abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221624336
Tink, wij hebben pairi daiza vorig jaar gedaan met overnachting in de buurt. Niet op het park. Sowieso waren alle ‘leuke’ plekken met uitzicht op dieren al weg, geloof dat alleen de kinderboerderij nog kon op sommige datumopties van ons. Daar maak ik twee pubers niet perse meer blij mee.

Ook vonden wij twee dagen dierenpark niet perse noodzakelijk, dus zijn de tweede dag op de terugweg nog een paar uur Brussel in gegaan.

Maar hoor genoeg mensen die wel twee dagen nodig hebben (maar eerlijkheid gebied dat wij er tijdens die trip achter kwamen dat we niet meer zo van dierentuinen houden, nadat wel in zuid Afrika veel dieren in het wild gezien hebben, dus dat we wellicht minder lang stil gestaan hebben dan gemiddeld).

Hier vandaag met pubers naar Sparkx geweest. Achteraf dus hartstikke mooi pretparkweer geweest, maar goed, nu dus een binnenactiviteit.
De pubers begonnen binnen het uur al hard tegen elkaar te puberen en de sfeer te verpesten. Waarbij de oudste het ook nog op mij probeerde af te schuiven (‘ik zie wel waar E dat chagrijnige van heeft, jij reageert net zo’). Heb nog nooit zo hard op het punt gestaan naar huis te gaan, zo klaar was ik op dat moment. Dat laatste heb ik ze gelukkig wel duidelijk kunnen maken en daarna hebben we het heel gezellig gehad, waarom het dan altijd eerst moet escaleren? Geen idee.

Maar goed, dat was voorlopig wel even het laatste uitje met z’n drieën, ben wel even genezen.

Sowieso morgen weer werken en de kinderen weer naar school maandag.

Pretparken vinden de kinderen en ik altijd wel leuk. Man vind het niks en gaat ook niet meer mee sinds dat de kinderen ‘oud’ genoeg zijn om comfortabel met 1 ouder mee te gaan. Alleen maar fijn eigenlijk. Want hij wilde niet in achtbanen en wij vooral wel. Maar omdat hij dan zo lang zat te wachten gingen we ook wat doen waar hij wel mee in durfde (maar wat we eigenlijk alle 4 niet heel leuk vonden ;) )

Wij gaan vooral voor de attracties en minder voor shows of aankleding. Wij vonden Disney echt wel leuk, maar zouden eerder naar Europapark terug gaan dan naar Disney bijvoorbeeld. Maar ik snap ook zeker dat mensen wel juist voor die sfeer gaan (heb collega’s met abonnementen, dus krijg er regelmatig wat over te horen).

Het is wel altijd een uitdaging als ik dat zo hoor over passen voor kortere/rustigere rijen als je deze nodig hebt.
Ik snap de keuze van de Efteling. Juist om wat tink aangeeft dat een huisarts die verklaring niet kan of mag uitschrijven. En daardoor mensen deze verklaring dus niet hebben, die het wel nodig hebben en er geen gebruik van kunnen maken. Het nadeel is dus wel dat het makkelijker is om er een aan te vragen ‘omdat het beter uit komt’ en de rijen daardoor alsnog langer worden.
pi_221624342
Wij zijn twee jaar geleden in de kerstvakantie naar Disneyland Parijs geweest, dat was eens maar nooit weer. Absurd druk, koud, veel regen (maar dat was gewoon pech). Ik zou dat niemand aanraden eigenlijk. In november kun je ook prima rustigere en goedkopere kerstsfeer proeven. De kerstparade was wel mooi! En volgens mij heeft Disney ook speciale prikkelarme ruimten om tot rust te komen, in de buurt van het babycenter. Maar daar kunnen ze je ter plekke vast meer over vertellen. Wij zijn meer liefhebbers van mooi weer pretparken hebben we gemerkt, dus we gaan in mei weer naar Orlando. Deze keer alleen Universal vanwege de bouwput in Disney World, maar ter compensatie gaan we een paar dagen op Disney Cruise naar de Bahama’s, inclusief bezoek aan een van Disney’s privé eilanden.

Wij gaan in de herfstvakantie wel twee dagen naar Parijs, we vonden een deal die we niet konden laten liggen. Voor het eerst met losse dagtickets vanuit een appartementje. Dat was ¤1200 (6 nachten appartement) vs ¤2200 (2 nachten Davy Crocket). We gaan vooral om het Frozen gebied te bekijken.

Wij hebben vandaag onze vakantie afgesloten met een bezoek aan Walibi. Daar was ik al 15 jaar niet meer geweest, maar dat is echt enorm opgeknapt! Geweldige nieuwe achtbanen (yoy thrill en Untamed _O_) maar vooral veel meer thematisering en aankleding. Geen afbladderende verf meer, maar alles ziet er gewoon fris uit, en de condor karretjes zijn verbeterd, dus geen pijnlijke oren meer door het schudden. De kinderen vonden het geweldig en het was redelijk rustig, zeker na 5 uur kon je overal doorlopen en nog wat van Lowlands meekrijgen :D. Zodra de meiden ook 1,40 zijn gaan we terug, dat zij nog niet overal in mochten was het enige minpuntje. (En het kwartiertje regen toen we aankwamen). Je moet alleen wel van achtbanen/spannende attracties houden, want verder heeft het vrij weinig te bieden imo.
pi_221624544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
pi_221624665
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 21-08-2026 22:57:31 ]
pi_221624742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
pi_221624989
Oeh Amsel, een hondje!! Wat leuk! Heb je een fotootje voor ons? O-)

En wat fijn dat alles zo vlot verlopen is!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:08:10 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221625301
quote:
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:47:18 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221625375
Hier voor de foto's van het hondje van Amsel :7
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221625382
Jaaaaa, foto's Amsel :)
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:01 #35
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625443
quote:
Ik weet niet waar je in de buurt zit? Rotterdam bij de Eurostarbalie heeft ze ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 22-08-2026 08:20:26 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:15:31 #36
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 07:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
Wij gebruiken enkel het keycord zonder de hanger. En dat is al voldoende.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:17:55 #37
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221625459
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Wow. Onze huisarts gaf dat af zonder blikken of blozen. Anders ga je een half uur voor jan lul in de wachtkamer daar zitten, weet ie het meteen.

(maar misschien ook wel omdat ie wist dat ík dat niet zou trekken?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221625586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:30 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks :?

Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!

En hoi :W Daar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt :D

En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde O+
Dit kun je natuurlijk niet zonder foto hier droppen he... :+
S. 2014
J. 2016
pi_221625723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 23:06 schreef Amsel het volgende:

[..]
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221625979
Op Amazon zie ik ook sunflower keycords.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221626033
quote:
Ik heb via de webshop besteld en geen inklaringskosten oid hoeven betalen, misschien mazzel gehad?
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:05:41 #42
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221626572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:13 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is hier 200km vandaan ;)
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.

Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?

SPOILER
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221627127
Sunflower keycord is voor alle niet zichtbare aandoeningen. Het wil alleen niet zeggen dat je daarmee ook automatisch voorrang hebt. Op Schiphol werden wij er bv wel uitgeplukt om naar een andere (snellere en rustigere) rij te gaan en werd er meer tijd genomen/praatje gemaakt. Het is heel erg afhankelijk hoe ze er mee omgaan op de betreffende locatie (of geïnformeerd zijn). In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn. Maar ook met keycord moet je dan assertief zijn.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:01:35 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221627413
Ik heb die keycoards van Ali en zelf kaartjes gemaakt met wat erop moet staan. Ik heb onder meer een kapotte knie (wrs reuma), adhd en een angststoornis, waardoor lang heel dicht op andere mensen staan in een rij lastig is zowel fysiek als mentaal. En ik kan er absoluut niet tegen als mensen me aanraken en kan niet meer dan een trede of 15 traplopen. En daarvoor is zo’n keycoard wel heel handig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221628100
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.

En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
Het was niet de rolstoelgebruiker, dat was allemaal prima. Het waren mensen die op elkaar stonden te wachten voorbij de wc's en tja het was druk dus ze stonden er al even.

quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Kyara het volgende:
In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn.
Dat kan met een mindervalidenkaart die moet worden aangevraagd met een verklaring. Ook nog iets om uit te zoeken want misschien wel handig om achter de hand te hebben mocht er wel weer een lange wachtrij staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-08-2026 15:37:58 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:16:17 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D O~)

Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan :'). Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dus ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.

Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger :@
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagens O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeld ^O^ Je hebt inderdaad geen voorrang, en dat vind ik eigenlijk wel netjes. Maar ik kon er rustig in de roelstoel wachten dus dat was prima. Ook het aanvragen van de rolstoel op het park was goed te doen, je vinkt wat dingen aan en dan krijg je automatisch een minder validen pas.

Disney Parijs was voor mij wel een droom die uitkwam, daar wilde ik als kind zoooo graag heen. Nu was dit inmiddels mijn derde Disneypark na Anaheim in 2014 en Hong Kong vorig jaar. Nieuwste doel is om alle parken in de wereld aan te doen, ik ben al behoorlijk op weg :s)

Tevens hoi allemaal! Is weer even geleden dat ik hier heb gepost :@ :W
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221629407
Sinds 2021 zijn we er als gezin 3 x geweest, Disney Parijs dus.
Ben nu wel even een paar jaar genezen hoor. Laatste keer bakken met regen, slecht of weinig geslapen en uitgekeken op wachtrijen, lopen, merch. Alles! :')
Mijn man zou elk jaar wel willen.
pi_221629446
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:55:28 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221629489
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Kyara het volgende:
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221629501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging :Y
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een baby :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: