Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niksquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Hoe kom je eigenlijk nog aan een zonnebloem keycord zonder importheffingen en inklaringskosten zoals bij de webshop? Hier in de buurt zit geen afhaalpunt voor zover ik kan vinden.
Ik weet niet waar je in de buurt zit? Rotterdam bij de Eurostarbalie heeft ze ook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
Wij gebruiken enkel het keycord zonder de hanger. En dat is al voldoende.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 07:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op vliegvelden en anders gewoon op Ali bestellen voor 3 euro en zelf invullen. Je hoeft niet per se die dure Engelse versie te gebruiken. Het enige wat er anders aan is, is dat er een houdertje bij zit waar je dus zelf een geprint pasje in doet ipv dat er een ‘echt’ pasje aan hangt.
Wow. Onze huisarts gaf dat af zonder blikken of blozen. Anders ga je een half uur voor jan lul in de wachtkamer daar zitten, weet ie het meteen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en nee. Legoland heeft een ‘show consideration bracelet’ maar om dat te krijgen heb je een verklaring van je arts nodig waarin staat welke aandoening je hebt en dat je niet in staat bent om lang in de rij te staan. Ik heb het aan zowel de huisarts als aan de regiebehandelaar gevraagd en die zeggen allebei ‘doen we niet, want wij kunnen en mogen niet iets op papier hebben waar jij ‘voordeel’ van kunt hebben zonder dat we zelf geconstateerd hebben dat je daadwerkelijk niet in de rij vol drukte en prikkels kunt’. Hebben het recent nog nagevraagd en ze zijn bij legoland volgens de klantenservice heel streng. Alleen een verklaring met hsp/adhd/autisme is onvoldoende, er moet echt bij staan dat die wachtrij onmogelijk is.
Dit kun je natuurlijk niet zonder foto hier droppen he...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:30 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wij hebben alleen een autipas hoeven laten zien, verder niks![]()
Ik heb inmiddels geleerd dat pretparken voor ons alleen werken als we de wachtrijen kunnen skippen. Anders is het voor de kinderen niet te doen. Efteling slaan we dus over. Disney staat wel weer op het verlanglijstje!
En hoiDaar was ik weer. De zomervakantie ging wonderbaarlijk goed, maar ik heb weinig tijd gehad om hier mee te lezen. De start van het schooljaar is ook onverwacht soepel verlopen, ik weet niet wat me overkomt
En we hebben er sinds vandaag een hondje bij. Huis vol liefde
Dat is hier 200km vandaanquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:06 schreef Amsel het volgende:
[..]
Schiphol assistance balie heeft ze sowieso!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ik heb via de webshop besteld en geen inklaringskosten oid hoeven betalen, misschien mazzel gehad?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:47 schreef Elleska het volgende:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is hier 200km vandaan
Ik zit meer in de buurt van vliegveld Eelde. Die zou het wel erkennen maar niet uitdelen.
Inmiddels gevonden dat https://www.vliegenmetautisme.nl/shop-1 wel vanuit nederland verzend.
Weet ook niet of alleen een koord hier zou helpen of dat een officieel kaartje beter is omdat dat meer uitleg geeft. Ik heb het idee dat er dan vooral aan autisme wordt gedacht of is mijn beeld vertekend doordat de meerderheid hier het om die reden gebruikt?Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Het was niet de rolstoelgebruiker, dat was allemaal prima. Het waren mensen die op elkaar stonden te wachten voorbij de wc's en tja het was druk dus ze stonden er al even.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook in jouw geval kan het helpen. Het is echt niet alleen voor autisme.
En fuck die rolstoeler, die zou beter moeten weten.
Dat kan met een mindervalidenkaart die moet worden aangevraagd met een verklaring. Ook nog iets om uit te zoeken want misschien wel handig om achter de hand te hebben mocht er wel weer een lange wachtrij staan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Kyara het volgende:
In het geval van Wildlands had je bv je wel kunnen melden bij de uitgang om sneller aan de beurt te zijn.
Wij waren 2 weken geleden in Disneyland en de wachttijden vielen ontzettend mee. We hebben alleen attracties gedaan waar de wachttijd maximaal 20 minuten was, dat kun je allemaal live in de app zien. Prima dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
Ok, correctie: onze kinderen houden sowieso niet echt van shows en parades, dus ik vermoed dat ze niet per se blij worden van zoiets in Disney. Ze hebben ook geen geduld om daar dan een uur te staan. Wachtrij voor attractie is nog tot daaraan toe, maar ook in Legoland zei de jongste dat hij echt geen zin had om 45 min te wachten. Dan koos hij liever voor een andere attractie met minder wachttijd.
Ook dit is niet waar, we konden de dag zelf gewoon in 1 van de restaurants reserveren. Het park was verder uitverkocht (want augustus) maar je kunt echt nog plekken vinden die minder druk zijn. Je kunt dan misschien niet in de topattracties maar dat maakt mij (en onze 5-jarige) ook niets uit. Hij vond de parade echt geweldig, dat is toch wel echt even een kwartiertje genieten van alle praalwagensquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:02 schreef laziness het volgende:
Voor shows een uur in de rij want anders is het vol is ook precies waarom ik afhaak bij veel parken. Ik geloof dat Disney World tegenwoordig bijna dedicated iemand in je groep nodig heeft die in de app de volgende attractie reserveert. En drie maanden van tevoren vastleggen in welk restaurant van het park je gaat eten.
Het spontane is er af.
Maar dat geldt ook voor allerlei “insta” bestemmingen tegenwoordig.
Ik zeg weleens gekscherend, tijd voor een flinke recessie, dan wordt het overal weer wat rustiger
Ik vond de mindervalidenrij bij de Efteling echt goed geregeldquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Efteling heeft geen priority rij. Maar een mindervaliden rij. Wachttijden zijn ongeveer even lang als bij de normale rij. Dat is echt een misverstand van heel veel mensen.
Absoluut, vandaar ook mijn toevoegingquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Kyara het volgende:
Met een kind van 5 is het ook wel anders dan met oudere kinderen die juist wel in achtbanen etc willen....
daar had ik het ook uit. Voor mijn gevoel is A nog een babyquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Absoluut, vandaar ook mijn toevoeging
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |