Wat dacht je van gewoon Europese invloeden. We zijn geen extra staat van de VS. Maar zo functioneren we wel.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit vormt geen antwoord op de vraag maar is een sneer. Welke invloeden had jij liever gezien? Islamitische wellicht?
Open je eigen anti USA topic dan even met je wiki linkje en ga daar kwijlen, in plaats van af te leiden naar het echte probleem, namelijk de islam.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk 100% puur opgegroeid met alleen maar NL cultuur, eten, films, muziek, boeken, social media.
Wat ga je nu zeiken over een wikipedialink. Het is een feit dat de Amerikaanse cultuurinvloed op de wereld gigantisch is.
Afgaande op dit artikel zijn er vooral een aantal mensen die de uitkomsten van deze enquête niet bevalt en daarom met drogredeneringen komen om deze in diskrediet te brengen. Neem bijvoorbeeld:quote:Op maandag 27 juli 2026 09:31 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De bron is een enquete van Ruud Koopmans uit 2013 voor WZB uit Berlijn: https://www.wzb.eu/en/pre(...)ism-is-widely-spread
Op deze enquete zelf is heel veel kritiek gekomen. Het wordt desondanks regelmatig aangehaald zonder die kritiek en buiten context als het bewijs dat "de moslims" erop uit zouden zijn het Westen te vernietigen. Zie ook: Enquête bewijst dat veel Europese moslims Fundi zijn. Of toch niet?"
Wat wordt hiermee bedoelt, sociaal wenselijke antwoorden? En geldt dit voor alle moslims? Dat zijn namelijk nogal wat. Bovendien hebben Arabisten vaak een grote voorliefde voor de Arabische en Islamitische cultuur, sommigen bekeren zich zelfs tot de Islam, dit wekt de vraag op in hoeverre deze man objectief kan oordelen over zoiets. Of neem dit:quote:Jan Jaap de Ruiter, arabist aan de Tilburg University, heeft ernstige bedenkingen bij de conclusies die Koopmans en zijn instelling trekken. 'Moslims hebben bij enquêtes vaak de neiging om sociaal wenselijke antwoorden te geven', meent hij. 'Je zult een moslim niet snel zien beweren dat de grondwet van zijn land uiteindelijk belangrijker is dan de voorschriften van zijn geloof. Op zich zegt zo'n resultaat weinig.'
De Ruiter: 'Inderdaad, de afkeer van Joden is groot. Daar mogen we ons ernstig zorgen over maken. En sommige moslims hebben inderdaad hele krasse ideeën over de rol van de vrouw en een negatief beeld van homo's. Maar is dat fundamentalisme?'
Dit is vormt natuurlijk een bespottelijk argument.quote:De WZB-publicatie bewijst volgens De Ruiter niet dat moslimfundamentalisme wijdverbreid is. 'De belangrijkste vraag is: hebben ze enkel deze overtuigingen of handelen ze er ook naar?
"Waarom worden er bij de bosbranden geen achtergronden benoemd?!"quote:Op maandag 27 juli 2026 09:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij de nos en nupuntenel smullen ze van deze vondst. Daar zijn nu vast al mensen bezig om deze redenatie in een kadertje te zetten. Klaar voor gebruik om bij de volgende islamitische "aanrijding" de downplay registers open te trekken.
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hunquote:Op maandag 27 juli 2026 09:38 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Open je eigen anti USA topic dan even met je wiki linkje en ga daar kwijlen, in plaats van af te leiden naar het echte probleem, namelijk de islam.
Als die moslims zo vijandig zijn naar het westen, waarom blijven ze dan niet weg?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hun
Buffalo Bill Bombing Expeditions®.
Dat dik gedrukte? Daar ga jij niet over.
Ik heb ook een hekel aan de VS/ het midden oosten. Ik blijf dan ook ver weg bij allebei. Misschien ook een optie voor al dat Islamitisch tuig.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS. Het feit dat sommige moslims vijandig zijn tegenover het westen kun je ook de VS de schuld van geven met hun
Buffalo Bill Bombing Expeditions®.
Dat dik gedrukte? Daar ga jij niet over.
Ik zou zeggen: vertel het even aan de slachtoffers van deze aanslag…quote:Op maandag 27 juli 2026 09:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat een handvol moslims zonder invloed niet het echte probleem is. Dat is zoals eerder aangegeven de VS.
Ik zou nog liever zien dat al dat islamitisch tuig ver weg blijft uit Europa. Dat ze in het M-O er een puinzooi van maken zal me een rotzorg zijn. Bouw er een muur omheen, en dan kijken we over 100 jaar nog eens of er intussen misschien een spoortje van beschaving en intelligentie zichtbaar begint te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan de VS/ het midden oosten. Ik blijf dan ook ver weg bij allebei. Misschien ook een optie voor al dat Islamitisch tuig.
Hoi Mootjequote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Het komt de zionisten weer erg goed uit allemaal.
Ach, weer iemand met antisemitische tourette…quote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Moet je eens een keer in de spiegel kijken. Mensen zoals jij zijn mede debet aan alle ellende die voortvloeit uit de Islamisering van Europa. En daar is niets ranzigs aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ranzige opmerking. Ik had van jou dan ook niets anders verwacht.
Ohhh nee dat gaat nooit opgelost worden. Die lui willen blijven leven volgens een achterhaald kut boekje. Laat ze dat lekker daar doen en bouw er inderdaad een grote muur omheen.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou nog liever zien dat al dat islamitisch tuig ver weg blijft uit Europa. Dat ze in het M-O er een puinzooi van maken zal me een rotzorg zijn. Bouw er een muur omheen, en dan kijken we over 100 jaar nog eens of er intussen misschien een spoortje van beschaving en intelligentie zichtbaar begint te zijn.
Ik betwijfel het.
Inderdaad. Helaas is dat volk te dom kwaadaardig om dit te begrijpen:quote:Op maandag 27 juli 2026 09:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohhh nee dat gaat nooit opgelost worden. Die lui willen blijven leven volgens een achterhaald kut boekje. Laat ze dat lekker daar doen en bouw er inderdaad een grote muur omheen.
net als racisme is dit tegenwoordig een complotimentquote:Op maandag 27 juli 2026 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, weer iemand met antisemitische tourette…
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die linkse mensen in Nederland zo naief/dom zijn. Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....quote:Op maandag 27 juli 2026 10:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Inderdaad. Helaas is dat volk te dom kwaadaardig om dit te begrijpen:
[ afbeelding ]
Sja, dan zoeken ze het ook zelf maar uit hoor. Dan gaat deze Blanke man ook echt geen vinger voor ze uitsteken.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....
Links Nederland is druk bezig om menselijk beleid te krijgen voor de huidige inwoners, maar dat is moeilijk omdat iedereen van rechts Nederland moet gaan werken en dus niemand kan praten met de werkenden.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die linkse mensen in Nederland zo naief/dom zijn. Ook die homo gemeenschap die nu weer de schuld bij witte mensen leggen.....Wat is dit voor zelfhaat/ wil om vernietigd te worden. Pim was zelfs homo en was de populairste eraf op rechts.
Luie uitvreters/parasieten hebben we inderdaad helemaal niets aan. Dus ja, gewoon werken voor je geld.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:09 schreef torentje het volgende:
omdat iedereen van rechts Nederland moet gaan werken en dus niemand kan praten met de werkenden.
Nee dat is pertinent niet waar. Anders dan degene die deze cijfers in het topic plempte en anders dan jij hier doet, is de kritiek gefundeerd. Niet alleen op de inhoud maar ook op de vorm. De enquete (want eenquote:Op maandag 27 juli 2026 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Afgaande op dit artikel zijn er vooral een aantal mensen die de uitkomsten van deze enquête niet bevalt en daarom met drogredeneringen komen om deze in diskrediet te brengen.
Datzelfde kun je je afvragen bij alle vragen uit de enquete. Zie hierboven.quote:Neem bijvoorbeeld:
[..]
Wat wordt hiermee bedoelt, sociaal wenselijke antwoorden? En geldt dit voor alle moslims? Dat zijn namelijk nogal wat.
HowardRoark weet het beter dan iemand die zich hier zijn hele leven al in verdiept heeft. Als je blind poneert dat iets "natuurlijk" een bespottelijk argument is, dan is dat gewoon een retorisch niemendalletje. Klinkt heel stellig maar het is eigenlijk niks.quote:Bovendien hebben Arabisten vaak een grote voorliefde voor de Arabische en Islamitische cultuur, sommigen bekeren zich zelfs tot de Islam, dit wekt de vraag op in hoeverre deze man objectief kan oordelen over zoiets. Of neem dit:
[..]
Dit is vormt natuurlijk een bespottelijk argument.
Dat is de nog maar de vraag. Maar jij als expert hebt daar vast goed onderzoek naar gedaan.quote:Het maakt immers heel veel uit in hoeverre fundamentalistische overtuigingen verspreid zitten, want dat creëert draagvlak voor handelingen op basis van dat gedachtegoed. Je hoeft maar een handjevol radicalen te hebben die dit doen, de rest zal het dan steunen. Dáár zit het probleem.
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).quote:Op maandag 27 juli 2026 08:44 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]
Dit zegt ook wel weer genoeg.
Zo'n deradicaliseringstraject zegt ook niet zoveel. In Amsterdam doen ze dat op deze wijze. https://www.at5.nl/artike(...)t-bij-jihadronselaarquote:Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De inmiddels gedode man zat in een deradicaliseringstraject van de overheid.
Dit lijkt me wel ook echt een grote faal van zo'n project en van de overheid.
Denk je dat zo'n traject überhaupt zin heeft? Moeten we daar meer op inzetten, of is het verloren moeite?
We hebben de zionisten niet nodig om in te zien dat de islam een zieke doodscultus is.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:49 schreef JanKlaassen1 het volgende:
De dader is onduidelijk???? Koekkoek 🤓quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).
quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat zegt dit dan volgens jou? We zien het elke aanslag weer op dit forum (en op X): er is een aanslag, de dader is nog onduidelijk en een hele rits aan rechtse figuren lopen al te hopen en te speculeren dat het een buitenlander of moslim is. In linkse kringen gebeurt hetzelfde maar dan het tegenovergestelde (alleen dan uit bezorgdheid en niet uit hijgerigheid wat wel een groot verschil is).
Zo kun je het ook verbuigen, maar dat is niet wat ie zegt.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
De dader is onduidelijk???? Koekkoek 🤓
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dus als een blanke christelijk Christelijke man op een pride inrijd dan is alle woede van linksen uit bezorgdheid en als een Moslim inrijd op een pride dan is de woede hijgerigheid en racisme van rechts.
Ach, Ronald toch. In dit geval is de dader een BEWEZEN moslim en gaat deze gebrainwashte hersendode linkse LGTBHTIQ persoon met duidelijk een stoornis hardop uitspreken dat ze liever had dat het een witte christen was geweest.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Goed om te zien dat de act van Ronald bij meer mensen aan het opvallen is.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dus als een blanke christelijk Christelijke man op een pride inrijd dan is alle woede van linksen uit bezorgdheid en als een Moslim inrijd op een pride dan is de woede hijgerigheid en racisme van rechts.
Oh, hij bedoeld wat anders. Aha..... 🤪quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zo kun je het ook verbuigen, maar dat is niet wat ie zegt.
Humanist? Is dat tegenwoordig synoniem voor moslimrimmer?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik raad de mensen die huilen over rechts en oei oei oei wat doen mensen gemeen tegen moslims aan om het boek van Lale Gül te lezen en het interview tbv de podcast "zolang het leuk blijft" van Wilfred Genee met Dilan Yeşilgöz eens te luisteren.
Zij leggen exact de vinger op de voor jullie zere plek en weten exact uit te leggen hoe ontzettend dom en naïef een groot deel van Nederland is tegenover moslims. Misschien dat die gigantische plaat voor jullie kop dan eens verdwijnt.maar ik verwacht van niet. Jullie zitten te ver in je bubbeltje.
Jammer wel, als linkse rakker en humanist walg ik van jullie constante geknuffel van rechtse radicalen die nog erger zijn dat de zwartste zwartekousen gemeentes. Maar vooral lekker die onmogelijke hersengymnastiek blijven volhouden.
Het staat je vrij om in elk topic waarin een christelijk extreem rechtse gek ingereden is op een Pride menigte de discussie aan te zwengelen om zo meer pagina's vol te krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.
En wie heeft het dan het vaakst bij het rechte eind?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of al snel vooral gaat over hoe kut asielzoekers zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wel zeker is, is dat als het een christelijk extreem rechtse gek was, dit topic niet eens verder dan 1 pagina was gekomen.
Dat klopt.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sowieso zijn topics over gekken die op een Pridemenigte inrijden nogal schaars.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het staat je vrij om in elk topic waarin een christelijk extreem rechtse gek ingereden is op een Pride menigte de discussie aan te zwengelen om zo meer pagina's vol te krijgen.
Op dit moment zou je dan uitkomen op welgeteld................0 topics in de afgelopen 12 maanden.
Succes ermee he.
Als het een christelijk extreem rechtse gek zou zijn hadden we in ieder geval eens echt nieuws gehad.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt, dan is het niet nodig om lui zoals jou te corrigeren die alles aangrijpen om alles wat met moslims te maken heeft te bagatelliseren.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn veel mensen die zo denken helaas.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Goed om te zien dat de act van Ronald bij meer mensen aan het opvallen is.
Ja tuurlijk. Men heeft hier bijna vijfendertig draadjes vol weten te spammen over ICE en dat kneusje Renée Good.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedoel je het eerste, of het tweede boek?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik raad de mensen die huilen over rechts en oei oei oei wat doen mensen gemeen tegen moslims aan om het boek van Lale Gül te lezen en het interview tbv de podcast "zolang het leuk blijft" van Wilfred Genee met Dilan Yeşilgöz eens te luisteren.
Zij leggen exact de vinger op de voor jullie zere plek en weten exact uit te leggen hoe ontzettend dom en naïef een groot deel van Nederland is tegenover moslims. Misschien dat die gigantische plaat voor jullie kop dan eens verdwijnt.maar ik verwacht van niet. Jullie zitten te ver in je bubbeltje.
Jammer wel, als linkse rakker en humanist walg ik van jullie constante geknuffel van rechtse radicalen die nog erger zijn dat de zwartste zwartekousen gemeentes. Maar vooral lekker die onmogelijke hersengymnastiek blijven volhouden.
Deze snap ik niet? Je kent de term humanist niet? Een humanist is alles behalve een liefhebber van de moslims/islam. Maar staat voor rede, zelfstandig nadenken en de overtuiging dat je een goed leven kunt hebben zonder God.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Humanist? Is dat tegenwoordig synoniem voor moslimrimmer?
Hij zegt wat anders. En dat weet je zelf denk ik ook wel.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh, hij bedoeld wat anders. Aha..... 🤪
Dan zegt iedereen gewoon; ja, een volstrekte volidioot en straf hem.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |