abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 14:48:57 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221659372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dagboekje is een goeie, ga ik doen ^O^
5 - 28 februari Thailand O+
  woensdag 26 augustus 2026 @ 16:17:26 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221660307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.

En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dit is daar wel geschikt voor. Het kan ook op de muren op de badkamer.

Lazi 16 😂🙈
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221660610
16? Zo, gelukkig heb je lekker de ruimte!

Juul heeft vandaag 15 spijkers getimmerd. 'Echt hard gewerkt mama!'. En 2 frietjes op als lunch. Je mocht er maar 1 halen maar mevrouw was aan het helpen bij het uitdelen dus ze werd rijkelijk beloond.
Beter dan niets eten _O-

Ik had 2 setjes droge kleren meegegeven, waren beide nodig. Ze is de sloot in gesprongen (niet bewust, ze deden een soort van fierljeppen) en de schuimparty nog even over gedaan. Lekker ding is het.

Morgenochtend de hut verven en dan 's avonds de feestavond met de prijsuitreiking. Elk jaar weer onder de indruk hoe ze het allemaal zo perfect geregeld krijgen. Puur met sponsoren en giften.
pi_221661014
Klinkt goed @exode O+

Hillie gefeliciteerd met je oudste!

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 18:01:08 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221661032
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:59 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed @:Exode O+

Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.

Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
*O* Overwinning vandaag! En wat fijn dat mentor haar en jullie ziet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221661409
Kyara wat fijn dat de dag zelf uiteindelijk wel goed ging. En wat waardevol, zo'n mentor, hopelijk geeft dat haar ook vertrouwen en veiligheid, dat ze gezien wordt O+

Exode, dat klinkt als een zeer geslaagde dag voor Juul! Ik las 2 frietjes en dacht dat is nog steeds niet heel veel :') Maar 2 porties patat, dat is wel het betere werk, en ze heeft er ook hard voor gewerkt zo te lezen *)
pi_221661898
Ik dacht hetzelfde @Schanu. Gelukkig heeft ze 2 hele porties op @exode. Klinkt als een heerlijke tijd voor haar.

@Kyara wat een heerlijke start. Dat ze echt gezien wordt helpt een kind zo.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 20:08:27 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221661930
quote:

SPOILER
Wat een fijn nieuws, Kyara. En het zijn inderdaad de kleine dingetjes die zoveel verschil kunnen maken. Mijn zoon was bijvoorbeeld panisch voor toetsen. En toen heeft zijn leerkracht alle opgaven voor hem op cito-toest papier geprint. Zo wist hij nooit meer of het nu een toets betrof of niet en daardoor raakte hij de paniek kwijt. ik zou het zelf niet hebben verzonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221661960
Wat slim en attent allebei die docenten O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221663163
@Kyara Deze dag is toch maar mooi in de pocket :* Op naar meer zulke dagen hopelijk!

Even flauw klagen :P Ik rekende eens door hoe laat de wekker moet staan dit schooljaar (met een brugklasser) en dat is nog 10 minuten eerder dan afgelopen 2 jaar :{ En dan heb ik dus tijd over 's ochtends. #medelijdenmetmezelf (en met kind die zo lang moet fietsen)
pi_221663303
@Kyara wat fijn dat ze gezien wordt en dat er rekening gehouden wordt met haar. Heel fijn om zo het schooljaar te kunnen beginnen! Hopelijk een goede voorbode voor de rest
pi_221663346
Fijn van de goede eerste dag Kyara! Een goede start geeft dochter waarschijnlijk ook wat meer vertrouwen in school.

Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
pi_221663916
Docenten maken soms écht het verschil :Y

exode :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221663922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje! ;)

Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
Klopt hoor, we hebben vanaf groep 7 ook al steeds wat meer zelf laten doen. Maar nu moet hij met de goede spullen op tijd op de fiets zitten. Dat valt voor J nog niet mee, die overziet dat niet. Ging net ook rustig een Donald Duck zitten lezen terwijl het vertrektijd was :D (zich van geen kwaad bewust)
  donderdag 27 augustus 2026 @ 09:50:18 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221664566
Wij hebben vanaf groep 1 die zelfstandigheid deels ingebouwd en breiden steeds verder uit. Dwz: er hangt een weekplanning met dingen als gymtas, bosdag (want laarzen) enz en ik roep 's ochtends een keer 'kijk even wat er mee moet en zorg dat het bij de tassen bij de deur staat'. En dat bouwen we steeds een beetje uit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221664697
Ik doe niet mee aan zelfstandigheid. Dat gechagerijn in de ochtend is niks voor mij :D
Het komt wel goed verder met ze.

Tenminste, mijn 14 jarige pakt zelf zijn schooltas, zijn gymtas, regelt zijn huiswerk, zet zijn wekker. Hij pakt het nu zelf gewoon allemaal op. Alleen het broodbakje smeren doe ik. Dat er fatsoenlijk voedsel ingaat tijdens schooldagen was bij oudste wel belangrijk, die kon er echt naar van worden. En dan leer je ook niks meer. Dus die blijf ik gewoon smeren tot ze van het VO zijn, want als ik het voor oudste deed moet het voor jongste ook maar. :P

Het verschil is ook dat D nu wel zin heeft in school en op de basisschool ik al blij was als ik hem op school kreeg. Dan is de discussie over tassen etc niet echt bevorderlijk. Pick your battles..
pi_221665271
Hier 2 kinderen totaal onzelfstandig en 1 die in de 2e alles al zelfstandig deed, daar heb ik s ochtends geen omkijken naar.
pi_221665382
B is gepamperd tot halverwege groep 7 en doet nu als bijna brugklasser vrijwel alles zelf.

Juul van 8 wil amper hulp, die wordt juist boos als we helpen of dingen klaarleggen.

Wat een fijne, hoopvolle start Kyara! Dat zal wat rust geven.
pi_221667659
quote:

SPOILER
@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten.... :D

@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
Dat klinkt als een hele fijne start! Hopenlijk geeft dit voldoende vertrouwen zodat ze verder kan groeien en fijn naar school kan.

Misschien heb ik het gemist maar is er voor D1 ook al zicht op school of is dat nog een brug te ver?
S. 2014
J. 2016
pi_221667707
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 15:35:27 #221
244125 laziness
pi_221667768
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
Hoe ging het met D2 vandaag?
pi_221668013
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
Misschien geeft de situatie met D2 haar ook wat moed. Voor jullie wellicht wel "fijn" dat je dan eerst op D1 kan focussen..?
S. 2014
J. 2016
pi_221668072
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:54:45 #224
244125 laziness
pi_221668177
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.

En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
Noh, wat goed van haar! Wat een opluchting dat zij haar draai hier wel lijkt te gaan vinden. Is ze er thuis ook rustig onder?
  donderdag 27 augustus 2026 @ 17:04:09 #225
37150 livelink
pi_221668255
Wat fijn Kyara. En zo jammer dat daar dan jaren, of in ieder geval 1 jaar, getob aan vooraf moet gaan.
pi_221668449
Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met D2 op school Kyara, wat knap van haar en wat goed dat de school zo'n veilige omgeving voor haar probeert te zijn waarin ze zichzelf mag zijn.

Hopelijk is dit een goed begin van een nog beter schooljaar, het is jullie zo enorm gegund :*
pi_221668612
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:

Dat klinkt echt zo ontzettend fijn! Het is jullie zo gegund dat het eens positief gaat!
S. 2014
J. 2016
pi_221668652
Wat een bemoedigende ontwikkelingen @Kyara :*

Hier gaat de start van het schooljaar ook wonderbaarlijk goed :o Maar dat durf ik niet hardop te zeggen want ik wil het niet jinxen O-)
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:09:09 #229
176471 oh-oh
pi_221669215
@Kyara, een goed begin is het halve werk, wat fijn!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221669831
Alvast een vroege tip voor nu de agenda’s nog relatief leeg zijn: 3+4 oktober is het weekend van de wetenschap met veel leuke activiteiten door het hele land. We zijn er vorig jaar geweest en de kinderen vonden het heel leuk!
pi_221672960
2 fantastsche dagen en vandaag door onduidelijkheid (vak nog niet eerder gehad) en tegenslag (pindakaas op) complete error in de auto voor de deur. Kregen we ook niet meer omgeturnd. Dus weer naar huis. -O-
pi_221673243
Ow balen @Kyara . Na het weekend weer een verse start :*
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:11:50 #233
244125 laziness
pi_221674100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 09:24 schreef Kyara het volgende:
2 fantastsche dagen en vandaag door onduidelijkheid (vak nog niet eerder gehad) en tegenslag (pindakaas op) complete error in de auto voor de deur. Kregen we ook niet meer omgeturnd. Dus weer naar huis. -O-
Chips ;(
Jammer voor de positieve flow maar maandag weer vol goede moed. Misschien dat school nog wat onduidelijkheid kan wegnemen?
pi_221675363
Oh nee Kyara, wat een flinke terugval dan opeens vandaag. Hopelijk is het een eenmalige hiccup en pakt ze het ritme na het weekend weer lekker op. Ze heeft zulke stappen gezet deze week, daar mag ook wel wat rust tegenover staan. Sterkte :*
pi_221675580
Dat is niet fijn Kyara, hopelijk blijven de positieve 2 dagen hangen voor jullie.

Wij zijn al bezig met de winter. Schoorsteenveger gepland, hout besteld en een houthok besteld aangezien de vorige is gesnueveld bij de verbouwing. En de week van Oud en Nieuw een huisje geboekt.
Kom maar door met de Kerstliedjes ;)
  FOK!Fotograaf vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:08:34 #236
148247 taxibabe
pi_221675923
Hopelijk helpt de rust van het weekend en gaat het maandag weer goed Kyara..

Zojuist zoon weer opgehaald van Kinderdagkamp, helaas was programma en afsluiting vandaag ingekort vanwege de weersvoorspellingen. Maar hij heeft een geweldige week gehad, elke middag kwam hij kapot maar enthousiast thuis! O+ Die organisatie is echt geweldig, elk jaar een ander thema, dit jaar was Heksterieja, over heksen, witte wieven en oermensen. _O- Door een ruzie met de witte wieven 500 jaar geleden waren de heksen vervloekt, elke dag een andere vloek. Echt geniaal hoe ze de kinderen ook meenemen in het verhaal!

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:00:12 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221676765
@Kyara, ik hoop dat t na t weekend weer lukt.

En toen hadden we geen wc meer 🫣🤐 ophanging is stuk en zijn ze nu aan t maken. Hoop dat t afkomt vandaag al is het zonder betegeling. Anders komt er een dixi in de tuin voor t weekend...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221677329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 16:00 schreef Ynske het volgende:
@:kyara, ik hoop dat t na t weekend weer lukt.

En toen hadden we geen wc meer 🫣🤐 ophanging is stuk en zijn ze nu aan t maken. Hoop dat t afkomt vandaag al is het zonder betegeling. Anders komt er een dixi in de tuin voor t weekend...
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:22:46 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221677777
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 17:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?
Ja, de pot hangt weer, met een gat erachter en gestut met planken 🤣🫣

Benieuwd wanneer ze weer terug komen om het af te maken
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:21:06 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221678167
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 15:58 schreef vencodark het volgende:
Oh damn. Ik was vanmiddag ergens met mijn zoon gaan lunchen en besef nú pas dat ik zonder te betalen ben vertrokken! :@ :X
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:40:02 #241
176471 oh-oh
pi_221678341
Wij hebben twee van die ouderwetse compost toiletten op de tuin, we overwegen er een min of meer in ere te herstellen voor als we de badkamers gaan renoveren, want echt onpraktisch.
Paar dagen niet douchen overleven we wel maar je wil toch wel naar de plee kunnen!
( Groucho Marx )
pi_221678450
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:21 schreef BE het volgende:

[..]
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest. :)
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:29:59 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221678731
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest. :)
O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:30:10 #244
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221678736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 19:40 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben twee van die ouderwetse compost toiletten op de tuin, we overwegen er een min of meer in ere te herstellen voor als we de badkamers gaan renoveren, want echt onpraktisch.
Paar dagen niet douchen overleven we wel maar je wil toch wel naar de plee kunnen!
Ald je dat maar weet. Ben vanmiddag met de kleine man naar school gereden omdat hij moest poepen. Wist dat de conciërge er nog was, en die vond t geen probleem als we even kwamen O+
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:03:58 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221679249
Vuilniszak in een emmer, poepen en weggooien. Of even bij de buren aanbellen.

Maar onhandig is het zeker! Wij zijn onze badkamer boven aan het verbouwen, vind het al echt heel irritant dat ik boven geen toilet heb nu.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221679735
Ik vind het met 5 personen al heel irritant dat het boventoilet in de badkamer is en niet apart.

Fijn dat het gefixt is Ynske, toch een zorg minder.
pi_221680296
We zitten in onze Boomhut! *O*
Dat uitje wat mijn ouders met de kinderen hadden willen doen maar niet doorging ivm pa’s oogoperatie.
We zouden nu met z’n zessen gaan maar ma durft bij nader inzien niet dat eind te rijden (onbekende weg) en pa kan nog niet rijden.
Zitten we hier alsnog met z’n vieren. :) De Boomhut is echt leuk. Wel een beetje fris binnen want het weer is helaas niet erg lekker.

We hebben nog gratis kaartjes voor Slagharen dus dat gaan we vandaag doen, ligt hier een half uur vandaan. ^O^

Ik lees niet al te beste reviews over Slagharen. :+ Dus ik ben benieuwd. :D
pi_221681263
Je moet gewoon zonder verwachtingen naar slagharen gaan, dan is het best een leuk parkje! En de Goldrush is heel leuk, na wat achtbanen in Walibi de beste van Nederland imo.

En kijk uit bij de boomstammetjes. Wij kwamen daar een keer vrijwel droog beneden, helemaal blij. En toen kwam het boomstammetje na ons en kregen we een mega splash over ons heen :D ik heb even staan kijken, maar dat gebeurde toen elke 10/15 bootjes ongeveer, dus wees voorbereid!
pi_221684497
Veel plezier Venco!

Enige pretpark wat ik nog te pruimen vind is de Efteling. Ben niet zo'n pretparkmens.
If they say
pi_221685795
Hopelijk is/was het leuk in slagharen Venco!

Ik zit op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Het feit dat ik tegelijkertijd zit te Fokken zegt al wel genoeg toch :')
Kom ik er net achter dat neefje en nichtje blijven slapen. Zoals zo vaak. 2 weken terug zijn ze met zn allen (schoonfamilie zonder ons) terug gekomen van 2 weken vakantie. En het blijft gewoon pijnlijk om weer te beseffen hoe weinig onze meiden opa en oma zien terwijl neefje en nichtje altijd worden opgevangen.
Oma had de meiden beloofd dat ze deze zomer met ze naar het restaurant Hans en Grietje zou gaan. Heeft ze niet gedaan. Het laatste uitje met oma en onze kinderen is volgens mij 1.5 jaar geleden. En toen nam ze uiteraard neefje en nichtje ook mee, want ze doet nooit wat alleen met onze meiden...

Sorry, moest de frustratie even kwijt, ik kan hier echt heel slecht tegen.
pi_221686163
Dat is niet leuk inderdaad schanu. En al helemaal als ze dingen beloven en dan niet doen. Dan laat je je wel écht kennen. :*
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:59:04 #252
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221686255
Ik ben zo'n trut die dan gewoon hardop vraagt tijdens het eten ofzo of eigenlijk in dit geval, je verloofde laten doen, wanneer ze met alleen jouw meiden naar Hans en Grietje gaat, zoals beloofd was.

En anders gewoon niet meer naar de verjaardagen gaan, want oog voor jullie hebben ze toch niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:06:31 #253
37150 livelink
pi_221686314
Vervelend, Schanu. Inderdaad wel de moeite van een apart gesprekje waard, lijkt me. Soms lopen dingen ook wel eens gewoon zo. Mijn zus ging bijvoorbeeld elke vakantie met haar kinderen bij mijn ouders logeren. En daardoor deden mijn ouders ook veel meer met haar kinderen dan met die van mij of van mijn broer.

Maar belangrijk is vooral dat de kinderen zich niet minder geliefd voelen. En dat was bij mijn ouders absoluut niet het geval. Het was in ons geval vooral mijn zus die meer behoefte had aan de aandacht en ondersteuning van mijn ouders.
pi_221687593
Ik ben blij dat mijn ouders met alle 4 de kleinkinderen een goede band hebben. Ze zijn er veel geweest toen de meiden klein waren. Nu zijn de andere kleinkinderen nog klein en zijn ze daar meer. Ik vind het fijn dat dat zo kan. Mn ouders zijn ook niet meer de jongste, maar laatst waren neefje en nichtje daar een paar dagen logeren en ben ik een dag gaan helpen. Vind ik leuk en voor mijn ouders ook fijn O+ .
Fake it till you make it...
pi_221695725
Nou, ik geloof dat het wellicht in een stroomversnelling komt hier: bij 2 basisscholen een rondleiding en kennismaking aangevraagd. We wilden eerst een aantal weken groep 5 afwachten, maar Juul is volledig in paniek dat ze morgen weer naar school moet.
De afgelopen week hebben we oa op het Timmerdorp meerdere ouders gesproken en vandaag een vader van een vriendin van Juul uitgebreid gesproken. Er zijn minstens 8 kinderen die waarschijnlijk van school gaan wisselen uit Juul haar klas. Allemaal met issues die herkenbaar zijn.

Ik ga hier niet alles tikken, maar wij denken niet dat het ineens beter gaat. Groep 4 was waardeloos en met dezelfde leerkrachten, dezelfde klas, ik wens zoveel beter voor Juul.

Ze loopt inmiddels ook behoorlijk achter en nog een jaar met een oplopende achterstand. :N Het is zo'n slim en creatief meisje, ze zit gewoon niet (meer) op haar plek.

We balen nu alleen dat we niet voor de zomervakantie actie ondernamen. Maar ja, we wisten vrij laat dat ze dezelfde leerkrachten kreeg en ik was zo ontzettend druk met de verhuizing van mijn moeder etc dat ik er geen mentale lucht voor had. Het voelde toen als een paniek reactie om andere scholen te zoeken.

Dus nou ja, dat wordt een huilend kind achterlaten op school morgen, vrees ik.
  zondag 30 augustus 2026 @ 20:43:30 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695750
Wat sneu @exode
En tuurlijk wil je het eerst nog even aanzien en heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. Voel je daarover niet schuldig hoor. Maar ik snap dat je nu actie gaat ondernemen. Zeker met de verhalen van andere ouders erbij. Je wil gewoon dat je kind in een goede plek zit en dat is op deze school, bij deze leerkrachten gewoon niet het geval. Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek.
pi_221695780
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:43 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu @:Exode
En tuurlijk wil je het eerst nog even aanzien en heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. Voel je daarover niet schuldig hoor. Maar ik snap dat je nu actie gaat ondernemen. Zeker met de verhalen van andere ouders erbij. Je wil gewoon dat je kind in een goede plek zit en dat is op deze school, bij deze leerkrachten gewoon niet het geval. Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek.
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....

Het breekt mijn moederhart om Juul zo verdrietig en machteloos te zien. Ze ziet zo enorm op tegen school. 'Ik kan het niet, ik doe alles fout, de juf zegt steeds dat ik het niet goed doe'

6 weken een supervrolijke Juul, vol enthousiasme en creativiteit, ze zat zo enorm goed in haar vel. In 1 klap weg omdat ze zich realiseert dat ze morgen weer naar school moet.
pi_221695852
Oh jee exode, wat naar dat ze er nu zo tegenop ziet. Wel begrijpelijk als het het met de zelfde juffen is als vorig jaar. En dat bleek dat gesprekken toen niet opleverden.

Ik snap de keuze dat jullie verder gaan kijken. En zeker als je hoort dat er meerdere kinderen over gaan stappen.

Hopelijk vinden jullie snel een fijn plekje voor Juul!
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:42:43 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221695982
Het is ontzettend herkenbaar Exode. Al zit het probleem bij ons zeker niet bij de hele klas, het blijft ongelooflijk kut om je kind zo te moeten achterlaten zonder zich op verbetering. Jullie doen het goed, het leek alleen het jaar uitzingen te zijn en je kon niet eerder weten dat dit zo zou lopen. Laat los dat je het eerder had moeten of kunnen zien van jezelf en focus op de uitkomst.

Sterkte!
pi_221696086
Ach Exode wat naar, voor Juul maar ook voor jullie. Je kind met zoveel verdriet en tegenzin naar school moeten brengen breekt je hart ;(

Wees niet zo hard voor jezelf, met de informatie die je nu hebt kan je de doordachte keuze maken om een nieuwe school te zoeken. Die informatie had je hiervoor nog niet, althans niet volledig, en een nieuwe school is niet iets waar je zomaar voor kiest. Dat je hoopte dat het nog goed kon komen lijkt mij dan ook hele redelijke hoop. Dat je dan niet meteen overgaat tot de keuze om een andere school te zoals, ook een hele terechte beslissing.

Dat jullie die stap nu wel zetten, op basis van de kennis van nu, vind ik ontzettend sterk en dapper. Ik hoop echt dat jullie snel een plekje vinden waar Juul zich thuis voelt en waar ze met plezier naartoe kan. En die goed voelt voor jullie :*

En ik hoop dat de huidige school hier eindelijk wat aan gaat doen, ook al hebben jullie daar dan helaas niets meer aan. Zoveel signalen en dan gewoon de kop in het zand steken... bizar!
pi_221696160
Zoals hierboven ook staat, @exode, voel je niet schuldig! Communicatie van die school laat te wensen over, daar kun jij niets aan doen. Als je het eerder had geweten, had je er ook eerder naar gehandeld. Het belangrijkste is, je handelt er nu naar. Voor Juul zal het even doorzetten zijn maar wél met het vooruitzicht op een fijne school.
Succes en sterkte voor jullie zolang ze hier nog zit. Het is gewoon zo kut om je kind zo ongelukkig te zien. Maar, het komt goed :*
If they say
  zondag 30 augustus 2026 @ 22:49:12 #262
37150 livelink
pi_221696370
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:48 schreef exode het volgende:

[..]
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....

Het breekt mijn moederhart om Juul zo verdrietig en machteloos te zien. Ze ziet zo enorm op tegen school. 'Ik kan het niet, ik doe alles fout, de juf zegt steeds dat ik het niet goed doe'

6 weken een supervrolijke Juul, vol enthousiasme en creativiteit, ze zat zo enorm goed in haar vel. In 1 klap weg omdat ze zich realiseert dat ze morgen weer naar school moet.
Dat breekt ook mijn hart ;(
En ik word er ook heel boos van.
  Redactie Frontpage zondag 30 augustus 2026 @ 23:14:27 #263
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221696484
Ik weet niet of het thuistechnisch gezien mogelijk is om haar thuis te houden? Als ze zo erg niet op haar plek is daar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221696598
Exode, is het nog een optie om met alle ouders gezamenlijk naar school te stappen? Hier is 1,5 jaar geleden toen het in een klas een zooitje was een brief vanuit de ouders richting school gestuurd (ondertekend door 80% van de ouders uit die klas) en daarna heeft school dat wel goed opgepakt met een ouderavond voor die klas en daarna ook echt actie. Wellicht is dat nog een optie? Zeker als het alleen die leerkrachten zijn en ze bij de rest van school wel een goed gevoel heeft wellicht nog een poging waard. Maar vast rond informeren bij andere scholen kan sowieso geen kwaad. En ik zou dat ook gewoon op school melden als reden voor haar afwezigheid (er vanuitgaande dat ze mee gaat).
  maandag 31 augustus 2026 @ 07:56:21 #265
176471 oh-oh
pi_221697072
Wat FF zegt @exode, daar zouden jullie samen het meeste aan hebben dan nu het jaar all begonnen is allemaal een nieuwe school gaan zoeken denk ik.
Maar kut is het zeker!

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 31-08-2026 08:01:29 ]
( Groucho Marx )
pi_221697303
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:49 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat breekt ook mijn hart ;(
En ik word er ook heel boos van.
Dit.

En @exode het is begrijpelijk dat je eind van het schooljaar geen ruimte had hiervoor, met alles wat er speelt. Maar juist super dapper dat je nu wel verder kijkt! En een signaal naar Juul dat jullie haar serieus nemen :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221697307
Net weer uitgebreid met een ouder gesproken, die gaan aankijken tot de Kerstvakantie. Ik begreep dat ze dat allemaal zo'n beetje gaan doen. Dat willen wij niet.
Juul heeft amper geslapen vannacht, dus wij gaan wel tempo maken. Niet afwachten of er een wonder gebeurt en het ineens wel goed gaat.

We hebben gelukkig 5 andere scholen om uit te kiezen. De 1 wat verder dan de ander maar allemaal op fietsafstand. We gaan nu bij 2 scholen kijken die extra aandacht hebben voor hoogbegaafde en hoogsensitieve kinderen. Wij denken al een tijd dat Juul in die laatste categorie zit. Vandaar dat we ook een coachingstraject opstarten.

De meeste willen naar een andere school dan deze 2. Van wat ik nu begreep,

De school zelf is enorm aan het veranderen.
SPOILER
En thuishouden is niet ideaal maar als het zover komt, dan doen we dat gewoon. Ik heb haar gelukkig vrolijk achtergelaten net omdat ze naast een vriendin zit (middenin de klas terwijl er afspraken zijn dat zij aan de buitenkant van de klas 'moet' zitten, typisch dus weer).

We kijken per dag aan, ik ga haar niet naar school dwingen iig.
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:01:15 #268
244125 laziness
pi_221697342
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, is het nog een optie om met alle ouders gezamenlijk naar school te stappen? Hier is 1,5 jaar geleden toen het in een klas een zooitje was een brief vanuit de ouders richting school gestuurd (ondertekend door 80% van de ouders uit die klas) en daarna heeft school dat wel goed opgepakt met een ouderavond voor die klas en daarna ook echt actie. Wellicht is dat nog een optie? Zeker als het alleen die leerkrachten zijn en ze bij de rest van school wel een goed gevoel heeft wellicht nog een poging waard. Maar vast rond informeren bij andere scholen kan sowieso geen kwaad. En ik zou dat ook gewoon op school melden als reden voor haar afwezigheid (er vanuitgaande dat ze mee gaat).
Verenigd een signaal afgeven lijkt me een goede zaak sowieso en als het inderdaad beperkt is tot die leerkrachten zou ik dat ook wel een kans geven.

Als er meer speelt kan ik alleen maar zeggen wees niet bang om de overstap nog te maken. Wij hebben dit na een week of vier start schooljaar ingezet vorig jaar en het is zo ontzettend goed voor hem geweest. Je kind weer vrolijk uit school zien komen is alles. Mijn moederhart is er door gelijmd dus volg je gevoel.
pi_221697407
Heel fijn om jullie reacties te lezen! O+ Wordt gewaardeerd!!
Zeker het meedenken is prettig, goed om andere gedachtes te lezen.

En ik heb ook nog goed nieuws, als het goed is, is het huis van mijn moeder verkocht. Een behoorlijk stuk boven de vraagprijs *O* Wel onder voorbehoud van een bouwkundige keuring, we horen volgens mij uiterlijk woensdag of daar toch iets uitkomt wat de verkoop tegen kan houden.

Er was een kijkdag met 20 kijkers en nog een hele reservelijst. Echt bizar. Mijn moeder vindt het wel lastig dat het voor haar gevoel nu ineens zo snel gaat. Maar in haar hoofd heeft ze al veel geld uitgegeven geloof ik.
pi_221697450
Wat gaat dat snel Exode, wat ontzettend fijn! Hopelijk is dat stukje snel afgewikkeld en kunnen jullie die energie weer in andere zaken stoppen.
pi_221697503
Klinkt als een goed moment om inderdaad meer te kijken naar wat Juul nodig heeft en dan is extra begeleiding bij hoogsensitief erg fijn om dat meteen mee op te pakken.

Ik begrijp goed dat je niet gaat wachten tot de kerstvakantie, en al helemaal als je vandaag met de start van het schooljaar al meteen merkt dat gemaakte afspraken al weer overboord zijn, met de zelfde leerkrachten, die dus zeker op de hoogte zouden zijn van die afspraken.

Hopelijk hebben jullie op een van de twee scholen een goed gevoel voor Juul (en is er ook plaats, want kan me voorstellen als er veel kinderen naar een andere school gaan dat dat ook nog ergens een issue kan gaan zijn? Al scheelt het dan dat veel ouder nog aankijken tot de kerst).

Ik begrijp jullie keuze helemaal en zeker in combinatie met het totaalplaatje wat je verder nog schetst.

Fijn dat het huis van je moeder al (zo goed als) verkocht is! Dan kun je en ook je moeder, daarin ook gaan afsluiten.
pi_221698764
Ik dacht dat het alleen in de klas rommelde, maar met al deze dingen die spelen zou ik idd ook nu al actief met een overstap aan de slag gaan. Bij ons op school was het ook een rommeltje, en achteraf gezien heb ik spijt dat we de meiden niet ook gelijk van school hebben laten wisselen, omdat het nog steeds onrustig is, nu 2 jaar later, en ze ook al 2 jaar ondermaats les hebben gekregen. Gelukkig zitten ze nu in de bovenbouw waardoor ze geen last meer hebben van de vorig jaar grote en problematische groep 3 kinderen, en weet ik dat ze nu na 2 jaar eindelijk weer eens breder onderwijs gaan krijgen dan alleen taal en rekenen. (En met 17 kinderen in de klas gaan ze sowieso meer aandacht krijgen). Maar ik begrijp heel goed dat het broertje van een van hun vriendinnen die binnenkort 4 wordt op een andere school gaat starten ipv deze school.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een korter kamp/schoolreis komt door sparen voor een schoolplein. Komt dat niet gewoon doordat steeds minder ouders de eigen bijdrage betalen? Wij moeten apart voor schoolkamp betalen. Lijkt me dat je de begroting hiervan gewoon bij de MR op kan vragen. Vrijwillige bijdrage mag niet opgespaard worden dacht ik. Speciale geld ophaal-acties wel.
pi_221698951
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:21 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat het alleen in de klas rommelde, maar met al deze dingen die spelen zou ik idd ook nu al actief met een overstap aan de slag gaan. Bij ons op school was het ook een rommeltje, en achteraf gezien heb ik spijt dat we de meiden niet ook gelijk van school hebben laten wisselen, omdat het nog steeds onrustig is, nu 2 jaar later, en ze ook al 2 jaar ondermaats les hebben gekregen. Gelukkig zitten ze nu in de bovenbouw waardoor ze geen last meer hebben van de vorig jaar grote en problematische groep 3 kinderen, en weet ik dat ze nu na 2 jaar eindelijk weer eens breder onderwijs gaan krijgen dan alleen taal en rekenen. (En met 17 kinderen in de klas gaan ze sowieso meer aandacht krijgen). Maar ik begrijp heel goed dat het broertje van een van hun vriendinnen die binnenkort 4 wordt op een andere school gaat starten ipv deze school.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een korter kamp/schoolreis komt door sparen voor een schoolplein. Komt dat niet gewoon doordat steeds minder ouders de eigen bijdrage betalen? Wij moeten apart voor schoolkamp betalen. Lijkt me dat je de begroting hiervan gewoon bij de MR op kan vragen. Vrijwillige bijdrage mag niet opgespaard worden dacht ik. Speciale geld ophaal-acties wel.
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?

Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)

Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:45:28 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221698980
Oh kom op zeg, dan trek je toch gewoon een kaartje uit de printer of de juf of meester tekent zelf een mooie kaart. wat een BS zeg...
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:50:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221699026
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:

[..]
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?

Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)

Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
:o Nou ja zeg! :o Dit vind ik echt heel erg raar! :o
Niet dat het nou om die kaart gaat, maar kom op zeg! :o
pi_221699036
Als Juul het naar haar zin had en goed les kreeg, zou ik hier allemaal geen punt van maken overigens.
  maandag 31 augustus 2026 @ 13:12:53 #277
176471 oh-oh
pi_221699234
Mijn keuken is al bijna klaar trouwens!
( Groucho Marx )
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:24:33 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221699715
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:

[..]

Als ze het daarvan moeten hebben! :D
in de haak.
pi_221699782
Wat fijn ohoh!
  Redactie Frontpage maandag 31 augustus 2026 @ 15:25:05 #280
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221700046
Hoeveel kinderen zitten er op die school? Kunnen we niet een stapel kaarten doneren. Echt. Pfff.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221700448
Volgens mij is het langslopende kindje buiten pas naar de Efteling geweest, ik hoor, nogal hard, het deuntje van Villa Volta voorbij neuriën :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 31-08-2026 17:20:31 ]
If they say
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:16:32 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221700846
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 16:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij is het langstlopende kindje buiten pas naar de Efteling geweest, ik hoor, nogal hard, het deuntje van Villa Volta voorbij neuriën :D
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?
pi_221700862
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?
Kut :D Automagische foon :P
Edit: aangepast ;)
If they say
  maandag 31 augustus 2026 @ 19:42:06 #284
176471 oh-oh
pi_221701736
:'( De keuken is bijna klaar.
De IKEA mensen mogen geen elektra en loodgieterswerkzaamheden doen.
Dat hadden ze van te voren niet gezegd.
Maar mijn vaste klusser komt het morgen even fixen hoor ik net.
Ook hebben ze ongevraagd lampen onder de kasten gemaakt.
Maar dan weer geen afstandbediening daar bij geleverd.
Dus dat moet ook anders geregeld, dat moet op een schakelaar aangesloten.
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dude, IKEA is 3 uur rijden enkele rit :')
( Groucho Marx )
pi_221704490
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dat er dingen missen en terug moeten kun je ikea voor bellen :Y
pi_221704874
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
Plus er is wat over.
In Nederland mag je tot een jaar retourneren met geld terug, weet niet of dat ook in Hongarije zo is maar dan kun je de trip naar de Ikea mogelijk een keer combineren met iets anders.
  dinsdag 1 september 2026 @ 14:14:22 #287
176471 oh-oh
pi_221705513
Het ligt niet echt centraal in Boedapest dus het gaat zeker niet de moeite zijn.
Maar alles is aangesloten en het werkt!
Er moet nog wel geschilderd worden ( ja dat wilde ik per se na de plaatsing doen omdat ik twijfel over de kleur) en er moeten nog plinten in.
Maar ik kan gewoon koken en ik heb stromend water.
*O*
( Groucho Marx )
pi_221705644
Jeej! *O*
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 14:36:00 #289
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221705651
Koken en stromend water is toch wel heel erg fijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221705804
Fijn ohoh! Wat een verandering zal dat zijn :)
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 15:20:55 #291
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221705866
Heb je trouwens foto's?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221705949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:14 schreef oh-oh het volgende:
Het ligt niet echt centraal in Boedapest dus het gaat zeker niet de moeite zijn.
Maar alles is aangesloten en het werkt!
Er moet nog wel geschilderd worden ( ja dat wilde ik per se na de plaatsing doen omdat ik twijfel over de kleur) en er moeten nog plinten in.
Maar ik kan gewoon koken en ik heb stromend water.
*O*
Whoehoe *O*
Mogen we foto’s zien?
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:53:44 #293
176471 oh-oh
pi_221706021
Ja maar ik weet niet hoe ik ze kan posten :')
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 16:25:13 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221706255
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar ik weet niet hoe ik ze kan posten :')
imgur bijvoorbeeld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:45:05 #295
176471 oh-oh
pi_221706359
Ik heb daar altijd ruzie mee dus vermijd ik het.
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 16:51:35 #296
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221706391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb daar altijd ruzie mee dus vermijd ik het.
Nouja, er zijn wel meer van dat soort sites.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 september 2026 @ 18:54:07 #297
176471 oh-oh
pi_221707209
Ach het is maar een mini keuken, zo boeiend is ie denk ik niet.
Maar ik ben er blij mee :)
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2026 @ 21:36:03 #298
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221708246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:54 schreef oh-oh het volgende:
Ach het is maar een mini keuken, zo boeiend is ie denk ik niet.
Maar ik ben er blij mee :)
Dat laatste is het allerbelangrijkste natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2026 @ 12:29:28 #299
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221711061
Wat een rust hier. Alsof jullie allemaal wél wat beters te doen hebben ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2026 @ 12:30:12 #300
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221711067
Dan gooi ik deze gewoon dicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo