abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221621275
...en weer open!

Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef laziness het volgende:
Je hoeft niet enorme Disney fan te zijn om van de parade en shows te genieten in mijn optiek.
Inmiddels vind ik het er te druk en zonder fastpass slecht te doen dus ik hoef niet meer. Maar dat is puur omdat ik weet hoe het voorheen was.
Man en kind gaan elk jaar op een studiedag naar de Efteling, dat sla ik tegenwoordig ook over. Ik word oud geloof ik :o
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:02:21 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221621436
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221621504
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
pi_221621600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:05 schreef Schanu het volgende:
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisje O+ Wij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.

Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.

Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt :')) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf ;)
Dan begrijp ik heel goed dat je liever voor Disney kiest! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221621601
Wij zijn 2,5 jaar geleden naar Disney geweest. Was supertof en ondanks meivakantie veel mazzel gehad qua drukte. We hadden toen nog geen autipas (waren ook niet op de hoogte) en het was echt keihard werken om alles gezellig te hpuden.

Dat was tevens onze laatste vakantie naar het buitenland. Daarna wilde D1 niet meer (dreigde op deze trip in Belgie ook weg te lopen enzo).

Maar warme herinneringen aan Disney. Zou graag weer eens terug gaan. O+
pi_221621641
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
pi_221621657
Oehhh deze Disneygek werd aangetrokken door de titel van het bankje

@Schanu misschien kom ik je wel tegen ;)
Wij gaan mijn verjaardag en Kerst in Disney vieren. Verblijven in Sequioa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:10:49 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221621926
Ik snap met de beste wil van de wereld die Disney hype niet, nooit gedaan ook.
Geloof dat mijn ouders, oom tante en oma way back in 84 meer onder de indruk waren van Micky en Minnie dan mijn zusje en ik _O-

Een nacht Prarie Daiza zou wel echt mijn ultieme droom zijn, ik zou alleen niet kunnen kiezen welke kamer.
Vrienden van mij hebben het nu al twee keer gedaan, echt fantastisch lijkt me dat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:12:26 #10
176471 oh-oh
pi_221621944
Overigens ben ik wel met mijn broertje voor zijn communie, hij was 7 ik was 19, naar Eurodisney geweest, omdat ik het zielig vond dat niemand met hem ging en ik wel wist dat het anders ook nooit zou gebeuren.

Maar dat was destijds denk ik nog niet heel lang open en dat vond ik echt zo een grote deceptie :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221621993
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:03 #12
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221622384
Hey, hij zit niet gekoppeld!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:03:36 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur

Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...

Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!

Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je verjaardagskorting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:04:49 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:22 schreef exode het volgende:
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.

Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club Suite 8-) Er heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.

Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:05:55 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221622418
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Today is life -

Dale Carnegie
pi_221622473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Ik ga in december voor de 18e keer naar Parijs.
Vorig jaar 2 weken in Disney World geweest.
Wij vinden het echt geweldig. Zijn groot Disneyfan en genieten elke dan van de 1e tot de laatste minuut.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221622585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Voor ons is het feit dat je op een andere plek kan wachten als heel fijn. Met name bij bv de Baron, de spanning om er in te gaan, en dat wordt nog verder opgebouwd met het hele verhaal, de muziek etc. Natuurlijk is dat onderdeel van de attractie maar voor D1 was dat echt teveel van het goede. De faciliteitenkaart maakte echt het verschil tussen er wel of niet ingaan. Idem voor de Pirana. De smalle gangetjes, de drukte, muziek etc, dat trekt D2 weer niet. Dus rustig buiten de rij en uit de herrie wachten, helemaal prima.

T is alleen jammer dat mensen je dan toch steeds weer aankijken alsof je ergens gebruik van maakt waar je geen recht op hebt. Dus wat dat betreft vind ik het systeem van Disney ook beter. Dan weet je dat iedereen iig gecheckt is en dat voorkomt hopelijk ook irritante blikken en opmerkingen.
pi_221622656
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
pi_221622731
Walibi is voor ons op papier minder goed geregeld. Op vertoon van de Autipas kun je een bandje krijgen. Alleen dan mag er maar 1 iemand mee. En die moet 16 jaar of ouder zijn. Ik was er de vorige keer met D2 en oudste. Dat werkte dus niet. Mij krijg je niet in die achtbanen (letterlijk en figuurlijk) en om oudste dan maar alleen te sturen is ook zo wat. We deden het zonder pas en dat ging maar net aan.

Maar volgens mij doen ze in de praktijk niet zo moeilijk over die 16 jaar van degene die mee gaat dus de volgende keer gaan we wel zo'n bandje halen.
pi_221623444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Dit :Y
Was 16 jaar geleden met dochter en we hebben 0 Disney figuren gezien. Dat was dus eens maar nooit meer :N

Loslaten met kleine stapjes, @Phaidra Zoals vandaag ook, hij komt er echt wel :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:40:09 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221623447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef exode het volgende:
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.

In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.

En we mogen er ook met Lizzie naar binnen :)
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221623448
Wat zijn schokkerige eitjes? :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:00:47 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221623548
Ik heb in Legoland en Lego House best een hoop mensen gezien met de sunflower keycord. Voor zover ik dat kan inschatten werd er door het personeel netjes tijd genomen/rekening gehouden met de dragers, en kwam ik ze ook vaak tegen in de priority rij. Heb natuurlijk niet gevraagd of ze nog een extra verklaring hadden 😉 (en ook met een gewone fastpass mag je de priority rij in bij legoland, dus soms was het er nog best druk).
pi_221623613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Ik begreep dat je die armband krijgt bij verschillende dingen zoals ADHD, niet dat je nog extra verklaringen nodig hebt. Een vriendin was er tegelijk met ons in de meivakantie en had voor haar volwassen zoon met autisme een armband iig.

Daarnaast heb je de zonnebloem sleutelhanger nog.

Maar Legoland is sowieso niet te vergelijken met Disneyland en Efteling qua lengte van wachtrijen en prikkels in de wachtrijen. Ik trok en trek het er prima, zelfs vorig jaar toen ik prikkels heel slecht kon handelen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:32:24 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221624241
Zonnebloem ken ik ja. En ik baseer me natuurlijk alleen op het antwoord dat legoland zelf geeft per e-mail, ik ben er nog niet geweest.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221624336
Tink, wij hebben pairi daiza vorig jaar gedaan met overnachting in de buurt. Niet op het park. Sowieso waren alle ‘leuke’ plekken met uitzicht op dieren al weg, geloof dat alleen de kinderboerderij nog kon op sommige datumopties van ons. Daar maak ik twee pubers niet perse meer blij mee.

Ook vonden wij twee dagen dierenpark niet perse noodzakelijk, dus zijn de tweede dag op de terugweg nog een paar uur Brussel in gegaan.

Maar hoor genoeg mensen die wel twee dagen nodig hebben (maar eerlijkheid gebied dat wij er tijdens die trip achter kwamen dat we niet meer zo van dierentuinen houden, nadat wel in zuid Afrika veel dieren in het wild gezien hebben, dus dat we wellicht minder lang stil gestaan hebben dan gemiddeld).

Hier vandaag met pubers naar Sparkx geweest. Achteraf dus hartstikke mooi pretparkweer geweest, maar goed, nu dus een binnenactiviteit.
De pubers begonnen binnen het uur al hard tegen elkaar te puberen en de sfeer te verpesten. Waarbij de oudste het ook nog op mij probeerde af te schuiven (‘ik zie wel waar E dat chagrijnige van heeft, jij reageert net zo’). Heb nog nooit zo hard op het punt gestaan naar huis te gaan, zo klaar was ik op dat moment. Dat laatste heb ik ze gelukkig wel duidelijk kunnen maken en daarna hebben we het heel gezellig gehad, waarom het dan altijd eerst moet escaleren? Geen idee.

Maar goed, dat was voorlopig wel even het laatste uitje met z’n drieën, ben wel even genezen.

Sowieso morgen weer werken en de kinderen weer naar school maandag.

Pretparken vinden de kinderen en ik altijd wel leuk. Man vind het niks en gaat ook niet meer mee sinds dat de kinderen ‘oud’ genoeg zijn om comfortabel met 1 ouder mee te gaan. Alleen maar fijn eigenlijk. Want hij wilde niet in achtbanen en wij vooral wel. Maar omdat hij dan zo lang zat te wachten gingen we ook wat doen waar hij wel mee in durfde (maar wat we eigenlijk alle 4 niet heel leuk vonden ;) )

Wij gaan vooral voor de attracties en minder voor shows of aankleding. Wij vonden Disney echt wel leuk, maar zouden eerder naar Europapark terug gaan dan naar Disney bijvoorbeeld. Maar ik snap ook zeker dat mensen wel juist voor die sfeer gaan (heb collega’s met abonnementen, dus krijg er regelmatig wat over te horen).

Het is wel altijd een uitdaging als ik dat zo hoor over passen voor kortere/rustigere rijen als je deze nodig hebt.
Ik snap de keuze van de Efteling. Juist om wat tink aangeeft dat een huisarts die verklaring niet kan of mag uitschrijven. En daardoor mensen deze verklaring dus niet hebben, die het wel nodig hebben en er geen gebruik van kunnen maken. Het nadeel is dus wel dat het makkelijker is om er een aan te vragen ‘omdat het beter uit komt’ en de rijen daardoor alsnog langer worden.
pi_221624342
Wij zijn twee jaar geleden in de kerstvakantie naar Disneyland Parijs geweest, dat was eens maar nooit weer. Absurd druk, koud, veel regen (maar dat was gewoon pech). Ik zou dat niemand aanraden eigenlijk. In november kun je ook prima rustigere en goedkopere kerstsfeer proeven. De kerstparade was wel mooi! En volgens mij heeft Disney ook speciale prikkelarme ruimten om tot rust te komen, in de buurt van het babycenter. Maar daar kunnen ze je ter plekke vast meer over vertellen. Wij zijn meer liefhebbers van mooi weer pretparken hebben we gemerkt, dus we gaan in mei weer naar Orlando. Deze keer alleen Universal vanwege de bouwput in Disney World, maar ter compensatie gaan we een paar dagen op Disney Cruise naar de Bahama’s, inclusief bezoek aan een van Disney’s privé eilanden.

Wij gaan in de herfstvakantie wel twee dagen naar Parijs, we vonden een deal die we niet konden laten liggen. Voor het eerst met losse dagtickets vanuit een appartementje. Dat was ¤1200 (6 nachten appartement) vs ¤2200 (2 nachten Davy Crocket). We gaan vooral om het Frozen gebied te bekijken.

Wij hebben vandaag onze vakantie afgesloten met een bezoek aan Walibi. Daar was ik al 15 jaar niet meer geweest, maar dat is echt enorm opgeknapt! Geweldige nieuwe achtbanen (yoy thrill en Untamed _O_) maar vooral veel meer thematisering en aankleding. Geen afbladderende verf meer, maar alles ziet er gewoon fris uit, en de condor karretjes zijn verbeterd, dus geen pijnlijke oren meer door het schudden. De kinderen vonden het geweldig en het was redelijk rustig, zeker na 5 uur kon je overal doorlopen en nog wat van Lowlands meekrijgen :D. Zodra de meiden ook 1,40 zijn gaan we terug, dat zij nog niet overal in mochten was het enige minpuntje. (En het kwartiertje regen toen we aankwamen). Je moet alleen wel van achtbanen/spannende attracties houden, want verder heeft het vrij weinig te bieden imo.
pi_221624544
quote:
Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
pi_221624665
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 21-08-2026 22:57:31 ]
pi_221624742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
pi_221624989
Oeh Amsel, een hondje!! Wat leuk! Heb je een fotootje voor ons? O-)

En wat fijn dat alles zo vlot verlopen is!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:08:10 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221625301
quote:
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:47:18 #33
176471 oh-oh
pi_221625375
Hier voor de foto's van het hondje van Amsel :7
( Groucho Marx )
pi_221625382
Jaaaaa, foto's Amsel :)
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:01 #35
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625443
quote:
Ik weet niet waar je in de buurt zit? Rotterdam bij de Eurostarbalie heeft ze ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 22-08-2026 08:20:26 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:31 #36
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 07:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
Wij gebruiken enkel het keycord zonder de hanger. En dat is al voldoende.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:17:55 #37
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625459
quote:

[..]
Wow. Onze huisarts gaf dat af zonder blikken of blozen. Anders ga je een half uur voor jan lul in de wachtkamer daar zitten, weet ie het meteen.

(maar misschien ook wel omdat ie wist dat ík dat niet zou trekken?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221625586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:30 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
Dit kun je natuurlijk niet zonder foto hier droppen he... :+
S. 2014
J. 2016
pi_221625723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 23:06 schreef Amsel het volgende:

[..]
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221625979
Op Amazon zie ik ook sunflower keycords.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221626033
quote:
Ik heb via de webshop besteld en geen inklaringskosten oid hoeven betalen, misschien mazzel gehad?
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:05:41 #42
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221626572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:13 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221627127
Sunflower keycord is voor alle niet zichtbare aandoeningen. Het wil alleen niet zeggen dat je daarmee ook automatisch voorrang hebt. Op Schiphol werden wij er bv wel uitgeplukt om naar een andere (snellere en rustigere) rij te gaan en werd er meer tijd genomen/praatje gemaakt. Het is heel erg afhankelijk hoe ze er mee omgaan op de betreffende locatie (of geïnformeerd zijn). In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn. Maar ook met keycord moet je dan assertief zijn.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:01:35 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221627413
Ik heb die keycoards van Ali en zelf kaartjes gemaakt met wat erop moet staan. Ik heb onder meer een kapotte knie (wrs reuma), adhd en een angststoornis, waardoor lang heel dicht op andere mensen staan in een rij lastig is zowel fysiek als mentaal. En ik kan er absoluut niet tegen als mensen me aanraken en kan niet meer dan een trede of 15 traplopen. En daarvoor is zo’n keycoard wel heel handig.
pi_221628100
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
Het was niet de rolstoelgebruiker, dat was allemaal prima. Het waren mensen die op elkaar stonden te wachten voorbij de wc's en tja het was druk dus ze stonden er al even.

quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Kyara het volgende:
In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn.
Dat kan met een mindervalidenkaart die moet worden aangevraagd met een verklaring. Ook nog iets om uit te zoeken want misschien wel handig om achter de hand te hebben mocht er wel weer een lange wachtrij staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-08-2026 15:37:58 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:16:17 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeld ^O^ Je hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.

Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg :s)

Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost :@ :W
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221629407
Sinds 2021 zijn we er als gezin 3 x geweest, Disney Parijs dus.
Ben nu wel even een paar jaar genezen hoor. Laatste keer bakken met regen, slecht of weinig geslapen en uitgekeken op wachtrijen, lopen, merch. Alles! :')
Mijn man zou elk jaar wel willen.
pi_221629446
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:55:28 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629489
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Kyara het volgende:
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
pi_221629501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby :D
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:03:47 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629603
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Kyara het volgende:

[..]
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby :D
Voor mijn gevoel ook hoor ;) Maar hij wordt alweer bijna 6 :D En bij jouw meiden heb ik ook nog het gevoel dat ze rond de 10 zijn maar dat zijn ook full blown dames inmiddels _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:09:06 #52
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221630277
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221630338
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben :'(
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅
pi_221630432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:16 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus ^O^
[..]
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens O+
[..]
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeld ^O^ Je hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.

Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg :s)

Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost :@ :W
Ze had het over Disney World. En daar heeft ze wel gelijk in, als je daar gewoon zonder voorbereiding naar toe gaat kun je een fractie van de attracties doen en niet in een echt restaurant eten (Quick service wel altijd uiteraard). Een restaurant als Space 220, wat heel erg tof is, of een willekeurig restaurant met Disneyfiguren moet je de wekker voor zetten om te kunnen reserveren, en zelfs dan ben je vaak nog te laat, zeker als je maar een paar dagen daar bent (want dan opent je bookingwindow later dan bij iedereen die al eerder aankomt). Met lightninglane multipass geldt hetzelfde, als gewone bezoeker kun je fluiten naar bijv Slinky Dog (al heb je die betaalde pass niet echt nodig, een goede planning werkt net zo goed maar kost veel voorbereiding). De meest gegeven tip aan mensen die naar Disney World gaan is niet voor niets om een powerbank voor de telefoon mee te nemen. En dat is niet vanwege foto’s.

En ook in Parijs moet je veel geluk hebben om op de dag van je verblijf nog naar Rémy, Waltz, auberge de cendrillon of Downtown (Marvel hotel) te kunnen. Alles in Disney Village is wel makkelijk te vinden, en andere buffets zijn vaak wel goed te doen.

Maar verder heb je wel gelijk hoor, de meeste mensen klagen over wachttijden bij Disney, maar mijn ervaring bij de Efteling en Walibi is dat er vergelijkbare wachttijden zijn. In alle gevallen geldt dat goed timen zorgt voor korte wachttijden. Hellendoorn had vorige week ook 1,5 uur wachttijd voor een simpele achtbaan (ridderstrijd) en een uur voor de kinderachtbaan rioolrat. 45 minuten voor Symbolica of Droomvlucht is ook heel normaal.
pi_221632439
Ik vind er geen lol aan als ik een dagje pretpark zo uitgebreid moet voorbereiden, ik wil gewoon rondslenteren en kijken wat ik tegenkom en dan beslissen waar ik in wil.

SPOILER: Hondjes!
pi_221632568
Ik vind de voorbereiding juist een deel van de voorpret. Bij een groot attractiepark dan, niet bij iets als Duinrell of Hellendoorn. Voor Walibi hebben we ook alleen even gekeken wat de drukste attracties waren en wat voor wachttijd daarbij hoort, dat is vijf minuten werk de avond ervoor. Maar wij zijn nu al bezig met de drie Universal parken die we in mei gaan bezoeken. Welke attracties/shows willen we perse doen, hoe moeten we die prioriteren om zo min mogelijk te wachten, wat is een gemiddelde wachttijd per attractie en wat is een korte wachtrij, welke attracties zijn ‘s ochtends druk of juist ‘s middags... Ik kan mijn man niet blijer maken dan door hem dat uit te laten zoeken.

Wat een leukerd Amsel!
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:27:06 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221632660
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅
Het erge is: zij zit straks in de luiers, terwijl mijn kinderen technisch gezien het huis uit kunnen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221632677
Wat een schatjes @Amsel O+
Ik ben voor niet zo van de voorbereiding. En als we het wel doen dan gaat die planning direct het raam uit en gaan we toch weer als een kip zonder kop door zo'n park heen :')
  zondag 23 augustus 2026 @ 08:52:52 #59
176471 oh-oh
pi_221633592
Leuk @Amsel, doodles?
En geen pup toch?

Ik werd vanochtend uit bed gejaagd door mijn waakhonden, die om 6:15 blaffend naar buiten renden en de tuin in vlogen.
Er zijn werkmannen bij de buurvrouw bezig.
Dit is echt Hongarije hoor, zondagochtend vroeg _O-
Ik was wel al wakker maar wilde me net nog eens omdraaien.

Weet ik in elk geval dat die xoloitzcuintle goed waken, want ik slaap altijd met de deur en alles open, en ze hebben dit nog nooit gedaan.
Ze waren echt heel fel, tot ik ze terug riep.
B-)
( Groucho Marx )
pi_221634477
Ach wat een mop Amsel! Gaan ze goed samen?

Gisteren bij de puppy cursus mocht Lizzie met los spelen met 3 labradoodle pups spelen. Wat een verschil, dat waren echt 3 enorme stuiterballen en Lizzie had zoiets van 'leuk dat spelen maar doe ff chill joh!' _O-
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:32:33 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221634560
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 08:52 schreef oh-oh het volgende:rvrouw bezig.

Weet ik in elk geval dat die xoloitzcuintle goed waken, want ik slaap altijd met de deur en alles open, en ze hebben dit nog nooit gedaan.
Klinkt ook als een slaaptablet
pi_221634613
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Leuk @:Amsel, doodles?
En geen pup toch?

Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweest O+
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:34:54 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221634817
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Klinkt ook als een slaaptablet
Dat dacht ik ook, ik las het eerst ook als dat ze goed werken, dat maakte het plaatje compleet _O-
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:41:47 #64
176471 oh-oh
pi_221634857
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:47 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweest O+
Hier neem ik liefst boven de 8 jaar en dat draait ook meteen mee, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_221637361
Gisteravond weer gedoe met D1 dus geen quality time met man en geen me-time en veel te laat naar bed gegaan daar het hele gezeik. Superslecht geslapen en om 6 uur maar uit bed gegaan. Probleem als je chagrijnig gaat slapen dat je dan ook zo wakker wordt. En 4 uur slaap maakt dat niet beter }:|

Gister ook mijn knie verdraaid dus ik kan nu mijn been niet strekken en loop mank en daar word ik nog chagrijniger van.
pi_221639483
Klinkt als een rotdag Kyara! Hopelijk wordt morgen een betere dag!

Ik moet morgen weer werken :(
pi_221640820
Huuuh werken. :r
Voorheen begonnen mijn diensten pas op woensdagavond. Sinds december al op maandagmorgen en daar kan ik nóg niet aan wennen.
Elke zondag denk ik: gatver, morgen weer werken. :')
pi_221641781
Hier krijgen we een soort van ritme vanaf vandaag. Juul naar timmerdorp en B naar voetbalkamp. Verloofde moet 3 dagen werken. Wel lekker weer rust in huis. *)
pi_221641845
Vicky, wat leuk! Wanneer ga jij er heen? Wij blijven tot en met dinsdag en zijn er met kerst zelf dus niet. Zou heel grappig zijn als we elkaar daar tegen het lijf lopen :D

Amsel, wat fijn dat de vakantie en het start van het schooljaar zo goed ging, hopelijk zet die positieve lijn door O+ En wat een prachtige honden heb je! O+

Kyara, hoe is het nu met je knie? Klinkt heel erg pijnlijk in ieder geval. En heb je afgelopen avond nog wel wat quality time gehad?

Exode, geniet van je rust!

[ Bericht 50% gewijzigd door Schanu op 24-08-2026 08:32:36 ]
pi_221642620
Ps. misschien hebben jullie nog tips?

Wij proberen jaarlijks een abonnement te nemen op een (pret)park omdat dat het beste werkt voor/met Jewel. Voor haar hebben we dan een plek om naartoe te gaan die ze kent en waar ze dus ook zonder stress naartoe kan gaan. En voor ons doet het financieel minder pijn omdat Jewel een uitje nooit lang volhoudt en het gewoon heel duur is om voor een dag weg te betalen als je na een uur weer naar huis moet omdat Jewel het toch niet vol blijkt te houden.

Vorig jaar hadden we een abonnement op Julianatoren, dit jaar op Hellendoorn. Beide zijn het fijne kleine(re) overzichtelijke parken en dat werkt het best voor Jewel. Maar we zitten voor volgend jaar dus enorm te twijfelen wat we moeten doen. Hellendoorn hebben we na een jaar wel gezien namelijk. Maar Walibi lijkt ons (nog) te heftig en is minder goed geregeld qua faciliteitenkaart. En ik heb niet het gevoel dat daar wat tussenin zit. We zaten nog te denken aan Flierefluiter, maar de meiden zijn 8 en bijna 10 (over 2 maanden) dus ik denk dat dat ook niet lang (genoeg) meer boeit.

Iemand enig idee wat leuk (en betaalbaar) zou kunnen zijn in omgeving Zwolle voor deze leeftijdsklasse? Specifiek dus ook iets waar je vaak heen kan gaan zonder dat het enorm gaat vervelen (zo is een Dinoland bijvoorbeeld leuk, maar niet om heel vaak naartoe te gaan).
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 09:38:09 #71
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221642701
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 09:26 schreef Schanu het volgende:
Ps. misschien hebben jullie nog tips?

Wij proberen jaarlijks een abonnement te nemen op een (pret)park omdat dat het beste werkt voor/met Jewel. Voor haar hebben we dan een plek om naartoe te gaan die ze kent en waar ze dus ook zonder stress naartoe kan gaan. En voor ons doet het financieel minder pijn omdat Jewel een uitje nooit lang volhoudt en het gewoon heel duur is om voor een dag weg te betalen als je na een uur weer naar huis moet omdat Jewel het toch niet vol blijkt te houden.

Vorig jaar hadden we een abonnement op Julianatoren, dit jaar op Hellendoorn. Beide zijn het fijne kleine(re) overzichtelijke parken en dat werkt het best voor Jewel. Maar we zitten voor volgend jaar dus enorm te twijfelen wat we moeten doen. Hellendoorn hebben we na een jaar wel gezien namelijk. Maar Walibi lijkt ons (nog) te heftig en is minder goed geregeld qua faciliteitenkaart. En ik heb niet het gevoel dat daar wat tussenin zit. We zaten nog te denken aan Flierefluiter, maar de meiden zijn 8 en bijna 10 (over 2 maanden) dus ik denk dat dat ook niet lang (genoeg) meer boeit.

Iemand enig idee wat leuk (en betaalbaar) zou kunnen zijn in omgeving Zwolle voor deze leeftijdsklasse? Specifiek dus ook iets waar je vaak heen kan gaan zonder dat het enorm gaat vervelen (zo is een Dinoland bijvoorbeeld leuk, maar niet om heel vaak naartoe te gaan).
Geen idee of Hengelo te doen is? Anders zou je De Waarbeek kunnen proberen? En hetzelfde geldt voor Drouwenerzand. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoever dat vanaf Zwolle is. Hengelo is best wel een eindje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 09:44:50 #72
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221642742
Speelt hier iemand al polderprikker trouwens? (Polderprikker.nl )

Ik kreeg de vraag pas en ik gaf als antwoord dat ik alweer gestopt was, maar ze lijken nu een aantal van de minpunten opgelost te hebben :P

quote:
#Polderprikker nummer 84 • 4747/5000
🟦1000 🟩997 🟨770 🟦1000 🟩980
https://polderprikker.nl/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221642753
@Schanu
Slagharen
Duinen Zathe
Drouwenerzand

Edit: Hoe kan ik Wildlands nu vergeten. Het is geen pretpark maar wij zijn er na 1 bezoek nog niet uitgekeken en elk seizoen is weer anders.

[ Bericht 43% gewijzigd door Elleska op 24-08-2026 10:01:17 ]
pi_221643374
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 09:44 schreef Troel het volgende:
Speelt hier iemand al polderprikker trouwens? (Polderprikker.nl )

Ik kreeg de vraag pas en ik gaf als antwoord dat ik alweer gestopt was, maar ze lijken nu een aantal van de minpunten opgelost te hebben :P
[..]

Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeld :D maar best grappig om eens te doen.

#Polderprikker nummer 84 • 4514/5000
🟩941 🟨852 🟩972 🟩943 🟨806

Slim zo schanu om een abo te nemen zodat het ook geen probleem is om maar even te moeten gaan en dat ze het park dan ook leert kennen. Ik heb helaas geen ideeën, maar wellicht kun je chat-gpt hier over wat opties vragen (zodat je weet wat er in de buurt zit) en dan bekijken of die opties bij jullie wensen passen?

Ik weet ook niet hoe druk slagharen tegenwoordig is en of dat nog een beetje in de richting zit? (Wat ik hierboven al zei is mn topo niet een van mn sterkste kanten :P )
pi_221643492
Slagharen is vaak redelijk rustig, zelfs hartje zomer viel dat nog mee. En als het zwembad erbij in zit kun je daar ook in de winter heen. Sowieso zijn ze ook alle schoolvakanties open, waaronder de kerstvakantie, en zijn hun abonnementen spotgoedkoop.

Walibi zou ik niet aanraden, ook vanwege het publiek dat daar vooral komt en iets minder sociaal is.

En iets als Apenheul? Dat vinden mijn kinderen geweldig, en een kinderwagen is daar een groot pluspunt bij de loslopende apen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor Jewel vooral een minpunt is. Alleen is parkeren prijzig als je dat elke keer moet betalen voor een bezoek van twee uurtjes. Bij Hellendoorn zit dat erbij in en dat scheelt een hoop. Geen idee hoe dat bij slagharen zit, daar zitten we altijd in een huisje.
pi_221643653
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
In het echt niet, ouder gemaakt voor deze film omdat Tom Holland haar zoon speelt en er maar 13 jaar leeftijdsverschil tussen zit ;)
pi_221643665
Grappig dat Polderprikker. Ik kende het niet. Maar ben wel goed met topo (zat er steeds 3 km vanaf, max 5)

#Polderprikker nummer 84 • 4868/5000
🟩974 🟩975 🟩966 🟩977 🟩976

Wij hebben sinds 2013 een abonnement op de dierentuin. Een jaartje gestort en dat was geen succes dus vorig jaar weer opnieuw abonnement genomen (korting ook kwijt, dat was jammer). Komend jaar weer en waarschijnlijk krijgen we van oma nog een tweede abonnement erbij op een andere dierentuin voor de afwisseling. Het is gewoon fijn om laagdrempelig even een rondje te doen, soms wat korter, soms wat langer, soms in het weekend, soms gewoon na school even.
pi_221643683
Als je echt een pretpark wilt dan zou ik idd kijken naar Slagharen. Walibi zou ik niet doen, dat is echt heel veel prikkels en ik denk dat de doelgroep ook wat anders is (niet zozeer asociaal maar meer groepen jongeren, minder gezinnen met kinderen).
pi_221643973
@Schanu van 22 tot en met 26.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221644023
@Vicky, dan is jullie aankomstdag onze vertrekdag :D

Bedankt voor alle tips! Alle opties zijn 50 tot 60 minuten rijden voor ons (we wonen in een dorp naast Zwolle namelijk) dus ik moet even nadenken over de haalbaarheid. Mijn 8 jarige gaat op 5 september naar Drouwenerzand met andere jonge mantelzorgers uit onze gemeente dus kan dan meteen vragen of dat iets is waar ze vaker naartoe zou willen.

Slagharen zijn we 1 keer geweest en dat was toen echt geen succes omdat je heel veel moest lopen. Maar toen hadden we nog geen buggy en zette Jewel op 1/4e van het park de hakken in het zand en konden we weer naar huis. De rest van het park toen dus niet eens kunnen zien :') Wel het overwegen waard dus.

Apenheul en Wildlands zijn ook leuk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zie wel dat Apenheul alleen seizoenskaarten geeft (en geen jaarkaarten) dus dat is jammer, maar alsnog zeker het overwegen waard.

Thanks allemaal!
  maandag 24 augustus 2026 @ 12:03:08 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221644033
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 10:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeld :D maar best grappig om eens te doen.

#Polderprikker nummer 84 • 4514/5000
🟩941 🟨852 🟩972 🟩943 🟨806

Slim zo schanu om een abo te nemen zodat het ook geen probleem is om maar even te moeten gaan en dat ze het park dan ook leert kennen. Ik heb helaas geen ideeën, maar wellicht kun je chat-gpt hier over wat opties vragen (zodat je weet wat er in de buurt zit) en dan bekijken of die opties bij jullie wensen passen?

Ik weet ook niet hoe druk slagharen tegenwoordig is en of dat nog een beetje in de richting zit? (Wat ik hierboven al zei is mn topo niet een van mn sterkste kanten :P )
Oh wat leuk! *O* Ik ben ook zeker geen topo held, maar vooralsnog viel het me aardig mee de eerste keer.

#Polderprikker nummer 84 • 4612/5000
🟦1000 🟩994 🟨819 🟩968 🟨831

Die 1000 is Scheveningen, dat kunnen we allemaal wel vinden toch? ;)
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 12:25:39 #82
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221644293
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:03 schreef FlyingFish het volgende:
Slagharen is vaak redelijk rustig, zelfs hartje zomer viel dat nog mee. En als het zwembad erbij in zit kun je daar ook in de winter heen. Sowieso zijn ze ook alle schoolvakanties open, waaronder de kerstvakantie, en zijn hun abonnementen spotgoedkoop.

Walibi zou ik niet aanraden, ook vanwege het publiek dat daar vooral komt en iets minder sociaal is.

En iets als Apenheul? Dat vinden mijn kinderen geweldig, en een kinderwagen is daar een groot pluspunt bij de loslopende apen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor Jewel vooral een minpunt is. Alleen is parkeren prijzig als je dat elke keer moet betalen voor een bezoek van twee uurtjes. Bij Hellendoorn zit dat erbij in en dat scheelt een hoop. Geen idee hoe dat bij slagharen zit, daar zitten we altijd in een huisje.
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221644320
#Polderprikker nummer 84 • 4340/5000
🟦1000 🟩972 🟨846 🟩939 🟨583

Maar dat verbaasd me niet. Vraag dingen in het Noorden en de score gaat omhoog :P

Drouwenerzand vond ik met de kids op die leeftijd ook prima. Maar ik miste daar wel wat rustigere plekken. Oudste deed dan het liefst een paar rondjes oldtimer of de paardenbaan. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is.

Slagharen en Hellendoorn schelen niet zoveel in mijn beleving.
Kan me van Hellendoorn herinneren dat we 1 rondje park deden, dan picknick en zwemmen om daarna nog een rondje te doen. Dat was wel lekker overzichtelijk. Wel op een studiedag. Dat hielp met wachttijden.
pi_221644774
Nou dat Timmerdorp was van korte duur, Juul na 1,5 uur al op moeten halen omdat ze weer eens door haar enkel was gegaan :{ Nu koelen en vandaag laten tapen, zodat ze morgen hopelijk weer kan lopen.
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 14:10:04 #85
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221644952
Oh, dat is balen @exode
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221644968
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
Dat is voor Schanu waarschijnlijk wel een belangrijk punt idd.
pi_221644975
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig is :X

Exode, wat ontzettend sneu voor Juul dat ze weer door haar enkel is gegaan, veel beterschap voor haar :*
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:23:07 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221645009
Aah wat sneu voor Juul!

En BE: nee, ik dus niet. Ik zat er 40 km noordelijker dan de bedoeling was. Oeps. Maar ik ben er in mijn hele leven dan ook maar 1 of 2 keer geweest. Eigenlijk vind ik alles boven Rotterdam gewoon moeilijk. Swalmen kan ik wel zo naartoe rijden, maar aanprikken? Mwoah...

#Polderprikker nummer 84 • 4172/5000
🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792

En die laatste was een gok.
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:30:17 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645064
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Aah wat sneu voor Juul!

En BE: nee, ik dus niet. Ik zat er 40 km noordelijker dan de bedoeling was. Oeps. Maar ik ben er in mijn hele leven dan ook maar 1 of 2 keer geweest. Eigenlijk vind ik alles boven Rotterdam gewoon moeilijk. Swalmen kan ik wel zo naartoe rijden, maar aanprikken? Mwoah...

#Polderprikker nummer 84 • 4172/5000
🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792

En die laatste was een gok.
:o Vertekend perspectief van mij dus, het is hier op een half uurtje. ;)

Mij moet je daar dan tegen weer niks vragen over Brabant en Limburg
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:35:12 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221645095
Je denkt dat die pier heel herkenbaar is voor iedereen maar hier in het oosten zijn er best veel nooit bij zee geweest bleek in de klas van mijn kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221645102
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:16 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig is :X

Exode, wat ontzettend sneu voor Juul dat ze weer door haar enkel is gegaan, veel beterschap voor haar :*
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:39:30 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221645123
Om allerlei redenen heb ik de laatste tijd een enorme achterstand in het huishouden opgelopen. Huis was totaal niet opgeruimd en ook niet helemaal schoon. En hoe erger de achterstand, hie moeilijker je die wegkrijgt. Dus nu is mijn dochter vanochtend gekomen en blijft deze week om alles goed aan te pakken. Ze is echt als een razende Roeland aan de gang. Als ze zo doorgaat is het huis morgen alweer spik en span!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221645216
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.

Plus dat we bij een dagje uit tegelijkertijd naar huis moeten (als gezin, want met de auto terug naar huis) en het dan makkelijker voorkomt dat we net te laat vertrekken omdat we de situatie verkeerd inschatten omdat we rekening moeten houden met 2 kinderen. Dat we bijvoorbeeld voor de 8 jarige nog 10 minuten willen blijven zodat zij ook kan schakelen naar het vroeger dan gepland naar huis gaan, en die 10 minuten dan voor Jewel teveel blijken.

Bij Disney kunnen we als het nodig is echter opsplitsen en kan één van ons op stel en sprong naar het hotel als het nodig is terwijl de ander met de jongste verder kan. En zullen we sowieso ook vaste rustmomenten plannen in het hotel, dus park en hotel over de dag heen voldoende afwisselen zodat ze het beter volhoudt.

Maar inderdaad, het kan desondanks nog steeds voorkomen dat we haar gillend, schoppend en slaand naar het hotel moeten terugkrijgen en dat zal langer lopen zijn dan de Apenheul :X

Ps. ik noemde de 8 jarige altijd Vlokje maar dat past zo niet dat ik het nooit (meer) gebruik. De 8 jarige versus Jewel klinkt echter ook zo oneerlijk, dus vanaf nu doop ik de 8 jarige hier om naar Né.

Wat fijn dat je dochter je is komen helpen met het huishouden Livelink! Heerlijk als alles weer schoon en opgeruimd is O+
pi_221645320
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:01 schreef Schanu het volgende:
@:Vicky, dan is jullie aankomstdag onze vertrekdag :D

Bedankt voor alle tips! Alle opties zijn 50 tot 60 minuten rijden voor ons (we wonen in een dorp naast Zwolle namelijk) dus ik moet even nadenken over de haalbaarheid. Mijn 8 jarige gaat op 5 september naar Drouwenerzand met andere jonge mantelzorgers uit onze gemeente dus kan dan meteen vragen of dat iets is waar ze vaker naartoe zou willen.

Slagharen zijn we 1 keer geweest en dat was toen echt geen succes omdat je heel veel moest lopen. Maar toen hadden we nog geen buggy en zette Jewel op 1/4e van het park de hakken in het zand en konden we weer naar huis. De rest van het park toen dus niet eens kunnen zien :') Wel het overwegen waard dus.

Apenheul en Wildlands zijn ook leuk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zie wel dat Apenheul alleen seizoenskaarten geeft (en geen jaarkaarten) dus dat is jammer, maar alsnog zeker het overwegen waard.

Thanks allemaal!
Wij gaan een dag eerder rijden zodat we op de 1e dag om 8.30, uitgerust, in het park kunnen staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_221645419
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:03 schreef BE het volgende:

[..]
Oh wat leuk! *O* Ik ben ook zeker geen topo held, maar vooralsnog viel het me aardig mee de eerste keer.

#Polderprikker nummer 84 • 4612/5000
🟦1000 🟩994 🟨819 🟩968 🟨831

Die 1000 is Scheveningen, dat kunnen we allemaal wel vinden toch? ;)
Wat een wonderlijke veronderstelling :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 augustus 2026 @ 15:48:49 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645428
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 15:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een wonderlijke veronderstelling :D
Eh... blijkbaar?
Ik zou denken dat iedereen toch wel weet dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt en weet ook iedereen Den Haag wel te vinden toch, bij benadering?
Maar goed... my bad...
pi_221645439
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:35 schreef laziness het volgende:
Je denkt dat die pier heel herkenbaar is voor iedereen maar hier in het oosten zijn er best veel nooit bij zee geweest bleek in de klas van mijn kind.
Ik polderprik in SCUL. Ben eerlijk gezegd meestal ook gewoon te beroerd om zo ver in te zoomen dat ik iets als een kade kan zien.
Behalve natuurlijk bij het O+ nijntjepleintje O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221645446
quote:
3s.gif Op maandag 24 augustus 2026 15:48 schreef BE het volgende:

[..]
Eh... blijkbaar?
Ik zou denken dat iedereen toch wel weet dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt en weet ook iedereen Den Haag wel te vinden toch, bij benadering?
Maar goed... my bad...
Polderprikker key words

Maar zelfs dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt lijkt me geen algemene kennis. Ik was minstens 15 toen ik voor het eerst onderzocht hoe je naar Scheveningen kon en toen was ik voor mijn omgeving nog aan de vroege kant, de meeste klasgenoten gingen duizend keer liever naar Duitsland of België dan naar de Nederlandse kust.

Tikje West Nederland centric dit :P
pi_221645576
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:54 schreef Schanu het volgende:

[..]
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.

Plus dat we bij een dagje uit tegelijkertijd naar huis moeten (als gezin, want met de auto terug naar huis) en het dan makkelijker voorkomt dat we net te laat vertrekken omdat we de situatie verkeerd inschatten omdat we rekening moeten houden met 2 kinderen. Dat we bijvoorbeeld voor de 8 jarige nog 10 minuten willen blijven zodat zij ook kan schakelen naar het vroeger dan gepland naar huis gaan, en die 10 minuten dan voor Jewel teveel blijken.

Bij Disney kunnen we als het nodig is echter opsplitsen en kan één van ons op stel en sprong naar het hotel als het nodig is terwijl de ander met de jongste verder kan. En zullen we sowieso ook vaste rustmomenten plannen in het hotel, dus park en hotel over de dag heen voldoende afwisselen zodat ze het beter volhoudt.

Maar inderdaad, het kan desondanks nog steeds voorkomen dat we haar gillend, schoppend en slaand naar het hotel moeten terugkrijgen en dat zal langer lopen zijn dan de Apenheul :X

Ps. ik noemde de 8 jarige altijd Vlokje maar dat past zo niet dat ik het nooit (meer) gebruik. De 8 jarige versus Jewel klinkt echter ook zo oneerlijk, dus vanaf nu doop ik de 8 jarige hier om naar Né.

Wat fijn dat je dochter je is komen helpen met het huishouden Livelink! Heerlijk als alles weer schoon en opgeruimd is O+
Ik zat me toevallig vanmorgen af te vragen of Jewel haar foknaam was of haar echte naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')