Foto in de OP is ook niet van vorig deelquote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
(sorry, zie nu pas dat ik het vorige deel volgegooid had)
Het recept stond er notabene bij: https://doortjeskeuken.nl/mac-cheese-met-spek/quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de categorie van domme vragen: Is mac and cheese gewoon macaroni met kaas of is echt een gerecht? Nog nooit gemaakt...
Joh doe even rustig, je zegt dit tegen de liefste user op Fok manquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Het recept stond er notabene bij: https://doortjeskeuken.nl/mac-cheese-met-spek/
Spaghetti krokant geworden zo?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:41 schreef borisz het volgende:
Twee soorten tomaatjes, puntpaprika, rode ui met feta. Olie en kruiden. Dat in de oven en pasta erbij.
Vooruit ook eens met foto
[ afbeelding ]
Nee. Spaghetti apart gekookt. Dus dat was 'gewoon pasta'.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Spaghetti krokant geworden zo?
Kloostervarken worstjes van Crisp zijn een aanrader trouwens, ook uit de airfryer. Heerlijk vlees
Hoe kan ik dat goed doen?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Foto in de OP is ook niet van vorig deel
Sorryquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Het recept stond er notabene bij: https://doortjeskeuken.nl/mac-cheese-met-spek/
Dank jequote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Joh doe even rustig, je zegt dit tegen de liefste user op Fok man
Bemoei je er niet mee.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef Molo het volgende:
Gewoon de laatste foto van het vorige topic in de OP plaatsenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe kan ik dat goed doen?
Want dat heb ik nog nooit gedaan en schrok zo van het vergeten dat ik dat niet eens gezien heb
Ah een aantal pogingen later weet ik voor nu hoe dit moetquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon de laatste foto van het vorige topic in de OP plaatsen
Leek airfryer mandje toen ik gauw keekquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee. Spaghetti apart gekookt. Dus dat was 'gewoon pasta'.
Het verschil is een hand geraspte kaas in gekookte macaroni laten smelten, of er een kaassausje van maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:07 schreef ChildoftheStars het volgende: [..] In de categorie van domme vragen: Is mac and cheese gewoon macaroni met kaas of is echt een gerecht? Nog nooit gemaakt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij mag datquote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
(sorry, zie nu pas dat ik het vorige deel volgegooid had)
Altijd bloedserieus die manquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het verschil is een hand geraspte kaas in gekookte macaroni laten smelten, of er een kaassausje van maken.
Ik heb daar een poosje geleden een beschrijving van bewaardDank je wel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker, moet ik ook weer eens doen!quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met een dinnetje straks naar de Subway
Zo'n broodje met vegaburger en alle groentesyumyum
Lekkerquote:Op woensdag 22 juli 2026 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met een dinnetje straks naar de Subway
Zo'n broodje met vegaburger en alle groentesyumyum
Heb je daar een recept van? Klinkt heerlijkquote:Op woensdag 22 juli 2026 16:56 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Lekker, moet ik ook weer eens doen!
Hier vanavond de tweede helft van een zomerpilav: rijst gegaard met kardemom, limoenblaadjes, peper, tomaat, kokosmelk, ui, knoflook, en gebakken gemarineerde tofu.
Eerst kardemompeulen en flink wat limoenblaadjes minuutje in de hete olie in lage grote pan waar een deksel op past.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heb je daar een recept van? Klinkt heerlijk![]()
Hier ook rijst op het menu; een restje uit de diepvries
Bruine rijst met rundergehakt, rendangboemboe en div groenten
Dit gaat in puntpaprika's in de oven met een zacht eitje erbij ofzoiets, even kijken wat het wordt
Toetje meloen en/of mango
Dank je wel!quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:16 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Eerst kardemompeulen en flink wat limoenblaadjes minuutje in de hete olie in lage grote pan waar een deksel op past.
Daar een flinke ui in ringen bij, minuut of 10 bakken tot bruinig en zacht
Dan daarbij knoflook (ik deed 4 tenen), 1 groen pepertje, handje cashewnoten, weer even bakken.
Daarna 400 gr tomaten erbij, op laag vuur met deksel erop een minuut of 10 zachter laten worden.
Dan blik kokosmelk, 350 gr rijst, zout, 200 ml water erbij, doorroeren, deksel erop en niet meer er af halen. Dan 15 minuten zacht laten pruttelen, vuur uit, en dan nog een minuut of 10 laten staan nog.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een restant fritatta die we nog in de vriezer hadden met wat komkommer erbij.
Zijn dat echt lekkere broodjes? Vind ze wel aan de prijsquote:Op woensdag 22 juli 2026 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Lekker
Wij gaan morgen of overmorgen naar de Subway
Droog en overhyped vind ikquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Zijn dat echt lekkere broodjes? Vind ze wel aan de prijs
Lekker!quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Droog en overhyped vind ik![]()
Wat eet iedereen weer goed trouwens zeg! Hier Indische hap gehaald, gado gado voor mij, dagschotel met van alles voor meneer Molo
Smaken verschillen maar wij vinden ze wel lekker.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Man hier is er ook weg van. Mag hij eten als ik er niet benquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Smaken verschillen maar wij vinden ze wel lekker.
Niet voor elke week of elke maand maar meestal in de vakantie halen wij ze.
Ik vind de koekjes lekker. Vroeger 10 voor 10 euro, dat waren leuke tijdenquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt goed!quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:29 schreef Kanaroe het volgende:
Kliekjesdag![]()
Nog wat paprika's gevuld met rijst/gehaktmengsel
Restje paksoistamppot
Braadworstje
Worteltjes, rauw
Omeletje in chiliolie
Van alles wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg lekker!quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik kabeljauw uit de oven met mosterd-roomsaus en prei met daarbij in ganzenvet geroosterde nieuwe oogst aardappeltjes.
quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt goed!Was heerlijk, de eettafel stond volSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suiker en zout staat toch altijd bij de voedingswaarden vermeld?quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Gisteravond de 67%-runderhamburger gegeten met aardappeltjes en sperziebonen. Ik vind het geen aanrader, maar smaak is persoonlijk. Hij smaakt iets zoetiger, het lijkt inderdaad alsof je de bietensmaak erbij proeft, maar ik wist dus dat er bietenpulp doorheen zit. Ondanks alle goede bedoelingen van AH en de eerlijke verpakking, maak ik in het vervolg liever mijn hamburgers zelf. Hoewel het er op staat, ziet de verpakking wel hetzelfde uit als die van de gewone AH-hamburgers. En als je door de supermarkt heen raust met je karretje en je neemt boodschappen die je kent, neem je niet de tijd om uitgebreid de verpakking door te nemen. Dat doe ik wel bij voor mij nieuwe spullen, dan kijk ik altijd naar de ingrediëntenlijst. Wat ik wel onbegrijpelijk en ongewenst vind is dat niet op de verpakking hoeft te staan hoeveel zout en hoeveel suiker erin zit, wel moet erin staat dat het erin zit, maar niet hoeveel. Bij de andere ingrediënten staat het wel, maar waarom moet dat niet met suiker en zout? Dat is toch het eerste wat je nakijkt?
Wat betekent Italian crust?quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Na een lange maar ook leuke dag zin in Domino's en 1+1![]()
Vriend had spicy chicken meat supreme (kip & kipkebab).
[ link | afbeelding ]
Ik smashburger (zelf jalapeños erop gedaan na foto).
Beide Italian crust (haha) en echt lekker!
[ link | afbeelding ]
Toe mini Gruvi's en Hollandse kersen.
Ja maar geen hoeveelheden, of ik moet iets gemist hebben. Het is nogal een verschil tussen een theelepel suiker en een handvol suikerklontjes.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Suiker en zout staat toch altijd bij de voedingswaarden vermeld?
Doe eens een linkje naar het product?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja maar geen hoeveelheden, of ik moet iets gemist hebben. Het is nogal een verschil tussen een theelepel suiker en een handvol suikerklontjes.
De normale heeft een dikke bodem, en de Italian hoort een dunne bodem te hebben en is daardoor groter in diameter. Maar werkelijk verschilt het vaak minimaal qua dikte. Dus echt meer eten :-)quote:Op vrijdag 24 juli 2026 00:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat betekent Italian crust?
Hier vanavond bij restaurantje heerlijke brisket gegeten met gebakken mais, koolsalade en gebakken aardappel met zure room met dille erbij. Lekkerrrrr was dat zeg![]()
Net een walnoot-banaanmuffin van de AH op, dat zijn ook enorme aanraders
Deze bedoel je denk?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja maar geen hoeveelheden, of ik moet iets gemist hebben. Het is nogal een verschil tussen een theelepel suiker en een handvol suikerklontjes.
Ik heb nog een pakje in de vriezer liggen en jullie hebben gelijk! Er staat op dat er 0 gram suiker in zit en het aantal zout wordt inderdaad genoemd. Waar ik mijn bewering vandaan heb, geen idee.... Ik had het dus behoorlijk mis. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Deze bedoel je denk?
Daar staat bij 0,7g suiker en 1,08 gram zout per 100g.
Ik wil ditquote:Op vrijdag 24 juli 2026 13:57 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Pannenkoek met pekingeend voor lunch
Grand cafe in Leimuiden, langs het waterquote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De normale heeft een dikke bodem, en de Italian hoort een dunne bodem te hebben en is daardoor groter in diameter. Maar werkelijk verschilt het vaak minimaal qua dikte. Dus echt meer eten :-)
Was je bij een bbq restaurant? Echt zo lekker wat je hebt gegeten.
De Parel?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Grand cafe in Leimuiden, langs het water
Morgen maar weer eens doen…quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Daarnaast kon je paling halen bij Eveleens
Wat is de smaak van couscous?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prei, paprika, champignons, couscous en een vegageval
Was weer heerlijk
Yes!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De Parel?
Daarnaast kon je paling halen bij Eveleens
Hoe bedoel je? Uitleggen hoe iets smaakt is niet echt mogelijk denk ik... Alleen couscous is wel mijn favoriet als het gaat om koolhydratenbron bij warm etenquote:
Valenciana met kip en konijn?quote:
Nee, met kip, mosselen, gamba's en pijlstaartinktvis. Had nog bouillon van garnalenschillen in de vriezer, daar de gamba's en inktvis in ontdooit. Die bouillon is straks het kookvocht. Verder saffraan, doppertjes, gerookte paprika, veel knoflook..quote:
Ohhh dat kan zo ontzettend lekker zijnquote:
Gebakken witlof, zo lekker datquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Witlof, couscous en een vleesvervanger
Wederom een lekker maaltje![]()
[ afbeelding ]
Ja eensquote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:46 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Gekookt, gebakken, uit de oven met kaas of rauw met een plak schimmelkaas, allemaal lekker.
Zo heerlijk ditquote:
Die heb ik ook, zo lekker groot en sappigquote:
Wil je ook een paar? Boom geeft echt verschrikkelijk veel dit jaar, nog nooit zo barstensvol gezien.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo heerlijk dit
[..]
Die heb ik ook, zo lekker groot en sappig
Jaaaaaaaaaa, woon je dichtbij?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:09 schreef drakin het volgende:
[..]
Wil je ook een paar? Boom geeft echt verschrikkelijk veel dit jaar, nog nooit zo barstensvol gezien.
In hetzelfde kleine land?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa, woon je dichtbij?
Alle foto's foetsjiequote:Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Met Kruidvat actie naar Happy Italy gedaan. Doen we niet meer, nadat we veel lekkerdere pizza's/pasta's hebben gegeten. Was een voldoende, wel grote porties.
Spicy chicken met extra parmezaan.
[ link | afbeelding ]
Tartufo chicken met extra chili (niet geproefd).
[ link | afbeelding ]
Italian Mess (citroen)
[ link | afbeelding ]
Cheesecake met vanilleijs en tova saus.
[ link | afbeelding ]
Ging ook wel duidelijk tegen de richtlijnen inquote:
Zo klein vind ik het niet maar wel lief, bedankt!quote:
Huh wat stom, alsof ik er vervelende dingen op heb gezet.quote:
Foei!quote:Op maandag 27 juli 2026 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo klein vind ik het niet maar wel lief, bedankt!
[..]
Huh wat stom, alsof ik er vervelende dingen op heb gezet.
quote:
Heerlijk! Ga gelijk vanavond ook shakes maken, met vanille en aardbeienquote:Op maandag 27 juli 2026 12:46 schreef Molo het volgende:
Milkshakes gemaakt van bevroren aardbeien, beetje suiker, melk en beetje room
Jij bent niet zuinig met de ketchup.quote:
Smulrol?quote:
zeker. Al eet ik hem liever daar dan kan er ook nog sucuk op.. te lekker. Beter dan hasret.quote:
Lekker op brioche!quote:Op maandag 27 juli 2026 18:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Smulrol?
Hier zo hamburgers bouwen op brioche broodjes
Heb coeur de boeuf tomaten erbij, benieuwd of die beetje lekker zijn
Net trouwens een mcflurry met popcorn gedeeld met dochter. Vond het lekker maar wel weinig popcorn, gaan we thuis ook eens maken. Denk wel dat zoute popcorn erbij lekkerder is
quote:
Avondeten klinkt goed!quote:Op maandag 27 juli 2026 21:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Shakes met melk (geen room) waren lekker en had naan met hummus, komkommer, feta en halfgedroogde tomaatjes.
Nu pizza margherita chips. Echt weer een flauwe hap van Lays.
prima foto. foto's van eten zijn sowieso trickyquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:39 schreef Sarabi het volgende:
[ link | afbeelding ]
tijdelijke afbeelding hosten
Taco's met pulled chicken bij Casa Caracole
Geen mooie foto maar wel erg lekker
In mijn eentje 2 kilo weggewerkt. Heerlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:29 schreef golfer het volgende:
Vanavon maak ik voor mijzelf een pan met grote gekookte mosselen van Prins en Dingemanse met mosselgroenten.
Prachtig merk wel en ze hebben echt goed spul. Keer op rondleiding geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:45 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe pastasauzen van Brandt en Levie.
Blik opwarmen en klaar.
Deze is wel goed pittig.
Weet alleen niet of ik 8 of 9 euro voor een blik over zou hebben.
Pittige worst en een blik tomaten en je hebt meer saus voor hetzelfde geld.
Deze was in de aanbieding 6 euro. Zit wel weinig troep in. Dus dat is prima.
Wat liefquote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:47 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
Onze 12 jarige wilde koken vandaag en dit had hij vorige week met zijn groepje moeten maken bij de scouting
Het is een flatbread met kipburger coleslaw, komkommer en avocado
Bohquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:47 schreef Sarabi het volgende:
En nog churros met karamelsaus als toetje
[ link | afbeelding ]
Tijd om weer naar huis te gaan
Altijd jammer als wat je wilt, niet kanquote:Op woensdag 29 juli 2026 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
had zo'n zin in wortels met aardappelpuree en een spinazie/kaasrondo
Wortels waren niet meer eetbaar
Dus maar courgette met couscous en de rondo. Prima hoor, maar niet wat ik wilde
Ik zag toch echt geen blote tetten of vagijnen op je vorige foto's ofzo. Vaag gedoe zegquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
Was verjaardagkoffie zonder airco. Geen aanrader, het gebak en de drankjes wel.![]()
Vanavond knoflookkip (hele bol), Koreaanse komkommersalade en gebakken aardappels. Toe Oppo chocoladeijs.
Volgens mij wordt de foto weer geweigerd.
quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zag toch echt geen blote tetten of vagijnen op je vorige foto's ofzo. Vaag gedoe zeg
Gebak en koffie zien er goed uit
Ik heb gisteren en vandaag mijn flat whites met Jersey melk gemaakt trouwens, man, dàt was lekker
Goeie extreem romige melk, en lekkere smaak![]()
Ga ik maar geen standaard van maken gezien dat vetpercentage ervan maar lekker was het wel
Die pasta's zien er echt goed uit! Wordt genieten.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik Pacenti Ravioli. Voor B. gevuld met oudwijker fiore kaas en voor mij gevuld met gamba met een romige saliesaus. Daarbij een frisse rauwkost salade en een gebakken restant bavette en wat gebakken Italiaanse worstjes.
Zijn ook superlekker. Helaas wel 14 euro per pak ravioli.quote:
Jemig, dan zonder saus zijn restaurantprijzen. Is 1 pak voor 1 portie?quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Zijn ook superlekker. Helaas wel 14 euro per pak ravioli.
Het zijn voor ons wel meerdere porties.quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Jemig, dan zonder saus zijn restaurantprijzen. Is 1 pak voor 1 portie?
Aiaiai, dat ziet er allemaal overheerlijk uitquote:Op donderdag 30 juli 2026 13:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik Pacenti Ravioli. Voor B. gevuld met oudwijker fiore kaas en voor mij gevuld met gamba met een romige saliesaus. Daarbij een frisse rauwkost salade en een gebakken restant bavette en wat gebakken Italiaanse worstjes.
quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:06 schreef golfer het volgende:
Leuke verzameling.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:09 schreef Karzai het volgende:
Iemand trek in een borrel?
[ afbeelding ]
Recept? Heb hier ook nog een kool liggen waar ik niks meer mee doequote:Op donderdag 30 juli 2026 16:47 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een paar potten 'atjar' gemaakt, met witte kool, winterwortel en rode ui
Hm! Of je was heel boos op die komkommer of je gaat iets als tzatziki maken.quote:
Weckpot, suiker, azijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Recept? Heb hier ook nog een kool liggen waar ik niks meer mee doe
‘Vegageval’quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Paprika, ui, rijst en vegagevalwas weer lekker
Haha, het is een recept.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm! Of je was heel boos op die komkommer of je gaat iets als tzatziki maken.
Denk dat woede de meest aannemelijke situatieschets is![]()
Klinkt heel erg goedquote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha, het is een recept.
Smashed Cucumbers![]()
Je slaat de komkommers 'plat' snijdt in brokken, zout erover en 10 min uitlekken.
Dressing maken:
Sojasaus, sesamolie, rijstwijn, chiliolie, suiker en paar kleingesneden tenen knoflook.
De uitgelekte komkommer een tijd in de dressing wegzetten in de koelkast om in te trekken.
Op het bord nog wat bosui en sesamzaadjes eroverheen strooien.
Daarbij kocht ik bij de visboer kibbeling van kabeljauw met ravigottesaus.
Prima maaltje![]()
[ link | afbeelding ]
Halve witte kool fijn gesneden (graties gekregen van marktgroenteboer, dus extra lekkerquote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Recept? Heb hier ook nog een kool liggen waar ik niks meer mee doe
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:05 schreef Hetekip het volgende:
Ik eet al vier weken lang hetzelfde.
Interessant dat iedereen hier elke dag wat anders maakt.
Een frietje, zeker Belgisch, laat je niet gauw in de steek.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:32 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker door de bossen gefietst en daarna een frietje met snack gehaald in België![]()
[ link | afbeelding ]
Beter dan de maaltijd gisteren in Uden, waar we na een wandeling belandden
Paprikasoep zonder smaak en een salade met eend zonder smaak, mèèh
Mensen onderschatten bapao.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:05 schreef Hetekip het volgende:
En wat eet je dan al 4 weken?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:05 schreef Hetekip het volgende:
2 Courgette, 400 gram champignons, 3 paprika, zwarte bonen, kidneybonen, 1 kg kipfilet en soms nog mais er bij. Mexicaanse kruiden.quote:
Da's wel de belanda versie zo te zien. Eén pepertje? En er missen wat essentiële ingrediënten, zoals tamarinde en kemiri noten. En er zitten ook wat dingen in die er helemaal niet inhoren, zoals Conimex ketjapquote:Op zondag 2 augustus 2026 13:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit de slowkooker (die al urenlang aan staat) Indonesische rendang met daarbij nasi en een frisse komkommersalade.
Jaaa dit godenrecept ga ik maken! Beste keuken ter wereld en een van de lekkerste gerechten binnen die keuken.quote:
Leuk recept. Voor hoeveel personen is dat? Wanneer ga je dit maken en eten?quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Da's wel de belanda versie zo te zien. Eén pepertje? En er missen wat essentiële ingrediënten, zoals tamarinde en kemiri noten. En er zitten ook wat dingen in die er helemaal niet inhoren, zoals Conimex ketjap
Ingrediënten voor de boemboe
– 10 rawit/red bird’s eye pepers
– 10 lomboks/spaanse pepers
– 6 sjalotjes
– 1 duimpje gember
– 1 duimpje galangal
– 1 duimpje kurkuma
– 6 teentjes knoflook
– 4-5 gebrande kemiri noten
Ingrediënten voor Rendang Sapi curry
– 1 kilo rundvlees
– 2 theelepels korianderpoeder
– half stokje kaneel
– 5 kardemom
– 2 steranijs
– 2 laurierblaadjes
– 5 djeroek perut blaadjes
– 3 stengels citroengras
– 1 liter kokosmelk
– ½ kopje geraspte kokos
– 1 theelepel tamarinde
– 1 eetlepel gula djawa
– 4 eetlepels kokosolie (om in te bakken/koken)
Bereiden boemboe
Gooi alle ingrediënten in de vijzel en stamp ze helemaal fijn. Of je gooit ze in de keukenmachine en maak er pasta van. Voeg ook een half kopje water toe.
Bereiden rendang curry
Neem een gietijzeren pan (dutch oven) en verhit de kokosolie. Voeg de citroengras toe en de boemboe die je net hebt gemaakt. Bak op middelhoog totdat al het water in de boemboe is verdampt en de boemboe donker kleurt.
Voeg de overige kruiden toe (koriander, kaneel, ster anijs, kardemom en laurier en mix tot alles goed vermengt is met de boemboe. Voeg het vlees nu toe en bak tot het vlees begint te bruinen.
Voeg de kokosmelk toe en schraap alle aanbaksels van de bodem los. Voeg nu ook de gula djawa, de citroenblaadjes en het zout toe. Doe de deksel op de pan en laat het zachtjes op een klein vuurtje sudderen. Roer het om de 20 minuten even om.
Na 2 uur sudderen verwijder je de deksel, en zet het vuur weer op medium, zodat de boel kan inkoken. Rooster de kemiri noten even in een koekenpan of oven tot ze goudbruin zijn. Dit is belangrijk want rauw zijn ze giftig.
Rooster de geraspte kokos in een koekenpan of oven tot het mooi goudbruin is. Als het is afgekoeld doe je de geraspte kokos in een vijzel en stamp het tot een fijne pasta.
Voeg nu de kemiri noten en de gestampte kokos toe aan de rendang en roer het even goed door. Voeg nu ook de tamarinde pasta toe en roer het weer goed om. Na ongeveer3 uur zou de rendang klaar moeten zijn. Serveer met rijst.
Selamat makan!![]()
Ben benieuwdquote:Op zondag 2 augustus 2026 14:10 schreef Perrin het volgende:
Jaaa dit godenrecept ga ik maken! Beste keuken ter wereld en een van de lekkerste gerechten binnen die keuken.
Is ruim voldoende voor 4 personen. Heb het vorig weekend nog gemaakt. Dit weekend heb ik roti kip masala gemaakt, gisteren nasi goreng pedis met boontjes en vandaag maak ik goulash.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:12 schreef golfer het volgende:
Leuk recept. Voor hoeveel personen is dat? Wanneer ga je dit maken en eten?
quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit de slowkooker (die al urenlang aan staat) Indonesische rendang met daarbij nasi en een frisse komkommersalade.
Misschien toch maar niet 4 weken dezelfde kliekjes opwarmen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:16 schreef Hetekip het volgende:
Ben helemaal aan de diaree hele dag krijg niks af.
Ik kook een verse batch voor elke vijf dagen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Misschien toch maar niet 4 weken dezelfde kliekjes opwarmen?
Wat is een Duitse frikandel? Waarin verschilt die met een Nederlandse?quote:
Dat is een platgeslagen gehaktbal.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is een Duitse frikandel? Waarin verschilt die met een Nederlandse?
quote:
En zo ben ik er in Duitsland eeuwen geleden ook ingetrapt door een Frikadelle te bestellen en dan iets heel anders geserveerd te krijgen dan wat je verwacht…quote:Een Duitse Frikadelle is geen lange worst zoals de Nederlandse frikandel, maar een platte, ronde gehaktbal.
Verschil in Vlees
Nederlandse frikandel: Een langwerpige, donkere worst van fijn gemalen vlees zonder vel.
Duitse Frikadelle: Een platte, gebakken bal van gehakt (ook wel Bulette of Fleischküchle genoemd).
Leuk. Veel plezierquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:28 schreef golfer het volgende:
In het kader van YOLO gaan wij straks een rijsttafel eten bij Ron Gastrobar Streetfood aan de Oerkap in Haarlem.
Het verschil tussen een frikandel en een frikadel dus.quote:
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #36quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:28 schreef golfer het volgende:
In het kader van YOLO gaan wij straks een rijsttafel eten bij Ron Gastrobar Streetfood aan de Oerkap in Haarlem.
Dat is idd het ding jaquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Het verschil tussen een frikandel en een frikadel dus.
Heerlijk, Hollandse pasta maar wel met goeie tomaten, kan ik enorm van genietenquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:06 schreef borisz het volgende:
Restjespasta.. Lees veel groente dat op moet met een blik mutti en dan lekker gekruid.
Lekker, hoe maak jij het? Hier is mijn recept.quote:
Er is voor recepten een apart topic:quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:55 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Lekker, hoe maak jij het? Hier is mijn recept.
Pasta Amatriciana (4 personen)
Ingrediënten
- 300 gr bucatini pasta (De Cecco of Rummo)
- 200 gr guanciale (in reepjes gesneden)
- 2 blikken gepelde San Marzano tomaten (Mutti)
- 100ml witte wijn (b.v. Pinot Grigio)
- 150 gr geraspte pecorino romano
- verse (of gedroogde) chili pepers (naar smaak)
- zout en peper (naar smaak)
Bereiden
Neem een grote (hapjes)pan of wok waar de pasta ook in past. Doe de guanciale reepjes in de pan en bak ze op medium vuur in 10 a 15 minuten lekker knapperig. Zodra de guanciale krokant is voeg je de witte wijn toe en schraap de aanbaksels van de bodem. Laat de alcohol verdampen, dit duurt een paar minuten. Haal de guanciale uit de pan en zet het even apart. Laat het bakvet van de guancale in de pan zitten.
Terwijl de guancale bakt, zet je een grote pan met water op. Als het water kook voeg je een flinke schep zout toe.
Prak de bliktomaten fijn met een vork (of knijp ze fijn met je handen) en voeg ze toe aan de pan met het guanciale bakvet. Voeg hier ook de chili en zwarte peper aan toe, samen met een heel klein snufje zout. Laat de saus 20-25 minuten sudderen.
Als er nog 10-12 minuten over zijn tot de saus klaar is, doe je de pasta in het kokende water. Kook de pasta net niet al dente. Dit is belangrijk, want de pasta gaart straks nog verder in de saus.
Voeg de guancale toe aan de saus samen met de pasta. Mix het geheel een paar minuten goed door, totdat de saus goed is opgenomen door de pasta. Voeg de geraspte pecorino toe en roer geheel weer goed door. Haal de pan van het vuur en serveer de pasta direct. Garneer de pasta met een beetje geraspte pecorino erover.
Bon appetito!
Daar post geen hondquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is voor recepten een apart topic:
CUL / [FOK!-kookboek]Post hier je recepten en opmerkingen deel 2
Mickey, die hond, heeft er niet zo lang geleden nog gepost.quote:
Kan prima hier in het gesprekquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ohhhh, lekker!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:17 schreef Magica het volgende:
Ik ga shakshuka maken, met naanbrood erbij. Denk ik nu echt geen zin om te koken eigenlijk maar ja wat moet je dan
In mei, en daarvoor november… met het leeglopende fok beter keuzes maken en de nog goedlopende topics levendig houden zou ik zeggenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Mickey, die hond, heeft er niet zo lang geleden nog gepost.
Een lekkere kom erwtensoep met roggebrood met katenspekquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Vandaag een maaltijdsalade met gerookte kip en appel. Kant en klaar uit de supermarkt, want geen zin om in de keuken te staan met dit verschrikkelijk klotenweer.![]()
Herfst, kom er maar in. Ik kan nu al uitkijken naar winterse stamppotten en stoofschotels.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het gebraden kogelbiefstuk met patat uit de airfryer en appelcompote.
En als dessert de zelfgemaakte aardbeien, basilicum, balsamico-azijn roomijs.
Je gaat weer lekker.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, alleen mikey de troll, die daar dingen post die je nog niet aan je hont zou durven voeren...quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:17 schreef golfer het volgende:
Mickey, die hond, heeft er niet zo lang geleden nog gepost.
De restant van de saus aangevuld met blikje linzen en kidneybonen (2x60 gram). En blik Tonijn. Nog wel wat extra Mutti, maar zo wel prima avondmaal.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:06 schreef borisz het volgende:
Restjespasta.. Lees veel groente dat op moet met een blik mutti en dan lekker gekruid.
Ik moest even denken aan Aaronquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:09 schreef golfer het volgende:
En als dessert de zelfgemaakte aardbeien, basilicum, balsamico-azijn roomijs.
Goede toevoeging! Boursin geeft lekker veel smaak afquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:29 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
shakshuka, zitten natuurlijk eieren in maar ook wat Boursin quisine
Zolang dat niet het hellekruid koriander is wat eroverheen zit, zeg ik: hmmmmquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:29 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
shakshuka, zitten natuurlijk eieren in maar ook wat Boursin quisine
Nee alleen peterselie hahaquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Zolang dat niet het hellekruid koriander is wat eroverheen zit, zeg ik: hmmmm
Oh dat zijn de betere kaascroissants!quote:
Ja wel 2,80 p/squote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat zijn de betere kaascroissants!
Bakkers zijn echt duur tegenwoordigquote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit een verspakket van de Dekamarkt kipsaté met wokgroenten.
[ afbeelding ]
Lijkt wel een scene uit Bumba zoquote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken kabeljauwhaasjes met een beurre blanc en een salade (ei van Columbus) van de groentewinkel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |