Slaap lekker
@Candaasje! Ben je binnenkort ook nog even vrij? En pas je een beetje op jezelf en je eigen grenzen?
Ik ben in feb '24 bij uroloog geweest, die kon met echo blaas en plastest geen reden vinden, maar ze gaf aan dat ze dat vaak niet vinden. Een theorie is dat als bacteriën een keer aangehecht hebben aan blaaswand, daarna dat plekje iets ruwer wordt, waardoor nieuwe er makkelijker ook weer aanhechten. En dat bij een tijd geen blaasontsteking, de blaaswand tijd krijgt om te herstellen. Heb toen 8 maanden preventieve antibiotica gehad en 4 maanden een soort immunisatie-pillen, en sindsdien heb ik in januari en juli vorig jaar een keer lichte klachten gehad met volledig negatieve diptesten, dus dit is eigenlijk eerste keer sindsdien met weer echt klachten en ook duidelijk witte bloedcellen in urine. Ik ben de laatste tijd vrij vaak mn d-mannose in ochtend vergeten, cranberry in avond wel vrijwel elke avond gehad, dus misschien dat. En misschien pech. En misschien is het uiteindelijk helemaal geen blaasontsteking, maar zat er toch gewoon iets van eten wat niet helemaal lekker is gevallen dwars.
Ik zat hele avond nét onder koorts, en 1x wel net 38,0. Maar ik voel me eigenlijk juist iets beter dan vanochtend, en uurtje later was t ook weer nét eronder, dus ik heb dit keer besloten eens 'risky' te doen en nog niet de hap te bellen. Net laatste keer gemeten voor ik naar bed ga, en iets gezakt, dus top. Hopelijk zo lekker slapen en niet vannacht alsnog slechter. En dan morgenochtend bespreken met de huisarts, en ga dan ook vragen of ze mn ochtendurine toch ook op kweek willen zetten bij lab om echt helemaal duidelijkheid te hebben over of er nou wel of geen bacteriën zijn, want indien niet, is dat voor mij ook heel fijn om te weten (voor evt volgende keren dat ik me zo voel, en voor dat het OK is dat ik niet zo strikt meer ben met de poeders en pillen). Maar hopelijk voel ik me dan verder al gewoon een heel stuk beter!
/Dagboek

. Slaap lekker allemaal