quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef laziness het volgende:
Je hoeft niet enorme Disney fan te zijn om van de parade en shows te genieten in mijn optiek.
Inmiddels vind ik het er te druk en zonder fastpass slecht te doen dus ik hoef niet meer. Maar dat is puur omdat ik weet hoe het voorheen was.
Man en kind gaan elk jaar op een studiedag naar de Efteling, dat sla ik tegenwoordig ook over. Ik word oud geloof ik![]()
Dan begrijp ik heel goed dat je liever voor Disney kiest!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:05 schreef Schanu het volgende:
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisjeWij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.
Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.
Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je verjaardagskortingquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur
Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...
Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!
Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:22 schreef exode het volgende:
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.
Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club SuiteEr heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.
Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
Ik ga in december voor de 18e keer naar Parijs.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Voor ons is het feit dat je op een andere plek kan wachten als heel fijn. Met name bij bv de Baron, de spanning om er in te gaan, en dat wordt nog verder opgebouwd met het hele verhaal, de muziek etc. Natuurlijk is dat onderdeel van de attractie maar voor D1 was dat echt teveel van het goede. De faciliteitenkaart maakte echt het verschil tussen er wel of niet ingaan. Idem voor de Pirana. De smalle gangetjes, de drukte, muziek etc, dat trekt D2 weer niet. Dus rustig buiten de rij en uit de herrie wachten, helemaal prima.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef exode het volgende:
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.
In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.
En we mogen er ook met Lizzie naar binnen
Ik begreep dat je die armband krijgt bij verschillende dingen zoals ADHD, niet dat je nog extra verklaringen nodig hebt. Een vriendin was er tegelijk met ons in de meivakantie en had voor haar volwassen zoon met autisme een armband iig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |