Ik neem de cranberry in de avond, die vergeet ik inderdaad zelden. Maar de dmannose neem ik in de ochtend, want ik wil het beetje spreiden en niet beide in avond.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:14 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 de d-mannose dragée ligt naast de tandenborstel en iedere avond kan ik die niet negeren. Kan die mooi ‘s nachts z’n werk doen.
Omdat lucvitaal bruistabletten waren uitverkocht, nam een bekende Roter
mee bij acute klachten en tóch negatieve test. https://roter.nl/product/roter-cysticare/ Klinkt ook goed.
Ms even overleggen met de ha.
Succes.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Poes op schoot (nu ook, maar de foto is van gister)
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[ afbeelding ]
Sterkte💐quote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[ afbeelding ]
Dag lieve poesquote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[ afbeelding ]
Heeft zij geen monsters gegeven of merken genoemd? Of dat die op de site van lotgenoten genoemd?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:51 schreef Blues het volgende:
Vandaag, zometeen, eerst maar even op zoek naar lekkere zoute bouillon voor g en wat andere isotone drankjes met mineralen. (advies dieëtist op gebied van colostomawijsheid)
Ik vind het niezo bie gaan![]()
En dan van 13 tot 16 g's dienst overnemen in C.
Dank voor meedenken, alles is bekend ... alleen was ie gister net ff een paar snippers beter.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:20 schreef AnneX het volgende:
Heeft zij geen monsters gegeven of merken genoemd? Of dat die op de site van lotgenoten genoemd?
Alvast excuus voor mogelijk overmatig meedenken.
“Niet zo bie…” 😢de troep moet ook met ab bestreden worden toch.
Dat gaat niet zó snel.
oh en gister de correspondentie van de SEH/IC gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu we dit allemaal weten snappen we het ook beter
[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 17-07-2026 12:11:17 ]
Hij heeft paar jasjes (die hij eigenlijk niet meer had) uitgedaan ja..quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff @:blues wat eng. In ieder geval standaard van die drankjes en bouillon in huis. En ook al heb ik er nul verstand van, best mogelijk dat G gisteren net iets teveel heeft gedaan waardoor het vandaag weer wat minder gaat. Hij heeft het nogal niet voor z’n kiezen gekregen
Wat voel je je dan slap hequote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Vorige maand was ik een week ziek, hoge koorts, maar niet te vergelijken met wat G had. Maar de week daarna had ik overal in huis stoelen neergezet. Ik kon niet in een keer van de keuken naar de wc, laat staan naar de slaapkamer. Voordat alles weer ging zoals het was, was ik zeker anderhalf tot twee weken verder. En G is duizend maal zieker geweest
Zo herkenbaar met tien jaar geleden “Michael Jackson, Beethoven, Strauss, fenomeen Musicals” compleet blancoquote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:08 schreef AnneX het volgende:
Hahaha…samen met de Turkse studente hartelijk gelachen: nooit gehoord van Elvis Presley, The Stones en zelfs niet van de Beatles.
Dat gaat zij de komende 6 weken eens beluisteren.
Wow best wel cultuurverschil of wordt men dan "afgeschermd" van media/westerse muziek?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar met tien jaar geleden “Michael Jackson, Beethoven, Strauss, fenomeen Musicals” compleet blanco
Wat Kaatje ook zegt: deels tijdperk deels cultuur.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow best wel cultuurverschil of wordt men dan "afgeschermd" van media/westerse muziek?
Nee, gewend aan totaal andere muziek (Fairouz zingt prachtig, ken ik van reizen, 3 jaar geleden hier naar Nai Bagouti geweest, zwaar onder de indruk.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow best wel cultuurverschil of wordt men dan "afgeschermd" van media/westerse muziek?
Ooooh…het zijn er twee!quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:32 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
De kittens zijn er sinds gisteravond! Qua tijd kwam dit voor opvangadres beter uit.
Ze doen het goed, er wordt gegeten (ik kan niet goed zien of ze drinken) en goed gebruik gemaakt van de kattenbak.
Had ik al verteld dat de rode toch een katertje is? Had het goed verborgen gehouden
Filmpje van het spelenhttps://imgur.com/a/oeps-0xh8DxK
@:vlindertje89 beterschap en hopelijk heel lang geen last meer van ziektes! Maar met alle kindjes afgelopen dagen, een virusje gekregen?
@:blues Dikke knuffel!
Awwww moppies!!quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:32 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
De kittens zijn er sinds gisteravond! Qua tijd kwam dit voor opvangadres beter uit.
Ze doen het goed, er wordt gegeten (ik kan niet goed zien of ze drinken) en goed gebruik gemaakt van de kattenbak.
Had ik al verteld dat de rode toch een katertje is? Had het goed verborgen gehouden
@:vlindertje89 beterschap en hopelijk heel lang geen last meer van ziektes! Maar met alle kindjes afgelopen dagen, een virusje gekregen?
Wat een schatjesquote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:32 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
België doet dit bij snelwegenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Leuk joh Franse wegen. Een stopbord waar een weggetje aansluit op een regionale weg waar je 90 mag. Niks invoegstrook. Compleet stoppen en dan proberen om tot 90 te komen voordat er iemand achter tegen je op rijdt
Sla links af om rechts te gaan. Ook op een snelweg in België.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
België doet dit bij snelwegen![]()
Goede reis!
Pannenkoekenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:33 schreef AnneX het volgende:
Sneu hoor sigme als je zo erover vertelt. 😢
Saaaaiii…uitgegeten vanavond de vaste pannenkoek met appel-spek en dubbel gember![]()
Het was al weer even geleden. Geen plek meer voor een ijsje.
Allemaal op de cadeaubon van de nieuwe bewoners, al weer een jaar geleden. 😎
Ach ach, dat kost zoveel vreugd' als het eten niet smaakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Pannenkoeken![]()
Omdat alles, ook de maaltijden van de visboer die g altijd lekker vind, hem niet of naar karton/niks smaken, pannenkoekjes ge-mcgyvert vanavond met bloem, water, ei & sojakookroom.
Ik vond ze lekker, g heeft er eentje gegeten met (een hartje van) véél stroop. Zonder smaak
Daar gaan we nog op studeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ach, dat kost zoveel vreugd' als het eten niet smaakt.
Is het een bekende bijwerking van een van de ingrepen/gebeurtenissen/medicatie?
Ja dat besef was al 2 dg geleden doorgedrongen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:06 schreef AnneX het volgende:
Wat sigme zegt als ‘bijwerking’ van meds.
Of beseft g. - na het onderschatten - nu wat een akelige situatie het een week geleden was…
Klodders slagroom door de smoothies enzo tussendoor.
Uit ervaring weet ik, dat het besef hier aan beide kanten nog lang heel lang nasijpelde.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat besef was al 2 dg geleden doorgedrongen.
Het onderwerp komt regelmatig terug..
Slagroom met lactose intolerantie zal niet gaan![]()
Maar we doen ons best met vanalles om het beter te krijgen.
AB en IC opname zijn berucht om smaakverlies lezen we.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik, dat het besef hier aan beide kanten nog lang heel lang nasijpelde.
En nog wel eens wordt benoemd.
😘 voor jullie, van ons.
Dikke knuffel ook aan Pootjesquote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
Allen dank voor het medeleven.
Het ging goed, reuze lieve dierenarts (we kenden haar al en ik ben sowieso heel blij met de dierenartsenpraktijk).
Zwartje had nog maar weinig spier en ze voelde harde ontlasting in z'n buik. Z'n hart was nog wel heel sterk; ze heeft nog tweemaal een extra dosis gespoten omdat z'n hartje maar bleef kloppen nadat hij allang gestopt was met ademen.
Ik heb een grafje gegraven in de buurt van Dapper Edoch & Krulhond, hij heeft een muntje mee (net als de honden).
Pootjes kwam pas eind van de middag thuis, we gaan zien of die nu zich anders gaat gedragen.
Verder ben ik verdrietig omdat *ik* 'm zo zal missen. Z'n gekwek, z'n opdringerigheid, z'n blijheid als ik weer thuis was. Voor hem is het prima zo. Hij raakte steeds verwarder, slechter evenwicht, dat geschreeuw was niet omdat hij alles onder controle had. Oud en op, ook al was hij blij en rustig zolang hij bij mij op schoot of op schouder zat.
Hij is bij mij op schouder in slaap gevallen.
Ja hoor. Dan komen de smaken juist meer tot ontwikkeling. Een paar dagen kan ook nog wel als je een fatsoenlijke koelkast hebt.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:02 schreef Sarabi het volgende:
Even een CULvraagje.
Kan ik deze zalmburgers ook al een paar uur van te voren maken en (ongebakken) in de koelkast bewaren?
https://uitpaulineskeuken(...)ikswortelsaus#recipe
Dankjewel!quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor. Dan komen de smaken juist meer tot ontwikkeling. Een paar dagen kan ook nog wel als je een fatsoenlijke koelkast hebt.
Ja het is heerlijk koel, daar doen we het veel beter opquote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Zit intens te genieten van koele lucht die door het huis waait.
Meteen zoveel meer zin om dingen te doen in huis. Zo maar eens orde op zaken stellen in de vriezers om te zien wat ik nog op voorraad heb.
AH staat vandaag waarschijnlijk een half uur vroeger voor de deur dan gepland. Volgens het bericht wachten ze wel wanneer ik niet thuis ben, maar da’s zonde van de tijd van de bezorger
Het is *niet* de Pink Panther die hier wel eens rondrijdt, dat zie ik zo.quote:
Mijn referentiekader is het programma van Jeremy Clarcksonquote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is *niet* de Pink Panther die hier wel eens rondrijdt, dat zie ik zo.
Het lijkt me iets wat in haagvorm verbouwd wordt oogst?
In de Flevopolder vorige week zag ik een kleinere versie met twee mannetjes door een veld met ? rijden.quote:
Hoe is het met de day afterquote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:42 schreef sigme het volgende:
Landbouwmechanisatie is wel een van de mooiste takken van sport.
Ik weer er natuurlijk niks van, maar ik kijk er graag naar.
Wist niet dat Willem in jullie regio woont…quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
Wie wil me aanraken... Willem v Hanegem himself vroeg me net in de supermarkt waar iets stondIk stond op het punt om te vragen of ik een selfie met hem mocht maken (voor g) maar ik durfde niet en deed net of ik 'm niet herkende.
Overigens komt hij vaker in winkels waar wij ook komen, dus het is niet voor het eerst dat ik 'm zag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor is nog wel even een collega geweest met haar hondje, die laatste komt volgende week logeren.![]()
Vandaag even wat kleding uitzoeken voor onze reis, en wat snoeiwerk in de tuin. (We hebben nu compostbakken, dus we kunnen het eindelijk makkelijk kwijt
Ach Joostquote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wist niet dat Willem in jullie regio woont…
Wij hebben regelmatig Joost Prinsen geholpen in de supermarkt.
Onze boodschappentijden liepen kennelijk vaak parallel aan elkaar.
We hebben hem nooit gesproken over zijn werk, alleen over de boodschappen die hij nodig had in het geval dat hij niet bij een plank van een schap kon komen (hij was net de gebochelde van Notre Dame) of iets niet kon vinden…
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte nog @:sigme![]()
Hij was geliefd![]()
Hypovolemische shock zien we bij ons ook vaak @:Blues, (door zowel bloedingen als ernstige gevallen van haemmoragische diarree. Dat laatste klinkt misschien minder acuut en heftig dan de meeste spoedgevallen, maar het trekt echt heel je lichaam leeg van vocht). Dat is echt levensbedreigend en alle hens aan dek. G heeft een leger aan engeltjes op zijn schouder gehad![]()
@:vlindertje89 : fijn dat je weer opgeknapt bent!
Ik heb gisteren ongeveer de halve dag liggen slapen/doezelen op de bank in de tuin. Dat had ik even heel hard nodig.Sjeesus nog minder mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor is nog wel even een collega geweest met haar hondje, die laatste komt volgende week logeren.![]()
Vandaag even wat kleding uitzoeken voor onze reis, en wat snoeiwerk in de tuin. (We hebben nu compostbakken, dus we kunnen het eindelijk makkelijk kwijt
Waar gaat de reis naar toe? (mss al verteld, maar dan ben ik het weer vergeten)
Pootjes laat zich niet veel zien de laatste tijd; ook nu niet. Hij is vannacht wel even thuis geweest. Ik hoorde hem; liefste zag 'm op de camerabeelden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe is het met de day afterMerk je iets aan andere kat?
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Pootjes laat zich niet veel zien de laatste tijd; ook nu niet. Hij is vannacht wel even thuis geweest. Ik hoorde hem; liefste zag 'm op de camerabeelden.
Verder is het stil; er ontbreekt iets.
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:23 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte nog @:sigme![]()
Hij was geliefd![]()
Hypovolemische shock zien we bij ons ook vaak @:Blues, (door zowel bloedingen als ernstige gevallen van haemmoragische diarree. Dat laatste klinkt misschien minder acuut en heftig dan de meeste spoedgevallen, maar het trekt echt heel je lichaam leeg van vocht). Dat is echt levensbedreigend en alle hens aan dek. G heeft een leger aan engeltjes op zijn schouder gehad![]()
@:vlindertje89 : fijn dat je weer opgeknapt bent!
Ik heb gisteren ongeveer de halve dag liggen slapen/doezelen op de bank in de tuin. Dat had ik even heel hard nodig.Jeez, zo kan je toch niet meer 24/7 open zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor is nog wel even een collega geweest met haar hondje, die laatste komt volgende week logeren.![]()
Vandaag even wat kleding uitzoeken voor onze reis, en wat snoeiwerk in de tuin. (We hebben nu compostbakken, dus we kunnen het eindelijk makkelijk kwijtWe have far more in common than that which devides us..
Een oogstmachine voor blauwe bessen en frambozenquote:
De pink Panther zegt mij niet, ik ken wel de Pink Planter, een merk van tulpen planters. Ze zijn overigens paars, met roze accenten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is *niet* de Pink Panther die hier wel eens rondrijdt, dat zie ik zo.
Het lijkt me iets wat in haagvorm verbouwd wordt oogst?
Regio waar wij waren was verse groente/fruit wel nogal matig. Soms heel lekker, vaak moest je goed kijken dat je niet een bak vol rotte tomaten te pakken had.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:22 schreef fietsie het volgende:
Zow, terug van 2 weken Frankrijk.
Wat zijn de winkels daar ontzettend goddelijk, en de benzine fijn geprijsd.
Hehe ja wel even wennen, 15-18 graden kouder ineensquote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Regio waar wij waren was verse groente/fruit wel nogal matig. Soms heel lekker, vaak moest je goed kijken dat je niet een bak vol rotte tomaten te pakken had.
Verder fijne winkels idd
Wij zijn nu thuis
21° en bewolkt hoera/brrrr
Oh, dat bedoel ik dan natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De pink Panther zegt mij niet, ik ken wel de Pink Planter, een merk van tulpen planters. Ze zijn overigens paars, met roze accenten.
Oh wat zonde. Zou wel een klacht in dienen bij Greetz als ze dit aanbieden moet het ook goed aankomenquote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, ik had gisteren in de Postnl app gezien dat er een pakje zou komen (van Greetz) gisteren 3x gekeken maar er was niets. Net gekeken en het blijkt een “ bloemetje “ te zijn van mijn tante voor mijn verjaardag. Volledig verdroogd met dank aan niet zo vaak bezorgen. Zij stuurt ook altijd kaartjes die de dag ervoor aankomen zodat je ze op je verjaardag al hebt. Dit had waarschijnlijk woensdag moeten komen maar werd vrijdag eind van de middag
Ik ga ervan uit dat mijn tante geen rekening heeft gehouden met minder bezorg momenten. Maar alle bloemen schuin afgesneden en in water gezet en een paar trekken wat aan na een paar uurquote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:10 schreef Goitske het volgende:
[..]
Oh wat zonde. Zou wel een klacht in dienen bij Greetz als ze dit aanbieden moet het ook goed aankomen
Link naar laatste etappequote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:17 schreef borisz het volgende:
Veluwe Zwerfpad uitgespeeld.
Nu nog paar uurtjes Openluchtmuseum.
Ik heb er van gehoord, maar ben er nooit geweest, lust echt geen bier. Kwam altijd wel graag bij het kookeiland, een indonisch restaurant dat er niet meer is en bij Zafvinoquote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Link naar laatste etappe
Link naar de hele collectie
Openluchtmuseum nu gefocust op Bosrand, Erven en de Canon. Daar was ik nog niet/minimaal geweest. Aka doorzonwoningen. Heel goed gedaan. Mooie presentatie van alle 'Irenestraten' in het land.
Maar in de Canon had ik al snel 'ik wil naar buiten'.![]()
Tenslotte nog biertjes gedronken bij De Hoppenaar, Ken je het Kaatje? Zwanenstraat iig. 16 biertjes op de tap en geen 'standaard bier'. ;-)
Wat zonde ja, doet niks af aan lieve tantes gebaarquote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat mijn tante geen rekening heeft gehouden met minder bezorg momenten. Maar alle bloemen schuin afgesneden en in water gezet en een paar trekken wat aan na een paar uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom, was ook speciaal omdat ik 65 was geworden, anders krijg je een kaartjequote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat zonde ja, doet niks af aan lieve tantes gebaar
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:02 schreef Blues het volgende:
Heerlijk avondwandelingetje gedaan, up tempo de heuvel op.
Beetje zweten, beetje hijgen, zonder podcast of muziek op mn oren.
En wat een vogels onderweg![]()
![]()
Oh over vogels gesproken ik heb toch zo'n leuk toepasselijk t shirt aan mezelf kado gedaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Ik heb er 2 in de schuur gehangen, met de voor- en achtrerdeur tegenover elkaar open. Ze zijn al bijna droogquote:
Coevorden was overigens een handigere grensovergang dan die showvertoning op de A37 zeg...quote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, goed dat je het zegt, heb ook nog wat in de machine
Aan de achterkant?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was een heerlijke dag vandaag. Lekker opgeschoten in huis en tuin. We hebben vooral onder de overkapping schoongemaakt, dat was hard nodig en het ziet er nu weer prachtig uit.
Vanmiddag kwamen Mohammad en zijn vrouw langs. Ze gaan ons huis tekenen en een flinke aanbouw ontwerpen. Hij is constructeur en zij is architect. Ze zijn steeds gekscherend aan het kibbelen wie nou de belangrijkere/leukere baan heeftZe zijn lang aan het rondlopen en meten geweest. Ik ben benieuwd wat hun ideeën gaan zijn want wij komen er echt niet uit.
Wat fijn dat je weer beter bent en je energie hebt voor al deze dingen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat zonde @:Kaatje1, maar wel heel leuk van tante!
Leuk shirt @:Blues!
Ik had vanochtend weer wat energie en dus maakte ik dat x2 op natuurlijk. Eindelijk mijn nieuwe robotstofzuiger beneden geïnstalleerd. Daarvoor ook alles van de grond (behalve meubels natuurlijk), kaart laten maken en daarna stofzuigen en daarna dweilen. Vervolgens alles weer op de grond, en bij dat doen ook meteen een en ander opgeruimd. Wat dingen weg, wat dozen in stukjes gescheurd en in kartonkliko, kinderwagen van vorig weekend weer naar logeerkamer, de robotstofzuiger die eerst beneden stond naar boven op de plek van degene daar, en die naar zolder voor nu (misschien uiteindelijk op mijn slaapkamer). Twee bakken glas naar glasbak gebracht. Drie wassen gedaan en uitgehangen/gedroogd, aanrecht helemaal schoon en opgeruimd, 2 vaatwasser ladingen gedraaid en opgeruimd, een kattenfontein ontkalkt en schoongemaakt. De robot boven ook nieuwe kaart laten maken en volledige ronde laten draaien incl dweilen. En de wastafel en wc boven schoongemaakt, handdoeken en badjas vervangen, en handdoekjes en theedoek in keuken en bij wc's vervangen. En bijna overal schaduwdoek / lakens weer van ramen gehaald zodat ik weer mijn tuin kan zien vanaf bank en er weer licht het huis in komt. En ook nog paar uur met buren in de tuin gezeten en geborreld.
Morgen nog kattenbakken, andere twee kattenfonteinen, trap stofzuigen, wc beneden schoonmaken en bad schoonmaken en dan ben ik weer helemaal bij met mijn schoonmaaklijst. Wel echt blij mee dat ik zoveel gedaan heb gekregen.
Nu op de bank het perfecte plaatje op reis inhalen, ik loop een paar afleveringen achter. Echt blij dat ik me weer beter voel én de temp weer heerlijk is!
Gewoon zelf melden bij greetz, heb het ook eens gehad en kreeg toen netjes nieuwe.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat mijn tante geen rekening heeft gehouden met minder bezorg momenten. Maar alle bloemen schuin afgesneden en in water gezet en een paar trekken wat aan na een paar uur
Alle blommetjes doen het weer, zelfs de roos is weer mooi. Blij dat ik het niet meteen heb weggegooid.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon zelf melden bij greetz, heb het ook eens gehad en kreeg toen netjes nieuwe.
Oh ja moet zelf ook nog even klagen bij zeeman. Broek gekocht en na 1x wassen gekrompen
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon zelf melden bij greetz, heb het ook eens gehad en kreeg toen netjes nieuwe.
Oh ja moet zelf ook nog even klagen bij zeeman. Broek gekocht en na 1x wassen gekrompen
We zijn hier alle vier heel blij mee, komt perfect uit zo. Hij is overigens wel in zijn vakgebied aan het werk. Hij beoordeelt Groningse aardbevingsschade op constructieve schade.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat gaaf @:lucky_strike dat zijn bij jullie in hun vakgebied aan het werk kunnen. Benieuwd ook waar ze mee komen, waar komt de uitbouw? Aan de keuken of waar de extra koelkast staat?
SPOILER: EguisheimOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door fietsie op 18-07-2026 22:42:46 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ook beter voor je schokbrekersquote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Coevorden was overigens een handigere grensovergang dan die showvertoning op de A37 zeg...
Ergens heb ik het idee dat die controles echt alleen op de D-NL grens zijn, want ik was 2 weken in de Frans - Duitse grensregio, en echt 0 controles.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook beter voor je schokbrekers![]()
Ik rij meestal parallel aan de A37. Soms ga ik via Schoonebeek naar Emlicheim.
Jup.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:28 schreef derLudolf het volgende:
Ging je over de Autobahn Duitsland in dan, op kleinere wegen staan ze minder natuurlijk.
Heb denk nog wel een gezellige prent gereden; stukje waar ene Bahn vloeiend overliep in de volgende, met een nauwelijks aanwezige bocht ineens een bordje 100 daarna 80 en gelijk erna weer 100.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:28 schreef derLudolf het volgende:
Ging je over de Autobahn Duitsland in dan, op kleinere wegen staan ze minder natuurlijk.
Gewoon terecht toch? Je moet 80 rijden waar het bord begint.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb denk nog wel een gezellige prent gereden; stukje waar ene Bahn vloeiend overliep in de volgende, met een nauwelijks aanwezige bocht ineens een bordje 100 daarna 80 en gelijk erna weer 100.
En precies voor dat bord "100" een mobiele flitsbak die die 80 controleerde....
Ah de trol komt ook weer onder zijn steen vandaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:44 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gewoon terecht toch? Je moet 80 rijden waar het bord begint.
Het is niet dat ik me er enorm aan erger maar het zijn vooral de Nederlanders die de snelheid in Duitsland niet respecteren. Meestal bij dit soort gevallen. En je weet dat ze er zo maar kunnen staan, juist op plekken waar je het niet verwacht.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah de trol komt ook weer onder zijn steen vandaan.
Ja, zo aan de snelheid houden is wel handig in D...quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb denk nog wel een gezellige prent gereden; stukje waar ene Bahn vloeiend overliep in de volgende, met een nauwelijks aanwezige bocht ineens een bordje 100 daarna 80 en gelijk erna weer 100.
Er zijn een paar grote overgangen waar de Duitsers permanent controleren. Ook al zijn ze meerdere keren door een rechter terug gefloten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ergens heb ik het idee dat die controles echt alleen op de D-NL grens zijn, want ik was 2 weken in de Frans - Duitse grensregio, en echt 0 controles.
80? Geen 70 bij een zijweg/fietspad verscholen in het groen?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2026 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Bij de beschrijving van Teuntje hadden ze aangegeven “geen jachtinstinct”. Zojuist zat er een koolmeesje op de balustrade van het grote balkon. De balkondeur zat dicht, madam ging er bijna doorheen
Dat weet ik maar kan ook opgevat worden als “jij zorgt voor mij, ik voor jou” maar echt, ze vloog met een rotgang tegen het raam (begint op 1 meter). En zojuist, ook voor het eerst, begon ze met mekkeren toen ze vogels buiten zag, terwijl ze die al sinds ze hier is ziet.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar ook dat brengen van prooien op je bed is jachtinstinct
En dan doet je fiets het niet?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef z80 het volgende:
Goed. Rondje fiets zal een andere keer zijn. Er komt nu water naar beneden.
Hier viel, heel kort, ook wat nattigheid uit de lucht.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef z80 het volgende:
Goed. Rondje fiets zal een andere keer zijn. Er komt nu water naar beneden.
Oh ja, dat heb ik laatst ook gedaan, leuk hequote:Op zondag 19 juli 2026 12:07 schreef Sarabi het volgende:
Hier nog geen regen.
En het is te merken dat de grond erg droog is, zodra we even kort sproeien blijven er allemaal plassen staan.
Verder het vogelbadje verzet naar een plek dat we het vanaf de bank kunnen zien
Had je eerder moeten sproeienquote:Op zondag 19 juli 2026 12:07 schreef Sarabi het volgende:
Hier nog geen regen.
En het is te merken dat de grond erg droog is, zodra we even kort sproeien blijven er allemaal plassen staan.
Verder het vogelbadje verzet naar een plek dat we het vanaf de bank kunnen zien
Want daar wordt de algehele droogte minder van?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Had je eerder moeten sproeienHet droogt hard af inderdaad, waar ik vorige week zondag heb gesproeid zie je er inderdaad niets meer van.
Rauwe schol ja (al zijn veel katten geen grote visliefhebbers). Gebakken ei kan maar rauw ei is beter.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Weer een kat in de tuin, of is het dezelfde, want dan is die niet echt gegroeid.
[ afbeelding ]
Wat kan je zo'n kleine Fellnase geven. Ontbijtspek lijkt me aardig zout, met melk raken ze aan de schijt wat minder handig is als ze misschien al even geen water hebben gehad. Nadat ie binnen een bakje water had gehaald was ie alweer gevlogen. Kan een rauw stuk schol? Een gebakken ei?
Slaat je grond niet dicht als je water geeftquote:Op zondag 19 juli 2026 14:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Want daar wordt de algehele droogte minder van?
Jawel. Maar 30 minuten uitstellen, en eerst de was wegwerken, maakt dat ik droog een fietsronde kan maken.quote:
En dan even goedkoop tanken.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Jawel. Maar 30 minuten uitstellen, en eerst de was wegwerken, maakt dat ik droog een fietsronde kan maken.
Even rondje Schenkenschanz. Daarna door richting Emmerich over de dijk.
Met de fiets?quote:
???quote:
Het is een garpjequote:
Account van attiegorter, toevallig?quote:Op zondag 19 juli 2026 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ontdekte laatst filmpjes van een stel dat in Noord Groningen een huis aan het opknappen waren. Zo leuk. En kwam er zo even achter dat er op Instagram gewoon 38 filmpjes staan. Daar was ik net even druk mee.
Wat een leuk huis, enorm handige vrouw (hij iets minder geloof ik), leuke smaak qua inrichting, voel je je meteen thuis, veel humor, leuke hond, ze gaan regelmatig op vogelzoektocht.
Ja zij is dat. En hij kwam me bekend voor, blijkt dat hij aan de slimste mens heeft meegedaanquote:Op zondag 19 juli 2026 21:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Account van attiegorter, toevallig?
Haar man is een bekende Groninger.
Ja, als zichzelf.quote:Op zondag 19 juli 2026 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja zij is dat. En hij kwam me bekend voor, blijkt dat hij aan de slimste mens heeft meegedaan
Ik zal eens op zoek gaanquote:Op zondag 19 juli 2026 21:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als zichzelf.
Hij hier vooral bekend geworden met zijn alterego TikTokTammo, waar hij een vet Gronings accent heeft. Hij schijnt ook heel verdienstelijk te kunnen zingen.
Die is in coronatijd in ons kantoor geweest waarvan dan een leutig filmpje gemaakt was.quote:Op zondag 19 juli 2026 21:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als zichzelf.
Hij hier vooral bekend geworden met zijn alterego TikTokTammo, waar hij een vet Gronings accent heeft. Hij schijnt ook heel verdienstelijk te kunnen zingen.
Ik zie dat nu ook. Op Instagram zijn ze ondertussen tot 2 weken geleden, FB nog niet volgens mijquote:Op zondag 19 juli 2026 22:00 schreef derLudolf het volgende:
En hij ons maar doen geloven dat ze Anita heet.
Dit keer niet als Tammo![]()
https://youtube.com/shorts/ZJeWDgXb9Mc?is=yLWa7FLiarnjGFtt
Hij heeft inmiddels ook wel al een redelijke theatertour gemaakt met "Tammo zingt volk"
Klus filmpjes staat ook op Feesbouk gelukkig.
De schoorsteen moet roken.quote:Op zondag 19 juli 2026 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Die is in coronatijd in ons kantoor geweest waarvan dan een leutig filmpje gemaakt was.
Drenching, alles in dezelfde kleurquote:Op zondag 19 juli 2026 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat is in vredesnaam colour dranchen nou weer, ze zijn toch gewoon aan het verven
Volgens mij is dat heel oud en komt dat nu weer terugquote:Op zondag 19 juli 2026 22:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh zo, na het visgraat pvc weer een volgende VT wonen trend zeker?
Zag laatst iemand op Reddit die het een prachtige vloer - ik dacht merbau - met ook nog een mooi biesje, die wou weten of je daar rechtstreeks pvc op kon pakken![]()
![]()
Ik vond het vanmiddag op de fiets ook al fris, vooral als je in de schaduw fietste.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik deed net het raam in de slaapkamer dicht, best frisjes (ik klaag niet, lekker koele slaapkamer) maar denk dat ik morgenochtend wel een jas aan moet op de fiets
Daan doet dat vaak in 'blind gekocht' (kopen zonder kijken be) of huizenruilers.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat heel oud en komt dat nu weer terug
Color drenching is een interieurontwerptechniek waarbij een ruimte (muren, plafond, plinten en deuren) volledig wordt ondergedompeld in één enkele kleur of nauwe kleurtinten. Hoewel de term hip en modern is, gaat de geschiedenis van deze methode terug naar traditionele Britse interieurs uit het Georgische en Victoriaanse tijdperk.
Opgezocht (je ziet het vaak in kastelen)
Ik zie dat inderdaad wel vaker bij woonprogramma’s (of plafond behangen, wat een hel lijkt me dat).quote:Op zondag 19 juli 2026 23:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Daan doet dat vaak in 'blind gekocht' (kopen zonder kijken be) of huizenruilers.
Alle muren incl plafond deuren kozijnen in 1 kleur.
Maar dat hebben wij ook![]()
Ral zoveel
Liefde & tolerantie ;-)quote:Op maandag 20 juli 2026 07:06 schreef Yinny het volgende:
Tips zijn welkom, ze lopen over eettafel heen en krabben aan de bank. De rode ook aan behang...
Ik vroeg me al af hoe het gegaan was.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De date was geen date maar wel heel leuk en ook iets verwarrend. En of ik wat langer blijf (ja).
Vanmorgen stond ontbijt en koffie klaar en ik heb gezegd dat ik wel een conflict met de feminist in mij heb dat degene waar ik een crush op heb eten, drinken en alles om mij heen regelt en ik enkel op een stoel zit tot het voor mijn neus staat. Maar het is mij net gelukt de afwas te doen dus dat is iets.
Ik ben ook altijd in de overdrive in het voor mensen zorgen..gaat vanzelf als je zo in elkaar zit.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De date was geen date maar wel heel leuk en ook iets verwarrend. En of ik wat langer blijf (ja).
Vanmorgen stond ontbijt en koffie klaar en ik heb gezegd dat ik wel een conflict met de feminist in mij heb dat degene waar ik een crush op heb eten, drinken en alles om mij heen regelt en ik enkel op een stoel zit tot het voor mijn neus staat. Maar het is mij net gelukt de afwas te doen dus dat is iets.
Ondanks dat de date geen date is vermoed ik dat het tempo van een a twee keer per week afspreken wel zo gaat blijven. Het scheelt dat we beide semi-gepensioneerd zijn en die tijd ook hebbenquote:Op maandag 20 juli 2026 12:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd in de overdrive in het voor mensen zorgen..gaat vanzelf als je zo in elkaar zit.
Als je het kan loslaten, in het moment zijn en het laat gebeuren kan je er wel steeds meer van genieten. Oefenen! Vaker naar haar toe gaan![]()
Ik vraag mij de afgelopen jaren wel eens af of die man geen kat is. Wat mooi en wat vlotquote:Op maandag 20 juli 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
Mensen!
Samen boodschappen gedaan en g autorijden!
En rondkeutelen in de grote appie. Hij geniet van lekkere dingen bekijken en bedenken wat we eten (al eet hij 2 hapjes maakt mij niet uit) dit is hoe klein ook, weer belangrijk stapje vooruit.
Daarna bieb, maar daar was het op.
Kon niet echt lang staan meer om boeken rustig uit te zoeken (dat heeft ook met die rugprobs te maken, gaat ie ook nog naar laten kijken deze week), zag m helemaal wit worden.
Nu thuis is ie kapot maar ik vind het al heel veel wat ie gedaan heeft.
Overigens ben ik ook benieuwd of ie zich kan concentreren op een boek. Hij kon nog geen 3 zinnen in de krant aan de hele week.
Vorige week lag ie nog voor dood op de IC.
Ik hou haar ook niet tegen hoor (sowieso is dit niet iemand die zich heel erg laat sturen door anderenquote:Op maandag 20 juli 2026 12:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe het gegaan was.
En jij zorgt toch ook graag voor mensen? Anderen doen dat misschien ook graag? Gun haar dat maar
Ik ook. Meer levens sowiesoquote:Op maandag 20 juli 2026 12:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag mij de afgelopen jaren wel eens af of die man geen kat is. Wat mooi en wat vlot
Zijn luisterboeken geen optie? Kost denk ik een stuk minder energie.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
Mensen!
Samen boodschappen gedaan en g autorijden!
En rondkeutelen in de grote appie. Hij geniet van lekkere dingen bekijken en bedenken wat we eten (al eet hij 2 hapjes maakt mij niet uit) dit is hoe klein ook, weer belangrijk stapje vooruit.
Daarna bieb, maar daar was het op.
Kon niet echt lang staan meer om boeken rustig uit te zoeken (dat heeft ook met die rugprobs te maken, gaat ie ook nog naar laten kijken deze week), zag m helemaal wit worden.
Nu thuis is ie kapot maar ik vind het al heel veel wat ie gedaan heeft.
Overigens ben ik ook benieuwd of ie zich kan concentreren op een boek. Hij kon nog geen 3 zinnen in de krant aan de hele week.
Vorige week lag ie nog voor dood op de IC.
Houdt niet van luisterboeken/podcasts.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zijn luisterboeken geen optie? Kost denk ik een stuk minder energie.
Zo leuk om te lezen.quote:Op maandag 20 juli 2026 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik recent nog gezegd dat ik zo'n geweldig leuke baan heb?
Ik zat vandaag op een andere locatie van ons. Ik had 8 mensen uitgenodigd om gesprekken mee te voeren. Zij wonen allemaal een stuk dichter bij deze locatie dan bij mijn normale standplaats. Prima gesprekken gelukkig. Sommigen moest ik informeren, anderen coachen of streng toespreken. Leuke variatie.
Er komen dit jaar een paar plaatsen vrij daar en een collega waarmee ik de hele dag op een kamer zat, zei eind van de dag dat ik daar ook maar moest gaan werken
Je zit zó op je plekquote:Op maandag 20 juli 2026 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik recent nog gezegd dat ik zo'n geweldig leuke baan heb?
Ik zat vandaag op een andere locatie van ons. Ik had 8 mensen uitgenodigd om gesprekken mee te voeren. Zij wonen allemaal een stuk dichter bij deze locatie dan bij mijn normale standplaats. Prima gesprekken gelukkig. Sommigen moest ik informeren, anderen coachen of streng toespreken. Leuke variatie.
Er komen dit jaar een paar plaatsen vrij daar en een collega waarmee ik de hele dag op een kamer zat, zei eind van de dag dat ik daar ook maar moest gaan werken
Wil je een overzichtje van fuckups door mijn disfunctioneren de afgelopen week?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:22 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen. Met frisse tegenzin weer aan het werk.
Ik heb wel eens gelezen dat heftige verliefdheid hetzelfde met je hersenen doet als een psychose. Ik kan me er best iets bij voorstellen.
Nou ik eigenlijk niet. Ben echt al heel lang niet meer verliefd geweest. Sowieso deze eeuw niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:22 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen. Met frisse tegenzin weer aan het werk.
Ik heb wel eens gelezen dat heftige verliefdheid hetzelfde met je hersenen doet als een psychose. Ik kan me er best iets bij voorstellen.
Doe eens?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wil je een overzichtje van fuckups door mijn disfunctioneren de afgelopen week?
Deeg laten overrijzen door met hoofd overal en nergens te zijn en de temperatuur van het deeg niet in de gaten gehouden. Twee stokbroden minder gemaakt dan besteld was. Nauwelijks slapen. Eetlust uit het raam. Een aanzienlijk deel van de boodschappen vergeten (wat ik gelukkig drie minuten na vertrek realiseerde) waarop ik gekeerd ben en heb bijgehaald.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik eigenlijk niet. Ben echt al heel lang niet meer verliefd geweest. Sowieso deze eeuw niet.
[..]
Doe eens?
Snel gescand, afgewezen veilige lander. Die jongen die later was, gaat naar les (nu niet want vakantie) draait nachtdiensten als orderpicker bij Kruidvat, spreekt ook al wat Nederlands en vraagt ipv eist.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:24 schreef derLudolf het volgende:
Nou inderdaad, drie weken wachten en dan moet je direct helpen. Daar zou ik ook geen stap harder voor zetten. Je mag niet zo denken, maar tot 12u in je nest liggen en dan het probleem bij een ander leggen. Gaat dat ooit iets opleveren maatschappelijk gezien?Als in, gaan deze mensen nog bijdraaien, aan het werk gaan en zo.
We hebben weer een Oekraïner aan het werk om een aantal oude machines op te poetsen en daarna mag ie een paar honderd stukjes ketting maken. Deze spreekt slecht Engels en gaat in de pauze ook niet bij ons zitten. Vrijdag ook niet, heb hem twee gevraagd of hij patat wou en dat wij betalen.
Je hebt gelijk hoor. Al ben je ten einde raad, je hoeft je niet zo op te stellen tegen een hulpverlener.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Snel gescand, afgewezen veilige lander. Die jongen die later was, gaat naar les (nu niet want vakantie) draait nachtdiensten als orderpicker bij Kruidvat, spreekt ook al wat Nederlands en vraagt ipv eist.
Vaak snap je wel waarom iemand onbehoorlijk is en ik kan een heleboel hebben maar die toon, daar was ik niet van gediend
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb een pilav opstaan met limoenblaadjes, kardemom, tomaat en kokosmelk. Het ruikt echt heerlijk in huis.
Je kan altijd nog een roman gaan schrijven over een onbeantwoorde liefde. Dat zijn de mooiste!quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik moet ergens in de loop van de dag wel weer naar huis
Boosheid begrijp ik vaak hoor, is ook vaak wanhoop. Vandaag een afspraak gehad met iemand die zijn land (en gezin) in 2017 achter moest laten. “Verkeerde’ geloof, gezin in vluchtelingenkamp. Nu een klein stukje dichterbij gezinshereniging, dt zal tussen 1 en nog 3 jaar duren maar over 2,5 jaar vervalt zijn verblijfsvergunning. Mocht het allemaal lukken heeft hij een 3 jarige achter gelaten en krijgt hij 16-17 jarige terug.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Al ben je ten einde raad, je hoeft je niet zo op te stellen tegen een hulpverlener.
Jullie werk
Toen ik weg ging en zei dat ik daar weinig zin in had zei A dat het maar goed was dat we geen seks hadden gehad want dan was ik waarschijnlijk bij haar ingetrokken. Maar het onbeantwoorde deel is vooralsnog wat verwarrend want niet alleen ben ik twee nachten gebleven met gesprekken tot half twee, we zitten ook een roadtrip naar Marokko te plannen, en we gaan bourdain terugkijken en samen koken uit het land van wat we kijken. Petra is diepvriespizza aan het inslaan 'want er Zal wel wat vaker niet gekookt worden omdat je bij haar bent'. Ook heeft petra een weddenschap lopen met haar beste vriend op wanneer en niet of er geneukt gaat worden 'want ik denk niet dat dat nog een maand gaat duren'.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een roman gaan schrijven over een onbeantwoorde liefde. Dat zijn de mooiste!
(Boeken dan)
Wonn jullie ver uit elkaar? En hoe hebben jullie elkaar leren kennen?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 18:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen ik weg ging en zei dat ik daar weinig zin in had zei A dat het maar goed was dat we geen seks hadden gehad want dan was ik waarschijnlijk bij haar ingetrokken. Maar het onbeantwoorde deel is vooralsnog wat verwarrend want niet alleen ben ik twee nachten gebleven met gesprekken tot half twee, we zitten ook een roadtrip naar Marokko te plannen, en we gaan bourdain terugkijken en samen koken uit het land van wat we kijken. Petra is diepvriespizza aan het inslaan 'want er Zal wel wat vaker niet gekookt worden omdat je bij haar bent'. Ook heeft petra een weddenschap lopen met haar beste vriend op wanneer en niet of er geneukt gaat worden 'want ik denk niet dat dat nog een maand gaat duren'.
Hemelsbreed maar een paar kilometer. Loopbaar als het een polder wasquote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wonn jullie ver uit elkaar? En hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Misschien hier ook een gok poule startenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:18 schreef derLudolf het volgende:
Bij elk update van LHO wou ik eindelijk reageren "hey Lullo, al geneukt"![]()
Beetje anticlimax dit
Verliefd en liefde is meer dan enkel vanillequote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:09 schreef AnneX het volgende:
Het zal aan mij liggen - niet voor het eerst…de omschrijving neuken past eerder bij een lustige one night stand dan bij verliefd en of liefde.![]()
Ik heb een opbouwschema van de fysio gekregenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:09 schreef AnneX het volgende:
Het zal aan mij liggen - niet voor het eerst…de omschrijving neuken past eerder bij een lustige one night stand dan bij verliefd en of liefde.![]()
Fijn van de hockeyschoenen, vlinder.
Niet overmoedig worden…
Kaatje is er niet iets met knopen of rits wat aan/uittrekken soepeler laat gaan?
@:Lucky_Strike Vanmiddag heerlijk verwend met een facial inclusief een massage horend bij de Summer Treatment 😎
En er kwam geen geur aan te pas.
Ik heb een hekel aan knopen maken en ritsen zijn ook niet favoriet. Maar op een gegeven moment zal ik er misschien toch aan moetenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:09 schreef AnneX het volgende:
Fijn van de hockeyschoenen, vlinder.
Niet overmoedig worden…
Kaatje is er niet iets met knopen of rits wat aan/uittrekken soepeler laat gaan?
@:Lucky_Strike Vanmiddag heerlijk verwend met een facial inclusief een massage horend bij de Summer Treatment 😎
En er kwam geen geur aan te pas.
Eens op definitie hoor. Volgens mij zijn alle N-bombs ook citaten van petra toch?quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind neuken vooral een beperkte definitie van seks.
Ik las gisteren Yesteryear uit. Jeetje. Fascinerend boek wel. (Ik ben zo blij met Kobo Plus. Ik lees zoveel meer hierdoor).
Trek je je kleren wel eens op de man-manier uit? Niet armen gekruist vanaf je middel maar door zo'n beetje op je schouders je kleding vast te grijpen en zo over je hoofd te trekken?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan knopen maken en ritsen zijn ook niet favoriet. Maar op een gegeven moment zal ik er misschien toch aan moeten
Tevens eens op definitiequote:Op woensdag 22 juli 2026 08:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eens op definitie hoor. Volgens mij zijn alle N-bombs ook citaten van petra toch?
Partner weigert consequent seks als woord te gebruiken en gebruikt altijd neuken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tevens eens op definitie
Van een semigefrustreerde partner die continu jouw gedweep moet aanhoren begrijp ik de woordkeus wel.
Ik gebruik het heeeel af en toe ook wel voor het bredere palet aan seks, meer omdat het wel lekker bekt.
Maar wat zou het leven saai zijn als seks niet meer behelsde dan neuken
Oh, die ga ik ook eens proberen dank voor de tipquote:Op woensdag 22 juli 2026 08:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Trek je je kleren wel eens op de man-manier uit? Niet armen gekruist vanaf je middel maar door zo'n beetje op je schouders je kleding vast te grijpen en zo over je hoofd te trekken?
Ben ik gaan doen toen ik last van mijn schouder had. Is een stuk makkelijker (zo makkelijk dat ik nu vaak moeite heb met de gekruistemiddelmanier).
Zie je M/I nog wel eens?quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Partner weigert consequent seks als woord te gebruiken en gebruikt altijd neuken.
Omgekeerd is in gesprekken over seks(ualiteit) met A dat één keer geweest, en door haar en meer als expressie ('good good, vale, you want to fuck the brain', in context dat diegene van hier waar ik een relatie mee had een tijd lang wel seks geen andere dingen was en dat ik dat soms ingewikkeld vond).
Leuke tipquote:Op woensdag 22 juli 2026 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb niets tegen het woord op zich. Maar als reactie op "neuken is geen woord voor binnen een relatie" vind ik het vooral een eendimensionale weergave. Ik maak me om het publiek hier niet direct zorgen maar er zijn (vooral jonge) mensen voor wie het goed is om te horen dat neuken /= seks.
Goed, nu we toch bij dit thema zijn doe ik, na mijn boekentip, ook nog even een filmtip. Ik was heel verrassend over Good luck to you, Leo Grande. Het is een hele kleine film (2 sets, 5 acteurs) maar heel moedig, liefdevol en onwijs goed geacteerd. Dat weten we van Emma Thompson wel maar ik vond Daryl McCormack zo sterk en geloofwaardig.
Oh dan heb ik wel een tv tip. Of anti tip, ik weet niet zeker.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Goed, nu we toch bij dit thema zijn doe ik, na mijn boekentip, ook nog even een filmtip.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dan heb ik wel een tv tip. Of anti tip, ik weet niet zeker.
Op verzoek van mijn zoon keken wij gisteren 5? afleveringen Ex on the beach. Wat een hels programma is dat zeg. De teksten die die lui uitslaanDe dingen die die lui doen/m.n. de manier waarop
En dat becommentariëren we dus continu tijdens het kijken met gelukkig de prepuber voorop in zijn afkeer van hoe m.n. de kerels over de meiden praten.
Heel educatief voor hoe het niet moet, entertainend vanuit ramptoerisme en leuk om te horen dat het kind een uitgesproken mening heeft.
Hij vult er ook zijn vocabulaire door aan zowel met termen die we niet graag horen als met fatsoenlijkere alternatieven die wij graag aandragen.
Zijn hoofd toen ze het over kontje likken hadden![]()
![]()
Ben dik twee jaar volledig geghost. In het begin kwam er nog wel eens een nude of lewd maar nul response op wat we hier deden. Pissig om geweest. Verdrietig. Bij neergelegd.quote:
Ik had een verlijkbare ervaring bij the Manosphere. Hij kende al die griezels maar was hoogst verontwaardigd over hun ideeën.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dan heb ik wel een tv tip. Of anti tip, ik weet niet zeker.
Op verzoek van mijn zoon keken wij gisteren 5? afleveringen Ex on the beach. Wat een hels programma is dat zeg. De teksten die die lui uitslaanDe dingen die die lui doen/m.n. de manier waarop
En dat becommentariëren we dus continu tijdens het kijken met gelukkig de prepuber voorop in zijn afkeer van hoe m.n. de kerels over de meiden praten.
Heel educatief voor hoe het niet moet, entertainend vanuit ramptoerisme en leuk om te horen dat het kind een uitgesproken mening heeft.
Hij vult er ook zijn vocabulaire door aan zowel met termen die we niet graag horen als met fatsoenlijkere alternatieven die wij graag aandragen.
Zijn hoofd toen ze het over kontje likken hadden![]()
![]()
Dat heb ik afgezet, ik werd er zo boos om, kon die lui wel door de tv trekkenquote:Op woensdag 22 juli 2026 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had een verlijkbare ervaring bij the Manosphere. Hij kende al die griezels maar was hoogst verontwaardigd over hun ideeën.
Dat snap ik. Maar als kinderloze oudere kon ik gelukkig mijn kop in het zand steken voordat ik mijn tv vernielde.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het ook afschuwelijk, kan het ook niet te lang achter elkaar kijken. Maar als ouder van twee jongens is het helaas ook een realiteit waar ik niet echt omheen kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja gelukkig wel. Iets betere nacht ook. Allebei slapen we nog niet heel bie.quote:
Fluiten naar kan ook pijpen betekenen. Vögeln met hoofdletter, dus zelfstandig naamwoord, betekent vogels. Met kleine letter betekent het neukenquote:
Aanrecht 😃quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was de tweede en laatste keer deze tijdelijke hulp. Lieve meid en de badkamer zal de eerstkomende maand niet meer vies worden want daar is ze 1,5 uur bezig geweest, maar niet gezogen, gestoft of gedweild want geen tijd meer. Wc is gelukkig wel gedaan en het aanrecht ook.
Xenosquote:Op woensdag 22 juli 2026 17:56 schreef AnneX het volgende:
Het werd een tournée langs 3 x ah. En 2 x hema.
Dinsdag had ik een pan (aanbieding) gezien, geaarzeld en laten staan.
Vandaag niet meer te koop in de winkel.
“Ja, gister zag ik wat mensen met pannen lopen”…😂
Zojuist zelf bedacht: online nog wel dus. Gratis levering 5 aug. met wat boodschappen.![]()
Verder allerlei impuls aankopen bij de hema en xenos![]()
Tja, je hulp KaatjeHelaasch…was je duidelijk over wat minimaal (stof-zuig-dweil) plus evt. extra te doen?
Herkansing?
Ik ben bang dat dat allang niet meer vorstelijk is...quote:
Deze kwam via de fb pagina “huishoudelijke hulp gevraagd / aangeboden” da”s wel landelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet ook maar weer eens naar een hulp op zoek eigenlijk. Ik had er eentje via een buurman, kwam 1 keer per maand. Die betaalde ik vorstelijk, ¤ 50 voor 2 uur. En ze maakte alles goed schoon, al liet ze soms weleens wat kapot vallen. Maar toen ze binnen een jaar tijd zonder vorm van poging tot bericht één keer anderhalf uur te laat en drie keer helemaal niet kwam opdagen heb ik er maar afscheid van genomen. En altijd domme smoesjes, beltegoed op, telefoonbatterij leeg bla bla. Precies het soort gezeik wat ik had willen voorkomen door haar zo goed te betalen.
Toen heb ik het geprobeerd via ikzoekeenwittewerkster.nl Nou kalm aan, geen racisme, dat gaat over fiscaal wit.
De eerste is twee keer geweest, en de avond voordat ze de derde keer zou komen kreeg ik een berichtje dat ze een andere klus had en niet meer kwam.
De tweede is twee keer geweest, en de ochtend dat ze de derde keer zou komen kreeg ik een berichtje dat ze een andere klus had en niet meer kwam.
De derde begon (op een klus van 2 uurtjes) over een rookpauze van een kwartier.
De vierde is helemaal nooit op komen dagen.
En de vijfde zou een Georgisch meisje van 16 zijn. Daarvan heb ik zelf maar gezegd "Dat doen we niet." Kreeg ik ook nog die club over me heen dat ik niet op leeftijd mocht discrimineren. Nou de groeten ermee, ik maak altijd zelf nog wel uit wie ik in huis laat. En zo'n meisje hoeft maar één keer te zeggen dat ik 'r aangeraakt heb en ik heb een levensgroot probleem waar ik helemaal niks tegen kan doen.
Dus daarna heb ik de strijd via die club maar gestaakt ook. Als iemand nog een fatsoenlijke optie weet, hoor ik het graag.
Dat kon ik zien omdat en een plas water op lagquote:
Misschien niet, maar destijds welquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat allang niet meer vorstelijk is...
Nog langer destijds (langer dan 30 jaar) 10 gulden per uurquote:
Ik weet het niet. Wat zou tegenwoordig normaal gebruikelijk zijn? Zal toch niet in 7-8 jaar tijd twee keer zo duur geworden zijn zoiets?quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat allang niet meer vorstelijk is...
Hier in de omgeving gaat 35 euro/uur door voor goed betaald; niet vorstelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wat zou tegenwoordig normaal gebruikelijk zijn? Zal toch niet in 7-8 jaar tijd twee keer zo duur geworden zijn zoiets?
Deze was 20 p/u en nog 5 euro OV want te ver fietsen (ca 10-15 minuten)quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wat zou tegenwoordig normaal gebruikelijk zijn? Zal toch niet in 7-8 jaar tijd twee keer zo duur geworden zijn zoiets?
Ik heb het over de tijd waarin het allemaal nog fiscaal wit kon voor ¤ 12,50 per uur. Nou ja dat bleek in de praktijk dus niet uitvoerbaarquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier in de omgeving gaat 35 euro/uur door voor goed betaald; niet vorstelijk.
Voor 25/uur heb je als opdrachtgever mazzel.
Dat is de tijd dat we de regio-taxi nog haddenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het over de tijd waarin het allemaal nog fiscaal wit kon voor ¤ 12,50 per uur. Nou ja dat bleek in de praktijk dus niet uitvoerbaar
Nou ja goed, 25 euro per uur wil ik dus best betalen, maar voor 35 heb ik er wel verwachtingen bij ook. Betrouwbaar, altijd op tijd, geen gezanik over reiskosten etc. Dat zou wel zo'n beetje de max zijn. Het is niet alsof het hier een zwijnenstal is die gecleaned moet worden he. Ik woon alleen, geen kinderen, geen huisdieren, ik rook niet, niks.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is de tijd dat we de regio-taxi nog hadden
Ik denk dat ik als ik later groot ben mooi schoonmaakster wordt. Beetje poetsen. Zolang je min of meer op tijd bent en de boel niet leegrooft zijn je klantjes je nog godsdankbaar ook.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja goed, 25 euro per uur wil ik dus best betalen, maar voor 35 heb ik er wel verwachtingen bij ook. Betrouwbaar, altijd op tijd, geen gezanik over reiskosten etc. Dat zou wel zo'n beetje de max zijn. Het is niet alsof het hier een zwijnenstal is die gecleaned moet worden he. Ik woon alleen, geen kinderen, geen huisdieren, ik rook niet, niks.
Dat had ik ook. Die dame is tijdelijk gestopt, (want mocht haar niet houden zonder aan bureau betalen) en na een half jaar weer teruggekomen (zelfde bedrag maar nu hoefden we beiden niets aan het bureau te betalen), ondertussen betaalde ik wel iets meer. Nu is ze ook tijdelijk gestopt wegens een operatie maar wanneer ze terugkomt(duimt) krijgt ze ook weer meer.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het over de tijd waarin het allemaal nog fiscaal wit kon voor ¤ 12,50 per uur. Nou ja dat bleek in de praktijk dus niet uitvoerbaar
Het was juni 2018. 8 jaar geleden.
quote:
Uiensoeppastaquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Gesmuld net. Uien karameliseren (ik had nog wat in de vriezer), dan pasta erbij, wat bouillon erbij, laten koken tot pasta gaar, dan wat kaas erdoor roeren en erover, even onder de grill. Daarover dan nog wat uitgebakken bacon (had ik ook nog in de vriezer, lekker maar geen toegevoegde smaak)
Dit is een serieus goed idee.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als ik later groot ben mooi schoonmaakster wordt. Beetje poetsen. Zolang je min of meer op tijd bent en de boel niet leegrooft zijn je klantjes je nog godsdankbaar ook.
Die zijn toch eigenlijk een kilo zwaarder?quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag een 8 dagen oude baby van 2400 gram aangeraakt. Dat is echt serieus klein.
Ja en meerquote:Op woensdag 22 juli 2026 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die zijn toch eigenlijk een kilo zwaarder?
Minimaal volgens mij. Deze baby moest 4 dagen in het ziekenhuis blijven om op haar geboortegewicht te komen. Verder doet ze het prima.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die zijn toch eigenlijk een kilo zwaarder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |