abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 14:48:57 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221659372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dagboekje is een goeie, ga ik doen ^O^
5 - 28 februari Thailand O+
  woensdag 26 augustus 2026 @ 16:17:26 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221660307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dit is daar wel geschikt voor. Het kan ook op de muren op de badkamer.

Lazi 16 😂🙈
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221660610
16? Zo, gelukkig heb je lekker de ruimte!

Juul heeft vandaag 15 spijkers getimmerd. 'Echt hard gewerkt mama!'. En 2 frietjes op als lunch. Je mocht er maar 1 halen maar mevrouw was aan het helpen bij het uitdelen dus ze werd rijkelijk beloond.
Beter dan niets eten _O-

Ik had 2 setjes droge kleren meegegeven, waren beide nodig. Ze is de sloot in gesprongen (niet bewust, ze deden een soort van fierljeppen) en de schuimparty nog even over gedaan. Lekker ding is het.

Morgenochtend de hut verven en dan 's avonds de feestavond met de prijsuitreiking. Elk jaar weer onder de indruk hoe ze het allemaal zo perfect geregeld krijgen. Puur met sponsoren en giften.
pi_221661014
Klinkt goed @exode O+

Hillie gefeliciteerd met je oudste!

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 18:01:08 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221661032
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:59 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed @:Exode O+

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
*O* Overwinning vandaag! En wat fijn dat mentor haar en jullie ziet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221661409
Kyara wat fijn dat de dag zelf uiteindelijk wel goed ging. En wat waardevol, zo'n mentor, hopelijk geeft dat haar ook vertrouwen en veiligheid, dat ze gezien wordt O+

Exode, dat klinkt als een zeer geslaagde dag voor Juul! Ik las 2 frietjes en dacht dat is nog steeds niet heel veel :') Maar 2 porties patat, dat is wel het betere werk, en ze heeft er ook hard voor gewerkt zo te lezen *)
pi_221661898
Ik dacht hetzelfde @Schanu. Gelukkig heeft ze 2 hele porties op @exode. Klinkt als een heerlijke tijd voor haar.

@Kyara wat een heerlijke start. Dat ze echt gezien wordt helpt een kind zo.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 20:08:27 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221661930
quote:

SPOILER
Wat een fijn nieuws, Kyara. En het zijn inderdaad de kleine dingetjes die zoveel verschil kunnen maken. Mijn zoon was bijvoorbeeld panisch voor toetsen. En toen heeft zijn leerkracht alle opgaven voor hem op cito-toest papier geprint. Zo wist hij nooit meer of het nu een toets betrof of niet en daardoor raakte hij de paniek kwijt. ik zou het zelf niet hebben verzonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221661960
Wat slim en attent allebei die docenten O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221663163
@Kyara Deze dag is toch maar mooi in de pocket :* Op naar meer zulke dagen hopelijk!

Even flauw klagen :P Ik rekende eens door hoe laat de wekker moet staan dit schooljaar (met een brugklasser) en dat is nog 10 minuten eerder dan afgelopen 2 jaar :{ En dan heb ik dus tijd over 's ochtends. #medelijdenmetmezelf (en met kind die zo lang moet fietsen)
pi_221663303
@Kyara wat fijn dat ze gezien wordt en dat er rekening gehouden wordt met haar. Heel fijn om zo het schooljaar te kunnen beginnen! Hopelijk een goede voorbode voor de rest
pi_221663346
Fijn van de goede eerste dag Kyara! Een goede start geeft dochter waarschijnlijk ook wat meer vertrouwen in school.

Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
pi_221663916
Docenten maken soms écht het verschil :Y

exode :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221663922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
Klopt hoor, we hebben vanaf groep 7 ook al steeds wat meer zelf laten doen. Maar nu moet hij met de goede spullen op tijd op de fiets zitten. Dat valt voor J nog niet mee, die overziet dat niet. Ging net ook rustig een Donald Duck zitten lezen terwijl het vertrektijd was :D (zich van geen kwaad bewust)
  donderdag 27 augustus 2026 @ 09:50:18 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221664566
Wij hebben vanaf groep 1 die zelfstandigheid deels ingebouwd en breiden steeds verder uit. Dwz: er hangt een weekplanning met dingen als gymtas, bosdag (want laarzen) enz en ik roep 's ochtends een keer 'kijk even wat er mee moet en zorg dat het bij de tassen bij de deur staat'. En dat bouwen we steeds een beetje uit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221664697
Ik doe niet mee aan zelfstandigheid. Dat gechagerijn in de ochtend is niks voor mij :D
Het komt wel goed verder met ze.

Tenminste, mijn 14 jarige pakt zelf zijn schooltas, zijn gymtas, regelt zijn huiswerk, zet zijn wekker. Hij pakt het nu zelf gewoon allemaal op. Alleen het broodbakje smeren doe ik. Dat er fatsoenlijk voedsel ingaat tijdens schooldagen was bij oudste wel belangrijk, die kon er echt naar van worden. En dan leer je ook niks meer. Dus die blijf ik gewoon smeren tot ze van het VO zijn, want als ik het voor oudste deed moet het voor jongste ook maar. :P

Het verschil is ook dat D nu wel zin heeft in school en op de basisschool ik al blij was als ik hem op school kreeg. Dan is de discussie over tassen etc niet echt bevorderlijk. Pick your battles..
pi_221665271
Hier 2 kinderen totaal onzelfstandig en 1 die in de 2e alles al zelfstandig deed, daar heb ik s ochtends geen omkijken naar.
pi_221665382
B is gepamperd tot halverwege groep 7 en doet nu als bijna brugklasser vrijwel alles zelf.

Juul van 8 wil amper hulp, die wordt juist boos als we helpen of dingen klaarleggen.

Wat een fijne, hoopvolle start Kyara! Dat zal wat rust geven.
pi_221667659
quote:

SPOILER
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
Dat klinkt als een hele fijne start! Hopenlijk geeft dit voldoende vertrouwen zodat ze verder kan groeien en fijn naar school kan.

Misschien heb ik het gemist maar is er voor D1 ook al zicht op school of is dat nog een brug te ver?
S. 2014
J. 2016
pi_221667707
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 15:35:27 #221
244125 laziness
pi_221667768
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
Hoe ging het met D2 vandaag?
pi_221668013
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
Misschien geeft de situatie met D2 haar ook wat moed. Voor jullie wellicht wel "fijn" dat je dan eerst op D1 kan focussen..?
S. 2014
J. 2016
pi_221668072
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:54:45 #224
244125 laziness
pi_221668177
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
Noh, wat goed van haar! Wat een opluchting dat zij haar draai hier wel lijkt te gaan vinden. Is ze er thuis ook rustig onder?
  donderdag 27 augustus 2026 @ 17:04:09 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221668255
Wat fijn Kyara. En zo jammer dat daar dan jaren, of in ieder geval 1 jaar, getob aan vooraf moet gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')