https://nos.nl/artikel/26(...)n-berlijn-stilgelegdquote:NOS Nieuws•vandaag, 22:52
Auto rijdt in op menigte, Pride in Berlijn stilgelegd
In Berlijn is een auto ingereden op toeschouwers van de jaarlijkse Pride. Er is nog niet bekend of het om een ongeluk gaat of dat er opzet in het spel was. Volgens Bild zijn meerdere mensen gewond geraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------
NOS Update zondag 21:13:
Verdachte aanslag Pride Berlijn opgespoord en doodgeschoten
De Duitse politie heeft de vermoedelijke dader van de aanslag op de Pride in Berlijn opgespoord en doodgeschoten. Dat meldt de politie op X.
Rond 18.00 uur werd de 21-jarige Abdul B. aangetroffen in een volkstuin in Spandau (Berlijn). Volgens de politie is hij met een steekwapen op agenten afgerend, waarop de Berlijnse politie vuurwapens inzette. Ondanks reanimatiepogingen van de brandweer is de verdachte ter plekke overleden.
B. was sinds gisteren voortvluchtig. Vanochtend verspreidde de politie een opsporingsbericht met een foto van hem.
Rond 22.00 uur gisteravond reed een witte bestelbus in op deelnemers van de Pride vlak bij de Potsdamer Platz, in de wijk Tiergarten in Berlijn. Volgens ooggetuigen gebeurde dat "met hoge snelheid". Het voertuig kwam tegen een boom tot stilstand. Daarna zou B. met een machete omstanders hebben aangevallen.
Bij de aanslag kwam een vrouw om het leven en raakten 29 mensen gewond. Volgens de politie is inmiddels niemand meer in levensgevaar.
Deradicaliseringstraject
B. is een bekende van de politie: hij kreeg in mei een voorwaardelijke gevangenisstraf van één jaar en tien maanden voor onder meer het voorbereiden van een ernstig geweldsdelict. Een van de voorwaarden was dat hij een deradicaliseringstraject zou gaan volgen. Het Duitse OM is in beroep gegaan tegen de uitspraak.
Ook zou B. hebben geprobeerd naar Syrië te reizen om zich aan te sluiten bij terreurbeweging Islamitische Staat.
Sinds zijn 16e zou B. bekend zijn bij de veiligheidsdiensten, schrijven diverse Duitse media. Onder meer vanwege ernstige criminele activiteiten, radicalisering en banden met "islamistische kringen". De man is van Libanese komaf en in 2005 geboren in Berlijn. Zijn moeder kreeg in 2002 de Duitse nationaliteit.
Meerdere verdachten
Vooralsnog gaat de politie ervan uit dat er mogelijk meer verdachten zijn. Volgens de Berlijnse politiewoordvoerder zijn er meerdere personen aangehouden en ondervraagd, "van wie sommigen in hechtenis zijn genomen".
https://nos.nl/l/2624539
--------------------
De toedracht wordt nog onderzocht. Dat moge duidelijk zijn.
[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 26-07-2026 22:46:32 ]
Heb je de foto van de dader überhaupt wel gezien? Deze is eerder blank dan van kleur.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Welke?
[..]
Zo ken ik ook een leuke.
Iemand met een tintje pleegt een misdaad en vervolgens gaat het over alle moslims, de islam, asielzoekers en re-emigratie. Terwijl niemand behalve de dader weet waarom deze het deed.
Ik wil nog een reactie van Ambtenaar.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Blablabla, genoeg te vinden over homohaat in verschillende religies, je kunt toch echt niet ontkennen dat er een groepje radicale 'religieuze' moslims er op uit zijn om de westerse samenleving even te verlossen van hun ongelovige ranzigheden?
Het lijkt me duidelijk dat alles erop wijst, aangezien deze persoon geradicaliseerd was en de Duitse politie snel sprak over een verdenking van terrorisme.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar heeft het nou iets met Islam te maken, of had ie gewoon een lage bloeddruk of zo?
Misschien kan @Ambtenaar030 de OP updaten ? Dat de diensten ervan uitgaan dat het met de Islam te maken heeft of zo.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat alles erop wijst, aangezien deze persoon geradicaliseerd was en de Duitse politie snel sprak over een verdenking van terrorisme.
Als je een bron hebt wil ik deze OP best updatenquote:Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Misschien kan @:Ambtenaar030 de OP updaten ? Dat de diensten ervan uitgaan dat het met de Islam te maken heeft of zo.
Of misschien wil ie dat liever niet?
Het zijn toch de fanatieke geloofsbroeders die hun geloof verspreiden? Dan moeten ze toch bekend zijn bij zowel hoogopgeleide moslims als laagopgeleide moslims?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?![]()
Het lijkt mij niet echt logisch dat hoogopgeleide moslim van Iraanse afkomst in een rijke buurt per definitie niet/laagopgeleide Syrische moslim uit achterbuurt x kent (en dit is een voorbeeld om te illustreren dat moslims een nogal brede groep zijn van verschillende afkomsten en in verschillende "klassen".
Verdachte aanslag Pride Berlijn opgespoord en doodgeschoten - https://nos.nl/l/2624539quote:Op zondag 26 juli 2026 21:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je een bron hebt wil ik deze OP best updaten
Gelukkig heeft de NOS ook bij dit bericht weer een disclaimer geplaatst.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Verdachte aanslag Pride Berlijn opgespoord en doodgeschoten - https://nos.nl/l/2624539
Een islamitische Islamist.
En ineens 4 delen. Het is hard gegaan nadat er info over de dader bekend werd gemaakt.quote:
Nou, zeg dat, een religie-oorlog in het seculiere westen zitten we echt op te wachten..quote:Op zondag 26 juli 2026 21:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En ineens 4 delen. Het is hard gegaan nadat er info over de dader bekend werd gemaakt.
Zie hier waarom ‘t beter zou zijn geweest als hij ondervraagd kon worden:quote:Op zondag 26 juli 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de NOS ook bij dit bericht weer een disclaimer geplaatst.
Die disclaimer is toch niets mis mee om ‘t verschil uit te leggen?quote:Vooralsnog gaat de politie ervan uit dat er mogelijk meer verdachten zijn. Volgens de Berlijnse politiewoordvoerder zijn er meerdere personen aangehouden en ondervraagd, "van wie sommigen in hechtenis zijn genomen".
In dit geval sowieso al, denk niet dat ze dat in een casus als voorbeeld stellen.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De inmiddels gedode man zat in een deradicaliseringstraject van de overheid.
Dit lijkt me wel ook echt een grote faal van zo'n project en van de overheid.
Denk je dat zo'n traject überhaupt zin heeft? Moeten we daar meer op inzetten, of is het verloren moeite?
Zou er wel mee door gaan, alleen deze zaak laat wel weer zien dat het deradicaliseringstraject in vrijheid doorbrengen niet zo heel handig is. Misschien is detentie gedurende het traject verstandigerquote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Denk je dat zo'n traject überhaupt zin heeft? Moeten we daar meer op inzetten, of is het verloren moeite?
Hierom: 'Ook zou B. hebben geprobeerd naar Syrië te reizen om zich aan te sluiten bij terreurbeweging Islamitische Staat.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waarom wordt de islam erbij gehaald?
[ afbeelding ]
Net zoals bij TBS. Er is altijd wel eentje die ontsnapt. Maar het meeste gaat gewoon goed.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:18 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zou er wel mee door gaan, alleen deze zaak laat wel weer zien dat het deradicaliseringstraject in vrijheid doorbrengen niet zo heel handig is. Misschien is detentie gedurende het traject verstandiger
Deze was niet ontsnapt maar liep gewoon vrij rond. Klein verschilletjequote:Op zondag 26 juli 2026 21:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Net zoals bij TBS. Er is altijd wel eentje die ontsnapt. Maar het meeste gaat gewoon goed.
Ik vind dat te makkelijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:20 schreef Swango het volgende:
[..]
Hierom: 'Ook zou B. hebben geprobeerd naar Syrië te reizen om zich aan te sluiten bij terreurbeweging Islamitische Staat.
Het staat notabene in je eigen OP
Hmmmquote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het beter is dat dit soort figuren meteen geëxecuteerd worden.
Scheelt de samenleving een hoop tijd en kosten.
Ok, weltrusten dan maar.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik vind dat te makkelijk.
Breivik was een christen. Hegseth van het Amerikaanse ministerie van oorlog een evangelist, beetje te makkelijk om beide doelgroepen over een kam te scheren.
quote:Op zondag 26 juli 2026 21:26 schreef Chadi het volgende:
Hopelijk is het laatste wat hij zag een vrouw met een lul in een roze pakje wat hem en kogel door zijn kop flikkerde.
In elke religie is het uit den boze om te beslissen over het leven en dood, want dat is immers de taak van hun god. Maar radicalen geven er zo'n draai aan dat ze er toch rechtvaardiging in zien uit naam van hun geloof. Je kunt dingen best anders interpreteren, maar als de interpretatie zo ver gezocht is dan kun je uit alles een rechtvaardiging halen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat om interpretaties van oude schriften/religies. Daar is geen zwart-op-wit 100% bewezen antwoord.
Wat jij zegt is net zoiets als de katholiek die zegt dat de protestant geen echte christen is en de protestant die zegt dat de katholiek de bijbel verkeerd interpreteert. Beiden geloven ze echt in hun gelijk, maar wie heeft er nu werkelijk gelijk? M.i. zijn het beide christenen, dit (de christelijke geschriften) is immers waar zij hun visie op baseren. De interpretatie en/of selectie van de geschriften die ze gebruiken als grondslag, die verschilt echter.
Daar gaat hij 72 stuks van zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:26 schreef Chadi het volgende:
Hopelijk is het laatste wat hij zag een vrouw met een lul in een roze pakje wat hem en kogel door zijn kop flikkerde.
Eh ja. Eerst moslims binnenhalen, financieren, een huis geven etc etc. En daarna nog gaan investeren om ze te deradicaliseren.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vind het lovenswaardig dat wij als maatschappij zoveel moeite en geld steken in het deradicaliseren van dit soort jongeren.
Maar is het misschien soms ook niet wat te naïef? Wij, als Maatschappij.
En daar is ie weer hoor mensen. Breivikquote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik vind dat te makkelijk.
Breivik was een christen. Hegseth van het Amerikaanse ministerie van oorlog een evangelist, beetje te makkelijk om beide doelgroepen over een kam te scheren.
Tjah ze kunnen er dit keer geen mannen of jongeren probleem van maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de NOS ook bij dit bericht weer een disclaimer geplaatst.
Maar het was geen christen die deze aanslag heeft gepleegd. Bovenstaande is dus totaal irrelevant mbt deze aanslag.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sure:
Het Openbaar Ministerie hoeft dominee Anthonie Kort van de Oud-Gereformeerde Gemeenten in Nederland niet te vervolgen voor zijn uitspraken over homoseksualiteit.
https://www.nd.nl/geloof/(...)in-nederl#closemodal
De aankondiging van HUMAN en 3FM om een Pride in Kollum te organiseren leidt tot felle discussies op sociale media. Naast verschillende reacties op internet is ook het regenboogbankje in het dorp na de aankondiging opnieuw beklad.
https://www.omropfryslan.(...)genboogbankje-beklad
Eerst er uitgebreid op in gaan en dan vervolgens als je de discussie verliest door bronnen roepen dat de argumenten irrelevant zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar het was geen christen die deze aanslag heeft gepleegd. Bovenstaande is dus totaal irrelevant mbt deze aanslag.
Ja, snap dus ook niet wat Ambtenaar allemaal zit te raaskallen. Misschien een idee om moslims zelf hun eigen geradicaliseerde jeugd eens te gaan deradicaliseren.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar het was geen christen die deze aanslag heeft gepleegd. Bovenstaande is dus totaal irrelevant mbt deze aanslag.
Maar wat is je punt nou? Dat er in het christendom ook wat uitdagingen zijn mbt tolerantie is toch nauwelijks relevant wanneer het gaat om de veeeel extremere reactie die vanuit de islam extremisten komt?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Eerst er uitgebreid op in gaan en dan vervolgens als je de discussie verliest door bronnen roepen dat de argumenten irrelevant zijn.
quote:Abdul B.
Jij kunt er anders zelf ook wat van met je fixatie op verkrachte vrouwen en wat voor fysieke ellende door moslimmannen. Bah, je bent m.i. net zo gefixeerd op de in jouw ogen foute mens.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt het maar erg druk met homofilie.
Van wie denk jij dan dat ze het hebben?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:41 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, snap dus ook niet wat Ambtenaar allemaal zit te raaskallen. Misschien een idee om moslims zelf hun eigen geradicaliseerde jeugd eens te gaan deradicaliseren.
Tûterenquote:Op zondag 26 juli 2026 22:00 schreef UitStraling het volgende:
Bovendien weet echt iedereen dat als je in de islamitische wereld homo bent en uit de kast komt dat vuurwerk en de hoedjes de lucht ingaan van blijdschap en trots in een enorm volksfeest.
Geen kind leert van zijn ouders om met een auto op een groep burgers in te rijden.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Van wie denk jij dan dat ze het hebben?
Niet zo cynisch, dat deradicaliseren is immers verdomd goed gelukt. De dienst die het klusje geklaard heeft zouden ze daar de kartrekker moeten maken van het gehele programma.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zit je nu die totaalgek te verdedigen?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij kunt er anders zelf ook wat van met je fixatie op verkrachte vrouwen en wat voor fysieke ellende door moslimmannen. Bah, je bent m.i. net zo gefixeerd op de in jouw ogen foute mens.
Ik gok dat de mensen die deze trajecten voor goed geld verzorgen overtuigd zijn van het nut.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Welke gek, die halve gare die op een menigte in reed?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zit je nu die totaalgek te verdedigen?
In Gaza denkt men hier toch een tikje anders over.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen kind leert van zijn ouders om met een auto op een groep burgers in te rijden.
Boeit mij dat, ze zoeken het daar maar uit, ik leef hier.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Gaza denkt men hier toch een tikje anders over.
Maar ze willen zo graag buren van je worden.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Boeit mij dat, ze zoeken het daar maar uit, ik leef hier.
Geen idee waar je op uit bent, ik heb seculiere moslimvrienden en zelfs familie en geen een is van plan om te gaan radicaliseren.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar ze willen zo graag buren van je worden.
Ze zullen het dan vast publiekelijk afkeuren.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee waar je op uit bent, ik heb seculiere moslimvrienden en zelfs familie en geen een is van plan om te gaan radicaliseren.
Omdat dat ook onzin is en alleen maar meer polariseert, dat snap elke domme hufter zelf toch wel?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:17 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
Wat is het ook een enorme lafbek. Geen enkele verwijzing, hoe klein of substiel dan ook, naar de echte achtergrond van deze terreuraanslag.
Al was het maar 0,0000036% verwizing naar de religie van de haat geweest.
Wat een homo is het ookquote:Op zondag 26 juli 2026 22:17 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
Wat is het ook een enorme lafbek. Geen enkele verwijzing, hoe klein of substiel dan ook, naar de echte achtergrond van deze terreuraanslag.
Al was het maar 0,0000036% verwijzing naar de religie van de haat geweest.
*ahum* Palestijnen *ahum*quote:Op zondag 26 juli 2026 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen kind leert van zijn ouders om met een auto op een groep burgers in te rijden.
Wat is de reden voor de aanslag dan?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat dat ook onzin is en alleen maar meer polariseert, dat snap elke domme hufter zelf toch wel?
Echte leiders durven problemen te benoemen en pakken ze ook aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Omdat dat ook onzin is en alleen maar meer polariseert, dat snap elke domme hufter zelf toch wel?
Altijd prettig zo'n uitgebalanceerde reactie die ook nog uitblinkt in de verfijnde toepassing van de nederlandsche taal.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De Duitse politie is best divers, maar roze pakjes en zichtbare dameslullen zitten niet in het assortiment.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:26 schreef Chadi het volgende:
Nee en dat wordt helemaal niet angstvallig verborgen. Aanhangers van IS zijn er heel duidelijk in wat ze willen bereiken.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat is de reden voor de aanslag dan?
Is een beetje raar en verdacht om dat angstvallig te verbergen of niet dan.
Ja dan is dat toch het motief voor de aanslag, benoem dat dan ook gewoon.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee en dat wordt helemaal niet angstvallig verborgen. Aanhangers van IS zijn er heel duidelijk in wat ze willen bereiken.
Huh? Dat is toch al gedaan?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dan is dat toch het motief voor de aanslag, benoem dat dan ook gewoon.
En hun komen richting hier, dus het moet je wel degelijk uitmaken.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Boeit mij dat, ze zoeken het daar maar uit, ik leef hier.
Maar extreem rechts keurt hij wel (terecht) af met namen en nummers.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 juli 2026 22:29 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En hun komen richting hier, dus het moet je wel degelijk uitmaken.
Jij kent al Hamas aanhangers? Dat verbaasd mij dan ook weer niets. Er lopen er genoeg in Europa.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]sorry, moest even hardop lachen. Hun komen niet hier, ze zijn er al en daar moet jij mee leven.
Tuurlijk niet, malle appie, wel weet ik dat veel moslims (en daar gaan we weeeeeer) de tactiek van Israel in Gaza al jaren afkeurt.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:33 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jij kent al Hamas aanhangers? Dat verbaasd mij dan ook weer niets. Er lopen er genoeg in Europa.
Precies, en dat zie je niet alleen bij onze MP, maar ook bij gemeenten en burgemeesters. De angst voor islam zit diep, te diep. Dus benoemen we het maar niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maar extreem rechts keurt hij wel (terecht) af met namen en nummers.
Het is gewoon een enorme lafaard die bang is te benoemen waar dit extreme geweld vandaan komt. Ze zijn allemaal bang voor de extreme Islam. En nog terecht ook. Want ook hij weet dat hij de volgende kan zijn als hij het benoemt.
De angst voor extreme idioten is terecht.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:37 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies, en dat zie je niet alleen bij onze MP, maar ook bij gemeenten en burgemeesters. De angst voor islam zit diep, te diep. Dus benoemen we het maar niet.
Ja, je kunt dan ook maar weinig moslims vinden die dat slachtfeestje van 7 oktober afkeuren, maar voor de rest zijn het hele redelijke mensen hoorquote:Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
Tuurlijk niet, malle appie, wel weet ik dat veel moslims (en daar gaan we weeeeeer) de tactiek van Israel in Gaza al jaren afkeurt.
Ken geen een die die actie goed vonden, maar ja, verkeer ook in verstandige contreien.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, je kunt dan ook maar weinig moslims vinden die dat slachtfeestje van 7 oktober afkeuren, maar voor de rest zijn het hele redelijke mensen hoor
''De angst'' voor een extreme ideologie zou ook terecht moeten zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De angst voor extreme idioten is terecht.
Er zijn er wel een paar maar die zijn vervolgens weer doodsbang voor wraak.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, je kunt dan ook maar weinig moslims vinden die dat slachtfeestje van 7 oktober afkeuren, maar voor de rest zijn het hele redelijke mensen hoor
Dus benoem dan die radicale islam. Dat zijn immers extreme idioten.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De angst voor extreme idioten is terecht.
Deze snap ik niet, je hoeft helemaal geen angst te hebben voor een extreme ideologie zolang je nog woont in een maatschappij die dat nooit toe zal laten.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''De angst'' voor een extreme ideologie zou ook terecht moeten zijn.
Maar hé, die zielige ''gematigde'' aanhangers van die gestoorde ideologie.
We hebben net (voor de zoveelste keer weer) kunnen zien hoe een extreme ideologie voor dood en verderf zorgt, hier.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Deze snap ik niet, je hoeft helemaal geen angst te hebben voor een extreme ideologie zolang je nog woont in een maatschappij die dat nooit toe zal laten.
quote:Op zondag 26 juli 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Deze snap ik niet, je hoeft helemaal geen angst te hebben voor een extreme ideologie zolang je nog woont in een maatschappij die dat nooit toe zal laten.
Jesus, man, wat zit jij nu weer te lullen, er vliegt eens in de tijd een idioot een menigte door om met een auto wat te rammen, das kut. Een dooie dader en veel gewonden en een dood slachtoffer. Hoepel even op met je dood en verderf, door de bosbranden zijn er nu al meer slachtoffers.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
We hebben net (voor de zoveelste keer weer) kunnen zien hoe een extreme ideologie voor dood en verderf zorgt, hier.![]()
Wat zit je nou te lullen man.
Hoewel ik geen D66 stemmer ben, vind ik dat Rob Jetten het netjes doet, zowel in zijn excuses naar de Molukse gemeenschap in Nederland als ook in dit bericht. Hij verwoordt tactvol, behoedzaam en zorgvuldig zijn medeleven naar de slachtoffers en de nabestaanden. Kortom; ingetogen, correct en diplomatiek, ik zou echt heel gek opkijken als Rob Jetten bot om zich heen zou slaan in een bericht als een Trump na dit drama.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:17 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
Al was het maar 0,0000036% verwijzing naar de religie van de haat geweest.
Om nog maar te zwijgen over hart- en vaatziekten.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jesus, man, wat zit jij nu weer te lullen, er vliegt eens in de tijd een idioot een menigte door om met een auto wat te rammen, das kut. Een dooie dader en veel gewonden en een dood slachtoffer. Hoepel even op met je dood en verderf, door de bosbranden zijn er nu al meer slachtoffers.
Hiermee zet je jezelf aardig buitenspel, in wat voor een wereld leef jij joh?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jesus, man, wat zit jij nu weer te lullen, er vliegt eens in de tijd een idioot een menigte door om met een auto wat te rammen, das kut. Een dooie dader en veel gewonden en een dood slachtoffer. Hoepel even op met je dood en verderf, door de bosbranden zijn er nu al meer slachtoffers.
Hoe durf je.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Swango het volgende:
[..]
Hoewel ik geen D66 stemmer ben, vind ik dat Rob Jetten het netjes doet, zowel in zijn excuses naar de Molukse gemeenschap in Nederland als ook in dit bericht. Hij verwoordt tactvol, behoedzaam en zorgvuldig zijn medeleven naar de slachtoffers en de nabestaanden. Kortom; ingetogen, correct en diplomatiek, ik zou echt heel gek opkijken als Rob Jetten bot om zich heen zou slaan in een bericht als een Trump na dit drama.
Dat zit ik mij werkelijk af te vragen over jou, sorry. In welke wereld leef jij?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hiermee zet je jezelf aardig buitenspel, in wat voor een wereld leef jij joh?
#koekoekquote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
Gelukkig dat er veel voorkomen word door de terroristen speurders, daardoor is het eens in de zoveel tijd.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja niet in de jouwe, sorry ouwe jongen, je bent ergens een zachtaardige ziel maar ook echt af na wat zeer bijzondere uitlatingen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zit ik mij werkelijk af te vragen over jou, sorry. In welke wereld leef jij?
Uh, ik leefde al toen diezelfde Molukkers de treinkapingen deden, jij kennelijk niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoe durf je.
Het verhaal van de molukkers (militairen in dienst van het koninkrijk) en hun nazaten in 1 adem noemen met een terroristische moordpartij van islamitische gek.
Laat je nakijken.
Dit soort islamitisch gelul.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En ik denk dan weer, ach, die UitStraling is alleen maar bang en in zijn hartje een goeie jongen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja niet in de jouwe, sorry ouwe jongen, je bent ergens een zachtaardige ziel maar ook echt af na wat zeer bijzondere uitlatingen.
De intentie van die mafklapper was ook natuurlijk gewoon om alle 28 of meer pride bezoekers te vermoordenquote:
Moslims raken soms ook in discussies wat snel opgewonden en dan zakt af en toe het masker iets te ver weg.quote:
Zou je ook zo reageren als er iedere week ergens een ongelovige een paar moslims neersteekt of een moskee inrijdt met doden en gewonden. Of worden de moslims dan ineens weer hysterisch en trekken ze dan de racistenkaart en de islamofobiekaart?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
quote:Jesus, man, wat zit jij nu weer te lullen, er vliegt eens in de tijd een idioot een moskee in om met een auto wat te rammen, das kut. Een dooie dader en veel gewonden en een dood slachtoffer. Hoepel even op met je dood en verderf, door de bosbranden zijn er nu al meer slachtoffers.
Nee, komt dat iedere week voor dan?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou je ook zo reageren als er iedere week ergens een ongelovige een paar moslims neersteekt of een moskee inrijdt met doden en gewonden. Of worden de moslims dan ineens weer hysterisch en trekken ze dan de racistenkaart en de islamofobiekaart?
[..]
De muzzie laat zich wel lekker kennen. Dat gehuil over Palestina is ook maar gerommel in de marge.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee zeker niet, want de "ongelovigen" en "vijanden" van de islam houden zich wel rustig.quote:
Ik ben voor niets of niemand bang, laat mijn leiband los en ik verscheur ze met mijn blote tanden en handen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En ik denk dan weer, ach, die UitStraling is alleen maar bang en in zijn hartje een goeie jongen.
Geweld waarom dan ook keur is sowieso af dan heb je mijn antwoord al.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, want de "ongelovigen" en "vijanden" van de islam houden zich wel rustig.
Maar er stond:
Zou je ook zo reageren als er iedere week ergens een ongelovige een paar moslims neersteekt of een moskee inrijdt met doden en gewonden. Of worden de moslims dan ineens weer hysterisch en trekken ze dan de racistenkaart en de islamofobiekaart?
Het eerste lijkt mij humaner..quote:Op zondag 26 juli 2026 23:10 schreef vul_maar_in het volgende:
Gaan jullie mekaar afrukken of opvreten?
Hier wist je het anders aardig te bagatelliseren. Maar misschien zit dat vergoeilijken en normaliseren van moslimterreur zo in je islamitische karakter, dat je dat nog niet eens door hebt.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:09 schreef Firuze60 het volgende:
Geweld waarom dan ook keur is sowieso af dan heb je mijn antwoord al.
quote:Jesus, man, wat zit jij nu weer te lullen, er vliegt eens in de tijd een idioot een menigte door om met een auto wat te rammen, das kut. Een dooie dader en veel gewonden en een dood slachtoffer. Hoepel even op met je dood en verderf.
Blij dat we het eens kunnen zijn over het feit dat moslims wat minder hysterisch moeten doen over af en toe een incidentje in de Palestijnse gebieden.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geweld waarom dan ook keur is sowieso af dan heb je mijn antwoord al.
Dit is wel een bijzondere manier om een post over waardering en intergriteit compleet uit zijn verband te rukken. Waar je maar blij van wordt, of boos zoals jij.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoe durf je.
Het verhaal van de molukkers (militairen in dienst van het koninkrijk) en hun nazaten in 1 adem noemen met een terroristische moordpartij van islamitische gek.
Laat je nakijken.
Rare reactie, Tengano, ineens heb ik een islamitisch karakter volgens jou, in wat voor tunnelvisie ben jij in de godsnaam beland?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier wist je het anders aardig te bagatelliseren. Maar misschien zit dat vergoeilijken en normaliseren van moslimterreur zo in je islamitische karakter, dat je dat nog niet eens door hebt.
[..]
Oh nee, dan is het goed inderdaad. Af en toe een dooie door een of andere stinkhaatbaard. Prima.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, de wereld staat niet in brand gelijk en uiteraard had dit voorkomen moeten worden en elke dooie is er een teveel.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed inderdaad. Af en toe een dooie door een of andere stinkhaatbaard. Prima.
#whataboutisme
Heb je het aantal reakties op jouw tunnelvisie op moslimterreur al geteld?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:21 schreef Firuze60 het volgende:
Rare reactie, Tengano, ineens heb ik een islamitisch karakter volgens jou, in wat voor tunnelvisie ben jij in de godsnaam beland?
Waarom doe jij aan whataboutisme? De zoveelste islamitische gek pleegt weer eens een aanslag en dan kom jij aan met "Jaaaaa, die bosbranden zijn ook heul erg!!!!11".quote:Op zondag 26 juli 2026 23:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rare reactie, Tengano, ineens heb ik een islamitisch karakter volgens jou, in wat voor tunnelvisie ben jij in de godsnaam beland?
Ik ken terreur. Doe niet aan wijzen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je het aantal reakties op jouw tunnelvisie op moslimterreur al geteld?
Koekoekquote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Pas maar op, het kan aanstekelijk werken.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
Toch wel de uitspraak van het jaar tot nu toe, "bosbranden zijn veel gevaarlijker dan moslims"
Nou, zie de feiten dan maar eens straks..quote:Op zondag 26 juli 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
Toch wel de uitspraak van het jaar tot nu toe, "bosbranden zijn veel gevaarlijker dan moslims"
Ik niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vind het lovenswaardig dat wij als maatschappij zoveel moeite en geld steken in het deradicaliseren van dit soort jongeren.
Zou je denken?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar is het misschien soms ook niet wat te naïef? Wij, als Maatschappij.
Die is op vakantie.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:44 schreef Tengano het volgende:
Het recreatie uurtje van Ambtenaar is blijbaar weer om.
Jij wordt alleen door fanatieke geloofsbroeders uitgenodigd voor een iftar of het vieren van de ramadan?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch de fanatieke geloofsbroeders die hun geloof verspreiden?
Ach hou toch op, je bent onderdeel van het probleem.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:48 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Beetje een terrorist die dood gaat terwijl hij zijn eigen bom aan bouwen is.
Naja als het waar is dan is het probleem nu wel een stukje kleiner geworden.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach hou toch op, je bent onderdeel van het probleem.
Onderdelen van het probleem zijn de wegkijkers, de binnenhalers en de dwazen die komen met 'deradicaliseringstrajecten'.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach hou toch op, je bent onderdeel van het probleem.
Waar heb jij het over joh?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies en dan andere mensen die gaan juichen als iemand dood gaat die op PVV heeft gestemd
Zou toch mooi zijn als vanavond de volgende moslimterrorist gewoon in zijn slaap overlijdt en er verder geen onschuldige doden en gewonden bij vallen toch?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:52 schreef Momo het volgende:
Nou ga maar lekker juichen met gedachte dat misschien iemand dood is met een heel andere levensvisie dan jou.
Maar als je blij bent dat anderen dood zijn omdat ze een andere politieke visie dan ben je zeker een groot persoon?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onderdelen van het probleem zijn de wegkijkers, de binnenhalers en de dwazen die komen met 'deradicaliseringstrajecten'.
Waar wil je heen met je vraag?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je blij bent dat anderen dood zijn omdat ze een andere politieke visie dan ben je zeker een groot persoon?
Als jij zo blij bent dat het slachtoffer misschien van antifa is ?Prachtige wereld hoor. Wat erg dat iemand is vermoord alleen als hij dezelfde poltieke visie heeft als mij.quote:
Ik heb het niet over de dader maar het slachtoffer Hans.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow zeker. Iemand die het licht in de ogen niet gunt van een ander omdat die niet aanhangt wat een sprookjesboek zegt, heeft geen recht van leven.
Intolerant naar intolerantie.
Als jouw politieke visie is meer mensen binnenlaten die anderen in gevaar brengen, en die mensen leggen jou vervolgens om juist om jouw politieke visie.. dan is dat wel de ultieme stap van suïcidale empathie.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Als jij zo blij bent dat het slachtoffer misschien van antifa is ?Prachtige wereld hoor. Wat erg dat iemand is vermoord alleen als hij dezelfde poltieke visie heeft als mij.
Nee man. Hij is de belastingcenten niet waard. Opgeruimd staat netjes.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Duitse politie is best divers, maar roze pakjes en zichtbare dameslullen zitten niet in het assortiment.
Verder tja, ik lig niet wakker van zijn dood maar levend hadden ze nog informatie uit hem kunnen halen en hem levenslang kunnen straffen. Nu is hij er veel te makkelijk vanaf gekomen.
Je kunt de witte blanke medemens er altijd zo makkelijk uithalenquote:Op zondag 26 juli 2026 21:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Misschien een idee om moslims zelf hun eigen geradicaliseerde jeugd eens te gaan deradicaliseren.
Ja, daar wonen we mee samen in de EU.quote:
White savior syndroom.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, zelfs Saudi moslims hebben jaren geleden al gewaarschuwd, maar onze politici wisten het allemaal beter. Er vallen inmiddels letterlijk elke dag doden. Wanneer is genoeg genoeg?
quote:Op maandag 27 juli 2026 01:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
White savior syndroom.
Westerse landen is er vol van.
Geen idee, maar ik zit hier prima. Dus heb de popcorn maar gepakt, we gaan het zien.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, zelfs Saudi moslims hebben jaren geleden al gewaarschuwd, maar onze politici wisten het allemaal beter. Er vallen inmiddels letterlijk elke dag doden. Wanneer is genoeg genoeg?
Dat is naïef. Verdiep je in Taqiyya.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, malle appie, wel weet ik dat veel moslims (en daar gaan we weeeeeer) de tactiek van Israel in Gaza al jaren afkeurt.
Weer zo een typische gutmensen frame om te kunnen zeggen: Ja maar Islamitische mensen zijn prima hoor, die zouden dit natuurlijk afkeuren.quote:Islamitisch en islamistisch
Het woord islamitisch gaat over alles wat te maken heeft met de islam als godsdienst, zoals feestdagen. Ben je islamitisch, dan geloof je in Allah en ben je moslim.
Islamistisch (dus met een s in het midden) verwijst naar een politieke stroming. Die vindt dat de islam niet alleen een geloof moet zijn, maar ook de basis van hoe de samenleving moet worden ingericht. Ben je islamitisch en moslim, betekent dat dus niet dat je ook islamistisch bent.
Waarom is die post van @HeatWave geschrapt die jij quote? Er staat letterlijk niks in wat 'tegen de policy' is?quote:Op maandag 27 juli 2026 01:22 schreef Zoddie het volgende:
[..]
White savior syndroom.
Westerse landen is er vol van.
Zie hierboven.quote:Op maandag 27 juli 2026 02:28 schreef Jippie het volgende:
Graag on topic, gejijbak en links/rechts gezever gaat de shredder in. Denk om de nuancering.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze weinig zinvols qua informatie uit hem hadden weten te krijgen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Duitse politie is best divers, maar roze pakjes en zichtbare dameslullen zitten niet in het assortiment.
Verder tja, ik lig niet wakker van zijn dood maar levend hadden ze nog informatie uit hem kunnen halen en hem levenslang kunnen straffen. Nu is hij er veel te makkelijk vanaf gekomen.
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.quote:Op maandag 27 juli 2026 05:41 schreef raptorix het volgende:
Was jullie deze al opgevallen, de EU krant heeft iets nieuws uitgevonden: https://www.ad.nl/buitenl(...)-klopjacht~afd45cd2/
[..]
Weer zo een typische gutmensen frame om te kunnen zeggen: Ja maar Islamitische mensen zijn prima hoor, die zouden dit natuurlijk afkeuren.
Er zijn er alleen veel te veel die het wel willen doen, daar weegt het aantal die het niet zouden doen niet tegenop.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheidquote:Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Dat kan natuurlijk, maar er zijn pakweg 2 miljard moslims wereldwijd. Het deel dat geseculariseerd is goed geïntegreerd en in het Westen woont in zéér klein deel daarvan. Daarom vind ik het argument om naar Islamitische vrienden in het Westen te wijzen en dat vervolgens te generaliseren over de 'Ummah' altijd wat lachwekkend.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee waar je op uit bent, ik heb seculiere moslimvrienden en zelfs familie en geen een is van plan om te gaan radicaliseren.
Hmm.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit is nogal naïef, we zien dat de Islam steeds meer grip op het Westen krijgt. Ook in radicalere en fundamentalistische vormen. Wat ook een logisch gevolg is als de groep moslims hier steeds groter wordt.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je blij bent dat anderen dood zijn omdat ze een andere politieke visie dan ben je zeker een groot persoon?
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid
En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
Indien dat misbruik plaatsvindt bij één stroming en niet alle stromingen onder het Christendom is dat goed om te benoemen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.
Die rechter heeft wmb bloed aan zijn handen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid
En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:50 schreef raptorix het volgende:
Maar wat er echt mis is kan ik wel uitleggen hoor, dat kennelijk de MSM gedomineerd word door figuren die bepaalde problemen op een gecentraliseerde manier probeert te ontkennen, maar goed als je zo blind vertrouwt op je vertrouwde media dan zeg ik: Dat is er precies wat er mis is.
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.
Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
Nee? Als je op exact dezelfde quote zoekt kom je precies uit bij de VRT, NOS en DPG media uit, en exact allemaal over deze aanslag, je zou bijna denken dat ze dat zo met elkaar afgesproken hadden niet?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.
Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
Ze hadden beter over het kadaver heen kunnen pissen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Dat ze die vent ook nog hebben proberen te reanimeren
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.quote:Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.
[..]
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
En waarom is het aan journalisten om dit te proberen te voorkomen? Journalisten hebben in principe slechts de taak nieuws te brengen, niet de publieke opinie beïnvloeden.
Ben jij dan positief over de Islam? Een geloof waarbij vrouwen stelselmatig onderdrukt worden?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.
[..]
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.
Nee, met dat off-topic gedoe wordt een discussie om zeep geholpen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Stond niks geen gejijbak in, alleen constateringen en een juiste conclusie van het resultaat.
Zo maak je iedere poging tot een discussie stuk en blijft het op oneliners in dit topic.
Nee het ging hier om fokkers die wel blij zouden zijn als het slachtoffer van Antifa was.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.
Dit is er wel eentje voor het plakboek.
Omdat je vraag liet zien dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
Omdat dan een beerput wordt geopened en de boven ons gestelden zich eindelijk écht moeten verantwoorden, en dát kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
Nee. Maar ik ben nog minder positief over alles over één kam scheren.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben jij dan positief over de Islam? Een geloof waarbij vrouwen stelselmatig onderdrukt worden?
OK. I stand corrected.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het ging hier om fokkers die wel blij zouden zijn als het slachtoffer van Antifa was.
Het gaat niet over 1 kam scheren, de vraag die een goede journalist zou moeten stellen is hoe het toch komt dat er zo vaak aanslagen plaats vinden door Moslims.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ben nog minder positief over alles over één kam scheren.
Elk geloof stikt er misschien van, maar hoe verklaar je dan dat het slechts bij een geloof tot uiting wordt gebracht?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Omdat je vraag liet zien dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.
Dit is het verschil tussen gematigd en fundamentalistisch. Elk geloof stikt van de passages waarin ongelovigen/andersdenkenden aangepakt dienen te worden. Een fundamentalist pakt een passage zonder context en misbruikt die om zijn eigen daden goed te praten.
Oftewel: het verschil tussen een islamiet en islamist.
Het bijzondere is ook dat dit nooit wordt gehanteerd bij bijvoorbeeld het Christendom en het Jodendom. Sterker nog, de NOS kwam een aantal maanden geleden met deze tekst op de sociale media van het NOS Jeugdjournaal:quote:Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben jij dan positief over de Islam? Een geloof waarbij vrouwen stelselmatig onderdrukt worden?
We zien maar één religie waar volgelingen wereldwijd in naam van die religie aanslagen plegen, met auto's op mensen inrijden of ander terreur praktiseren en dat is de Islam. Om dan juist die religie en diens volgelingen te gaan beschermen, is activistisch en onnodig.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Omdat je vraag liet zien dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.
Dit is het verschil tussen gematigd en fundamentalistisch. Elk geloof stikt van de passages waarin ongelovigen/andersdenkenden aangepakt dienen te worden. Een fundamentalist pakt een passage zonder context en misbruikt die om zijn eigen daden goed te praten.
Oftewel: het verschil tussen een islamiet en islamist.
De dubbele maat en standaard is overduidelijk aanwezig ja.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat dit nooit wordt gehanteerd bij bijvoorbeeld het Christendom en het Jodendom. Sterker nog, de NOS kwam een aantal maanden geleden met deze tekst op de sociale media van het NOS Jeugdjournaal:
[ afbeelding ]
Dan zijn nuances en extra uitleg ineens niet meer nodig. Haat is een logisch gevolg door wat Israël doet, dat begrijp je toch ook wel? Maar oh jee als iemand iets negatief zou kunnen gaan denken over de Islam, dat kan niet.
Er zou nog onder moeten staan, dat Israel de afgelopen 70 jaar continue aangevallen word door de Arabische landen om zich heen, en men vergeet ook even te vermelden dat dit conflict startte met de verkrachting en uitmoording van burgers waaronder babies.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat dit nooit wordt gehanteerd bij bijvoorbeeld het Christendom en het Jodendom. Sterker nog, de NOS kwam een aantal maanden geleden met deze tekst op de sociale media van het NOS Jeugdjournaal:
[ afbeelding ]
Dan zijn nuances en extra uitleg ineens niet meer nodig. Haat is een logisch gevolg door wat Israël doet, dat begrijp je toch ook wel? Maar oh jee als iemand iets negatief zou kunnen gaan denken over de Islam, dat kan niet.
Dat is precies hetgene waar je tegen ageert, maar dan vanaf de andere kant.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet over 1 kam scheren, de vraag die een goede journalist zou moeten stellen is hoe het toch komt dat er zo vaak aanslagen plaats vinden door Moslims.
Hier zou duiding over die oorlog ook niet misstaan hebben, deze tekst hoorde in elk geval niet in de tweet. Het lijkt alsof ze feitelijk probeerden te blijven, maar daarmee wel de plank misgeslagen hebben. Het lijkt me dat er extra uitleg in het artikel staat?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien maar één religie waar volgelingen wereldwijd in naam van die religie aanslagen plegen, met auto's op mensen inrijden of ander terreur praktiseren en dat is de Islam. Om dan juist die religie en diens volgelingen te gaan beschermen, is activistisch en onnodig.
Ik ageer helemaal nergens tegen, ik constateer slechts feiten, zou de NOS ook eens moeten doen in plaats van onzin blokjes aan nieuwsartikelen toe te voegen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is precies hetgene waar je tegen ageert, maar dan vanaf de andere kant.
@:HowardRoark geeft duidelijk aan dat hij wil zien dat die problemen er zijn met de islam, niet met islamisten. Oftewel, over één kam scheren.
Die vlieger gaat niet op maat.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien maar één religie waar volgelingen wereldwijd in naam van die religie aanslagen plegen, met auto's op mensen inrijden of ander terreur praktiseren en dat is de Islam. Om dan juist die religie en diens volgelingen te gaan beschermen, is activistisch en onnodig.
Het is een volledig onnodige afscheiding.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is precies hetgene waar je tegen ageert, maar dan vanaf de andere kant.
@:HowardRoark geeft duidelijk aan dat hij wil zien dat die problemen er zijn met de islam, niet met islamisten. Oftewel, over één kam scheren.
Over wie heb je het hier? En was dit in naam van een religie?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op maat.
Wat dacht je van dat christelijk puriteinse gedrocht aan de overkant van de oceaan die decennialang bommen gooien op allerlei landen die niet hun idealen hebben.
De VS.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Over wie heb je het hier? En was dit in naam van een religie?
In naam van Christendom werden het kruisvaarders genoemd, in naam van Jodendom Kach/Lehava etc.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een volledig onnodige afscheiding.
In de naam van wat plegen moslims aanslagen? In de naam van de Islam. We hebben toch ook geen aparte namen voor mensen die aanslagen plegen in de naam van het Christendom of Jodendom? Voor zover dit überhaupt gebeurd.
Nee, met dat off-topic gedoe wordt een discussie om zeep geholpen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Stond niks geen gejijbak in, alleen constateringen en een juiste conclusie van het resultaat.
Zo maak je iedere poging tot een discussie stuk en blijft het op oneliners in dit topic.
Ik denk dat de MSM enkel het verschil probeert ui te leggen wat het verschil is tussen wel of geen radicalisatie - > wel of geen dreiging van terreur.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:50 schreef raptorix het volgende:
Maar wat er echt mis is kan ik wel uitleggen hoor, dat kennelijk de MSM gedomineerd word door figuren die bepaalde problemen op een gecentraliseerde manier probeert te ontkennen, maar goed als je zo blind vertrouwt op je vertrouwde media dan zeg ik: Dat is er precies wat er mis is.
Wil je zeggen dat volgelingen van Christus oorlogen zijn begonnen in andere landen in de afgelopen 50 jaar uit naam van hun geloof?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat christelijk puriteinse gedrocht aan de overkant van de oceaan die decennialang bommen gooien op allerlei landen die niet hun idealen hebben.
quote:Op maandag 27 juli 2026 07:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?
[..]
Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.
Pieter Klok heeft in interviews openlijk toegegeven dat hij bepaald nieuws niet, of liever niet, brengt zonder sturende context, om niet 'de verkeerde mensen' in de kaart te spelen. Wie claims over de door de Belgen gedomineerde media nu nog in de complotsfeer probeert te duwen is ziende blind.quote:“Als je als journalist begint met afwegen welke groepen je helpt, maak je een politieke keuze. Dat is de dood in de pot voor de journalistiek,” waarschuwt hij. Van Dijk verwijst naar het klassieke journalistieke adagium publish and be damned: als de feiten kloppen, moet je publiceren, ongeacht de gevolgen. Bron
Kruisvaarders zijn er nog steeds.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In naam van Christendom werden het kruisvaarders genoemd, in naam van Jodendom Kach/Lehava etc.
Ik kan niet zo goed duiden waarom want ik weet er niet genoeg van, maar het lijkt soms wel of de extremistische kant van de Islam zich vergelijkbaar ontwikkelt als die extremistische groeperingen van andere geloven in het verleden deden. Dat moet overduidelijk bestreden worden, maar dat maakt niet alle moslims extremisten.
Ja.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat volgelingen van Christus oorlogen zijn begonnen in andere landen in de afgelopen 50 jaar uit naam van hun geloof?
Ik vind die grenzeloze naïeve gedachtes over dat de MSM feitelijk en objectief nieuws zou brengen nogal achterhaald inderdaad, genoeg voorbeelden zoals de jouwe waaruit overduidelijk een agenda blijkt.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
[..]
Pieter Klok heeft in interviews openlijk toegegeven dat hij bepaald nieuws niet, of liever niet, brengt zonder sturende context, om niet 'de verkeerde mensen' in de kaart te spelen. Wie claims over de door de Belgen gedomineerde media nu nog in de complotsfeer probeert te duwen is ziende blind.
Ook tijdens Covid heeft hij dat toegegeven, omdat hij van mening is dat een tegengeluid het bestaande geluid zou verstoren, terwijl er heel veel zinnige mensen waren die helemaal geen complotideen hadden maar gewoon een weloverwogen wetenschappelijke mening hadden die niet in lijn was met wat de overheid van mening was.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
[..]
Pieter Klok heeft in interviews openlijk toegegeven dat hij bepaald nieuws niet, of liever niet, brengt zonder sturende context, om niet 'de verkeerde mensen' in de kaart te spelen. Wie claims over de door de Belgen gedomineerde media nu nog in de complotsfeer probeert te duwen is ziende blind.
Ik denk dat ie het over die ander heeft.quote:
Dan moet je toch even met voorbeelden komen, zelfs Bush ging niet onder het kruis van Christus naar Irak toe.quote:
Nee, daar is hij gewoon omheen gereden.quote:
Dan heeft het ook niet zo veel zin hequote:Op maandag 27 juli 2026 08:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, daar is hij gewoon omheen gereden.
Kruisvaarders waren met name actief tussen de 10e en de 12 eeuw. Kahanisme pleegt geen terreur in naam van het Jodendom, het is met name een extreme Zionistische beweging. Hetzelfde geldt voor Lehava. Het gedachtegoed van die bewegingen draait dus met name over de inrichting van de staat Israël, niet over wat er daarbuiten gebeurd.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In naam van Christendom werden het kruisvaarders genoemd, in naam van Jodendom Kach/Lehava etc.
Ik kan niet zo goed duiden waarom want ik weet er niet genoeg van, maar het lijkt soms wel of de extremistische kant van de Islam zich vergelijkbaar ontwikkelt als die extremistische groeperingen van andere geloven in het verleden deden. Dat moet overduidelijk bestreden worden, maar dat maakt niet alle moslims extremisten.
Dan ben je dus gewoon aan liegen en aan geschiedvervalsing aan het doen.quote:
Doen ze dat uit religieuze motieven?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo verkocht hij het niet, maar een van de onderliggende redenen zijn wel degelijk religieus van aard. Telkens als een US president ten oorlog gaat heeft hij vrijwel de volledige steun van witte evangelistische protestanten in Bibe Belts.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:39 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan moet je toch even met voorbeelden komen, zelfs Bush ging niet onder het kruis van Christus naar Irak toe.
Gewoon even uit interesse: zie jij het gebied dat nu Israël is als Islamitisch grondgebied?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo verkocht hij het niet, maar een van de onderliggende redenen zijn wel degelijk religieus van aard. Telkens als een US president ten oorlog gaat heeft hij vrijwel de volledige steun van witte evangelistische protestanten in Bibe Belts.
Ook het herhaaldelijk heulen met terreurstaat Israel doen ze voor een groot deel vanuit het perpectief van een bijbel.
Misschien moeten we 't anders bekijken, we hebben die duiding nodig omdat elke vorm van nuance verdwenen is. Zonder die duiding escaleert het alleen maar verder met mensen die het recht in eigen handen denken te nemen, zoals we pas gezien hebben in het VK.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kruisvaarders waren met name actief tussen de 10e en de 12 eeuw. Kahanisme pleegt geen terreur in naam van het Jodendom, het is met name een extreme Zionistische beweging. Hetzelfde geldt voor Lehava. Het gedachtegoed van die bewegingen draait dus met name over de inrichting van de staat Israël, niet over wat er daarbuiten gebeurd.
Kortom, een concrete equivalent van Islamitisch terrorisme is er niet. En niemand zegt ook dat alle moslims extremisten zijn, wel dat overal waar moslims zijn helaas ook Islamitisch extremisme kan opduiken. Zeker als de populaties groeien, omdat aanzienlijke aantallen moslims zeer religieus zijn, waardoor radicalisering op de loer ligt.
Als een religie, voor zoveel leed in de wereld zorgt, dan mag dat gewoon benoemd worden. En als andere moslims daarop worden aangekeken, dat is juist prima. Dat wakkert zelfreinigend vermogen binnen een groep. Een van de grote redenen dat dit totaal afwezig blijft, is omdat er dus in de naam van de Islam aanslagen kunnen worden gepleegd, en Westerse media en activisten staan dezelfde dag nog klaar om de Islam en moslims vrij te pleiten.
Je vergeet even voor het gemak, dat de leiders van Rechts Christelijk meer een networking club zijn van kapitaalkrachtige blanke kapitaalkrachtige mannen dan dat ze nou de vrome boys willen uithangen he? Ik ken er maar weinig die echt christelijke waarden tonen, ja voor de Buhne ja.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo verkocht hij het niet, maar een van de onderliggende redenen zijn wel degelijk religieus van aard. Telkens als een US president ten oorlog gaat heeft hij vrijwel de volledige steun van witte evangelistische protestanten in Bibe Belts.
Ook het herhaaldelijk heulen met terreurstaat Israel doen ze voor een groot deel vanuit het perpectief van een bijbel.
Was weinig off topics aan aan die post van heatwavequote:Op maandag 27 juli 2026 08:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, met dat off-topic gedoe wordt een discussie om zeep geholpen.
[..]
Ik denk dat de MSM enkel het verschil probeert ui te leggen wat het verschil is tussen wel of geen radicalisatie - > wel of geen dreiging van terreur.
Je genoemde voorbeeld gaat mank.
Kindermisbruik is een vorm van terreur voor kinderen maar een pedo heeft niet als doel om niet-pedo's uit de weg te ruimen.
Kindermisbruik komt helaas onder aanhangers van elke religie voor. Radicalisatie tot terrorisme is nou niet echt een fenomeen onder de aanhangers van de Christelijke en Gereformeerde kerk.
Dus graag een duidelijker voorbeeld van wat je bedoeld.
Volgens mij wil de media gewoon het verschil tussen een moslim en een islamist uitleggen aan de minder snuggeren onder ons.
Oh manquote:Op maandag 27 juli 2026 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Militair ingrijpen in het Midden-Oosten gebeurt met name vanwege Islamitisch terrorisme in het Westen, neem bijvoorbeeld de aanslagen van 9/11. De VS begint geen oorlogen vanuit Christelijk gedachtegoed. Maar helaas vindt Harvest89 het hier nodig de boel te verdraaien in de hoop zo het beeld te kunnen wekken dat Christenen (of Joden) precies hetzelfde doen als moslims.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:48 schreef Schanulleke het volgende:
In zoverre eens met Harvest89 dat het christendom zeker wel een grote rol speelt in de vs mbt het creëren van een politieke machtsbasis die het mogelijk maakt om vanuit een superioriteitsgevoel verschillende landen aan te vallen.
Dat is iets anders dan dat dit vanuit het christendom gebeurt.
Dat is niet iets anders.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:48 schreef Schanulleke het volgende:
In zoverre eens met Harvest89 dat het christendom zeker wel een grote rol speelt in de vs mbt het creëren van een politieke machtsbasis die het mogelijk maakt om vanuit een superioriteitsgevoel verschillende landen aan te vallen.
Dat is iets anders dan dat dit vanuit het christendom gebeurt.
Jawel Obama was een Moslim in het echt.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niet iets anders.
Dit gebeurt vanuit het christendom.
Er zijn geen atheisten, moslims, hindoes, of boedhisten aan de macht in de VS.
Palestijns grondgebied.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gewoon even uit interesse: zie jij het gebied dat nu Israël is als Islamitisch grondgebied?
Exact diezelfde omschrijving kun je aan islamisten hangen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak, dat de leiders van Rechts Christelijk meer een networking club zijn van kapitaalkrachtige blanke kapitaalkrachtige mannen dan dat ze nou de vrome boys willen uithangen he? Ik ken er maar weinig die echt christelijke waarden tonen, ja voor de Buhne ja.
Christelijke hypocrisie what else is new.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak, dat de leiders van Rechts Christelijk meer een networking club zijn van kapitaalkrachtige blanke kapitaalkrachtige mannen dan dat ze nou de vrome boys willen uithangen he? Ik ken er maar weinig die echt christelijke waarden tonen, ja voor de Buhne ja.
Interessant. Wat nu Israël is, dus bijvoorbeeld ook een stad als Tel-Aviv, is dus volgens jou Palestijns grondgebied?quote:
Waarom ben jij zo kritisch op het Christendom, maar praat je voornamelijk op positieve manieren over de Islam?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Christelijke hypocrisie what else is new.
Daarmee is dat land helaas supermachtig geworden. Door middel van een bijbel, en een zak geld.
Maar die visie zijn ze wereldwijd door de strot aan het drukken in plaats van binnen hun eigen landgrenzen.
Nu moet je echt ophoudenquote:Op maandag 27 juli 2026 08:53 schreef Harvest89 het volgende:
Maar die visie zijn ze wereldwijd door de strot aan het drukken in plaats van binnen hun eigen landgrenzen.
Onzin. Heb je bronnen van de door jou genoemde cijfers, en voor het gemak hoe de percentages zich tot andere religies verhouden.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
Islamist is niets anders dan een islamiet. Het is een woord dat in de 19e eeuw is opgekomen en gewoon een aanhanger van de islam betekende.
Pas vrij recent (eind 20e eeuw) wordt het gebruikt voor mensen die menen dat de islam politieke invloed moet hebben.
En gaat dat om een klein deel? Nou, nee!
Terug naar de wortels van de islam:
Duitsland 49,9 procent, Frankrijk 61,4, Nederland 54,5, België 66,1, Oostenrijk 65,0 en Zweden 43,4.
Slechts één interpretatie van de islam:
Duitsland 57,1 procent, Frankrijk 81,7, Nederland 74,3, België 82,2, Oostenrijk 79,1 en Zweden 67,4.
Religieuze wetten zijn belangrijker dan de seculiere wetten:
Duitsland 45,1 procent, Frankrijk 73,2, Nederland 70,0, België 69,6, Oostenrijk 73,1 en Zweden 52,1.
Eens zijn met alledrie de bovenstaande fundamentalistische thema’s:
Duitsland 29,9 procent, Frankrijk 52,3, Nederland 44,6, België 52,5, Oostenrijk 55,2 en Zweden 30,8.
Geen homo-vrienden:
Duitsland 61,0 procent, Frankrijk 57,6, Nederland 47,4, België 60,9, Oostenrijk 70,8 en Zweden 42,9.
Joden zijn niet te vertrouwen:
Duitsland 28,0 procent, Frankrijk 43,4 , Nederland 40,4, België 56,7, Oostenrijk 64,1 en Zweden 36,8.
Het Westen wil de islam vernietigen:
Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.
Eens zijn met alledrie de bovenstaande opvattingen:
Duitsland 14,4 procent, Frankrijk 25,0, Nederland 21,7, België 35,0, Oostenrijk 43,2 en Zweden 19,0.
Kortom, het is een gekunsteld onderscheid, wederom om het gevaar van de ideologie van de islam met de mantel der liefde te bedekken.
Zoals in het rapport van Amnesty international over genocide, wat begint met dat Israël op 7 oktober begon met de oorlog tegen Gaza…quote:Op maandag 27 juli 2026 08:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Militair ingrijpen in het Midden-Oosten gebeurt met name vanwege Islamitisch terrorisme in het Westen, neem bijvoorbeeld de aanslagen van 9/11. De VS begint geen oorlogen vanuit Christelijk gedachtegoed. Maar helaas vindt Harvest89 het hier nodig de boel te verdraaien in de hoop zo het beeld te kunnen wekken dat Christenen (of Joden) precies hetzelfde doen als moslims.
Elsevier.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onzin. Heb je bronnen van de door jou genoemde cijfers, en voor het gemak hoe de percentages zich tot andere religies verhouden.
Wel is het zo dat elke islamiet kan radicaliseren tot een islamist. En daar zien we helaas veel te veel voorbeelden van.
Weer een verzonnen dingetje om te kunnen gaslighten. Mo's doodscultus is op alle vlakken levensgevaarlijk voor het westen en dat dient het westen zich te realiseren.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ach, die hypocriete leugenachtige aso dwaas zit er vaker compleet naast. Zo liet @AchJa gisteren even blijken in een pareltje.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon aan liegen en aan geschiedvervalsing aan het doen.
Sorry, maar hier moet je echt iets beters voor hebben dan wat je denkt dat er gebeurde. Er is helemaal geen bewijs voor deze stelling noch is er documentatie over te vinden.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo verkocht hij het niet, maar een van de onderliggende redenen zijn wel degelijk religieus van aard.
Heb je een link?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, die hypocriete leugenachtige aso dwaas zit er vaker compleet naast. Zo liet @:achja gisteren even blijken in een pareltje.
Durf je nu ook nog met een wiki linkje te komen?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikanisering
Dat valt wel mee. Islamitische dreiging is niet zo groot.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessant. Wat nu Israël is, dus bijvoorbeeld ook een stad als Tel-Aviv, is dus volgens jou Palestijns grondgebied?
Dat is dan toch wel opmerkelijk, er is daar nog nooit een 'Palestijns' land geweest. Sterker nog, de Palestijnse nationale identiteit heeft zich pas in de jaren 1960 echt gevormd. Twee decennia na de oprichting van Israël.
[..]
Waarom ben jij zo kritisch op het Christendom, maar praat je voornamelijk op positieve manieren over de Islam?
Dit is een grap toch?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Islamitische dreiging is niet zo groot.
Terwijl we al jarenlang dagelijks te maken krijgen met conservatief preuts christelijke religieuze bagger, in de samenleving, media, maar ook op politiek vlak.
Jij bent natuurlijk 100% puur opgegroeid met alleen maar NL cultuur, eten, films, muziek, boeken, social media.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:16 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Durf je nu ook nog met een wiki linkje te komen?
Bijzondere claim. Nederland is er een sterk geseculariseerd land, waar jij de Christelijke invloeden dus nog ziet blijft onduidelijk. Om verder maar niet te beginnen over de claim dat de Islamitische dreiging niet zo groot is. De veiligheid en inlichtingen- en veiligheidsdiensten staan 24/7 op scherp, juist vanwege de constante dreiging vanuit de Islamitische hoek.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Islamitische dreiging is niet zo groot.
Terwijl we al jarenlang dagelijks te maken krijgen met conservatief preuts christelijke religieuze bagger, in de samenleving, media, maar ook op politiek vlak.
Ja, dus? Had jij liever andere invloeden gehad dan? Bijvoorbeeld Islamitische of zo?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk 100% puur opgegroeid met alleen maar NL cultuur, eten, films, muziek, boeken, social media.
Wat ga je nu zeiken over een wikipedialink. [b]Het is een feit dat de Amerikaanse cultuurinvloed op de wereld gigantisch is[/b].
Nee kerel dit is geen grap.quote:
Dat jij het geen probleem vindt was al lang duidelijk. Jij bent hier jarenlang conservative MAGA bagger aan het propageren.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, dus? Had jij liever andere invloeden gehad dan? Bijvoorbeeld Islamitische of zo?
Bij de nos en nupuntenel smullen ze van deze vondst. Daar zijn nu vast al mensen bezig om deze redenatie in een kadertje te zetten. Klaar voor gebruik om bij de volgende islamitische "aanrijding" de downplay registers open te trekken.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
Wanneer was Nederland volgens jou vrij links en liberaal dan waaraan merk je dat we afglijden naar conservatisme?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee kerel dit is geen grap.
We waren ooit een redelijk vrij links liberaal land. En we glijden af naar conservatieve achterlijkheid en dat komt door een groot deel door dat we continue onder invloed staan van de VS.
Dit vormt geen antwoord op de vraag maar is een sneer. Welke invloeden had jij liever gezien? Islamitische wellicht?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat jij het geen probleem vindt was al lang duidelijk. Jij bent hier jarenlang conservative MAGA bagger aan het propageren.
Deze moeten we uitprinten en inlijsten.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Links Nederland is toch bezig om ook in Nederland menselijk beleid te krijgen voor de huidige inwoners?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:05 schreef Pixelman het volgende:
Wanneer gaan linkse mensen eens nadenken of al die geradicaliseerde moslims in ons land nou wel zo veilig is? Grenzen wagenwijd open houden is heel edelmoedig. Jullie deugen dus. Maar echt verstandig nadenken? Nee, dat kunnen jullie niet.
De bron is een enquete van Ruud Koopmans uit 2013 voor WZB uit Berlijn: https://www.wzb.eu/en/pre(...)ism-is-widely-spreadquote:Op maandag 27 juli 2026 08:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onzin. Heb je bronnen van de door jou genoemde cijfers, en voor het gemak hoe de percentages zich tot andere religies verhouden.
Wel is het zo dat elke islamiet kan radicaliseren tot een islamist. En daar zien we helaas veel te veel voorbeelden van.
Misschien moeten we eens leren uit te gaan van eigen kracht? En niet als een slapjanus overal achteraan te hobbelen op het pad van de minste weerstand?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wanneer was Nederland volgens jou vrij links en liberaal dan waaraan merk je dat we afglijden naar conservatisme?
[..]
Dit vormt geen antwoord op de vraag maar is een sneer. Welke invloeden had jij liever gezien? Islamitische wellicht?
Ik ben opgegroeid in de enorm vrije jaren 70 en 80, als jij daadwerkelijk denkt dat die vrijheden onder druk staan vanwege de VS dan ben je niet goed wijs, dat heeft een andere oorzaak.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk 100% puur opgegroeid met alleen maar NL cultuur, eten, films, muziek, boeken, social media.
Wat ga je nu zeiken over een wikipedialink. Het is een feit dat de Amerikaanse cultuurinvloed op de wereld gigantisch is.
Datdeze niet zo succesvol was kan nooit een argument voot wat dan ook zijnquote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Steeds meer censuur, inperken van privacy, het steeds maar verhogen van straffen en boetes, fatsoenswetten, regels invoeren boven op regels.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
Wanneer was Nederland volgens jou vrij links en liberaal dan waaraan merk je dat we afglijden naar conservatisme?
Wat dacht je van gewoon Europese invloeden. We zijn geen extra staat van de VS. Maar zo functioneren we wel.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit vormt geen antwoord op de vraag maar is een sneer. Welke invloeden had jij liever gezien? Islamitische wellicht?
Open je eigen anti USA topic dan even met je wiki linkje en ga daar kwijlen, in plaats van af te leiden naar het echte probleem, namelijk de islam.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat ga je nu zeiken over een wikipedialink. Het is een feit dat de Amerikaanse cultuurinvloed op de wereld gigantisch is.
Afgaande op dit artikel zijn er vooral een aantal mensen die de uitkomsten van deze enquête niet bevalt en daarom met drogredeneringen komen om deze in diskrediet te brengen. Neem bijvoorbeeld:quote:Op maandag 27 juli 2026 09:31 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De bron is een enquete van Ruud Koopmans uit 2013 voor WZB uit Berlijn: https://www.wzb.eu/en/pre(...)ism-is-widely-spread
Op deze enquete zelf is heel veel kritiek gekomen. Het wordt desondanks regelmatig aangehaald zonder die kritiek en buiten context als het bewijs dat "de moslims" erop uit zouden zijn het Westen te vernietigen. Zie ook: Enquête bewijst dat veel Europese moslims Fundi zijn. Of toch niet?"
Wat wordt hiermee bedoelt, sociaal wenselijke antwoorden? En geldt dit voor alle moslims? Dat zijn namelijk nogal wat. Bovendien hebben Arabisten vaak een grote voorliefde voor de Arabische en Islamitische cultuur, sommigen bekeren zich zelfs tot de Islam, dit wekt de vraag op in hoeverre deze man objectief kan oordelen over zoiets. Of neem dit:quote:Jan Jaap de Ruiter, arabist aan de Tilburg University, heeft ernstige bedenkingen bij de conclusies die Koopmans en zijn instelling trekken. 'Moslims hebben bij enquêtes vaak de neiging om sociaal wenselijke antwoorden te geven', meent hij. 'Je zult een moslim niet snel zien beweren dat de grondwet van zijn land uiteindelijk belangrijker is dan de voorschriften van zijn geloof. Op zich zegt zo'n resultaat weinig.'
De Ruiter: 'Inderdaad, de afkeer van Joden is groot. Daar mogen we ons ernstig zorgen over maken. En sommige moslims hebben inderdaad hele krasse ideeën over de rol van de vrouw en een negatief beeld van homo's. Maar is dat fundamentalisme?'
Dit is vormt natuurlijk een bespottelijk argument.quote:De WZB-publicatie bewijst volgens De Ruiter niet dat moslimfundamentalisme wijdverbreid is. 'De belangrijkste vraag is: hebben ze enkel deze overtuigingen of handelen ze er ook naar?
"Waarom worden er bij de bosbranden geen achtergronden benoemd?!"quote:Op maandag 27 juli 2026 09:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij de nos en nupuntenel smullen ze van deze vondst. Daar zijn nu vast al mensen bezig om deze redenatie in een kadertje te zetten. Klaar voor gebruik om bij de volgende islamitische "aanrijding" de downplay registers open te trekken.
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hunquote:Op maandag 27 juli 2026 09:38 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Open je eigen anti USA topic dan even met je wiki linkje en ga daar kwijlen, in plaats van af te leiden naar het echte probleem, namelijk de islam.
Als die moslims zo vijandig zijn naar het westen, waarom blijven ze dan niet weg?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hun
Buffalo Bill Bombing Expeditions®.
Dat dik gedrukte? Daar ga jij niet over.
Ik heb ook een hekel aan de VS/ het midden oosten. Ik blijf dan ook ver weg bij allebei. Misschien ook een optie voor al dat Islamitisch tuig.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hun
Buffalo Bill Bombing Expeditions®.
Dat dik gedrukte? Daar ga jij niet over.
Ik zou zeggen: vertel het even aan de slachtoffers van deze aanslag…quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS.
Ik zou nog liever zien dat al dat islamitisch tuig ver weg blijft uit Europa. Dat ze in het M-O er een puinzooi van maken zal me een rotzorg zijn. Bouw er een muur omheen, en dan kijken we over 100 jaar nog eens of er intussen misschien een spoortje van beschaving en intelligentie zichtbaar begint te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan de VS/ het midden oosten. Ik blijf dan ook ver weg bij allebei. Misschien ook een optie voor al dat Islamitisch tuig.
Hoi Mootjequote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Het komt de zionisten weer erg goed uit allemaal.
Ach, weer iemand met antisemitische tourette…quote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Moet je eens een keer in de spiegel kijken. Mensen zoals jij zijn mede debet aan alle ellende die voortvloeit uit de Islamisering van Europa. En daar is niets ranzigs aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ranzige opmerking. Ik had van jou dan ook niets anders verwacht.
Ohhh nee dat gaat nooit opgelost worden. Die lui willen blijven leven volgens een achterhaald kut boekje. Laat ze dat lekker daar doen en bouw er inderdaad een grote muur omheen.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou nog liever zien dat al dat islamitisch tuig ver weg blijft uit Europa. Dat ze in het M-O er een puinzooi van maken zal me een rotzorg zijn. Bouw er een muur omheen, en dan kijken we over 100 jaar nog eens of er intussen misschien een spoortje van beschaving en intelligentie zichtbaar begint te zijn.
Ik betwijfel het.
Inderdaad. Helaas is dat volk te dom kwaadaardig om dit te begrijpen:quote:Op maandag 27 juli 2026 09:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohhh nee dat gaat nooit opgelost worden. Die lui willen blijven leven volgens een achterhaald kut boekje. Laat ze dat lekker daar doen en bouw er inderdaad een grote muur omheen.
net als racisme is dit tegenwoordig een complotimentquote:Op maandag 27 juli 2026 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, weer iemand met antisemitische tourette…
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die linkse mensen in Nederland zo naief/dom zijn. Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....quote:Op maandag 27 juli 2026 10:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Inderdaad. Helaas is dat volk te dom kwaadaardig om dit te begrijpen:
[ afbeelding ]
Sja, dan zoeken ze het ook zelf maar uit hoor. Dan gaat deze Blanke man ook echt geen vinger voor ze uitsteken.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....
Links Nederland is druk bezig om menselijk beleid te krijgen voor de huidige inwoners, maar dat is moeilijk omdat iedereen van rechts Nederland moet gaan werken en dus niemand kan praten met de werkenden.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die linkse mensen in Nederland zo naief/dom zijn. Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....Wat is dit voor zelfhaat/ wil om vernietigd te worden. Pim was zelfs homo en was de populairste eraf op rechts.
Luie uitvreters/parasieten hebben we inderdaad helemaal niets aan. Dus ja, gewoon werken voor je geld.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:09 schreef torentje het volgende:
omdat iedereen van rechts Nederland moet gaan werken en dus niemand kan praten met de werkenden.
Nee dat is pertinent niet waar. Anders dan degene die deze cijfers in het topic plempte en anders dan jij hier doet, is de kritiek gefundeerd. Niet alleen op de inhoud maar ook op de vorm. De enquete (want eenquote:Op maandag 27 juli 2026 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Afgaande op dit artikel zijn er vooral een aantal mensen die de uitkomsten van deze enquête niet bevalt en daarom met drogredeneringen komen om deze in diskrediet te brengen.
Datzelfde kun je je afvragen bij alle vragen uit de enquete. Zie hierboven.quote:Neem bijvoorbeeld:
[..]
Wat wordt hiermee bedoelt, sociaal wenselijke antwoorden? En geldt dit voor alle moslims? Dat zijn namelijk nogal wat.
HowardRoark weet het beter dan iemand die zich hier zijn hele leven al in verdiept heeft. Als je blind poneert dat iets "natuurlijk" een bespottelijk argument is, dan is dat gewoon een retorisch niemendalletje. Klinkt heel stellig maar het is eigenlijk niks.quote:Bovendien hebben Arabisten vaak een grote voorliefde voor de Arabische en Islamitische cultuur, sommigen bekeren zich zelfs tot de Islam, dit wekt de vraag op in hoeverre deze man objectief kan oordelen over zoiets. Of neem dit:
[..]
Dit is vormt natuurlijk een bespottelijk argument.
Dat is de nog maar de vraag. Maar jij als expert hebt daar vast goed onderzoek naar gedaan.quote:Het maakt immers heel veel uit in hoeverre fundamentalistische overtuigingen verspreid zitten, want dat creëert draagvlak voor handelingen op basis van dat gedachtegoed. Je hoeft maar een handjevol radicalen te hebben die dit doen, de rest zal het dan steunen. Dáár zit het probleem.
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).quote:Op maandag 27 juli 2026 08:44 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]
Dit zegt ook wel weer genoeg.
Zo'n deradicaliseringstraject zegt ook niet zoveel. In Amsterdam doen ze dat op deze wijze. https://www.at5.nl/artike(...)t-bij-jihadronselaarquote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
We hebben de zionisten niet nodig om in te zien dat de islam een zieke doodscultus is.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
De dader is onduidelijk???? Koekkoek 🤓quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).
quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).
Zo kun je het ook verbuigen, maar dat is niet wat ie zegt.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
De dader is onduidelijk???? Koekkoek 🤓
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dus als een blanke christelijk Christelijke man op een pride inrijd dan is alle woede van linksen uit bezorgdheid en als een Moslim inrijd op een pride dan is de woede hijgerigheid en racisme van rechts.
Ach, Ronald toch. In dit geval is de dader een BEWEZEN moslim en gaat deze gebrainwashte hersendode linkse LGTBHTIQ persoon met duidelijk een stoornis hardop uitspreken dat ze liever had dat het een witte christen was geweest.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Goed om te zien dat de act van Ronald bij meer mensen aan het opvallen is.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dus als een blanke christelijk Christelijke man op een pride inrijd dan is alle woede van linksen uit bezorgdheid en als een Moslim inrijd op een pride dan is de woede hijgerigheid en racisme van rechts.
Oh, hij bedoeld wat anders. Aha..... 🤪quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zo kun je het ook verbuigen, maar dat is niet wat ie zegt.
Humanist? Is dat tegenwoordig synoniem voor moslimrimmer?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik raad de mensen die huilen over rechts en oei oei oei wat doen mensen gemeen tegen moslims aan om het boek van Lale Gül te lezen en het interview tbv de podcast "zolang het leuk blijft" van Wilfred Genee met Dilan Yeşilgöz eens te luisteren.
Zij leggen exact de vinger op de voor jullie zere plek en weten exact uit te leggen hoe ontzettend dom en naïef een groot deel van Nederland is tegenover moslims. Misschien dat die gigantische plaat voor jullie kop dan eens verdwijnt.maar ik verwacht van niet. Jullie zitten te ver in je bubbeltje.
Jammer wel, als linkse rakker en humanist walg ik van jullie constante geknuffel van rechtse radicalen die nog erger zijn dat de zwartste zwartekousen gemeentes. Maar vooral lekker die onmogelijke hersengymnastiek blijven volhouden.
Het staat je vrij om in elk topic waarin een christelijk extreem rechtse gek ingereden is op een Pride menigte de discussie aan te zwengelen om zo meer pagina's vol te krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.
En wie heeft het dan het vaakst bij het rechte eind?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of al snel vooral gaat over hoe kut asielzoekers zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.
Dat klopt.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sowieso zijn topics over gekken die op een Pridemenigte inrijden nogal schaars.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het staat je vrij om in elk topic waarin een christelijk extreem rechtse gek ingereden is op een Pride menigte de discussie aan te zwengelen om zo meer pagina's vol te krijgen.
Op dit moment zou je dan uitkomen op welgeteld................0 topics in de afgelopen 12 maanden.
Succes ermee he.
Als het een christelijk extreem rechtse gek zou zijn hadden we in ieder geval eens echt nieuws gehad.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt, dan is het niet nodig om lui zoals jou te corrigeren die alles aangrijpen om alles wat met moslims te maken heeft te bagatelliseren.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn veel mensen die zo denken helaas.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Goed om te zien dat de act van Ronald bij meer mensen aan het opvallen is.
Ja tuurlijk. Men heeft hier bijna vijfendertig draadjes vol weten te spammen over ICE en dat kneusje Renée Good.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedoel je het eerste, of het tweede boek?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik raad de mensen die huilen over rechts en oei oei oei wat doen mensen gemeen tegen moslims aan om het boek van Lale Gül te lezen en het interview tbv de podcast "zolang het leuk blijft" van Wilfred Genee met Dilan Yeşilgöz eens te luisteren.
Zij leggen exact de vinger op de voor jullie zere plek en weten exact uit te leggen hoe ontzettend dom en naïef een groot deel van Nederland is tegenover moslims. Misschien dat die gigantische plaat voor jullie kop dan eens verdwijnt.maar ik verwacht van niet. Jullie zitten te ver in je bubbeltje.
Jammer wel, als linkse rakker en humanist walg ik van jullie constante geknuffel van rechtse radicalen die nog erger zijn dat de zwartste zwartekousen gemeentes. Maar vooral lekker die onmogelijke hersengymnastiek blijven volhouden.
Deze snap ik niet? Je kent de term humanist niet? Een humanist is alles behalve een liefhebber van de moslims/islam. Maar staat voor rede, zelfstandig nadenken en de overtuiging dat je een goed leven kunt hebben zonder God.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Humanist? Is dat tegenwoordig synoniem voor moslimrimmer?
Hij zegt wat anders. En dat weet je zelf denk ik ook wel.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh, hij bedoeld wat anders. Aha..... 🤪
Dan zegt iedereen gewoon; ja, een volstrekte volidioot en straf hem.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |