Ik denk dat ze weinig zinvols qua informatie uit hem hadden weten te krijgen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Duitse politie is best divers, maar roze pakjes en zichtbare dameslullen zitten niet in het assortiment.
Verder tja, ik lig niet wakker van zijn dood maar levend hadden ze nog informatie uit hem kunnen halen en hem levenslang kunnen straffen. Nu is hij er veel te makkelijk vanaf gekomen.
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.quote:Op maandag 27 juli 2026 05:41 schreef raptorix het volgende:
Was jullie deze al opgevallen, de EU krant heeft iets nieuws uitgevonden: https://www.ad.nl/buitenl(...)-klopjacht~afd45cd2/
[..]
Weer zo een typische gutmensen frame om te kunnen zeggen: Ja maar Islamitische mensen zijn prima hoor, die zouden dit natuurlijk afkeuren.
Er zijn er alleen veel te veel die het wel willen doen, daar weegt het aantal die het niet zouden doen niet tegenop.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheidquote:Op maandag 27 juli 2026 07:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zouden ze die betuttelende uitleg nu als disclaimer bij ieder bericht over haatbaarden geven? “Maar er zijn heus moslims die niet met busjes op homo’s inrijden”.
Dat kan natuurlijk, maar er zijn pakweg 2 miljard moslims wereldwijd. Het deel dat geseculariseerd is goed geïntegreerd en in het Westen woont in zéér klein deel daarvan. Daarom vind ik het argument om naar Islamitische vrienden in het Westen te wijzen en dat vervolgens te generaliseren over de 'Ummah' altijd wat lachwekkend.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee waar je op uit bent, ik heb seculiere moslimvrienden en zelfs familie en geen een is van plan om te gaan radicaliseren.
Hmm.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, malle appie, wel weet ik dat veel moslims (en daar gaan we weeeeeer) de tactiek van Israel in Gaza al jaren afkeurt.
Dit is nogal naïef, we zien dat de Islam steeds meer grip op het Westen krijgt. Ook in radicalere en fundamentalistische vormen. Wat ook een logisch gevolg is als de groep moslims hier steeds groter wordt.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Deze snap ik niet, je hoeft helemaal geen angst te hebben voor een extreme ideologie zolang je nog woont in een maatschappij die dat nooit toe zal laten.
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je blij bent dat anderen dood zijn omdat ze een andere politieke visie dan ben je zeker een groot persoon?
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid
En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
Indien dat misbruik plaatsvindt bij één stroming en niet alle stromingen onder het Christendom is dat goed om te benoemen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is alsof je uit gaat leggen wat het verschil tussen Christeijk en Gereformeerd is bij een artikel over kindermisbruik in de kerk en dan probeert duidelijk te maken dat er niks mis is met Christenen.
Die rechter heeft wmb bloed aan zijn handen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Surprised Pickachu, de NOS neemt doet dit ook al, maar nee hoor, de Media is ONAFHANKELIJK: https://nos.nl/artikel/26(...)aliseren-in-vrijheid
En VRT gaat het ook al zo duiden: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-annelies-pauwels/
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:50 schreef raptorix het volgende:
Maar wat er echt mis is kan ik wel uitleggen hoor, dat kennelijk de MSM gedomineerd word door figuren die bepaalde problemen op een gecentraliseerde manier probeert te ontkennen, maar goed als je zo blind vertrouwt op je vertrouwde media dan zeg ik: Dat is er precies wat er mis is.
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Er wordt uitgelegd wat het verschil tussen islamitisch en islamistisch is, aangezien daarover gesproken wordt in het artikel?
Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.
Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
Nee? Als je op exact dezelfde quote zoekt kom je precies uit bij de VRT, NOS en DPG media uit, en exact allemaal over deze aanslag, je zou bijna denken dat ze dat zo met elkaar afgesproken hadden niet?quote:Op maandag 27 juli 2026 07:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het probleem ontkennen zou hier zijn als je niet benoemd wat de achtergrond en ideologie van de dader waren. Die worden beiden genoemd, en er wordt genoemd dat het een islamist is.
Dat is een term waar veel mensen geen kennis van hebben, dus wordt die term uitgelegd. Serieus, dit is echt geen groots complot ofzo.
Ze hadden beter over het kadaver heen kunnen pissen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:52 schreef PzKpfw het volgende:
Dat ze die vent ook nog hebben proberen te reanimeren
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is zo een verduidelijking überhaupt nodig? Dat wordt toch ook niet in andere gevallen gedaan?
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.quote:Het is ook geen complot, maar het mag duidelijk zijn waarom men dit doet. En dat is een nuance aanbrengen en proberen te voorkomen dat mensen dit gaan linken aan de Islam en wellicht negatief denken over moslims. Daarmee bedrijft men echter activisme en geen journalistiek.
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.
[..]
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
En waarom is het aan journalisten om dit te proberen te voorkomen? Journalisten hebben in principe slechts de taak nieuws te brengen, niet de publieke opinie beïnvloeden.
Ben jij dan positief over de Islam? Een geloof waarbij vrouwen stelselmatig onderdrukt worden?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is een term waar veel mensen niet bekend mee zullen zijn. Daar wordt zo vask verduidelijking gegeven.
[..]
Ze proberen te voorkomen dat mensen onterecht negatief gaan denken over mensen die er niets mee te maken hebben. Jij noemt dat activisme, ik niet. Ik vind het niet meer dan logisch.
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je legt precies uit waarom het verschil tussen islamitisch en islamistisch uitgelegd moet worden, want dat verschil lijk jij ook te missen.
Nee, met dat off-topic gedoe wordt een discussie om zeep geholpen.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Stond niks geen gejijbak in, alleen constateringen en een juiste conclusie van het resultaat.
Zo maak je iedere poging tot een discussie stuk en blijft het op oneliners in dit topic.
Nee het ging hier om fokkers die wel blij zouden zijn als het slachtoffer van Antifa was.quote:Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mensen omver rijden “een andere politieke visie” noemen.
Dit is er wel eentje voor het plakboek.
Omdat je vraag liet zien dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen antwoord op mijn vraag. Nog een keer dan maar: als een moslim (de zoveelste) een aanslag pleegt in naam van de Islam, waarom zouden mensen dan niet negatief mogen gaan denken over de Islam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |