abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP maandag 27 juli 2026 @ 07:20:06 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221442940
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De Duitse politie is best divers, maar roze pakjes en zichtbare dameslullen zitten niet in het assortiment.

Verder tja, ik lig niet wakker van zijn dood maar levend hadden ze nog informatie uit hem kunnen halen en hem levenslang kunnen straffen. Nu is hij er veel te makkelijk vanaf gekomen.
Ik denk dat ze weinig zinvols qua informatie uit hem hadden weten te krijgen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221442968
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 05:41 schreef raptorix het volgende:
Was jullie deze al opgevallen, de EU krant heeft iets nieuws uitgevonden: https://www.ad.nl/buitenl(...)-klopjacht~afd45cd2/
[..]
Weer zo een typische gutmensen frame om te kunnen zeggen: Ja maar Islamitische mensen zijn prima hoor, die zouden dit natuurlijk afkeuren.
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 27 juli 2026 @ 07:38:22 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_221442982
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Er zijn er alleen veel te veel die het wel willen doen, daar weegt het aantal die het niet zouden doen niet tegenop.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221442991
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid

En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 juli 2026 @ 07:42:33 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443000
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Geen idee waar je op uit bent, ik heb seculiere moslimvrienden en zelfs familie en geen een is van plan om te gaan radicaliseren.
Dat kan natuurlijk, maar er zijn pakweg 2 miljard moslims wereldwijd. Het deel dat geseculariseerd is goed geïntegreerd en in het Westen woont in zéér klein deel daarvan. Daarom vind ik het argument om naar Islamitische vrienden in het Westen te wijzen en dat vervolgens te generaliseren over de 'Ummah' altijd wat lachwekkend.

Bovendien, zullen we alleen in het Westen al eens kijken naar de groep moslims die niet seculier is en slecht integreert? Dit groep is vele malen groter.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, malle appie, wel weet ik dat veel moslims (en daar gaan we weeeeeer) de tactiek van Israel in Gaza al jaren afkeurt.
Hmm.

Dat klopt niet helemaal. De meeste moslims keuren het bestaan van Israël af omdat men vindt dat dit grondgebied Islamitisch grondgebied is. En veel moslims ook zeer vijandige ideeën over Joden hebben (net zoals over Christenen trouwens).

De norm voor moslims is eeuwenlang geweest: men veroverd gebied, implementeert daar de Islam, geeft lokale bewoners de drie mogelijkheden: 1) bekeren, 2) doorleven met je eigen religie als 'dhimmi' (dit wilde zeggen dat mensen bijvoorbeeld Christen of Joods mochten blijven, maar wettelijk gezien tweederangsburger waren en onder meer belasting moesten betalen dan moslims, zich moesten houden aan de Sharia en geen nieuwe gebedshuizen mochten bouwen) of 3) de gewapende strijd aangaan. Dit is pas relatief recent afgeschaft, late 19e of begin 20e eeuw in veel landen.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Deze snap ik niet, je hoeft helemaal geen angst te hebben voor een extreme ideologie zolang je nog woont in een maatschappij die dat nooit toe zal laten.
Dit is nogal naïef, we zien dat de Islam steeds meer grip op het Westen krijgt. Ook in radicalere en fundamentalistische vormen. Wat ook een logisch gevolg is als de groep moslims hier steeds groter wordt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 juli 2026 @ 07:44:28 #156
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221443005
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 23:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar als je blij bent dat anderen dood zijn omdat ze een andere politieke visie dan ben je zeker een groot persoon?
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.

Dit is er wel eentje voor het plakboek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221443012
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid

En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
pi_221443027
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.
pi_221443029
Maar wat er echt mis is kan ik wel uitleggen hoor, dat kennelijk de MSM gedomineerd word door figuren die bepaalde problemen op een gecentraliseerde manier probeert te ontkennen, maar goed als je zo blind vertrouwt op je vertrouwde media dan zeg ik: Dat is er precies wat er mis is.
pi_221443031
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.
Indien dat misbruik plaatsvindt bij één stroming en niet alle stromingen onder het Christendom is dat goed om te benoemen.
  maandag 27 juli 2026 @ 07:52:01 #161
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221443034
Dat ze die vent ook nog hebben proberen te reanimeren :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 27 juli 2026 @ 07:53:08 #162
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221443035
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die rechter heeft wmb bloed aan zijn handen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221443036
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:50 schreef raptorix het volgende:
Maar wat er echt mis is kan ik wel uitleggen hoor, dat kennelijk de MSM gedomineerd word door figuren die bepaalde problemen op een gecentraliseerde manier probeert te ontkennen, maar goed als je zo blind vertrouwt op je vertrouwde media dan zeg ik: Dat is er precies wat er mis is.
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.

Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
  maandag 27 juli 2026 @ 07:55:35 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443044
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.

Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221443047
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Nee? Als je op exact dezelfde quote zoekt kom je precies uit bij de VRT, NOS en DPG media uit, en exact allemaal over deze aanslag, je zou bijna denken dat ze dat zo met elkaar afgesproken hadden niet?
  maandag 27 juli 2026 @ 07:56:49 #166
483584 incel
they/them
pi_221443053
Wir schaffen das! Was de Merkel lego op?
  maandag 27 juli 2026 @ 07:57:00 #167
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221443055
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Dat ze die vent ook nog hebben proberen te reanimeren :')
Ze hadden beter over het kadaver heen kunnen pissen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221443085
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.

quote:
Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
  maandag 27 juli 2026 @ 08:07:01 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443096
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.
[..]
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?

En waarom is het aan journalisten om dit te proberen te voorkomen? Journalisten hebben in principe slechts de taak nieuws te brengen, niet de publieke opinie beïnvloeden.
pi_221443101
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?

En waarom is het aan journalisten om dit te proberen te voorkomen? Journalisten hebben in principe slechts de taak nieuws te brengen, niet de publieke opinie beïnvloeden.
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.
pi_221443103
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Ben jij dan positief over de Islam? Een geloof waarbij vrouwen stelselmatig onderdrukt worden?
  maandag 27 juli 2026 @ 08:10:37 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443110
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 juli 2026 @ 08:12:07 #173
485843 crew  Jippie
pi_221443113
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zie hierboven.
Stond niks geen gejijbak in, alleen constateringen en een juiste conclusie van het resultaat.

Zo maak je iedere poging tot een discussie stuk en blijft het op oneliners in dit topic.
Nee, met dat off-topic gedoe wordt een discussie om zeep geholpen.
  maandag 27 juli 2026 @ 08:14:03 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221443125
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.

Dit is er wel eentje voor het plakboek.
Nee het ging hier om fokkers die wel blij zouden zijn als het slachtoffer van Antifa was.
pi_221443130
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
Omdat je vraag liet zien dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.

Dit is het verschil tussen gematigd en fundamentalistisch. Elk geloof stikt van de passages waarin ongelovigen/andersdenkenden aangepakt dienen te worden. Een fundamentalist pakt een passage zonder context en misbruikt die om zijn eigen daden goed te praten.

Oftewel: het verschil tussen een islamiet en islamist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')