quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef laziness het volgende:
Je hoeft niet enorme Disney fan te zijn om van de parade en shows te genieten in mijn optiek.
Inmiddels vind ik het er te druk en zonder fastpass slecht te doen dus ik hoef niet meer. Maar dat is puur omdat ik weet hoe het voorheen was.
Man en kind gaan elk jaar op een studiedag naar de Efteling, dat sla ik tegenwoordig ook over. Ik word oud geloof ik![]()
Dan begrijp ik heel goed dat je liever voor Disney kiest!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:05 schreef Schanu het volgende:
Mijn kinderen waren echt enorm onder de indruk van de parades en de ontmoetingen, Jewel misschien nog wel het meest maar die kan zich daar dan helemaal in verliezen en dan wordt ze echt weer even een heel klein meisjeWij hebben ook echt wel het geluk met de priority card, dat is onwijs goed geregeld bij Disneyland want je omzeilt er alle rijen mee. Dus dan krijg je al zoveel minder mee van de drukte en is er tussendoor genoeg tijd om de rust op te zoeken. Zonder die pas zou ik het niet eens meer willen proberen.
Efteling hebben wij nu 2 keer geprobeerd en beide keren hield Jewel het daar maximaal 2 uur vol. Bij de Efteling hoef je niets te bewijzen om een priority card te krijgen en daar sta je dus ook in de aangepaste rij soms best lang te wachten en met ook best wat drukte. Sommige rijen splitsen ook pas binnen op naar de speciale rij waardoor je buiten alsnog achteraan moest aansluiten. En het lijkt voor veel mensen aanstellerij, maar Jewel raakt écht in paniek als ze in zo'n lange rij moet staan en dan raakt ze helemaal buiten zinnen. Dus de Efteling kost haar daardoor heel veel energie. Dat het een vrij groots opgezet park is (volgens mij heeft de Efteling meer oppervlak dan Disneyland, het is in ieder geval verder lopen tussen de attracties) werkt voor Jewel ook niet.
Zelf vind ik de Efteling wel heel mooi, had het graag nog een keer geprobeerd maar dan wel het hele park kunnen zien (want dat is dus nog nooit gelukt) maar we gaan er met Jewel niet nog een keer naar toe. Dan dus maar Disney, is voor haar zeker geen straf
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je verjaardagskortingquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Disney staat hier hoog op t lijstje.. maar duuuuuuuur
Mja de efteling is tegenwoordig ook duur, Ik wil graag met mijn verjaardag volgend jaar met mijn duo, ik word 40.. maar ruim 150 euro om alleen binnen te komen...
Ik ging vandaag even naar de begraafplaats, kwam er een rouwstoet aan, kwam er een kinderkistje uit de auto... heel de middag al een beetje van slag erdoor... bah!
Daarna even lekker een stuk gewandeld met mn dwaasje en nu even de podcast aan t inhalen van Richard groenendijk en fred van leer.
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:22 schreef exode het volgende:
De Efteling is fantastisch maar hoor wel vaak klachten over de Priority rij. Dat is in Disneyland zoveel beter geregeld.
Onze eerste keer Disneyland met gezin was geweldig, we hadden een Club SuiteEr heeft vast een fout in het systeem gezeten want 3 nachten Club suite was goedkoper dan een standaard kamer. Dan heb je dus gewoon een heel appartement met dakterras, hele dag toegang tot de lounge met hapjes en drankjes, seated ontbijt en toen nog.....jaja....als klapper een VIP pas. Wij hoefden werkelijk nergens in de rij te staan.
Die VIP pas bestaat niet meer sinds Corona, ik zou erg best wat geld voor over hebben. Sterker nog er waren destijds mensen die onze VIP pas wilden kopen of 'huren'.
Wij zijn nog aan het twijfelen over de week van Oud en Nieuw, eigenlijk hadden we al gekozen (Landal park in Nieuwvliet) maar ik vind het zo duur. En ik vergelijk het natuurlijk met onze lievelingsplek (Denemarken ja) waardoor het in Nederland nog duurder is.
Ik ga in december voor de 18e keer naar Parijs.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Voor ons is het feit dat je op een andere plek kan wachten als heel fijn. Met name bij bv de Baron, de spanning om er in te gaan, en dat wordt nog verder opgebouwd met het hele verhaal, de muziek etc. Natuurlijk is dat onderdeel van de attractie maar voor D1 was dat echt teveel van het goede. De faciliteitenkaart maakte echt het verschil tussen er wel of niet ingaan. Idem voor de Pirana. De smalle gangetjes, de drukte, muziek etc, dat trekt D2 weer niet. Dus rustig buiten de rij en uit de herrie wachten, helemaal prima.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef Ynske het volgende:
Disney, 1x geweest maar vond t echt een deceptie. Schokkerige eitjes, druk, druk en die magische sfeer waar iedereen over spreekt merkte ik niets van
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef exode het volgende:
Ik vind het ontzettend goed om te lezen welke mogelijkheden er door deze voorzieningen zijn.
In Legoland is het volgens mij ook erg goed geregeld, daar mag je via de reserve ride of de uitgang naar binnen zodat je niet in de rij hoeft.
En we mogen er ook met Lizzie naar binnen
Ik begreep dat je die armband krijgt bij verschillende dingen zoals ADHD, niet dat je nog extra verklaringen nodig hebt. Een vriendin was er tegelijk met ons in de meivakantie en had voor haar volwassen zoon met autisme een armband iig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niksquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Ik weet niet waar je in de buurt zit? Rotterdam bij de Eurostarbalie heeft ze ook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Wij gebruiken enkel het keycord zonder de hanger. En dat is al voldoende.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 07:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
Wow. Onze huisarts gaf dat af zonder blikken of blozen. Anders ga je een half uur voor jan lul in de wachtkamer daar zitten, weet ie het meteen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Dit kun je natuurlijk niet zonder foto hier droppen he...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:30 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks![]()
Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!
En hoiDaar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt
En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde
Dat is hier 200km vandaanquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:06 schreef Amsel het volgende:
[..]
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ik heb via de webshop besteld en geen inklaringskosten oid hoeven betalen, misschien mazzel gehad?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is hier 200km vandaan
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.
Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Het was niet de rolstoelgebruiker, dat was allemaal prima. Het waren mensen die op elkaar stonden te wachten voorbij de wc's en tja het was druk dus ze stonden er al even.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.
En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
Dat kan met een mindervalidenkaart die moet worden aangevraagd met een verklaring. Ook nog iets om uit te zoeken want misschien wel handig om achter de hand te hebben mocht er wel weer een lange wachtrij staan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Kyara het volgende:
In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn.
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan. Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagensquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.
Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeldquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Absoluut, vandaar ook mijn toevoegingquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Kyara het volgende:
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een babyquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging
Voor mijn gevoel ook hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben
Ze had het over Disney World. En daar heeft ze wel gelijk in, als je daar gewoon zonder voorbereiding naar toe gaat kun je een fractie van de attracties doen en niet in een echt restaurant eten (Quick service wel altijd uiteraard). Een restaurant als Space 220, wat heel erg tof is, of een willekeurig restaurant met Disneyfiguren moet je de wekker voor zetten om te kunnen reserveren, en zelfs dan ben je vaak nog te laat, zeker als je maar een paar dagen daar bent (want dan opent je bookingwindow later dan bij iedereen die al eerder aankomt). Met lightninglane multipass geldt hetzelfde, als gewone bezoeker kun je fluiten naar bijv Slinky Dog (al heb je die betaalde pass niet echt nodig, een goede planning werkt net zo goed maar kost veel voorbereiding). De meest gegeven tip aan mensen die naar Disney World gaan is niet voor niets om een powerbank voor de telefoon mee te nemen. En dat is niet vanwege foto’s.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus
[..]
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens
[..]
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeldJe hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.
Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg
Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost![]()
SPOILER: Hondjes!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het erge is: zij zit straks in de luiers, terwijl mijn kinderen technisch gezien het huis uit kunnenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zij is zwanger van de 3e. Dat wil je toch ook niet 😅
Klinkt ook als een slaaptabletquote:Op zondag 23 augustus 2026 08:52 schreef oh-oh het volgende:rvrouw bezig.
Weet ik in elk geval dat die xoloitzcuintle goed waken, want ik slaap altijd met de deur en alles open, en ze hebben dit nog nooit gedaan.
Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweestquote:
Dat dacht ik ook, ik las het eerst ook als dat ze goed werken, dat maakte het plaatje compleetquote:
Hier neem ik liefst boven de 8 jaar en dat draait ook meteen mee, heerlijk!quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:47 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja allebei! De oude is 6 en de nieuwe 5 1/2. Heerlijk zo'n beest dat al weet hoe het werkt om een hond te zijn en niet eerst op allerlei vlakken eerst getraind moet worden. Het zijn allebei teefjes maar kunnen het vanaf de eerste minuut goed met elkaar vinden, en pakken ook hun rust los van elkaar. Ze draait meteen mee in onze routines alsof ze er altijd is geweest
Geen idee of Hengelo te doen is? Anders zou je De Waarbeek kunnen proberen? En hetzelfde geldt voor Drouwenerzand. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoever dat vanaf Zwolle is. Hengelo is best wel een eindje.quote:Op maandag 24 augustus 2026 09:26 schreef Schanu het volgende:
Ps. misschien hebben jullie nog tips?
Wij proberen jaarlijks een abonnement te nemen op een (pret)park omdat dat het beste werkt voor/met Jewel. Voor haar hebben we dan een plek om naartoe te gaan die ze kent en waar ze dus ook zonder stress naartoe kan gaan. En voor ons doet het financieel minder pijn omdat Jewel een uitje nooit lang volhoudt en het gewoon heel duur is om voor een dag weg te betalen als je na een uur weer naar huis moet omdat Jewel het toch niet vol blijkt te houden.
Vorig jaar hadden we een abonnement op Julianatoren, dit jaar op Hellendoorn. Beide zijn het fijne kleine(re) overzichtelijke parken en dat werkt het best voor Jewel. Maar we zitten voor volgend jaar dus enorm te twijfelen wat we moeten doen. Hellendoorn hebben we na een jaar wel gezien namelijk. Maar Walibi lijkt ons (nog) te heftig en is minder goed geregeld qua faciliteitenkaart. En ik heb niet het gevoel dat daar wat tussenin zit. We zaten nog te denken aan Flierefluiter, maar de meiden zijn 8 en bijna 10 (over 2 maanden) dus ik denk dat dat ook niet lang (genoeg) meer boeit.
Iemand enig idee wat leuk (en betaalbaar) zou kunnen zijn in omgeving Zwolle voor deze leeftijdsklasse? Specifiek dus ook iets waar je vaak heen kan gaan zonder dat het enorm gaat vervelen (zo is een Dinoland bijvoorbeeld leuk, maar niet om heel vaak naartoe te gaan).
quote:
Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeldquote:Op maandag 24 augustus 2026 09:44 schreef Troel het volgende:
Speelt hier iemand al polderprikker trouwens? (Polderprikker.nl )
Ik kreeg de vraag pas en ik gaf als antwoord dat ik alweer gestopt was, maar ze lijken nu een aantal van de minpunten opgelost te hebben
[..]
In het echt niet, ouder gemaakt voor deze film omdat Tom Holland haar zoon speelt en er maar 13 jaar leeftijdsverschil tussen zitquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:09 schreef Troel het volgende:
Zo zag ik eergisteren The Odyssey en ik vond Anne Hathaway er zo oud uit zien. Ze is een half jaar jonger dan ik ben
Oh wat leuk!quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:46 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Netjes, ik ken het niet en ben ook geen topo-held (en is best lastig, zonder de omlijning van Nederland om dan goed in te schatten hoe Limburg loopt bijvoorbeeldmaar best grappig om eens te doen.
#Polderprikker nummer 84 • 4514/5000
🟩941 🟨852 🟩972 🟩943 🟨806
https://polderprikker.nl/
Slim zo schanu om een abo te nemen zodat het ook geen probleem is om maar even te moeten gaan en dat ze het park dan ook leert kennen. Ik heb helaas geen ideeën, maar wellicht kun je chat-gpt hier over wat opties vragen (zodat je weet wat er in de buurt zit) en dan bekijken of die opties bij jullie wensen passen?
Ik weet ook niet hoe druk slagharen tegenwoordig is en of dat nog een beetje in de richting zit? (Wat ik hierboven al zei is mn topo niet een van mn sterkste kanten)
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:03 schreef FlyingFish het volgende:
Slagharen is vaak redelijk rustig, zelfs hartje zomer viel dat nog mee. En als het zwembad erbij in zit kun je daar ook in de winter heen. Sowieso zijn ze ook alle schoolvakanties open, waaronder de kerstvakantie, en zijn hun abonnementen spotgoedkoop.
Walibi zou ik niet aanraden, ook vanwege het publiek dat daar vooral komt en iets minder sociaal is.
En iets als Apenheul? Dat vinden mijn kinderen geweldig, en een kinderwagen is daar een groot pluspunt bij de loslopende apen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor Jewel vooral een minpunt is. Alleen is parkeren prijzig als je dat elke keer moet betalen voor een bezoek van twee uurtjes. Bij Hellendoorn zit dat erbij in en dat scheelt een hoop. Geen idee hoe dat bij slagharen zit, daar zitten we altijd in een huisje.
Dat is voor Schanu waarschijnlijk wel een belangrijk punt idd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig isquote:Op maandag 24 augustus 2026 12:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Het grote nadeel van de Apenheul vind ik dat je eerst een kilometer moet lopen voordat je daadwerkelijk in het park bent. Vooral de terugweg als je snel naar huis wilt, vind ik dat echt heel naar.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Aah wat sneu voor Juul!
En BE: nee, ik dus niet. Ik zat er 40 km noordelijker dan de bedoeling was. Oeps. Maar ik ben er in mijn hele leven dan ook maar 1 of 2 keer geweest. Eigenlijk vind ik alles boven Rotterdam gewoon moeilijk. Swalmen kan ik wel zo naartoe rijden, maar aanprikken? Mwoah...
#Polderprikker nummer 84 • 4172/5000
🟨728 🟩944 🟨831 🟨877 🟨792
En die laatste was een gok.
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:16 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hele goede toevoeging, bedankt. Dan valt deze helaas af want wij moeten inderdaad echt snel weg kunnen gaan als dat nodig is![]()
Exode, wat ontzettend sneu voor Juul dat ze weer door haar enkel is gegaan, veel beterschap voor haar
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is met Disney toch niet veel anders. Afhankelijk van welk hotel je kiest.
Wij gaan een dag eerder rijden zodat we op de 1e dag om 8.30, uitgerust, in het park kunnen staan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:01 schreef Schanu het volgende:
@:Vicky, dan is jullie aankomstdag onze vertrekdag
Bedankt voor alle tips! Alle opties zijn 50 tot 60 minuten rijden voor ons (we wonen in een dorp naast Zwolle namelijk) dus ik moet even nadenken over de haalbaarheid. Mijn 8 jarige gaat op 5 september naar Drouwenerzand met andere jonge mantelzorgers uit onze gemeente dus kan dan meteen vragen of dat iets is waar ze vaker naartoe zou willen.
Slagharen zijn we 1 keer geweest en dat was toen echt geen succes omdat je heel veel moest lopen. Maar toen hadden we nog geen buggy en zette Jewel op 1/4e van het park de hakken in het zand en konden we weer naar huis. De rest van het park toen dus niet eens kunnen zienWel het overwegen waard dus.
Apenheul en Wildlands zijn ook leuk, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zie wel dat Apenheul alleen seizoenskaarten geeft (en geen jaarkaarten) dus dat is jammer, maar alsnog zeker het overwegen waard.
Thanks allemaal!
Wat een wonderlijke veronderstellingquote:Op maandag 24 augustus 2026 12:03 schreef BE het volgende:
[..]
Oh wat leuk!Ik ben ook zeker geen topo held, maar vooralsnog viel het me aardig mee de eerste keer.
#Polderprikker nummer 84 • 4612/5000
🟦1000 🟩994 🟨819 🟩968 🟨831
Die 1000 is Scheveningen, dat kunnen we allemaal wel vinden toch?![]()
Eh... blijkbaar?quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat een wonderlijke veronderstelling
Ik polderprik in SCUL. Ben eerlijk gezegd meestal ook gewoon te beroerd om zo ver in te zoomen dat ik iets als een kade kan zien.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:35 schreef laziness het volgende:
Je denkt dat die pier heel herkenbaar is voor iedereen maar hier in het oosten zijn er best veel nooit bij zee geweest bleek in de klas van mijn kind.
Polderprikker key wordsquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:48 schreef BE het volgende:
[..]
Eh... blijkbaar?
Ik zou denken dat iedereen toch wel weet dat Scheveningen aan Den Haag vast ligt en weet ook iedereen Den Haag wel te vinden toch, bij benadering?
Maar goed... my bad...
Ik zat me toevallig vanmorgen af te vragen of Jewel haar foknaam was of haar echte naam.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Klopt zeker, maar Disney is eenmalig meerdere dagen en zo'n abonnement kopen we voor een heel jaar. Dus dan vind ik dat wel een belangrijkere afweging.
Plus dat we bij een dagje uit tegelijkertijd naar huis moeten (als gezin, want met de auto terug naar huis) en het dan makkelijker voorkomt dat we net te laat vertrekken omdat we de situatie verkeerd inschatten omdat we rekening moeten houden met 2 kinderen. Dat we bijvoorbeeld voor de 8 jarige nog 10 minuten willen blijven zodat zij ook kan schakelen naar het vroeger dan gepland naar huis gaan, en die 10 minuten dan voor Jewel teveel blijken.
Bij Disney kunnen we als het nodig is echter opsplitsen en kan één van ons op stel en sprong naar het hotel als het nodig is terwijl de ander met de jongste verder kan. En zullen we sowieso ook vaste rustmomenten plannen in het hotel, dus park en hotel over de dag heen voldoende afwisselen zodat ze het beter volhoudt.
Maar inderdaad, het kan desondanks nog steeds voorkomen dat we haar gillend, schoppend en slaand naar het hotel moeten terugkrijgen en dat zal langer lopen zijn dan de Apenheul![]()
Ps. ik noemde de 8 jarige altijd Vlokje maar dat past zo niet dat ik het nooit (meer) gebruik. De 8 jarige versus Jewel klinkt echter ook zo oneerlijk, dus vanaf nu doop ik de 8 jarige hier om naar Né.
Wat fijn dat je dochter je is komen helpen met het huishouden Livelink! Heerlijk als alles weer schoon en opgeruimd is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |