Dagboekje is een goeie, ga ik doenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.
En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
Dit is daar wel geschikt voor. Het kan ook op de muren op de badkamer.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Tink89 het volgende:
Laminaat in de badkamer? Weet je dat heel zeker? Dat kan normaal gezien echt niet in natte ruimtes, juist daarom is er pvc, dat kan wel tegen water omdat het geen water opneemt.
En Majo, ik zou inderdaad een dagboekje gaan bijhouden: wat eet hij, wanneer poept hij, wanneer gaat het mis. Wat is hij aan het doen als het misgaat enz. Dat gaat de huisarts of poli ook vragen en waarschijnlijk beginnen ze dan met macrogol oid. Succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten....
@MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:59 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed @:Exode
Hillie gefeliciteerd met je oudste!
Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.
Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten....
@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.Overwinning vandaag! En wat fijn dat mentor haar en jullie ziet.
Ik heb je lief mijn hele leven
Eerste schooldag is verder goed verlopen. Dit was natuurlijk ook de allereerste schooldag EVER die ze helemaal alleen moest doen. Maar ze vond het leuk. Mentor heel prettig en heeft ook echt moeite gedaan voor haar.
Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".Wat een fijn nieuws, Kyara. En het zijn inderdaad de kleine dingetjes die zoveel verschil kunnen maken. Mijn zoon was bijvoorbeeld panisch voor toetsen. En toen heeft zijn leerkracht alle opgaven voor hem op cito-toest papier geprint. Zo wist hij nooit meer of het nu een toets betrof of niet en daardoor raakte hij de paniek kwijt. ik zou het zelf niet hebben verzonnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Klopt hoor, we hebben vanaf groep 7 ook al steeds wat meer zelf laten doen. Maar nu moet hij met de goede spullen op tijd op de fiets zitten. Dat valt voor J nog niet mee, die overziet dat niet. Ging net ook rustig een Donald Duck zitten lezen terwijl het vertrektijd wasquote:Op woensdag 26 augustus 2026 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Dat lijkt me een goede reden om zoon zsm zelfstandig alles te laten doen Hupje!![]()
Vanaf de middelbare gaan wij die kant ook op met zoon. Elk jaar moet hij wat meer zelfstandig doen. Dit jaar komt daar lunch maken bij en dan volgend jaar hoeft hij alleen nog zijn eigen wekker te gaan zetten. Maar goed, de komende jaren zijn we sowieso ook elke ochtend nog beneden voor zijn zusjes. En waarschijnlijk m’n man daarna ook nog gewoon, want die werkt toch thuis.
Zo fijn. Dat er zo meegedacht wordt. In plaats van "jou probleem, kijk maar wat helpt" is het nu veel meer "ik hoor je en ik houd er rekening mee".Dat klinkt als een hele fijne start! Hopenlijk geeft dit voldoende vertrouwen zodat ze verder kan groeien en fijn naar school kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Tink89 ik heb vorig jaar een paar maanden een a twee uur in de auto doorgebracht. Ik wil juist die school niet in. Want als D1 ook naar school moet, dan kom ik die school nooit meer uit. Op zich ook niet erg hoor, even wat administratie afgehandeld, netflix, ontbeten....
@:MaJo dat is een beetje veel om even samen te vatten.
Misschien heb ik het gemist maar is er voor D1 ook al zicht op school of is dat nog een brug te ver?S. 2014
J. 2016
Hoe ging het met D2 vandaag?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
Misschien geeft de situatie met D2 haar ook wat moed. Voor jullie wellicht wel "fijn" dat je dan eerst op D1 kan focussen..?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
D1 gaat naar een speciale klas voor kinderen met een afstand tot school (om wat voor reden dan ook) en zij starten 2 weken later.
Noh, wat goed van haar! Wat een opluchting dat zij haar draai hier wel lijkt te gaan vinden. Is ze er thuis ook rustig onder?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.
En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
Dat klinkt echt zo ontzettend fijn! Het is jullie zo gegund dat het eens positief gaat!quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Ging heel goed vandaag. afscheid genomen aan de overkant van de weg ipv voor de school en ben in de tussentijd ook gewoon naar huis gegaan. Echt die school is een warm bad en dan is D2 ook ineens heel zelfstandig. Grenzen aangeven werd bejubeld ipv afgefikt (zoals het "wij denken dat we beter weten wat jij nodig hebt" van vorig jaar). En tuurlijk zal het niet alleen maar halleluja zijn maar D2 zit daar wel op haar plek. Morgen weer een uurtje langer naar school.
En het is zeker fijn om nu volledig op D2 te kunnen focussen. Tegen de tijd dat D1 ook naar school gaat is D2 al zo gewend dat het geen bal meer uitmaakt of zus nou blokkeert of niet.
Chipsquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:24 schreef Kyara het volgende:
2 fantastsche dagen en vandaag door onduidelijkheid (vak nog niet eerder gehad) en tegenslag (pindakaas op) complete error in de auto voor de deur. Kregen we ook niet meer omgeturnd. Dus weer naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 16:00 schreef Ynske het volgende:
@:kyara, ik hoop dat t na t weekend weer lukt.
En toen hadden we geen wc meer 🫣🤐 ophanging is stuk en zijn ze nu aan t maken. Hoop dat t afkomt vandaag al is het zonder betegeling. Anders komt er een dixi in de tuin voor t weekend...
Ja, de pot hangt weer, met een gat erachter en gestut met planken 🤣🫣quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh dat is wel erg onpraktisch, gelukkig is er een noodoplossing mogelijk, maar handig is anders. Is t nog gelukt?
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:58 schreef vencodark het volgende:
Oh damn. Ik was vanmiddag ergens met mijn zoon gaan lunchen en besef nú pas dat ik zonder te betalen ben vertrokken!![]()
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:21 schreef BE het volgende:
[..]
Hoe liep dit eigenlijk af Venco? Schaamrood op je kaken?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Het was echt oprecht per ongeluk dus geen schaamte. Ze vonden het heel netjes en eerlijk dat ik nog kwam betalen. Ze hadden het niet eens doorgehad. Het was die dag toen zo druk geweest.
Ald je dat maar weet. Ben vanmiddag met de kleine man naar school gereden omdat hij moest poepen. Wist dat de conciërge er nog was, en die vond t geen probleem als we even kwamenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:40 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben twee van die ouderwetse compost toiletten op de tuin, we overwegen er een min of meer in ere te herstellen voor als we de badkamers gaan renoveren, want echt onpraktisch.
Paar dagen niet douchen overleven we wel maar je wil toch wel naar de plee kunnen!
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:43 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu @:Exode
En tuurlijk wil je het eerst nog even aanzien en heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. Voel je daarover niet schuldig hoor. Maar ik snap dat je nu actie gaat ondernemen. Zeker met de verhalen van andere ouders erbij. Je wil gewoon dat je kind in een goede plek zit en dat is op deze school, bij deze leerkrachten gewoon niet het geval. Succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie snel een fijne plek.
Dat breekt ook mijn hartquote:Op zondag 30 augustus 2026 20:48 schreef exode het volgende:
[..]
Wij vonden onszelf enorme zeikouders maar nu we weten dat meer dan de helft van de klas meerdere gesprekken heeft gehad met zowel de juffen in kwestie als de directrice en er gewoon niets gebeurt....
Het breekt mijn moederhart om Juul zo verdrietig en machteloos te zien. Ze ziet zo enorm op tegen school. 'Ik kan het niet, ik doe alles fout, de juf zegt steeds dat ik het niet goed doe'
6 weken een supervrolijke Juul, vol enthousiasme en creativiteit, ze zat zo enorm goed in haar vel. In 1 klap weg omdat ze zich realiseert dat ze morgen weer naar school moet.
Dit.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat breekt ook mijn hart![]()
En ik word er ook heel boos van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En thuishouden is niet ideaal maar als het zover komt, dan doen we dat gewoon. Ik heb haar gelukkig vrolijk achtergelaten net omdat ze naast een vriendin zit (middenin de klas terwijl er afspraken zijn dat zij aan de buitenkant van de klas 'moet' zitten, typisch dus weer).
We kijken per dag aan, ik ga haar niet naar school dwingen iig.
Verenigd een signaal afgeven lijkt me een goede zaak sowieso en als het inderdaad beperkt is tot die leerkrachten zou ik dat ook wel een kans geven.quote:Op maandag 31 augustus 2026 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, is het nog een optie om met alle ouders gezamenlijk naar school te stappen? Hier is 1,5 jaar geleden toen het in een klas een zooitje was een brief vanuit de ouders richting school gestuurd (ondertekend door 80% van de ouders uit die klas) en daarna heeft school dat wel goed opgepakt met een ouderavond voor die klas en daarna ook echt actie. Wellicht is dat nog een optie? Zeker als het alleen die leerkrachten zijn en ze bij de rest van school wel een goed gevoel heeft wellicht nog een poging waard. Maar vast rond informeren bij andere scholen kan sowieso geen kwaad. En ik zou dat ook gewoon op school melden als reden voor haar afwezigheid (er vanuitgaande dat ze mee gaat).
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:21 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat het alleen in de klas rommelde, maar met al deze dingen die spelen zou ik idd ook nu al actief met een overstap aan de slag gaan. Bij ons op school was het ook een rommeltje, en achteraf gezien heb ik spijt dat we de meiden niet ook gelijk van school hebben laten wisselen, omdat het nog steeds onrustig is, nu 2 jaar later, en ze ook al 2 jaar ondermaats les hebben gekregen. Gelukkig zitten ze nu in de bovenbouw waardoor ze geen last meer hebben van de vorig jaar grote en problematische groep 3 kinderen, en weet ik dat ze nu na 2 jaar eindelijk weer eens breder onderwijs gaan krijgen dan alleen taal en rekenen. (En met 17 kinderen in de klas gaan ze sowieso meer aandacht krijgen). Maar ik begrijp heel goed dat het broertje van een van hun vriendinnen die binnenkort 4 wordt op een andere school gaat starten ipv deze school.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een korter kamp/schoolreis komt door sparen voor een schoolplein. Komt dat niet gewoon doordat steeds minder ouders de eigen bijdrage betalen? Wij moeten apart voor schoolkamp betalen. Lijkt me dat je de begroting hiervan gewoon bij de MR op kan vragen. Vrijwillige bijdrage mag niet opgespaard worden dacht ik. Speciale geld ophaal-acties wel.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:
[..]
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?
Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)
Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
Als ze het daarvan moeten hebben!quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:41 schreef exode het volgende:
[..]
Ze hebben letterlijk gecommuniceerd dat ze steeds meer activiteiten verkleinen en goedkoper maken zodat al het geld naar het schoolplein kan gaan.
Of het logisch is, weet ik niet. Wellicht legde de school of stichting altijd veel bij?
Gisteren ook in de nieuwsbrief dat de kinderen de klassen niet meer rond mogen als ze jarig zijn omdat de kaart die ze dan altijd krijgen is wegbezuinigd (geformuleerd als; het geld wordt anders besteed)
Maar inderdaad het is nu een optelsom, het is ook echt een krimpschool dus het zal niet snel beter gaan.
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij is het langstlopende kindje buiten pas naar de Efteling geweest, ik hoor, nogal hard, het deuntje van Villa Volta voorbij neuriën
Kutquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Langstlopend? Hoe lang is dat dan wel niet? Bestond Villa Volta toen al?
Dat er dingen missen en terug moeten kun je ikea voor bellenquote:Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
De keuken is bijna klaar.
De IKEA mensen mogen geen elektra en loodgieterswerkzaamheden doen.
Dat hadden ze van te voren niet gezegd.
Maar mijn vaste klusser komt het morgen even fixen hoor ik net.
Ook hebben ze ongevraagd lampen onder de kasten gemaakt.
Maar dan weer geen afstandbediening daar bij geleverd.
Dus dat moet ook anders geregeld, dat moet op een schakelaar aangesloten.
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dude, IKEA is 3 uur rijden enkele rit
In Nederland mag je tot een jaar retourneren met geld terug, weet niet of dat ook in Hongarije zo is maar dan kun je de trip naar de Ikea mogelijk een keer combineren met iets anders.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef oh-oh het volgende:
De keuken is bijna klaar.
De IKEA mensen mogen geen elektra en loodgieterswerkzaamheden doen.
Dat hadden ze van te voren niet gezegd.
Maar mijn vaste klusser komt het morgen even fixen hoor ik net.
Ook hebben ze ongevraagd lampen onder de kasten gemaakt.
Maar dan weer geen afstandbediening daar bij geleverd.
Dus dat moet ook anders geregeld, dat moet op een schakelaar aangesloten.
Plus er is wat over.
Kon zeiden deze mensen, maar dat is geen probleen, ik kan het terug brengen naar IKEA, dan krijg ik mijn geld terug.
Dude, IKEA is 3 uur rijden enkele rit
Whoehoequote:Op dinsdag 1 september 2026 14:14 schreef oh-oh het volgende:
Het ligt niet echt centraal in Boedapest dus het gaat zeker niet de moeite zijn.
Maar alles is aangesloten en het werkt!
Er moet nog wel geschilderd worden ( ja dat wilde ik per se na de plaatsing doen omdat ik twijfel over de kleur) en er moeten nog plinten in.
Maar ik kan gewoon koken en ik heb stromend water.
imgur bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 1 september 2026 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar ik weet niet hoe ik ze kan posten
Nouja, er zijn wel meer van dat soort sites.quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb daar altijd ruzie mee dus vermijd ik het.
Dat laatste is het allerbelangrijkste natuurlijkquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:54 schreef oh-oh het volgende:
Ach het is maar een mini keuken, zo boeiend is ie denk ik niet.
Maar ik ben er blij mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |