augustus 2026 @ 14:31:37 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221659252
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 14:48:36 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221659369
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Hoe is zijn ontlastingspatroon? Eerste waar ze bij huisarts/poli mee gaan aankomen is verstopping en zakjes...

Heeft hij een vast moment/tijdstip waarop het mis gaat?
Zijn ontlastingspatroon was altijd perfect: netjes 1x per dag poepen, soms 2x en heel soms een dag niet. Nog steeds poept hij netjes dagelijks maar daarnaast gaat het dus ook mis. Verstopping lijkt dus niet aan de orde, te dun ook niet. Eerder er niet bewust van/gemakszucht.
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 14:48:57 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221659372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dagboekje is een goeie, ga ik doen ^O^
  woensdag 26 augustus 2026 @ 16:17:26 #202
176471 oh-oh
pi_221660307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:

Dit is daar wel geschikt voor. Het kan ook op de muren op de badkamer.

Lazi 16 😂🙈
( Groucho Marx )
pi_221660610
16? Zo, gelukkig heb je lekker de ruimte!

Juul heeft vandaag 15 spijkers getimmerd. 'Echt hard gewerkt mama!'. En 2 frietjes op als lunch. Je mocht er maar 1 halen maar mevrouw was aan het helpen bij het uitdelen dus ze werd rijkelijk beloond.
Beter dan niets eten _O-

Ik had 2 setjes droge kleren meegegeven, waren beide nodig. Ze is de sloot in gesprongen (niet bewust, ze deden een soort van fierljeppen) en de schuimparty nog even over gedaan. Lekker ding is het.

Morgenochtend de hut verven en dan 's avonds de feestavond met de prijsuitreiking. Elk jaar weer onder de indruk hoe ze het allemaal zo perfect geregeld krijgen. Puur met sponsoren en giften.
pi_221661014
Klinkt goed @exode O+

Hillie gefeliciteerd met je oudste!

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
@Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 18:01:08 #205
244125 laziness
pi_221661032
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:59 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed @:Exode O+

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
*O* Overwinning vandaag! En wat fijn dat mentor haar en jullie ziet.
pi_221661409
Kyara wat fijn dat de dag zelf uiteindelijk wel goed ging. En wat waardevol, zo'n mentor, hopelijk geeft dat haar ook vertrouwen en veiligheid, dat ze gezien wordt O+

Exode, dat klinkt als een zeer geslaagde dag voor Juul! Ik las 2 frietjes en dacht dat is nog steeds niet heel veel :') Maar 2 porties patat, dat is wel het betere werk, en ze heeft er ook hard voor gewerkt zo te lezen *)
pi_221661898
Ik dacht hetzelfde @Schanu. Gelukkig heeft ze 2 hele porties op @exode. Klinkt als een heerlijke tijd voor haar.

@Kyara wat een heerlijke start. Dat ze echt gezien wordt helpt een kind zo.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 20:08:27 #208
37150 livelink
pi_221661930
quote:

SPOILER
Wat een fijn nieuws, Kyara. En het zijn inderdaad de kleine dingetjes die zoveel verschil kunnen maken. Mijn zoon was bijvoorbeeld panisch voor toetsen. En toen heeft zijn leerkracht alle opgaven voor hem op cito-toest papier geprint. Zo wist hij nooit meer of het nu een toets betrof of niet en daardoor raakte hij de paniek kwijt. ik zou het zelf niet hebben verzonnen.
pi_221661960
Wat slim en attent allebei die docenten O+
pi_221663163
@Kyara Deze dag is toch maar mooi in de pocket :* Op naar meer zulke dagen hopelijk!

Even flauw klagen :P Ik rekende eens door hoe laat de wekker moet staan dit schooljaar (met een brugklasser) en dat is nog 10 minuten eerder dan afgelopen 2 jaar :{ En dan heb ik dus tijd over 's ochtends. #medelijdenmetmezelf (en met kind die zo lang moet fietsen)
pi_221663303
@Kyara wat fijn dat ze gezien wordt en dat er rekening gehouden wordt met haar. Heel fijn om zo het schooljaar te kunnen beginnen! Hopelijk een goede voorbode voor de rest
pi_221663346
Fijn van de goede eerste dag Kyara! Een goede start geeft dochter waarschijnlijk ook wat meer vertrouwen in school.

Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
pi_221663916
Docenten maken soms écht het verschil :Y

exode :*
If they say
pi_221663922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
Klopt hoor, we hebben vanaf groep 7 ook al steeds wat meer zelf laten doen. Maar nu moet hij met de goede spullen op tijd op de fiets zitten. Dat valt voor J nog niet mee, die overziet dat niet. Ging net ook rustig een Donald Duck zitten lezen terwijl het vertrektijd was :D (zich van geen kwaad bewust)
  donderdag 27 augustus 2026 @ 09:50:18 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221664566
Wij hebben vanaf groep 1 die zelfstandigheid deels ingebouwd en breiden steeds verder uit. Dwz: er hangt een weekplanning met dingen als gymtas, bosdag (want laarzen) enz en ik roep 's ochtends een keer 'kijk even wat er mee moet en zorg dat het bij de tassen bij de deur staat'. En dat bouwen we steeds een beetje uit.
pi_221664697
Ik doe niet mee aan zelfstandigheid. Dat gechagerijn in de ochtend is niks voor mij :D
Het komt wel goed verder met ze.

Tenminste, mijn 14 jarige pakt zelf zijn schooltas, zijn gymtas, regelt zijn huiswerk, zet zijn wekker. Hij pakt het nu zelf gewoon allemaal op. Alleen het broodbakje smeren doe ik. Dat er fatsoenlijk voedsel ingaat tijdens schooldagen was bij oudste wel belangrijk, die kon er echt naar van worden. En dan leer je ook niks meer. Dus die blijf ik gewoon smeren tot ze van het VO zijn, want als ik het voor oudste deed moet het voor jongste ook maar. :P

Het verschil is ook dat D nu wel zin heeft in school en op de basisschool ik al blij was als ik hem op school kreeg. Dan is de discussie over tassen etc niet echt bevorderlijk. Pick your battles..
pi_221665271
Hier 2 kinderen totaal onzelfstandig en 1 die in de 2e alles al zelfstandig deed, daar heb ik s ochtends geen omkijken naar.
pi_221665382
B is gepamperd tot halverwege groep 7 en doet nu als bijna brugklasser vrijwel alles zelf.

Juul van 8 wil amper hulp, die wordt juist boos als we helpen of dingen klaarleggen.

Wat een fijne, hoopvolle start Kyara! Dat zal wat rust geven.
pi_221667659
quote:

SPOILER
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
Dat klinkt als een hele fijne start! Hopenlijk geeft dit voldoende vertrouwen zodat ze verder kan groeien en fijn naar school kan.

Misschien heb ik het gemist maar is er voor D1 ook al zicht op school of is dat nog een brug te ver?
S. 2014
J. 2016
pi_221667707
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 15:35:27 #221
244125 laziness
pi_221667768
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
Hoe ging het met D2 vandaag?
pi_221668013
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
Misschien geeft de situatie met D2 haar ook wat moed. Voor jullie wellicht wel "fijn" dat je dan eerst op D1 kan focussen..?
S. 2014
J. 2016
pi_221668072
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:54:45 #224
244125 laziness
pi_221668177
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
Noh, wat goed van haar! Wat een opluchting dat zij haar draai hier wel lijkt te gaan vinden. Is ze er thuis ook rustig onder?
  donderdag 27 augustus 2026 @ 17:04:09 #225
37150 livelink
pi_221668255
Wat fijn Kyara. En zo jammer dat daar dan jaren, of in ieder geval 1 jaar, getob aan vooraf moet gaan.
pi_221668449
Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met D2 op school Kyara, wat knap van haar en wat goed dat de school zo'n veilige omgeving voor haar probeert te zijn waarin ze zichzelf mag zijn.

Hopelijk is dit een goed begin van een nog beter schooljaar, het is jullie zo enorm gegund :*
pi_221668612
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:

Dat klinkt echt zo ontzettend fijn! Het is jullie zo gegund dat het eens positief gaat!
S. 2014
J. 2016
pi_221668652
Wat een bemoedigende ontwikkelingen @Kyara :*

Hier gaat de start van het schooljaar ook wonderbaarlijk goed :o Maar dat durf ik niet hardop te zeggen want ik wil het niet jinxen O-)
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:09:09 #229
176471 oh-oh
pi_221669215
@Kyara, een goed begin is het halve werk, wat fijn!
( Groucho Marx )
pi_221669831
Alvast een vroege tip voor nu de agenda’s nog relatief leeg zijn: 3+4 oktober is het weekend van de wetenschap met veel leuke activiteiten door het hele land. We zijn er vorig jaar geweest en de kinderen vonden het heel leuk!
pi_221672960
2 fantastsche dagen en vandaag door onduidelijkheid (vak nog niet eerder gehad) en tegenslag (pindakaas op) complete error in de auto voor de deur. Kregen we ook niet meer omgeturnd. Dus weer naar huis. -O-
pi_221673243
Ow balen @Kyara . Na het weekend weer een verse start :*
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:11:50 #233
244125 laziness
pi_221674100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 09:24 schreef Kyara het volgende:
2 fantastsche dagen en vandaag door onduidelijkheid (vak nog niet eerder gehad) en tegenslag (pindakaas op) complete error in de auto voor de deur. Kregen we ook niet meer omgeturnd. Dus weer naar huis. -O-
Chips ;(
Jammer voor de positieve flow maar maandag weer vol goede moed. Misschien dat school nog wat onduidelijkheid kan wegnemen?
pi_221675363
Oh nee Kyara, wat een flinke terugval dan opeens vandaag. Hopelijk is het een eenmalige hiccup en pakt ze het ritme na het weekend weer lekker op. Ze heeft zulke stappen gezet deze week, daar mag ook wel wat rust tegenover staan. Sterkte :*
pi_221675580
Dat is niet fijn Kyara, hopelijk blijven de positieve 2 dagen hangen voor jullie.

Wij zijn al bezig met de winter. Schoorsteenveger gepland, hout besteld en een houthok besteld aangezien de vorige is gesnueveld bij de verbouwing. En de week van Oud en Nieuw een huisje geboekt.
Kom maar door met de Kerstliedjes ;)
  FOK!Fotograaf vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:08:34 #236
148247 taxibabe
pi_221675923
Hopelijk helpt de rust van het weekend en gaat het maandag weer goed Kyara..

Zojuist zoon weer opgehaald van Kinderdagkamp, helaas was programma en afsluiting vandaag ingekort vanwege de weersvoorspellingen. Maar hij heeft een geweldige week gehad, elke middag kwam hij kapot maar enthousiast thuis! O+ Die organisatie is echt geweldig, elk jaar een ander thema, dit jaar was Heksterieja, over heksen, witte wieven en oermensen. _O- Door een ruzie met de witte wieven 500 jaar geleden waren de heksen vervloekt, elke dag een andere vloek. Echt geniaal hoe ze de kinderen ook meenemen in het verhaal!

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:00:12 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221676765
@Kyara, ik hoop dat t na t weekend weer lukt.

En toen hadden we geen wc meer 🫣🤐 ophanging is stuk en zijn ze nu aan t maken. Hoop dat t afkomt vandaag al is het zonder betegeling. Anders komt er een dixi in de tuin voor t weekend...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_221677329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 16:00 schreef Ynske het volgende:
@:kyara, ik hoop dat t na t weekend weer lukt.

En toen hadden we geen wc meer 🫣🤐 ophanging is stuk en zijn ze nu aan t maken. Hoop dat t afkomt vandaag al is het zonder betegeling. Anders komt er een dixi in de tuin voor t weekend...
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:22:46 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221677777
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 17:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?
Ja, de pot hangt weer, met een gat erachter en gestut met planken 🤣🫣

Benieuwd wanneer ze weer terug komen om het af te maken
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:21:06 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221678167
quote:
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:40:02 #241
176471 oh-oh
pi_221678341
Wij hebben twee van die ouderwetse compost toiletten op de tuin, we overwegen er een min of meer in ere te herstellen voor als we de badkamers gaan renoveren, want echt onpraktisch.
Paar dagen niet douchen overleven we wel maar je wil toch wel naar de plee kunnen!
( Groucho Marx )
pi_221678450
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:21 schreef BE het volgende:

[..]
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest. :)
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:29:59 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221678731
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest. :)
O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:30:10 #244
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221678736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:40 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben twee van die ouderwetse compost toiletten op de tuin, we overwegen er een min of meer in ere te herstellen voor als we de badkamers gaan renoveren, want echt onpraktisch.
Paar dagen niet douchen overleven we wel maar je wil toch wel naar de plee kunnen!
Ald je dat maar weet. Ben vanmiddag met de kleine man naar school gereden omdat hij moest poepen. Wist dat de conciërge er nog was, en die vond t geen probleem als we even kwamen O+
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:03:58 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221679249
Vuilniszak in een emmer, poepen en weggooien. Of even bij de buren aanbellen.

Maar onhandig is het zeker! Wij zijn onze badkamer boven aan het verbouwen, vind het al echt heel irritant dat ik boven geen toilet heb nu.
pi_221679735
Ik vind het met 5 personen al heel irritant dat het boventoilet in de badkamer is en niet apart.

Fijn dat het gefixt is Ynske, toch een zorg minder.
pi_221680296
We zitten in onze Boomhut! *O*
Dat uitje wat mijn ouders met de kinderen hadden willen doen maar niet doorging ivm pa’s oogoperatie.
We zouden nu met z’n zessen gaan maar ma durft bij nader inzien niet dat eind te rijden (onbekende weg) en pa kan nog niet rijden.
Zitten we hier alsnog met z’n vieren. :) De Boomhut is echt leuk. Wel een beetje fris binnen want het weer is helaas niet erg lekker.

We hebben nog gratis kaartjes voor Slagharen dus dat gaan we vandaag doen, ligt hier een half uur vandaan. ^O^

Ik lees niet al te beste reviews over Slagharen. :+ Dus ik ben benieuwd. :D
pi_221681263
Je moet gewoon zonder verwachtingen naar slagharen gaan, dan is het best een leuk parkje! En de Goldrush is heel leuk, na wat achtbanen in Walibi de beste van Nederland imo.

En kijk uit bij de boomstammetjes. Wij kwamen daar een keer vrijwel droog beneden, helemaal blij. En toen kwam het boomstammetje na ons en kregen we een mega splash over ons heen :D ik heb even staan kijken, maar dat gebeurde toen elke 10/15 bootjes ongeveer, dus wees voorbereid!
pi_221684497
Veel plezier Venco!

Enige pretpark wat ik nog te pruimen vind is de Efteling. Ben niet zo'n pretparkmens.
If they say
pi_221685795
Hopelijk is/was het leuk in slagharen Venco!

Ik zit op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Het feit dat ik tegelijkertijd zit te Fokken zegt al wel genoeg toch :')
Kom ik er net achter dat neefje en nichtje blijven slapen. Zoals zo vaak. 2 weken terug zijn ze met zn allen (schoonfamilie zonder ons) terug gekomen van 2 weken vakantie. En het blijft gewoon pijnlijk om weer te beseffen hoe weinig onze meiden opa en oma zien terwijl neefje en nichtje altijd worden opgevangen.
Oma had de meiden beloofd dat ze deze zomer met ze naar het restaurant Hans en Grietje zou gaan. Heeft ze niet gedaan. Het laatste uitje met oma en onze kinderen is volgens mij 1.5 jaar geleden. En toen nam ze uiteraard neefje en nichtje ook mee, want ze doet nooit wat alleen met onze meiden...

Sorry, moest de frustratie even kwijt, ik kan hier echt heel slecht tegen.
pi_221686163
Dat is niet leuk inderdaad schanu. En al helemaal als ze dingen beloven en dan niet doen. Dan laat je je wel écht kennen. :*
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:59:04 #252
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221686255
Ik ben zo'n trut die dan gewoon hardop vraagt tijdens het eten ofzo of eigenlijk in dit geval, je verloofde laten doen, wanneer ze met alleen jouw meiden naar Hans en Grietje gaat, zoals beloofd was.

En anders gewoon niet meer naar de verjaardagen gaan, want oog voor jullie hebben ze toch niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:06:31 #253
37150 livelink
pi_221686314
Vervelend, Schanu. Inderdaad wel de moeite van een apart gesprekje waard, lijkt me. Soms lopen dingen ook wel eens gewoon zo. Mijn zus ging bijvoorbeeld elke vakantie met haar kinderen bij mijn ouders logeren. En daardoor deden mijn ouders ook veel meer met haar kinderen dan met die van mij of van mijn broer.

Maar belangrijk is vooral dat de kinderen zich niet minder geliefd voelen. En dat was bij mijn ouders absoluut niet het geval. Het was in ons geval vooral mijn zus die meer behoefte had aan de aandacht en ondersteuning van mijn ouders.
pi_221687593
Ik ben blij dat mijn ouders met alle 4 de kleinkinderen een goede band hebben. Ze zijn er veel geweest toen de meiden klein waren. Nu zijn de andere kleinkinderen nog klein en zijn ze daar meer. Ik vind het fijn dat dat zo kan. Mn ouders zijn ook niet meer de jongste, maar laatst waren neefje en nichtje daar een paar dagen logeren en ben ik een dag gaan helpen. Vind ik leuk en voor mijn ouders ook fijn O+ .
pi_221695725
Nou, ik geloof dat het wellicht in een stroomversnelling komt hier: bij 2 basisscholen een rondleiding en kennismaking aangevraagd. We wilden eerst een aantal weken groep 5 afwachten, maar Juul is volledig in paniek dat ze morgen weer naar school moet.
De afgelopen week hebben we oa op het Timmerdorp meerdere ouders gesproken en vandaag een vader van een vriendin van Juul uitgebreid gesproken. Er zijn minstens 8 kinderen die waarschijnlijk van school gaan wisselen uit Juul haar klas. Allemaal met issues die herkenbaar zijn.

Ik ga hier niet alles tikken, maar wij denken niet dat het ineens beter gaat. Groep 4 was waardeloos en met dezelfde leerkrachten, dezelfde klas, ik wens zoveel beter voor Juul.

Ze loopt inmiddels ook behoorlijk achter en nog een jaar met een oplopende achterstand. :N Het is zo'n slim en creatief meisje, ze zit gewoon niet (meer) op haar plek.

We balen nu alleen dat we niet voor de zomervakantie actie ondernamen. Maar ja, we wisten vrij laat dat ze dezelfde leerkrachten kreeg en ik was zo ontzettend druk met de verhuizing van mijn moeder etc dat ik er geen mentale lucht voor had. Het voelde toen als een paniek reactie om andere scholen te zoeken.

Dus nou ja, dat wordt een huilend kind achterlaten op school morgen, vrees ik.
  zondag 30 augustus 2026 @ 20:43:30 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695750
Wat sneu @exode
En tuurlijk wil je het eerst nog even aanzien en heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. Voel je daarover niet schuldig hoor. Maar ik snap dat je nu actie gaat ondernemen. Zeker met de verhalen van andere ouders erbij. Je wil gewoon dat je kind in een goede plek zit en dat is op deze school, bij deze leerkrachten gewoon niet het geval. Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek.
pi_221695780
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:43 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu @:Exode
En tuurlijk wil je het eerst nog even aanzien en heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. Voel je daarover niet schuldig hoor. Maar ik snap dat je nu actie gaat ondernemen. Zeker met de verhalen van andere ouders erbij. Je wil gewoon dat je kind in een goede plek zit en dat is op deze school, bij deze leerkrachten gewoon niet het geval. Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek.
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....

Het breekt mijn moederhart om Juul zo verdrietig en machteloos te zien. Ze ziet zo enorm op tegen school. 'Ik kan het niet, ik doe alles fout, de juf zegt steeds dat ik het niet goed doe'

6 weken een supervrolijke Juul, vol enthousiasme en creativiteit, ze zat zo enorm goed in haar vel. In 1 klap weg omdat ze zich realiseert dat ze morgen weer naar school moet.
pi_221695852
Oh jee exode, wat naar dat ze er nu zo tegenop ziet. Wel begrijpelijk als het het met de zelfde juffen is als vorig jaar. En dat bleek dat gesprekken toen niet opleverden.

Ik snap de keuze dat jullie verder gaan kijken. En zeker als je hoort dat er meerdere kinderen over gaan stappen.

Hopelijk vinden jullie snel een fijn plekje voor Juul!
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:42:43 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221695982
Het is ontzettend herkenbaar Exode. Al zit het probleem bij ons zeker niet bij de hele klas, het blijft ongelooflijk kut om je kind zo te moeten achterlaten zonder zich op verbetering. Jullie doen het goed, het leek alleen het jaar uitzingen te zijn en je kon niet eerder weten dat dit zo zou lopen. Laat los dat je het eerder had moeten of kunnen zien van jezelf en focus op de uitkomst.

Sterkte!
pi_221696086
Ach Exode wat naar, voor Juul maar ook voor jullie. Je kind met zoveel verdriet en tegenzin naar school moeten brengen breekt je hart ;(

Wees niet zo hard voor jezelf, met de informatie die je nu hebt kan je de doordachte keuze maken om een nieuwe school te zoeken. Die informatie had je hiervoor nog niet, althans niet volledig, en een nieuwe school is niet iets waar je zomaar voor kiest. Dat je hoopte dat het nog goed kon komen lijkt mij dan ook hele redelijke hoop. Dat je dan niet meteen overgaat tot de keuze om een andere school te zoals, ook een hele terechte beslissing.

Dat jullie die stap nu wel zetten, op basis van de kennis van nu, vind ik ontzettend sterk en dapper. Ik hoop echt dat jullie snel een plekje vinden waar Juul zich thuis voelt en waar ze met plezier naartoe kan. En die goed voelt voor jullie :*

En ik hoop dat de huidige school hier eindelijk wat aan gaat doen, ook al hebben jullie daar dan helaas niets meer aan. Zoveel signalen en dan gewoon de kop in het zand steken... bizar!
pi_221696160
Zoals hierboven ook staat, @exode, voel je niet schuldig! Communicatie van die school laat te wensen over, daar kun jij niets aan doen. Als je het eerder had geweten, had je er ook eerder naar gehandeld. Het belangrijkste is, je handelt er nu naar. Voor Juul zal het even doorzetten zijn maar wél met het vooruitzicht op een fijne school.
Succes en sterkte voor jullie zolang ze hier nog zit. Het is gewoon zo kut om je kind zo ongelukkig te zien. Maar, het komt goed :*
If they say
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:49:12 #262
37150 livelink
pi_221696370
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:48 schreef exode het volgende:

[..]
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....

Het breekt mijn moederhart om Juul zo verdrietig en machteloos te zien. Ze ziet zo enorm op tegen school. 'Ik kan het niet, ik doe alles fout, de juf zegt steeds dat ik het niet goed doe'

6 weken een supervrolijke Juul, vol enthousiasme en creativiteit, ze zat zo enorm goed in haar vel. In 1 klap weg omdat ze zich realiseert dat ze morgen weer naar school moet.
Dat breekt ook mijn hart ;(
En ik word er ook heel boos van.
  Redactie Frontpage zondag 30 augustus 2026 @ 23:14:27 #263
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221696484
Ik weet niet of het thuistechnisch gezien mogelijk is om haar thuis te houden? Als ze zo erg niet op haar plek is daar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221696598
Exode, is het nog een optie om met alle ouders gezamenlijk naar school te stappen? Hier is 1,5 jaar geleden toen het in een klas een zooitje was een brief vanuit de ouders richting school gestuurd (ondertekend door 80% van de ouders uit die klas) en daarna heeft school dat wel goed opgepakt met een ouderavond voor die klas en daarna ook echt actie. Wellicht is dat nog een optie? Zeker als het alleen die leerkrachten zijn en ze bij de rest van school wel een goed gevoel heeft wellicht nog een poging waard. Maar vast rond informeren bij andere scholen kan sowieso geen kwaad. En ik zou dat ook gewoon op school melden als reden voor haar afwezigheid (er vanuitgaande dat ze mee gaat).
  maandag 31 augustus 2026 @ 07:56:21 #265
176471 oh-oh
pi_221697072
Wat FF zegt @exode, daar zouden jullie samen het meeste aan hebben dan nu het jaar all begonnen is allemaal een nieuwe school gaan zoeken denk ik.
Maar kut is het zeker!

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 31-08-2026 08:01:29 ]
( Groucho Marx )
pi_221697303
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:49 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat breekt ook mijn hart ;(
En ik word er ook heel boos van.
Dit.

En @exode het is begrijpelijk dat je eind van het schooljaar geen ruimte had hiervoor, met alles wat er speelt. Maar juist super dapper dat je nu wel verder kijkt! En een signaal naar Juul dat jullie haar serieus nemen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221697307
Net weer uitgebreid met een ouder gesproken, die gaan aankijken tot de Kerstvakantie. Ik begreep dat ze dat allemaal zo'n beetje gaan doen. Dat willen wij niet.
Juul heeft amper geslapen vannacht, dus wij gaan wel tempo maken. Niet afwachten of er een wonder gebeurt en het ineens wel goed gaat.

We hebben gelukkig 5 andere scholen om uit te kiezen. De 1 wat verder dan de ander maar allemaal op fietsafstand. We gaan nu bij 2 scholen kijken die extra aandacht hebben voor hoogbegaafde en hoogsensitieve kinderen. Wij denken al een tijd dat Juul in die laatste categorie zit. Vandaar dat we ook een coachingstraject opstarten.

De meeste willen naar een andere school dan deze 2. Van wat ik nu begreep,

De school zelf is enorm aan het veranderen.
SPOILER
En thuishouden is niet ideaal maar als het zover komt, dan doen we dat gewoon. Ik heb haar gelukkig vrolijk achtergelaten net omdat ze naast een vriendin zit (middenin de klas terwijl er afspraken zijn dat zij aan de buitenkant van de klas 'moet' zitten, typisch dus weer).

We kijken per dag aan, ik ga haar niet naar school dwingen iig.
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:01:15 #268
244125 laziness
pi_221697342
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, is het nog een optie om met alle ouders gezamenlijk naar school te stappen? Hier is 1,5 jaar geleden toen het in een klas een zooitje was een brief vanuit de ouders richting school gestuurd (ondertekend door 80% van de ouders uit die klas) en daarna heeft school dat wel goed opgepakt met een ouderavond voor die klas en daarna ook echt actie. Wellicht is dat nog een optie? Zeker als het alleen die leerkrachten zijn en ze bij de rest van school wel een goed gevoel heeft wellicht nog een poging waard. Maar vast rond informeren bij andere scholen kan sowieso geen kwaad. En ik zou dat ook gewoon op school melden als reden voor haar afwezigheid (er vanuitgaande dat ze mee gaat).
Verenigd een signaal afgeven lijkt me een goede zaak sowieso en als het inderdaad beperkt is tot die leerkrachten zou ik dat ook wel een kans geven.

Als er meer speelt kan ik alleen maar zeggen wees niet bang om de overstap nog te maken. Wij hebben dit na een week of vier start schooljaar ingezet vorig jaar en het is zo ontzettend goed voor hem geweest. Je kind weer vrolijk uit school zien komen is alles. Mijn moederhart is er door gelijmd dus volg je gevoel.
pi_221697407
Heel fijn om jullie reacties te lezen! O+ Wordt gewaardeerd!!
Zeker het meedenken is prettig, goed om andere gedachtes te lezen.

En ik heb ook nog goed nieuws, als het goed is, is het huis van mijn moeder verkocht. Een behoorlijk stuk boven de vraagprijs *O* Wel onder voorbehoud van een bouwkundige keuring, we horen volgens mij uiterlijk woensdag of daar toch iets uitkomt wat de verkoop tegen kan houden.

Er was een kijkdag met 20 kijkers en nog een hele reservelijst. Echt bizar. Mijn moeder vindt het wel lastig dat het voor haar gevoel nu ineens zo snel gaat. Maar in haar hoofd heeft ze al veel geld uitgegeven geloof ik.
pi_221697450
Wat gaat dat snel Exode, wat ontzettend fijn! Hopelijk is dat stukje snel afgewikkeld en kunnen jullie die energie weer in andere zaken stoppen.
pi_221697503
Klinkt als een goed moment om inderdaad meer te kijken naar wat Juul nodig heeft en dan is extra begeleiding bij hoogsensitief erg fijn om dat meteen mee op te pakken.

Ik begrijp goed dat je niet gaat wachten tot de kerstvakantie, en al helemaal als je vandaag met de start van het schooljaar al meteen merkt dat gemaakte afspraken al weer overboord zijn, met de zelfde leerkrachten, die dus zeker op de hoogte zouden zijn van die afspraken.

Hopelijk hebben jullie op een van de twee scholen een goed gevoel voor Juul (en is er ook plaats, want kan me voorstellen als er veel kinderen naar een andere school gaan dat dat ook nog ergens een issue kan gaan zijn? Al scheelt het dan dat veel ouder nog aankijken tot de kerst).

Ik begrijp jullie keuze helemaal en zeker in combinatie met het totaalplaatje wat je verder nog schetst.

Fijn dat het huis van je moeder al (zo goed als) verkocht is! Dan kun je en ook je moeder, daarin ook gaan afsluiten.
pi_221698764
Ik dacht dat het alleen in de klas rommelde, maar met al deze dingen die spelen zou ik idd ook nu al actief met een overstap aan de slag gaan. Bij ons op school was het ook een rommeltje, en achteraf gezien heb ik spijt dat we de meiden niet ook gelijk van school hebben laten wisselen, omdat het nog steeds onrustig is, nu 2 jaar later, en ze ook al 2 jaar ondermaats les hebben gekregen. Gelukkig zitten ze nu in de bovenbouw waardoor ze geen last meer hebben van de vorig jaar grote en problematische groep 3 kinderen, en weet ik dat ze nu na 2 jaar eindelijk weer eens breder onderwijs gaan krijgen dan alleen taal en rekenen. (En met 17 kinderen in de klas gaan ze sowieso meer aandacht krijgen). Maar ik begrijp heel goed dat het broertje van een van hun vriendinnen die binnenkort 4 wordt op een andere school gaat starten ipv deze school.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een korter kamp/schoolreis komt door sparen voor een schoolplein. Komt dat niet gewoon doordat steeds minder ouders de eigen bijdrage betalen? Wij moeten apart voor schoolkamp betalen. Lijkt me dat je de begroting hiervan gewoon bij de MR op kan vragen. Vrijwillige bijdrage mag niet opgespaard worden dacht ik. Speciale geld ophaal-acties wel.
pi_221698951
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:21 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat het alleen in de klas rommelde, maar met al deze dingen die spelen zou ik idd ook nu al actief met een overstap aan de slag gaan. Bij ons op school was het ook een rommeltje, en achteraf gezien heb ik spijt dat we de meiden niet ook gelijk van school hebben laten wisselen, omdat het nog steeds onrustig is, nu 2 jaar later, en ze ook al 2 jaar ondermaats les hebben gekregen. Gelukkig zitten ze nu in de bovenbouw waardoor ze geen last meer hebben van de vorig jaar grote en problematische groep 3 kinderen, en weet ik dat ze nu na 2 jaar eindelijk weer eens breder onderwijs gaan krijgen dan alleen taal en rekenen. (En met 17 kinderen in de klas gaan ze sowieso meer aandacht krijgen). Maar ik begrijp heel goed dat het broertje van een van hun vriendinnen die binnenkort 4 wordt op een andere school gaat starten ipv deze school.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een korter kamp/schoolreis komt door sparen voor een schoolplein. Komt dat niet gewoon doordat steeds minder ouders de eigen bijdrage betalen? Wij moeten apart voor schoolkamp betalen. Lijkt me dat je de begroting hiervan gewoon bij de MR op kan vragen. Vrijwillige bijdrage mag niet opgespaard worden dacht ik. Speciale geld ophaal-acties wel.
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?

Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)

Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:45:28 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221698980
Oh kom op zeg, dan trek je toch gewoon een kaartje uit de printer of de juf of meester tekent zelf een mooie kaart. wat een BS zeg...
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:50:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221699026
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:

[..]
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?

Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)

Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
:o Nou ja zeg! :o Dit vind ik echt heel erg raar! :o
Niet dat het nou om die kaart gaat, maar kom op zeg! :o
pi_221699036
Als Juul het naar haar zin had en goed les kreeg, zou ik hier allemaal geen punt van maken overigens.
  maandag 31 augustus 2026 @ 13:12:53 #277
176471 oh-oh
pi_221699234
Mijn keuken is al bijna klaar trouwens!
( Groucho Marx )
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:24:33 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221699715
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:

[..]

Als ze het daarvan moeten hebben! :D
in de haak.
pi_221699782
Wat fijn ohoh!
  Redactie Frontpage maandag 31 augustus 2026 @ 15:25:05 #280
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221700046
Hoeveel kinderen zitten er op die school? Kunnen we niet een stapel kaarten doneren. Echt. Pfff.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221700448
Volgens mij is het langslopende kindje buiten pas naar de Efteling geweest, ik hoor, nogal hard, het deuntje van Villa Volta voorbij neuriën :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 31-08-2026 17:20:31 ]
If they say
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:16:32 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221700846
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 16:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij is het langstlopende kindje buiten pas naar de Efteling geweest, ik hoor, nogal hard, het deuntje van Villa Volta voorbij neuriën :D
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?
pi_221700862
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?
Kut :D Automagische foon :P
Edit: aangepast ;)
If they say
  maandag 31 augustus 2026 @ 19:42:06 #284
176471 oh-oh
pi_221701736
:'( De keuken is bijna klaar.
De IKEA mensen mogen geen elektra en loodgieterswerkzaamheden doen.
Dat hadden ze van te voren niet gezegd.
Maar mijn vaste klusser komt het morgen even fixen hoor ik net.
Ook hebben ze ongevraagd lampen onder de kasten gemaakt.
Maar dan weer geen afstandbediening daar bij geleverd.
Dus dat moet ook anders geregeld, dat moet op een schakelaar aangesloten.
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dude, IKEA is 3 uur rijden enkele rit :')
( Groucho Marx )
pi_221704490
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dat er dingen missen en terug moeten kun je ikea voor bellen :Y
pi_221704874
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Plus er is wat over.
In Nederland mag je tot een jaar retourneren met geld terug, weet niet of dat ook in Hongarije zo is maar dan kun je de trip naar de Ikea mogelijk een keer combineren met iets anders.
  dinsdag 1 september 2026 @ 14:14:22 #287
176471 oh-oh
pi_221705513
Het ligt niet echt centraal in Boedapest dus het gaat zeker niet de moeite zijn.
Maar alles is aangesloten en het werkt!
Er moet nog wel geschilderd worden ( ja dat wilde ik per se na de plaatsing doen omdat ik twijfel over de kleur) en er moeten nog plinten in.
Maar ik kan gewoon koken en ik heb stromend water.
*O*
( Groucho Marx )
pi_221705644
Jeej! *O*
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 14:36:00 #289
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221705651
Koken en stromend water is toch wel heel erg fijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221705804
Fijn ohoh! Wat een verandering zal dat zijn :)
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 15:20:55 #291
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221705866
Heb je trouwens foto's?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221705949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:14 schreef oh-oh het volgende:
Het ligt niet echt centraal in Boedapest dus het gaat zeker niet de moeite zijn.
Maar alles is aangesloten en het werkt!
Er moet nog wel geschilderd worden ( ja dat wilde ik per se na de plaatsing doen omdat ik twijfel over de kleur) en er moeten nog plinten in.
Maar ik kan gewoon koken en ik heb stromend water.
*O*
Whoehoe *O*
Mogen we foto’s zien?
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:53:44 #293
176471 oh-oh
pi_221706021
Ja maar ik weet niet hoe ik ze kan posten :')
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 16:25:13 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221706255
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar ik weet niet hoe ik ze kan posten :')
imgur bijvoorbeeld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:45:05 #295
176471 oh-oh
pi_221706359
Ik heb daar altijd ruzie mee dus vermijd ik het.
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 16:51:35 #296
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221706391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb daar altijd ruzie mee dus vermijd ik het.
Nouja, er zijn wel meer van dat soort sites.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 september 2026 @ 18:54:07 #297
176471 oh-oh
pi_221707209
Ach het is maar een mini keuken, zo boeiend is ie denk ik niet.
Maar ik ben er blij mee :)
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 21:36:03 #298
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221708246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:54 schreef oh-oh het volgende:
Ach het is maar een mini keuken, zo boeiend is ie denk ik niet.
Maar ik ben er blij mee :)
Dat laatste is het allerbelangrijkste natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2026 @ 12:29:28 #299
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221711061
Wat een rust hier. Alsof jullie allemaal wél wat beters te doen hebben ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2026 @ 12:30:12 #300
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221711067
Dan gooi ik deze gewoon dicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2026 @ 12:30:19 #301