abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221621275
...en weer open!

Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef laziness het volgende:
Je hoeft niet enorme Disney fan te zijn om van de parade en shows te genieten in mijn optiek.
Inmiddels vind ik het er te druk en zonder fastpass slecht te doen dus ik hoef niet meer. Maar dat is puur omdat ik weet hoe het voorheen was.
Man en kind gaan elk jaar op een studiedag naar de Efteling, dat sla ik tegenwoordig ook over. Ik word oud geloof ik :o
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:02:21 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221621436
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221621504
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
pi_221621600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:05 schreef Schanu het volgende:
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
Dan begrijp ik heel goed dat je liever voor Disney kiest! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621601
Wij zijn 2,5 jaar geleden naar Disney geweest. Was supertof en ondanks meivakantie veel mazzel gehad qua drukte. We hadden toen nog geen autipas (waren ook niet op de hoogte) en het was echt keihard werken om alles gezellig te hpuden.

Dat was tevens onze laatste vakantie naar het buitenland. Daarna wilde D1 niet meer (dreigde op deze trip in Belgie ook weg te lopen enzo).

Maar warme herinneringen aan Disney. Zou graag weer eens terug gaan. O+
pi_221621641
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
pi_221621657
Oehhh deze Disneygek werd aangetrokken door de titel van het bankje

@Schanu misschien kom ik je wel tegen ;)
Wij gaan mijn verjaardag en Kerst in Disney vieren. Verblijven in Sequioa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:10:49 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221621926
Ik snap met de beste wil van de wereld die Disney hype niet, nooit gedaan ook.
Geloof dat mijn ouders, oom tante en oma way back in 84 meer onder de indruk waren van Micky en Minnie dan mijn zusje en ik _O-

Een nacht Prarie Daiza zou wel echt mijn ultieme droom zijn, ik zou alleen niet kunnen kiezen welke kamer.
Vrienden van mij hebben het nu al twee keer gedaan, echt fantastisch lijkt me dat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:12:26 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221621944
Overigens ben ik wel met mijn broertje voor zijn communie, hij was 7 ik was 19, naar Eurodisney geweest, omdat ik het zielig vond dat niemand met hem ging en ik wel wist dat het anders ook nooit zou gebeuren.

Maar dat was destijds denk ik nog niet heel lang open en dat vond ik echt zo een grote deceptie :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221621993
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:03 #12
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221622384
Hey, hij zit niet gekoppeld!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:36 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je verjaardagskorting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:04:49 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:22 schreef exode het volgende:
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:05:55 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622418
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Today is life -

Dale Carnegie
pi_221622473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Ik ga in december voor de 18e keer naar Parijs.
Vorig jaar 2 weken in Disney World geweest.
Wij vinden het echt geweldig. Zijn groot Disneyfan en genieten elke dan van de 1e tot de laatste minuut.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221622585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Voor ons is het feit dat je op een andere plek kan wachten als heel fijn. Met name bij bv de Baron, de spanning om er in te gaan, en dat wordt nog verder opgebouwd met het hele verhaal, de muziek etc. Natuurlijk is dat onderdeel van de attractie maar voor D1 was dat echt teveel van het goede. De faciliteitenkaart maakte echt het verschil tussen er wel of niet ingaan. Idem voor de Pirana. De smalle gangetjes, de drukte, muziek etc, dat trekt D2 weer niet. Dus rustig buiten de rij en uit de herrie wachten, helemaal prima.

T is alleen jammer dat mensen je dan toch steeds weer aankijken alsof je ergens gebruik van maakt waar je geen recht op hebt. Dus wat dat betreft vind ik het systeem van Disney ook beter. Dan weet je dat iedereen iig gecheckt is en dat voorkomt hopelijk ook irritante blikken en opmerkingen.
pi_221622656
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
pi_221622731
Walibi is voor ons op papier minder goed geregeld. Op vertoon van de Autipas kun je een bandje krijgen. Alleen dan mag er maar 1 iemand mee. En die moet 16 jaar of ouder zijn. Ik was er de vorige keer met D2 en oudste. Dat werkte dus niet. Mij krijg je niet in die achtbanen (letterlijk en figuurlijk) en om oudste dan maar alleen te sturen is ook zo wat. We deden het zonder pas en dat ging maar net aan.

Maar volgens mij doen ze in de praktijk niet zo moeilijk over die 16 jaar van degene die mee gaat dus de volgende keer gaan we wel zo'n bandje halen.
pi_221623444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Dit :Y
Was 16 jaar geleden met dochter en we hebben 0 Disney figuren gezien. Dat was dus eens maar nooit meer :N

Loslaten met kleine stapjes, @Phaidra Zoals vandaag ook, hij komt er echt wel :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:40:09 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221623447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef exode het volgende:
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221623448
Wat zijn schokkerige eitjes? :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:00:47 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221623548
Ik heb in Legoland en Lego House best een hoop mensen gezien met de sunflower keycord. Voor zover ik dat kan inschatten werd er door het personeel netjes tijd genomen/rekening gehouden met de dragers, en kwam ik ze ook vaak tegen in de priority rij. Heb natuurlijk niet gevraagd of ze nog een extra verklaring hadden 😉 (en ook met een gewone fastpass mag je de priority rij in bij legoland, dus soms was het er nog best druk).
pi_221623613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Ik begreep dat je die armband krijgt bij verschillende dingen zoals ADHD, niet dat je nog extra verklaringen nodig hebt. Een vriendin was er tegelijk met ons in de meivakantie en had voor haar volwassen zoon met autisme een armband iig.

Daarnaast heb je de zonnebloem sleutelhanger nog.

Maar Legoland is sowieso niet te vergelijken met Disneyland en Efteling qua lengte van wachtrijen en prikkels in de wachtrijen. Ik trok en trek het er prima, zelfs vorig jaar toen ik prikkels heel slecht kon handelen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:32:24 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221624241
Zonnebloem ken ik ja. En ik baseer me natuurlijk alleen op het antwoord dat legoland zelf geeft per e-mail, ik ben er nog niet geweest.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')